Progressive metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » wo nov 07, 2018 10:36 pm

Ik heb de Conception stukjes gehoord en ik snap nog steeds niet waarom mensen Kahn zo'n toffe zanger vinden. Ik vind hem een van de meest vlakke en gemaakte stemmen uit het hele melodieuze metalgenre hebben en heb Kamelot echt altijd al oersaai gevonden. Conception is muzikaal beter, maar ik kan alsnog niets met de zang.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » wo nov 07, 2018 10:40 pm

Ik vind die vervlakking vooral het geval bij Kamelot. Draai voor de gein Flow van Conception eens. Pure popprog en erg zanggericht. Daar laat hij echt wel horen wat in huis te hebben. Khan zal nooit mijn favoriete zanger worden, maar hij zingt bij Conception toch veel beter dan op een ultieme draak als Nights Of Arabia.


Trouwens. Ik denk dat jij Ghost Ship Octavius ook wel tof vindt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » wo nov 07, 2018 11:20 pm

Lennert schreef:Ik vind hem een van de meest vlakke en gemaakte stemmen uit het hele melodieuze metalgenre hebben
Kijk, over smaak valt niet te twisten maar als je dit zegt dan heb je óf totaal geen verstand van muziek óf een heel slecht gehoor.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » do nov 08, 2018 9:32 am

Niet boos worden :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » do nov 08, 2018 10:21 am

In nog geen 100 jaar :D en zeker niet m.b.t. dit soort subjectieve topics.
Ik denk echter dat er bij Lennert sprake is van het eerste geval. Dat is mooi want daar valt nog wat aan te doen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » do nov 08, 2018 10:27 am

Als je zegt dat Lennert geen verstand heeft van muziek, dan ben ik het daar alvast niet mee eens. Iedereen slaat de plank wel eens mis, maar zo'n uitspraak is natuurlijk kolder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » do nov 08, 2018 12:57 pm

Laten we het dan mooi op een gigantische misslag houden. Bij deze is het hem vergeven.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » do nov 08, 2018 10:11 pm

Ga je nog harder huilen als ik je zeg dat ik Slayer ook een kutband vind?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Progressive metal

Bericht door Heidewolf » do nov 08, 2018 10:15 pm

De noodzaak om dat te benoemen zonder enige aanleiding is pas betreurenswaardig.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » do nov 08, 2018 10:32 pm

Er is ook gewoon een aanleiding, namelijk aftasten of het hebben van een bepaalde mening verdere uitspraken ontlokt. Helemaal als er een statement is als 'over smaak valt niet te twisten, maar je hebt geen verstand van muziek'. Hij had ook kunnen reageren met het noemen van een bepaald nummer van Kamelot en daarbij vragen of ik dat echt niets zou vinden. Proberen over te halen en dergelijke. Maar nee, de toon is gezet voor een andere voortzetting.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Progressive metal

Bericht door Heidewolf » do nov 08, 2018 10:35 pm

Een route voor zeilig gezeik bood zich aan, en die nam je wel erg gemakkelijk.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » do nov 08, 2018 11:00 pm

Tuurlijk, dat maakt het leven ook weer wat opzwepender. Ik ben ook maar een mens op zoek naar vertier in de luttele tijd die mij hier gegund is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » do nov 08, 2018 11:02 pm

Huilen? Je ziet bij mij alleen maar smileys :lol:
Tsjongejonge neem het niet zo heftig man.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » do nov 08, 2018 11:06 pm

Ja godsamme, ik hoopte ook weer eens op een ouderwetse forumrel, maar nee: het moet allemaal toch genuanceerd en niet te serieus. Mijn mening blijft staan in ieder geval.

Ga de laatste Seventh Wonder (Tiara) maar eens luisteren voor het betere zangwerk.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Progressive metal

Bericht door Mollusk » do nov 08, 2018 11:56 pm

Jullie hebben allemaal geen fuck verstand van muziek merk ik wel weer.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Progressive metal

Bericht door Den » vr nov 09, 2018 8:33 am

Ik zit duidelijk in kamp Lennert als het gaat om de heer Kahn. Hij klinkt mij te veilig en vlak. Ik kan er niet veel mee.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Progressive metal

Bericht door Hieronimus » vr nov 09, 2018 10:43 am

Mollusk schreef:Jullie hebben allemaal geen fuck verstand van muziek merk ik wel weer.
Ik nomineer deze uitspraak bij dezen voor Officiële Metalfan.nl-Slogan.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Progressive metal

Bericht door Mollusk » vr nov 09, 2018 10:49 am

:D
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » vr nov 09, 2018 1:58 pm

Seventh Wonder is een band die mij muzikaal totaal niet kan boeien, houd mijn aandacht nog geen 30 seconden vast. Karevik is een prima zanger maar ik vind zijn kwaliteiten op Silverthorn veel beter uit de verf komen dan bij het gehele SW oeuvre.
Maar goed dat is natuurlijk een geheel subjectieve mening. Dat Khan een vlakke zanger is klopt feitelijk gewoon niet en daarom hebben jullie geen ballen verstand van muziek :wink:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » vr nov 09, 2018 4:19 pm

Kom vechten dan!

Ik hoor graag een aanrader van je waarop Khan alles geeft. Echt losgaat. Zijn scheur compleet opentrekt. De ballen uit zijn broek zingt. Overtuig me.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » vr nov 09, 2018 4:37 pm

In de ring.

Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...
De nieuwe songs van Conception "Grand Again" en "Feather Moves" etaleren de variëteit van Khan meer dan voldoende.
Van (bijna) gesproken passages tot kopstem, alles komt voorbij. Je kunt ook prima teruggrijpen op een album als In Your Multitude.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Progressive metal

Bericht door innuendo » vr nov 09, 2018 6:02 pm

Ik vind er ook niet veel aan eigenlijk. Geen slechte zanger, maar hij blijft voortdurend op een toonhoogte zitten op die twee nummers. Soms een tikje hoger. Erg vlak inderdaad
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2018 7:21 pm

Eens. En dat moet je liggen. Ik draai Conception voor de muziek. Het totaalplaatje. Khan stoort niet in dat recept.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » zo nov 11, 2018 12:02 pm

MetalDelight schreef:In de ring.

Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...
De nieuwe songs van Conception "Grand Again" en "Feather Moves" etaleren de variëteit van Khan meer dan voldoende.
Van (bijna) gesproken passages tot kopstem, alles komt voorbij. Je kunt ook prima teruggrijpen op een album als In Your Multitude.
Geen stromanargumenten maken nu, je scheur opentrekken/ballen uit je broek zingen/alles geven is niet alleen in falsetto gillen. Aaron Stainthorpe en Martin Walkyer zingen ook niet in falsetto en die geven ook alles binnen de context van de muziek. Ik hoor Khan dit nooit doen, dus ik hoor graag het tegendeel. Hij zingt zuiver en heeft fraaie melodielijnen, maar ik hoor hem binnen de lijntjes zingen als een jong soulzangeresje bij 'Wie De Fuck Heeft Er Nu Weer Talent'-shows. Dat Feather Moves klinkt allemaal mooi (erg fraaie compositie verder), maar ik hoor hem alsnog niet alles geven. Op Grand Again (ook qua compositie prima, sowieso is dit alles veel beter dan Kamelot) is op het moment dat er een uithaal is zo'n verschil distorted effect over zijn stem waardoor ik niet hoor of het wel of niet echt is. De rest van de zanglijnen is dramatisch met zo'n vervelend 'ooooooooooh/iiiiiiiiiiiiiiih'-kreuntje erover. Als hij naar kopstem gaat, klinkt hij alsof hij aan het janken is. Dat klinkt leuk bij een band als Muse, hier ergert het me alleen maar.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door KoenM » zo nov 11, 2018 1:27 pm

Waar hebben we het over. Kamelot is sowieso een onmeunige kutband. Jullie gezeik in de marge gaat daar geen reet aan veranderen. Knullig gelul.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » zo nov 11, 2018 1:29 pm

KoenM schreef:Waar hebben we het over. Kamelot is sowieso een onmeunige kutband. Jullie gezeik in de marge gaat daar geen reet aan veranderen. Knullig gelul.
Kamelot zou ik sowieso ongepast vinden in dit topic :mrgreen:

En verder onderschrijf ik wat je zegt in de tweede zin.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » zo nov 11, 2018 5:22 pm

Lennert schreef:
MetalDelight schreef:In de ring.

Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...
De nieuwe songs van Conception "Grand Again" en "Feather Moves" etaleren de variëteit van Khan meer dan voldoende.
Van (bijna) gesproken passages tot kopstem, alles komt voorbij. Je kunt ook prima teruggrijpen op een album als In Your Multitude.
Geen stromanargumenten maken nu, je scheur opentrekken/ballen uit je broek zingen/alles geven is niet alleen in falsetto gillen. Aaron Stainthorpe en Martin Walkyer zingen ook niet in falsetto en die geven ook alles binnen de context van de muziek. Ik hoor Khan dit nooit doen, dus ik hoor graag het tegendeel. Hij zingt zuiver en heeft fraaie melodielijnen, maar ik hoor hem binnen de lijntjes zingen als een jong soulzangeresje bij 'Wie De Fuck Heeft Er Nu Weer Talent'-shows. Dat Feather Moves klinkt allemaal mooi (erg fraaie compositie verder), maar ik hoor hem alsnog niet alles geven. Op Grand Again (ook qua compositie prima, sowieso is dit alles veel beter dan Kamelot) is op het moment dat er een uithaal is zo'n verschil distorted effect over zijn stem waardoor ik niet hoor of het wel of niet echt is. De rest van de zanglijnen is dramatisch met zo'n vervelend 'ooooooooooh/iiiiiiiiiiiiiiih'-kreuntje erover. Als hij naar kopstem gaat, klinkt hij alsof hij aan het janken is. Dat klinkt leuk bij een band als Muse, hier ergert het me alleen maar.
Dsjees, wat een gelul in de ruimte. Definieer anders jouw definitie van "vlak" even, wellicht zijn we dan heel snel klaar in dit topic. Zeg dan gewoon dat zijn stemgeluid je niet aanstaat. Dat is heel wat anders dan het zijn van een vlakke zanger.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » zo nov 11, 2018 8:26 pm

Ik snap Lennert wel. Khan lijkt altijd op de rem zitten. Alsof hij de buren niet wil storen. Je hoort dat het erin zit, maar het komt er niet echt uit. Het klinkt absoluut verzorgd en gepolijst, maar wel erg veilig en wars van uitspattingen. Bij Conception vind ik dat wel minder storend dan bij Kamelot overigens. De zanglijnen zijn nooit gewaagd of echt spannend. Wel goed, maar nooit out of the box. Dat kun je vlak noemen. Ik vind het eerder commercieel. Een stem die niet echt opvalt, maar ook niet stoort.

Overigens snap ik niet helemaal waarom je je als volwassen vent zo moet laten gaan, maar dat zal wel aan mij liggen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » ma nov 12, 2018 9:12 am

MetalDelight schreef:
Lennert schreef:
MetalDelight schreef:In de ring.

Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...
De nieuwe songs van Conception "Grand Again" en "Feather Moves" etaleren de variëteit van Khan meer dan voldoende.
Van (bijna) gesproken passages tot kopstem, alles komt voorbij. Je kunt ook prima teruggrijpen op een album als In Your Multitude.
Geen stromanargumenten maken nu, je scheur opentrekken/ballen uit je broek zingen/alles geven is niet alleen in falsetto gillen. Aaron Stainthorpe en Martin Walkyer zingen ook niet in falsetto en die geven ook alles binnen de context van de muziek. Ik hoor Khan dit nooit doen, dus ik hoor graag het tegendeel. Hij zingt zuiver en heeft fraaie melodielijnen, maar ik hoor hem binnen de lijntjes zingen als een jong soulzangeresje bij 'Wie De Fuck Heeft Er Nu Weer Talent'-shows. Dat Feather Moves klinkt allemaal mooi (erg fraaie compositie verder), maar ik hoor hem alsnog niet alles geven. Op Grand Again (ook qua compositie prima, sowieso is dit alles veel beter dan Kamelot) is op het moment dat er een uithaal is zo'n verschil distorted effect over zijn stem waardoor ik niet hoor of het wel of niet echt is. De rest van de zanglijnen is dramatisch met zo'n vervelend 'ooooooooooh/iiiiiiiiiiiiiiih'-kreuntje erover. Als hij naar kopstem gaat, klinkt hij alsof hij aan het janken is. Dat klinkt leuk bij een band als Muse, hier ergert het me alleen maar.
Dsjees, wat een gelul in de ruimte. Definieer anders jouw definitie van "vlak" even, wellicht zijn we dan heel snel klaar in dit topic. Zeg dan gewoon dat zijn stemgeluid je niet aanstaat. Dat is heel wat anders dan het zijn van een vlakke zanger.
Vlak = oppervlakkig, niet diepgaand. Hij gaat niet volledig. Geeft niet alles. 'Wil de buren niet storen' vind ik ook een mooie.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » ma nov 12, 2018 5:03 pm

Lennert schreef: Als hij naar kopstem gaat, klinkt hij alsof hij aan het janken is.
En dan durven zeggen dat hij niet alles geeft?
Een discussie van niets dit. Ik hoor wat anders en blijkbaar interpreteer ik dat ook anders. Mooi zo laten.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Progressive metal

Bericht door innuendo » ma nov 12, 2018 5:10 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Progressive metal

Bericht door scorpion » di nov 13, 2018 9:47 am

Waarom überhaupt zo druk maken wat een ander er van vind. Jij vind hem een goede zanger, andere personen niet. Prima toch. Zo zijn er mensen die met tranen in de ogen de nieuwste cd van Frans Bauer beluisteren. Ik vind Khan ook een prima zanger maar ben zelf meer fan van Tommy Karevik. Ik vind het puur persoonlijk of een zanger goed is. Gelul over of het technisch een goede zanger is doet mij niks. Het gaat erom of het wat met je doet of bij jou lekker in het gehoor ligt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » di nov 13, 2018 10:38 am

MetalDelight schreef:
Lennert schreef: Als hij naar kopstem gaat, klinkt hij alsof hij aan het janken is.
En dan durven zeggen dat hij niet alles geeft?
Een discussie van niets dit. Ik hoor wat anders en blijkbaar interpreteer ik dat ook anders. Mooi zo laten.
Dit is ook een discussie van niets. Ik heb mijn argumenten gegeven en je bent het er overduidelijk niet mee eens. Een hoop andere users zo te zien wel. 'janken' is 'huilen', niet 'lekker vurig zingen'. Het klinkt daar alsof hij aan het huilen is.

Jij bent in ieder geval al meer bevlogen in dit topic dan ik Khan ooit heb horen zingen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » wo nov 14, 2018 5:22 pm

Lennert schreef: Ik heb mijn argumenten gegeven en je bent het er overduidelijk niet mee eens. Een hoop andere users zo te zien wel.
Een paar mensen is nu weer een hoop? Enige overdrijving is je niet vreemd. Niet gek dat je Khan dan als vlak bestempelt.
Lennert schreef:'janken' is 'huilen', niet 'lekker vurig zingen'
Dat begrijpt de kont van een koe ook wel. Maar daarmee kun je niet stellen dat het een vlakke zanger. Indien je jankend kunt zingen heb je er toch een dimensie bij?

In mijn opinie klinkt een vlakke zanger monotoon, zonder diepgang. Bij Khan is daar totaal geen sprake van.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » wo nov 14, 2018 6:32 pm

Wil je dat deze discussie eindigt dat ik gewoon zeg dat ik Khan een kutzanger vind in plaats van een vlakke zanger? Dan heb je pech, ik vind hem klinken als een oppervlakkig snikkend/zingend mannetje die aardig melodielijnen kan vasthouden en nergens voluit gaat. Binnen de lijntjes. Rekening houdend met de buren. Dat noem ik vlak. Ook als ik er een emotie aan koppel als huilerig zingen, klinkt hij in mijn oren vlak. Oppervlakkig vlak. Compleet waterpas. Je kunt immers ook onecht emoties tonen, zoals huilen omdat je je zin niet krijgt in plaats van huilen van pijn of verdriet. Ik krijg bij hem geen oprechte emoties mee. Niets. Ik vind het geen kutzanger, ik snap gewoon niet dat hij zo de hemel in geprezen wordt.

De manier hoe jij nu voluit de verdediging ingaat om Khan te beschermen tegen mijn boze, nare mening is prachtig. Droog je tranen, snuit je neus en kies een interessanter individu om te verdedigen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Progressive metal

Bericht door Iron Maiden » vr nov 16, 2018 9:07 am

Ik vind Kamelot een prima band en kan erg genieten van de albums met Khan op zang, maar ook van de albums met Karevik op zang. Echter, ik ben het wel eens met de mensen die vinden dat Khan een vlakke zanger is. Hij zingt altijd veilig en daar is op zich niks mis mee. Het paste bij de muziek van Kamelot. Een zanger hoeft van mij niet altijd volledig los te gaan, als het in dienst is van het nummer.

Gebruikersavatar
Metalsaar
Berichten: 85
Lid geworden op: do mei 18, 2017 3:04 pm
Locatie: Ergens

Re: Progressive metal

Bericht door Metalsaar » vr nov 16, 2018 6:10 pm

@iron Maiden, je hebt gelijk en @Lennert, ieder zn mening he, nu zit je door te drammen....
Hell awaits...

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » za nov 17, 2018 12:25 am

Lennert schreef:Wil je dat deze discussie eindigt dat ik gewoon zeg dat ik Khan een kutzanger vind in plaats van een vlakke zanger? Dan heb je pech, ik vind hem klinken als een oppervlakkig snikkend/zingend mannetje die aardig melodielijnen kan vasthouden en nergens voluit gaat. Binnen de lijntjes. Rekening houdend met de buren. Dat noem ik vlak. Ook als ik er een emotie aan koppel als huilerig zingen, klinkt hij in mijn oren vlak. Oppervlakkig vlak. Compleet waterpas. Je kunt immers ook onecht emoties tonen, zoals huilen omdat je je zin niet krijgt in plaats van huilen van pijn of verdriet. Ik krijg bij hem geen oprechte emoties mee. Niets. Ik vind het geen kutzanger, ik snap gewoon niet dat hij zo de hemel in geprezen wordt.

De manier hoe jij nu voluit de verdediging ingaat om Khan te beschermen tegen mijn boze, nare mening is prachtig. Droog je tranen, snuit je neus en kies een interessanter individu om te verdedigen.
Lachwekkende reactie, nou ja eigenlijk wel een beetje zielig.
Je vindt je eigen mening boos en naar?
Waarop baseer jij dat ik voluit ga?
Ik hoef helemaal niemand te beschermen en volle bak ga ik nog lang niet joh. Nergens voor nodig en die energie ga ik zeker niet in jou steken.
Indien jij de diepgang bij Khan niet ervaart is prima. Je opvatting m.b.t. "onechte" emoties is kinderlijk.
Gelukkig zijn er horden mensen die Khan's kwaliteiten wel op waarde schatten. Jouw mening is slechts een druppel op een gloeiende plaat die sissend oplost in niets.

Ik zou zeggen, vergeet je boze nare mening, zet een lach op je gezicht en ga lekker Parallel Minds beluisteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » za nov 17, 2018 8:38 pm

Ik krijg het idee dat je niet in staat bent om uitleg van het waarom ik iets niet boeiend vind te willen begrijpen en er iets mee te doen.

1. Ik maakte een statement dat Khan voor mij totaal niet interessant is en dat ik zijn geluid vlak en gemaakt vind klinken.
2. Jij chargeert met een persoonlijke aanval ('je hebt geen smaak')
3. Ik reageer met een persoonlijke aanval ('ga je ook huilen als ik zeg dat ik Slayer een kutband vind?')

Op dit punt is er een enkel oordeel geveld vanuit mijn kant en niets inhoudelijks vanuit jou als antwoord gegeven. Je had ook kunnen zeggen 'ik ben het echt totaal niet met je eens, probeer anders eens dit nummer' zodat ik mijn goede wil kan tonen om je te begrijpen. Het gesprek was compleet anders gelopen als we dit hadden gedaan. Ik zou zeggen dat het de enige manier was hoe er winst uit te halen viel: jij had je trots kunnen voelen op je gelijk en ik had iets tofs leren (her)waarderen.

4. Ik vraag om iets waarop Khan me overtuigt, waarbij hij alles geeft.
5. Jij maakt een stromanargument met 'Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...' Dit is niet wat ik zei, dit was een van de vele voorbeelden die ik gaf over wat je zou kunnen gebruiken.
6. Ik wijs je op het stromanargument en geef een analyse van waarom ik de twee Conception-nummers qua zang nog steeds vind voldoen aan vlak en oninteressant.
7. Jij gaat een definitiediscussie aan over waarom hij geen vlakke zanger is als ik vind dat hij op een bepaald stukje klinkt alsof hij huilt.

In de tussentijd hebben meerdere users (Ruudc, Jeroen, Iron Maiden) aangegeven dat zij Khan ook een vlakke zanger vinden aan de hand van definities waar ik het helemaal mee eens ben en deze mensen hebben allen een andere mening over of dit wel of niet goed is. (KoenM heeft een nog andere mening)

8. Jij hanteert de definitie 'vlakke zanger = monotoon, zonder diepgang', waarmee ik het gedeeltelijk eens kan zijn. Jij stelt vervolgens dat Khan wel diepgang heeft en dus niet vlak is.
9. Ik haal aan in welke context ik 'janken' gebruik en waarom dit voor mij valt onder oppervlakkig/vlak.
10. We zijn lekker doorgegaan met elkaar beledigen.

In de tussentijd hebben we beiden gechargeerd taalgebruik gehanteerd. Mijn mening over Khan is niet veranderd, jij hebt niets gedaan om mij te overtuigen behalve mijn definities aan te vallen. Nu is een van de meest oprechte stukken uit mijn relaas, over de onechte emoties (ZOALS IK HET ERVAAR), in jouw ogen kinderlijk. Je had mijn gechargeerde taal met gemak kunnen aanvallen als zijnde kinderlijk, maar je valt precies hetgeen aan wat dit absoluut niet is. Vervolgens een dooddoener als 'er zijn horden mensen die Khan's kwaliteiten wel op waarde schatten' en 'jouw mening is niet belangrijk.

Nee, mijn mening is niet belangrijk, net zoals die van Khan's proponenten dit ook niet is. Maar nog steeds heb ik niets constructiefs gehoord over welk stuk van Khan mijn mening wel zou veranderen. Ik ben van goede wil om mijn mening bij te stellen als ik zelf ook vind dat iets goed is. Dat punt zijn we nu wel voorbij.

Om het weer een beetje on-topic te maken en een mooie link met Kamelot/Conception te maken: ik kan prog-bands een hoop vergeven als de zang niet optimaal is, bij power metal vind ik dit beduidend lastiger. Kamelot heb ik nooit een interessante band gevonden, terwijl ik Conception muzikaal in ieder geval nog sterk genoeg vind om er meer positiefs uit te halen. Dream Theater (ook geen briljant zanger, maar LaBrie ga ik niet vlak noemen omdat hij bij mij persoonlijk wel degelijk af en toe een gevoelige snaar raakt) is ook een voorbeeld van een progband die ik graag mag horen, ondanks de gebreken in de zang. Pendragon (ook geen briljante zanger) idem.

Het liefste natuurlijk progmetalbands waar alles klopt, vandaar dat Threshold op het moment een van mijn favoriete bands uit dit genre is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Progressive metal

Bericht door Mollusk » za nov 17, 2018 10:36 pm

Afbeelding
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Re: Progressive metal

Bericht door Maarten_Hc » zo nov 18, 2018 11:27 am

Toevallig ook nog beide een andere mening over de pietendiscussie. Moet kunnen joh
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » zo nov 18, 2018 12:18 pm

Maarten_Hc schreef:Toevallig ook nog beide een andere mening over de pietendiscussie. Moet kunnen joh
Zwarte Piet moet Krampus!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door KoenM » zo nov 18, 2018 12:33 pm

De tering. Ga es allemaal naar Dream Theater en Mastodon luisteren. Hoor je gelijk hoe overbodig een band als Kamelot is.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Lennert » zo nov 18, 2018 12:54 pm

KoenM schreef:De tering. Ga es allemaal naar Dream Theater en Mastodon luisteren. Hoor je gelijk hoe overbodig een band als Kamelot is.
Die nieuwe sample van DT klonk sowieso goed! Ik ben een van de weinigen die The Astonishing best tof vond, maar ik wil voor de volgende keer toch weer wat meer rossend materiaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Progressive metal

Bericht door POS » zo nov 18, 2018 1:09 pm

Wat een vermakelijke maar tegelijkertijd onzinnige discussie over een zanger. Daar ga je gewoon niet uitkomen hoor vrees ik om mensen te overtuigen van je eigen smaak. Ik mag Roy Khan overigens graag horen zingen. Erg prettige stem heeft hij.

Ik ben als het over progressieve muziek gaat me al een beetje aan het voorbereiden op Midsummer Prog 2019 met de band Jolly. Als je die niet kent moet je eens gaan luisteren naar Firewell of Ava. Lekker eigenzinnig bandje.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Progressive metal

Bericht door MetalDelight » ma nov 19, 2018 6:12 pm

Lennert schreef:Ik krijg het idee dat je niet in staat bent om uitleg van het waarom ik iets niet boeiend vind te willen begrijpen en er iets mee te doen.

1. Ik maakte een statement dat Khan voor mij totaal niet interessant is en dat ik zijn geluid vlak en gemaakt vind klinken.
2. Jij chargeert met een persoonlijke aanval ('je hebt geen smaak')
3. Ik reageer met een persoonlijke aanval ('ga je ook huilen als ik zeg dat ik Slayer een kutband vind?')

Op dit punt is er een enkel oordeel geveld vanuit mijn kant en niets inhoudelijks vanuit jou als antwoord gegeven. Je had ook kunnen zeggen 'ik ben het echt totaal niet met je eens, probeer anders eens dit nummer' zodat ik mijn goede wil kan tonen om je te begrijpen. Het gesprek was compleet anders gelopen als we dit hadden gedaan. Ik zou zeggen dat het de enige manier was hoe er winst uit te halen viel: jij had je trots kunnen voelen op je gelijk en ik had iets tofs leren (her)waarderen.

4. Ik vraag om iets waarop Khan me overtuigt, waarbij hij alles geeft.
5. Jij maakt een stromanargument met 'Dus jij kwalificeert een vocalist, die niet met een falsetto zijn ballen achter zijn oren trekt, als een vlakke zanger? Pfff...' Dit is niet wat ik zei, dit was een van de vele voorbeelden die ik gaf over wat je zou kunnen gebruiken.
6. Ik wijs je op het stromanargument en geef een analyse van waarom ik de twee Conception-nummers qua zang nog steeds vind voldoen aan vlak en oninteressant.
7. Jij gaat een definitiediscussie aan over waarom hij geen vlakke zanger is als ik vind dat hij op een bepaald stukje klinkt alsof hij huilt.

In de tussentijd hebben meerdere users (Ruudc, Jeroen, Iron Maiden) aangegeven dat zij Khan ook een vlakke zanger vinden aan de hand van definities waar ik het helemaal mee eens ben en deze mensen hebben allen een andere mening over of dit wel of niet goed is. (KoenM heeft een nog andere mening)

8. Jij hanteert de definitie 'vlakke zanger = monotoon, zonder diepgang', waarmee ik het gedeeltelijk eens kan zijn. Jij stelt vervolgens dat Khan wel diepgang heeft en dus niet vlak is.
9. Ik haal aan in welke context ik 'janken' gebruik en waarom dit voor mij valt onder oppervlakkig/vlak.
10. We zijn lekker doorgegaan met elkaar beledigen.

In de tussentijd hebben we beiden gechargeerd taalgebruik gehanteerd. Mijn mening over Khan is niet veranderd, jij hebt niets gedaan om mij te overtuigen behalve mijn definities aan te vallen. Nu is een van de meest oprechte stukken uit mijn relaas, over de onechte emoties (ZOALS IK HET ERVAAR), in jouw ogen kinderlijk. Je had mijn gechargeerde taal met gemak kunnen aanvallen als zijnde kinderlijk, maar je valt precies hetgeen aan wat dit absoluut niet is. Vervolgens een dooddoener als 'er zijn horden mensen die Khan's kwaliteiten wel op waarde schatten' en 'jouw mening is niet belangrijk.

Nee, mijn mening is niet belangrijk, net zoals die van Khan's proponenten dit ook niet is. Maar nog steeds heb ik niets constructiefs gehoord over welk stuk van Khan mijn mening wel zou veranderen. Ik ben van goede wil om mijn mening bij te stellen als ik zelf ook vind dat iets goed is. Dat punt zijn we nu wel voorbij.

Om het weer een beetje on-topic te maken en een mooie link met Kamelot/Conception te maken: ik kan prog-bands een hoop vergeven als de zang niet optimaal is, bij power metal vind ik dit beduidend lastiger. Kamelot heb ik nooit een interessante band gevonden, terwijl ik Conception muzikaal in ieder geval nog sterk genoeg vind om er meer positiefs uit te halen. Dream Theater (ook geen briljant zanger, maar LaBrie ga ik niet vlak noemen omdat hij bij mij persoonlijk wel degelijk af en toe een gevoelige snaar raakt) is ook een voorbeeld van een progband die ik graag mag horen, ondanks de gebreken in de zang. Pendragon (ook geen briljante zanger) idem.

Het liefste natuurlijk progmetalbands waar alles klopt, vandaar dat Threshold op het moment een van mijn favoriete bands uit dit genre is.
Tsja, als je nou even wat oplettender was geweest dan had je jezelf ontzettend veel tikwerk kunnen besparen.
MetalDelight schreef:Ik hoor wat anders en blijkbaar interpreteer ik dat ook anders. Mooi zo laten.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Appelflap » wo nov 21, 2018 4:37 pm

WILLEN JULLIE MIJN TOPIC NIET KAPEN MET GELUL OVER ANDERE BANDS???!!!





;) (voor de zekerheid maar weer pfff)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door Jeroen » wo nov 21, 2018 7:54 pm

Ik draai Crimeny weer eens. Heerlijk. Log, zwaar, grungy, rete-technisch en opgesierd met lekkere shredsolo's. Vergeten album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Progressive metal

Bericht door KoenM » wo jun 23, 2021 2:31 pm

Eén van de interessantere progmetalbands van de laatste jaren is w.m.b. het Finse Wheel. Hun laatste album Resident Human verenigt het geluid van Tool met dat van Riverside op een vrij toegankelijke manier. Ik trek het goed; apart, want ik ben absoluut geen Tool-fan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Progressive metal

Bericht door paradigm shift » di aug 03, 2021 1:19 pm

Nu Anekdoten - From Within aan het luisteren. Kan iemand Dream Theater even bellen en uitleggen dat dit is hoe men prog anno nu maakt?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Plaats reactie