Savatage

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaat?

Sirens
0
Geen stemmen
The Dungeons Are Calling
0
Geen stemmen
Power Of The Night
1
5%
Fight For The Rock
0
Geen stemmen
The Hall Of The Mountain King
8
38%
Gutter Ballet
2
10%
Streets
7
33%
Edge Of Thorns
1
5%
Handful Of Rain
0
Geen stemmen
Dead Winter Dead
1
5%
The Wake Of Magellan
0
Geen stemmen
Poets And Madmen
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » do jan 21, 2010 11:11 am

Hij zal de vragen over Savatage ook wel beu zijn. Snap het wel, heb je net een nieuw album uit je dikke reet gepoept, komen ze weer met de vraag hoe het zit met Savatage. We zien het wel, het zal er vast wel van komen.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » do jan 21, 2010 4:21 pm

Met alle respect maar zolang ze zelf zo vaag blijven doen over Savatage zullen mensen die vraag blijven stellen.

Mij lijkt het ook vet om de "originele" Savatage weer n's te zien maar ik kan met J.O.P. ook goed uit de voeten, zeker omdat ze live voornamelijk Savatage nummers spelen.... En hoe!
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do jan 21, 2010 5:01 pm

Maarre, het is niet de eerste keer dat dit gezegd wordt. Echt niet. Iedereen die hoopt op een nieuw wapenfeit, hoopt dat volgens mij toch echt tegen beter weten in.

Misschien, en dat is heeeeel misschien, komt er nog eens een concert. Alleen gok ik dat het een eenmalig geval is en dan nog waarschijnlijk in het thuisland, als iedereen er zin en tijd voor heeft.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr jan 22, 2010 12:33 pm

Toch zijn er dit keer wel wat andere zaken die de geruchten alleen maar doen versterken.

Er staat een verzamelalbum op stapel. Zomaar, opeens, uit het niets. Wat ik nog aparter vind is dat op de geheel vernieuwde website Stevens en Pitrelli doodleuk bij de huidige bezetting vermeld staan. Nog vreemder is dat over Damond Jiniya en Jack Frost geen woord wordt gesproken! Ze staan zelfs niet bij de Past Members terwijl ze toch deel uit hebben gemaakt van de allerlaatste originele bezetting. Ik vond Damond Jiniya overigens een prima zanger met een mooie stem alleen leek hij van een afstandje net Dani Filth :?. Dat terzijde. Ik ben niet iemand snel in een geruchtenstroom meegaat maar in dit geval zal het me niets verbazen als ze met een nieuw album op de proppen komen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 04, 2010 2:45 pm

Uit een recent interview van Lords of Metal met Jon Oliva:

'What definitely is not going to happen is what people have been expecting for years and that’s a Savatage reunion. People, wake up, this is not going to happen. Jon Oliva’s Pain is basically the new Savatage. When Chris died, Savatage died for me and Paul and I just kept it going. The later era of Savatage can really be seen as Trans-Siberian Orchestra in training, because the material on ‘Dead Winter Dead’ and ‘The Wake Of Magellan’ really goes into that direction. Jon Oliva’s Pain is more the Savatage that we know of the ‘Hall Of The Mountain King’ and ‘Power Of The Night’ era.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do feb 04, 2010 3:42 pm

Tja, elke keer wordt er iets anders gezegd. Eerlijk gezegd hou ik er ook geen rekening meer mee. de nieuwe JOP is een fantastisch album en of daar nou JOP of Savatage op staat, zal me een zorg wezen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Heaven and Hell. In feite staat daar Black Sabbath, datzelfde gevoel heb ik hier ook.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do feb 04, 2010 4:11 pm

innuendo schreef:Tja, elke keer wordt er iets anders gezegd.
Hoewel Jon Oliva enkele jaren geleden inderdaad steeds wat anders zei, is hij tegenwoordig volgens mij vrij consistent in zijn uitspraken, namelijk dat er geen Satavage-reünie komt. Producent Paul O'Neill is degene die recent voor onrust zorgde door te speculeren dat er misschien een nieuw studio-album zou komen, maar ik neem aan dat Oliva de rechten op de bandnaam bezit en het laatste woord heeft. Ik houd daarom ook geen rekening meer met een nieuwe Savatage-album of -tour. Al zou Oliva zich ooit nog kunnen bedenken natuurlijk.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 04, 2010 7:03 pm

Nou, het maakt mij persoonlijk ook niet zoveel uit en ik sta volledig achter Jon. Zak Stevens maakt puike platen met Circle II Circle en Oliva produceert geniale albums als Maniacal Renderings (mijn favoriete JOP), dus ik ben meer dan tevreden wat betreft het materiaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 7:15 pm

Ja, Circle II Circle. Ik vroeg me af hoe die eerste twee albums eigenlijk klonken? Daar heb ik wel eens wat korte samples van gehoord, maar nooit echt goed geluisterd. Burden of Truth heb ik wel en die vind ik erg tof, in tegenstelling tot de laatste wat ik maar een vrij standaard power metalplaat vond met goede zang, maar verder weinig interessants.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 04, 2010 7:19 pm

Die laatste klonk meer als Megadeth dan de voorgaande albums.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 7:20 pm

En nu een serieus antwoord, dat vroeg ik niet :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 04, 2010 7:23 pm

Serieus, ik vind de laatste plaat qua sound en stijl meer klinken als Megadeth dan als de laatste Circle II Circle platen (ze klinken dus meer als Dave en co. dan als zichzelf ;))
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do feb 04, 2010 7:43 pm

Jeroen schreef:Ja, Circle II Circle. Ik vroeg me af hoe die eerste twee albums eigenlijk klonken? Daar heb ik wel eens wat korte samples van gehoord, maar nooit echt goed geluisterd. Burden of Truth heb ik wel en die vind ik erg tof, in tegenstelling tot de laatste wat ik maar een vrij standaard power metalplaat vond met goede zang, maar verder weinig interessants.

De eerste is in ieder geval fantastisch. Erg toffe plaat!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 7:44 pm

Zal het checken, Burden of Truth draai ik nog geregeld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do feb 04, 2010 7:48 pm

die ken ik dan weer niet, maar de eerste Circle II Circle was sowieso één van de eerste metalplaten die ik ooit kocht. Echt steengoed materiaal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr feb 05, 2010 11:25 am

Eru Iluvatar schreef:Uit een recent interview van Lords of Metal met Jon Oliva:

When Chris died, Savatage died for me and Paul and I just kept it going.
Daar is die dan knap laat achter gekomen! :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr feb 05, 2010 11:30 am

hij doet altijd nogal dramatisch er over, en lult op dat vlak ook maar een eind.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 11:35 am

plus dat het criss is :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 05, 2010 12:35 pm

Jeroen schreef:plus dat het criss is :P
Ik was al even bang dat Chris Caffery ook gestorven was. :(
It's the end of time

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door sanguis » ma aug 09, 2010 10:31 pm

Aangezien ik Dead Winter Dead een geweldig album vind, zit ik er aan te denken om wat meer van deze band aan te schaffen. Ik dacht zelf aan Gutter Ballet, maar welk album raden de kenners van de band hier mij aan?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Savatage

Bericht door innuendo » ma aug 09, 2010 10:39 pm

Geen echte kenner, maar Gutter Ballet is een goed album. Laatst heb ik van iemand hall of the mountain king overgenomen, ook erg tof, maar waarschijnlijk wijkt het vrij veel af van DWD. De stijlswitch van HotMK naar GB vond ik al opmerkelijk namelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door Lennert » ma aug 09, 2010 10:49 pm

Dead Winter Dead? Ga dan sowieso voor The Wake Of Magellan, Poets And Madmen en Streets, dan heb je meteen alle conceptalbums die qua stijl prima in dezelfde stijl als DWD zitten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Savatage

Bericht door Iron Maiden » di aug 10, 2010 1:52 pm

Sowieso moet je rekening houden met een andere zanger als je kiest voor Gutter Ballet. Daarnaast zit er muzikaal ook wel een aardig verschil tussen DWD en GB. Maar als kenner raad ik je eigenlijk alle albums aan van deze band, op Fight for the Rock en Power of the Night na. Die albums doen mij persoonlijk niks en ik vind ze ook minder dan de rest.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Savatage

Bericht door Blutengel » di aug 10, 2010 3:57 pm

Het latere werk van Savatage is zowiezo veel bombastischer dan de vroegere, meer hardere albums.

Albums die het meest bij Dead Winter Dead aanleunen zijn inderdaad de namen die Lennert noemt, maar probeer met DWD in je achterhoofd ook Beethoven's Last Night & Night Castle van Trans Siberian Orchestra.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door sanguis » di aug 10, 2010 9:21 pm

Dat Trans Siberian Orchestra heb je natuurlijk ook nog, nog niet aan gedacht. Ik denk dat ik het beste alle genoemde albums een luisterbeurt ga geven.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door Jeroen » wo aug 11, 2010 10:14 pm

Iron Maiden schreef:Sowieso moet je rekening houden met een andere zanger als je kiest voor Gutter Ballet. Daarnaast zit er muzikaal ook wel een aardig verschil tussen DWD en GB. Maar als kenner raad ik je eigenlijk alle albums aan van deze band, op Fight for the Rock en Power of the Night na. Die albums doen mij persoonlijk niks en ik vind ze ook minder dan de rest.
Onzin, Power of the Night is een heerlijke heavy metalplaat. Simpel en doeltreffend met een aantal zeer lekkere nummers. Fight for the Rock is misschien wat gezapig qua songmateriaal, maar ook dit soort hard rock klinkt in de klauwen van Savatage helemaal niet verkeerd. Gewoon checken, helemaal als je Sava ook van een meer rockende kant wilt leren kennen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Savatage

Bericht door Iron Maiden » do aug 12, 2010 4:46 pm

Ik zeg ook dat ze mij persoonlijk niks doen. :P Het zijn eigenlijk de twee albums van Savatage die ik na 2 of 3 keer proberen nooit meer heb gedraaid.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Savatage

Bericht door Strijdkreet » do aug 12, 2010 7:48 pm

Iron Maiden schreef:Ik zeg ook dat ze mij persoonlijk niks doen. :P Het zijn eigenlijk de twee albums van Savatage die ik na 2 of 3 keer proberen nooit meer heb gedraaid.
Ik kan ze wel aanraden. POTN is een aardig goede metal plaat die vooral na aardig wat draaibeurten zn beste kant laat zien. Gewoon even doorbijten, dan heb je er wel wat aan.

FFTR is een ander verhaal, dat moet je gewoon liggen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Savatage

Bericht door Blutengel » do aug 12, 2010 10:12 pm

Met FFTR is niks mis. Het laat in een vroeg stadium zien waar Sava toe in staat was.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Savatage

Bericht door Rebellion666 » vr aug 13, 2010 7:33 pm

Ik vond Sirens en Dungeons prima albums. Met FFTR en POTN heb ik echt helemaal niks. Ik vind het pas vanaf THOTMK de goede kant op gaan met absoluut hoogtepunt het prachtige Streets.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Savatage

Bericht door Strijdkreet » za aug 14, 2010 12:59 am

Blutengel schreef:Met FFTR is niks mis. Het laat in een vroeg stadium zien waar Sava toe in staat was.
Ik denk dat 90 procent van de nummers bedoeld waren voor Jon zn solo project. Maar de platenmaatschappij drong er op aan om de plaat onder Savatage uit te brengen met het personeel van savatage. De cover van The Free (wishing well) was om een platenbons blij te maken. Desalnitetemin vind ik het een uitstekende plaat. Maar ik ben dan ook wel een savatage fanboy.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Savatage

Bericht door Blutengel » za aug 14, 2010 6:39 pm

Strijdkreet schreef:
Blutengel schreef:Met FFTR is niks mis. Het laat in een vroeg stadium zien waar Sava toe in staat was.
Ik denk dat 90 procent van de nummers bedoeld waren voor Jon zn solo project. Maar de platenmaatschappij drong er op aan om de plaat onder Savatage uit te brengen met het personeel van savatage. De cover van The Free (wishing well) was om een platenbons blij te maken. Desalnitetemin vind ik het een uitstekende plaat. Maar ik ben dan ook wel een savatage fanboy.
Me 2 :D

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Savatage

Bericht door Ernst-Jan » zo aug 15, 2010 1:37 pm

Count me in.;-p
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door Lennert » zo aug 15, 2010 1:52 pm

Hetzelfde hier.

Daarom verwacht ik dat er wel meer mensen zijn die 15 oktober bij de DVD show in 013 zullen zijn!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Re: Savatage

Bericht door John Lydon » zo aug 15, 2010 2:09 pm

Lennert schreef:Hetzelfde hier.

Daarom verwacht ik dat er wel meer mensen zijn die 15 oktober bij de DVD show in 013 zullen zijn!
Uiteraard aanwezig in 013. 2 dagen later Cicrcle II Circle in Dordrecht vanwege Zak Stevens dus Savatage connectie.
En misschien naar de HMH voor Trans Siberian Orchestra omdat de geruchten dat Savatage de toegiften verzorgt steeds sterker worden. Ja,ook nogal Fanboy blijkbaar.. :D
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Savatage

Bericht door Strijdkreet » zo aug 15, 2010 5:25 pm

JoP vind ik dan weer geen ene drol aan. De Savatage nummers die hij live speelt zijn natuurlijk geweldig. Maar ik vind het overige materiaal helemaal niets.

Tso kan ik op zn tijd wel waarderen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Savatage

Bericht door Blutengel » zo aug 15, 2010 10:48 pm

Het optreden in de 013 hangt nog even aan een zijden draadje, het zal er aan liggen wanneer mijn 2e koter geboren wordt... Keizersnede rond jawel, de 15e... Maar, onder normale omstandigheden, aanwezig, zowel bij JOP als TSO.

En Sava fan, dat bewijs laat ik nog wel eens zien ;-)

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Berichten: 80
Lid geworden op: za jul 31, 2010 12:26 pm
Locatie: Niet daar, maar hier

Re: Savatage

Bericht door The_Undertaker » zo aug 15, 2010 11:34 pm

Moet (nog steeds) even een ticket bestellen, maar zeker wel aanwezig in de 013. Voornamelijk omdat de laatste setlists van JOP bestaan uit heel veel Sava-platen :)

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door sanguis » ma okt 11, 2010 9:07 pm

Zo, ik heb me inmiddels wat dieper in het ouvre van deze geweldige band kunnen verdiepen (eigenlijk ben ik schandalig te lang bij Dead Winter Dead blijven hangen).

De 3 beste albums zijn voor mij Dead Winter Dead (waarschijnlijk met als belangrijke reden dat dit mijn kennismaking met de band was), Gutter Ballet en Streets. Van deze 3 kan ik zo niet zeggen welke ik het beste vind. Deze weten bij mij alle 3 het benodigde kippenvel op te wekken.

Wake of the Magellan is ook een uitstekend album, maar ietsjes minder dan voorgenoemde 3. Hall of the Mountain is wat mij betreft ook een prima album (anders dan de andere uiteraard), maar voor mij wel de minste van de 5 die ik heb. Dit album mist voor mij de kippevel momenten die de eerst genoemde 3 wel hebben.

Ik denk dat ik als volgende Edge of Thorns ga aanschaffen.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door Bastiaan » di okt 12, 2010 12:18 am

Een wijs besluit. Beste album met Zak Stevens.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Jøklöl
Berichten: 8
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 11:50 pm

Re: Savatage

Bericht door Jøklöl » zo okt 17, 2010 11:53 pm

Favorieten zijn Gutter ballet, Edge of thorns en Hall of the mountain king. Ik vind dat bombastische van de eerste twee genoemde wel lekker.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Savatage

Bericht door Blutengel » vr jan 28, 2011 10:05 am

Na Beethoven's Last Night komt nu ook Night Castle uit op LP

4 LP box, beschikbaar vanaf 18 february

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Savatage

Bericht door Trakadan » di apr 12, 2011 4:31 pm

Gister heb ik Streets gekocht.
Toen ik m uitpakte zag ik dat er aan de zijkant een gedeelte van een hele tekening(gewoon de letters Savatage) stond. Net zoiets als dat eddie bij Iron Maiden staat.
Ik wil nu langzaam die verzameling gaan kopen, maar ik weet niet welk op internet degene zijn die ik zoek. Weet iemand hier misschien iets vanaf(:?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Savatage

Bericht door innuendo » di apr 12, 2011 4:40 pm

Het is een serie die nog niet helemaal uitgebracht is. Nu zijn in ieder geval uit: The Wake Of Magellan, Edge Of Thorns en Sirens (en Streets dus). Ik heb alleen Sirens in deze versie gekocht, omdat je anders vaak met dat lelijke zilveren voorkantje zit. Omdat ik Savatage nog niet compleet heb, weiger ik meer van deze serie te halen. Zit je straks met dat halve logo.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Savatage

Bericht door Trakadan » di apr 12, 2011 4:56 pm

Dank:)

Staan die ook op bol.com of moet ik daarvoor naar andere winkels?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Savatage

Bericht door innuendo » di apr 12, 2011 5:14 pm

Ik denk dat de meeste goede platenzaken ze allemaal wel hebben. Maar het zal natuurlijk een kwestie van tijd zijn voordat alle albums van Savatage op deze manier heruitgebracht zijn. Als jouw platenzaak andere niet heeft staan, dan zou ik gewoon even navragen wanneer ze wel beschikbaar zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Savatage

Bericht door Trakadan » di apr 12, 2011 5:29 pm


Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Savatage

Bericht door Johan » di apr 12, 2011 5:43 pm

Ik denk het wel. Ik heb Edge of Thorns en The Wake of Magellan uit die serie. De bonustracks kloppen in ieder geval.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Savatage

Bericht door Trakadan » di apr 12, 2011 9:06 pm

Okeedan:)
Binnekort maar eens bestellen

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Savatage

Bericht door sanguis » wo apr 13, 2011 9:44 pm

Trakadan schreef:http://www.bol.com/nl/p/muziek/edge-of- ... index.html

Die is van de Savatage serie?
Die wel. Die heb ik een tijdje geleden ook gekocht en had inderdaad de een stukje van het logo aan de zijkant.

Plaats reactie