Trivium

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Trivium

Bericht door Iron Maiden » wo nov 29, 2017 2:42 pm

Dit topic krijgt een hele groot schop omhoog.

De band heeft een aantal weken geleden een nieuw album uitgebracht, 'The Sin and the Sentence' en dat is voor mij een van de albums van het jaar! Het is een album met geweldige nummers, waarbij alle gave aspecten van Trivium naar voren komen. De variatie in de nummers is groot, van het radiovriendelijke The heart from your hate tot een bijna Slipknot-achtig nummer als Wretchedness Inside.

Ik zie dat het laatste bericht uit dit topic uit 2008 is en ik vraag me af hoe dat komt. Trivium werd toch langere tijd gezien als een van de troonopvolgers en nieuwe grote namen in de metalwereld. De heren brengen regelmatig erg sterke albums uit, met steeds een eigen geluid. De variatie in albums is dus erg groot en ik vind het stuk voor stuk erg goede albums (al vind ik 'Silence in the Snow' wel minder). Ze werden wel eens bestempeld als Metallica-kloon, maar dat zijn ze al lang niet meer, in mijn ogen zelfs nooit geweest. Ik vraag me af wat de mening van anderen is over Trivium? In mijn ogen een van de meer onderbelichte bands van de laatste jaren en een band die zeker een hoofdact kan zijn op een groot festival.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Took » wo nov 29, 2017 5:50 pm

bedankt voor de schop omhoog, dat scheelt mij zoeken. 10 maart komt Trivium in Patronaat Haarlem.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Bastiaan » wo nov 29, 2017 6:49 pm

Ik ken alle albums, hoewel het debuut minder goed en ook Silence in the snow, die me direct minder beviel, minder goed. Dat heeft ook met de stemproblemen van Heafy destijds te maken, maar van het gitaarwerk kan ik eigenlijk altijd wel genieten. Toch heb ik moeite om de albums van voor naar achter uit te zitten, een probleem wat het nieuwe album minder heeft. Er staan niettemin op alle albums altijd wel een handjevol sterke songs, maar ik vermoed dat ze niet metal genoeg zijn voor velen. Ze hebben wel veel klassieke elementen, ze flirten ook graag met trendgevoelige muziek, en variëren ook per album veel. Wat Metallica betreft, op sommige albums of songs hoor ik wel degelijk veel referenties, maar storend vind ik het niet. Overigens vind ik dat Trivium op het podium pas echt goed tot z'n recht komt. Strakke, professionele band, sympathieke uitstraling en simpelweg erg veel sterke songs. Ik vermoed dan ook dat Trivium een toekomstige headliner voor de grotere festivals gaat worden.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: Trivium

Bericht door Klaas.76 » wo nov 29, 2017 7:26 pm

Ik word anders wel altijd een beetje moe van dat over-Amerikaans enthousiasme van Heafy op het podium.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Took » wo nov 29, 2017 7:30 pm

Bastiaan schreef:Ik vermoed dan ook dat Trivium een toekomstige headliner voor de grotere festivals gaat worden.
gezien dat de zalen bij Trivium steeds kleiner worden, denk ik dat niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Joris » wo nov 29, 2017 8:22 pm

De kwaliteit van de albums is niet altijd even constant.
Het lijkt er een beetje op dat sinds the crusade na elk goed album er eerst een minder album komt, gevolgd door weer een sterk(er) album.
Al lang niet meer twee opeenvolgende platen van deze band gehoord waar ik van beide cd's heel enthausiast werd.
Ook is de stijl niet altijd constant en dat komt een beetje besluiteloos/zoekend over. Enkel cleane zang op een heel album, bijv. Dan weet je dat er op het volgende album wel weer stevig geschreeuwd gaat worden.

Band en muziek blijven over het algemeen boven gemiddeld (vooral gitaar technisch), maar muziekaal zijn ze wel over het hooftepunt heen.
Met het erg saaie silence in the snow als dieptepunt. Dan kan het altijd beter.

Live heb ik ze al lang niet meer gezien trouwens.
Paar jaar geleden was ik het met Bastiaan eens geweest en had ik ook verwacht dat het een van de grotere headliners voor de komende jaren zou worden. Maar dat blijft wat achterwege...

Klaas.76
Berichten: 86
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 9:34 am

Re: Trivium

Bericht door Klaas.76 » wo nov 29, 2017 9:26 pm

Ik vind Shogun een behoorlijk sterk album maar veel te lang en In Waves op z'n tijd lekker maar de overige albums kunnen mij niet echt overtuigen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Jeroen » wo nov 29, 2017 10:34 pm

Took schreef:
Bastiaan schreef:Ik vermoed dan ook dat Trivium een toekomstige headliner voor de grotere festivals gaat worden.
gezien dat de zalen bij Trivium steeds kleiner worden, denk ik dat niet.
Ik denk ook niet dat ze echt een mega-act worden. Dan had de doorslaggevende plaat er al moeten zijn. De cd's zijn beslist niet slecht, maar het is nooit helemaal super. The Crusade vind ik tot nu toe de leukste, maar dat is juist vanwege de oldschool thrashriffs, compacte songs en de ongegeneerde Metallica-verering. Niet omdat ze zelf iets toevoegen. Mijns inziens voegt Trivium weinig toe aan het metalgenre. Ze schrijven gewoon lekkere songs met gave hooks en sterk gitaarwerk. Maar de x factor blijken ze uiteindelijk toch niet te bezitten. Kán nog komen, maar ik denk dat het hoogtepunt wel achter ons ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door Bastiaan » zo dec 10, 2017 9:44 pm

Gezien de argumenten van Took en Jeroen; wellicht heb ik ongelijk, maar de groep stijgt nog altijd op de festivalaffiches, waarbij de lange adem inmiddels ook meetelt, maar hoewel de albums inderdaad nooit helemaal top zijn, is er inmiddels wel een setlist met toppers die vakkundig neergezet worden.
Naar aanleiding van Iron Maiden's post heb ik The Sin And The Sentence deze week weer volop gedraaid en een plekje in mijn top tien van dit jaar gegeven. Fantastisch album, weliswaar niet origineel, maar het beste van Trivium komt er op samen.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Trivium

Bericht door scorpion » zo dec 10, 2017 11:51 pm

Volgens mij zijn ze in landen zoals amerika ook een stuk groter dan hier. Vind het nieuwe album iig echt top en ik verwacht dat ze hier ten opzichte van het vorige saaie album weer een stukje groter mee gaan worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Trivium

Bericht door Iron Maiden » vr mei 15, 2020 10:41 am

De heren hebben een aantal weken geleden hun nieuwe album 'What the dead men say' uitgebracht. Dit is wederom een erg sterk album van Trivium, ik denk dat ik hem nog beter vind dan 'The sin and the sentence'. Afgezien van het gezapige nummer 'Scattering the Ashes', staan er geen zwakke nummers op. Uitschieters zijn wat mij betreft het titelnummer, 'Amongst the shadows and stones' en 'The ones we leave behind'. Zeker een album dat hoog in mijn jaarlijst gaat eindigen!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Trivium

Bericht door Iron Maiden » vr okt 15, 2021 10:42 am

De heren hebben ruim een jaar na het vorige album weer een nieuw album uitgebracht, 'In the court of the dragon' getiteld. Daar waar ik het vorige album al erg goed vond, is dit album eigenlijk nog beter. Ik kan er geen zwak nummer op ontdekken, de nummers steken heerlijk in elkaar, het album zakt nergens echt in. Trivium laat jaren van wisselvalligheid achter zich wat mij betreft. De laatste drie albums zijn stuk voor stuk geweldig.

Zijn er meer die er zo over denken en die het nieuwe album al hebben gehoord of ben ik de enige fanboy op het forum?

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Trivium

Bericht door scorpion » vr okt 15, 2021 11:09 am

Je bent zeker niet de enige hier. De nieuwe is absoluut weer erg goed maar ik moet soms nog wel even wennen aan de vele tempo wisselingen, solo's en riff wisselingen. De vorige twee lijken op het eerste oog iets meer gefocust op ''nummers'' te zijn. Neemt niet weg dat ik het ontzettend knap vind om na anderhalf jaar alweer zo'n knaller op de markt te brengen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Trivium

Bericht door KoenM » vr okt 15, 2021 11:52 am

Es even opgezet, want eerlijk gezegd was er na Ascendancy geen enkele Trivium plaat meer die me echt boeide.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Trivium

Bericht door dako » vr okt 15, 2021 12:29 pm

Aangezet. Nog steeds dat metalcore-geneuzel. Uitgezet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie