Trivium

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma dec 26, 2005 9:46 pm

yowannuzz schreef:[..]


Even voor de goeie orde.
Ook voor 2001 is er metal gemaakt, hoor.
nee............echt?

terzake,vroeger was het ook niet veel anders
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » ma dec 26, 2005 10:20 pm

r1Co schreef:niet van die echte truie black metal denk ik, luister maar naar het nummer van de RR all star cd, zal wel flink wat melodie etc inkomen denk ik, maar das mijn straatje wel wat :P
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn hoor. Hij is op fotoshoots vaker te zien met een Darkthrone shirt dus het kan ook zijn dat hij daar zijn inspiratie vandaan haalt. Alleen zijn hele stijl/kop vind ik niet bij black metal passen. Ik denk dat de meeste mensen hem dan ook niet serieus zouden nemen. Net zoiets als Viking Crown.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma apr 10, 2006 5:11 pm

Laatst Trivium ook "ontdekt", echt een vette band!!!

Ben benieuwd naar hun optreden op Graspop 8) :) !
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 10, 2006 5:12 pm

Ja, ik ook vorige week. Erg gaaf. Het heeft alles in metal wat mij aantrekt. Snelheid, techniek, melodie, vette solo's, variatie.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma apr 10, 2006 5:14 pm

De vocals spreken me zowieso al niet aan.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma apr 10, 2006 5:16 pm

KoenM schreef:Ja, ik ook vorige week. Erg gaaf. Het heeft alles in metal wat mij aantrekt. Snelheid, techniek, melodie, vette solo's, variatie.
juist. Ook eens een band waar de cleane zang ook goed klinkt. En de 'schreeuw'-zang past er ook wel bij. Hoewel ik normaal meer van de cleanere zang hou (thrash dan, geen powermetal-clean), vind ik het bij trivium toch wel gaaf.

maar check ook eens Bullet for my Valentine... zelfde soort muziek.

ManiacK
Berichten: 99
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 8:58 pm

Bericht door ManiacK » ma apr 10, 2006 5:23 pm

Joris schreef:[..]


juist. Ook eens een band waar de cleane zang ook goed klinkt. En de 'schreeuw'-zang past er ook wel bij. Hoewel ik normaal meer van de cleanere zang hou (thrash dan, geen powermetal-clean), vind ik het bij trivium toch wel gaaf.

maar check ook eens Bullet for my Valentine... zelfde soort muziek.
Er zijn mensen die blijven stug volhouden dat BfmV té EMO klinkt. Ergens snap ik dat wel, maar ik vind die 'spastisch' klinkende screams van BfmV lkkrder klinken dan dat van Trivium.
De cleane zang van beide vind ik goed, alhoewel BfmV soms een beetje 'jengelig' klinkt. Gitaarwerk, trivium wint 't kwa solo's, riffs gelijk. Iets andere stijl. Live video's die ik heb gezien is BfmV slecht/gemiddeld-gemiddeld, en trivium hetzelfde. Vooral wanneer er clean gezongen moet worden bij Trivium doet het erg pijn schijnbaar... Screamen kunnen beide bands wel live.
† ...Metal Forever... †

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma apr 10, 2006 5:25 pm

Ik zal dat Bullet for my Valentine ook eens checken. Al klinkt die naam natuurlijk wel erg emo.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

ManiacK
Berichten: 99
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 8:58 pm

Bericht door ManiacK » ma apr 10, 2006 5:28 pm

Maar goed, ik zal pas een echt live oordeel vellen bij Metallica :) Voor de rest: beide gave bands, BFMV = iets meer EMO, Trivium = iets meer metal. Beide erg gaaf :)
† ...Metal Forever... †

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma apr 10, 2006 5:34 pm

emo.... zei me tot voor kort niets, gelukkig. en heb me dus niet tegen laten houden door die term. Al die hokjes waar bands in geplaatst worden doen me zowieso niet zoveel.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » ma apr 10, 2006 5:34 pm

trivium is wel vet, beetje oldschool maar toch modern kan ik wel waarderen. persoonlijk vind ik toch de cleane zang beter, de sreams vind ik af en toe een beetje te veel

en bmv is een vriend helemaal fan van, maar kijkend naar zijn smaak kan ik toch niet al te veel van bvmv verwachten, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker
Thrash till Death

ManiacK
Berichten: 99
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 8:58 pm

Bericht door ManiacK » ma apr 10, 2006 5:35 pm

Ik verwachtte helemaal niets van BfmV, en veel van Trivium. Trivium was wat ik verwachtte, BfmV was onverwacht leuk, leuke verassing voor me iig.
† ...Metal Forever... †

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 19, 2006 11:41 am

las een intervieuw in de rocktribune waarin ze zeiden dat ze groter gaan worden Metallica en mensen die naar hun concerten gingen zijn het hier ook mee eens. heb deze vergelijking al meer gehoord. Zou een band als Trivium wereldwijd net zo populair kunnen worden of populairder dan metallica?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » vr mei 19, 2006 11:53 am

Nee, komop man. Metallica is enorm en kijk wat zij hebben gemaakt.
Ik zie Trivium nog geen Ride The Lightning of Master Of Puppets maken.
Ascendancy is aardig maar ook nou weer niet geweldig. Misschien dat het volgende album net weer een tikje beter wordt maar meer verwacht ik er ook echt niet van.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 19, 2006 11:58 am

je hoort het mij ook niet onderschrijven ik stel alleen een vraag. Zij zelf denken het waar te kunnen maken. Ik ken ze niet maar ga ze 8 juni en op graspop zien maar van mij hoeft het niet zo erg hoor


voor mij is metallica nog steeds geweldig
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mei 19, 2006 3:14 pm

Zo groot als metallica worden ze nooit, en dat zal denk ik ook geen een moderne metalband ooit meer lukken. (maar zeg nooit nooit).

feit is dat Trivium imo ERG veel potentie heeft. Het heeft de goede cleane zang, het agressieve gebrul, 2 erg goede gitaristen wat leidt tot vette riffs, solo's en duals.... Ik verwacht dan ook zeker wat van hun volgende cd. Daar zal nog meer clean gezongen worden dan op ascendency. Daarbij zijn ze nog fucking jong, en hebben dus nog jaren de tijd om erg groot te worden.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » vr mei 19, 2006 3:40 pm

In de zomer had ik nog een interview met ze gelezen waarin ze vertelden dat hun volgende album heel 80's gericht zou zijn :) Ben benieuwd..

Gebruikersavatar
Lost One
Berichten: 526
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 7:58 pm
Locatie: Volthe
Contacteer:

Bericht door Lost One » vr mei 19, 2006 4:30 pm

Hmmm, volgens mij staan ze in het voorprogramma van Maiden in november.. Toch maar eens gaan beluisteren..
Ihr werdet nicht vom heiligen Geist gerettet, ihr werdet nicht vom Plutonium gerettet. In wirklichkeit werdet ihr gar nicht gerettet...

[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr mei 19, 2006 5:44 pm

Misschien toch maar eens checken dan..
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » vr mei 19, 2006 8:31 pm

Lordi is de volgende metallica! ;>>>>>>>>>>>>

Gebruikersavatar
KrimpenDrummer
Berichten: 236
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 4:06 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door KrimpenDrummer » vr mei 19, 2006 10:42 pm

Ik ga ze live zien, 8 juni (Metallica..)
Ben best wel benieuwd
Suffocating Sight van hun is te teringvet
Joris schreef: Het heeft de goede cleane zang, het agressieve gebrul, 2 erg goede gitaristen wat leidt tot vette riffs, solo's en duals....
Vergeet neit dat de drummer fucking strak is in zijn dubbel bass partijen
Nja, in ieder geval in de opnames, live heb ik het nog neit gehoord
[url=http://www.last.fm/user/KrimpenSkater/][size=75]Last.fm[/size][/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 01, 2006 9:00 am

staat dus een nieuw nummer van ze online (zie frontpage). Dit is wel duidelijk wat andere stijl dan op Ascendency. Het beukt iets minder hard, bij de eerste tonen moest ik gelijk denken aan (oude) annihilator. De zang is voornamelijk clean in dit nummer. De gitaarstukken zijn weer gaaf, met leuke solo stukjes. Maar ik had niet zoals bij de meeste Ascendency nummers, toen ik ze voor de eerste keer hoorde, zoiets als: "wooow, gaaf!". Daar is dit nummer misschien net te rustig voor, met wat simpelere riffs.

Verder wel weer gaaf.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di aug 01, 2006 9:11 am

Inderdaad gaaf nummer, maar niet heel spectaculair. Ze speelden Detonation ook al live tijdens de afgelopen tour door Europa. Ik ben benieuwd of The Crusade in de buurt kan komen van Ascendancy.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 04, 2006 9:21 am

Zo, gisteren Trivium - Ember to Inferno bij de mediamarkt opgehaald.
Tot mijn verbasing was het een dubbel-cd. Er zat een promotie-cd bij, met nummers van andere bands bij Triviums oude label (zoals Raunchy, Deadsoil, Heaven shall Burn, e.a.). En dat voor maar 14 euro.

Over trivium: De cd klinkt aardig, maar is wat minder afgemixed dan Ascendency. Zo is de intro erg hard, waarna nummertje 2 op de cd een aantal db lager is. Verder zijn het toch weer gave nummers. En in ieder geval een stuk beter dan verwacht, na commentaren over hun 1e cd (in vergelijking tot Ascendency) te hebben gelezen.

Mooie extra: "Previously unreleased track: The Deceived" Wat een loze term is dat zeg: "eerder nog niet uitgebracht". Nu dus wel! De Ascendency is wat anders en wat dynamischer. Deze versie is leuk extra'tje, maar naast de versie die ik al kende toch duidelijk minder. Ook staan er nog 2 bonusnummers op, van een eerdere demo.

Al met al, voor 14 euro: waar voor mijn geld !

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » za aug 05, 2006 5:05 pm

wil je in de nieuwe videoclips van trivium spelen?

ATTENTION all Southern California Trivium, Roadrunner, and all-around METAL fans!!!

Trivium will shoot TWO videos in LA next week one on 8/10 and one on 8/11. Both videos are sure to be bad ass... and we need all the people we can get to come down and make sure they are the best Trivium videos EVER!
Details on location and time will be sent out Monday or Tuesday, but keep those dates open for now if you want to be a part of this! Don't miss out on your chance to be featured in the first two videos for Trivium's new album, The Crusade!!!

*bron: http://blog.myspace.com/index.cfm?fusea ... aaa93217b6


haha nou mij niet gezien. trivium is wel goed maar om daar nou helemaal voor naar LA te reizen...
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Postmortem
Berichten: 20
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 11:12 am
Locatie: Liedekerke

Bericht door Postmortem » wo aug 09, 2006 12:08 pm

artwork van het nieuwe album
Afbeelding

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo aug 09, 2006 12:10 pm

Wat een afschuwelijk lelijk artwork.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 09, 2006 1:09 pm

zwaard is wel een mooi detail. maar verder niet echt de stijl waar ik van hou.

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di aug 22, 2006 12:42 pm

http://www.myspace.com/trivium

staat nog een nieuw nummer van het nieuwe album online. vind dit toch een stuk minder gaaf dan de voorgaande albums
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » di aug 22, 2006 3:59 pm

Ik luister nu Anthem op die Myspace, ik had een stuk meer screamo oid verwacht. Die stem lijkt wel veel op die van James Hetfield, overigens.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » di aug 22, 2006 4:03 pm

hij (de zanger) loopt er dan ook graag mee te koop dat hij een fanboy van metallica is.
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » di aug 22, 2006 4:16 pm

Agent Steel schreef:hij (de zanger) loopt er dan ook graag mee te koop dat hij een fanboy van metallica is.
Nou, beter die hetfield stem, ik luisterde net Pull Harder, wat een kut emo zooi zeg. Die MoP cover klinkt nagenoeg hetzelfde.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 22, 2006 4:51 pm

Agent Steel schreef:hij (de zanger) loopt er dan ook graag mee te koop dat hij een fanboy van metallica is.
ook al dat die fanboy van Maiden is...
blijkbaar heeft het nut, want ze staan in het voorprogramma van Maiden, nadat ze een tour met Metallica achter de rug hebben. Toch best netjes.

vind het jammer dat er meer cleane zang op het nieuwe album komen, dan is er meteen wat agressie uit de nummers. Zal dat nieuwe nummer op myspace vanavond ofzo eens luisteren thuis. Ben benieuwd.
Begin langzaam het gevoel te krijgen dat ze Ascendency niet gaan overtreffen, of misschien zelfs wel niet in de buurt komen van dat niveau. Maar we wachten af. Ik denk dat het al met al toch wel een gaaf album wordt.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do aug 24, 2006 3:08 pm

dat nieuwe nummer is idd, wat minder agressief (vooral de zang), maar hoe het nummer begint, met een erg vet riffje, dan een gitaar solo/dual... dat is iig heel erg vet.... Maar na 30 seconden nokt het nummer er telkens mee hier.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » do aug 24, 2006 4:31 pm

hm wel een aardig album denk ik... denk dat fans van Metallica gehoopt hadden dat hun band anno 2006 nog zou klinken.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 24, 2006 5:11 pm

Mwah, ik vind het maar matige, emo-vriendelijke meuk die zich in geen enkel opzicht lijkt te onderscheiden van al die andere Bullet For My Valentines, Funeral For A Friends, Killswitch Engages en overige bands met veel te lange namen. Waarom wordt deze dingen als Metal neergezet?

Als ze dat willen, laat ze dan in de eerste plaats eens per nummer een meervoud van boeiende riffs leren te schrijven in plaats van te overleven op een boel groove en schreeuwerige Metalcore angst-vocalen met soms wat clean aanstellerig gehuil ertussendoor (irratante formule is dat), dán kunnen we eens beginnen over wat ze worden gepromoot te zijn (gniffel). Alsof iemand zich deze nummers over vijf jaar nog herinnerd..

Dit baseer ik trouwens op Ascendancy, maar of dat lichte stijlveranderinkje waar iedereen het over heeft zoveel verbetering brengt zal me benieuwen.

En ja, ik ben in mijn oordeel over deze band inderdaad bevooroordeeld, omdat ik totaal niets zie in deze emoscreamometalcore golf. Van mij mogen ze verder hun gang gaan, maar prijs het nou niet constant aan als de grote redder van alles wat Metal is. Waarom? Omdat mensen dan automatisch gaan denken dat ík bij dat kluitje puberale jankballen met hitlerkapsels hoor! Ik bedoel, waar is de tijd gebleven dat wanneer je iemand vertelde naar Metal te luisteren, men dat onmiddelijk associeerde met een energieke pot nekbreken op een Maiden-gig (boers, ik weet het, maar beter dan de opvolgende aannames)? Ik weet het wel. Jaren geleden verdwenen met de komst van de huppelgoth-hype en sindsdien waarschijnlijk voor eeuwig verdoemd. Deze New Wave maakt het er in ieder geval niet beter op.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do aug 24, 2006 5:21 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » do aug 24, 2006 5:13 pm

Hehe.

Ik ben het grotendeels met je eens, maar de paar (nieuwe?) nummers die ik had gehoord klonken niet (scr)emo. Die nummers zijn dan wel niet bijster interessant, maar tenminste niet emo. :P

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 24, 2006 5:22 pm

Meltdown, ik vind je een conservatieve aidsflikker. Mag ik dat zeggen?

"Muhhuh, Fuel for hatred is mallcore!"

Ga ergens anders de purist uithangen, contactgestoorde nerd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 24, 2006 5:38 pm

Koen, ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft dat conservatief, dat ben ik inderdaad. Oubollig en slechtziend. Ik zie niets in geforceerde vernieuwing als het resultaat me totaal niets doet én het de buitenwereld een ontzettend kloterig beeld geeft van de muziek die mijn liefde is.

Wees verder vooral heel gelukkig met deze draai aan 'onze' muziek als dat je voorkeur heeft, alle respect daarvoor van mijn kant, maar probeer míjn standpunt tenminste een beetje te begrijpen en niet weg te wuiven alsof het van een Molukse paria komt. Artsy fag. :mrgreen:

O, en kap 'ns met dat Fuel For Hatred argument, je valt in herhaling. Je moet trouwens weten, ik overdrijf graag. En...dat was het ook.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 24, 2006 6:47 pm

"Muziek die mijn liefde is". Enig relativeringsvermogen ontbreekt het hier totaal aan. Waarom geeft iedereen er zoveel om wat er van hem en zijn 'subcultuurtje' gedacht wordt?

Trivium is niet voor niets mateloos populair, en dat heeft niets te maken met 'Vermassung', 'dictatuur van de mediocriteit' of dergelijk elitair gelul meer. Tevens heeft het niks te maken met 'commercialiteit'. Trivium brengt gewoon een frisse bak muziek met, subjectief natuurlijk, erg goede riffs.

'Onze' muziek? Dat samengeklit is m.i. nergens voor nodig.

En dat Fuel for hatred argument kun je niet weerleggen. Daarom probeer jij dát weg te wuiven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do aug 24, 2006 6:53 pm

zometeen 's The Crusade in m'n speler proppen, tot de conclusie komen dat het kut is, en dan doorsturen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » do aug 24, 2006 7:26 pm

Tokus schreef:zometeen 's The Crusade in m'n speler proppen, tot de conclusie komen dat het kut is, en dan doorsturen.
Met dank! :D

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 24, 2006 7:42 pm

KoenM schreef:"Muziek die mijn liefde is". Enig relativeringsvermogen ontbreekt het hier totaal aan. Waarom geeft iedereen er zoveel om wat er van hem en zijn 'subcultuurtje' gedacht wordt?
Menselijke drang tot acceptatie. Kijk, het kan mij persoonlijk ook minder dan de haren op m'n reet schelen dát mensen iets van me zouden denken, feit blijft echter wel dat je op z'n tijd vrij regelmatig met die zogenaamde vooroordelen te maken krijgt, en dan wel geleidelijk steeds méér en onvriendelijker naarmate het algemene beeld van 'jouw subcultuurtje' steeds negatiever wordt (en het huidige beeld van de zelfsnijdende aandachtsvrager ís negatiever dan die van de goedgeluimde headbanger). Het weerleggen van die vooroordelen door goed te laten zien wie je werkelijk bent kan erg vermoeiend zijn. Vaker weerleggen = vermoeiender. Dat is de reden om je eraan te storen.

Het je niets doen schelen en toch weer wel, wat een contradictie...

Nu kun je het ook gewoon over je heen laten komen en verder lopen, of een K. uit de kast trekken en ieder uiterlijk kenmerk waaraan men je voorkeur zou kunnen herkennen wegdoen, maar ik vind het persoonlijk wel prettig om én gewaardeerd te worden én tegelijkertijd de identiteit te behouden waar ik me (tot op heden) het prettigst in voel. Absoluut heel zwart-wit allemaal zoals ik het hier stel, maar vergeet niet dat ik er wat minder jaren op heb zitten dan jij, en nog steeds in een grotendeels puberale omgeving leef. En pubers kunnen echte biased klootzakken zijn, daarom trek ik me er misschien soms iets teveel van aan. Pfew...ingewikkelde stof, dit...
'Onze' muziek? Dat samengeklit is m.i. nergens voor nodig.
Nee, hehe, je snapt me denk ik verkeerd. Ik bedoelde gewoon simpelweg 'Metal', waar we als het goed is beiden graag naar mogen luisteren. Niet persé de 'jij metal, ik metal = dikke vriendjes' mentaliteit, dat is ook onzin.
En dat Fuel for hatred argument kun je niet weerleggen. Daarom probeer jij dát weg te wuiven.
Jawel hoor, zo zit het simpelweg. Meltdown hoort Fuel For Hatred, het doet 'm in combinatie met de nogal nadrukkelijk aanwezige distortion enigzins denken aan niet nader te noemen muziek die hij niet zo cool vindt, houdt wel van een beetje rellen en noemt het Mallcore, de term waar de laatste tijd alles met gitaar wat men kut vindt onder gegooid wordt. Ik bedoelde er echt maar weinig mee, niets wat een halve vete waard is in ieder geval.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22086
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 24, 2006 8:39 pm

Tja, ik snap het wel een beetje wat je daar bedoelt, maar ik loop nog steeds rond met haar tot een behoorlijk stuk over m'n schouders en af en toe een zwart shirt en ik heb daar totáál geen last van.

Op 16/17-jarige leeftijd eigenlijk ook heel weinig, al komt dat misschien omdat ik op vwo zat? Ik heb geen idee, maar ik snap niet zo waarom iedereen zich druk loopt te maken om het negatieve imago dat 'wij' (:wink:) blijkbaar hebben. Dat laten zien wie je bent, is dat ook niet een soort bewijsdrang? Let op, ik zeg niet dat ik me er nooit 'schuldig' aan heb gemaakt, maar het is zeker onderzoekswaardig. Het klinkt misschien 'koffik', maar ik ben in de eerste plaats Koen en daarna 'metalhead', ook toen ik een jaar of 17 was.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 24, 2006 8:58 pm

KoenM schreef: Op 16/17-jarige leeftijd eigenlijk ook heel weinig, al komt dat misschien omdat ik op vwo zat?
Goede kans. Ik zit zelf ook al jaren in een HAVO/VWO omgeving, en dat is meer dan een subtiel verschil met het jaar MBO dat ik er doorheen gedaan heb. Van directe last heb ik trouwens maar zelden kunnen spreken hoor, het is meer het paranoïde gevoel dat je nagestaard wordt. Sommigen bewonderen het juist openlijk dat ik me er relatief zo weinig van aantrek, en dit is ook zeker zo, anders zou ik me immers allang aangepast hebben, maar binnenin blijft het af en toe strijd, niks aan te doen. Misschien een stukje zelfvertrouwen.

En wat dacht je van internet? Daar zou je nou eigenlijk he-le-maal geen zak om moeten geven, en op persoonlijk vlak doe ik dat ook niet, maar het doet ergens toch wel pijn om 'je subcultuurtje' overal zo blind afgezeken te zien worden, waarbij de scheiding tussen Metal als muziekstijl en het huppelgoth-imago in razend tempo vervaagt bij Jan-met-de-pet. Het wordt steevast aan elkaar verbonden, en steeds voel je je geroepen dat te weerleggen. Daar neem ik de moeite inmiddels dan ook niet meer voor. De serieuzere Hip-Hoppers moeten hetzelfde voelen.

(Volledig eens trouwens met dat stuk over persoonlijkheid, ook ik "ben Mark en heb een redelijk brede smaak, maar wordt gedomineerd door Metal". Aan de sticker 'Metalhead' ontkom je echter toch niet, dus daar heb ik dan vrede mee. Niks mis mee ook, in principe, 't is één van de meest gemoedige subculturen die ik ken.)
Laatst gewijzigd door Meltdown op do aug 24, 2006 9:09 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » do aug 24, 2006 9:00 pm

Dat heb ik ook. Zegt er iemand tegen me: "Waarom ben je een gottik".


Zucht
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do aug 24, 2006 11:11 pm

Flaw schreef:[..]


Met dank! :D

godver

lul

mazzelpik

hij klinkt vet. erg vet.

gelukkig heb ik een kopie gemaakt :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » vr aug 25, 2006 1:40 am

Meltdown schreef:Mwah, ik vind het maar matige, emo-vriendelijke meuk die zich in geen enkel opzicht lijkt te onderscheiden van al die andere Bullet For My Valentines, Funeral For A Friends, Killswitch Engages en overige bands met veel te lange namen. Waarom wordt deze dingen als Metal neergezet?

.
Hierna ben ik gestopt met lezen. Stop met janken en luister eens beter. Als de laatste Trivium niet bij de metal meer kan ingedeeld worden. Dan kun je maar beter het hele genre opheffen. Dit soort bands zijn juist de redding van het hele genre. Wat als Iron Maiden, Slayer en Judas Priest met pensioen gaan?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » vr aug 25, 2006 1:43 am

Wat een absolute baggerhoes, trouwens. Dit soort kitisch hoort in thuis in de 80's. Had Manowar m afgekeurd of zo?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » vr aug 25, 2006 1:51 am

Op een ander metal forum waar ik weleens post is het uit den boze om Trivium te noemen en wordt de band ook afgedaan als een metalcore band, voornamelijk door de vocalen en sommige typisch metalcore achtige riffs. Maar ik ben het er ook wel mee eens dat Trivium weleens nieuw leven in de moderne metal zou kunnen blazen, als gitarist zijnde blijf ik me ook altijd verbazen over het technisch niveau van deze jonge gitaristen.

Matt zingt de laatste tijd ook meer ipv de hardcore vocals van voorheen, is dit ook op het nieuwe album zo?

Plaats reactie