Metal Church

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is je favoriete Metal Church album?

Metal Church
18
53%
The Dark
6
18%
Blessing in Disguise
6
18%
The Human Factor
0
Geen stemmen
Hanging in the Balance
3
9%
Masterpeace
1
3%
The Weight of the World
0
Geen stemmen
A Light in the Dark
0
Geen stemmen
This Present Wasteland
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Lennert » do aug 22, 2013 3:37 pm

Die vond ik persoonlijk toch een stuk beter dan The Weight Of The World die volgens mij vooral positief ontvangen werd omdat het gros van de mensen hem beter vond dan Masterpeace. Ik zweer nog steeds bij Blessing In Disguise: Fake Healer, Badlands en vooral Anthems To The Estranged kunnen het wat mij betreft prima opnemen tegen Beyond The Black en Batallions.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 22, 2013 3:39 pm

Blessing In Disguise is ook mijn favoriet, wegens de epische schaal en het verhalende, avontuurlijke karakter van de nummers. Daarnaast zijn er weinig 80's metalnummers zo tof als ' The Spel Can't Be Broken' met dat zeer kwaardaardige, vlijmscherpe refrein!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » do aug 22, 2013 3:40 pm

Toch vind ik Masterpiece de laatste echt goede plaat van Metal Church. Gigantisch onderschat, als je het mij vraagt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 4:22 pm

Heeft iemand hier het nieuwe Metal Church-album al in z'n geheel gehoord? De twee nummers van Generation nothing die ik tot dusver meekreeg, gaan behoorlijk in de richting van de Metaalkerk van de eerste platen. Ronny Munroe klinkt bizar naar de goeie ouwe Reverend himself (r.i.p.) en de energie lijkt ook terug. 't Hoesje is helaas weer in de latere MC-traditie (afdeling Goedkoop & Hopeloos).
M'n bestelling is zoek, dus het gaat waarschijnlijk nog even duren eer ik de komterugschijf van een van m'n all-time favoriete bands zal kunnen horen. :(

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 4:27 pm

Heb em vandaag besteld bij mijn vaste platenzaakje. Dus ik zal het wel horen. Hoor er vooral gemengde reacties over. Wel weer wat sneller en heaviër, met ruimte voor snerpende vocalen. Maar als het op songwriting aankomt, schiet het kennelijk tekort. Maar goed, dat is andermans oordeel. Ik laat het straks wel over me heen komen, als het cdtje eenmaal in m'n bezit is. MC heeft in mijn optiek nog nooit een slechte cd gemaakt. Alleen Light In The Dark vond ik vooral door de productie (erg droogjes en kaal) een beetje krachteloos overkomen. The Weight Of The World en This Present Wasteland bevatten betere songs. Maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de eerste drie of vier platen. Masterpeace vind ik nog altijd zwaar ondergewaardeerd. Al mag de productie wat gedateerd zijn (voor mij overigens geen argument), met name de eerste drie songs op die plaat zijn van een ouderwets kaliber. Heerlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 4:31 pm

Dan zijn we hier tenminste met drie personen die Masterpeace sterk ondergewaardeerd vinden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 4:36 pm

Het feit dat de studiosessies geplaagd werden door trammelant en de daaropvolgende tournee door een ongemotiveerde David Wayne werd verknald, heeft een smet op die plaat geworpen. Persoonlijk vind ik de cd echter een stuk beter dan Wayne's solo-avontuur met de titel Metal Church. Daar stonden pakweg twee of drie leuke nummers op, maar buiten dat die plaat vettter geproduceerd is dan Masterpeace, is het een bak vol schaamteloze clichés. D.S.D. is wat mij betreft een onpeilbaar dieptepunt uit het oeuvre van de beste man. De overdaad aan simpele naar AC/DC riekende akkoorden op die schijf helpt ook al niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 4:41 pm

Eerlijk gezegd ervoer ik de show tijdens dat festival in Lucky destijds niet als bepaald ongemotiveerd. Die tok van Wayne had dan weer niet echt gehoeven.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 4:44 pm

Wat is er eigenlijk gebeurd met Mike Howe? Toch de man die deels verantwoordelijk was voor de op een na beste plaat van Metal Church, Blessing In Disguise (na het debuut, wat mij betreft).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 4:49 pm

Jeroen schreef:Wat is er eigenlijk gebeurd met Mike Howe? Toch de man die deels verantwoordelijk was voor de op een na beste plaat van Metal Church, Blessing In Disguise (na het debuut, wat mij betreft).
Mike wilde jarenlang niets meer met de biz te maken hebben. Deze maand staat er een lang interview in het Duitse Rocks-magazine, wat opmerkelijk mag worden genoemd. Helaas kun je dat blad hier nergens kopen.
Overigens vermoed ik dat Oli W van Keep It True het nog eens klaarspeelt om Metal Church met Howe ergens te laten optreden. De verering van onze oosterburen voor die bezetting mag niet onderschat worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 4:54 pm

Zou leuk zijn. Al wil ik ze ook best zien met Munroe. Ik heb me laten vertellen dat hij live doorgaans wat furieuzer voor de dag komt dan op plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church

Bericht door Eru Iluvatar » vr okt 25, 2013 5:03 pm

Volgens mij had hij na Metal Church en Heretic geen zin meer in muziek maken. Het 80's materiaal van Heretic, met o.a. debuut-lp 'Breaking Point' met Howe achter de microfoon is door de band in samenwerking met Metal Blade opnieuw uitgebracht en geremasterd:

http://www.bravewords.com/news/212368

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 5:06 pm

Had het al gehoord ja. Mooi moment om die cd eens mee te pikken. Wellicht volgende maand in Utrecht. Heeft iemand de nieuwe plaat van Heretic ook gehoord toevallig? Niet met Howe dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church

Bericht door Eru Iluvatar » vr okt 25, 2013 5:11 pm

Nee, nog niet helemaal. Ik vond het niet heel speciaal, maar wel degelijk. Als je de laatste Attacker en Sleepy Hollow erg goed vindt zal het zeker het luisteren waard zijn!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 5:24 pm

Op de nieuwe Heretic doet de zanger van de EP weer mee, ik vind het een matige thrash-aangelegenheid. In niets klinkt het naar de fijnzinnige US-metal van Breaking point. Affijn, scheelt weer een aanschaf.

En Ronny Munroe is live bijzonder de moeite waard.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 5:36 pm

Z'n soloplaat dan weer niet. Vond ik een erg gezapige en clichématige toestand. Best jammer. Typisch zo'n zanger die een goede songwriter nodig heeft (zoals Vanderhoof) en het niet op eigen kracht moet doen. Al hield Vanderhoof volgens mij niet altijd rekening met de beperkingen van de beste man, waardoor het in bepaalde songs wel eens tegen de pijngrens aanzit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 6:03 pm

Jeroen schreef:Z'n soloplaat dan weer niet. Vond ik een erg gezapige en clichématige toestand. Best jammer. Typisch zo'n zanger die een goede songwriter nodig heeft (zoals Vanderhoof) en het niet op eigen kracht moet doen. Al hield Vanderhoof volgens mij niet altijd rekening met de beperkingen van de beste man, waardoor het in bepaalde songs wel eens tegen de pijngrens aanzit.
Hij zong ook nog bij Paladin (waarvan vijf niet meer dan degelijke metalnummers zijn uitgebracht door Retrospect, op weer zo'n luizig CD-R-etje) en Rottweiler (niet spectaculair, maar voor een 'knakenbakkie' best de moeite).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 6:12 pm

CD-r? Goed, Retrospect staat niet bekend om de prachtige lay-out of volgedrukte cd's, maar het zijn geen cd-r's
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 6:23 pm

Jeroen schreef:CD-r? Goed, Retrospect staat niet bekend om de prachtige lay-out of volgedrukte cd's, maar het zijn geen cd-r's
Sterker: heel wat van de releases zijn als CD-R de wereld ingeslingerd. Daarom nemen nogal wat mailorders pas Retrospect-CD's af wanneer zeker is dat het geperste exemplaren zijn met een matrixnummer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr okt 25, 2013 6:40 pm

Dat zou best eens kunnen, heb ik niet zoveel kijk op. Maar de releases die ik van ze heb, zijn in ieder geval factory pressed zoals dat heet. Ach ja, bij gebrek aan beter. Beter dan die Russische bootlegs die tegenwoordig de markt overspoelen. Soms haast niet van echt te onderscheiden. Gelukkig zijn staan daar kwaliteitslabels als Stormspell en Divebomb tegenover. Prachtig. Heb net die gave Bootcamp serie besteld, plus de fonkelende heruitgaven van Toranaga en Crows (ideaal voor de liefhebber van de latere Scanner albums). Maar ik verheug me pas echt op Dead End van het Duitse Grinder. Prachtige Flotsam (eerste drie platen) worship. Heb zelf alleen Nothing Is Sacred (de originele uitgave), dus Dead End is zeer welkom. Nu Dawn For The Living nog eens en het cirkeltje is weer rond.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » vr okt 25, 2013 6:45 pm

Jeroen schreef:Dat zou best eens kunnen, heb ik niet zoveel kijk op. Maar de releases die ik van ze heb, zijn in ieder geval factory pressed zoals dat heet. Ach ja, bij gebrek aan beter. Beter dan die Russische bootlegs die tegenwoordig de markt overspoelen. Soms haast niet van echt te onderscheiden.
Ja, Russen, Grieken, Chinezen - metalbootleggers bij uitstek, zelfs Japan-persingen inclusief obi tegenwoordig. Bar en boos.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » za okt 26, 2013 11:15 am

Volgens mij heb ik iets gemist. Is Metal Church weer bij elkaar, met nieuw materiaal? Sinds wanneer? Meestal krijg ik zulke dingen wel ergens mee, maar dit heb ik dus compleet gemist.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » za okt 26, 2013 11:28 am

Sterker, een nieuwe plaat die al uit is sinds deze week. Amerikaanse import weliswaar, maar dat er nieuw werk is, is zeker :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » zo okt 27, 2013 10:46 pm

Ik heb net de eerste luisterbeurt van de nieuwe erop zitten. Toch zeker 3-4 nummers gehoord die potentie hebben, maar de rest ligt 'gewoon' in het verlengde van de laatste platen. Het is zeker niet slecht hoor, maar ik reken er niet op dat deze reünie succesvoller gaat worden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » ma okt 28, 2013 9:05 am

Ik vind deze plaat beter dan de vorige platen. Munroe zingt een stuk feller, dat bevalt me wel. Het album luistert gewoon erg lekker weg.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Metal Church

Bericht door Eru Iluvatar » ma okt 28, 2013 10:41 am

Eigenlijk heb ik totaal geen interesse om deze nieuwe plaat te gaan luisteren. De voorgaande twee albums doen mij bitter weinig. 'The Weight Of The World' staat hier in de kast, ooit eind 2004 aangeschaft, maar zo goed als nooit meer gedraaid.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » ma okt 28, 2013 10:48 am

The Weight Of The World vind ik ook bijzonder saai, maar A Light In The Dark doet het stukken beter. This Present Wasteland heb ik wel eens gehoord en als ik me goed herinner, was ik daar ook wel redelijk positief over. Ik ga de nieuwe nog wel een paar keer opzetten, maar het is geen jaarlijstmateriaal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Metal Church

Bericht door Moredhel » ma okt 28, 2013 12:04 pm

Ik heb/ken alleen Live en Hanging in the Balance, ooit als dubbeldeal gekocht bij de Free Record Shop. Had eerst een dubbel van Venom, maar daar vond ik geen flikker aan (maak ik hier mensen boos mee? :mrgreen: ), dus ging meteen terug om die cd's in te ruilen :P

Favo nummer: Gods of Wrath (live)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door KoenM » wo okt 30, 2013 9:29 am

Dan moet je eigenlijk heel snel de eerste 3 albums scoren. Onvervalste metalklassiekers.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » do okt 31, 2013 3:24 pm

De nieuwe Metal Church is hier geland. Productioneel klinkt Generation nothing alvast lekker fruitig, met name de drums van meneer Plate staan er gekleurd op. Het is trouwens een zes-paneels-digipakje zonder boekje met teksten et cetera. Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 4:50 pm

Heb em ook in huis. Ben benieuwd. Hoge verwachtingen koester ik niet, maar het zal vast weer een lekkere pot Churchmetal opleveren. Meer heeft een mens soms niet nodig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 4:54 pm

Benieuwd wat je ervan vindt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 4:57 pm

Heb jij em al wat vaker gedraaid?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 5:00 pm

Yep.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 5:01 pm

En? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » za nov 02, 2013 5:07 pm

Een tweeslachtige aangelegenheid. De oude energie is terug, Munroe klinkt naar de goeie ouwe Reverend himself en er staan enkele sterke nummers op. 'Noises in the wall' en de titeltrack bijvoorbeeld. Productie klinkt citroentjesfris ook.
Maar. Over het geheel klinken de nummers met name wat de riffs en zanglijnen betreft enigszins naar 'snel tevreden'.
Het kan echter ook aan mij liggen, hoor. Ik ben namelijk compleet volledig totaal in de ban van het Avatarium-debuut, krijg die plaat, stem en sfeer gewoon niet meer uit mijn kop.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » za nov 02, 2013 6:13 pm

Aha, dat klinkt niet al te veelbelovend. Heb net even vluchtig Bulletproof geluisterd. Best een lekkere opener met rock'n roll feel en solo. Refrein was echter wat zwakjes. We luisteren deze dagen nog wel eens wat beter.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » zo nov 03, 2013 3:13 pm

Ik vind het nieuwe album wel een erg lekker album. De nummers zijn inderdaad niet hoogstaand, maar het is gewoon een prima plaat met lekkere nummers. Daarnaast zingt Munroe lekker fel, bij vlagen vind ik hem zelfs klinken als Bruce Dickinson. Met name 'Noises in the Wall', 'Suiciety' en 'Scream' zijn erg lekkere nummers, die doen denken aan weleer. Deze comeback stelt mij erg tevreden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » zo nov 24, 2013 10:37 pm

Mij tot op zekere hoogte ook. Afgezien van een paar missers (zoals het ietwat saaie titelnummer en de te lange song die erna komt, gewoon te weinig afwisseling om de speelduur te rechtvaardigen), luistert de muziek prima weg. Productie is ook stukken beter dan op de vorige schijven. Jammer van de goedkope lay-out en het artwork, maar er is in ieder geval niet bezuinigd op sound.

Maar een nog grotere openbaring is mijn (her)ontdekking van Heretic. Zaterdag op de platenbeurs de uiterst fraaie dubbel-cd heruitgave (met ook de eerste EP en een dvd) aangeschaft. Afgezien van wat snippers nooit echt in verdiept. En nu ik er eens goed voor zit denk ik, waarom? Dit is echt een fantastische plaat. Ik ben nog niet van het puntje van mijn stoel afgekomen. Sterk, fijnzinnig (zoals Metal79 al zei) en waanzinnig goed in elkaar gestoken met riffs en solo's die ik al jaren niet meer bij Metal Church heb gehoord. Zou ik Heretic moeten opnemen in een MC toplijstje, dan staat ie zeker op gelijke hoogte met Blessing In Disguise. Howe zingt hier misschien nog wel beter overigens, dus wie weet waar het schip strandt.

@Michel: Als fan dien jij deze ook maar eens in huis te halen. Prachtige uitgave!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Re: Metal Church

Bericht door Metal79 » ma nov 25, 2013 6:56 pm

Breaking point van Heretic is een van de US-metal-albums uit de jaren tachtig waar ik nooit genoeg van krijg. Zo veel compositiefinesse, zo veel detail, en de zang van Mike Howe die hier nog het best op zijn plaats was. Heaviness tot in de perfectie verbonden met melodie, dynamische productie van Bill Metoyer en Kurdt Vanderhoof (die Howe vervolgens naar de metalen kerk lokte, misschien niet zo héél netjes...). Prijsnummers: 'Heretic', 'The circle', ''Enemy within', 'Time runs short', 'The search'.
Voor Roadrunner-begrippen was het indertijd een verzorgde vinyl-release, met een fraaie hoes, stevige binnenhoes annex tekstvel met leesbare lettertjes. Dat kan van de Thanks list in het boekje bij de Enigma-CD dan weer niet worden gezegd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr nov 29, 2013 4:14 pm

Ik ben in ieder geval erg blij met de heruitgave. Ook leuk dat de eerste EP erbij zit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » do apr 30, 2015 10:27 pm

Mike Howe is back!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door KoenM » vr mei 01, 2015 7:29 am

The spell can't be broken!

Heel vet, hoop dit ensemble nog eens live te zien. Vorig jaar al de beste show op de Graspopzondag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Lennert » vr mei 01, 2015 1:05 pm

Ah, dat zou nog wel eens de redding kunnen zijn! Monroe was niet slecht, maar mistte voor mij toch iets.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Metal Church

Bericht door jeffrey » vr mei 01, 2015 1:42 pm

Metal79 schreef:Breaking point van Heretic is een van de US-metal-albums uit de jaren tachtig waar ik nooit genoeg van krijg. Zo veel compositiefinesse, zo veel detail, en de zang van Mike Howe die hier nog het best op zijn plaats was. Heaviness tot in de perfectie verbonden met melodie, dynamische productie van Bill Metoyer en Kurdt Vanderhoof (die Howe vervolgens naar de metalen kerk lokte, misschien niet zo héél netjes...). Prijsnummers: 'Heretic', 'The circle', ''Enemy within', 'Time runs short', 'The search'.
Voor Roadrunner-begrippen was het indertijd een verzorgde vinyl-release, met een fraaie hoes, stevige binnenhoes annex tekstvel met leesbare lettertjes. Dat kan van de Thanks list in het boekje bij de Enigma-CD dan weer niet worden gezegd.
8)


Verder prima nieuws, al zal het nooit een van mijn favo bands worden.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » vr mei 01, 2015 4:15 pm

Lennert schreef:Ah, dat zou nog wel eens de redding kunnen zijn! Monroe was niet slecht, maar mistte voor mij toch iets.
De show met Munroe in Dynamo was in ieder geval fantastisch. Maar dat kon ook liggen aan het gegeven dat Toxik zo belabberd slecht was (qua geluid dan). Maar blij ben ik er zeker wel mee. Blessing In Disguise is samen met het debuut mijn favoriete schijf van MC. En Heretic - Breaking Point is uiteraard ook briljant, maar dat doet hiervoor niet echt ter zake.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » zo mei 03, 2015 2:52 pm

Mooi dat Howe terugkeert. Hanging in the Balance is naast het debuut mijn favo cd van de band.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » ma mei 04, 2015 7:35 am

Vanwaar Michel? Dat hoor je ook niet echt vaak. :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Lennert » ma mei 04, 2015 9:52 am

Ik heb Blessing In Disguise net een stapje boven het debuut, al heeft dat ook te maken met Anthems To The Estranged dat Metal Church voor mij ineens toch meer maakte dan een normale band.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door KoenM » di mei 05, 2015 11:32 am

1. Metal Church
2. Blessing in Disguise
3. The Dark

Ik vind alle drie de platen geweldig, maar het meer uitgesponnen aspect van Blessing verdient bij mij lichtjes de voorkeur op de compacte aanpak van The Dark.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie