Gorguts

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Gorguts

Bericht door XnegativeX » wo mei 11, 2005 8:25 pm

Ik heb vorig weekend Obscura van Gorguts gekocht en wil deze gelegenheid aangrijpen om deze band nogmaals aan te halen.

Ik ben niet echt bekend met hun oudere werk maar ken alleen hun laatste 2 albums Obscura en From wisdom to hate.

Gorguts is sowieso een absolute aanrader voor fans van technische death metal. Maar hun album Obscura is toch wel een van de meest technische en extreme death metal cd's die ik ken. Gorguts klinkt op dit album door en door death metal maar speelt op dezelfde manier met maateenheden en breaks als een band als Dillinger Escape Plan dat doet.

De opvolger (en hun laatst verschenen album) From wisdom to hate is makkelijker te behapstukken maar nogsteeds erg technisch. Eigenlijk zit de muziek nogsteeds op dezelfde golflengte als Obscura alleen is de songstructuur een stuk duidelijker en strakker. Minder experimenteel waardoor het album lekkerder weg luistert.

http://www.gorguts.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16532
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo mei 11, 2005 8:28 pm

Ik heb zelf alleen The Erosion Of Sanity. In het begin vond ik dit maar een saai album maar na een aantal luisterbeurten ben ik het wel gaan waarderen. Toch wel een album wat ik zo nu en dan eens aanzet. Lekkere oude technische DM idd.
Heus.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9710
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo mei 11, 2005 8:35 pm

Hey, dat ken ik.
ik heb er geen cd's van. Maar ik ken wel zeggen dat het heel gaaf is.
moet ik maar eens iets van aanschaffen.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mei 11, 2005 8:43 pm

Gods Puke schreef:Ik heb zelf alleen The Erosion Of Sanity. In het begin vond ik dit maar een saai album maar na een aantal luisterbeurten ben ik het wel gaan waarderen. Toch wel een album wat ik zo nu en dan eens aanzet. Lekkere oude technische DM idd.
Volgens mij zijn ze inderdaad begonnen als old school death metal band en later steeds technischer geworden. Met Obscura als hoogtepunt. Op dat album klinken ze ook niet meer als een old school death metal band maar daar hebben ze echt hun eigen gezicht. From wisdom to hate is eigenlijk het logische vervolg op Obscura.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16532
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo mei 11, 2005 8:48 pm

XnegativeX schreef:[..]


Volgens mij zijn ze inderdaad begonnen als old school death metal band en later steeds technischer geworden. Met Obscura als hoogtepunt. Op dat album klinken ze ook niet meer als een old school death metal band maar daar hebben ze echt hun eigen gezicht. From wisdom to hate is eigenlijk het logische vervolg op Obscura.
Ik ken alleen TEOS en ben dus verder niet bekend met Gorguts dus ik heb helaas geen vergelijkmateriaal.
Heus.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mei 11, 2005 8:53 pm

Hier kun je wat samples downloaden:

http://www.anus.com/metal/gorguts.html
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo mei 11, 2005 9:03 pm

Gorguts ken ik alleen van "From Widsom To Hate" en eigenlijk luister ik dit album ook al niet zo vaak.
Het is een lekkere schijf maar je moet er maar net zin in hebben ( net zoals met zoveel meer, overigens!). Dit is geen muziek wat ik opzet als ik net uit bed ben!

Wel zal een lofbetuiging mijnerzijds niet uitblijven omdat ik wél ontzettend van die teringherrie kan genieten. Is weer eens wat anders, in de positiefste zin van `t woord. Ik vind die wispelturige aanpak van zaken in combinatie met `t totaalgeluid en idd de ultrastakke handhaving behoorlijk rossend.

Nu ben ik overigens ook wel benieuwd naar de andere albums geworden...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16532
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo mei 11, 2005 9:13 pm

Als ik de samples zo hoor bevat From Wisdom To Hate een stuk meer 'gitaargepingel' en is Considered Dead gewoon bruut hakwerk.
Vooral de solo's bij FWTH zijn erg duidelijk hoorbaar.
Heus.

Gebruikersavatar
ed Gein
Berichten: 85
Lid geworden op: wo jan 26, 2005 8:02 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door ed Gein » do mei 12, 2005 6:08 am

obscura

absoluut een van de beste en meest originele cd ooit. ik heb zelf 3 cd''s van hun vindt ze allemaal geweldig maar obscura srpingt er rtoch wel een beetje uit. Ik heb een keer gelezen dat bands waarmee ze op tour waren gagaan geprobeerd hebben om achter te komen hoe ze de sound van obscura in hemelsnaam voor elkaar hebben gekregen. Het blijkt dus het zeer moeilijk is om dit te evenaren of op te imiteren. het is inderdaad een zeer aparte sound.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mei 12, 2005 7:44 am

Ik heb alleen Obscura, maar een ontzettend vette plaat zeg, de muziek is erg onderhoudend.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo okt 26, 2008 8:05 pm

Vandaag eens Obscura opgezet. Wat een plaat is dit zeg. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een band gehoord heeft die het zo doet als Gorguts. Gave technische Death Metal en dan niet de hele tijd op full speed, maar ook gewoon een versnelling lager.

Alleen het nummer Clouded doet het nog niet helemaal hier, maar ik moet het album ook nog even wat vaker beluisteren.

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » zo okt 26, 2008 8:11 pm

Dit is idd een album wat je niet zomaar 1,2,3 hebt beluisterd. Zeer apart, orgineel, maar wel een beetje vaag.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16532
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » zo okt 26, 2008 9:06 pm

Ik blijf er bij dat The Erosion Of Sanity mijn favoriet is. Staat geen slecht nummer op! Obscura en From Wisdom To Hate zijn ook sterk maar ik kan het wat minder lang volhouden om daar naar te luisteren. Considered Dead rost hard, maar gaat na een tijdje vervelen.
Ja, TEOS kan ik wel keer op keer na elkaar luisteren.
Heus.

Gebruikersavatar
Kledur
Berichten: 146
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 2:42 pm
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door Kledur » zo okt 26, 2008 9:08 pm

From Wisdom To Hate vind ik het beste. Obscura is ook gaaf, unieke plaat. Hij is me soms echter net iets teveel van het goeie.
Yttligare Ett Steg Närmare Total Jävla Utfrysning

Gebruikersavatar
mwrzesnia
Berichten: 7
Lid geworden op: di dec 10, 2013 8:36 pm

Re: Gorguts

Bericht door mwrzesnia » di dec 10, 2013 10:13 pm

Ik kan het niet geloven, dat sinds 2008 heeft er niemand over deze band gepraat... Ze hebben toch na 12 jaar van absentie een nieuwe plaat gemaakt - waarschijnlijk een van de beste albums van 2013.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Gorguts

Bericht door Tox » di dec 10, 2013 10:47 pm

Klopt.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Gorguts

Bericht door yowannuzz » wo dec 11, 2013 10:42 pm

Dé deathmetal-plaat van 2013.
Period.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gorguts

Bericht door Wessel » di apr 17, 2018 9:28 pm

"Hi everyone!

This past January I was invited to join the annual Composer's Forum from the Music Faculty at Bishop's University in Lennoxville, Québec. This year was the last forum and I'm very glad and honored I was part of it.

The Composer's Forum was created by teacher / composer: Andrew Paul MacDonald.( https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Paul_MacDonald )

Mr. MacDonald is one of Canada's greatest composer and he held this forum for about 30 years.

Here's a video of the performance of my composition, a String Trio for Violin, Viola and Cello.



Thanks for your time and I hope you enjoy the music!

All the best,

Luc"
[youtube][/youtube]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Gorguts

Bericht door MetalJan » di apr 17, 2018 9:59 pm

Gorguts vind ik beter live dan op plaat. Op plaat vind ik de muziek toch wat moeilijk te behappen. Vorig jaar in Baroeg zette ze een erg goed optreden neer.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gorguts

Bericht door Wessel » do apr 26, 2018 1:03 pm

Waanzinnige band, live al helemaal inderdaad. Zowel Coloured Sands en Obscura als de eerste twee deathmetalalbums heb ik hoog zitten. Enkel From Wisdom To Hate vond ik in mijn herinnering minder. Ik vond het aan bovenstaande compositie ook wel bijzonder te horen hoe het, ondanks het ontbreken van gitaren, drums en vocalen, typisch Gorguts is!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Gorguts

Bericht door Rascul » zo apr 29, 2018 11:55 am

Yeah, geheel eens. Gorguts blijft me fascineren, en Coloured Sands is imho de genredefiniërende plaat van dissonante techdeath, meer nog dan wat Ulcerate of Articifial Brain hebben geproduceerd. Ik zit ook echt heel erg te wachten op een opvolger van Pleiades' Dust. Vond die ook erg vet, maar Coloured Sands had meer echt hoge pieken.
Makkers staakt uw wild geraas

Plaats reactie