Moonspell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete album

Under the Moonspell
2
3%
Wolfheart
21
32%
Irreligious
11
17%
Sin (Pecado)
2
3%
The Butterfly Effect
4
6%
Darkness and Hope
2
3%
The Antidote
6
9%
Ik kan geen keus maken: Wolfheart en Irreligious
5
8%
Moonspell is bagger
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 19, 2006 4:44 pm

MadTinus schreef:Goede review, "Luna" viel mij ook al op als uitschieter.

Staat alleen een tikfout in de eerste alinea, "Alta Mater", moet "Alma Mater" zijn.
ow, idd, heb het aangepast

dom van me, mijn latijn is overigens ook niet zo geweldig
:wink:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo apr 19, 2006 5:30 pm

Kristof schreef:dom van me, mijn latijn is overigens ook niet zo geweldig
:wink:
Dat van mij ook niet, ik ben gewoon een commaneuker :).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » do apr 20, 2006 9:03 am

Er is voor mij zelfs geen discussie, Irreligious is gewoon veruit het beste album. The Antidote en Wolfheart zijn echter ook geniaal. Alle andere albums zijn beduidend minder.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
de Nosse
Berichten: 112
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 12:06 pm
Locatie: st-nix - hellgium
Contacteer:

Bericht door de Nosse » ma apr 24, 2006 10:10 pm

Man man, zonet dit album beluisterd en toch wel zwaar positief verrast. Na irreligious vond ik hun werk maar redelijk zwakjes en heb ik er ook niet meer naar omgekeken.
Deze week deze cd dan in men handen gekregen, en die klinkt echt wel serieus harder alles wat ze de voorbije 10 jaar gemaakt hebben. Echt een bangelijk schijfke.
TartaarFest II :Chalice - Creature - Bütcher - Crusader : 07/10 @ 't kompas - Sint niklaas

www.tartaar.be for more info

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » di apr 25, 2006 9:52 am

Helemaal mee eens. Het nieuwe album is echt heel goed.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di okt 09, 2007 8:06 pm

volgende maand komt er een album uit met daarop alle oude songs van voor wolfheart opnieuw opgenomen

klinkt verdomd goed

heb net fernando aan de lijn gehad (met zijn donkere geile stem), aangename gesprekspartner, jammer genoeg maar 20 minuten tijd
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di okt 09, 2007 8:11 pm

Tjongejonge, wat is dat toch tegenwoordig? Oud materiaal opnieuw opnemen enzo? Heeft nu ook Moonspell last van een writer's block?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di okt 09, 2007 8:29 pm

Edwynn schreef:Tjongejonge, wat is dat toch tegenwoordig? Oud materiaal opnieuw opnemen enzo? Heeft nu ook Moonspell last van een writer's block?
ze zijn ook nieuwe cd aan klaarstomen

zou een mix zijn tussen iron maiden en fiels of nepelhim, verklapte hij
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma okt 29, 2007 4:44 pm

review van de nieuwe 'oude'

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4139
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma nov 19, 2007 11:54 am

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Bericht door Persistence » do apr 24, 2008 8:31 pm

Night Eternal release date and more 2008-03-14

There is finally a release date confirmed for NIGHT ETERNAL, the new MOONSPELL album. In Europe: 19th of May (in some countries the date may vary one or two days according to the distributors’ schedules) and in the USA on the 10th of June. We will inform you of any particular release dates in other territories as soon as we know them ourselves.

moonspell.com

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Bericht door Persistence » do apr 24, 2008 8:37 pm

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=21620219

'Night Eternal' en Scorpion 'flower' klinken erg aangenaam naar mijn idee. Ben benieuwd !!

Gebruikersavatar
Marissie
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 9:58 pm
Locatie: Best, Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Marissie » vr apr 25, 2008 6:36 pm

Zo, wat een gave cd zeg!!! :o 1e nummer ramt er al meteen in!! :mrgreen:
[url=http://www.last.fm/user/o0Nefertem0o/?chartstyle=basicrt10][img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/o0Nefertem0o.gif[/img][/url]

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Bericht door Persistence » vr apr 25, 2008 7:20 pm

ik heb inmiddels ook al het nieuwe album mogen beluisteren.. moet zeggen dat 'Night eternal' een van de beste albums van MS gaat worden :D.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 30, 2008 12:08 pm

Ik vind het een prachtig album maar ik moest/moet er wel heel erg aan wennen. Voor mij zijn Wolfheart en Irreligious namelijk de ultieme Moonspell albums. Met die mysterieuse en spooky sfeer en de delicate balans tussen hard en zacht.

Dit nieuwe album is een stuk bruter dan die 2 voorgenoemde albums. Moonspell grijpt hier duidelijk terug naar hun Under the Moonspell tijd. Ik hoor zelfs wat dingen die me aan Daemonarch doen denken.

Al met al vind ik het dus geen typisch Moonspell album. Maar als ik dat even aan de kant schuif tijdens het luisteren van Eternal night dan hoor ik een album dat ervoor zorgt dat het zwavel regent. Dat de lucht gitzwart wordt en dat de engel des doods z'n ronde doet.

...en dat kan gewoon nooit slecht zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » wo jan 18, 2012 11:51 pm

Moonspell - New Album Details Unveiled

Portuguese metallers Moonspell have announced that their upcoming new album will be entitled Alpha Noir and will be released on April 27th via Napalm Records. The album was produced and mixed by Tue Madsen.

Fernando Ribeiro posted the following on the band's Facebook page: "Never a Moonspell album came so close to be absolute like the new opus magna (masterpiece) Alpha Noir, scheduled to be proudly released by Napalm Records on the 27th of April."

"Moonspell has tapped a notch into their energy filled gothic metal by adding a guitar wall forged by timeless artists like Bathory, King Diamond or in a twist of the knife to old thrash metal legends like Onslaught, Metallica early works or even Testament and Artillery, making Alpha Noir a truly surprising and fresh record where all the songs have a climax effect about them, a high tension charm that will for sure electricize audiences when played on a stage."

"Songs like the title track (Alpha Noir), the infectious "Versus", the wolf hymn "Lickanthrope" or the Portuguese sung "Em Nome Do Medo" (In The Name Of Fear) and the closing epic "Grandstand", might get you a welcoming chilling of the past but make no mistake: Alpha Noir is a leap of faith and belief in their writing skills and progressive musicianship."

"Together with Alpha Noir packed in a deluxe and special edition on digipack, Moonspell and Napalm offers no live DVD, making of or any kind of filler. Instead they put in the table another offerend: Omega White, the musical twin of Alpha Noir, a collection of eight songs of pure atmosphere and shadow, close to their breakthrough album Irreligious, in a just homage to their Type O Negative and Sisters Of Mercy roots. Tracks like the erotic "Herodisiac", the catchy "White Skies" or the heartbreaking "Whiteomega" will for sure keep you in dark company through a night of fear and loss, both soothing and provoking. Both masterpieces were produced and mixed by Tue Madsen, pre-produced by Benny Richter!"

"Alpha Noir/Omega White will also be played in their entirety in Lisbon's Campo Pequeno, that holds 5000 fans, in their homeland Portugal in the most daring stage set and visuals the band has ever tried."
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » wo jan 18, 2012 11:51 pm

edit: dubbel
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Moonspell

Bericht door Cjmormon » do jan 19, 2012 11:28 am

Vett!! Ben benieuwd

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Moonspell

Bericht door FinnTroll » do jan 19, 2012 6:34 pm

Nice! Moonspell is toch wel een van mijn favoriete bands en Night Eternal is een heel hard album, ik hoop dat ze toch een beetje in de buurt blijven van nummers zoals At Tragic Heigths en Night Eternal. Ik laat me wel verrassen.

Trouwens, voor de mensen die Wacken dit jaar bezoeken, er staat bij Moonspell dat ze, en ik citeer een "Acoustic Orchestral show" geven. Hebben ze dan een heel orkest mee? Want dat zou ik GE-WEL-DIG vinden!!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » za apr 14, 2012 12:08 am



Nummer zelf vind ik niet zo speciaal, maar de clip is best gaaf.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Moonspell

Bericht door FinnTroll » za apr 14, 2012 11:55 am

De clip is inderdaad best vet, maar het lied zelf valt me een beetje tegen...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » vr mei 04, 2012 7:29 am

Ik vind het nummer juist wel sterk eigenlijk. Weer lekker hard. Dat beviel me ook zo aan Night Eternal.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » za mei 12, 2012 2:30 pm

Godver, wat een saaie zooi, die Alpha Noir. Night Eternal was heel erg sterk en mijn verwachtingen waren behoorlijk groot... maar er gebeurt gewoon niks op die plaat. Ik moet Omega White nog wel luisteren, maar echt veel zin heb ik er niet meer in. Zaaddodend.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Moonspell

Bericht door FinnTroll » za mei 12, 2012 7:44 pm

cataclysm child schreef:Godver, wat een saaie zooi, die Alpha Noir. Night Eternal was heel erg sterk en mijn verwachtingen waren behoorlijk groot... maar er gebeurt gewoon niks op die plaat. Ik moet Omega White nog wel luisteren, maar echt veel zin heb ik er niet meer in. Zaaddodend.
Helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » do mei 17, 2012 12:42 pm

Omega White redt voor mij wel min of meer de meubelen. Veel rustiger dan Alpha Noir, maar zoveel sterkere songs.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Orklord » wo aug 15, 2012 10:31 am

Alpha Noir is anders dan ik verwacht had van Moonspell, maar klinkt wel aardig. Redelijk rauw en hard. Omega White moet ik nog beluisteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » zo okt 27, 2013 10:32 pm

Aangezien Moonspell waarschijnlijk niet meer onder black metal valt stel ik de vraag hier maar: na de band op Baroeg Open Air weer eens gezien te hebben (na een keertje op Waldrock nota bene) heb ik meteen Wolfheart aangeschaft en zal ik binnenkort ook Irreligious kopen omdat ik Mephisto zo'n gaaf nummer vond. Hoe verhouden de andere albums zich tot deze twee?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Moonspell

Bericht door cataclysm child » ma okt 28, 2013 1:04 am

Moeilijk, want ten opzichte van Wolfheart en Irreligious zijn hun andere platen compleet anders. Vooral The Butterfly Effect en Sin/Pecado zijn nogal experimenteel en bij momenten poppy, Darkness and Hope neigt wat meer naar de gothic rock kant. En de duistere sfeer van de eerste 2 albums hebben ze nooit echt geëvenaard, al komt Night Eternal wel in de buurt vind ik, prima album ook. Ook Memorial en The Antidote zijn niet slecht, maar van de latere albums zou ik eigenlijk enkel Night Eternal écht aanraden. Hun laatste, Alpha Noir, is wat mij betreft een redelijk saai album, al is de bonus-cd Omega White dan wel weer erg sterk.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » vr mar 20, 2015 8:25 pm

Wat vinden we van de nieuwe Extinct?
Ik geloof dat ik ze nu toch een beetje kwijt ben.
Sin/Pecado was destijds een tegenvaller na Wolfheart en Irreligious, maar later ben ik dat album, samen met The Buttefly FX wel gaan waarderen.
De vorige cd heeft wat mij betreft 1 top-nummer opgeleverd. De rest was ook weer een teleurstelling. Gaat het nog goed komen of moeten we wachten op de volgende cd?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Moonspell

Bericht door Wessel » zo mar 22, 2015 11:02 pm

Voorzover ik na een tweetal luisterbeurten en enkele nummers live gehoord te hebben kan oordelen, vind ik de nieuwe vrij slap - dit is meer rock/pop (met weinig variatie tussen de nummers onderling bovendien) met een duister randje dan de duistere metal die ik graag van Moonspell hoor.

Overigens luisterde ik laatst ter voorbereiding op het optreden in Haarlem weer eens naar debuut Wolfheart. Is het jullie ook al eens opgevallen hoe nassaal en afgeknepen Fernando op die plaat klinkt, in vergelijking met ander studiowerk? Vraag me af of hij tijdens de opnames verkouden was ofzo. :P

Progressive Jeff
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma jan 13, 2014 8:22 pm
Locatie: Emmen

Re: Moonspell

Bericht door Progressive Jeff » ma mar 23, 2015 2:33 pm

Fernando is geen geboren zanger he. Hij heeft er daarna wel wat op geoefend. Met name voor het nieuwe album heeft hij wat extra's gedaan (bron: interview). Het is inderdaad meer rock dan metal. Het is een toegankelijk album en als je de stevigere kant van de band juist waardeert, dan valt Extinct wellicht tegen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » vr sep 11, 2015 8:06 am

Beetje mosterd na de maaltijd, maar de laatste week "Extinct" ontdekt. Ik ben geen fan van Wolfheart en Irreligious, maar wel van Night Eternal, wat ook geen "meer rock dan metal"-plaat is. Extinct weet me echter te boeien van begin tot eind. Dikke invloeden van The Sisters of Mercy en op sommige momenten een Type O Negative vibe. Pretentieloze donkere meezingers. Ik vind het wel tof!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » vr sep 11, 2015 7:41 pm

Denk dat ik hem toch ook nog aan ga schaffen. Alpha Noir beviel me prima en daar hoor ik hier ook flink gemengde reacties op, ik vermoed zodoende dat het met Extinct wel goed zal zitten. Die collectie met Sin/Pecado, The Butterfly Effect en Darkness And Hope zal er trouwens ook wel komen, ben stiekem toch benieuwd naar de wat softere kant.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » zo sep 13, 2015 12:42 am

Dat zijn allemaal meer dan prima platen. Ze staan hier al heel lang in de kast en ze worden allemaal nog met de nodige regelmaat gedraaid.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » di sep 29, 2015 11:23 pm

De Large heeft problemen met de levering waar Sin/Pecado, The Butterfly Effect en Darkness And Hope in zitten, Extinct van de nieuwe order heb ik echter wel al binnen. Ik begrijp dat de fans niet zo tevreden zijn, maar ik vind het een wonderschoon album (in ieder geval binnen de eerste vijf nummers die ik heb gehoord). Sisters Of Mercy invloeden zitten er in ieder geval duidelijk in, meer dan op de andere drie die ik heb (Wolfheart, Irreligious en Alpha Noir) en dat bevalt prima. Poppy? Absoluut, maar het klopt wat mij betreft wel.

Godverdomme, wat zijn Extinct en Domina toch mooi.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » do okt 01, 2015 10:11 pm

Ik kan niet stoppen met dit album luisteren.

Welke van hun albums lijken hier het meeste op? Ik kan niet om de simpliciteit en doeltreffendheid van de titeltrack heen, het zit al de hele dag in mijn hoofd!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Moonspell

Bericht door iron_dennis » do okt 01, 2015 10:55 pm

Lennert schreef:Ik kan niet stoppen met dit album luisteren.

Welke van hun albums lijken hier het meeste op? Ik kan niet om de simpliciteit en doeltreffendheid van de titeltrack heen, het zit al de hele dag in mijn hoofd!
Mooi, dat je dat zegt. Ik volg Moonspell vanaf '94 maar ik vind ze al lang niet meer zo goed. Steeds blijf ik de albums wel een kans geven maar helaas. Dit laatste album vind ik vreemd genoeg heel goed. Het is idd enorm melodieus en poppy maar de nummers blijven echt hangen. Uiteindelijk gaat het om goede songs en die staan hier voldoende op!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » vr okt 02, 2015 1:52 am

Lennert schreef:Ik kan niet stoppen met dit album luisteren.

Welke van hun albums lijken hier het meeste op? Ik kan niet om de simpliciteit en doeltreffendheid van de titeltrack heen, het zit al de hele dag in mijn hoofd!

Op Alpha noir/Omega white staat deze:



Ik vind dit eigenlijk het enige super gave nummer op die cd's, maar misschien is het alleen al vanwege dit nummer het aanschaffen waard...
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » vr okt 02, 2015 8:37 am

Lennert schreef:Ik kan niet stoppen met dit album luisteren.

Welke van hun albums lijken hier het meeste op? Ik kan niet om de simpliciteit en doeltreffendheid van de titeltrack heen, het zit al de hele dag in mijn hoofd!
The Future is Dark, Breathe, Medusalem, stuk voor stuk goede songs inderdaad. Heb hem intussen op Gatefold LP gekregen voor mijn verjaardag. Bonustracks zijn herwerkingen van Domina, Breathe, The Future is Dark en The Last of Us, ook wel de moeite!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » di okt 20, 2015 10:33 pm

Ik heb Sin/Pecado, The Butterfly Effect en Darkness And Hope nog steeds niet geluisterd omdat ik gewoon niet om Extinct heen kan komen. Net Night Eternal ook maar meteen in de bestelling gegooid, op de een of andere manier heb ik het idee dat ik alle albums van de band wel goed zal vinden. Maar is er nu een album dat ook echt qua catchy gehalte overeenkomt met Extinct?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » wo okt 21, 2015 8:14 am

Night Eternal was mijn favoriet voordat Extinct uitkwam. Nu weet ik het niet meer.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » di mar 02, 2021 7:06 pm

Even een oud topic omhoog trappen.

Wat vinden we hier van Hermitage?

Ik ben al dol op The Greater Good en best wel hooked aan All or Nothing. Vooral de nummers 4-10 zijn nog niet ingedaald, maar die waren in tegenstelling tot de eerste 3 dan ook niet eerder uit dan afgelopen vrijdag.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » do apr 01, 2021 2:59 pm

Vandaag 26 jaar geleden, kwam Wolfheart uit.
Goede reden om hem weer eens op te zetten.
Overigens is 25 jaar, 3 maanden en 5 dagen ook een prima reden om dit album nog eens op te zetten, net als elke andere willekeurige datum.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11097
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Moonspell

Bericht door Spawn999 » do apr 01, 2021 3:50 pm

Vanavond de film nog een keertje opzetten!

Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » vr apr 02, 2021 11:52 am

Heyoka schreef: do apr 01, 2021 2:59 pm Vandaag 26 jaar geleden, kwam Wolfheart uit.
Goede reden om hem weer eens op te zetten.
Overigens is 25 jaar, 3 maanden en 5 dagen ook een prima reden om dit album nog eens op te zetten, net als elke andere willekeurige datum.
Hoe vind je de nieuwe?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » vr apr 02, 2021 1:05 pm

Johan schreef: vr apr 02, 2021 11:52 am
Heyoka schreef: do apr 01, 2021 2:59 pm Vandaag 26 jaar geleden, kwam Wolfheart uit.
Goede reden om hem weer eens op te zetten.
Overigens is 25 jaar, 3 maanden en 5 dagen ook een prima reden om dit album nog eens op te zetten, net als elke andere willekeurige datum.
Hoe vind je de nieuwe?
Ik heb hem al een heel aantal keren opgezet en beluisterd.
Er staan goede nummers tussen en ik zet m toch iedere keer weer op, maar ik merk ook dat ik altijd weer denk: ik had er meer van verwacht.
Maar voor het merendeel van de eerdere albums had ik dat en vond ik ze later met terugwerkende kracht toch heel goed.

Wat vind jij?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » vr apr 02, 2021 1:51 pm

Ik merk dat ik voorlopig vooral de eerste 3 nummers eruit vind springen, maar dat waren ook al de eerder uitgebrachte nummers. Daarnaast vind ik de titel track ook sterk. De rest kabbelt lekker voorbij en klinkt prima, maar pakt me voorlopig nog iets minder. Het is hoe dan ook een fijn album voor de achtergrond, die ook ik graag blijf opzetten, maar ik moet er eens wat actiever voor gaan zitten.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » vr apr 02, 2021 4:42 pm

Ik vind bijna alles van Moonspell te gek maar de nieuwe wil er niet erg in. Saai. Flauwtjes.
Misschien moet ik het nog eens proberen.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9474
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » za apr 03, 2021 1:19 am

Met Extinct, Alpha Noir en 1755 kon je wel iets?
Op de bonus-cd van Alpha Noir staat een ongelooflijk gaaf nummer (Herodisiac), maar het lijkt er toch op dat deze nieuwe van ze toch wat meer te bieden heeft.

⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » za apr 03, 2021 8:39 am

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de eerste twee die je noemt niet goed ken. Zou ik ook nodig nog eens moeten beluisteren. 1755 vind ik een heel fijn album ja.
KFFR, old-school metal!

Plaats reactie