Moonspell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete album

Under the Moonspell
2
3%
Wolfheart
21
32%
Irreligious
11
17%
Sin (Pecado)
2
3%
The Butterfly Effect
4
6%
Darkness and Hope
2
3%
The Antidote
6
9%
Ik kan geen keus maken: Wolfheart en Irreligious
5
8%
Moonspell is bagger
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » za apr 10, 2021 4:45 pm

Extinct is sowieso een knaller van jewelste uit hun discografie, maar goed. Ik ben dan weer grotendeels onbekend met de releases van na Irreligious (1997) en van voor Night Eternal (2008). Zoiets als Sin/Pecado heb ik geloof ik ooit 1 keer opgehad, maar ik kon er weinig mee. The Butterfly Effect, Darkness and Hope en The Antidote zijn me ook volslagen vreemd. Wat vinden jullie van die albums?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » za apr 10, 2021 6:58 pm

Mijn kennismaking met de band was bij het album Irreligious. Op basis daarvan heb ik Wolfheart gekocht en daar was ik minstens zo van onder de indruk. Sin/Pecado en the Butterfly Effect vielen behoorlijk tegen toen ze uitkwamen vond ik. Echter, nu jaren later, zet ik deze albums nog met regelmaat op. Er staan heel goede nummers op en omdat ik Irreligious en Wolfheart helemaal grijs heb gedraaid, zet ik deze nu vaker op. Darkness and Hope is een zelfde geval. Alles wat daarna is gekomen heeft me minder gepakt en zet ik minder vaak op. Ik ben verbaasd dat zoveel mensen weglopen met Extinct. Staan best wat aardige nummers op, maar ik zou toch eerder de eerste helft van de discografie aanraden (waarbij ik de demo Anno Satanae niet meereken, dat is echt een buitenbeentje en heeft weinig met de rest van de discografie te maken).

Luister in ieder geval eens naar de nummers HandMadeGod, 2econd Skin, Soulsick, Butterfly FX, Darkness and Hope en Nocturna.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » ma apr 12, 2021 12:51 am

Wat vinden we hier eigenlijk van? -->
https://www.patreon.com/moonspellwolfpa ... RMzG9ANBCQ

Je kunt lid worden van hun fanclub en zo krijg je onder andere toegang tot een aantal podcasts van de zanger over de laatste cd.
Er zijn 3 levels van lidmaatschap.

Ik vind het geloof ik wel een goede manier voor een band om wat extra geld te genereren. Het idee op zich is leuk, maar ik heb helemaal geen behoefte om als fan van een band door het leven te gaan. Ook gaat het mij in de eerste plaats om de muziek en al het andere vind ik niet zo interessant. Laat de muziek voor zichzelf spreken.

Iemand ideeën hierover? En ik zag dit voor het eerst, zijn er andere bands die dit soort dingen doen?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » ma apr 12, 2021 9:15 am

Er zijn meer bands die dit doen. Grote namen als Metallica doen dit zelfs al decennia lang. Voor het Internet had je toch ook al fanclubs? Maar goed, dan kreeg je natuurlijk geen podcast of filmpjes toegestuurd. :P

Dubbel. Ik heb er niks mee, maar zeker in deze tijd waarin artiesten geen geld met optredens kunnen verdienen (ja livestreams, nee dat zet zoden aan de dijk) is het wel een goeie manier om je favoriete band te steunen.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » ma apr 12, 2021 10:22 am

Worden fanclubs door bands zelf gerund? Ik dacht dat meestal gedaan werd door fans.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » ma apr 12, 2021 4:02 pm

Ligt dat niet een beetje aan de band? Zeker Metallica heeft al decennia de nogal professioneel gerunde MetClub.

Vaak proberen ze je ook te verleiden met eerdere toegang tot concertkaartjes.
Heyoka schreef: za apr 10, 2021 6:58 pm Mijn kennismaking met de band was bij het album Irreligious. Op basis daarvan heb ik Wolfheart gekocht en daar was ik minstens zo van onder de indruk. Sin/Pecado en the Butterfly Effect vielen behoorlijk tegen toen ze uitkwamen vond ik. Echter, nu jaren later, zet ik deze albums nog met regelmaat op. Er staan heel goede nummers op en omdat ik Irreligious en Wolfheart helemaal grijs heb gedraaid, zet ik deze nu vaker op. Darkness and Hope is een zelfde geval. Alles wat daarna is gekomen heeft me minder gepakt en zet ik minder vaak op. Ik ben verbaasd dat zoveel mensen weglopen met Extinct. Staan best wat aardige nummers op, maar ik zou toch eerder de eerste helft van de discografie aanraden (waarbij ik de demo Anno Satanae niet meereken, dat is echt een buitenbeentje en heeft weinig met de rest van de discografie te maken).

Luister in ieder geval eens naar de nummers HandMadeGod, 2econd Skin, Soulsick, Butterfly FX, Darkness and Hope en Nocturna.
Dan ga ik doe albums toch nog eens proberen. Als je er 1 moet noemen om mee te starten van die, welke zou je dan kiezen?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » ma apr 12, 2021 5:58 pm

Irreligious
Sin/Pecado
The Butterfly Effect
Wolfheart

(Wolfheart zou ik ook op de eerste plek gezet kunnen hebben. Als je van wat rauwer houdt zou ik die eerst doen, maar staat wel weer het verst af van de rest)
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » ma apr 12, 2021 7:03 pm

Voor mij was Darkness and Hope de kennismaking met Moonspell. Ik heb Wolfheart, Irreligious en The butterfly Effect daarna pas gekocht (joh...). Vind ze nog altijd allemaal te gek.

Under Satanae (heropnames van oude demo's als ik me niet vergis vind ik ook erg gaaf. Night Eternal ook, maar daarna ben ik een beetje vergeten op te letten. Zal ook te maken hebben gehad met een nogal matige relatie met iemand die zulke muziek niet kon waarderen (tja).

Ik heb ze zelf trouwens nog maar 1x live gezien, op Eindhoven Metal Meeting, 2015. Ook live toch wel erg gaaf.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » wo mei 05, 2021 9:14 am

Nou, ik vind Hermitage weer prachtig. Heb 1755 gemist (die zal er nu nog wel komen), maar Extinct blijf ik echt maandelijks aanzetten. Ultieme gothic popmetalplaat voor me, vooral de titeltrack heeft een refrein dat ik niet uit mijn hoofd kan krijgen en een prachtige gitaarsolo. Hermitage gaat een soort latere Opeth/jaren '70-progkant op, maar waar ik andere mensen hoor praten over 'saai', vind ik de uitgesponnen gitaarpartijen en sfeervolle toetsen echt prachtig. Wat een fantastische band ook, past nog eens prima bij dit druilerige weer ook.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » wo mei 05, 2021 4:32 pm

Ik heb 'm toevallig ook weer op. The Greater Good heeft ook zo'n vette opbouw!

Ik vind het eigenlijk ook wel iets gemakkelijker om er in te komen dan veel moderne 'saaie' Opeth waar ik ook graag naar luister.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » wo mei 05, 2021 5:15 pm

Ik heb Hermitage net weer eens opgezet. Denk dat ik de vorige keer met m'n neus heb zitten luisteren ofzo. Dat gaat ongeveer net zo goed als proeven met je vingertoppen.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Moonspell

Bericht door dako » do mei 06, 2021 8:36 am

Verwacht totaal niet dat het mijn smaak is, maar als jullie drie er enthousiast over zijn ga ik het proberen.
Ben benieuwd.

[edit]

:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door HighKing » do mei 06, 2021 1:18 pm

Ja, lache? :lol:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » do mei 06, 2021 1:52 pm

dako schreef: do mei 06, 2021 8:36 am Verwacht totaal niet dat het mijn smaak is, maar als jullie drie er enthousiast over zijn ga ik het proberen.
Ben benieuwd.

[edit]

:' )
Hahaha, je kende er van tevoren nog helemaal niets van? :mrgreen:

Het door Lennert genoemde Extinct album is wel een mooie instapper voor jou, Dako!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Moonspell

Bericht door dako » do mei 06, 2021 1:57 pm

Ooit een keer dat nummer Opium gehoord en sindsdien had ik er wel genoeg van, die nieuwe is dus ook zo hard niks voor mij dat ik er na tien minuten mee gestopt ben.
Zal Extinct wel eens proberen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Moonspell

Bericht door Heyoka » do mei 06, 2021 2:36 pm

Als je die laatste niet trekt, dan ga je Extinct ook niet trekken.
Ik denk dat je toch eerst smaak dient te regelen, voordat je het nog eens probeert :)
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » do mei 06, 2021 2:51 pm

Extinct is toch echt wel anders dan de laatste. Compacter, catchier. Ik zie daar toch maar mogelijkheden voor Daak.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door Lennert » vr mei 07, 2021 10:55 am

dako schreef: do mei 06, 2021 8:36 am Verwacht totaal niet dat het mijn smaak is, maar als jullie drie er enthousiast over zijn ga ik het proberen.
Ben benieuwd.

[edit]

:' )
Ik had je mogelijk actief afgeraden om het te proberen als ik dit bericht eerder had gezien :mrgreen:

Ik denk niet dat dit jouw band is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Moonspell

Bericht door Johan » vr mei 07, 2021 3:25 pm

KoenM schreef: do mei 06, 2021 2:51 pm Extinct is toch echt wel anders dan de laatste. Compacter, catchier. Ik zie daar toch maar mogelijkheden voor Daak.
Ja, als hij met iets van de band iets zal kunnen zal het toch in de eerste plaats Extinct moeten zijn.

Ik ben vandaag de This is Moonspell playlist aan het luisteren. Ik word toch ook wel blij van de albums Night Eternal en Memorial. Lekker hard!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Moonspell

Bericht door KoenM » vr mei 07, 2021 4:05 pm

Night Eternal (het nr) was het eerste dat ik gaaf vond vd band.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie