Heavy Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » zo jun 23, 2013 7:26 pm

Eru Iluvatar schreef:Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.
Schrijven die van Nachtmystium hun eigen teksten niet!? Dat vind ik altijd zo raar..

Dat nummer van High Spirits is nog best leuk, maar mist wat mij betreft een beetje ruigheid, een beetje schwüng.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 8:09 pm

Krimhild schreef:
Eru Iluvatar schreef:Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.
Schrijven die van Nachtmystium hun eigen teksten niet!? Dat vind ik altijd zo raar..

Dat nummer van High Spirits is nog best leuk, maar mist wat mij betreft een beetje ruigheid, een beetje schwüng.
Dus niet allemaal 'gaye jaren '80 meuk'? :) High Spirits-bandleden dragen overigens geen spandex, maar allemaal zomerse witte broeken:

Afbeelding

Hoe dat zit met die teksten van Nachtmystium weet ik niet. Volgens mij schrijft die Black niet al hun teksten. Zal het eens opzoeken in het interview met hem in de Chips & Beer (heavymetalhuisblad). De matte, gecontroleerde vind ik juist wel een beetje de charme van High Spirits. Anders moet je even een nummer proberen van hun 2013 ep, die is niet zo gepolijst:



En anders is er altijd nog de band DAWNBRINGER, ook van Black, maar wat epischer en meer 'metal':


Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » zo jun 23, 2013 9:05 pm

Eru Iluvatar schreef:Dus niet allemaal 'gaye jaren '80 meuk'? :) High Spirits-bandleden dragen overigens geen spandex, maar allemaal zomerse witte broeken:
*Plaatje*
Hosternokke! Als je dan toch gaye jaren 80 meuk maakt, doe dan ook spandex aan hè!~ Gemiste kans dit!
Als je stylish wilt doen ga je maar andere muziek maken. Met je Volendambroek!~
Eru Iluvatar schreef:Hoe dat zit met die teksten van Nachtmystium weet ik niet. Volgens mij schrijft die Black niet al hun teksten. Zal het eens opzoeken in het interview met hem in de Chips & Beer (heavymetalhuisblad).
Ik ben benieuwd.
Eru Iluvatar schreef:De matte, gecontroleerde vind ik juist wel een beetje de charme van High Spirits. Anders moet je even een nummer proberen van hun 2013 ep, die is niet zo gepolijst:
*filmpje*
Ik heb ook nog "When the Lights Go Down" beluisterd, en ja, dat is al wat beter. Ik houd niet zo van gepolijst. Maar nog steeds moeten er echt meer pepers in meer reten gestopt worden, slappe zooi is het nu. Ik word echt meteen melig van die nummers, het kan bijna tippen aan Modern Talking! Alleen hebben die dan tenminste nog foute drums en achtergrondbliepjes om het goed fout en goud te maken. Desalniettemin sluit ik niet uit dat ik dit gave muziek ga vinden. Zet het een dag op repeat tijdens een roadtrip en het wordt legendarisch, hoogstwaarschijnlijk.

(Indien je dit een raar verhaal vindt: Vergeet niet dat ik Manowar's Battle Hymns ooit beschouwde als het geniaalste nummer ooit gemaakt... =;')))) )

Edit: Dawnbringer kan ik niks mee trouwens.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 23, 2013 10:24 pm

Krimhild schreef: Hosternokke! Als je dan toch gaye jaren 80 meuk maakt, doe dan ook spandex aan hè!~ Gemiste kans dit!
Als je stylish wilt doen ga je maar andere muziek maken. Met je Volendambroek!
Dat is het ja! Zo'n Jan Smit-strandding. Maar wel herkenbaar. Dat zal 't em wel zijn.

Dat wat slappe, gepolijste is nu helemaal 'in': of het nou retro occult rock of heavy metal is. Het zoeken van extremen is eigenlijk al gedaan, vandaar dat sommige bands hun heil zoeken in op een minimalistische wijze herkenbare nummers te schrijven. Daarbij luisteren ze goed naar oude, meer doorsnee popmuziek. Zie bijvoorbeeld Ghost, maar ook een Vanderbuyst. Toch vind ik in veel gevallen dat gecontroleerde, getemperde wel wat hebben, hoewel het nu iets weg heeft van een hype. 'Heavy Metal' is nu niet meer ongangbaar, met hun minimalistische aanpak, terwijl power metal, met de extreme tempo's, gigantische koren, etc. nu 'onhipper' dan ooit is.

Dat van Manowar is een goede zaak: lekker ongetemperd en ongegeneerd melodramatisch nummer.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » ma jun 24, 2013 10:15 am

Ik heb die demo nu al sinds gisteravond op repeat staan =;')
Zegt m'n vriend net: "Suus, dat is echt niet goed voor je hersenen. Zet goeie black op ofzo" =;')
Het blijkt goeie huiswerk-achtergrondmuziek.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 24, 2013 10:41 am

Haha, ik had al zo'n voorgevoel! Muziek die weinig op het lijf heeft en lekker wegluistert. Ik moet zeggen dat ik ook wel fijn door kan sukkelen met betere black als Weakling en Ash Borer op de achtergrond.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » di jun 25, 2013 9:05 am

Moah, tijdens zware stress kan je beter geen al te zware tonen om je heen hebben. Dit was tenminste lekker lichtjes ^^
(Inmiddels m'n laatste presentatie gehad, bijna vrijheid! =D)

Binnenkort dit topic nog maar eens wat verder doorspitten.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 25, 2013 2:15 pm

Tijdens het typen van verslagen en dergelijke draai ik volgens mij nooit muziek (verhoudingsgewijs veel stress). Bij lezen en studeren wel (daarbij het ik minder stress). Voorwaarde is dat de zang dan niet te verstaanbaar (sowieso niet in Nederlands) moet zijn, anders ga ik er te veel naar luisteren en wordt ik dus afgeleid.

In onderstaand topic staan ook nog een hoop nieuwere heavy metalbands. Misschien is zoiets als Christian Mistress ook van je gading.

http://metalfan.nl/forum/viewtopic.php? ... lit=NWOTHM

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Metalheank » do apr 07, 2016 11:24 pm



Ter info. Die Jason McMaster (Watchtower) is lekker bezig. Voor fans van RAM en Tim Owens.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » za apr 09, 2016 10:35 am

Tering he, ik ben wel een van de laatsten die zeikt over een kutgeluid, maar dit is echt niet om aan te horen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Heavy Metal topic

Bericht door MetalDelight » za apr 09, 2016 2:19 pm

In dit geval hadden ze de clip ook beter achterwege kunnen laten. De muziek is veel beter dan de kwaliteit van de clip waardoor er imo een verkeerd "beeld" ontstaat.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Metalheank » di apr 12, 2016 10:55 pm

Tongue in cheek, boppers. Ik kan dit nog net wel aan.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » wo apr 13, 2016 7:33 am

Niet verkeerd! Kan alleen nog niet oordelen of het een blijvertje is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do apr 14, 2016 11:15 am

Ik heb Road of Bones gehad, de versie met die 7" single als bonus. Voor mij was het iig geen blijvertje want was binnen een maand van eigenaar gewisseld.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » ma nov 12, 2018 7:01 pm

Draai de laatste dagen veel Thunderhead. Pure heavy metal uit de school van Armored Saint, TT Quick en Sword. Niet al te gecompliceerd en ijzersterk gezongen door de Amerikaan Ted Bullet. De overige muzikanten komen uit Duitsland, maar de sound neigt veel meer naar Engelse en Amerikaanse metal. Heel erg lekker. Ben tot nu toe nog geen zwakke platen tegengekomen. Hoop het debuut en de laatste schijf ook nog eens op te pikken. Tussenin heb ik het meeste wel.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » za aug 31, 2019 5:05 pm

Omdat ik niet verder wil zoeken en omdat Angel Witch ook geen pure NWoBHM meer is, komt het hier.

De nieuwe singel is weer een pareltje.

Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » vr aug 20, 2021 11:51 pm

Voor wie de laatste singles van Maiden wat teleurstellend vindt, maar wel de stijl van de laatste albums apprecieert, is Seven Sisters wellicht wat. Ikzelf vind het wel een interessante band:

https://sevensistersheavymetal.co.uk/tr ... le-version
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » za sep 04, 2021 4:50 pm

Portrait heeft ook een nieuwe plaat uit. At One With None heet het album. Heb de luxe lp-versie maar besteld, aangezien daar een '7 bij zit met twee extra songs die simpelweg niet op de hoofdplaat pasten. Samen met RAM, Sacral Rage en Borrowed Time de smaakmakers uit het traditionele oplevingsmetaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » za sep 04, 2021 7:21 pm

Die ga ik ook snel checken!


Borrowed Time is trouwens alweer een tijdje geleden uit elkaar gegaan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » za sep 04, 2021 7:25 pm

Ja, dat las ik inderdaad. Maar die cd (s/t) draai ik toch nog redelijk vaak. Lekker dromerige metal. Volledig de grond ingeboord door die Verhuysen van Aardschok toen. Reden om te checken en wat bleek: top!

Ik vergeet trouwens Unto Others (voorheen Idle Hands) als smaakmaker binnen het genre. Die jongens zijn goed bezig met hun melodieuze heavy metal met gothic rock / new wave vocalen. Roadrunner heeft ze opgepikt en deze maand moet de nieuwe cd Strength uitkomen. Ben enorm benieuwd. Debuutplaat Mana vind ik een te gekke en lekker compact gebeuren met goede, echte liedjes die zelfs hitpotentie hebben. Als ze het goed aanpakken, zit hier net zoveel potentie in als bij Ghost.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22088
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door KoenM » zo sep 05, 2021 12:45 am

Helemaal eens vwb Unto Others. Erg gave band.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Kees » di sep 07, 2021 5:09 pm

KoenM schreef: zo sep 05, 2021 12:45 am Helemaal eens vwb Unto Others. Erg gave band.
Check ook even de andere band van de bandleden van Unto Others/Idle Hands: Silver Talon. Pure Nevermore-worship. Mijn favoriet van het jaar:

https://silvertalon.bandcamp.com/album/ ... nd-decay-2

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » do mar 03, 2022 6:15 am

Blaspheme - Désir de Vampyr

Franstalige heavy metal in de stijl van Iron Maiden, 1985.

https://open.spotify.com/album/1wEMqYO7 ... 6NGOaYDCiw

[youtube] https://m.youtube.com/watch?v=UB9MXzwx_dI[/youtube]
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » do mar 03, 2022 6:22 am

Krimhild schreef: ma jun 24, 2013 10:15 am Ik heb die demo nu al sinds gisteravond op repeat staan =;')
Ik heb hem maar even opnieuw opgezocht. Daak! Dit is wat voor jou:

https://open.spotify.com/album/02naoJwl ... xM1bteW_6w
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » do mar 03, 2022 7:28 am

Joe, ik gaat hem aanzetten!

[edit]
Ah ja, High Spirits. Ken er een paar losse nummers van en die zijn goud. Nooit echt goed naar de rest van hun spul geluisterd. Ben benieuwd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » do mar 03, 2022 8:42 am

dako schreef: do mar 03, 2022 7:28 am Joe, ik gaat hem aanzetten!

[edit]
Ah ja, High Spirits. Ken er een paar losse nummers van en die zijn goud. Nooit echt goed naar de rest van hun spul geluisterd. Ben benieuwd.
Die Franse meuk lijkt me ook wat voor jou, dat al geluisterd?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » do mar 03, 2022 9:23 am

Ben nu halverwege, en dit kan wel eens een klassieker worden. Heeft inderdaad veel weg van de ouwe Maiden.
Vandaag is een mooie dag.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Krimhild » do mar 03, 2022 10:01 am

🥳
Ik ben hier gewoon.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » vr mei 20, 2022 4:56 pm

Qua nieuwe stroom aan Heavy Metal is het gelukkig niet heel stil geweest. Wel veel troep uitgebracht zoals altijd, maar met wat moeite weet je toch wel de kersen uit de taart te vissen:







[/media]





Deze laatste is meer Epic Metal maar ik zit nu toch al in dit topic. Beetje Manilla Road meets Uriah Heep met invloeden van Jethro Tull tot 80ies US Metal en alles daar tussen in.

Verder ben ik uitermate gecharmeerd van Molten Chains. Maar dat moet je maar net liggen.



Verder ben ik verdomd blij met de NWoTHM hype want zo nu en dan komen er toch echte pareltjes uit.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » vr mei 20, 2022 7:45 pm

Het lijkt me goed dat jij al je opgespaarde tips en info de komende tijd in de daarvoor bestemde heavy-, epic- en US metaltopics gaat plaatsen, Jeffrey. Welkom terug trouwens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Mollusk » vr mei 20, 2022 10:50 pm

Sanhedrin is sowieso tof. De rest ken ik niet. Op de uit-te-checken-lijst dan maar.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » vr mei 20, 2022 11:02 pm

Molten Chains is inderdaad gaaf. Lekkere thrash dat wel iets eigenzinnigs heeft.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » za mei 21, 2022 8:18 pm

Jeroen schreef: vr mei 20, 2022 7:45 pm Het lijkt me goed dat jij al je opgespaarde tips en info de komende tijd in de daarvoor bestemde heavy-, epic- en US metaltopics gaat plaatsen, Jeffrey. Welkom terug trouwens.
Thanks goos!

Zal met de tijd eens wat uitgebreidere post plaatsen!
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » za mei 21, 2022 8:20 pm

innuendo schreef: vr mei 20, 2022 11:02 pm Molten Chains is inderdaad gaaf. Lekkere thrash dat wel iets eigenzinnigs heeft.
Zeker leuk spul. Doet me met tijden denken aan Dark Tower en zo nu en dan ook aan Powers Court. Nieuwste plaat moet nog wel eens goed ontleent worden. Nog niet echt tijd voor gehad, maar gezien de stappen die ze gezet hebben sinds hun debuut moet dat wel snor zitten.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » za mei 21, 2022 10:15 pm

dako schreef: do mar 03, 2022 9:23 am Ben nu halverwege, en dit kan wel eens een klassieker worden. Heeft inderdaad veel weg van de ouwe Maiden.
Vandaag is een mooie dag.
Dan ga je de Spaanse Witchtower ook wel waarderen Dako.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » di mei 24, 2022 7:42 am

Bedoel je die band van het album Hammer Of Witches van vorig jaar? Spotify geeft er verder geen informatie over.
Als je ze niet bedoelt is het wel een aanrader trouwens :' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » di mei 24, 2022 8:20 am

Jazeker dat zijn ze! Youtube is trouwens een grote uitkomst ten opzichte van Spotify. Zeker nu die gozer die het NWoTHM kanaal bijna van alle labels toestemming krijgt om de volledige albums te posten. Beetje mijn place to go voor muziek.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » di mei 24, 2022 8:21 am



Heb de meeste bands uit de laatste pagina van dit topic in een Spotify-lijst gedonderd. Is publiekelijk aan te passen, dus voel je vrij wat toe te voegen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » di mei 24, 2022 8:22 am

Gaaf! Zal eens kieken van de week. Ff de blijvertjes van de afgelopen jaren toevoegen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » wo mei 25, 2022 1:51 pm

Voor de liefhebbers: Tokyo Blade in de Baroeg, op zaterdag 26 november.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » do mei 26, 2022 11:40 pm










Dit zijn wat mij betreft de betere heavy metalbands van de laatste jaren. Het leunt soms wel erg tegen power metal aan, maar soit.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do mar 09, 2023 4:33 pm

Ik durf er donder op zeggen dat er net een post was in het Festival gebeuren over Keep it True, maar niet meer te vinden.

Afbeelding

Enfin, de line-up begint aardig vorm te krijgen. Ik hoop alleen op nog wat bands, deze vind ik nog niet zo sterk op de Dirkschneider, Armed and Dangerous tribute, Enforcer en Phantom Spell na. Als headliner zou een oldschoolset van Sacred Steel of Warlock erg welkom zijn. Verder hoop ik op een herkansing voor Savage, en hopelijk een podium voor Dark Forest, Smoulder, Chalice en Chevalier. We gaan het zien. Verder is KIT altijd een goed feest!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » do mar 09, 2023 4:46 pm

Q5, bestaan die nog joh?
Hoop dat ze ook nog wat dichter in de buurt komen, Wurzburg is een tyfuseind.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do mar 09, 2023 4:51 pm

Blijkbaar, maar ik vind ze wel best een beetje kut. Verder is het tot nu toe wel de zwakste line-up van de afgelopen jaren.

Wurzburg is een aardig stukkie fietsen ja.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » do mar 09, 2023 4:55 pm

jeffrey schreef: do mar 09, 2023 4:51 pm Blijkbaar, maar ik vind ze wel best een beetje kut.
Ja. Leuk debuutalbum, verder enkel meuk.
Als ze voor twintig piek in de buurt staan wil ik er best heen, voor de beslissing om naar de andere kant van Duitsland te rijden is het niet doorslaggevend zeg maar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do mar 09, 2023 4:56 pm

Ff de musicon tippen dan, misschien willen die er wel aan. ;)
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Heavy Metal topic

Bericht door dako » do mar 09, 2023 5:01 pm

Nu we het toch over die tent hebben:
MA 01 MEI
RAVEN + VICIOUS RUMORS + OVERRULED
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do mar 09, 2023 5:11 pm

Gaaf! Gelijk Raven onder de naald gooien. Btw bah, een maandag.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » wo okt 04, 2023 11:45 am



Mooie week nu al!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Joris » do okt 05, 2023 12:29 am

Nog nooit van gehoord. Staan wel voor veel publiek te spelen…
Heeft wel wat op sommige stukken, maar overall net te corny. keyboard komt er af en toe ook wat vreemd doorheen.

Plaats reactie