Psychotic Waltz

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6777
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Johan » wo dec 18, 2019 3:45 pm

Ik heb ze in 2011? nog twee behoorlijke optredens zien afleveren tijdens die tour met Nevermore en Symphony X..

Misschien was het een incident?

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9147
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Appelflap » wo dec 18, 2019 4:31 pm

Ik heb ze ergens in 2004 of 2005 oid gezien en dat komt denk ik wel in mijn top 10 concerten
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Lennert » di feb 25, 2020 9:13 pm

Eerste luisterbeurt van The God-Shaped Void achter de rug en ik vind hem machtig mooi.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Heidewolf » wo feb 26, 2020 7:31 am

Ik heb 'm nog niet in zijn geheel geluisterd, maar mijn eerste indruk was dat de plaat nogal wat moderne invloeden had en toch beetje eigenzinnige karakter van Psychotic Waltz mist. Desondanks is de songwriting wel erg goed, ook relatief gezien, afgaande op toch al hoge niveau van PW. Dus minstens een 8, maar meer luisterbeurten kunnen er een 9 van maken. Het is een zeker geen echte teleurstelling voor PW fans.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Jeroen » wo feb 26, 2020 11:50 am

Ik vind 'em ook zeer oké. Muzikaal is het pure melodieuze doom metal met een rockend poprandje. Lackey klinkt regelmatig als Forge van Ghost in de refreinen. Wat mij betreft had er wel wat meer afwisseling in tempo in mogen zitten. Het enige wat vlottere nummer is een bonustrack.

Songtechnisch mankeert er weinig aan, maar ik vraag me wel af of ik de nieuwe cd aan het einde van dit jaar nog steeds geregeld draai.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Heidewolf » wo feb 26, 2020 3:35 pm

Ja, de zang is denk ik wel de grootste verandering tov de oude platen
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Jeroen » wo feb 26, 2020 8:40 pm

Niet slecht trouwens, maar wel erg risicoloos. Dan kun je beter die plaat van The Shadow Theory opzetten, zoals Kees ook al zei. Die klinkt meer als PW, dan deze nieuweling. Hoe dan ook, wel een goede plaat. Maar ook weer niet buitengewoon (tot nu toe).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Kees » wo feb 26, 2020 10:42 pm

Shadow Theory vind ik instrumentaal en atmosferisch gezien wel heel anders dan Psychotic Waltz: veel King Diamond/powermetalesque, met een spookhuissfeertje. Ik krijg het idee dat die plaat vergelijkbaar is met de laatste Warrel Dane: alle instrumentale composities zijn gemaakt door een stel jonge honden.

Langzaamaan begint het album bij mij in te dalen. Toch zeer puik. Veel midtempo, nogal doomachtig zoals Jeroen zei. Een tikkeltje veilig ook. Hoewel ze op elkaar lijken zijn het stuk voor stuk echte liedjes die op zichzelf kunnen staan. Een soort van toegankelijke versie van voorganger 'Bleeding'. Toch een sterke comeback, vergelijkbaar met die van ...in The Woods en Solstice.

Zojuist heb ik bij Large twee shirts en de digibookversie met patch bestelt. Daar staat dit Queensrÿche-achtige bonusnummer op:


Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Heidewolf » zo mar 15, 2020 9:20 am

Heidewolf schreef: wo feb 26, 2020 7:31 am Ik heb 'm nog niet in zijn geheel geluisterd, maar mijn eerste indruk was dat de plaat nogal wat moderne invloeden had en toch beetje eigenzinnige karakter van Psychotic Waltz mist. Desondanks is de songwriting wel erg goed, ook relatief gezien, afgaande op toch al hoge niveau van PW. Dus minstens een 8, maar meer luisterbeurten kunnen er een 9 van maken. Het is een zeker geen echte teleurstelling voor PW fans.
Nah, meerdere luierbeurten hebben voor een andere soort appriciatie gezorgd. Deze plaat past niet in het straatje van everflow, bleeding en mosquito. Het is wat Jeroen al zei, meer een doomplaat met prog elementen. Af en toe ook wat saaie powermetal-achtige passages. De heren hebben nog steeds een sterk oor voor melodie en goede songwriting, maar heeft het is niet heel spannend of uitdagen. Het is een 8- geworden ipv een 9.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25305
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Psychotic Waltz

Bericht door Jeroen » ma mar 16, 2020 3:42 pm

Tis degelijk werk, maar voegt niet echt wat toe. Maar dat artwork is wel fantastisch.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie