Marduk

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Welke periode vind je het gaafst?

Andreas Axelsson (Fuck Me Jesus, Dark Endless)
0
Geen stemmen
Joakim Af Gravf (Those Of The Unlight, Opus Nocturne)
3
43%
Legion (Heaven Shall Burn When We Are Gathered, Nightwing, Panzer Division Marduk, La Grande Danse Macabre, World Funeral)
3
43%
Mortuus (de rest)
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Marduk

Bericht door iron_dennis » za jun 27, 2015 12:02 pm

Jeroen schreef:Met dank aan Legion. 'To the night of this feast, Materialized...In...Stone' 8)
Die plaat heeft toen op mij ook een grote indruk gemaakt. Eerste fatsoenlijke live album van een black metal band uit de 2e wave.
Wellicht kunnen we concluderen dat het op tijd wisselen van zangers er wel voor heeft gezorgd dat Marduk het grootste gedeelte van hun bestaan interessant is geweest en niet vastgeroest is.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » za jun 27, 2015 12:05 pm

Zeker waar!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marduk

Bericht door Wessel » zo jun 28, 2015 9:51 pm

In de poll gestemd op optie 2, de nummers op die cd's doen me het meest. Vooral de onderliggende melancholie en onderhuidse spanning in nummers als Burn My Coffin, Suplhur Souls en Materialized In Stone raken bij mij de juiste snaar.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » za jul 18, 2020 8:39 pm

Van de week de prachtige rode lp-versie van Live in Germania (nu simpelweg Germania geheten) gescoord. Toch wel een mooi hebbeding.

En vanmiddag in de auto op dik volume genoten van Serpent Sermon. Mijns inziens is dat de beste plaat met Mortuus op zang, samen met Plague Angel. Wat een geweld. Tegelijkertijd ook goede songs, die in de beste Marduk-traditie voortrazen, maar ook veel aantrekkelijke details bevatten. Marduk is waarschijnlijk één van de weinige blackmetalbands die ik in de afgelopen 21 jaar altijd ben blijven beluisteren. Als ik een cd van Marduk draai, ongeacht wie er op zingt, krijg ik altijd het gevoel van 'ja, nou is het goed'. Wereldband.

Al was Viktoria wel iets minder. Heb altijd het idee dat het een collectie leftovers is van Frontschwein. Weliswaar goed, maar niet fantastisch.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » ma jul 20, 2020 9:34 am

Viktoria zelf vond ik niet zo boeiend, terwijl de Mortuus periode mij het meest trekt. Dit is voor mij zo band die heb ontdekt via hun 'nieuwe' werk en het oude werkt trekt mij niet zo. Voor Marduk moet ik nou wel eens de tijd nemen om de albums eens stuk voor stuk ik zijn geheel moet luisteren, ipv af en toe een albumpje als ik zin heb in wat black metal.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 9:36 am

Dit is wel mijn favoriet - Marduk - Panzer Division Marduk -
Laatst gewijzigd door Spawn999 op ma jul 20, 2020 2:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » ma jul 20, 2020 1:47 pm

Kap nou eens met die giga-plaatjes, man. Alle topics waar jij in post, trek je compleet uit de sponningen. Je kunt toch ook gewoon melden waarom je iets vindt. Iedereen kent die hoes wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 1:55 pm

Jeroen schreef: ma jul 20, 2020 1:47 pm Kap nou eens met die giga-plaatjes, man. Alle topics waar jij in post, trek je compleet uit de sponningen. Je kunt toch ook gewoon melden waarom je iets vindt. Iedereen kent die hoes wel.
Gefixed zeikwijf!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 1:57 pm

Dan kijk het wel via je telefoon, want het zijn plaatjes van 500 x 500...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » ma jul 20, 2020 2:18 pm

En vertel nu maar eens waarom je die plaat zo gaaf vindt. In meer dan één of twee zinnen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 2:36 pm

Oke zeikwijf!!
De plaat rost, die heerlijke samples van tank geratel en daarna het lost barsten van muzikale geweld brengt je op een heuse slagveld. Geen rustig nummer zit er tussen. Zoiets als wat een Bol Thrower of een Vader ook doet. Als een helse tank rost deze plaat alles plat. Ik luister niet zo vaak naar black metal, maar deze is me altijd bij gebleven.

Nou goed Jeroen?
Gr.Jeroen

Tjeezus of ik tegen mezelf zit te ouwehoeren...
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Marduk

Bericht door Hieronimus » ma jul 20, 2020 2:51 pm

Jeroen & Jeroen, ff rustig doen.

Groet,
Jeroen


Verder on-topic: Souls for Belial is een mégavet nummer en tevens zo'n beetje het enige wat ik van hun ken (Viktoria wel gecheckt, maar was zo-zo). Verdere aanraders?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » ma jul 20, 2020 3:03 pm

In topics over bands moet het over muziek gaan vind ik. Je kan op heel veel plekken je gifjes spuien en communiceren via plaatjes. Maar kunnen we een plekje bewaren voor daadwerkelijke discussies? Plaatjes kunnen ook communicatie zijn, maar dat is een zeer beperkt medium om je mening over een album uit te drukken. Ga dan lekker naar Facebook. Hier mag het niveau een klein beetje hoger hoor. Ga maar naar het onzinnig gezeik gedeelte voor je onzinnige plaatjes. Dit is een forum, geen hangplaats voor mensen die plaatjes willen delen. Dat kan op 99% van het internet, maar in dit soort topics liever niet.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 3:05 pm

Hieronimus schreef: ma jul 20, 2020 2:51 pm Jeroen & Jeroen, ff rustig doen.

Groet,
Jeroen


Verder on-topic: Souls for Belial is een mégavet nummer en tevens zo'n beetje het enige wat ik van hun ken (Viktoria wel gecheckt, maar was zo-zo). Verdere aanraders?
Het rustige Infernal Eternal het epos over Vlad vind ik wel een aanrader. En zelf vind ik de knaller Fistfucking god's planet ook te gek.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 3:12 pm

Heidewolf schreef: ma jul 20, 2020 3:03 pm In topics over bands moet het over muziek gaan vind ik. Je kan op heel veel plekken je gifjes spuien en communiceren via plaatjes. Maar kunnen we een plekje bewaren voor daadwerkelijke discussies? Plaatjes kunnen ook communicatie zijn, maar dat is een zeer beperkt medium om je mening over een album uit te drukken. Ga dan lekker naar Facebook. Hier mag het niveau een klein beetje hoger hoor. Ga maar naar het onzinnig gezeik gedeelte voor je onzinnige plaatjes. Dit is een forum, geen hangplaats voor mensen die plaatjes willen delen. Dat kan op 99% van het internet, maar in dit soort topics liever niet.
Ik plaatst geen onzinnige plaatjes en gifjes in band topics.
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » ma jul 20, 2020 4:25 pm

Wellicht, maar dat was niet het voornaamste punt wat ik wilde maken. Mij gaat het erom dat discussies over muziek centraal moeten staan. Ekel een albumcover van je favo plaat voegt weinig zinnigs toe.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Spawn999
Opperetterbak
Berichten: 11053
Lid geworden op: wo sep 11, 2019 8:46 am

Re: Marduk

Bericht door Spawn999 » ma jul 20, 2020 4:31 pm

Oke prima!
Living Colour Is My Favorite Black Metal Band

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door MadTinus » di jul 21, 2020 10:29 am

Ik heb Those of the Unlight, Opus Nocturne en Panzer Division, die laatste vind ik te gek, vooral natuurlijk CHRRIIIIISTRAPING BLAAAAACK METAL!! \,,/ Ben toen naar die tour geweest, in de Helling, Utrecht, met de vorige drummer Fredrik Widigs, die gast roste die plaat kneiterstrak aan elkaar.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » di sep 15, 2020 2:31 pm

Ik ben de afgelopen dagen wat meer gaan luisteren naar de vroegere discografie van Marduk, maar die kan me toch niet zo bekoren als de albums van Rom tot Serpent Sermon. Ik heb respect voor een afwisselende discografie die opzich geen zwakke albums telt. Panzer Division is een klassieker en uitschieter, maar een album als Danse Macabre is leuk edoch niet heel spannend. Idem voor iets als Nightwing. Frontschwein is weer een lekker rossend album zoals Panzer division, Dus wellicht hou ik vooral veel van 1 soort Marduk.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Marduk

Bericht door Heyoka » di sep 15, 2020 8:58 pm

Ga nog maar eens goed luisteren naar Nightwing....
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » di sep 15, 2020 9:26 pm

Ik vind La Grande Danse Macabre ook te gek. Titelnummer is een heerlijk slepende kraker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » wo sep 16, 2020 8:28 am

Jeroen schreef: di sep 15, 2020 9:26 pm Ik vind La Grande Danse Macabre ook te gek. Titelnummer is een heerlijk slepende kraker.

Ja, die plaat heeft een leuke productie net de prominente bas.

@Heyoka: Nee
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Marduk

Bericht door Heyoka » wo sep 16, 2020 11:14 am

Heidewolf schreef: wo sep 16, 2020 8:28 am

@Heyoka: Nee
Misschien heb je gewoon geen smaak en moet je daar eerst aan werken.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Marduk

Bericht door Jeroen » ma jan 25, 2021 11:52 pm

Vraagje:

Ik zag dat er in de afgelopen jaren wat live-cd's met oudere concertopnamen van Marduk zijn uitgebracht. Zo is er een stokoude show uit '92 of '93 verschenen en zijn er cd's met livewerk van de Panzer Division en World Funeral tours. Aangezien deze cd's wel als officiële releases te boek staan, was ik benieuwd of de kwaliteit enigszins goed is. Heeft iemand ze gehoord? (@Amnesjan?). Zelf vind ik Live In Germania, Infernal Eternal en Warschau uitstekende live-albums, dus als deze in het verlengde liggen, moet dat haast wel goed zitten.

Kan er op YouTube ook niet echt wat van vinden, al heb ik niet naar elke release gezocht (vind ik ook geen bal aan om zo aan muziek te komen).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8390
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Marduk

Bericht door AmnesJAn » ma feb 01, 2021 5:14 pm

Jeroen schreef: ma jan 25, 2021 11:52 pm Vraagje:

Ik zag dat er in de afgelopen jaren wat live-cd's met oudere concertopnamen van Marduk zijn uitgebracht. Zo is er een stokoude show uit '92 of '93 verschenen en zijn er cd's met livewerk van de Panzer Division en World Funeral tours. Aangezien deze cd's wel als officiële releases te boek staan, was ik benieuwd of de kwaliteit enigszins goed is. Heeft iemand ze gehoord? (@Amnesjan?). Zelf vind ik Live In Germania, Infernal Eternal en Warschau uitstekende live-albums, dus als deze in het verlengde liggen, moet dat haast wel goed zitten.

Kan er op YouTube ook niet echt wat van vinden, al heb ik niet naar elke release gezocht (vind ik ook geen bal aan om zo aan muziek te komen).
Ik zag ze eigenlijk ook pas per toeval langskomen, ze zijn geloof ik een beetje onder de radar via het bandeigen Blooddawn label uitgekomen. Marduk livealbums zijn niet verkeerd maar voor mezelf vind ik het met Warschau en Infernal Eternal wel voldoende.

Hoewel deze opname een allesvernietigend pareltje blijft:
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Marduk

Bericht door Heidewolf » ma feb 01, 2021 9:19 pm

Waarom deel.je nou zo'n video? Nu wil ik godverdomme weer extra veel naar een concert. Ik wil mijn blasfemie preken voor eigen parochie!
Heerlijk Helder Taalloeder

Plaats reactie