Darkthrone

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr feb 19, 2010 11:52 pm

Nou, ik vind 'm weer vet. Het is simpel, rossend en ruig, en ik hou d'r van. Hoe minder blek, hoe beter. Ik verwacht weer een beukplaat.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za feb 27, 2010 1:13 am

Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo feb 28, 2010 5:19 pm

Het nieuwe album is gelekt en ik heb het nu 1x kunnen luisteren. Het heeft een stuk betere nummers dan de laatste plaat. Achterlijke fillers zijn eruit gelaten en gewoon degelijke nummers zijn ervoor in de plaats gekomen. In plaats van dronken geschreeuw zingt Fenriz nu ook eens normaal, wat het geheel een stuk beter.
Het lijkt nu allemaal nog meer 80's worship te zijn geworden. Mij klinkt het in ieder geval prima in de oren.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo feb 28, 2010 7:35 pm

Vette plaat weer...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Darkthrone

Bericht door Draconian » wo mar 17, 2010 9:44 am

Ik heb gisteren de promo voor het eerst gedraaid. Jezus, het is echt meer heavy metal dan black metal en de (nog altijd semi-)cleane zang was ook even flink wennen. De meeste nummers bevatten wel weer enorm vette riffs, maar hier en daar doet het me zelfs wat aan een band als Omen denken! I Am The Corpses Of The 80s sprong er op het eerste gehoor wel uit, en bij het titelnummer wist ik niet of ik nu moest lachen of huilen. Nog een paar keer vaker draaien in ieder geval om een oordeel te vormen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Darkthrone

Bericht door EricMaiden » wo mar 17, 2010 10:38 pm

Waarom gaan die lui nooit op tour ofzo?
Wil het ook wel een keer live aanschouwen, en ik hoop op een gaaf album! :P

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Darkthrone

Bericht door yowannuzz » wo mar 17, 2010 10:43 pm

Darkthrone tourt al een eeuwigheid niet meer idd en ik zie het ook niet meer van komen.
Volgens mij hebben ze ooit gezegd dat ze er niet van houden om mensen te zien die zich vermaken.

Maar precies weet ik het ook niet, hoor. Is absoluut niet mijn band.
Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum die veel beter weten wat de beweegredenen van de band zijn en waarom ze dus nooit live optreden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door sanguis » wo mar 17, 2010 10:46 pm

Draconian schreef:Ik heb gisteren de promo voor het eerst gedraaid. Jezus, het is echt meer heavy metal dan black metal en de (nog altijd semi-)cleane zang was ook even flink wennen. De meeste nummers bevatten wel weer enorm vette riffs, maar hier en daar doet het me zelfs wat aan een band als Omen denken! I Am The Corpses Of The 80s sprong er op het eerste gehoor wel uit, en bij het titelnummer wist ik niet of ik nu moest lachen of huilen. Nog een paar keer vaker draaien in ieder geval om een oordeel te vormen.
Ik vrees toch uit je eerste indruk die je hier beschrijft dat het nieuwe album wederom niet mijn ding gaat zijn, maar goed we geven hem gewoon weer een eerlijke kant.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Dimas » wo mar 17, 2010 11:53 pm

yowannuzz schreef:Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum die veel beter weten wat de beweegredenen van de band zijn en waarom ze dus nooit live optreden.
Fenriz heeft een kak-hekel aan touren, dus dat zit er niet in. Nocturno vindt het niet zo erg, gezien z'n live-optreden op Wacken 2004 (met Satyricon als begeleidingsband) en natuurlijk nu z'n optredens met Sarke.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Darkthrone

Bericht door EricMaiden » do mar 18, 2010 3:10 pm

Dimas schreef:
yowannuzz schreef:Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum die veel beter weten wat de beweegredenen van de band zijn en waarom ze dus nooit live optreden.
Fenriz heeft een kak-hekel aan touren, dus dat zit er niet in. Nocturno vindt het niet zo erg, gezien z'n live-optreden op Wacken 2004 (met Satyricon als begeleidingsband) en natuurlijk nu z'n optredens met Sarke.
Ja ik dacht ook al, Nocturno die speelt ook live met Sarke maar Fenriz houd er dus niet van. Tjah dat kan, helaas :P

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Nielsch » zo mar 21, 2010 7:19 pm

Ik heb de nieuwe Darkthrone nu meerdere malen (heel erg vaak eigenlijk) beluisterd en ik ben tot de conclusie gekomen dat 'Circle the Wagons' een redelijk briljant album is geworden. Jawel, het is een véél beter album dan de twee (misschien wel drie) voorgangers. Zoals al eerder vermeld, dit keer geen vullers, maar enkel zeer sterke nummers. Het rost, het is catchy, het is goed, het is simpel, het is doeltreffend. Kortom: het heerscht[/i].
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Darkthrone

Bericht door EricMaiden » zo mar 21, 2010 7:40 pm

Nielsch schreef:Ik heb de nieuwe Darkthrone nu meerdere malen (heel erg vaak eigenlijk) beluisterd en ik ben tot de conclusie gekomen dat 'Circle the Wagons' een redelijk briljant album is geworden. Jawel, het is een véél beter album dan de twee (misschien wel drie) voorgangers. Zoals al eerder vermeld, dit keer geen vullers, maar enkel zeer sterke nummers. Het rost, het is catchy, het is goed, het is simpel, het is doeltreffend. Kortom: het heerscht[/i].


Het kopen waard dus?
Heb hem helaas nog niet gehoord

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Nielsch » zo mar 21, 2010 7:46 pm

Zeer zeker het aanschaffen waard (ik moet hem zelf ook nog halen).
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door King of Beer » zo mar 21, 2010 8:38 pm

Ik heb ook ooit eens ergens in een interview gelezen dat ze vinden dat hun muziek live niet tot hun recht komt.

De nieuwe cd vind ik een goeie plaat geworden.
Ook al is het lang niet meer van wat ze vroeger uitbrachten is het nog steeds fijn om naar hun platen van de laatste jaren te luisteren waar deze nieuwe cd toch wel weer 1 van de betere van de laatste tijd is.
Deze cd zal ik de komende tijd nog wel vaker gaan luisteren.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Nielsch » zo mar 21, 2010 8:50 pm

King of Beer schreef:Ik heb ook ooit eens ergens in een interview gelezen dat ze vinden dat hun muziek live niet tot hun recht komt.
Als de nieuwe sound van Darkthrone niet head-bang-baar is, dan weet ik het ook niet meer...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Darkthrone

Bericht door Nico » ma mar 22, 2010 4:51 pm

Moet precies toch maar eens de laatste platen beluisteren, Soulside Journey en de 3 erna ken ik maar da's dan ook het enigste.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » ma mar 22, 2010 6:19 pm

Begin dan maar met Panzerfaust, Sardonic Wrath, Hate Them en The Cult is Alive eens kans te geven. Dat zijn alleszins mijn favorieten, de platen die jij opnoemt buiten beschouwing gelaten dus :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Darkthrone

Bericht door Nico » ma mar 22, 2010 6:30 pm

cataclysm child schreef:Begin dan maar met Panzerfaust, Sardonic Wrath, Hate Them en The Cult is Alive eens kans te geven. Dat zijn alleszins mijn favorieten, de platen die jij opnoemt buiten beschouwing gelaten dus :D
Ok, die gaan we dan eens proberen :)
Naar wat ik hier lees mag ik een andere stijl verwachten bij die platen die jij opnoemt?

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » ma mar 22, 2010 6:42 pm

Bij Panzerfaust is er al wel een klein verschil, maar die ligt nog min of meer in de stijl van de voorgaande albums.

Vanaf Hate Them begon er al echter een scherp punkachtig thrash randje aan hun muziek te komen, wat voor mij resulteerde in hun beste plaat van de afgelopen 10 jaar, namelijk The Cult is Alive. Meesterlijk album wat mij betreft. De albums na The Cult is Alive zijn een stuk rustiger eigenlijk, maar hebben dan weer een groter rock 'n roll gevoel. Nu ja, ik vind het allemaal wel best hoor... het is maar wat je het liefste hebt.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Darkthrone

Bericht door Nico » ma mar 22, 2010 8:42 pm

cataclysm child schreef:Bij Panzerfaust is er al wel een klein verschil, maar die ligt nog min of meer in de stijl van de voorgaande albums.

Vanaf Hate Them begon er al echter een scherp punkachtig thrash randje aan hun muziek te komen, wat voor mij resulteerde in hun beste plaat van de afgelopen 10 jaar, namelijk The Cult is Alive. Meesterlijk album wat mij betreft. De albums na The Cult is Alive zijn een stuk rustiger eigenlijk, maar hebben dan weer een groter rock 'n roll gevoel. Nu ja, ik vind het allemaal wel best hoor... het is maar wat je het liefste hebt.
Uhu, binnekort die albums dan eens proberen, bedankt ;)

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Dimas » ma mar 22, 2010 8:56 pm

En vergeet Plaguewielder niet. Ook tof.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Darkthrone

Bericht door EricMaiden » ma mar 22, 2010 8:59 pm

Nielsch schreef:Zeer zeker het aanschaffen waard (ik moet hem zelf ook nog halen).
Hahahaha :P nou dan weet ik dat. Word weer een ritje richting de platenzaak :)

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Nielsch » di mar 23, 2010 8:24 am

Dimas schreef:En vergeet Plaguewielder niet. Ook tof.
+1, geweldig album. Panzerfaust kent zijn momenten, en hoewel ik het best een gaaf album vind is het wel jammer dat de zang zo hard staat en dat sommige nummers té veel op nummers van voorgaande albums lijken.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » di mar 23, 2010 12:58 pm

Die vocals op Panzerfaust zijn eigenlijk compleet over the top, maar ik vind het best wel gaaf. Vooral in Quintessence :lol:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Darkthrone

Bericht door Blutengel » vr mar 26, 2010 11:03 pm

Ons aller Ea Teaessken en ik hebben daarstraks de nieuwe Darkthrone voor het eerst zijn 33 touren rondje laten draaien...

En wat is ons verdict: K O P E N ! ! !

Er is NIKS vernieuwend, alles is al op de voorgaande platen gedaan... Alleen: Fenriz en Nocturno zingen NOG valser, de riffs zijn NOG smeriger, de songs zijn NOG voorspelbaarderder en op vorige platen klonk het allemaal gelikter. Maar nu niet meer! Smerigheid x 1000.

Ranzig, vals, goor, plakkerig en ooit al eens beter gedaan...

de nieuwe Darkthrone RULES!!!!!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Nielsch » vr mar 26, 2010 11:33 pm

Hehe, vooral op het titelnummer is de zang echt briljant ;) . Naast dat de riffs nog smeriger zijn is het belangrijker dat de riffs ook gewoon veel beter zijn. Er staat geen enkele slechte riff op dat hele album.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Darkthrone

Bericht door Blutengel » vr mar 26, 2010 11:41 pm

In het geval van Darkthrone betekend smeriger ook beter.

Een stap vooruit, of is het achteruit...

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » vr dec 14, 2012 12:24 am

DARKTHRONE: More 'The Underground Resistance' Details Revealed - Dec. 13, 2012

Norwegian black metal veterans DARKTHRONE will release their new album, "The Underground Resistance", on February 26 via Peaceville Records.

"The Underground Resistance" is DARKTHRONE's latest venture through the metal cosmos, and first new album since the 2010 opus, "Circle The Wagons". It contains DARKTHRONE's trademark masterful riffing in a broad range of styles, effortlessly bounding through the annals of classic metal, taking in thrash, speed and black metal, and not forgetting a dose of punk. All in all, a ferocious and dynamic set of tracks drenched in Fenriz's and Nocturno's rich and diverse tastes in all things metal, primarily those rooted firmly in the spirit of the '80s. Six tracks long, and each one an epic in itself, this is undoubtedly DARKTHRONE's strongest outing of late.

"The Underground Resistance" was written and recorded spring 2010 to summer 2012 at Necrohell 2 studios by the bandmembers themselves. The CD was mastered by Jack Control at Enormous Door in Texas. The cover artwork comes courtesy of the iconic and celebrated artist Jim Fitzpatrick.

Commented Fenriz: "Three songs each, Ted's are flown from the universe of metal with his strongest voice ever so far. Songs of mine are torn from the wombs of the riders of rohan of metal, safely cradled in 1985 style."

In a recent interview with Terrorizer magazine DARKTHRONE guitarist/vocalist Nocturno Culto stated about the band's new CD: "I can't speak for Fenriz, but I think he’s going for more epic lyrics. I can only speak for myself and this time around they are very personal lyrics. It's the first time I've ever tried this and it’s difficult to do it nicely and put it into good words. There was a lot of hate and people trying to ruin your day and I had stuff to say for my sake."

He added: "Our music now is basically just metal. It will be a step away from the last album as usual."

DARKTHRONE's last album, "Circle The Wagons", sold around 500 copies in the United States in its first week of release back in April 2010. The CD landed at position No. 120 on the Top New Artist Albums (Heatseekers) chart, which lists the best-selling albums by new and developing artists, defined as those who have never appeared in the Top 100 of The Billboard 200.

Afbeelding
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Darkthrone

Bericht door Heyoka » vr dec 14, 2012 2:17 am

Ik ben benieuwd.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Satyr » vr dec 14, 2012 8:52 am

Heyoka schreef:Ik ben benieuwd.
Benieuwd? Je weet toch wel hoe ze klinken sinds FOAD?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9462
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Darkthrone

Bericht door Heyoka » vr dec 14, 2012 10:40 am

Satyr schreef:
Heyoka schreef:Ik ben benieuwd.
Benieuwd? Je weet toch wel hoe ze klinken sinds FOAD?
En toch ben ik benieuwd.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » za dec 15, 2012 1:07 am

Satyr schreef:
Heyoka schreef:Ik ben benieuwd.
Benieuwd? Je weet toch wel hoe ze klinken sinds FOAD?
Amper 6 nummers op dit album, enkel en alleen daarom ben ik ook al benieuwd.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Dimas » di jan 15, 2013 10:38 pm

Eerste nummer staat op de soundcloud van Peaceville:

Heeft denk ik voor sommigen wel een hoog WTFactor.
Ik vind het bijzonder vermakelijk.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » wo jan 16, 2013 12:47 am

Pfoeh, ik vind de eerste 3 minuten redelijk erg eigenlijk... geen idee of ik daar aan zal kunnen wennen. De rest van het nummer is best ok. Dit had ik eigenlijk niet zien aankomen...
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door KoenM » wo jan 16, 2013 7:15 am

Haha, wat gaaf.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » wo jan 16, 2013 1:12 pm

Ok, na een paar luisterbeurten went het al :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door sanguis » do jan 17, 2013 9:14 pm

Wow, dit had ik never nooit verwacht :shock:, maar zo op het eerste gehoor vind ik het toch helemaal niet verkeerd klinken.
Darkthrone goes King Diamond??
Edit:
Maar zoals het nummer eindigd, zou het me ook niet eens verbazen dat de rest van het album in het verlengde ligt van de vorige werken.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Darkthrone

Bericht door Metalheank » do jan 17, 2013 11:01 pm

Erg tof. Ik vind die rauwe heavy/speed metal van de laatste albums sowieso heerlijk. Ik ken het blackmetalwerk van Darkthrone eigenlijk geeneens. Oh, en een hoes van Jim Fitzpatrick! (zoek op, die naam).

Als dit nummer bevalt, ga dan ook eens Sacred Steel luisteren [headbang]
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Darkthrone

Bericht door yowannuzz » do jan 17, 2013 11:38 pm

De hype rond King Diamond en de populariteit van Ghost is ook doorgedrongen tot de heren van Darkthrone, begrijp ik ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Darkthrone

Bericht door cataclysm child » vr jan 18, 2013 12:28 am

Goh, de eerste 3 minuten hebben er wel wat van weg, maar daarna is het toch pure Hellhammer/CF worship imo.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Dufniall » vr jan 18, 2013 10:58 am

Ik ben eigenlijk alleen bekend met Transilvanian Hunger en FOAD, maar dit klinkt toch aardig tof. Vaag (maar tof) begin, en daarna weer de groovende black metal.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Dimas » vr jan 18, 2013 11:50 am

Ik heb dankzij de comments wel Griffin's tweede plaat ontdekt. Pareltje van speed/US power-metal.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Took » vr jan 18, 2013 12:37 pm

bij deze de tracklist, die had ik nog nergens gezien:

1. Dead Early
2. Valkyrie
3. Lesser Men
4. The Ones You Left Behind
5. Come Warfare, The Entire Doom
6. Leave no Cross Unturned
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Darkthrone

Bericht door ketter » vr jan 18, 2013 12:50 pm

Geniale intro en best leuk nummer, maar het duurt te lang.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Took » vr jan 18, 2013 1:16 pm

Bart schreef:Geniale intro en best leuk nummer, maar het duurt te lang.
moet je nagaan, de cd versie duurt 2x zo lang............
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Darkthrone

Bericht door ketter » vr jan 18, 2013 2:53 pm

Haha, wtf. Maar ik heb Darkthrone nooit echt 'op waarde kunnen schatten'...

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Re: Darkthrone

Bericht door V. » za jan 19, 2013 11:11 am

Draconian schreef:Ik heb gisteren de promo voor het eerst gedraaid. Jezus, het is echt meer heavy metal dan black metal en de (nog altijd semi-)cleane zang was ook even flink wennen. De meeste nummers bevatten wel weer enorm vette riffs, maar hier en daar doet het me zelfs wat aan een band als Omen denken! I Am The Corpses Of The 80s sprong er op het eerste gehoor wel uit, en bij het titelnummer wist ik niet of ik nu moest lachen of huilen. Nog een paar keer vaker draaien in ieder geval om een oordeel te vormen.
Niet naar de datum gekeken, maar in eerste instantie dacht ik dat deze post over 'Underground Resistance' ging.
:')
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Darkthrone

Bericht door Metalheank » za jan 19, 2013 2:33 pm

yowannuzz schreef:De hype rond King Diamond en de populariteit van Ghost is ook doorgedrongen tot de heren van Darkthrone, begrijp ik ?
Hun twee vorige albums waren ook al in deze stijl.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Darkthrone

Bericht door jeffrey » za jan 19, 2013 9:12 pm



Hallo Agent Steel!

edit: halverwege, deze plaat schaf ik aan.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Darkthrone

Bericht door Jeroen » zo jan 20, 2013 12:48 pm

Ik niet. Wat een knip-en-plakwerk. Ene passage klinkt leuk, maar de volgende totaal niet. Arrangeren? Ho maar. Die jammerzang vind ik ook niets. Doet allemaal erg parodisch aan. Dat kan best werken (Satan's Host, Piledriver etc.), maar niet als je alleen losse ideeën en letterlijk gekopieerde riffs van andere groepen aan elkaar plakt. De samenhang ontbreekt totaal.
Prima dat Darkthrone tegenwoordig wat anders wil, maar juist de oude vertrouwde blackmetalriffs in het nummer blijven overeind.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie