The Ocean

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

The Ocean

Bericht door XnegativeX » wo jan 18, 2006 7:25 pm

The Ocean is meer een project dan een band. De kern van dit project bestaat uit 8 mensen uit Berlijn. Deze 8 mensen worden zowel live als op plaat vaak bijgestaan door meerdere gast-muzikanten.

Discography:
Islands/Tides (2001)
2e demo (2002)
Fogdiver CD (2003)
Fluxion CD (2004)
Aeolian CD (2005)
7" met Burst (2005)
7" Queen of the food-chain/Inertia (2005)

Ik heb laatst Aeolian aangeschaft en dat is ook direkt mijn eerste aanraking met de band dus over de rest van de albums kan ik nog weinig zeggen.

Aeolian is in ieder geval een verpletterende optelsom van alles dat moderne metal(core) hoort te hebben. De donkere sfeerbeelden van Cult of luna, de overdonderende drive van Mastodon en de freaky techniek van Psyopus.
Toch klinkt The Ocean geen moment als een rip-off van een van die bands. Men heeft altijd een redelijk origineel geluid.
Het sterkste punt van deze duitsers is dat men nooit op 1 tempo of gimmick blijft hangen. Er zitten slepende, sludgy stukken in de muziek maar ook opgefokte punk/grind stukken.
Op Aeolian hakt The Ocean in ieder geval met een botte bijl. Geen rustige intermezzo's of sfeervolle pianostukken maar keihard rammen, maar altijd met beleid.
Niet voor iedereen weg gelegd maar zeker een uitdaging voor de openminded metalfans.

De gast-zangers op dit album zijn ook erg indrukwekkend, o.a.:
Nate Newton (Converge/Old man gloom)
Sean Ingram (Coalesce)
Tomas Hallbom (Breach)

http://www.theoceancollective.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jan 18, 2006 9:16 pm

Ik heb het al een paar keer gezegd (ook op andere fora, hehe) maar deze band gaat groot worden.
Fantastische band.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 18, 2006 9:36 pm

Absoluut! Ik vond het ook al gek dat er nog geen topic over was.

Maar hoe klinkt Fluxion eigenlijk t.o.v. Aeolian?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo jan 18, 2006 11:24 pm

Fluxion is wat 'rustiger' dan Aeolian, of organischer zoals ze het zelf noemen.
Fogdiver is nog wat rustiger dan Fluxion :)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jan 18, 2006 11:47 pm

Ik ken de naam idd.
Een vriend van me heeft de cd, maar ik moet me er nog eens in verdiepen; das het leuke van internet. Je hoort over zoveel bands die je nog zo graag wil luisteren, maar je hebt simpelweg de tijd er niet voor...

Maar het zit in de planning; absoluut.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » wo jan 18, 2006 11:51 pm

Ik ga het zeker eens luisteren. Alle bands/vergelijkingen uit de openingspost trekken me aan, dus ik ben benieuwd
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Myrthe
Berichten: 4085
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 12:03 am

Bericht door Myrthe » do jan 19, 2006 1:48 am

iscariah schreef:Ik heb het al een paar keer gezegd (ook op andere fora, hehe) maar deze band gaat groot worden.
Fantastische band.
Hehe, inderdaad.
Ik kan me nog een gesprek van lang lang geleden herinneren waar we ze totaal de hemel in prezen en vervolgens uitgepraat waren :P


Maar inderdaad, zeer gave band. Live ook erg sterk.
Een van de betere en indringenste concerten die ik ooit gezien heb.
En dat meen ik.

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » do jan 19, 2006 4:45 pm

Ik vind het zo en zo.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » do jan 19, 2006 4:53 pm

Aeolian is wel degelijk een erg vette plaat! Veel harder ook dan hun vorige werk, wat mij op een of andere manier veel beter bevalt.
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do jan 19, 2006 6:12 pm

Erynide schreef:[..]


Hehe, inderdaad.
Ik kan me nog een gesprek van lang lang geleden herinneren waar we ze totaal de hemel in prezen en vervolgens uitgepraat waren :P


Maar inderdaad, zeer gave band. Live ook erg sterk.
Een van de betere en indringenste concerten die ik ooit gezien heb.
En dat meen ik.
Live nog niet gezien.
Lijkt me gaaf.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » do jan 19, 2006 6:57 pm

Nakur schreef:Ik ga het zeker eens luisteren. Alle bands/vergelijkingen uit de openingspost trekken me aan, dus ik ben benieuwd
luisteren? net Aeolian gekocht, en niet alleen voor de schitterende verpakking! Vette muziek!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do jan 19, 2006 7:32 pm

Pretentieuze buk-en-springmetal met 'kijk mij eens woedend zijn'-zang... leuk geprobeerd maar niet mijn ding.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 19, 2006 9:59 pm

Hmmm, zo pretentieus vind ik het nou ook weer niet.
Ok, het "collective" gedeelte van het verhaal wel. Maar de muziek bestaat niet uit een hoop gefreak alleen om moeilijk/interessant te doen.
Alles wat er gebeurt staat in het teken van de muziek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » vr jan 20, 2006 10:04 am

Inderdaad. Als ze eentonige, razendsnelle grind hadden willen maken dan hadden ze het gekunt. Of een Mastodon kopie kunnen worden.

Maar dat hebben ze niet gedaan, nu staat (zals XnegX zei) alles in het teken van de muziek, en dat doet me juist weer aan Terror denken: muziek recht uit het hard zonder het op techniek of zieke moves te gooien
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 23, 2006 1:01 pm

Hoe vaker ik deze cd luister hoe beter ik hem ga vinden.
Echt hakken met de botte bijl. Fucking agressief!
Maar toch vol van sfeer en nuance.

Toch denk ik niet dat ik Fluxion aan ga schaffen. Puur omdat ik Aeolian juist zo mooi vind door de pure agressie.[/i]
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma jan 23, 2006 1:38 pm

Geloof het of iet, van mij ad er nét wat meer contrast in de muziek mogen zitten. Voor het genre is dat zeker aanwezig, maar ik mis de verhoudingen tussen ultrasnelle grindstukken en ingetogen stukken (mensen die dit met een Neurosis of Isis vergelijken lullen trouwens uit hun nek, tenminste niet het hedendaagse werk van Neurosis en misschien een klein beetje The Beyond van Cult of Luna), en dat vind ik zonde.

Maar er valt gelukkig genoeg te genieten :)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 23, 2006 2:52 pm

Waar hoor jij ultra-snelle grind stukken?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma jan 23, 2006 3:24 pm

Juist niet!

dat is het hele eieren eten. Door meerdere lagen van contrast en afwisseling was het nóg een stuk vetter geweest
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di feb 14, 2006 9:45 am

Jup Aeolian heeft mijn interresse in dezeband behoorlijk aangewakkerd! bestelt:

The Ocean - Fluxion/Aeolian 3lp Box (lim. 500)
The Ocean/Burst - Split 7" (blue vinyl, lim.350)
The Ocean - Queens of the foodchain 7" (lim.220)
The Ocean - Aeolian TS

Afbeelding
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di feb 14, 2006 9:51 am

Moet dit maar s stjekkerdietsjek...
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Myrthe
Berichten: 4085
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 12:03 am

Bericht door Myrthe » di feb 14, 2006 12:12 pm

Dat moet jij zeker.

Mooi shirt trouwens.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di feb 14, 2006 12:22 pm

Absoluut! Ik vond de slipcase al prachtig, en dat shirt is gewoon machtig mooi. kan niet wachten!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » wo sep 26, 2007 5:07 pm

THE OCEAN UPDATE

Berlin's THE OCEAN are one of the few bands that stand out because of their musical depth, seriousness and high artistic standards. THE OCEAN return with an extensive concept album that is completely unique and demands the listener's utmost attention.

The double disc "Precambrian" is the soundtrack to the beginning of evolution, subdivided into two successive geological eons (“Hadean/Archean” and “Proterozoic”). The songs are divided into 5 subordinate eras, with the song titles carrying the names of subordinate geological periods. Disc 1 features the typical THE OCEAN brutality while Disc 2 shows the deeper, more emotional side of what the collective also stands for.

"Precambrian" will be available as a deluxe digipack and was recorded in the band's own Oceanland studio as well as in Sweden, Belgium, the Netherlands, Los Angeles and Seattle. Once again the incredible artwork was done by highly acclaimed artist Martin Kvamme (FANTOMAS, TOMAHAWK, PATTON/KAADA).

Mastermind Robin Staps about "Precambrian": "Please try to absorb this album in its entirety - artwork, lyrics and music is one, and each song only unfurls its full meaning in the context of all other songs and art on the album. "Precambrian" is our stance against myspace-induced volatileness and transience, against the postmodern notion of music as unseizable data, against a perception of music in terms of how much space it takes up on your hard-drive... it is an album for people who still believe in the idea that an album can be more, and should be more, than the sum of its tracks."


Tracklist:

CD 1 “Hadean / Archean”
I Hadean
1 Hadean
II Archean
2 Eorchean
3 Paleoachean
4 Mesoarchean
5 Neoarchean

CD 2 “Proterozoic”
III Palaeoproterozoic
1 Siderian
2 Rhyacian
3 Orosirian
4 Statherian
IV Mesoproterozoic
5 Calymmian
6 Ectasian
7 Stenian
V Neoproterozoic
8 Tonian
9 Cryogenian


"Precambrian" runs 84 minutes in total, features guest appearances by Scofield (CAVE IN, ZOZOBA, OLD MAN GLOOM), Nate Newton (CONVERGE, DOOMRIDERS), Dwid Hellion (INTEGRITY), Tomas Hallbom (BREACH), Eric Kalsbeek (TEXTURES) as well as musicians of the Berlin Philharmonic Orchestra and will be released on November 2nd (G|A|CH|I) / November 5th (Europe) via Metal Blade Records.

THE OCEAN on tour:

12.10.07 - DK - Albertslund - Forbraendingen
27.10.07 - CH - Geneva - L'Usine

THE OCEAN
INTRONAUT
NAHEMAH
WAR FROM A HARLOTS MOUTH

02.11.07 - IT - Padova - Pedro
03.11.07 - CH - Oberentfelden - Börömpömpöm
04.11.07 - IT - Arese ( Milan ) - SGA
05.11.07 - SI - Ljubljana - t.b.a
06.11.07 - AT - Wien - Arena
07.11.07 - DE - Leipzig - Conne Island
08.11.07 - BE - Aarshot - JC de Klinker
09.11.07 - DE - Wiesbaden - Schlachthof
10.11.07 - FR - Toulouse - Les Vents du Sud
11.11.07 - ES - Barcelona - Mephisto
12.11.07 - ES - Madrid - Ritmo y Compas
13.11.07 - PT - Lisbon - t.b.a
14.11.07 - PT - Porto - t.b.a
15.11.07 - ES - Durango - Plateruena
16.11.07 - FR - Bordeaux - L'Heretic
17.11.07 - CH - Bulle - L'Ebullition
18.11.07 - DE - Würzburg - Soundpark Ost
19.11.07 - FR - Lille De Reve - d'Herbert
20.11.07 - UK - London - Underworld
21.11.07 - UK - Stoke On Trent - Sugarmill
22.11.07 - UK - Edingburgh - The Hive
23.11.07 - UK - Plymouth - The White Rabbit
24.11.07 - NL - Den Bosch - W2
25.11.07 - NL - Rotterdam - Waterfront
26.11.07 - DE - Hamburg - Hafenklang im Exil
27.11.07 - BE - Arlon - L'entrepot
29.11.07 - DK - Kopenhagen - Stengade 30
30.11.07 - DE - Berlin - Pirates Grove
01.12.07 - DE - München - Feierwerk

www.theoceancollective.com | www.myspace.com/theoceancollective
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » do sep 27, 2007 9:29 am

Lol, twee dagen daarvoor moet ik al in de W2 zijn voor Jason Molina
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo sep 30, 2007 4:02 pm

Gaaf, met War from a Harlots Mouth in Waterfront, daar ben ik wel bij denk ik.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo nov 25, 2007 3:42 pm

Ik heb Precambrian intussen aangeschaft. Je zou dat ding alleen om de hoes al moeten aanschaffen. Die is namelijk werkelijk prachtig. Helemaal zwart met structuren en worden die met lak aangebracht zijn. Elke CD heeft z'n eigen aparte boekje en achterop en binnenin de hoes zitten rode accenten. Moeilijk uit te leggen maar wel erg mooi.

De teksten zijn ook erg indrukwekkend en nodigen echt uit om het hele album met het tekstboekje in de hand te luisteren.

En dan heb ik het nog helemaal niet over de muziek gehad. Ik heb het album ook nog niet vaak genoeg gehoord om er echt een duidelijk beeld van te kunnen vormen maar ik weet wel dat iedereen die Aeolian goed vond dit album blind kan aanschaffen.

Precambrian bestaat uit 2 albums. De EP Hadean/Archaean en de full-length Proterozoic. Hadean/Archaean gaat door waar Aeolian was gebleven. Maar op Proterozoic wordt ook geexperimenteerd met kalmere stukken, orkesten en ambient ideeen.

De termen Precambrian, Hadean, Archaean en Proterozoic hebben trouwens iets te maken met de tijdlijn tijdens het ontstaan van de aarde.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma nov 26, 2007 10:02 am

Erg jammer van de technische problemen gister in Waterfront met het licht waardoor het allemaal nogal uitliep en ik het laatste deel heb moeten missen vanwege het halen van mijn trein. Maar wat ik ervan hoorde klonk het erg imposant. Goede wisselwerking ook tussen die twee zangers.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma nov 26, 2007 10:10 am

XnegativeX schreef:
Ik heb Precambrian intussen aangeschaft. Je zou dat ding alleen om de hoes al moeten aanschaffen. Die is namelijk werkelijk prachtig. Helemaal zwart met structuren en worden die met lak aangebracht zijn. Elke CD heeft z'n eigen aparte boekje en achterop en binnenin de hoes zitten rode accenten. Moeilijk uit te leggen maar wel erg mooi.

De teksten zijn ook erg indrukwekkend en nodigen echt uit om het hele album met het tekstboekje in de hand te luisteren.

En dan heb ik het nog helemaal niet over de muziek gehad. Ik heb het album ook nog niet vaak genoeg gehoord om er echt een duidelijk beeld van te kunnen vormen maar ik weet wel dat iedereen die Aeolian goed vond dit album blind kan aanschaffen.

Precambrian bestaat uit 2 albums. De EP Hadean/Archaean en de full-length Proterozoic. Hadean/Archaean gaat door waar Aeolian was gebleven. Maar op Proterozoic wordt ook geexperimenteerd met kalmere stukken, orkesten en ambient ideeen.

De termen Precambrian, Hadean, Archaean en Proterozoic hebben trouwens iets te maken met de tijdlijn tijdens het ontstaan van de aarde.
De cd is inderdaad schitterend, ben ook erg benieuwd naar de vinylversie ervan die in januari schijnt te komen.

Van Precrambrian staat het tweede deel me trouwens een stuk meer aan dan het eerste dat wel erg bruut is maar op de een of andere manier (nog) niet blijft hangen. Een beetje hetzelfde probleem had ik ook met Aeolian trouwens. Wat mij betreft is The Ocean op haar best als ze aan het experimenteren slaan zoals op het tweede deel.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma nov 26, 2007 7:11 pm

Was idd vet gisteren !!

Na zo'n 45 minuten zoeken hadden we eindelijk Waterfront gevonden. Wat een achterlijke plek zit dat, zeg. Ook bijna geen parkeergelegenheid in de buurt. Uiteindelijk stond onze auto om half 9 geparkeerd zo'n 10 minuten lopen van WF. Ik was dus erg blij dat bleek dat de eerste band pas om 21 uur begon.

Die eerste band was War from a Harlots Mouth. Chaotische metalcore zoals er tegenwoordig behoorlijk wat bandjes zijn. Ik kon niet altijd de lijn er helemaal in ontdekken maar heb er (vooral toen ik er eenmaal aan gewend was) behoorlijk van genoten en vond het een leuke eerste band.

Daarna was het de beurt aan de mannen van Intronaut en dat blies me letterlijk van mijn sokken. Wat een heersende band is dat !! Heavy as fuck en steengoede muzikanten. Genieten geblazen !!

En tenslotte was het dus de beurt aan The Ocean. Na een wat haperende start ivm technische problemen was dit toch absoluut de kers op de taart vanavond. Ik was erg benieuwd hoe het live zou overkomen maar ze overtuigden me volledig. Mijn kop van mijn romp staan bangen. Deze band verdient veel en veel meer dan het erg lage bezoekersaantal van gisteren. En diegenen die er waren waren ook niet echt enthousiast. Zonde !! Want aan de band lag het zeker niet. Die stond als een huis.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr feb 08, 2008 10:00 pm

Ik zit nu naar 'Precambrian' te luisteren (3de nummer) en ik ben nu al onder de indruk. Hiervan gaat zeker meer aangeschaft worden!!!!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za feb 09, 2008 4:03 pm

Het ligt vast aan mij, maar ik vat het niet zo goed. Ik heb deze band al een paar keer uitgeprobeerd, maar waar het altijd op neerkomt is dit stukje muziek: tuhduhduhduh duh duhduhduuh tuhduh tuhduhduhduh duh duhduhduuh (lage noot op de gitaar). Ik kan me er best een bepaalde imagerie bij voorstellen, gezien de thema's, maar tot nu toe heb ik het altijd saai gevonden.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo feb 10, 2008 9:18 am

Hieronimus schreef: tuhduhduhduh duh duhduhduuh tuhduh tuhduhduhduh duh duhduhduuh (lage noot op de gitaar).
Ach ja dat geld voor de meeste metal....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo apr 13, 2008 10:24 am

Dankzij Kriestof in het pukkelpop topic die zo vol lof over deze band praatte, eens even op hun myspace gekeken.

Hoewel ik eigenlijk met deze naam een heel andere band verwachte kan ik niks anders zeggen dan dat hij gelijk heeft.

De laatste cd gaat binnenkort hier bij mij op de mat vallen om verder ontdekt te worden.
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op zo apr 13, 2008 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo apr 13, 2008 10:33 am

Goed bezig, absoluut een band die meer aandacht verdient.

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » zo apr 13, 2008 11:22 am

Nakur schreef:Jup Aeolian heeft mijn interresse in dezeband behoorlijk aangewakkerd! bestelt:

The Ocean - Fluxion/Aeolian 3lp Box (lim. 500)
The Ocean/Burst - Split 7" (blue vinyl, lim.350)
The Ocean - Queens of the foodchain 7" (lim.220)
The Ocean - Aeolian TS

Afbeelding
Gaaf, een split met Burst. Burst is ook een erg gave band, ook een beetje in hetzelfde straatje. Origo is echt een te gek album van ze. The Ocean vind ik ook wel aardig, maar ik moet me er nog verder in verdiepen.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma apr 21, 2008 9:07 pm

Gisteren Precambrian besteld komt volgende week binnen kan niet anders zeggen dat ik vol spanning wacht.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr apr 25, 2008 8:19 pm

Zo cd2 draait hier zijn eerste rondjes:

Eerste indrukken:

-Bij cd1 heerlijk van mijn sokken geblazen.
Cd2 begint super chill benieuwd waar dit heen gaat
- mooie hoes en boekjes..
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op vr apr 25, 2008 10:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr apr 25, 2008 8:21 pm

cd 2 is absoluut mijn favoriet, bij cd1 had ik een beetje hetzelfde probleem als met de vorige Ocean platen, veel geschreeuw dat niet echt blijft hangen, maar cd 2 is geniaal 8)

en over de hoes..helemaal mee eens, de vinyl versie is ook vreselijk mooi.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr apr 25, 2008 8:46 pm

Trouwens deze is ook erg gaaf zeg:

Afbeelding

Misschien wel bestellen. Kan ik tenminste eens een bandshirt aan naar mijn schoonoma zonder dat ze weet dat het bandshirt is :wink:

Erg leuk ook dat cd1 trouwens doorzichtig is.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr apr 25, 2008 10:25 pm

Is hun eerdere werk ook de moeite waard?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr feb 05, 2010 8:22 pm

The Ocean heeft een site gelanceerd waarop een aantal (instrumentale) stukjes van nieuwe nummers te horen zijn.

http://www.theoceancollective.com/heliocentric/
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » ma feb 15, 2010 10:48 am

yowannuzz schreef:The Ocean heeft een site gelanceerd waarop een aantal (instrumentale) stukjes van nieuwe nummers te horen zijn.

http://www.theoceancollective.com/heliocentric/
Awesome. Dank je.
Kan nu al niet wachten op hun nieuwste werk!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Ocean

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 07, 2010 6:50 pm

The Ocean komt deze maand met het nieuwe cd, Heliocentric, wat het eerste deel is van een tweeluik. Om de fans alvast wat warm te laten lopen heeft de band alvast een nummer online gezet. Het betreft de song Swallowed By The Earth, welke je nu kunt beluisteren op The Ocean's MySpace pagina. Het tweede deel van het tweeluik, getiteld Anthropocentric, moet later dit jaar uitkomen.
Heb er dus net naar geluisterd en in het begin vond ik het nog typische The Ocean, instrumentaal, maar de zang is toch wel erg wennen.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat er nog bruter/sneller werk er op zal staan!

Wat niet op de frontpage stond;
Afbeelding

Artwork is wel cool. Ook wel weer in de stijl als de vorige albums. Enigszins simpel, maar toch mooi.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Ocean

Bericht door yowannuzz » wo apr 07, 2010 6:55 pm

Vandaag heb ik hem binnengehengeld, beluister hem nu voor de tweede keer.
De eerste keer was in de auto, dus minder bewust.

De zang is op bepaalde momenten inderdaad netter dan voorheen, en een aantal liedjes zijn wat compacter en "catchier" en daar zal wel weer vreselijk over gezeurd worden binnen het metalwereldje , maar niet door mij.
Ik denk namelijk dat we hier met het volgende meesterwerk te maken hebben van dit gezelschap, maar daar kan ik over een paar luisterbeurten pas meer over vertellen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Ocean

Bericht door yowannuzz » wo apr 07, 2010 7:28 pm

Nieuwe zanger is overigens wel heel erg goed, hoor.
Hij kan erg veel met zijn stem.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Ocean

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 07, 2010 7:32 pm

Ik kijk er naar uit, ik wacht wel op de release, dan even downloaden en van dat punt zie ik wel of ik hem dan haal ja ofte nee.
Muziek klinkt in ieder geval veelbelovend.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Ocean

Bericht door yowannuzz » za apr 10, 2010 7:03 pm

Er is nogal wat commotie over Heliocentric op het internet.
Robin Staps (het brein achter de band) geeft daar een reactie op, op Last.FM :
Hi all,this is Robin from The Ocean. I have a general lack of interest in the discussions of local music police scenesters talking relentless shit about what they dig and what not and why,as if the world cared...but on tour and with a lot of time to kill,I got to read a few of these comments here last night..and I have to say, the whole discussion really amuses me.I have to thank y'all for that!
That said, I am not surprised that this album would turn off lots of people who are only into our heavy stuff. But if I look at the playlists of most of the people complaining here about how this is not a 'metal album', I wonder what made you guys like us in the first place... We were never a mere metal band and if you only listen to death metal, go listen to the last Behemoth album, it's a masterpiece, but don't complain that we don't sound like them please! And yes, 'Anthropocentric' will be heavier again, but to everyone expecting 'Anthropocentric' to be another 'Aeolian': don't buy the album! We are not looking for a formula to stick with for the next 5 albums, simply because it works... the 'Precambrian' formula, if there was such a thing, worked, yes. 'Heliocentric' works differently, it's a paradigm shift. If you don't like it, that's fine, but we will not do any album twice! There will be no second 'Precambrian', and no second 'Aeolian'. Ever.
With no delusions of grandeur and without comparing ourselves to any of these bands, I have most respect for bands who reinvented themselves at one point in their history, or even better, with every new album.Think of Radiohead, who had developed a successful formula and then at one point discarded it to try something completely new.Think of Breach's 'Kollapse' album, or Refused's "The Shape of Punk To Come".Not all fans will follow such radical departures and I understand that people who have only death metal bands in their playlists will let us go now. This dude here's got it straight: "The Ocean are making all the Big Important Men uncomfortable with their new album, it's not alienating enough for them, it's not abrasive enough for them, it's not "trve" enough for them, it's a little too close to the heart for them, now the Big Important Men who used to like The Ocean are angry, angry boys disappointed because the candy they bought (or maybe stole?) tasted different than it looked"
Funny then, to read people saying "it's a complete disappointment to me, just like '10.000 days' or 'Crack the Skye'... well, all I can say is, thanks for the flowers. Those albums surely were no disappointments to me! And please, cut that postrock shit! 'Post rock harmonies'! - now what kind of harmonies would that be, harmonies that were invented by bands that you people tag "post rock"? Guess what, each single one of those harmonies you have in mind existed centuries before anyone ever came up with the term "post rock", and whether you play these harmonies on a piano or on a distorted guitar is merely a question of instrumentation and musical style, the ideas are essentially the same.
We do appreciate all this discussion, criticism and praise, from people who are baffled, excited, disappointed. The discussion at metalsucks.net is a bit more substantial than this one here though... however, my personal favourite's from here: "This album is the musical equivalent of going to a bar and meeting a really hot girl, who laughs at all your jokes and pays for her own drinks, then going back to her apartment, into her bedroom, unbuttoning her dress, then slowly slipping off her panties and finding out SHE HAS A FUCKING PENIS!!!!!" Cheers dude, I'm gonna put this up on our myspace right now, this is fucking awesome, haha...:) Keep it coming everyone, if you feel let down, get over it and find new bands to listen to and if you do wanna support us, order a vinyl or CD box copy from our website.

De man is een held.
En dit is trouwens een link naar bovenstaande, het staat in de shoutbox.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: The Ocean

Bericht door CTTS » za apr 10, 2010 7:42 pm

Wat een gezeur zeg over dat nieuwe album. Zo ontzettend anders dan het tweede deel van Precambrian is het nu ook weer niet, behalve de vocalen dan.

Aeolian vind ik persoonlijk trouwens behoorlijk saai, evenals het eerste deel van Precambrian wat ik bijna altijd skip.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: The Ocean

Bericht door CTTS » zo apr 11, 2010 10:30 am

Even nuanceren, album is redelijk afwijkend van Precambrian deel 2. Maar ook weer niet zo afwijkend dat het als een onwijze verassing is dat het album zo is geworden. Zeker niet na de aankondiging van Staps dat dit een rustig album zou worden.

Album doet me trouwens meer dan eens aan Elementary van the End denken. En dat is een goede zaak.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Ocean

Bericht door Took » do apr 22, 2010 7:14 pm

vandaag heb ik de promo mp3's die ik had eens beluisterd, en godver, toch wel gaaf. Ik had het harder verwacht, maar harder is niet altijd beter.
En toen ik de cd zojuist tegenkwam heb ik 'm gelijk meegenomen. Alleen de verpakking zelf al is de aanschaf meer dan waard, maar gelukkig zit er ook een goed album bij.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie