Pain of Salvation - Scarsick

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jan 23, 2007 2:13 pm

Ik heb hem bijna afbeluisterd, en hij is inderdaad erg anders. Helaas valt ie niet meteen in mijn straatje. En dat nummer Disco Queen is hilarisch :D
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di jan 23, 2007 3:04 pm

Complete verrassing voor mij! Be is het beste muzikale werk wat ik ken, Scarsick is dat niet. Na enkele luisterbeurten ook niet beter dan Remdy Lane en TPE1, maar slecht? Matig? redelijk? Neen!

Uitstekend! Spitfall, Cribcaged en Kingdom of Loss zijn fan-tas-tische nummers met even geweldige lyrics. Disco Queen is muzikaal een guilty pleasure maar heeft (!) een trieste ondertoon. Denk maar aan de film Natural Born Killers, waarbij insest en geweld binnen een gezin als een sit-com wordt uitgebeeld, inclusief lachend publiek. Hilarisch aan de oppervlak, zwartgallig en triest van binnen. Disco Queen doet hetzelfde tructje Briljant!

De tijd mag de plaats van Scarsick in mijn collectie aanwijzen. Ik kan nu alleen zeggen dat PoS me wederom niet teleurstelt!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jan 23, 2007 5:19 pm

Goed, ik denk dat PoS mij ontstegen is. BE was al niet helemaal iets voor mij, maar deze gaat weer wat verder. Ik denk dat je PoS goed kan waarderen op tekstueel en emotioneel vlak, maar puur muzikaal wordt het allemaal wat lastiger.
Als muziekliefhebber wil ik graag uitgedaagd worden, maar op de laatste twee platen pakken ze het anders aan. Misschien ook niet geheel toevallig dat ik daarom Mrs. Modern Mother Mary het betere nummer van de nieuwe cd vind, ook al zit daar erg veel herhaling in.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jan 23, 2007 9:14 pm

Na een eerste luisterbeurt moet ik zeggen dat ik niet zo geschokt was als dat ik dacht dat ik zou zijn na het lezen van alle posts.

Ik werd gelijk wel weer meegesleept door de sfeer van de plaat. Redelijk vertrouwd moet ik zeggen.

Disco Queen vergt wat doorzettingsvermogen maar het zit wel in een progressief jasje. Het is niet nutteloos.

Eerste indruk: goede plaat.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jan 23, 2007 9:35 pm

Aan de reacties te zien is het echte prog, misschien een beetje té :D
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jan 23, 2007 11:05 pm

Wat me tekstueel trouwens opvalt is de hoeveelheid schuttingtaal die in een nummer als Cribcaged verwerkt wordt. In het nummer zijn meer fucks te horen dan in een gemiddeld Wu-Tang nummer.
Het zal ongetwijfeld binnen het concept een plek hebben maar in eerste instantie vind ik het niets voor Pain Of Salvation
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jan 23, 2007 11:12 pm

Edwynn schreef:Wat me tekstueel trouwens opvalt is de hoeveelheid schuttingtaal die in een nummer als Cribcaged verwerkt wordt. In het nummer zijn meer fucks te horen dan in een gemiddeld Wu-Tang nummer.
Het zal ongetwijfeld binnen het concept een plek hebben maar in eerste instantie vind ik het niets voor Pain Of Salvation

viel het je ook al op dat het een echt rapnummer is ? ;)
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jan 23, 2007 11:18 pm

Het is een echte smeltkroes aan stijlen geworden, inderdaad.

Toch voelt het album qua sfeer niet veel anders aan dan bijvoorbeeld The Perfect Element of Remedy Lane.

Volgens mij heb ik niet zoveel tijd nodig om aan Scarsick te wennen. Na twee keer Disco Queen gehoord te hebben vind ik het nummer zelfs echt een geinig experiment geworden.

En wat is die Gildenlow toch een fantastische zanger. Wat een emotie!
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jan 23, 2007 11:24 pm

Edwynn schreef:Het is een echte smeltkroes aan stijlen geworden, inderdaad.

Toch voelt het album qua sfeer niet veel anders aan dan bijvoorbeeld The Perfect Element of Remedy Lane.

Volgens mij heb ik niet zoveel tijd nodig om aan Scarsick te wennen. Na twee keer Disco Queen gehoord te hebben vind ik het nummer zelfs echt een geinig experiment geworden.

En wat is die Gildenlow toch een fantastische zanger. Wat een emotie!
verdomme, ik zit al een tijdje te typen, deleten, typen, deleten.....



ik weet echt niet wat ik over dit album moet zeggen, verdomme!
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo jan 24, 2007 12:25 pm

Edwynn schreef:Wat me tekstueel trouwens opvalt is de hoeveelheid schuttingtaal die in een nummer als Cribcaged verwerkt wordt. In het nummer zijn meer fucks te horen dan in een gemiddeld Wu-Tang nummer.
Het zal ongetwijfeld binnen het concept een plek hebben maar in eerste instantie vind ik het niets voor Pain Of Salvation
Ik denk dat dat nummer met name een beetje het idee is van 'degenen die bedoeld worden met hun eigen middelen / op hun eigen manier te kakken zetten' (lees: rappers die zingen over het straatleven en een zes huizen en 20 BMW's hebben). Ik vind het heel geslaagd.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » wo jan 24, 2007 1:32 pm

daniel laat geen spaander heel van de hele urban cultuur. Cribcaged en Spitfall zijn preciezebommen die het doel compleet van de kaart vegen. respect!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jan 24, 2007 1:37 pm

Ben het wel met Edwynn eens, ik werd ook meteen weer in de weloude sfeer van de plaat gezogen. Daar doet een apart doch geweldig nummer als Disco Queen geen afbraak aan. Die zang blijft inderdaad fenomenaal, van mijn part maken ze een plaat met potten en pannen, als Gildenlow maar met zijn hart op de tong blijft zingen, dan is het nog steeds geweldig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jan 24, 2007 7:19 pm

Draconian schreef:[..]


Ik denk dat dat nummer met name een beetje het idee is van 'degenen die bedoeld worden met hun eigen middelen / op hun eigen manier te kakken zetten' (lees: rappers die zingen over het straatleven en een zes huizen en 20 BMW's hebben). Ik vind het heel geslaagd.
Je hebt gelijk. Het kwartje valt bij mij nu ook.

In dit daglicht is de titel Cribcaged ineens ook briljant geworden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do jan 25, 2007 1:22 pm

Gister gekocht, erg geslaagd album!
Disco Queen: geweldig! hoe fout :D
(progdiscometal?)

2 maart naar paradiso, let's disco!
:P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do jan 25, 2007 4:50 pm

Hij staat in de download, ben benieuwd, reactie volgt.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do jan 25, 2007 7:32 pm

Heb hem nu in zijn geheel geluisterd. Verrassend, ik ken alleen BE en dan is Scarsick een wereld van verschil. Was metal op de eerste vooral een ingredient in het geheel, hier ligt er echt de nadruk op.
Erg goede plaat, dat staat vast, al is de eerste helft wat mij betreft het sterkst. Mrs. Modern Mary en Kindom of Loss zijn wat mij betreft wel de zwakke broeders; niet echt slecht, maar ze beklijven niet. Verder staat er geen zwak nummer op de plaat volgens mij. En Disco Queen is inderdaad geweldig; volgens mij zou een disconummer zo klinken als Mike Patton het zou maken; vriendelijk glimlachend met een mes achter de rug verborgen.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do jan 25, 2007 8:28 pm

Hehe, het ritme van Disco Queen doet me erg denken aan You Spin Me Round van Dead Or Alive. Als iemand dat nog kent.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jan 25, 2007 8:30 pm

eindelijk weer eens een band die wat durft

van een geniaal conceptalbum (concrete lake) tot flirten met nu-metal en disco

maar altijd geniaal, scherp en eigenzinnig bljiven

daar heb ik respect voor
dat is PROGRESSIEVE rock

tot mijn schande heb ik ze nog nooit live gezien, hoe is dat eigenlijk?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 25, 2007 8:56 pm

Kriestof schreef:...hoe is dat eigenlijk?
Ik heb ze nu 3x live gezien. 1x in het voorprogramma van Arena, toen hadden ze een heel slecht geluid. 1x in Zwolle, toen waren ze geweldig...ik heb met tranen in m'n ogen staan kijken. En 1x in Rijssen, en toen waren ze ook briljant. Dus als je de kans krijgt moet je ze zeker eens gaan bekijken.

Ik vind het trouwens erg grappig dat hier zoveel mensen zijn die alleen BE kennen. Die zullen inderdaad wel vreemd opkijken van dit album.
Ikzelf ken ze vanaf One hour by the concrete lake en ik heb tot nu toe al hun albums nog gekocht. Voor mij was BE juist de grote verrassing en deze nieuwe is eerder een terugkeer naar hun oude geluid (terwijl ze wel blijven vernieuwen).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jan 25, 2007 10:07 pm

Ben ik de enige die 12:5 het beste album van ze vind? Misschien bij lange na niet het meest progressieve wat ze hebben, maar de emotie en oprechtheid blijft zo goed overeind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do jan 25, 2007 10:13 pm

12:5 is een prachtig album. Maar het zijn akoestische versies van een selectie van hun wonderschone repertoire die in hun oorspronkelijke versies op de albums tot en met Remedy Lane stonden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jan 25, 2007 10:36 pm

Weet ik, maar ik vind de akoestische versies gewoon net iets beter :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » do jan 25, 2007 11:27 pm

Kriestof schreef:
tot mijn schande heb ik ze nog nooit live gezien, hoe is dat eigenlijk?
Als je BE kent, moet je zeker verwachten dat ze ook een mooie show kunnen geven. En dat kunnen ze ook.

Een scherm achter op het podium die wat verwante beelden toont, en Daniel die zich opeens verkleed als Mister Money en met een fles champagne gaat spuiten.

2 Maart komen ze in de Paradiso.
Als je nog moet rijden is het misschien verstandig om een zonnebril mee te nemen, na zo'n show zijn de langsflitsende lantaarnpalen erg irritant. Intense lichtshow dus.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za jan 27, 2007 7:16 pm

SICK!

Hoe kan ik nu ooit een objectieve recensie schrijven? Hun vorige album ‘BE’ vind ik nog steeds onovertroffen als het aankomt op muziek die intrigeert, hypnotiseert en filosofeert. Het nieuwe album is in alles de tegenpool van ‘Be’. Nog steeds gevarieerd maar dit keer geen uitgekiende progrock met gesproken passages, bluesrock, gospel, folk en country maar een mix van recht-toe-recht-aan rockmuziek met tribal ritmes, veel gerapte passages, pop en disco (!). Ik vertrouw mezelf niet eens, want als het op Pain of Salvation aankomt weet ik niet of ik juist extra kritisch ben of juist álles goed vind en negatieve zaken afdoe als iets wat ik gewoon nog niet begrijp. Dat weet ik niet, de tijd moet dat uitwijzen.

Op dit moment vind ik Scarsick niet beter dan enig ander Pain of Salvation album. Met elke luisterbeurt krijg ik de ‘flow’ echter weer te pakken. Alles vloeit steeds beter in elkaar en de lyrics zijn top notch. Zonder de teksten zouden bekritiseerde nummers als Spitfall, Cribcaged en Disco Queen een stuk minder indrukwekkend zijn. Alle drie de nummers beroeren me, met rap, pop en discomuziek. Puur omdat de teksten zo bikkelhard zijn. De eerste twee zijn spijkerharde tegenwoorden voor de Urban subcultuur. Al vraag ik me soms af of dat wel nodig was? Waarom een ander muzikaal genre zohard onder uit halen? Tot het moment dat ik de nummers nogmaals hoor. Dan weet je het precies. Of ik laat me weer veel te veel leiden door Daniel en zijn crusade voor een betere wereld.

Disco Queen vind ik dan weer helemaal geweldig. Een dansbaar discodeuntje met dito hoge gilletjes maakte dit echt een hilarische luisterervaring, totdat ik de teksten las en de dreiging in latere passages van het nummer hoorde. Vrolijk lachend met een mes achter de rug. Hoe verzin je het? Ook het nummer America weet ik steeds beter op waarde te schatten. Een popnummer (met Westside story riffwerk als ik andere recensies lees?) met een anti-Amerika tekst maken dit een beetje mosterd na de maaltijd. Er is al zoveel over gezegd, ook in progland. Tot ik me bedenk dat er ook nog helemaal niks is veranderd. Dat rechtvaardigt het zeker.

Kingdom of Loss is ook ene mooi nummer met dito teksten (check de trademarks ™ in het boekje!) al had er iets meer ingezeten met een betere gitaarsolo’s. Die zijn sowieso al schaars op de plaat en dat mis je behoorlijk als je weet hoe mooi die van PoS kunnen zijn). De rest van de plaat is meer richting ‘standaard’ PoS.

Mrs. Modern Mother Mary, Flame to the Moth en zelfs het 10 minuten durende epos Enter Rain gingen er de eerste luisterbeurten het ene oor in en de ander weer uit. De donkere textuur van de muziek is overal aanwezig, het contrast echter niet. Dat is denk ik het grootste euvel van deze plaat, de eerste 5 nummers zijn zo wezenlijk verschillend van elkaar (metal - rap – ballad – disco) dat de rest van de plaat lijkt te verdwijnen in een grauwe massa. Zeker omdat die nummers alle aandacht naar zich toe eigenen doordat ze zo verschillend zijn. En die echte emotionele uitspatting ontbreken. De nummers waar langzamerhand naar een enorme emotionele climax wordt gewerkt. Ik noem een ‘The Perfect Element’ (het nummer dus), ‘A Trace of Blood’ of Iper Impius. Dat had de cd afgemaakt.

Ik ben er zeker over te spreken maar snap heel goed dat bepaalde gitaarriffjes beter hadden gekund, dat de plaat beter uitgebalanceerd had kunnen worden en dat je moe kan worden van de vele klaagnummers. Soms vraag ik me af of Daniel Gildenlöw beter een boek kan gaan schrijven. Maar dat drukt de pret niet bij me. De nummers zijn stuk voor stuk goed uitgewerkt en blijven in je hoofd zitten. Waar ‘BE’ zowel muzikaal als conceptueel zweverig was en veel aan je eigen interpretatie overlaat, laat Scarsick je tegen de grond vallen en op de harde manier de ellende van de moderne wereld zien. Missie geslaagd. En zoals het boekje eindigt:

To be continued…
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za jan 27, 2007 7:31 pm

Voor wat betreft America. Dat is inderdaad afgeleid van het gelijknamige nummer op de West Side Story soundtrack. Het is echt heel bekend. Als je het hoort roep je vast: "o ja".
Het intro van Don't Tread On Me van Metallica (Black Album) kent hetzelfde riedeltje.

Verder zegt je uitgesponnen relaas over Scarsick alles over Pain Of Salvation; het is ontzettend lastig die luisterervaring in woorden om te zetten.
Feit is wel dat Scarsick met de luisterbeurt groeit.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Aesthetic
Berichten: 56
Lid geworden op: do apr 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Aesthetic » zo jan 28, 2007 1:40 pm

Tot nu vind ik Scarsick vrij zaad klinken eigenlijk....komt niet eens in de schaduw van The Perfect Element of One Hour...

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » zo jan 28, 2007 4:20 pm

Het is wel een enorme groei cd. Eerste luisterbeurten vond ik echt slecht, maar nu begin ik het steeds leuker te vinden (al skip ik nummer 5 wel). Heb erg zin in het optreden in paradiso igg.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma jan 29, 2007 2:41 pm

Nakur schreef:SICK!


To be continued…
inderdaad "to be continued", in "the perfect element" deel 3.....
kijk maar aan de binnenkant van de jewelcase (achterzijde van de "rug" van het doosje), SCARSICK = The Perfect Element pt II: He


oja, nakur, ik vind "kingdom of loss" juist een geweldige opbouw hebben..... kippevel!!!
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » ma jan 29, 2007 4:56 pm

Valt de intro van Kingdom Of Loss jullie niet op?

Het eerste stukje deed me denken aan het eind van Dream Theaters Scenes From A Memory, bij de thuiskomst. Maar daar vind ik het niet precies terug, wel de 'toon' waarop het gezegt wordt.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di jan 30, 2007 7:46 am

lijkt wel een beetje ja
maar in de context van het verhaal heeft het een heel andere betekenis
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » do feb 01, 2007 4:30 pm

Zodra je jezelf afzonderd met alleen de muziek en de lyrics en het in één keer beluisterd vallen alle stukjes op zijn plaats. Het begin van het nummer Scarsick is zwak, Mrs. Modern Mother Mary wil maar niet lekker in het geheel pakken maar de rest is top. Het concept is me duidelijk, de aansluiting op the Perfect Element Part 1 ook en ook deeltje Twee voelt als een flinke trap onder de gordel. Het doet pijn maar is wederom een bewustmakend album. En dat soort albums prijs ik altijd hoog. Bedankt Daniel!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr feb 02, 2007 8:44 am

Nakur schreef:Zodra je jezelf afzonderd met alleen de muziek en de lyrics en het in één keer beluisterd vallen alle stukjes op zijn plaats. Het begin van het nummer Scarsick is zwak, Mrs. Modern Mother Mary wil maar niet lekker in het geheel pakken maar de rest is top. Het concept is me duidelijk, de aansluiting op the Perfect Element Part 1 ook en ook deeltje Twee voelt als een flinke trap onder de gordel. Het doet pijn maar is wederom een bewustmakend album. En dat soort albums prijs ik altijd hoog. Bedankt Daniel!
Mrs MMM vind ik een goed (en totaal onverwacht) nummer, maar die zou beter in het geheel passen als ie plaatsje zou ruilen met Kingdom of Loss... imo
en het begin van scarsick zwak? waarom?
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » vr feb 02, 2007 8:58 am

Equinox schreef:[..]


Mrs MMM vind ik een goed (en totaal onverwacht) nummer, maar die zou beter in het geheel passen als ie plaatsje zou ruilen met Kingdom of Loss... imo
en het begin van scarsick zwak? waarom?

de eerste rappende stukken zijn imo bar slecht. Zoals Daniel het doet op Spitfall is het uitstekend, de eerste 2 minuten van Scarsick vind ik het uitermate irritant
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di feb 20, 2007 1:27 pm

Ik wil dolgraag naar hun optreden in de Biebob (Vosselaar, BE) maar heb geen vervoer terug. Rijdt er iemand richting Tilburg en heeft er 2 plaatsjes (eventueel tegen betaling) over?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Northern Lady
Berichten: 58
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 9:24 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Northern Lady » wo feb 21, 2007 12:09 pm

Helaas, ik ga naar t Paradiso.

Gebruikersavatar
Frituurmaster
Berichten: 324
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 3:14 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door Frituurmaster » di feb 27, 2007 3:16 pm

Nu een paar keer geluisterd....
Kheb alle albums van PoS, dit is duidelijk één van de mindere....paar nummers zijn echt goed (Kingdom of Loss bv), maar dat ge-rap kan ik niet veel mee, en die baby geluiden bij nummer 3 vind ik erg triest, tis wel een gaaf nummer verder.

En waar zijn de fucking gitaarsolo's?? Kan er maar 2 ontdekken op de hele plaat, en die vallen ook nog tegen...heel jammer als je 2 van zulke goeie gitaristen in de band hebt...

Maar vrijdag ben ik wel van de partij ;)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 05, 2007 8:28 pm

Ik heb speciaal gewacht met het kopen van Scarsick tot de show van vorige week vrijdag. Het leek me beter voor de band en voor mij om dat ding op hun show te kopen. Beter voor de band zal het vast wel zijn geweest maar voor mij niet. Hij was op de show net zo duur als gewoon in de winkels. Beetje jammer.

Maar goed, op naar de muziek...

Toen ik alleen wat MP3's had gehoord wist ik eigenlijk niet goed wat ik er mee moest. Het kwam allemaal niet echt op mij over. Maar ik had al tegen Vlammy gezegd dat de muziek van PoS altijd het beste op mij overkomt als ik er echt even voor ga zitten en ook de teksten mee lees. Te teksten zijn namelijk een erg belangrijk gedeelte van het hele Pain of salvation concept.

Gelukkig had ik gelijk. Het ding is na aankoop mijn cd-speler bijna niet meer uit geweest (ten nadele van Aborted, Neal Morse en Psyopus). De geweldige donkere sfeer en de diepe emoties die ik van Pain of salvation gewend ben zitten er nog gewoon en ze weten me ook direkt bij mijn strot te grijpen. Er wordt inderdaad hier en daar geexperimenteerd met wat minder voor de hand liggende invloeden (zoals disco, nu-metal en in mindere mate hip hop) maar het is Pain of salvation...wat had je anders verwacht?! Dit is gewoon weer een topper in het genre en een op-en-top PoS plaat. Gewoonweg geweldig!

Ik wil nog 1x extra de nadruk leggen op de teksten want die zijn toch echt subliem. Ik hoop dat mensen de tijd nemen om niet alleen de muziek maar ook de teksten eens echt tot zich te nemen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mar 05, 2007 8:42 pm

Hear hear.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » za apr 21, 2007 9:57 pm

Nu metal?! < ------------ > vet riffwerk!
Rap? Bah! < ------------ > rap? origineel en goed uitgewerkt!
Wat een gepreek < ------------ > weer een hele mooie en treffende boodschap
Disco Queen? Smerig < ------------ > Disco Queen? Een nummer over een LP speler
Elitaire nonsens < ------------ > Creatieve kunst die de massa niet kan bevatten
Een tegenpool van het voorgaande werk. < ------------ > Een tegenpool van het voorgaande werk
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Northern Lady
Berichten: 58
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 9:24 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Northern Lady » wo mei 02, 2007 7:36 pm

De drummer van PoS stopt ermee, maar maakt de geplande tourdata nog wel af gelukkig:

One of the world's best drummers has decided to be one of the world's best fathers and 9-5 workers instead.

We are sad to announce that Johan Langell has decided to leave the band, to focus on family. This is not a sudden decision, but something that has been pending for several years. As the band now rapidly continues to grow for each year, the time and commitment needed for being in studio and on tours increase. Not really wanting this, Johan chose to include the whole band in his doubts regarding this directly from the start, and now when the time has finally come, this is what they all have to say about the situation.


Johan Langell:

After having been the drummer of Pain of Salvation for more than 17 years, I have decided to leave the band. At this point, many of you may wonder why, and the answer is quite simple. For a few years now I have increasingly felt that the joy and passion of playing drums has diminished, to the point where I feel that I just can't go on anymore.

........

Bron http://www.painofsalvation.com

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo mei 02, 2007 7:56 pm

Ja, ik las het. Ik kan niet goed inschatten hoe groot de gevolgen hier van zullen zijn (ook omdat ik eigenlijk pas een paar maanden fan ben). Jammer natuurlijk dat een geniale drummer (dat lijkt me immers onbetwistbaar) ermee stopt, maar ik vraag me af hoe groot zijn invloed op het algehele geluid van PoS was.

Is Martin Lopez trouwens alweer hersteld van z'n paniekaanvalletjesgedoe? Volgens mij zou het best goed doen in deze band :P.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr mei 04, 2007 11:10 am

hehe martin lopez in PoS, nee als hij volledig hersteld is gaat hij terug naar Opeth, dan kan die Axelrot (nu de drummer van Opeth) de kruk innemen bij PoS

daniel gildenlow heeft vooral in het het laatste album de rest meer ruimte gegeven voor veranderingen, dus hij zal vast het een en ander hebben aangebracht.
Johan Langell heeft sowieso een unieke drumsound dus het is erg jammer dat hij nu stopt
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di dec 11, 2007 11:42 pm

Ik heb me vandaag voor het eerst aan Pain Of Salvation gewaagd en ze stellen me op het eerste gehoor zeker niet teleur. Net hun debuutalbum Entropia geluisterd en nu net bezig met Scarsick. Het titelnummer van het laatste album is werkelijk één van de beste nummers van de afgelopen jaren en wil ik een schitterende symbiose noemen tussen de wat zweverige progmetal van Psychotic Waltz en Deadsoul Tribe en alternative metal.

Over alternatieve metal gesproken: heerlijk om een progmetalband te horen die Faith No More ('alternative metal'- maar was deze Amerikaanse band niet werkelijke progmetal in de zin van innovatieve muziek?) invloeden inpast in hun muziek, het zou ook eens tijd worden. De kruisbestuiving van stijlen doet me ook wel wat denken aan Mr. Bungle, hoewel die band nog wel stukken harder en chaotischer klinkt.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jan 27, 2009 9:53 pm

Eindelijk, 27 februari komt de DVD uit! De tweede disc bevat het magische optreden in de Paradiso op 2 maart 2007. Het was natuurlijk vooral gaaf omdat ik er was, maar vooruit, ze gaven ook een fantastische show weg. Nu dus op DVD, ik verheug me op het weerzien.
Hij heet overigens 'Ending Themes'. Mag toch hopen dat daar niks diepers achter zit, ze mogen van mij nog wel even doorgaan, ondanks de line-up afbrokkeling.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za okt 17, 2009 2:13 pm

16 november komt er een nieuwe EP uit, genaamd 'Linoleum'. 5 nieuwe nummers en een cover. Ben zeer benieuwd!

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do feb 25, 2010 2:14 pm

Linoleum:

Hmm. Het nummer is soms vet, maar soms ook weer té. Het klinkt nog wel als PoS, maar... hoe ziet die zanger er opeens uit! :lol: Is dit een grap?
Hier, een presentatiefilmpje voor de voorrondes van het Songfestival in Sverige:

Raar.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Pain of Salvation - Scarsick

Bericht door KoenM » vr dec 11, 2020 11:46 am

Dit is het meest recente topic dat ik terugvond.

Over hoelaat de euro kan vallen bij een band. Ik heb vroeger Remedy Lane gehad en af en toe was er wel eens een single die ik kon waarderen. Nu heb ik deze week het album Panther uit dit jaar geprobeerd en, EUREKA, het kwartje valt gelijk KEIHARD. Wat een briljante band. In retrospect nu ook voorgaande platen weer een kans aan het geven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Pain of Salvation - Scarsick

Bericht door Johan » vr dec 11, 2020 6:59 pm

KoenM schreef: vr dec 11, 2020 11:46 am Dit is het meest recente topic dat ik terugvond.

Over hoelaat de euro kan vallen bij een band. Ik heb vroeger Remedy Lane gehad en af en toe was er wel eens een single die ik kon waarderen. Nu heb ik deze week het album Panther uit dit jaar geprobeerd en, EUREKA, het kwartje valt gelijk KEIHARD. Wat een briljante band. In retrospect nu ook voorgaande platen weer een kans aan het geven.
Er staat notabene een ander topic op de eerste pagina :lol: .

The Passing Light of Day is ook top! Persoonlijk houd ik ook van het Road Salt tweeluik, waarbij vooral deel 1 heel anders en rustig/alternative rock is. Deel 2 is eigenlijk best een allround PoS album achteraf gezien.

Plaats reactie