Voivod

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
korgul
Berichten: 27
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 8:07 am

Re: Voivod

Bericht door korgul » vr sep 07, 2018 11:20 am

https://youtu.be/8ToK9VLJcx
https://youtu.be/SEJRfsDLFI0
Eind deze maand komt de nieuwe Voivod "the Wake" uit!! Die heb ik natuurlijk al op lp besteld, ben erg benieuwd. Al twee nummers zijn te beluisteren.

Wat mij betreft geweldige nummers, helemaal in de geest van Voivod en Piggy!! Wat vinden jullie?

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Voivod

Bericht door Ernst » za mei 16, 2020 11:57 pm

Schop omhoog.

Er zijn de laatste jaren ontzettend veel oude metalplaten opnieuw uitgebracht. Weet iemand waarom dat niet gebeurd is bij Voivod's Nothingface, Angel Rat en The Outer Limits? Dat zijn wat mij betreft nou eens mooie voorbeelden van hele goede, vergeten metal platen uit de jaren 90. Die zou ik graag toevoegen aan mijn verzameling.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » zo mei 17, 2020 8:11 am

Enkel in Japan, meen ik. Ik vond de originele persingen zelf afgelopen jaar voor niet al te veel geld, gelukkig.

Drie wereldschijven die inderdaad dezelfde behandeling verdienen als de voorgangers. Daar had Noise BMG wel werk van gemaakt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » zo mei 17, 2020 1:12 pm

Vanochtend The Outer Limits nog beluisterd tijdens het hardlopen. Denk toch wel dat die plaat mijn favoriet is van Voivod.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » di dec 14, 2021 8:11 pm

Volgend jaar een nieuwe plaat. Synchro-Anarchy gaat het gevaarte heten en ik kijk er enorm naar uit.

Voivod neemt een bijzondere plek in mijn cd-kast. Een aantal jaren geleden kon ik de band namelijk niet uitstaan. Ik vond het ontoegankelijk, irritant dissonant en ik had een nog grotere hekel aan de zang van Snake. Alleen The Outer Limits vond ik wel te pruimen, omdat die (net als Angel Rat) een stuk melodieuzer is.

Toen ik de fraaie re-releases van de oudere albums in huis haalde, heb ik eens doorgebeten. Sindsdien draai ik Voivod regelmatig en heb ik ook al het andere werk aangeschaft. Ik krijg er geen genoeg van. Zelfs de platen met Eric Forrest en de drie 'rock-Voivod'-albums met Jason Newsted smaken me uitstekend. Gek hoe dat kan lopen. Een absolute groeiband.

The Outer Limits is nog steeds mijn favoriet, maar het scheelt niet veel met Dimension Hatross en Angel Rat. Laatstgenoemde plaat is een vreemde eend in de bijt. Voivod klinkt daar als een soort highschool rockband, met uiteraard dat eigenwijze randje. De songs zijn mega-verslavend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Voivod

Bericht door Amibor » di dec 14, 2021 8:39 pm

Voor mij was The Wake pas mijn kennismaking, erg laat, maar soms heb je dat. Na het uitpluizen van heel de discografie moet ik overigens bekennen dat The Wake nog steeds op 1 staat, maar zo gaat dat met eerste platen. Heel benieuwd naar die nieuwe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Voivod

Bericht door CoenV » di dec 14, 2021 8:43 pm

Ik leerde deze band pas kennen bij het selftitled album, wat ik toen wel geinig vond. Als ik dat nu luister vind ik er weinig aan. De vermeende klassiekers van deze band heb ik nooit begrepen, aparte muziek die bij mij niet doordringt. Zal wel te complex voor mijn mini-brein zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » di dec 14, 2021 9:33 pm

Ja. En ineens valt het kwartje. De s/t draaide ik vanavond nog. Lekker catchy en vrij simpel, maar toch herkenbaar als Voivod.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » wo dec 22, 2021 5:02 pm

Ernst schreef: za mei 16, 2020 11:57 pm Schop omhoog.

Er zijn de laatste jaren ontzettend veel oude metalplaten opnieuw uitgebracht. Weet iemand waarom dat niet gebeurd is bij Voivod's Nothingface, Angel Rat en The Outer Limits? Dat zijn wat mij betreft nou eens mooie voorbeelden van hele goede, vergeten metal platen uit de jaren 90. Die zou ik graag toevoegen aan mijn verzameling.

Al even geleden Ernst, maar mocht je nog op zoek naar Nothingface:

https://www.variaworld.nl/artikel/detai ... 0&m_mt=128 kun je em bemachtigen voor een redelijk bedrag. Wel snel zijn denk ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Voivod

Bericht door Ernst » ma dec 27, 2021 8:57 pm

Dank voor de tip! Ik heb echter geen cos meer. Ik stream enkel en schaf de betere platen op vinyl aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » ma feb 14, 2022 11:01 am

Die nieuwe van Voivod mag er zijn, zeg. Logisch vervolg op The Wake en dat was ook al een beste. Band is goed bezig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Voivod

Bericht door Kees » wo feb 16, 2022 9:25 pm

Leuk album ja, dat 'Synchro Anarchy'. Ik heb hem ook in huis gehaald. Mooie, compacte composities waarin de late jaren '80 prog-techfase wordt gecombineerd met het meer alternatieve geluid van begin jaren '90. Behoorlijk pakkend én swingend. Enige kritiekpuntje is dat de nummers onderling weinig variatie vertonen, waardoor de nummers binnen de context van het album (nog) niet heel herkenbaar zijn.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1558
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Voivod

Bericht door Shreds of Sanity » vr mei 19, 2023 1:09 pm

Nieuwe versie van een nummer van Angel Rat, ter ere van hun 40 jarig bestaan. Eerste van een album vol heropnames dat er aan komt.


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Voivod

Bericht door Jeroen » vr mei 19, 2023 1:34 pm

Ja gaaf!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Voivod

Bericht door Amibor » vr mei 19, 2023 2:18 pm

Oeh, gaaf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Plaats reactie