Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat?

Killing Is My Business...And Business Is Good
0
Geen stemmen
Peace Sells, But Who's Buying
11
21%
So Far, So Good, So What
3
6%
Rust In Peace
22
42%
Countdown To Extinction
9
17%
Youthanasia
3
6%
Cryptic Writings
1
2%
The World Needs A Hero
0
Geen stemmen
The System Has Failed
1
2%
United Abominations
0
Geen stemmen
Endgame
3
6%
Th1rt3en
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 53

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Megadeth

Bericht door Wessel » zo jan 24, 2016 12:55 pm

Ik heb de nieuwe nu ook opstaan en hij bevalt me goed. En ik ben totaal geen Megadeth-fan, dus dat zegt denk ik wel wat. Helemaal terug naar de Rust In Peace-stijl (sommige riffs doen zelfs iets te veel aan bepaalde klassiekers denken) en inderdaad erg lekker drumspel. De xenofobische teksten nemen we dan maar voor lief.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Lennert » do jan 28, 2016 10:27 am

Nadat ik Supercolider even heb laten schieten, bevalt Dystopia ook weer erg goed. Bijzonder klassieke Megadeth-feel, ik hoor veel overeenkomsten met Rust In Peace. Dave is lekker boos, al heb ik net zoals bij United Abominations af en toe moeite met de teksten. Ik ga hem nog wat meer beluisteren, maar de eerste beurt is in ieder geval positief uitgevallen. Ik vermoed dat dit op de frontpage nu al een gegarandeerde top 10 positie zal zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Lennert » do jan 28, 2016 4:37 pm

Tweede luisterbeurt bevalt het album muzikaal gezien steeds beter. Maar fuck, wat is Dave een achterlijke republikein geworden. Dat maakt het heel moeilijk om te luisteren, zo zonde aangezien de beste man vroeger zo'n grote held van me was op tekstueel gebied. Benieuwd welke idioot hij dit jaar gaat endorsen...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Megadeth

Bericht door dako » wo feb 03, 2016 9:15 am

Na de eerste paar luisterbeurten ben ik van 'ja, boeie' gegaan naar 'prima plaat'.
Doet me bij vlagen denken aan The System Has Failed, en dat is natuurlijk prima.

Verder luister ik muziek niet voor de teksten, dus dat scheelt ook weer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Lennert » di nov 01, 2016 9:32 pm

Ik vervloek mezelf oprecht om het feit dat ik de laatste Megadeth zo goed vind, want de hoeveelheid republikeinse complottheorieën die hierop naar buiten gegooid worden zijn verschrikkelijk. Maar godverdrie, wat blijft het een fantastisch album. Beter dan Endgame nog. Ik vraag me in dat opzicht vooral af of de kracht van Megadeth in dat opzicht ook niet gewoon ligt in het feit dat Mustaine af en toe nog wat vuur hervindt met nieuwe muzikanten, waar Hetfield/Ulrich/Hammett/random bassist elkaar gewoon niet meer uitdagen? Dystopia heeft op het moment nog best kans om in mijn top 10 te eindigen in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Megadeth

Bericht door Nefarian » di nov 01, 2016 9:44 pm

Lennert schreef:Ik vervloek mezelf oprecht om het feit dat ik de laatste Megadeth zo goed vind, want de hoeveelheid republikeinse complottheorieën die hierop naar buiten gegooid worden zijn verschrikkelijk. Maar godverdrie, wat blijft het een fantastisch album. Beter dan Endgame nog. Ik vraag me in dat opzicht vooral af of de kracht van Megadeth in dat opzicht ook niet gewoon ligt in het feit dat Mustaine af en toe nog wat vuur hervindt met nieuwe muzikanten, waar Hetfield/Ulrich/Hammett/random bassist elkaar gewoon niet meer uitdagen? Dystopia heeft op het moment nog best kans om in mijn top 10 te eindigen in ieder geval.
Random bassist :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Lennert » di nov 01, 2016 9:49 pm

En dan doel ik vooral op de schrijfcapaciteiten. Buiten Burton hebben de andere twee bassisten me dunkt weinig input gehad in het maken van nummers en sterk bijdragen aan de groepsound. Dat deed Burton wel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Jeroen » wo nov 02, 2016 6:49 am

Dystopia is inderdaad supergaaf. Wat de teksten betreft, tsja, moet hij weten. Er staan geen zwakke nummers op, afgezien van die overbodige punkcover.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » wo nov 02, 2016 11:28 am

Dystopia gaaf +1 ja. Ook de visual art, vooral de clips, vind ik erg geslaagd. De teksten zijn op zich goed, vormelijk dan: het metrum zit goed en hij heeft een betrekkelijk rijke woordenschat. De inhoud is natuurlijk om te huilen. Iets teveel shit gebruikt in zijn leven, dan zie je wel vaker dat mensen zich gaan beroepen op religie, nationalisme en meer van dat soort farcen die een illusie van saamhorigheid en veiligheid creëren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » zo nov 06, 2016 8:40 pm

.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Megadeth

Bericht door sterben muss » ma feb 13, 2017 7:54 am

Wat was er nou allemaal aan de hand bij de Grammy's? Megadeth kwam op met 'Master Of Puppets' en de microfoon van James Hetfield deed het niet. Lekker professioneel allemaaal........

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Megadeth

Bericht door Wessel » ma feb 13, 2017 12:29 pm

Dat van Master Of Puppets is behoorlijk pijnlijk idd....

Gebruikersavatar
Urgehal81
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 9:51 pm
Locatie: Tegelen

Re: Megadeth

Bericht door Urgehal81 » ma feb 13, 2017 7:03 pm

Wat mij betreft gaf het alleen maar weer eens duidelijk aan dat metal nooit echt geheel serieus genomen wordt door de grammy´s en het grootste deel van het publiek. Megadeth laten opkomen met muziek van Metallica. Je zou Beyonce eens moeten laten opkomen met muziek van Mariah Carey. Dan zou waarschijnlijk iedereen in het nieuws er schande van spreken. En toen het optreden van Metallica werd aangekondigd door die doos van Laverne Cox sloeg men voor de aardigheid de naam van de band over en noemde men alleen Lady gaga terwijl zij volgens mij toch alleen een gast muzikant was. En dan natuurlijk nog het geblunder met Hetfield´s microfoon, maar dit kon natuurlijk ook gewoon een technisch euvel zijn.

Als metal bands verstandig zijn boycotten ze gewoon de grammy´s want ze hebben sowieso nul toegevoegde waarde en op deze manier al helemaal.
Once more into the fray. Into the last good fight I'll ever know. Live and die on this day. Live and die on this day.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Bastiaan » di feb 14, 2017 4:22 pm

Wauw.... verschrikkelijk, maar Mustaine ging er bijzonder sportief mee om.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Megadeth

Bericht door raymondK » di feb 14, 2017 4:26 pm

Haha heel amateuristisch allemaal. Ben het wel eens met Urgehal, boycotten die handel!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Orklord » di feb 14, 2017 5:25 pm

Ik vraag mij ook af of er hier echt mensen zijn die het wat interesseert. Ik wist niet eens dat Megadeth genomineerd was.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Megadeth

Bericht door innuendo » di feb 14, 2017 6:03 pm

Ik volg het ook nauwelijks. Het enige wat ik ervan meekrijg, is wat ik hier lees of op mijn facebookwall verschijnt. De grammy's vind ik ook totaal niet interessant. Grote bands zijn er natuurlijk wel bij gebaat. Zo'n prijs is vooral een mooi stukje reclame.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Jeroen » di feb 14, 2017 6:53 pm

Leuk voor de band. Dystopia vind ik een ijzersterke plaat die nergens verveelt. Heb em toch tientallen keren gehoord tijdens het hardlopen, maar cd boeit nog steeds. Erkenning is dik verdiend. Uit welke hoek dan ook. Vind t dan ook schandalig dat Master Of Puppets werd opgezet, gezien de geschiedenis. Dat zijn gewoon dikke blunders. Krijgt Mustaine erkenning en dan draaien ze Metallica. Dat is natuurlijk hartstikke lullig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Orklord » di feb 14, 2017 7:30 pm

Ach, Mustaine heeft er wel grappig op gereageerd.
And after a fan suggested the mishap was “a slap in the face” for the veteran outfit, Mustaine responded on Twitter with: “Ah, you can’t blame ‘em for not being able to play Megadeth.”
Maar ik lees veel positieve reacties op de laatste plaat. Toch maar is even een kans geven.

sterben muss
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 08, 2016 8:58 pm

Re: Megadeth

Bericht door sterben muss » di feb 14, 2017 8:39 pm

Precies, ik ga hem nu integraal beluisteren. Ik had hiervoor enkel de titelsong Dystopia gehoord welke ik een ijzersterk intro vond hebben.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door HighKing » ma mei 24, 2021 7:32 pm

Aaaaand he's gone
https://www.metalfan.nl/article.php?sid=21324

Het verbaasd me niet echt. Wel zuur. David Ellefson komt mij altijd over als een hele goeie gast die dit gewoon niet verdiend.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Megadeth

Bericht door Heidewolf » ma mei 24, 2021 9:32 pm

Ik heb in dit geval weinig sympathie hoor. Hij maakte zelf de keuze om te masturberen op video voor jonge dames terwijl hij getrouwd is.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door HighKing » ma mei 24, 2021 10:08 pm

Nee de schoonheidsprijs verdiend 't niet. Maar je hoeft ook niet te doen alsof Mustaine zich altijd zo netjes heeft gedragen.
Van wat ik ervan mee heb gekregen ging het overigens om 1 dame die weliswaar jong, maar volwassen was. Erg slim is het inderdaad niet, masturbanten voor de camera, in algemene zin. Getrouwd of niet. Bekend of niet.

Maar wat het met zijn kwaliteit als bassist te maken heeft ontgaat mij even.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » di mei 25, 2021 8:58 am

Ik snap Mustain (en zijn management waarschijnlijk) wel in deze, maar had t nog cooler gevonden als ie had gezegd "Jezus zegt dat we elkaar moeten vergeven dus ik heb onze bassist een stomp in zijn buik gegeven, we zijn daarna wezen bidden, en ik ga m proberen te vergeven. Ik hoop dat zijn gezin en gemeente dat ook kan, maar daar kan ik alleen maar voor bidden, ik heb daar geen zeggenschap" of zoiets. Ze zijn al zo lang bij elkaar, en Mustain was natuurlijk ook geen lieverdje soms
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Megadeth

Bericht door Heidewolf » di mei 25, 2021 9:23 am

HighKing schreef: ma mei 24, 2021 10:08 pm Nee de schoonheidsprijs verdiend 't niet. Maar je hoeft ook niet te doen alsof Mustaine zich altijd zo netjes heeft gedragen.
Van wat ik ervan mee heb gekregen ging het overigens om 1 dame die weliswaar jong, maar volwassen was. Erg slim is het inderdaad niet, masturbanten voor de camera, in algemene zin. Getrouwd of niet. Bekend of niet.

Maar wat het met zijn kwaliteit als bassist te maken heeft ontgaat mij even.
In 'zijn' statement had Mustain het over een "already strained relationship". Dus waarschijnlijk was dit gewoon een mooi excuus om hem te ontslaan.

Eleffson heeft niks illegaals gedaan volgens mij (hoewel je het ook als grooming kan zien) en Mustain kiest er niet voor om zijn maat te steunen in moeilijke tijden.

Desondanks waren het geworden domme acties van Eleffson. Je zelf bloot geven op het internet kan nare gevolgen hebben.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Megadeth

Bericht door Johan » wo mei 26, 2021 11:28 am

Ik vind het maar dubbel. Uiteindelijk heeft Ellefson toch niet meer gedaan dan zijn vrouw 'online' bedrogen met een meerderjarig jong ding die het echt niet tegen haar wil deed. En natuurlijk zichzelf behoorlijk voor lul gezet.

Mustaine doet mee aan cancel culture.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » wo mei 26, 2021 11:31 am

Johan schreef: wo mei 26, 2021 11:28 am Ik vind het maar dubbel. Uiteindelijk heeft Ellefson toch niet meer gedaan dan zijn vrouw 'online' bedrogen met een meerderjarig jong ding die het echt niet tegen haar wil deed. En natuurlijk zichzelf behoorlijk voor lul gezet.

Mustaine doet mee aan cancel culture.
Dit idd. Had ook niet anders verwacht van die bladhark (Mustaine dus).
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door HighKing » wo mei 26, 2021 11:40 am

Precies, ik zou het woord bedrogen eerder tussen aanhalingstekens zetten overigens. Online was het zeker, maar wie heeft hij er nu kwaad mee gedaan? Ik bedoel, hij had haar ook IRL kunnen nemen, misschien zelfs nog even een buitenechtelijk kind verwekken... dat is allemaal niet gebeurd. En dan nog zie ik niet in wat dat te maken heeft met zijn plaats in de band. Of was 'ie getrouwd met de zus van Mustaine? :P

Als het inderdaad een minderjarig meisje was geweest is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar daar lijkt het helemaal niet op. Dit zo naar buiten brengen is gewoon iemand kapot willen maken.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » wo mei 26, 2021 11:41 am

Eens behalve dat digitaal bedriegen naturlijk ok gewoon bedriegen is
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door HighKing » wo mei 26, 2021 11:46 am

OK, da's waar. Maar dan nog heeft eigenlijk alleen zijn vrouw recht van spreken.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Megadeth

Bericht door Johan » wo mei 26, 2021 12:20 pm

Geen reden om iemand te ontslaan vind ik dus inderdaad.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » wo mei 26, 2021 4:17 pm

Nou ja, ik snap het wel. Je zit in een band, reputatie, voorbeeldfunctie, maar had het ook gesnapt en veel véé cooler gevonden als Mustaine zijn partner had gesteund hier en m erin had gehouden.

Maar goed. Theekransje hier
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » wo mei 26, 2021 4:25 pm

Het bevestigt alleen maar het beeld dat ik al had van Mustaine. In alles extreem. Extreem gebruik, extreem boos, extreem goede gitarist / metal songwriter, extreem rancuneus, extreem Amerikaans, extreem puriteins, extreem wappie, extreem egocentrisch / narcistisch / vatbaar voor krenkingen, extreem hypocriet, extreem religieus. Dat heeft een aantal bijzonder mooie dingen voortgebracht (Peace Sells en Rust in Peace!), maar maakt hem tegelijkertijd een onuitstaanbaar figuur. Onstabiele opvoeding, hechtingsproblematiek en nog wat hypotheses komen naar boven.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » wo mei 26, 2021 4:40 pm

Wat een wijzend vingertje zeg. En je vergeet zo maar So Far.. So Good... So What te noemen. Niet dikke proma
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » wo mei 26, 2021 4:51 pm

Vaststellingen o.b.v. een carrière volgen en al zijn albums en teksten door en door kennen. Dat kan veroordelend overkomen, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat Mustaine een flexibel en zachtaardig consensusfiguur is? :-)

So far is toch een beetje het lelijke eendje tussen de twee Peace-albums imo. Nog altijd een prima thrashplaat, maar mist in mijn ogen een beetje de legendarische status van Peace Sells en Rust in Peace. Daar is de ontzettend matige productie en de net iets minder geniale bandsamenstelling vast debet aan. Desalniettemin ga ik nog steeds af en toe hard op Liar, Hook in Mouth of Set the World Afire!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » wo mei 26, 2021 4:54 pm

502 en mary Jane en My Darkest Hour zijn naast de nummers die jij noemt ook krakers. Eigenlijk staat de plaat vol krakers. Ik weet wel een beetje wat je bedoelt, hij zit tussen 2 klassiekers in, maar als je m gewoon objectief as-is beschouwt is t toch wel een gave plaat hoor.

Maar goed meningen zijn als aarschen enzo.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2021 8:14 am

Ik vind So Far So Good een stuk toffer dan Rust In Peace. Wat meer spontaniteit en wat minder overdoordacht. Niets ten nadele van RIP overigens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » do mei 27, 2021 11:15 am

Jeroen schreef: do mei 27, 2021 8:14 am Ik vind So Far So Good een stuk toffer dan Rust In Peace. Wat meer spontaniteit en wat minder overdoordacht. Niets ten nadele van RIP overigens.
Ik vind m ook beter. Het heeft meer die ouwe, rauwe sound en structuur. RIP is gepolijster. Prima plaat, gave nummers, maar ik vind So Far.... toch lekkerder
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Megadeth

Bericht door innuendo » do mei 27, 2021 11:38 am

Ik ook. So Far... is misschien wel mijn favoriete Megadeth.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » do mei 27, 2021 12:04 pm

De plaat klinkt behoorlijk drug-induced en haast hondsdol. Heeft zeker zijn charme en vind het nog steeds een erg goede plaat, maar Rust in Peace is w.m.b. toch naast bv Reign in Blood een hoogtepunt van thrash metal. De combinatie van absolute beheersing en toch een hoge mate van agressie zoals in Take No Prisoners en Rust in Peace / Polaris, ongeëvenaard. Er staat w.m.b. geen enkel matig nr op Rust in Peace.

Nee, dan die cover van The Sex Pistols, kom-op. In My Darkest Hour en Mary Jane vind ik overigens ook redelijke zeiknummers in retrospect die dan nog eens verzuipen in de gare productie. Die remaster maakte het er ook niet beter op. Die toeters en bellen op Into the Lungs of Hell... brr.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » do mei 27, 2021 12:10 pm

Jij bent stom
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Megadeth

Bericht door innuendo » do mei 27, 2021 12:23 pm

Die remaster heb ik dan ook niet :lol:


Sowieso toen het geluk gehad om alle cd's die ik nog niet had van ze te kunnen kopen voor een habbekrats. Een maand later lagen de remasters in de schappen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door KoenM » do mei 27, 2021 12:24 pm

Appelflap schreef: do mei 27, 2021 12:10 pm Jij bent stom
Ok, nu je het zo overtuigend brengt moet ik mijn visie toch herzien!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » do mei 27, 2021 12:27 pm

@innuendo: heb geen enkele remaster van wie dan ook. Vind t meestal maar onnodig en niet relevant beter.

@KoenM: ik weet dat jij altijd openstaat voor genuanceerde en gefundeerde kritiek
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2021 8:52 pm

Dat is een remix met rare toeters. Vreemde heruitgave die pijn doet aan de oren. Heb die versie puur voor het plaatje hehe. Draai altijd het origineel.

In My Darkest Hour vind ik overigens een van de vetste Megadeth-songs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » vr mei 28, 2021 12:13 am

Zeker. Samen met Wake Up Dead. En vele vele andere. Door de emotie die erin zit
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Megadeth

Bericht door Johan » vr mei 28, 2021 12:04 pm

Ik ga met Koen mee. Rust in Peace klopt veel meer als totaalplaatje. Geen mindere goden op de tracklist ook.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Megadeth

Bericht door dako » vr mei 28, 2021 12:40 pm

System Has Failed is trouwens de plaat die ik veruit het meest luister. Kan zich wat mij betreft enorm goed meten met de klassiekers.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9006
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Megadeth

Bericht door Appelflap » vr mei 28, 2021 1:51 pm

Ik denk dat voor ouwe lullen nostalgie ook meespeelt. Zou zo maar kunnen dat als ik 15 of 20 jaar jonger was, ik bij RIP de beste vond, of System
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Megadeth

Bericht door Johan » vr mei 28, 2021 2:02 pm

Appelflap schreef: vr mei 28, 2021 1:51 pm Ik denk dat voor ouwe lullen nostalgie ook meespeelt. Zou zo maar kunnen dat als ik 15 of 20 jaar jonger was, ik bij RIP de beste vond, of System
Met die redenatie moet je nog veel jonger zijn om The System Has Failed de beste te vinden gezien de 14 jaar verschil tussen dat album en RIP. Ik vind TSHF trouwens ook nog steeds een erg prima album. The Scorpion, Kick the Chair, Blackmail the Universe, Die Dead Enough etc.

Plaats reactie