Mayhem

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di jul 10, 2007 1:25 pm

Mayhem Documentary:

The first part (out of five) of the sequel to the acclaimed Norwegian/Swedish documentary "Cult of Aggression", focusing on the Norwegian black metal pioneers MAYHEM, has been posted on the band's official web site, for stream and download. Entitled "Pure Fucking Mayhem", the new documentary was financed by the film's director, Stefan Rydehed, and "will be shown at film festivals around the globe", according to Rydehed. "If any company wants to release it, they can contact me; otherwise it will be released through the Internet".

According to the director, "Pure Fucking Mayhem" covers MAYHEM's history from the early days to the present day and it is a totally new documentary. Included in the film is a brand new interview with singer Attila Csihar, conducted on February 4th, 2007 at the infamous SHINING gig in Halmstad, Sweden. "With the documentary there will also be a soundtrack for it - black metal songs played on piano", Rydehed says.

The original film, "Cult of Aggression", was released in 2002 and received its world premiere in 2004 at the Oslo Filmfestival, where it was shown twice.

"The first documentary about MAYHEM, 'Cult of Aggression', was about their history - mainly about their music, but, of course, if a band has such a bloody history as MAYHEM, you can't [leave] that out of the documentary", Rydehed previously states. "'Cult of Aggression' was mainly with Manheim and Necrobutcher but had a few parts about Dead when I used a voice-over and some folks who lived in Kråkstad when the band had their rehearsal / living place there. The new version of [the film], which will be totally new except Manheim's part, will still focus about the music, events, albums, members and session members and people who have been involved in the scene. So it will be a pretty huge documentary. Still underground!"

link naar eerste deel:
http://www.thetruemayhem.com/downloads/pfm1.htm
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di jul 10, 2007 5:51 pm

Oak schreef:[..]


Jeroentje wat een emotie toch weer :lol:
En ja, Grand Declaration of War en Wolf's Lair Abyss zijn naar mijn mening ook de twee beste producties die Mayhem heeft uitgepoept.
Ordo Ad Chao begint hier ook langzamerhand aan te slaan. Maar hij zal lang niet kunnen tippen aan bovenstaande twee schijfjes *klopt af*...
Wolf's lair abyss is het enige wat nog enigzins onder de vlag van mayhem uit had mogen komen. De raakvlakken met het geluid van Euronymous zijn er daar tenminste nog.
Daarna gaat de gitarist bedenken dat ie zelf ook creatief is, de drummer denken dat ie zijn drums moet triggeren zodat alles klinkt als lege flessen op koektrommels, de zanger gaat zich gedragen als een grote halve gare en dan is er nog de bassist... tja.. die bassist die teveel gaat zuipen, snuiven en achterlijke interviews weggeven...

En het geheel wordt er ook na de "zelfmoordpoging" (haha) van maniac voorafgaan aan het concert in baroeg in '99 allemaal niet geloofwaardiger op.

Ik mag nog met veel plezier luisteren naar platen als Mysteriis, en de werken met dead op vocalen... zelfs als het om nostalgie gaat is Deathcrush bij vlagen nog altijd leuk. Maar alles wat na Wolf's lair abyss komt mag van mij linea recta de vuilnisbak terug in, alwaar het waarschijnlijk ook vandaan gekomen is.
Waarbij gezegd kan worden dat Wolf's lair abyss met de hakken over de sloot is.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » di jul 10, 2007 5:59 pm

Poggwyd schreef:[..]


Wolf's lair abyss is het enige wat nog enigzins onder de vlag van mayhem uit had mogen komen. De raakvlakken met het geluid van Euronymous zijn er daar tenminste nog.
Daarna gaat de gitarist bedenken dat ie zelf ook creatief is, de drummer denken dat ie zijn drums moet triggeren zodat alles klinkt als lege flessen op koektrommels, de zanger gaat zich gedragen als een grote halve gare en dan is er nog de bassist... tja.. die bassist die teveel gaat zuipen, snuiven en achterlijke interviews weggeven...

En het geheel wordt er ook na de "zelfmoordpoging" (haha) van maniac voorafgaan aan het concert in baroeg in '99 allemaal niet geloofwaardiger op.

Ik mag nog met veel plezier luisteren naar platen als Mysteriis, en de werken met dead op vocalen... zelfs als het om nostalgie gaat is Deathcrush bij vlagen nog altijd leuk. Maar alles wat na Wolf's lair abyss komt mag van mij linea recta de vuilnisbak terug in, alwaar het waarschijnlijk ook vandaan gekomen is.
Waarbij gezegd kan worden dat Wolf's lair abyss met de hakken over de sloot is.
Nooit gedacht dat ik me ergens zo bij aan kon sluiten..
Helemaal mee eens.
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jul 10, 2007 7:20 pm

Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk eens Grand Declaration of War aangeschaft. En ik snap goed dat de liefhebbers moesten slikken toen dat album net uit was (net als nu met Ordo Ad Chao), maar ik vind het ook weer een erg sterke plaat (net als ook die nieuwe trouwens) maar ik denk dat Mayhem altijd gewoon zijn eigen ding gedaan heeft. Als je de hele lijn van studio albums bekijkt lijkt er geen een op de ander.

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » di jul 10, 2007 7:52 pm

Dat klopt wat je zegt. Ze proberen altijd orgineel te zijn maar orginaliteit wil niet altijd zeggen dat het mooi is. Als iedereen met een groen petje op gaat lopen en jij gaat opeens, om orgineel te zijn, met een spuuglelijke pimpelpaarse hoed op lopen houd dat ook geen steek.
Begrijp me niet verkeerd hoor maar het album A Grand Declaration...vind ik niet echt pakken. Vooral dat tweede deel lijkt wel allerlei flarden van geluidsfragmenten. Noem mij puriteins maar geef mij dan maar liever een album als De Mysteriis Dom Sathanas. Dat scheen in die tijd ook baanbrekend te zijn maar het geheel loopt lekker door.

Het gedrag van de bandleden zelf boeit me niet echt. Ik bedoel, een brallende cokebesnoven dronken Necrobutcher zet alleen zich zelf voor lul.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di jul 10, 2007 8:51 pm

Geheim_502 schreef: Het gedrag van de bandleden zelf boeit me niet echt. Ik bedoel, een brallende cokebesnoven dronken Necrobutcher zet alleen zich zelf voor lul.
Knap, ik vind dat tenenkrommend. Zoals dat dronken gebral in diverse documentaires over hoe dat ze de beste band van de wereld zijn, een hekel hebben aan Duitsland en over dat ze nog altijd gesigneerde varkenskoppen kunnen gaan verkopen.

Daar knap ik op af, als een bandlid van een van je favoriete bands zichzelf, de band en hun fans tegelijk zo omlaag haalt.
Vergelijkbaar met het boycotten van muziek van artiesten met pedofiele neigingen, dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » di jul 10, 2007 10:36 pm

Het gedrag van bandleden vind ik toch wel belangrijk. Zeker omdat zij in of meer het woord voeren over hoe het gaat in onze wereld. En als een maffe noor in een gecokete/bezopen bui van alles loopt te verkondigen over extreme metal, krijg ik daar ongetwijfeld gezeik over.

En wat a grand declaration betreft... ik zie er de 'muziek' niet in. Een hoop lijp gebrabbel en wat geroffel. Daarna wat matige black metal.

Mayhem verkoopt alleen maar platen omdat ze nou eenmaal mayhem zijn. Als ik een band zou beginnen die dezelfde soort muziek zou maken zou iedereen ons uitkotsen. (de mysteriis etc daargelaten, dat zijn nog behoorlijke albums)
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di jul 10, 2007 11:45 pm

Ordo Ad Chao staat me nochtans erg aan (Ook Chimera vond ik degelijk).

Er staat geen enkel nummer op dat het kan maken, maar het geheel is zo beklemmend.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jul 11, 2007 12:14 am

Als een andere band Grand Declaration had uitgebracht had ik het ook een gaaf album gevonden. Gelukkig maar dat smaken verschillend zijn. Uiteraard vind ik ook de beste Mysteriis, De nummers, de sfeer, geweldig.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo jul 11, 2007 1:52 am

Poggwyd schreef:Knap, ik vind dat tenenkrommend. Zoals dat dronken gebral in diverse documentaires over hoe dat ze de beste band van de wereld zijn, een hekel hebben aan Duitsland en over dat ze nog altijd gesigneerde varkenskoppen kunnen gaan verkopen.

Daar knap ik op af, als een bandlid van een van je favoriete bands zichzelf, de band en hun fans tegelijk zo omlaag haalt.
Vergelijkbaar met het boycotten van muziek van artiesten met pedofiele neigingen, dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
Je hebt toch niets te maken met alle acties van de bandleden die geen direct verband hebben met hun muziek (lyrics) als je de muziek beluistert? Of ga je van iedere band die je luistert uitpluizen wat de politieke richting van de bandleden is, wat hun lievelingskleuren zijn, wat hun seksuele voorkeur is, etc. en aan de hand daarvan bepalen of je de muziek wel of niet luistert?
Hier het antwoord: nee.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » wo jul 11, 2007 12:30 pm

Poggwyd schreef:[..]

Vergelijkbaar met het boycotten van muziek van artiesten met pedofiele neigingen, dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
Doel je nu op Woods of Infinity of op Gary Glitter, Pogg? :' )

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo aug 22, 2007 10:30 pm

De O RLY uil doet nu trouwens de zang bij Mayhem:

Afbeelding

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo aug 22, 2007 10:32 pm

iscariah schreef:De O RLY uil doet nu trouwens de zang bij Mayhem:

Afbeelding
Afbeelding
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo aug 22, 2007 10:47 pm

:lolup:

Gebruikersavatar
Faust
Berichten: 132
Lid geworden op: di mei 02, 2006 7:45 pm

Bericht door Faust » wo aug 22, 2007 10:53 pm

Attila Csihar vervangen door 'The Mummy' :roll:

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo aug 22, 2007 11:05 pm

Creatief met toiletpapier...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo aug 22, 2007 11:23 pm

the true Thorko schreef:Creatief met toiletpapier...
Daar zat ik net ook aan te denken :D . En toch is het stiekem wel een beetje gaaf zo'n podium act :P

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do aug 23, 2007 1:57 am

Zou dat niets zijn voor Nile? 4 mummies op het podium en dan Sarcophagus live spelen :lol:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za nov 24, 2007 1:39 am

Weer een geweldige nieuwe foto van Attila :D

Afbeelding
Faustian Spirit of the Earth

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo nov 25, 2007 3:10 am

Radium schreef: Mayhem verkoopt alleen maar platen omdat ze nou eenmaal mayhem zijn. Als ik een band zou beginnen die dezelfde soort muziek zou maken zou iedereen ons uitkotsen. (de mysteriis etc daargelaten, dat zijn nog behoorlijke albums)
Onzin.

De naam Mayhem boeit me niets, maar Grand Declaration Of War vind ik een leuk album. Proghomo of niet.

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » ma dec 03, 2007 7:10 pm

Net de nieuwe een kans gegeven. Die valt vies tegen na het kille geluid van de vorige 2 platen. Productie valt vies tegen. Een eigen geluid is nog geen reden om je mix en equalising te verneuken. De bas resoneerde als de pest en ik hoor een aantal hele vervelende frequenties, om over de toms maar niet te zwijgen.

Atilla is nog altijd de meest overschatte kutzanger die hij altijd geweest is.

Riff techisch is hij overigens wel leuk, je hoort nog wel duidelijk een vleugje grand declaration en chimaira.
Nee, jij!!

backfromhell
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 06, 2007 3:07 pm
Locatie: castle of torture gent be

Bericht door backfromhell » za dec 08, 2007 6:25 pm

:head:
Ik vind hun laatste cd fantastisch..natuurlijk is dit geen normale black metal meer.
Je moet deze cd echt met open geest beluisteren
Ik vind het een meesterwerk
Ik vond hun concert in de waterfront zeer goed
Strakke set
Atilla is meesterlijk..ok..een mummy drinking tea..is inderdaad wat belachlijk
9 op 10
Mayhem is herboren..
En ik zal het land afreizen om hun te zien
En al die zogezegde angstaanjagende groepen..
die tegen de kerk zijn
Ik vraag mij af zijn die moslim?
Of kakken ze hun broek vol om iets tegen een moskee te zingen?
Tegen de kerk.;is deze dagen een grap
black magic angstaanjagend?
laat mij niet lachen
heel makkelijk om duistere krachten op te roepen..maar controleer ze maar eens!
Nee.;atilla s en mayhems songs
Zijn zeer intelligent
Ik vond de show fantastisch
Welke groep durft in godsnaam op te treden in israel met een hitler snor+een soort ss pack

Als je denkt dat atilla niet angstaanjagend meer is luister en kijk..binnenkort sunn o))) live
Ook de laatste 2 burial chamber trio lps zijn soms zeer angstaanjagend!

Super!!!

Atilla rules
luister naar de gravetemple cd!!!!
Ik vermoed dat niemand behalve atilla en mayhem

Ik geef ook wel toe dat ik mayhem ook wat angstaanjagender zou willen
dus geen kopjes thee meer aub
I only kill for fun!
not money!!!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za dec 08, 2007 6:40 pm

Fijn, dat er ook nog nieuwelingen zijn die een beetje hun best doen op hun eerste post en ontopic gaan. :mrgreen:

Wiens kloon ben je?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 08, 2007 6:45 pm

Ik gok op Amstel. Hij zal eens aan zijn spelling gewerkt hebben, maar daarmee is zijn zinsbouw achteruit gegaan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za dec 08, 2007 8:25 pm

backfromhell schreef: Ik vermoed dat niemand behalve atilla en mayhem
Wat vermoed jij jongen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za dec 08, 2007 8:27 pm

innuendo schreef:Ik gok op Amstel. Hij zal eens aan zijn spelling gewerkt hebben, maar daarmee is zijn zinsbouw achteruit gegaan.
Maar wanneer is hij naar de hel gegaan dan? 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di apr 22, 2008 11:00 pm

Mayhem gitarist Blasphemer stapt op.

"It is with these written words that I hereby retract myself from my position as the guitar player of Mayhem.

The main reason behind this conclusion lies in the fact that I simply don't see any future for me in the band anymore, at least not a future I'd like to participate in over the coming years. I've been playing my part in the band now for more than 13 years already, having composed, produced and released several albums with great vision, dedication and craftsmanship, to arrive at this crossroad of opposites. Sooner or later, all things comes to an end, and in my case, this circle is complete.

For some of you this might not come as the biggest surprise, as I've clearly stated in several interviews that I was not sure what the next step would be. These "hints" were partly rooted in the fact that our latest album fulfilled all of the expectations, visions and aspects of negativity that I felt I wanted to express with this band, and also, of similar importance, that I felt tired of both the touring aspects, amidst its turbulence and personal differences, and also my role in the band.

It has been a dark, devoted and spellbinding journey, and as some beings and entities develop, others remain the same. I've developed my essence. No questions. However, the legacy of MAYHEM will / must always remain what it always has been, and I wish to thank all parts involved and to wish them all the best for the future. I also would like to thank my followers over the years, from "Wolf's Lair..." to "Ordo...", my vision has been clear. I'm also sure the band will continue with a respectful formation, and that an eventual album will be placed "up there", where it (should) belong.

I have now personally chosen to focus on other paths in terms of creativity and vision. My "child of heart" AVA INFERI has already a busy schedule for the future and our third album is being crafted as we speak. I will also re-surface with new will and blood in a future extreme project. You have not heard the last of me, on the contrary. It's all about to begin.

Note that the few already scheduled shows will go on as planned WITH me.

Rune Eriksen/Blasphemer"
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di apr 22, 2008 11:05 pm

't Moet die prei-act geweest zijn...




:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » wo apr 23, 2008 12:57 pm

Kan dat zijn dat hij nu het "creatieve" brein achter de laatste mayhem platen was? In dat geval ben ik benieuwd wat mayhem in de toekomst zal doen...stoppen of doorgaan.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo okt 04, 2009 2:21 pm

Fuck, ik kom er nu pas achter hoe vet Mayhem wel niet is. Ben nooit echt liefhebber geweest van de eerste en tweede 'wave' (op enkele albums na natuurlijk). Met latere bands kan ik over het algemeen veel en veel meer. Nu heb ik afgelopen week weer eens de tijd genomen om alle klassiekere bands weer eens een kans te geven. Zeer weinig deden me wat, maar Mayhem pakte me nu opeens wel. Ik kan zelfs zeggen dat ik alle albums, inclusief het experimentele GDoW, uitstekend vind. Attila's vocalen vind ik erg sterk op het debuut en het laatste album, en zo kwam ik erachter dat Tormentor eigenlijk ook een verdomd toffe band is.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » wo feb 24, 2010 12:02 pm

Bart schreef:Tja, als Dead z'n hersenen er niet had uitgeblazen had ik De Mysteriis Dom Sathanas misschien wel leuk gevonden.
Bart schreef:Ik vind die vocals er totaal niet bijpassen, ik had liever een krijs oid gehoord. Als ik die bootlegs luister waar dead nog op de vocalen zat, denk ik bij mezelf: "ja, dit had het moeten worden."
Zo, en anders valt het kwartje even na 3 jaar. Ik dacht bij mezelf, 'laat ik het nog eens proberen' en vreemd genoeg vind ik het nu fantastisch klinken. Waar ik eerst de vocals van Attilah zo storend vond dat ik de plaat niet eens af kon luisteren, is het nu een welkome toevoeging aan de razende riffs die alles met de grond gelijk maken. Ik luister de plaat de afgelopen dagen haast non-stop. Raar hoe het kan lopen, maar ik zie De Mysteriis Dom Sathanas nog wel eens hoog stijgen op mijn toplijst.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » do mar 11, 2010 3:26 pm

Ik weet het niet, maar is er ooit iemand op het vergelijk gekomen...

Ons aller Atilla:

Afbeelding

The Knights Who Say Ni:

Afbeelding

Funeral NI!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mar 11, 2010 4:30 pm

:lol:
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door EricMaiden » do mar 11, 2010 11:41 pm

hahaha die is echt fucking nice,
Dan heeft Atilla dus een tweelingbroer :P

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Mayhem

Bericht door Nefarian » wo apr 13, 2011 9:43 pm

Mayhem is leuk, maar niet meer dan dat. Cult vind ik overdreven.....

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Mayhem

Bericht door Blutengel » do apr 14, 2011 8:14 am

U zei....

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mayhem

Bericht door Wessel » za apr 30, 2016 9:26 pm

Opvallend: op deze foto's van een recente oefensessie zien we niet Atilla, maar Maniac achter de microfoon!?!


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Mayhem

Bericht door Jeroen » za apr 30, 2016 10:13 pm

Dat zou mooi zijn. Ik vind dat gejammer, gekrakeel en de gekke stemmetjes van Atilla altijd een beetje kinderlijk klinken.

Maniac is live nooit zo sterk, maar hij klinkt wel agressiever. Hij is mijns inziens een van de attracties op mijn favoriete album Grand Declaration of War.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Mayhem

Bericht door yowannuzz » za apr 30, 2016 10:15 pm

Nefarian schreef:Mayhem is leuk, maar niet meer dan dat. Cult vind ik overdreven.....
Ik vind jou overdreven.

Kom op, je kan Mayhem echt niet afdoen als slechts 'leuk".
Ook ik ben zeker geen onvoorwaardelijk fan, maar dat Mayhem een band is die zijn sporen heeft nagelaten is onontkenbaar.

Derhalve zijn ze meer dan slechts leuk.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Mayhem

Bericht door Jeroen » zo mei 01, 2016 8:53 am

...zei hij 5 jaar terug
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Mayhem

Bericht door yowannuzz » zo mei 01, 2016 10:09 am

Oeps, ja.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mayhem

Bericht door Wessel » zo mei 01, 2016 9:55 pm

De onorthodoxe aanpak van Atilla is wat mij betreft juist een van de factoren die De Mysteriis Dom Sathanas tot zo'n uniek monument maakt. En aangezien Mayhem dat bewuste album dit jaar op enkele selecte gelegenheden integraal zal gaan spelen (bijvoorbeeld op Maryland Deathfest en Eindhoven Metal Meeting), zou een zangersruil op dit moment een wel heel merkwaardige zet zijn. Niet dat Mayhem er live veel van bakt trouwens, wie er ook in de band zit...
En 'leuk' is een woord dat überhaupt niet gebruikt kan worden om Mayhem te beschrijven, lijkt me. :P

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Mayhem

Bericht door Gilbert » ma mei 02, 2016 11:18 am

Op 29 maart stond het volgende kalenderbericht op de Facebook-pagina van Metalfan.nl:
Kalender: Attila Csihar (Mayhem, Tormentor e.v.a.)

Vandaag (dinsdag 29 maart) heeft Attila Csihar zijn 45ste verjaardag gevierd. Daarbij genoot de Hongaarse vocalist vast nog een beetje na van het afgelopen weekeinde. Zaterdag verzorgde Attila met The True Mayhem namelijk een bijzondere show op het Inferno festival in de Noorse hoofdstad Oslo. De voormalige Mayhem-zangers Maniac en Messiah en -drummer Manheim kwamen daarbij buurten en deden alle drie een gastoptreden bij het concert van de legendarische black metal band.

Voordat Csihar zich in 1994 voor het eerst bij Mayhem aansloot, had hij overigens al enige naam gemaakt als frontman van Tormentor. De Hongaar heeft daarnaast gastoptredens gedaan bij allerlei bands. Ter ere van zijn 45ste verjaardag delen wij vandaag het nummer waar Attila Csihar nog altijd het bekendst van is: de ultieme black metal hymne Freezing Moon van Mayhems klassieke lp De Mysteriis Dom Sathanas uit 1994.
Die foto's van een oefensessie van Mayhem met Maniac zullen dus tijdens de repetities voor het Inferno festival gemaakt zijn. Geen zangerswisseling derhalve, maar gewoon een gastoptreden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mayhem

Bericht door Wessel » wo mei 04, 2016 11:29 am

Maar als ik het bijschrift 'Saturday rehearsals' mag geloven, is deze foto na dat optreden genomen...

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Mayhem

Bericht door Heyoka » wo nov 13, 2019 12:52 pm

Wat vinden we van de nieuwe?
Ik heb hem nu 1x geluisterd en vindt hem aangenaam. Grotendeels zit het tempo er wel in. Eens kijken of ik zin heb er vaker naar te luisteren.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Mayhem

Bericht door Heidewolf » do nov 14, 2019 10:03 pm

Nou, de vrijgegeven nummers hebben mij er nog niet van overtuigd om eer eens voor te gaan zitten en dit album in zijn geheel te luisteren. Dat moment zal zeker nog wel komen, maar op het moment staat er lekker een albumpje van Taake op en voel ik niet de behoefte om 'Deamon' op te zetten. Als er meer resten van 'Esoteric Warfare' in zaten verwerkt, dan was dat nieuwe album sneller aan een goede luisterbeurt onderworpen geweest.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Mayhem

Bericht door Heyoka » do nov 14, 2019 10:06 pm

Zet hem dan toch maar snel even op. ik denk dat deze beter is dan de vorige.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Plaats reactie