Mayhem

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » do jan 04, 2007 11:58 pm

cataclysm child schreef:Mayhem - Banned From Playing Poland; Vocalist Issues Statement

Mayhem vocalist Attila Csihar has issued the following statement regarding the recent attempt by the "Polish government" to ban the band from playing their country:

"A fascist-religious government in Europe hides behind its democratic façade!

"Some time ago, Mayhem was set to play in Poland. And we were very excited to deliver a great show to our Polish fans! The Polish government didn't warn us of any requirements, rules or guidelines in advance. So, thinking that all the details were taken care of, we set out with all our equipment and our entire stage set. One day before the show however we were informed that the Polish government had banned us from playing the country! And without any official statement or explanation!

"When we looked into the situation, we saw that many Polish newspapers claimed that this action was merely based in politics as it was close to the next Polish elections. It seems that politics and religion are very strongly interlocked in the country. Could this be a new form of religious dictatorship and inquisition?

"Needless to say, this caused a huge existential and financial loss for the band and our promoters. Not to mention a huge theft to the hundreds of fans who had bought tickets in advance.

"How much longer do we have to suffer from these false, distorted, sick, politically religious regimes and dictatorships? How can a simple metal band be deemed a serious danger for the government and its citizens? It shows the weakness in Poland 'democracy.'

"I grew up in an ex-communist country just like Poland. And I remember how the official history had 'changed' from one day to the next. I remember the chaos and confusion this caused in the school system and realized this during my final high school exams in 1988.

"This world is totally fucked up and hypnotised! And we are all suffering from a lifetime of lies! I know that my Polish friends can understand and relate to what I am saying. I recently heard from the Hungarian metal band Sear Bliss that their show in Poland was raided by armed police-commandos in ski-masks only moments before show time!

"Someone must take a stand. Our only weapons are musical instruments yet they reply to us with machine guns! I am not afraid of priests and politics! How far will this go? Where has the freedom of speech, art and religion gone? Maybe it is in the ass of their pope? I would like to tell the Minister of Poland and his government to kiss all of our asses and fuck off!"

Mayhem's new album, "Ordo Ab Chao", is tentatively scheduled for release in 2007 via Season of Mist.

Csihar joined Mayhem in November 2004 as the replacement for departed singer Maniac (real name Sven Erik Kristiansen).

Mayhem's last studio album, "Chimera", entered the Norwegian album chart at position No. 28 upon its release in March 2004.


Source: roadrun.com
Band profile: Mayhem
Dat hadden ze kunnen weten na die Gorgoroth affaire...

WillemJan
Berichten: 54
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:43 pm

Bericht door WillemJan » ma jan 22, 2007 6:17 pm

Nieuw nummer van het aankomende album te downloaden:

http://soundworks.nerim.net/SeasonOfMis ... 20Anti.mp3

hopelijk is het een ruige mix, want het klinkt nogal slordig. Wel een lekker nummer, met name hellhammers drumwerk (dubbele bas vooral)

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » ma jan 22, 2007 6:30 pm

Klinkt veel belovend, ik kijk er al naar uit in ieder geval :)

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » ma jan 22, 2007 6:54 pm

Nou dat klinkt inderdaad heel aardig, bijzonder veelbelovend wat mij betreft. En wat de productie betreft die zat bij het vorige album ook wel goed, dat zal dus nog wel beter worden.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma jan 22, 2007 7:58 pm

Renkedekenker, wat een vervelende rommel zeg, nog geen vlaag van structuur of opbouw, geen spanningsboog, geen memorabele riff, niks niet. Die break is dan wel weer aardig, maar komt ook al vanuit het niets en voelt daardoor eigenlijk zinloos. Daarnaast is het drumgeluid strontirritant met dat constante muggengeplof eronder (drumpatronen, eikel, drumpatronen, iets herkenbaars) wat door moet gaan voor double-bass (ik haat dat, schurft op met je Kataklysm gejengel) en rolls die amper hoorbaar zijn terwijl ze eroverheen moeten denderen.

Attila (heeft 'het' nog altijd, valt me goed mee) staat dan weer te hoog in de mix, die trouwens gortdroog en kaal klinkt, al valt dat misschien nog te redden. Misschien. Met een sloot reverb, onder dit soort je-weet-niet-wat-je-krijgt Black moet een grotgeluid, nu krijg ik spontaan heimwee naar die drie dagen oude boterham die ik vanmiddag at omdat ik niets anders bij me had.

Ik moet ze wel nageven dat dit gedurfder is dan ik had verwacht, dat zeker, maar het resultaat doet me nog het meeste denken aan een ploegje melaatsen: het loopt voor geen meter en gaat nergens heen. Wel Black Metal verantwoord, melaatsen.. Hmm, ja...

Nou ja, één kutnummer verpest nog niet het album, maar het begint wat mij betreft allesbehalve goed.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 22, 2007 9:16 pm

Ik word bij het horen van dit nummer met vlagen herinnerd aan DMDS, ik heb iig na het optreden van de heren op No Mercy weer erg goeie hoop gekregen en een album erbij om naar uit te kijken. 1 goed nummer staat er iig al op.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma jan 22, 2007 9:17 pm

Ik kan er nog niet veel mee, eerst maar eens aan die productie werken, dan ga ik bidden dat er wat gaafs uit komt.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » ma jan 22, 2007 10:31 pm

Na een paar keer luisteren begin ik het toch best wel een goed nummer te vinden. Bij Mayhem moet ik alles zowiezo een paar keer luisteren voordat het een beetje doordringt.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jan 23, 2007 1:04 am

Ja, dit is iets anders dan ik verwacht had. In positieve zin, en de productie zal ongetwijfeld beter worden, mag ik hopen. Ik dacht overigens dat blekkies wel beter getraind waren in het luisteren door stof en ruis, kom op. Ik ben zeer benieuwd, Atilla klinkt gelukkig als van ouds.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » di jan 23, 2007 10:02 am

Precies, deze productie is nog niet eens zo slecht :lol:

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 23, 2007 2:39 pm

Ik zeg toch ook niet dat ik het een slechte productie vind in de zin van onluisterbaar? Nee, helemaal niet, ik ben veel erger gewend, maar deze productie is slecht als in dat het suf, saai en flauw klinkt. Er zit geen pit in.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo jan 24, 2007 2:04 am

Die break is wel bizar :D maar erg leuk nummer
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr jan 26, 2007 12:39 am

Die nieuwe schijf zal 16 april uitkomen...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di feb 27, 2007 10:21 pm

De cover:
Afbeelding
En de tracklist:
1. A Wise Birthgiver
2. Wall of Water
3. Great Work of Ages
4. Deconsecrate
5. Illuminate Eliminate
6. Psychic Horns
7. Key to the Storms
8. Anti
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » wo feb 28, 2007 12:04 pm

Wat weirde tempo wisselingen maar over het algemeen vind ik het nummer wel lekker beuken en de zang van Attila doet me idd denken. Ook doet het nummer me een klein beetje denken aan Abruptum.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » ma apr 16, 2007 5:14 pm

net de nieuwe Mayhem - Ordo Ab Chao gedownload en 1 keer geluisterd. beetje saai vind ik het, maar daar kan nog verandering in komen. Attila's vocalen zijn weer behoorlijk gestoord, en de drums klinken voor geen meter.
mjah zal wel aan mij liggen..
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » ma apr 16, 2007 5:16 pm

kneuz schreef:net de nieuwe Mayhem - Ordo Ab Chao gedownload en 1 keer geluisterd. beetje saai vind ik het, maar daar kan nog verandering in komen. Maniac's vocalen zijn weer behoorlijk gestoord, en de drums klinken voor geen meter.
mjah zal wel aan mij liggen..
Eeuhm :roll:


Ohw, al snel even een edit gedaan zie ik

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » ma apr 16, 2007 5:20 pm

yep ;)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma apr 16, 2007 5:39 pm

Ik vind 'em ook niet erg sterk. Drums klinken idd rommelig en de stem van Attila staat me niet aan.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma apr 16, 2007 7:31 pm

Valt nu echt niemand die fout van de cover op?

Ik dacht dat het Ordo Ab Chao was?
Laatst gewijzigd door graveworm op ma apr 16, 2007 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma apr 16, 2007 7:34 pm

Dat is wel erg knullig zeg :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma apr 16, 2007 7:43 pm

Ja, als het niet al vijf maanden geleden veranderd was..
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 16, 2007 9:47 pm

Ik heb het album nu 1 keer gehoord en mijn eerste indruk is dat ik dit geweldig ga vinden. Wat een sfeer! Het is een echte black metal plaat geworden en de "zompige kerker" productie past daar perfect bij. Mayhem tilt het begrip black metal op dit album naar een nieuw niveau zonder daarbij al te ver af te wijken van de oerkern.
De sfeer die men om dit album schept is er een van duisternis, waanzin en mystiek. En daar draait het bij black metal toch allemaal om?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » ma apr 16, 2007 9:51 pm

dan was die sfeer er toch ook bij Chimera?
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 16, 2007 10:02 pm

Sfeer was er zeker op Chimera. Alleen nam de agressie het voortouw op dat album. Ordo ab chao is ingetogener waardoor de sluipende waanzin beter tot z'n recht komt.

Ik moet wel zeggen dat ik de snelheid van Chimera wel mis.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma apr 16, 2007 10:05 pm

Wat zeuren mensen allemaal. Dit is niet de eerste keer dat de dubbel bass rommelig klinkt.

Volgens mij is Silvester Anfang het enige nummer waar de drum strak op staat.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma apr 16, 2007 10:25 pm

Gaaf, hij staat online. Es ff neerladen, ben zeer benieuwd.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma apr 16, 2007 11:11 pm

Wall of Water is een uitstekende track. Wellicht dat ik enkel voor dat nummer deze schijf aanschaf.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo apr 18, 2007 12:58 am

Mja, ik heb het id dat de uitgelekte versie hier een ruwe ongepolijste promo betreft, ik denk niet dat de plaat zo in de schappen verschijnt. Kan me niet voorstellen dat ze na Chimera een plaat uitbrengen met deze productie.
Je hoort het ook wel, alles is nog te rommelig, het is nog niet een geheel. Maar over de opbouw van de nummers, en de vocalen zeker, ben ik zeer te spreken. Dit wordt wellicht het beste album sinds De Mysteriis..
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 18, 2007 3:47 am

Toch hoort de productie toch echt zo "lo-fi" te zijn hoor.

Ik quote even een stukje interview:
"We maakten inderdaad bewust de keuze om met het geluid een stap terug te maken. Chimera was te kristalhelder naar mijn zin en nu wilde ik echt een no bullshit geluid. Alles werd rechtstreeks opgenomen en dat zort voor een modderig geluid, maar dat was net wat we wilden bereiken met deze plaat."
Blasphemer
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo apr 18, 2007 2:33 pm

Fijn no bullshit geluid dan, met 500 kilo triggers op de bassdrum. Nou ja, ik moet op "Anti" na de boel nog steeds horen, maar dat daar noem ik in ieder geval geen modderig geluid, eerder storend uit balans. Of heb ik soms een afwijkende definitie van modderig?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo apr 18, 2007 10:04 pm

Meltdown schreef:Fijn no bullshit geluid dan, met 500 kilo triggers op de bassdrum. Nou ja, ik moet op "Anti" na de boel nog steeds horen, maar dat daar noem ik in ieder geval geen modderig geluid, eerder storend uit balans. Of heb ik soms een afwijkende definitie van modderig?
Afbeelding
Dit is zo'n beetje mijn definitie...

Maar die nieuwe Mayhem klinkt zeker niet slecht.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Asitis
Berichten: 188
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 7:41 pm
Locatie: St Michielsgestel
Contacteer:

Bericht door Asitis » wo apr 18, 2007 10:13 pm

the true Thorko schreef:[..]
Dit is zo'n beetje mijn definitie...
Is dat inclusief de chicks? Want dan moet ik deze plaat toch horen :D
[url=http://www.last.fm/user/Forlornson/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/4/Forlornson.gif[/img][/url]
En ik ben een eikel die MSN smileys te pas en onpas gebruikt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo apr 18, 2007 10:15 pm

Asitis schreef:[..]

Is dat inclusief de chicks? Want dan moet ik deze plaat toch horen :D
Ik vind 'm niet modderig... helaas.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Asitis
Berichten: 188
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 7:41 pm
Locatie: St Michielsgestel
Contacteer:

Bericht door Asitis » wo apr 18, 2007 10:16 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ik vind 'm niet modderig... helaas.
Ah, dan laat maar.
Mayhem heeft me nooit geboeid :P
[url=http://www.last.fm/user/Forlornson/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/4/Forlornson.gif[/img][/url]
En ik ben een eikel die MSN smileys te pas en onpas gebruikt.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do apr 19, 2007 6:39 pm

Hij staat in de download, ben benieuwd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » do apr 19, 2007 11:59 pm

Meltdown schreef:Ja, als het niet al vijf maanden geleden veranderd was..
Zeker van Mr. Meltdown?

Afbeelding

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo apr 29, 2007 2:52 am

De nieuwe plaat valt me geheel niet tegen. Lekkere combinatie tss rare trage stukken en rammende harde.

Atilla geeft het geheel ook weer een schitterend maniakaal sfeertje !
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » zo apr 29, 2007 3:27 pm

Meltdown schreef:Fijn no bullshit geluid dan, met 500 kilo triggers op de bassdrum. Nou ja, ik moet op "Anti" na de boel nog steeds horen, maar dat daar noem ik in ieder geval geen modderig geluid, eerder storend uit balans. Of heb ik soms een afwijkende definitie van modderig?
Het enige wat getriggered is zijn de bassdrums.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo mei 16, 2007 9:18 pm

Ik had zo mn twijfels, maar nu ben ik verkocht. En dat terwijl voor mij de laatste tijd productie zeer belangrijk is geworden en ik menig stofzuigerrelease de deur uit heb gedaan. Maar dit album koestert een macabere en lugubere sfeer, die alleen Atilla neer kan zetten.
Sterker nog, het klinkt alsof Mayhem met de techniek die ze hadden weer helemaal opnieuw is begonnen. Stel dat dit een debuut was van een band waar niemand ooit van gehoord had. Dan is dit toch een verdomd goed album. Mayhem heeft zichzelf herontdekt, en speelt weer eens concessieloze BM, en ik moet zeggen, avantgarde geneuzel vind ik niet echt terug in dit album, eerder haat en nijd, en vooral, duisternis. Ja, erg vet.
Het gekke is overigens dat de productie en een deel van de sfeer mij doet lonken naar Black Sabbath en Morbid Angel. Ik weet niet wat het is, maar die albums moeten ook ineens weer op, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mei 16, 2007 9:39 pm

Oei, haptijd.
graveworm schreef:[..]


Zeker van Mr. Meltdown?

Afbeelding
Ja, daar staat toch zeker ook "Ad" ? Nou dan.
HellcommandeR schreef:[..]

Het enige wat getriggered is zijn de bassdrums.
En ik beweer niets anders.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo mei 16, 2007 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo mei 16, 2007 9:39 pm

Ik heb hem nu een keer of 3 beluisterd en moet zeggen dat ie mij steeds beter begint te bevallen. Hoewel de productie nog steeds een struikelblokje is, heb ik er steeds minder last van. Het draagt in ieder geval erg bij aan de sfeer.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do mei 17, 2007 2:32 am

Wat ik er erg goed aan vind is dat de nummers (behalve Anti) totaal niet blijven hangen. Het is telkens of ik hem voor de eerste keer beluister.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do mei 17, 2007 9:43 am

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3637

Mijn recensie. Eerlijk gezegd ben ik er ook gewoon nog niet uit.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do mei 17, 2007 12:59 pm

cataclysm child schreef:Wat ik er erg goed aan vind is dat de nummers (behalve Anti) totaal niet blijven hangen. Het is telkens of ik hem voor de eerste keer beluister.
De laatste keer dat ik keek noemde men zoiets gewoon "kut".
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do mei 17, 2007 1:01 pm

Heb laatst iemand horen zeggen dat hij wel wat Khanate-invloeden erin hoort ... ben zeer benieuwd nu dus naar deze plaat.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 17, 2007 8:13 pm

Draconian schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3637

Mijn recensie. Eerlijk gezegd ben ik er ook gewoon nog niet uit.
Uitstekende review!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mei 18, 2007 10:58 pm

Inderdaad een uitstekende review, één waar ik me erg goed in kan vinden, zij het dat ik er na zo'n 20 luisterbeurten wel uit ben.

Ik vind het een wanproduct.
Ja, ik weet dat ik een gevaarlijke opmerking daarmee maak, maar zowel uit oogpunt van een Mayhem fan, wat ik altijd wel was en vanuit totaal onbevooroordeeld oogpunt vind ik het een bak inspiratieloze herrie.
De productie is werkelijk afgrijselijk, dat allereerst. Het grappige bij diezelfde productie is namelijk dat het lijkt alsof de oorspronkelijke mix wel goed was, maar dat men bewust heeft zitten klooien tijdens de mastering.
Dit getuigt werkelijk van wel erg geforceerd duister willen overkomen.

Atilla betreft persoonlijke smaak, ik was er op De Mysteriis Dom Sathanas al niet kapot van, maar daar kon ik de muziek nog wel erg waarderen, maar aangezien men nu ook op dat vlak tekort schiet, klinken de rommelige inspiratieloze nummers in combinatie met de wel erg kinderlijke zanglijnen simpelweg belachelijk.
Natuurlijk is er af en toe een leuke riff te bespeuren en als Atilla dat idiote gebrom en gemompel achterwege laat, dan valt er best nog wat te genieten, maar waarom toch zo verdomde fragmentarisch. Men speelt van de hak op de tak en dat doet de boel bij een eerste luisterbeurt misschien progressief of experimenteel overkomen, maar als de nummers na zoveel luisterbeurten nog niet blijven hangen en hier en daar dodelijk saai voortkabbelen, wat hebben we dan nog.

De sfeer wellicht? De sfeer die dankzij bovenstaande elementen totaal om zeep wordt geholpen. De enige sfeer die ik hier uit haal is de sfeer van gillend gek worden.
En dan te bedenken dat ik deze kwelling zo vaak heb moeten aanhoren tot dit miserabele kwartje viel.

Ik vind het allemaal oprecht jammer.
Verketter me erom, lach me uit, trek mijn smaak in twijfel of doe er wat anders mee, maar ik begrijp het gewoon allemaal niet. Waarom zo'n wanproduct na meesterlijk koude black metal albums.

Nou ja, anderzijds was ik ook wel weer iemand die Grand Declaration of War juist wel erg goed vond, dus misschien ligt het wel gewoon aan mij.
Balen doe ik er echter wel van, omdat de hooggespannen verwachtingen toch wel enorm waren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za mei 19, 2007 2:20 am

Meltdown schreef:[..]


De laatste keer dat ik keek noemde men zoiets gewoon "kut".
Voor jou is dat misschien zo, maar doordat de nummers niet echt blijven hangen, maar het geheel me wel telkens opnieuw aanspreekt, blijf ik hem goed vinden.
Faustian Spirit of the Earth

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » za mei 19, 2007 10:30 am

Jeroen schreef: Nou ja, anderzijds was ik ook wel weer iemand die Grand Declaration of War juist wel erg goed vond, dus misschien ligt het wel gewoon aan mij.
Balen doe ik er echter wel van, omdat de hooggespannen verwachtingen toch wel enorm waren.
Jeroentje wat een emotie toch weer :lol:
En ja, Grand Declaration of War en Wolf's Lair Abyss zijn naar mijn mening ook de twee beste producties die Mayhem heeft uitgepoept.
Ordo Ad Chao begint hier ook langzamerhand aan te slaan. Maar hij zal lang niet kunnen tippen aan bovenstaande twee schijfjes *klopt af*...

Plaats reactie