Vergeten Releases

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » vr sep 25, 2009 11:24 am

The Last Things - Circles and Butterflies

Afbeelding

Een schitterende plaat die een unieke mix van technische metal en progressieve rock laat horen. In de band zat destijds ook Darren Mc Farland (Atheist) en Matt LaPorte (John Oliva's Pain). De eerste 6 nummers vormen samen 1 geheel (The Circle) en horen tot het beste uit het genre. Bijna nergens meer te krijgen, maar als je hem ergens tegenkomt, is het vaak de uitverkoopbak voor 1 á 2 euri.

Crimeny - Peat

Afbeelding

Een project van shredder Derek Taylor. Het is voortgekomen uit de instrumentale band Tommy Lamey. Taylor laat hier echt wat nieuws horen. Hij heeft de cd ingespeeld met een laag gestemde 7 snarige gitaar waardoor de plaat zwaarder klinkt als menig Death orkestje. Vrijwel ongeevenaarde techniek en qua zang moet je denken aan King's X en (vooral) Alice in Chains. Een uniek plaatje die in mijn top 3 allertijden staat. Zonder veel moeite kun je deze ergens voor een paar centen op de kop tikken.
I drink therefore I am

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » vr sep 25, 2009 11:28 am

En, niet te vergeten :o :

Leviathan - Deepest Secrets Beneath

Afbeelding

Sterke progmetal geproduceerd door Jim Morris en opgenomen in de Morrisound Studio, klinkt dus erg goed. De band kreeg destijds een lovende recensie in de Aardschok waarin ze samen met Machinehead de beste debutant van het jaar werden genoemd. De cd knapt uit zn voegen van de emotie, iets wat bij de opvolger ontbrak. Met name het soms typische Crimson Glory-achtige zangwerk is brilliant!
Gekocht voor €2,=
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » za sep 18, 2010 8:45 pm

Schop!
Daar wil ik me toch nog even graag bij aansluiten! Ik vind Deepest Dark Secrets ook een erg sterk werkstukje. Het doet mij gek genoeg regelmatig denken aan een combinatie van een toegankelijke Watchtower en een progressieve Jag Panzer. Heerlijk geproduceerd en inderdaad met veel gevoel gespeeld. Overigens vind ik de tweede plaat (ondanks de vrij goedkope lay-out) ook een erg sterk werkje, dat veel meer de Fates Warning-kant op gaat (Perfect Symmetry periode). De derde van Leviathan ken ik eigenlijk niet, weet iemand of dat wat is?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

iklachnooit
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:55 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door iklachnooit » za sep 18, 2010 11:45 pm

Wat cd's/bands die in mijn opinie vergeten zijn:

Black Out - Evil Game : uitstekende catchy Nederlandse heavymetal, zelfs door Roadrunner uitgebracht.
Deadly Blessing - Ascend From The Cauldron : geweldig hoge zang, heavy/speedmetal op zijn best.
Blessed Death - Destined For Extinction & Killed Or Be Killer - Thrashmetal met extreme zang. Geen beste productie, wel erg tof.
Carrion - Evil Is There! - Zwitserse niksnutten die één tof album gemaakt hebben. Aparte thrash, aparte zang. Veel negatieve kritiek (vooral toen het album uitkwam), maar ik vind het een geweldige, unieke plaat. Alles wat deze klootzakken daarna met andere bands uitgebracht hebben vermijden.

En er is nog veel meer, eerst dit topic maar eens goed checken, ik zag al wat leuke dingen langs komen.
Ook een hoop onzin, overigens.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo sep 19, 2010 6:30 pm

Toffe zaak! Deadly Blessing en Blessed Death staan hier beide in de kast. Vooral Ascend From The Cauldron is een meesterwerkje binnen de thrashy US power metal. Helemaal grijs gedraaid, die plaat. Kill or be Killed is even lekker, lekker rauwe speed metal met vrij originele zanglijnen. Ideaal voor de liefhebbers van de hardere Agent Steel en Sacred Steel.

Wat Neerlands spul betreft, wil ik daar graag nog even The Indictment van het Almelose/Wierdense Mystrez aan toevoegen. Strakke speed/thrash met wat technische opsmuk. Interessante nummers, vooral waar het ritmes en melodieën betreft. De zanger is wel wat beperkt, maar dat stoort eigenlijk niet. Wat mij betreft samen met o.a. Osiris, Mandator, Jewel, Genetic Wisdom en Silenxce één van de betere oude speedy metalbands uit NL.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Orklord » zo sep 19, 2010 6:57 pm

Die black out - evil game wil ik nog wel eens hebben, maar helaas is die niet zo makkelijk te vinden. (of ik kijk verkeerd :P )

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Vergeten Releases

Bericht door Dragonforce » zo sep 19, 2010 8:22 pm

Orklord schreef:Die black out - evil game wil ik nog wel eens hebben, maar helaas is die niet zo makkelijk te vinden. (of ik kijk verkeerd :P )
Metal Mind heeft m opnieuw uitgebracht op CD. ;)

Inderdaad een zeer catchy album.

iklachnooit
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:55 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door iklachnooit » zo sep 19, 2010 10:46 pm

Orklord schreef:Die black out - evil game wil ik nog wel eens hebben, maar helaas is die niet zo makkelijk te vinden. (of ik kijk verkeerd :P )
Hmm, da's absoluut niet waar, staat altijd op Ebay, ik heb zowel de lp van Roadrunner, de cd van Metal Mind en in eigen beheer uitgebrachte cd-r The Final Set, gekocht op Heavy Metal Maniacs 2005 in Hoorn.

Mystrez vind ik overigens niet interessant, net als Osiris. Beide albums gaan mijns inziens ook voor belachelijke bedragen over de toonbank.
Ik heb de cd van Mystrez ooit via een of andere kutsite besteld, maar die bleek niet leverbaar te zijn, zowel cd als geld nooit terug gezien.

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalen Ed » ma sep 20, 2010 1:02 pm

Sacrosanct (Nld) - Tragic Intense

Progressive Thrash Metal, helaas hierna geen cd meer uitgebracht.
O.a. oud leden van Pestilencem Genetic Wisdom, Imperium.

1993:

After rehearsing and writing three new tracks and adjusting the old material and repeatedly postponing the recordings they hit the studio in February. This time Sacrosanct only gets 18 days to record and mix their new CD. Due to some vocal problems, the lack of capacity of the studio and the lack of support from the record company they have to delay the release another month.

On the 24th of May, “Tragic Intense“ is released.

The Press is very happy with this release and give it a very warm welcome. The new style of Sacrosanct is hard to classify. The slow, heavy, brutal, tight, intense, melodic, atmospheric power-doom-metal is hard to categorize. The press can only describe this ‘darkness’ by referring to big names such as Black Sabbath, the old Omen, Queensryche but also Metallica and Pantera.

1. At Least Pain Lasts 07:07
2. Godforsaken 05:26
3. Fainted 05:43
4. The Breed Within 08:29
5. The Gathering Of The Tribes 06:28
6. From Deep Below 04:10
7. Shining Through 05:59
8. Cyberspace 08:10
Total playing time 51:32

Last known line-up
Collin Kock - Vocals
Randy Meinhard - Guitars, Vocals (Pestilence, Submission (Nld), Neon Dream)
Michael Kock - Guitars, Vocals
Christian Colli - Bass (Submission (Nld), Asphyx (Nld))
Haico Van Atticum - Drums
Former/past member(s)

Vocals:
Michael "Mike" Lucarelli (1988-1992) (Genetic Wisdom)

Guitars:
Michael Cerrone (1988-1990) (Imperium (Nld))

Bass:
Gerrit Knol (1990-1992) (Genetic Wisdom, Why She Kills, Under Siege (Nld))
Remco Nijkamp (1990) (Imperium (Nld))
Milan Nyitrai (1988-1990)

Drums:
Marco Foddis (1988) (Pestilence (Nld))
Ronny Scholten (1988-1990) (Vomit, Acrid, Four Roses, Keyser Soze, Genetic Wisdom, Why She Kills

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » ma sep 20, 2010 3:56 pm

Klopt ja, gave band. Ik heb zelf het debuut en Recesses For The Depraved, die ik beide heel lekker vind.

Om nog even op Mystrez en Osiris terug te komen, ik heb die van Mystrez ooit een keer voor een euro of vijf uit een koopjesbak gevist en Osiris voor ongeveer een tientje. Qua prijzen valt het volgens mij dus wel mee, ebay is natuurlijk altijd vrij ridicuul. Ik vind het lekkere albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Vergeten Releases

Bericht door Das Gesicht » ma sep 20, 2010 4:23 pm

"Tragic Intense" deed mij altijd denken aan het debuut van Nevermore, Voornamelijk donkere mid-tempo nummers die het van de sfeer en melodie moet hebben.

Wel jammer dat Sacrosanct dan weer niet zo'n goede zanger als Warrel Dane had.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Tonger
Berichten: 2310
Lid geworden op: di apr 15, 2003 10:48 am
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Tonger » ma sep 20, 2010 4:51 pm

Unanimated - Ancient God Of Evil
Uitstekende donkere Gothenburg. Draai ik liever dan bv Dissection.

Blood Divine - Awaken
Met Darren White (ex-Anathema) en zijn kammeraden uit Cradle of Filth.
Kruizing tussen Anathema's Pentecost III en de eerste van CoF.

Allegiance - Vrede
Haalde ik in het vikingmetal topic al even aan.
Uitstekende black zoals Marduk dat laat horen op Heaven Shall Burn...
Met (inmiddels ex-)Mardukkers Bogge en Frederik.

Crystal Darkness - Ascend Saturnine Nebulae
Fantastische doom uit Friesland. Klinkt als het allerbeste van de grote 3 UK-doom bands!
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalheank » ma sep 20, 2010 5:29 pm

@Sacrosanct: Ja, ik kan me ook herinneren dat het instrumentaal (en de hoezen!) dik in orde was, maar de zang gooide roet in het eten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Vergeten Releases

Bericht door Hybr1d » ma sep 20, 2010 5:49 pm

Afbeelding
Slumber - Fallout

Een, naar mijn mening, zwaar onderbelicht pareltje van de melodeath/doom.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Zandig
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 9:11 pm
Locatie: Naaldwijk

Re: Vergeten Releases

Bericht door Zandig » ma sep 20, 2010 7:02 pm

Tonger schreef:Unanimated - Ancient God Of Evil
Uitstekende donkere Gothenburg. Draai ik liever dan bv Dissection.
Dat is inderdaad een vette band, maar ik vind het meer vergelijkbaar met bijvoorbeeld At The Gates dan met Dissection.
Dissection is naar mijn mening net effe wat "gelikter" dan Unanimated of At The Gates, die ik allebei iets "vuiler" vind klinken.
Ik houd van harde rock.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Orklord » vr sep 24, 2010 4:00 pm

iklachnooit schreef:
Orklord schreef:Die black out - evil game wil ik nog wel eens hebben, maar helaas is die niet zo makkelijk te vinden. (of ik kijk verkeerd :P )
Hmm, da's absoluut niet waar, staat altijd op Ebay, ik heb zowel de lp van Roadrunner, de cd van Metal Mind en in eigen beheer uitgebrachte cd-r The Final Set, gekocht op Heavy Metal Maniacs 2005 in Hoorn.
Hmm, dan heb ik die daar gemist.

iklachnooit
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:55 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door iklachnooit » vr sep 24, 2010 7:02 pm

Prutswerk overigens die cd The Final Set, dit had elke dronken burgerlul met z'n gare cassettedeck en mediamarktcomputertje in elkaar kunnen flansen.
Daarnaast zijn alleen de tracks van de LP de moeite, de rest is matige teringzooi van saaie demo's.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » za sep 25, 2010 2:28 pm

duidelijke taal
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

iklachnooit
Berichten: 40
Lid geworden op: vr aug 06, 2010 9:55 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door iklachnooit » za sep 25, 2010 4:03 pm

Tsja, ik vind het album echt enorm goed, ze zaten natuurlijk niet voor niks bij Roadrunner. Het optreden in Hoorn was ook geweldig, al zag de zanger er uit alsof ie met David Livingstone Afrika doortrokken had.
Ik ben blij dat MetalMind (wat een een geweldig label is dit toch) de tijd en moeite voor de rerelease genomen heeft. Die rerelease is tenminste noemenswaardig.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo dec 04, 2011 9:16 pm

Even een KICK

Laatst weer eens heerlijk genoten van Art In Motion van het Duitse Secrecy , een band die op basis van die plaat nog op tour mocht met Fates Warning en Sanctuary. Deze band schopte het tot slechts twee platen, waarvan bovengenoemde de eerste is (1990) en Raging Romance (1991) de tweede.

Wat biedt deze band? Eigenlijk een vrij uniek geluid. Een mix van Maideneske heavy metal, progressieve metal (ala Fates Warning in de No Exit periode en Queensrÿche tijdens Rage For Order, zonder de bergen keyboards) en flink wat thrashriffs. Daarover zweeft de aparte zangstem van zanger/gitarist Peter Dartin. Toegegeven, de man heeft geen geniaal bereik of loepzuivere voordracht, maar met zijn gepassioneerde vocalen weet hij de muziek wel een flinke dosis power en emotie mee te geven. Hij zorgt bovendien meermaals voor de rode draad in de muziek, want muzikaal wordt er regelmatig flink op los gefreakt. Complex en technisch zijn de juiste omschrijvingen voor de metal van dit vijftal, al verzandt men niet in allerlei geneuzel, omdat er ook heel wat toegankelijke en open metalriffs voorbij komen vol melodie. Melodie is sowieso een sterk punt bij Secrecy, want de nummers lopen over van de sterke melodielijnen en goede gitaarsolo's. In dat opzicht is het debuut de beste plaat, maar de tweede schijf sluit er naadloos op aan, al staan daar een paar kortere songs op die een betere uitwerking hadden verdiend.

Vergeten band? Jazeker.
Terecht? Nee, simpelweg voorbijgeraasd door de tijd en grunge die opkwam. De twee albums (die op Noise verschenen) zijn echter zeker een zoektochtje waard als je van goede, progressieve en ietwat ingewikkelde heavy metal houdt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door nightwing » zo dec 04, 2011 9:18 pm

Ik heb pas weer de Evil/Sortilege split gedraaid. Nooit echt grote bands geworden maar ik blijf beide albums van die split toch erg tof vinden!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo dec 04, 2011 9:19 pm

Altijd lekker inderdaad :)

Als ik deze pagina zo doorlees, zie ik ook weer de reminder dat ik Tragic Intense van Sacrosanct nog eens moet scoren.
De eerste twee cd's heb ik al (bepaald geen makkelijke vondsten btw, jammer dat die muziek zo moeilijk verkrijgbaar is) en die vind ik altijd wel leuk (tweede 'Recesses For The Depraved' is beter en strakker dan de eerste 'Truth Is - What Is').

Ook vergeten, Nederlands en tof: Mystrez. Speed/thrashband uit Wierden (waar ik vandaan kom). 'The Indictment' is een frisse en leuke thrashplaat met veel interessante muzikale details, sterke technische passages en best goede composities. De zang is ietwat vlak voor de gehele speelduur, maar voldoet. De tweede plaat van die band had overigens niets meer met die stijl te maken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vergeten Releases

Bericht door Gijscoman » zo dec 04, 2011 9:57 pm

Murdock - Amplification
Hoe ik aan dit album kom, is een lang verhaal, maar het is kortweg toeval geweest. Deze groep uit Seattle heeft 1 album uitgebracht.

Dit nummer zegt denk ik genoeg.
De tracklist is de volgende:
1. Come Along (2.24)
2. Fool Around (1.45)
3. Whiskey Business (3.20)
4. Rock N Roll & Outta Control (1.43)
5. Piece Of You (2.45)
6. Texxxas (2.05)
7. Yeah You Really Want It (1.25)
8. Hey Motherfucker (3.26)
9. Tush (ZZ-Top cover - Live - Bonustrack) (1.34)
Deze groep is helaas nooit doorgebroken.

Toch heb ik na wat zoekwerk de waarschijnlijke zanger gevonden op Facebook: Alx Karchevsky.
Hij speelt tegenwoordig in de ook uit Seattle afkomstige The Spittin' Cobras.

Klinkt best vet!

Ook heb ik de gitarist Lou Molitch gevonden. Hij speelt tegenwoordig bij de Local Dudes.
http://www.facebook.com/pages/Local-Dud ... 2405167945
Hier is wat van ze te horen.

De andere leden zoek ik nog wel eens op!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalheank » zo dec 04, 2011 11:45 pm

@Jeroen: Laatst ook weer Secrecy geluisterd. Fijn spul. Soort dromerige en toegankelijke sfeer die er in zit. Best uniek.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo dec 04, 2011 11:53 pm

Klopt ja, komt ook wel door de mystieke galm op sommige (tokkel en solo)stukken. Hele toffe band die naast techniek ook de kunst van het songschrijven verstond.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » ma dec 05, 2011 9:14 pm



Om mijn post over Secrecy nog even extra kracht bij te zetten. Fantastisch nummer!
Let op de prachtige intro, de bloedmooie gitaarsolo's en de sterke riffs. Steekt ijzersterk in elkaar. De zang is misschien wat wennen, maar dat klinkt ook gaaf :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalen Ed » za jan 14, 2012 4:53 pm

De eerste cd van de band Badlands, met de titel Badlands, de band van gitarist Jake E Lee en zanger Ray Gillen, bassist Greg Chaisson en drummer Eric Singer, deze cd verscheen in 1989.
De muziek was een kruising tussen Free/Bad Company/Led Zeppelin/Whitesnake, voor mij is dit de beste cd die Badlands gemaakt heeft.

In dat zelfde jaar kwam ook de cd uit van Blue Murder met de titel Blue Murder, de band van John Sykes, Tony Franklin en Carmine Appice.
Ray Gillen zong op de demo, maar op de cd had John Sykes de zang overgenomen, ook deze cd is de beste die Blue Murder gemaakt heeft.
De muziek is melodieus en ook stevig, een harde Whitesnake uitgave.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo jan 15, 2012 5:47 pm

Zowel Badlands als Blue Murder zijn nog cd van de maand geworden in de AMH, volgens mij.
Leuke bands inderdaad, zit goed in elkaar en luistert lekker weg :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Vergeten Releases

Bericht door Tox » zo jan 15, 2012 5:54 pm

Ik wist er ook nog eentje, maar ik kom d'r niet meer op... Jammer.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo jan 15, 2012 6:33 pm

Vergeten? :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Vergeten Releases

Bericht door Tox » zo jan 15, 2012 7:39 pm

;)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » do jan 19, 2012 10:09 pm

Ook leuk en ongetwijfeld vergeten. Het Duitse The Company. Deze thrashband bracht drie albums uit, waarvan Frozen By Heat de leukste is, mede omdat Doug Piercy (Heathen) hier op meespeelt. Gave thrashplaat die qua stijl tussen Heathen (vanwege de solo's) , Flotsam And Jetsam (90's periode) en Sacred Reich (hier en daar wat groove) in ligt. Zang is niet zo geweldig, maar het voldoet. Ik kan er helaas geen materiaal van vinden op Youtube, maar dit album is volgens mij voor een euro of twee wel te vinden op menig metalbeurs. Leuk om eens mee te nemen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalen Ed » wo jul 18, 2012 7:06 pm

Hier nog 3 "vergeten" klassiekertjes, verplichte aanschaf.

Satan-Suspended Sentence/Into the Future
Pariah-The Kindred
Pariah-Blaze of Obscurity

Michael Jackson Vocals
Graeme English Bass
Russ Tippins Guitars
Steve Ramsey Guitars
Sean Taylor Drums

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » vr jul 20, 2012 9:12 am

Ja! Drie superplaten. Met name Blaze Of Obscurity heb ik helemaal grijs gedraaid. De overige twee schijfjes zijn ook heel erg tof. Persoonlijk vind die Satan/Pariah periode met Michael Jackson gaver dan het debuut.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Vergeten Releases

Bericht door Nefarian » vr jul 20, 2012 9:12 am

Jeroen schreef:Ja! Drie superplaten. Met name Blaze Of Obscurity heb ik helemaal grijs gedraaid. De overige twee schijfjes zijn ook heel erg tof. Persoonlijk vind die Satan/Pariah periode met Michael Jackson gaver dan het debuut.
He Jeroen, je leeft nog.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Vergeten Releases

Bericht door MadTinus » vr jul 20, 2012 12:10 pm

Tonger schreef:Unanimated - Ancient God Of Evil
Uitstekende donkere Gothenburg. Draai ik liever dan bv Dissection.
Alledrie hun albums zijn erg goed, maar deze waarschijnlijk wel de beste. Life Demise is een echte Underground classic.
Tonger schreef:Allegiance - Vrede
Haalde ik in het vikingmetal topic al even aan.
Uitstekende black zoals Marduk dat laat horen op Heaven Shall Burn...
Met (inmiddels ex-)Mardukkers Bogge en Frederik.
Het debuut 'Hymn till Hangagud' vind ik veruit hun beste plaat en eigenlijk het enige écht interessante album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Bakema NL
Berichten: 540
Lid geworden op: do apr 21, 2011 2:22 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door Bakema NL » vr jul 20, 2012 4:48 pm

Ik ga er ook eentje noemen.....geen idee of die al eerder voorbij is gekomen, heb nog niet alle pagina's gezien...

Katmandu - Katmandu
Afbeelding

Slechts 1 cd op naam, uit 1991. Ik vond (vind) het altijd een lekker plaatje. Ik zat er net nog een stukje over te lezen en de zanger blijkt die van Flogging Molly te zijn, waar hij later mee is begonnen....toch eens wat van die band gaan luisteren misschien.

Niw, hier wat clipjes...




Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Dufniall » di jul 24, 2012 10:31 am

Ha grappig, dat project van Dave King kende ik nog niet. Ik kende hem dus wel al van Flogging Molly (zeker aan te raden trouwens, persoonlijk favoriete album is Within A Mile Of Home, maar Drunken Lullabies is ook erg gaaf), en van Fastway (heavy metal met o.a. leden van Motörhead en UFO).

metalhamster
Berichten: 15
Lid geworden op: di jul 03, 2012 1:39 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door metalhamster » do jul 26, 2012 3:27 pm

Voor mij 2 albums

Afbeelding
Afbeelding

Therion, de dubbel CD Lemuria & Sirius B.

Geweldig krachtige muziek, en voor mij toch bovenaan mijn lijst van top CD's

Afbeelding

Samenwerking van paar goede metal bands, en de Blackmore familie die echt een goed metal album afleveren.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Vergeten Releases

Bericht door cataclysm child » do jul 26, 2012 6:31 pm

Die Therion-platen lijken me niet echt onder 'vergeten releases' te plaatsen. Briljante platen, dat absoluut wel!
Faustian Spirit of the Earth

metalhamster
Berichten: 15
Lid geworden op: di jul 03, 2012 1:39 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door metalhamster » vr jul 27, 2012 9:45 am

Helaas in mijn omgeving kent niemand deze Therion CD's. Wel elke andere. Precies hetzelfde met:

Afbeelding

Secret of the Runes.


Helaas lijken deze cd's niet bekend/algemeen released te zijn omdat het niet standaard Therion is

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vergeten Releases

Bericht door Sorcha » vr jul 27, 2012 11:40 am

Niet standaard-Therion? Dude, meen je dat nou echt? Tijdens hun 20-jarig jubileum speelden ze nog nummers van Secret of the Runes. En Lemuria/Sirius B liggen in het verlengde van Gothic Kabbalah en Sitra Ahra (ik geloof dat op Gothic Kabbalah zelfs nummers staan die over zijn gebleven van de opnames van Lemuria/Sirius B). Het probleem met Therion is denk ik vooral dat ze inmiddels al heel wat platen hebben en de meeste mensen zullen niet alles van ze gehoord hebben dus iedereen kent weer een andere plaat/platen.

Als je Aina kunt waarderen, dan zou ik ook Avantasia en Equilibrio even checken als je die nog niet kent.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door r1Co » vr jul 27, 2012 12:45 pm

ik denk idd niet echt dat die therion platen aangemerkt kunnen worden als "vergeten", er wordt ook nog genoeg van gespeeld tijdens concerten

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Vergeten Releases

Bericht door cataclysm child » za jul 28, 2012 12:35 am

De eerste platen van Therion, dat zijn net de platen die je eventueel als 'vergeten' kan beschouwen, omdat het voor velen de onbekende (death metal) Therion is.
Faustian Spirit of the Earth

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Vergeten Releases

Bericht door Metalen Ed » za jul 28, 2012 12:31 pm

Last Crack:

Sinister Funkhouse #17 Full-length 1989
Burning Time Full-length 1991
RunHeadStartScreaming Full-length 1994

Vooral Burning Time is een geweldige plaat, band is nog actief, vooral de eigenzinnige zang is geweldig net als de productie van Dave Jerden.

Buddo Vocals
Don Bakken Guitars
Paul Schluter Guitars
Todd Winger Bass
Phil "Philo" Beurstatte Drums

Genre: Progressive Groove Metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo jul 29, 2012 10:57 pm

met een dikke funkrand. Leuke band inderdaad. Vooral Burning Time is goed ja. Zal em er eerdaags weer eens ingooien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » za aug 04, 2012 4:40 pm



Hypertrace (debuut) van Scanner is hier al eens genoemd. Maar ook de jaren negentig platen mogen er zijn. Gaaf nummer.
Gezongen door de zanger die ook Lurking Fear van Mekong Delta inzong en een paar platen van Wolf Spider van vocalen voorzag.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo apr 21, 2013 9:25 pm

Nog meer vergeten: De Nederlandse (Amersfoortse) band Attila. Band bracht twee cd's in eigen beheer uit, te weten Triad (1989) en Attila (1990). Beide platen zijn tot de nok toe gevuld met vette power metal in het Amerikaanse straatje. Hier en daar wat invloeden uit de speed metal en ook regelmatig wat progressieve stukken. Enige nadeel is zanger Herbie. Niet dat hij slecht zingt, maar zijn Engels is vrijwel onverstaanbaar door een hevig Neerlands accent :P. Op de meeste momenten niet zo storend, maar er zit ergens een stukje acapella waarin het heel wazig klinkt.

Zelf heb ik enkel Triad, en die is zeker aan te raden vanwege de gave baslijnen, sterke riffs en erg goede gitaarsolo's. Muzikaal on-Nederlands goed. Drums staan iets te hard in de mix, maar aangezien deze band alles in eigen beheer hield, valt dat te vergeven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » zo apr 21, 2013 10:12 pm

En in het progtopic wel eens genoemd: het Australische Vauxdvihl. Later bracht deze band meer tijd door in de ambientcontreien, maar To Dimension Logic is zeer inventieve progressieve metal met elementen uit de jazz, power metal, thrash metal, symfonische rock, ambient en wat al niet meer. Uiterst uniek album dat eigenlijk nergens mee te vergelijken valt. Jammer dat het bij één album in die stijl is gebleven. Ik moet het album nog eens zien te vinden, is al lang out of print helaas. Wordt niet voor niets één van de beste progmetalschijven allertijden genoemd.

Leuk is trouwens ook Taramis, een band waarvan de bassist later in Vauxdvihl opdook. Debuut is pure worship van Fates Warning (Night On Bröcken/Spectre Within) en Iron Maiden, maar door de productie niet altijd even overtuigend (wel lekker oldschool). Stretch Of The Imagination is totaal anders, veel meer tech-thrash ala Toxik. Als Toxik met Mike Sanders was verdergegaan de progressieve kant op, dan had dit het resultaat kunnen zijn. Sterke doch ietwat ontoegankelijke plaat, zoals wel vaker in het Toxik en Watchtowerstraatje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Vergeten Releases

Bericht door MadTinus » ma jan 20, 2014 1:48 pm

Hybr1d schreef:Afbeelding
Slumber - Fallout

Een, naar mijn mening, zwaar onderbelicht pareltje van de melodeath/doom.
Schop! De afgelopen week dit album zwaar herontdekt, vond het altijd al een uitstekende plaat, maar eigenlijk dringt nu pas écht tot mij door hoe goed dit album is. Dit kan echt gelden als de blauwdruk voor 'hoe maak ik de perfecte melodieuze doom/death plaat'. De wanhopige grunts, de prachtige epische melodieuze leads, de zeer sfeerverhogende keys. Alle 7 nummers zijn even geweldig. ZO MOET HET.

Waanzinnig album.

Staat op Spotify, dus doe jezelf een lol en check het uit.

EDIT: Slumber is inmiddels -helaas- ter ziele, het zal dus altijd bij dit ene album blijven, maar uit de as van de band zijn 2 andere bands herrezen: Atoma en Enshine, beide bands hebben inmiddels ook een album uit. Atoma is wat softer en spacier dan Slumber, Enshine ligt meer in het verlengde van Slumber en heeft ook wat spacier sfeertje, is ook iets minder heavy dan Slumber.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie