Vergeten Releases

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Vergeten Releases

Bericht door NIBDEM » zo nov 05, 2006 10:48 am

Iedereen heeft er wel een paar in z'n kast staan, van die releases die alles in zich hebben om door jou bestempeld te kunnen worden als een meesterwerkje, maar waar je zelden of nooit (meer) iets over leest of hoort, Vergeten Releases dus. Welke 'vergeten releases' hebben jullie zoal in de kast staan...

om te beginnen:

The Apparatus - Heathen Agenda
Afbeelding
Deze melodische death metal band uit noorwegen heeft een jaar of vijf bestaan, ongeveer een jaar geleden zijn ze met ruzie uit elkaar gegaan. In de vijf jaar hebben ze een drietal demos en in 2004 het album 'Heathen Agenda' uitgebracht. The Apparatus laat je een heel eigen stijl van melodische death metal horen, met vaak redelijk geflipte en technishe riffs en songstructuren erin. Leden van the Apparatus spelen tegenwoordig in bands als Atrox, Lumsk en Goat the Head (ook een aanrader).

Martyr - To Confirm when Destruction Comes
Afbeelding
Het eerste, en behoorlijk ondergewaardeerde album, van het nederlandse Martyr. In mijn ogen is dit album een van de beste black metal albums ooit gemaakt op Nederlandse bodem, heerlijke melodieën en intense nummers. Het 2e album 'A Malicious Odyssey' heeft me nooit zo kunnen boeien, maar 'To Confirm when Destruction comes' hoort minimaal eens beluisterd te worden door iedere black metal liefhebber!

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo nov 05, 2006 10:52 am

Crystalium - De Aeternitate Commando

Afbeelding

Ik luisterde eerder nooit naar Franse Black Metal. Trok me helemaal niet. Later ben ik het steeds meer gaan luisteren, en heb ik dit album in huis gehaald tijdje geleden. Echt een super album waar ik nauwelijks mensen over hoor! Het album is alweer uit 2002. De opvolger Diktat OmegA is ook erg gaaf!

Vornagar - The Bleeding Holocaust

Afbeelding

Het album moet ik nog steeds in huis halen, is pas van 2005. Bekend om de drummer natuurlijk die de hele tour met Vital Remains mee trommelde. Maar echt een super gave death metal band die het uitchecken waard is. Niet dat de vocals erg speciaal zijn. Maar het is gewoon lekker pakkend!
Laatst gewijzigd door nightwing op zo nov 05, 2006 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo nov 05, 2006 10:53 am

Eucharist - A Velvet Creation
Over deze plaat hoor je tegenwoordig niet veel meer. Productioneel had het iets beter gekunt, ook voor 1993, maar ondanks de steelpan snare is het toch genieten van een gothenburg plaat waar je U tegen zegt. De melodiën blijven in je kop hangen, en eigenlijk heeft deze plaat voor mij net zoveel als een oude In Flames plaat bijvoorbeeld. Overgens Is het de eerste band van Daniel Erlandsson die tegenwoordig in Arch Enemy drumt. Ik denk dat veel mensen op de hoogte zijn van deze band, maar dat het niet vaak genoeg geluisterd wordt. 'My Bleeding Tears' bijvoorbeeld is gewoon een geniaal nummer.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 05, 2006 10:55 am

nightwing schreef:Crystalium - De Aeternitate Commando

Ik luisterde eerder nooit naar Franse Black Metal. Trok me helemaal niet. Later ben ik het steeds meer gaan luisteren, en heb ik dit album in huis gehaald tijdje geleden. Echt een super album waar ik nauwelijks mensen over hoor! Het album is alweer uit 2002. De opvolger Diktat OmegA is ook erg gaaf!
Dit ben ik volledig met je eens. Een uitstekende band die eens weer wat anders brengt dan standaard black metal vocalen. Dit klinkt een stuk agressiever dan de meeste bands en dat terwijl er ook subtiele wilde melodieuze partijen zijn ingebouwd.
Heb ooit Diktat OmegA in Italië gekocht en ik luister er af en toe nog wel eens naar. Jammer van de ietwat iele productie, maar met wat extra bass erop valt er goed naar te luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo nov 05, 2006 10:58 am

nightwing schreef:Crystalium - De Aeternitate Commando

Afbeelding

Ik luisterde eerder nooit naar Franse Black Metal. Trok me helemaal niet. Later ben ik het steeds meer gaan luisteren, en heb ik dit album in huis gehaald tijdje geleden. Echt een super album waar ik nauwelijks mensen over hoor! Het album is alweer uit 2002. De opvolger Diktat OmegA is ook erg gaaf!
Absoluut een meesterwerkje dit ja!

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » zo nov 05, 2006 11:51 am

eternal suffering-drowning in tragedy



geweldige deathmetalplaat alleen kwam dit album uit tegeljkertijd uit met
whisper supremacy van cryptopsy daardoor werd deze wat ondergewaardeerd terwijl dit van minimaal van dezelfde kwaliteit is
zowel muzikaal als vocaal[/url]
Laatst gewijzigd door DORSTIG op zo nov 05, 2006 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » zo nov 05, 2006 11:52 am

nightwing schreef:Crystalium - De Aeternitate Commando

Afbeelding

Ik luisterde eerder nooit naar Franse Black Metal. Trok me helemaal niet. Later ben ik het steeds meer gaan luisteren, en heb ik dit album in huis gehaald tijdje geleden. Echt een super album waar ik nauwelijks mensen over hoor! Het album is alweer uit 2002. De opvolger Diktat OmegA is ook erg gaaf!
Bedankt ja, nog eens uit de kast trekken. Een overweldigend album.


Verder:

Apotheosis - Farthest from the Sun

Afbeelding


Grootse symfonische black metal á la Limbonic Art en Emperor. Het album bestaat uit slechts 4 nummers, waaronder een prachtige intro van een minuut of 6. De overige drie nummers klokken echter allemaal rond de 10 á 15 minuten uit en zitten vol geweldige melodieën en felle, hakkende riffs die hier en daar zelfs richting jaren 80-thrash neigen. Echt een aanrader en jammer genoeg heb ik na dit album nooit meer iets van dit eenmansproject uit Malta vernomen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » zo nov 05, 2006 12:18 pm

Throes of Dawn - Quicksilver Clouds
Afbeelding
Een combinatie van de oude Amorphis met folk en doom invloeden. Ook veel electronische dingen in de muziek, waar ik normaal een aversie tegen heb, maar in dit geval klinkt het erg goed. In de bladen een goed besproken plaat, maar daarna eigenlijk weinig over gehoord. Komt ook omdat het een niet echt actieve band is. Toch vind ik het een meesterlijk stukje muziek.

Indigo Child - Re-Death
Afbeelding
Nog niet zo'n heel oud plaatje, maar wel een die gewoon te weinig aandacht heeft gekregen. Een mix van Sisters of Mercy, Tiamat en Folk. Beetje doomy, beetje Gothic. Gewoon een dijk van een plaat eigenlijk.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo nov 05, 2006 12:28 pm

Tony Montana schreef:
Indigo Child - Re-Death
Afbeelding
Nog niet zo'n heel oud plaatje, maar wel een die gewoon te weinig aandacht heeft gekregen. Een mix van Sisters of Mercy, Tiamat en Folk. Beetje doomy, beetje Gothic. Gewoon een dijk van een plaat eigenlijk.
Mwa, vond het album tegenvallen, 't is een goed album, maar na hun demo is dit net iets minder, had meer ingezeten...

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » zo nov 05, 2006 12:42 pm

Ik ken hun demo eigenlijk niet. Ik vind em zelf erg vermakelijk op 1 (in mijn ogen) muzikaal foutje na:
Na het mooie atmosferische intro zit een extreem slechte overgang naar wat harde muziek die helemaal niet nodig was. Knip em dr uit en het was een perfecte overgang geworden.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 05, 2006 1:11 pm

Afbeelding

Trollheim's Grott - Bloodsoaked and ill-fated

Ik heb nog amper iemand over gehoord, terwijl het erg vette industriele BM betreft. Hier en daar met een knipoog als je de titels bekijkt, maar het rost welzeker de ballen uit je broek. Erg goeie muziek.

Afbeelding

Tarot - Suffer Our Pleasures

Powerthrash met een hoog Nevermore-gehalte, maar wel een geweldig album. Ik vond 'em eens in een eurobak bij de FRS, en daar hoorde die dus niet thuis. Tarot schijnt nog wat meer albums te hebben, maar die ben ik nog nooit tegengekomen. Dit is in ieder geval een ferme aanrader. Headbangvoer.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo nov 05, 2006 1:22 pm

Altura - Mercy (1996)

Afbeelding

Progmetal a la Dream Theater maar iets experimenteler, hebben maar 1 album gemaakt. Ik heb het sind de release in huis maar draai het veel te weinig. Telkens als het in de CD lade belandt denk ik dat ik het vaker moet draaien....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo nov 05, 2006 1:28 pm

Exhorder - Slaughter In The Vatican
Afbeelding
Ook deze band hoor ik niet vaak genoeg voorbij komen. Dikke vette death metal met een heerlijk thrash sausje á la Sepultura. 'Slaughter In The Vatican' werd opgenomen in Morris Sound en uitgebracht in 1990 via Roadrunner, daarna hebben ze nog één plaat gemaakt en dat was het. Een nummer als Anal Lust was toen nog best schokkend, vandaar dat ze wat bekender werden. Wel heeft roadrunner nog een re-release van de twee albums uitgebracht, maar ik vind dat deze band meer aandacht verdient, zelfs nu nog, want het is een tijdloos old school death metalalbum, vind ik.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo nov 05, 2006 1:29 pm

Gaaf album dat ja!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo nov 05, 2006 1:54 pm

fetuskiller schreef:Exhorder - Slaughter In The Vatican
Afbeelding
Ook deze band hoor ik niet vaak genoeg voorbij komen. Dikke vette death metal met een heerlijk thrash sausje á la Sepultura. 'Slaughter In The Vatican' werd opgenomen in Morris Sound en uitgebracht in 1990 via Roadrunner, daarna hebben ze nog één plaat gemaakt en dat was het. Een nummer als Anal Lust was toen nog best schokkend, vandaar dat ze wat bekender werden. Wel heeft roadrunner nog een re-release van de twee albums uitgebracht, maar ik vind dat deze band meer aandacht verdient, zelfs nu nog, want het is een tijdloos old school death metalalbum, vind ik.
Ik zou het thrash willen noemen ;)

Maar The Law is idd ook een heerlijk album.

@Amibor, mee eens over Tarot.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » zo nov 05, 2006 1:54 pm

fetuskiller schreef:Exhorder - Slaughter In The Vatican
Afbeelding
Ook deze band hoor ik niet vaak genoeg voorbij komen. Dikke vette death metal met een heerlijk thrash sausje á la Sepultura. 'Slaughter In The Vatican' werd opgenomen in Morris Sound en uitgebracht in 1990 via Roadrunner, daarna hebben ze nog één plaat gemaakt en dat was het. Een nummer als Anal Lust was toen nog best schokkend, vandaar dat ze wat bekender werden. Wel heeft roadrunner nog een re-release van de twee albums uitgebracht, maar ik vind dat deze band meer aandacht verdient, zelfs nu nog, want het is een tijdloos old school death metalalbum, vind ik.
Dit album is idd geniaal! Mag met recht een van de allervetste thrash-albums allertijden genoemd worden!
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 05, 2006 1:57 pm

Expulser - The Unholy One

Afbeelding

Brute black/thrash in de stijl van Sarcofago en Sodom. Voor dit album hebben ze twee demo's en een split opgenomen, maar daarna is het een aantal jaren stil geweest rondom deze band. Dit jaar is hun eerste plaat in veertien jaar uitgekomen, en ik ben dan ook behoorlijk benieuwd naar dat album, want The Unholy One is één van m'n favoriete platen op het gebied van black/thrash.

Sacred Oath - A Crystal Vision

Afbeelding

A Crystal Vision is één van mijn favoriete platen op het gebied van US metal, maar na het opnemen van het album ging de band uit elkaar. De band doet denken aan een kruising tussen Mercyful Fate en Iron Maiden. Deze plaat werd in 1998 heropgenomen door dezelfde line up als de line up van de orginele plaat. Ook werd in 1999 de oorspronkelijk versie van A Crystal Vision opnieuw uigebracht door Sentinel Steel records. Enkele jaren geleden is de band heropgericht en ze hebben dit jaar hun nieuwe album opgenomen. Als alles goed gaat zal de plaat in 2007 gereleased worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo nov 05, 2006 2:01 pm

fetuskiller schreef:Eucharist - A Velvet Creation
Over deze plaat hoor je tegenwoordig niet veel meer. Productioneel had het iets beter gekunt, ook voor 1993, maar ondanks de steelpan snare is het toch genieten van een gothenburg plaat waar je U tegen zegt. De melodiën blijven in je kop hangen, en eigenlijk heeft deze plaat voor mij net zoveel als een oude In Flames plaat bijvoorbeeld. Overgens Is het de eerste band van Daniel Erlandsson die tegenwoordig in Arch Enemy drumt. Ik denk dat veel mensen op de hoogte zijn van deze band, maar dat het niet vaak genoeg geluisterd wordt. 'My Bleeding Tears' bijvoorbeeld is gewoon een geniaal nummer.
Niet alleen een ondergewaardeerd album, maar in z'n geheel een zwaar ondergewaardeerde band, absolute topband in het genre, persoonlijk vind ik het tweede album "Mirrorworlds" nog een stuk sterker dan "A Velvet Creation". Ook de 2 nummers die ze hebben bijgedragen aan de W.A.R. Compilation vol. 1, zijn geweldig.

Ik run de MySpace pagina van Eucharist: www.myspace.com/eucharistsweden
Van de officiële Eucharist site kun je (legaal!) de complete discografie (inclusief demo en een rehearsal) van Eucharist downloaden: www.artnoir-productions.com/eucharist

Mirrorworlds
Afbeelding

A Velvet Creation
Afbeelding

W.A.R. Compilation
Afbeelding
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 05, 2006 2:12 pm

Candlemass - From The 13th Sun
Afbeelding

De derde Candlemass plaat uit de periode zonder Messiah, en één van de beste albums die Candlemass ooit heeft gemaakt. Weg is de epische doom van de eerste vier schijven, de melodische metal van Chapter VI en de zgn. ''neo doom'' van Dactylis Glomerata: From The 13th Sun is een plaat die niet te vergelijken is met de andere Candlemass platen. Dit is pure Black Sabbath verering. De combinatie van zware, logge riffs die zo van de eerste Black Sabbath plaat konden komen, Ozzy-achtige zang van Björn Flodkvist en Hawkwind-achtige geluidseffecten maken deze plaat tot een juweeltje, dat zich kan meten met Epicus Doomicus Metallicus.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo nov 05, 2006 2:18 pm

Candlemass noem ik nou niet echt een vergeten release.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo nov 05, 2006 2:22 pm

Amibor schreef:Candlemass noem ik nou niet echt een vergeten release.
Ghehehe, ik verwachte zo'n reactie wel. Al het post-Messiah werk van Candlemass wordt eigenlijk weinig aandacht aan besteed.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo nov 05, 2006 2:31 pm

Flame - Into the Age of Fire

Afbeelding

Nog zo release die kort geleden is. Ook uit 2005. Een super gaaf album die hoog in mijn top 10 stond. Toch hoor ik hier weinig mensen over praten. Daar moet veel meer na geluisterd worden voor de Black/Thrash fans! Met leden van Urn en Barathrum!

Odal - Sturmes Brut

Afbeelding

Eerste full length cd van deze band. Stamt uit 2002. Een echte aanrader voor de Black Metal liefhebber. Die lp is hier vaak beluisterd en het is echt de moeite waard!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » zo nov 05, 2006 3:24 pm

Amibor schreef:
Afbeelding

Tarot - Suffer Our Pleasures

Powerthrash met een hoog Nevermore-gehalte, maar wel een geweldig album. Ik vond 'em eens in een eurobak bij de FRS, en daar hoorde die dus niet thuis. Tarot schijnt nog wat meer albums te hebben, maar die ben ik nog nooit tegengekomen. Dit is in ieder geval een ferme aanrader. Headbangvoer.
Dat is toch die band van de bassist van Nightwish (toen nog)?
Heb er ook wel eens het één en ander van gehoord ja, vriend van me is er weg van. Persoonlijk vind ik het niet zó, maar ik ben dan ook niet bepaald een powemetal fanaat.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » zo nov 05, 2006 3:55 pm

Toxic Shock - Between Good and Evil
Warlord U.K. - Maximum Carnage

Twee erg gave death/thrash bands, maar ik geloof dat ze allebei nooit echt succesvol zijn geweest

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » zo nov 05, 2006 4:14 pm

Amibor schreef: Trollheim's Grott - Bloodsoaked and ill-fated

Ik heb nog amper iemand over gehoord, terwijl het erg vette industriele BM betreft. Hier en daar met een knipoog als je de titels bekijkt, maar het rost welzeker de ballen uit je broek. Erg goeie muziek.
Zeker een hele gave band! Ik heb Bloodsoaked and ill-fated ook hier, enorm chaotisch en lomp.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo nov 05, 2006 4:25 pm

Afbeelding

Net herondekt deze week, ik was deze release allang vergeten tot ik hem plots tegenkwam. Geniale CD, als ik een top 10 met favoriete CD's zou moen maken staat deze erin. Ik laat het woord aan de heer Xneg:
XnegativeX schreef:Dit duistere duitse gezeldschap heeft al drie cd's op zijn naam staan. Te weten:
- Nicht um zu sterben ('97)
- Bitter ist's dem Tod zu dienen ('99)
- Her Von Welken Nachten ('01)

Eigenlijk ken ik alleen de laatste. Maar die cd is dan ook direct een van de meest geniale en originele cd's uit mijn verzameling. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik de muziek zou moeten omschrijven. Ik ken ook niks dat erop lijkt. De basis is een soort van black metal. Maar daarvan is eigenlijk alleen de duistere sfeer overgebleven. De rest is totaal verwrongen tot een gestoord, schizofreen geheel. De zieke, zware riffs worden aan elkaar gehijgt, gekrijst, gefluisterd, gekermd en geschreeuwd door een zanger die zijn contact met de realiteit duidelijk totaal verloren heeft. Naast de traditionele metal instrumenten hoor ik ook violen, keyboards en accoustische gitaar terug.

Je merkt het al, niet echt makkelijk uit te leggen. Maar zeker het uitchecken waard als je van melancholische, duistere muziek houdt en een experiment niet schuwt.

http://www.dornenreich.com/

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo nov 05, 2006 5:13 pm

Hellhammer schreef:Sacred Oath - A Crystal Vision

A Crystal Vision is één van mijn favoriete platen op het gebied van US metal, maar na het opnemen van het album ging de band uit elkaar. De band doet denken aan een kruising tussen Mercyful Fate en Iron Maiden. Deze plaat werd in 1998 heropgenomen door dezelfde line up als de line up van de orginele plaat. Ook werd in 1999 de oorspronkelijk versie van A Crystal Vision opnieuw uigebracht door Sentinel Steel records. Enkele jaren geleden is de band heropgericht en ze hebben dit jaar hun nieuwe album opgenomen. Als alles goed gaat zal de plaat in 2007 gereleased worden.
Ja, geweldig album, ook jammer dat het nieuwe albums uitgesteld is naar 2007.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo nov 05, 2006 6:06 pm

John Arch - A Twist of Fate (2003)

Afbeelding

Ik hoor hier nooit iemand over, het is een geweldige EP van de voormalige zanger van Fates Warning. Mike Portnoy en Jim Matheos spelen ook mee. Er staan 2 lange nummers op die de oude tijden doen herleven
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Old Motorheadbanger
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:30 am
Locatie: Lokeren Belgie

Bericht door Old Motorheadbanger » zo nov 05, 2006 7:31 pm

Fear Of God met het album Within the veil.
Een absolute aanrader voor de liefhebbers van sfeervolle thrashmetal. Met de fantastische stem van de inmiddels overleden zangeres Dawn Crosby.

Ook Recognize no authority van haar vorige groep Detente is een must.
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » zo nov 05, 2006 7:39 pm

Isvind - Dark Waters Stir
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo nov 05, 2006 7:41 pm

Jazeker geniaal album die Isvind! Moet ik nog eens een keer orgineel vinden.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Rottingdree
Berichten: 208
Lid geworden op: vr okt 25, 2002 12:16 am
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door Rottingdree » zo nov 05, 2006 9:14 pm

Massacre - From Beyond
Dark Millennium - Ashore The Celestial Burden
Celestial Season - Forever Scarlet Passion
NYMPHEA AURORA - - Doom/Death Metal!!
http://www.nymphea-aurora.com
SERENITY FORGOTTEN - - Funeral Doom!!
http://www.serenity-forgotten.cjb.net

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo nov 05, 2006 10:51 pm

Zagato schreef:John Arch - A Twist of Fate (2003)


Ik ken hem natuurlijk als John Arch fan! Goed om te horen dat hij niks minder is gaan zingen. De nummers vind ik toch iets te lang en mede doordat het maar 2 nummers zijn kan ik er niet erg veel over zeggen.


Osiris - Futurity And Human Depressions 1991

Afbeelding

Het enige album van deze Kampense band. Erg progressieve en technische band. Doet behoorlijk denken aan Mekong Delta, Confessor en Watchtower, maar soms vocaal ook aan Sanctuary. Zeker voor Nederlandse begrippen fantastische (schizofrene) zang van Bram Oever. De nummers laten een enorme potentie zien, soms met erg veel emotie. Toch komt deze ambitieuze band niet helemaal tot bloei, daarom dood en doodzonde dat dit album geen enkel vervolg kende. Mijn favouriete Nederlandse album. Wie hem ziet, mailen!

Spaarzame info:

http://gnosis2000.net/reviews/osirisnet.htm
http://www.bnrmetal.com/groups/osir.htm
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo nov 05, 2006 11:25 pm

nightwing schreef: Vornagar - The Bleeding Holocaust

Afbeelding

Het album moet ik nog steeds in huis halen, is pas van 2005. Bekend om de drummer natuurlijk die de hele tour met Vital Remains mee trommelde. Maar echt een super gave death metal band die het uitchecken waard is. Niet dat de vocals erg speciaal zijn. Maar het is gewoon lekker pakkend!
Ik heb 'em nu maar weer eens aangezet. Deze band krijgt inderdaad lang niet genoeg aandacht. Die drummer alleen al is geniaal, en de melodiën ook trouwens, doet erg aan Zweedse metal denken.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo nov 05, 2006 11:32 pm

fetuskiller schreef:[..]


Ik heb 'em nu maar weer eens aangezet. Deze band krijgt inderdaad lang niet genoeg aandacht. Die drummer alleen al is geniaal, en de melodiën ook trouwens, doet erg aan Zweedse metal denken.
Ik had het net ook opgezet, ik vind het maar saai. Alleen de drums is wel grappig, meer goed dan gaaf.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo nov 05, 2006 11:43 pm

Even uit mijn hoofd..

Aurora - Eos
Erg gevarieerde melodieuze deathmetal band, met een super drummer. Helaas nooit echt iets geworden met die band, latere albums zijn dan ook een stuk minder, maar Eos behoort wel tot mijn favoriete albums in het genre..

Ebony Tears - Torture Insomniae
..samen met deze plaat van Ebony Tears, vooral voor de periode dat deze uitkwam was die behoorlijk sensationeel (1997). Behoorlijk Zweeds geluid (Edge of Sanity e.d.) maar ook zeer afwisselend, pakkende songs, en aparte structuren. Geweldige plaat, helaas ook nooit iets geworden met deze band.

In the Woods.. - Omio
Wat mij betreft zegt deze review en rating alles:
http://www.metal-observer.com/articles. ... =1&id=7079

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma nov 06, 2006 10:29 am

CTTS schreef:Ebony Tears - Torture Insomniae
..samen met deze plaat van Ebony Tears, vooral voor de periode dat deze uitkwam was die behoorlijk sensationeel (1997). Behoorlijk Zweeds geluid (Edge of Sanity e.d.) maar ook zeer afwisselend, pakkende songs, en aparte structuren. Geweldige plaat, helaas ook nooit iets geworden met deze band.
Goede band, goede CD, alleen jammer van die Sunlight productie, niks mis met de Sunlight sound, maar het past totaal niet bij de wat technischere en melodieuze muziek van Ebony Tears, die had veel beter tot z'n recht gekomen met bijvoorbeeld een mooie heldere Fredman sound.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma nov 06, 2006 12:30 pm

Heir Apperent - Graceful Inheritance (1986)

Afbeelding

Zeker een kandidaat voor dit topic! Eigenzinnige prog/power metal.

Warrior - Fighting for the Earth (1985)

Afbeelding

Prachtplaat van een band die het later niet meer kon waarmaken, schoolvoorbeeld van US Metal IMHO.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 06, 2006 12:41 pm

Is dat dezelfde Warrior die ook 'The Code of Life' heeft uitgebracht? (gezien die ook uit de VS komt)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma nov 06, 2006 12:42 pm

Eru Iluvatar schreef:Is dat dezelfde Warrior die ook 'The Code of Life' heeft uitgebracht? (gezien die ook uit de VS komt)
Laat me raden; US power metal?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma nov 06, 2006 12:43 pm

Jep. Hoe raad je het.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma nov 06, 2006 12:46 pm

Hellhammer schreef:Candlemass - From The 13th Sun
Afbeelding

De derde Candlemass plaat uit de periode zonder Messiah, en één van de beste albums die Candlemass ooit heeft gemaakt. Weg is de epische doom van de eerste vier schijven, de melodische metal van Chapter VI en de zgn. ''neo doom'' van Dactylis Glomerata: From The 13th Sun is een plaat die niet te vergelijken is met de andere Candlemass platen. Dit is pure Black Sabbath verering. De combinatie van zware, logge riffs die zo van de eerste Black Sabbath plaat konden komen, Ozzy-achtige zang van Björn Flodkvist en Hawkwind-achtige geluidseffecten maken deze plaat tot een juweeltje, dat zich kan meten met Epicus Doomicus Metallicus.

Dat vond ik nou echt een gedrocht van een plaat. Gelukkig heb ik er een kameraad nog enigzins blij mee kunnen maken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma nov 06, 2006 12:53 pm

Eru Iluvatar schreef:Is dat dezelfde Warrior die ook 'The Code of Life' heeft uitgebracht? (gezien die ook uit de VS komt)
Volgens mij wel...

EDIT: Idd...

http://www.bnrmetal.com/groups/warr.htm
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma nov 06, 2006 12:57 pm

MadTinus schreef:[..]

Goede band, goede CD, alleen jammer van die Sunlight productie, niks mis met de Sunlight sound, maar het past totaal niet bij de wat technischere en melodieuze muziek van Ebony Tears, die had veel beter tot z'n recht gekomen met bijvoorbeeld een mooie heldere Fredman sound.
Hm..heb me eigenlijk nooit gestoord aan de productie van die plaat, vond het juist wel fijn dat hij niet zo'n heldere productie had. Maar dat zal wel een persoonlijke voorkeur zijn, sowieso hou ik over het algemeen niet zo van mooie heldere producties (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma nov 06, 2006 1:35 pm

Ik vind een rauwe sound goed bij rauwe muziek passen, maar niet zo goed bij die Ebony Tears' muziek.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 06, 2006 2:27 pm

Afbeelding

Mörk Gryning - Pieces of Primal Expressionism.

Een uitstekend black metal album met de nodige moderne en post invloeden. Met recht één van de meest progressieve bm albums van de afgelopen jaren.
Het zou de doorbraak moeten zijn voor deze eerder degelijke band, maar ik heb er eigenlijk vrijwel nooit wat over gehoord.
Muzikaal gezien een prachtige schijf, hoewel ik het vocale gedeelte wat minder overtuigend vind.

Geweldige grootse productie ook die er echt in knalt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma nov 06, 2006 4:55 pm

Sowieso een ondergewaardeerde band (Mörk Gryning), hoewel ik hun oneven albums hun beste vind.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma nov 06, 2006 5:06 pm

Ik vind Sabbat - Dreamweaver een geniaal conceptalbum wat destijds zeker niet de aandacht heeft gekregen die het verdiend. Echter, dit topic vraagt om albums die wat obscuurder zijn.

Ik draag twee titels aan:

Jumpin' Jesus - The art of crucifying
Ripping Corpse - Dreaming with the dead

Twee zeer gave old school death metal platen met ferme thrash invloeden; zijn nooit doorgebroken en hebben een kleine fanbase.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma nov 06, 2006 6:02 pm

Afbeelding

Dave Meniketti - Meniketti

Afbeelding

Dave Meniketti - On The Blue Side

Twee juweeltjes van de man achter Y & T.
Wat mij betreft nooit de verdiende aandacht gekregen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma nov 06, 2006 6:06 pm

Meniketti! dat moet ik inderdaad nog eens uitchecken ja. Oneindig veel respect voor die man.

Verder wil ik Phil Lynnotts solo albums noemen, net als de rest van Thin Lizzy, luister die shit!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Plaats reactie