Vergeten Releases

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma dec 22, 2008 9:45 pm

Een van de weinige voordelen van verhuizen is dat je al je cd's en lp's weer eens in handen houd voor je ze in een doos propt voor vervoer. En tijdens dat proces kwamen er weer heel wat (voor mij) vergeten pareltjes voorbij zetten.

Afbeelding

Aurora - Eos

Deense deathmetalband, dit album komt uit 1997 en is wat mij betreft een van de beste melodieuze deathmetalalbums, beter dan alles wat In Flames en Dark Tranquility (na the Gallery) ooit hebben gedaan, geniaal pakkende songs, een superzanger en een erg indrukwekkende bassist en drummer. De hierop volgende albums zijn een stuk minder, maar mocht je dit album tegenkomen, geen moment twijfelen om aan te schaffen.

Afbeelding
The Blood Divine - Awaken

Na Vempire besloten drie Cradle of Filth leden die band te verlaten en een eigen band op te starten, samen met Anathema zanger van het eerste uur, Darren White, is the Blood Divine opgericht. Het resultaat is een ouderwets stukje atmosferische doom ala (niet verrassend) de oude Anathema tot aan the Silent Enigma. De vocalen van Darren moeten je wel liggen en muzikaal is het allemaal wat minder pakkend op het eerste gehoor, maar wat mij betreft is dit een van de betere doomreleases uit de mid jaren '90.

Afbeelding
Creepmime - Chiaroscuro

Behoorlijk ondergewaardeerde Nederlandse deathmetalband uit begin / mid jaren '90. Experimentele old school technische deathmetal, ooit een keer in het voorprogramma van Cynic gestaan, dan weet je een beetje in welke hoek je het moet zoeken. Al is Creepmime een stuk agressiever en bruter dan Cynic, qua techniek doen ze er weinig voor onder imo.

Afbeelding

Gates of Ishtar - A Bloodred Path

Melodieus death/blackmetal album met een hoog Dissection gehalte, niet erg bijzonder naar hedendaagse maatstaven maar vanwege het grote enthousiasme waarmee het geheel gespeeld wordt is het nog steeds een erg plezierig album om naar te luisteren. Later heeft men nog een aantal, minder boeiende, albums uitgebracht voordat men verder ging onder de naam The Duskfall. Maar het niveau van dit album werd ook daar niet behaald.

Afbeelding
Gehenna - Malice

Ben helemaal geen blackmetal liefhebber, maar Malice is wat mij betreft toch wel een vergeten release. Dit album kwam een beetje in de schaduw te staan van de albums van Emperor en Limbonic Art die toen ook uitkwamen, maar waar die mij niet zo heel erg wisten te boeien was dit Gehenna album toentertijd (en dan spreken we over 1996/1997) niet uit mijn cdspeler te branden.

Afbeelding
Isle of Man - Breathe Plastic

Nederlandse band die helaas (ook) veel te vroeg uit elkaar is gegaan. Gelukkig heb ik ze nog twee keer live mogen aanschouwen. Voor liefhebbers van Cephalic Carnage, Dillinger Escape Plan en aanverwanten is dit een must have, humor, hardcore, grind en mathcore afgewisseld met heavy metal en een bovengemiddeld spelpeil maken dit toch wel een van de betere Nederlandse releases naar mijn mening, ondanks de korte duur. Voor 5 euro's op te pikken bij Codex4, daar kan je de gok toch wel voor wagen toch?

Afbeelding
Madder Mortem - All Flesh is Grass

Behoorlijk complex en apart album dat zeker een paar luisterbeurten nodig heeft om te 'pakken'. Iets wat zeker veroorzaakt wordt door de vocalen van de zangeres, geen Nightwish/Lacuna Coil gezeur, maar gewoon een wijf met ballen, met een behoorlijk lage en aparte stem. Ook muzikaal zit het geheel behoorlijk complex in elkaar, veel lagen, breaks en tempowisselingen maar toch erg pakkend. Een erg knap album en stukken progressiever dan al die zogenaamde progressieve bandjes van tegenwoordig. De hierna volgende albums Deadlands en Desiderata zijn ook de moeite waard, maar dit album is net een tikje bijzonderder.

Afbeelding
Morgion - Cloaked by Ages, Crowned in Earth

Terwijl de My Dying Bride's, Anathema's en Opeths van deze aardkloot alle aandacht opslokten heeft Morgion nooit de aandacht gekregen die men zeker verdiende. Voorgaande albums, Solinari en Among Majestic Ruin waren al goed maar dit Cloaked by Ages, Crowned in Earth is met recht een pareltje. Traag, meeslepend, atmosferisch maar ook bruut op zijn tijd. Mensen die met de laatste Opeth albums niet zoveel meer konden zullen hier wellicht meer naar hun gading vinden.

Afbeelding
Phlebotomized - Skycontact

Na het grind/doom album Immense, Intense, Suspense kwam het Nederlandse Phlebotomized met een wel erg verrassend album. Psychedelisch, atmosferisch, melodieus, maar ook met een flinke scheut ouderwetse deathmetal is het album een vergaarbak van stijlen die wonderwel goed in elkaar passen. Zeker voor die tijd was dit een erg gewaagd album, helaas ging men vlak hierna uit elkaar. Maar Skycontact is zelfs meer dan 10 jaar later nog steeds een ontzettend goed album.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma dec 22, 2008 10:00 pm

Die Gehenna en Madder Mortem ben ik niet vergeten hoor, en die Isle Of Man al helemaal niet!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma dec 22, 2008 10:18 pm

CTTS schreef: Afbeelding
Phlebotomized - Skycontact

Na het grind/doom album Immense, Intense, Suspense kwam het Nederlandse Phlebotomized met een wel erg verrassend album. Psychedelisch, atmosferisch, melodieus, maar ook met een flinke scheut ouderwetse deathmetal is het album een vergaarbak van stijlen die wonderwel goed in elkaar passen. Zeker voor die tijd was dit een erg gewaagd album, helaas ging men vlak hierna uit elkaar. Maar Skycontact is zelfs meer dan 10 jaar later nog steeds een ontzettend goed album.
Het grappige is, geloof het of niet, de zanger van die plaat is mijn neef.

Hij heeft nu ook een ander bandje; Held, heet het.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 22, 2008 10:32 pm

Afbeelding
Lethal - Programmed


Afbeelding
Lethal - Poison Seed

Lethal.
Ookal zo´n geweldige band, die half ten onderging dankzij de heersende grunge stroming. Past goed in het straatje van Queensryche en Heir Apparent, maar het is wel een stuk steviger. Programmed is in mijn optiek het beste werk, maar een EP en het tweede album Poison Seed mogen er ook zeker zijn. Die laatste plaat bevat iets meer groovy momenten, maar is zeker erg lekker. Productioneel is de tweede cd wat minder, vooral vanwege de matige drumsound. Erg goede (licht progressieve) metalband!


Afbeelding
Hollow - Modern Cathedral

Afbeelding
Hollow - Architect of the Mind

Hollow
Valt ook wel ongeveer in het straatje van Lethal en aanverwanten. Het betreft hier echter een Zweedse band en je hoort inderdaad wat meer Europese metalinvloeden. Hoewel productioneel gezien ietwat minder, leverde deze band wel enkele erg goede nummers af. Goede zang ook, klinkt als een combinatie van een (niet-mietjesachtige) Michael Kiske, Urban Breed en Tom Mallicoat (Lethal). Toffe band, gave cd's.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma dec 22, 2008 10:36 pm

Afbeelding

Jeugdsentiment, erg vergeten band, dat is zeer jammer. Maar ik draai het nog heel vaak mocht ik net uit mijn werk komen.

Afbeelding

Ook een enorm achtergelaten plaat, maar wel een zeer sterke release.

Afbeelding

Black/Thrash Metal uit Peru, keiharde metal, maar jammer genoeg ook vergeten.

Afbeelding

Iemand nog bekend met deze jongens. Toch wel een van de beste Black Metal bands uit duitsland.
Laatst gewijzigd door ThePlague op ma dec 22, 2008 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 22, 2008 10:38 pm

Master's Hammer is zeker niet vergeten hoor, gaafheid!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » ma dec 22, 2008 11:22 pm

Amibor schreef:Die Gehenna en Madder Mortem ben ik niet vergeten hoor, en die Isle Of Man al helemaal niet!
Mooi, nu de rest van metalminnend Nederland nog 8)
Elessar schreef:[..]

Het grappige is, geloof het of niet, de zanger van die plaat is mijn neef.

Hij heeft nu ook een ander bandje; Held, heet het.


Dennis?

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma dec 22, 2008 11:43 pm

CTTS schreef:[..]


Dennis?
Ja, Geestman.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma dec 22, 2008 11:50 pm

Afbeelding

Boeren Metal schenen de Duitsers het ook wel te noemen.
En als Duitsers het zo noemen kun je dus verwachten dat het alles behalve technisch is. Daarentegen krijgen we wel zeer sterke nummers, allen ondersteund door een ubersimpele ritme sectie. Met daarover een lekkere riff en ubergave zang en een meeschreeuwgehalte waar Accept jaloers op moet wezen. Een van de betere Heavy Metalplaten.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di dec 23, 2008 12:38 am

Elessar schreef:[..]


Ja, Geestman.
Ah grappig, tijd terug nog contact mee gehad ivm. een optreden van Held dat ik wilde boeken, is er nog niet van gekomen helaas. Aardige gozer wel.

Als je hem ziet, meldt dan ook even dat het tijd voor een Phlebotomized reunie is trouwens ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 23, 2008 12:43 am

Ik stuitte net in een oude Thrash special bij de AMH op een advertentie van de Duitse band Secrecy. Ook wel een leuk bandje, goede zanger ook. Thrashy metal met wat hard rock invloeden, niets mis mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di dec 23, 2008 12:58 am

CTTS schreef:[..]


Als je hem ziet, meldt dan ook even dat het tijd voor een Phlebotomized reunie is trouwens ;)
Ja dat, en een rerelease van hun ouwe albums.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » di dec 23, 2008 1:36 am

jeffrey schreef:Afbeelding

Boeren Metal schenen de Duitsers het ook wel te noemen.
En als Duitsers het zo noemen kun je dus verwachten dat het alles behalve technisch is. Daarentegen krijgen we wel zeer sterke nummers, allen ondersteund door een ubersimpele ritme sectie. Met daarover een lekkere riff en ubergave zang en een meeschreeuwgehalte waar Accept jaloers op moet wezen. Een van de betere Heavy Metalplaten.
hmm dit album niet speciaal hoor..(voor mij)
Dit was de eerste plaat waarin Trance commerciëler ging worden en daarna ging het erg snel bergafwaarts
Geweldige (en onderschatte) band, geef mij maar "Power Infusion", die kan ik nog steeds erg waarderen. Voorganger "Break Out" was overigens ook al niet slecht.
Overigens is er van Trance ooit een verzamel cd verschenen waarbij alle nummers opnieuw waren opgenomen, met alle gitaarpartijen ingespeeld door zanger/gitarist Lothar Antoni.
Per ongeluk ooit eens gekocht maar best curieus...
Ik ruik nu al een retro-review.....

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 1:38 am

Jeroen schreef:Ik stuitte net in een oude Thrash special bij de AMH op een advertentie van de Duitse band Secrecy. Ook wel een leuk bandje, goede zanger ook. Thrashy metal met wat hard rock invloeden, niets mis mee.
Aan die omschrijving te zien moet dit je ook zeker wel bevallen dan:

Afbeelding

Probeer hem maar ergens te downloaden, ik denk dat cd's ervan vinden onmogelijk is. Gelukkig heb ik er zelf al eentje.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 23, 2008 1:41 am

Lone Starr schreef:[..]




Probeer hem maar ergens te downloaden, ik denk dat cd's ervan vinden onmogelijk is. Gelukkig heb ik er zelf al eentje.
pff, wat een dooddoener :P
Ik zal eens rondkijken. Als het bevalt is er vast ergens nog wel een exemplaartje te vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di dec 23, 2008 1:56 am

CTTS schreef:[..]


Ah grappig, tijd terug nog contact mee gehad ivm. een optreden van Held dat ik wilde boeken, is er nog niet van gekomen helaas. Aardige gozer wel.

Als je hem ziet, meldt dan ook even dat het tijd voor een Phlebotomized reunie is trouwens ;)
Hehe, toevallig. Wat een klein wereldje toch weer.

En ja ik zal het vragen, maar kleine kans denk ik :wink:
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 2:00 am

Lone Starr schreef:[..]


Aan die omschrijving te zien moet dit je ook zeker wel bevallen dan:

Afbeelding

Probeer hem maar ergens te downloaden, ik denk dat cd's ervan vinden onmogelijk is. Gelukkig heb ik er zelf al eentje.
en een reviewtje:

Hele lekkere thrashy heavy metal. Zoals het artwork en songtitels al aangeven vindt het plaats in een soort van post-apocalyptische wereld alá Mad Max.

De riffs zijn terwijl de melodie eraf druipt, beukend, scheurend en geniaal in hun eenvoud maar toch onderhoudend en gevarieerd. De solo's zijn bovengemiddeld goed en overheersen nergens.

De zanger is vrij stevig maar goed verstaanbaar, denk aan de zanger van Rigor Mortis, alleen zijn zijn zanglijnen nooit zo uptempo en veel gevarieerder.

Deze band is met geen andere band te vergelijken die ik ken binnen het heavy metal genre. Dit album IS pure heavy metal. Waarom deze band nooit verder is gekomen dan 2 albums die nergens te krijgen zijn is voor mij onbegrijpelijk, want ik denk dat er een hoop grade A bands zijn die alleen maar durven dromen van sommige hooks en riffs op dit album.

Aanrader als je van eenvoudige uptempo heavy metal met een thrashy inslag houdt.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di dec 23, 2008 2:39 am

ThePlague schreef:Afbeelding

Iemand nog bekend met deze jongens. Toch wel een van de beste Black Metal bands uit duitsland.
Dat was toch pure Bathory worship/rip-off niet? Ik heb ze wel eens live gezien in hun latere incarnatie, Morrigan.

Afbeelding

Acridity
Lag voor 2 euro in een CD-winkel eerder dit jaar en op goed geluk gekocht. En dat heb ik me nog geen second beklaagd. Leuke thrash van de rauwere en snellere soort, beetje Slayer rip-off (zoals ongeveer elke 80's thrash band) à la Sacrilege enzo. Lyricsgewijs een van de linkse thrashbands. Heeft me nog geen second verveeld.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di dec 23, 2008 2:46 am

ThePlague schreef:Afbeelding

Ook een enorm achtergelaten plaat, maar wel een zeer sterke release.
Top-3 album aller tijden voor mij. Heb hem dan ook 3 keer op vinyl liggen en nog een keertje op CD. Dit jaar wordt hij trouwens heruitgebracht op vinyl door Nuclear war now uit Amerika.
Master's hammer heeft trouwens nog een aanzienlijke aanhang bij oudere metalheads. De jongere generatie lijkt er over het algemeen geen interesse voor te hebben.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 23, 2008 2:50 am

Parabellum schreef:Sacrilege
Over vergeten releases gesproken!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 2:56 am

Parabellum schreef:[..]


Dat was toch pure Bathory worship/rip-off niet? Ik heb ze wel eens live gezien in hun latere incarnatie, Morrigan.

Afbeelding

Acridity
Lag voor 2 euro in een CD-winkel eerder dit jaar en op goed geluk gekocht. En dat heb ik me nog geen second beklaagd. Leuke thrash van de rauwere en snellere soort, beetje Slayer rip-off (zoals ongeveer elke 80's thrash band) à la Sacrilege enzo. Lyricsgewijs een van de linkse thrashbands. Heeft me nog geen second verveeld.
Tromgeroffel :arrow: bekkenslag!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di dec 23, 2008 3:22 am

Het was geen mop eigenlijk. Bij hoeveel thrashbands (de hele horde 'technische' thrashbands die zich later ontwikkelden buiten beschouwing gelaten misschien) kan je géén Slayer invloeden vinden?

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di dec 23, 2008 3:25 am

Ze gebruiken allemaal electrische gitaren ja. Wat vind jij een Slayer invloed, is misschien een betere vraag.

Je hebt gelijk, er zijn legio Slayer-inspired bands, maar om die groep "ongeveer elke 80's thrash band" te noemen gaat wel wat erg ver.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di dec 23, 2008 10:06 am

Elessar schreef:[..]
En ja ik zal het vragen, maar kleine kans denk ik :wink:
Zoiets werd me al duidelijk toen ik hem sprak ja, maar als meer mensen het gaan melden..wie weet 8)
Bob schreef:[..]

Ja dat, en een rerelease van hun ouwe albums.
Stuur eens een berichtje via de Phlebotomized myspace, op die wijze kwam ik nog aan een exemplaar van Immense, Intense, Suspense.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di dec 23, 2008 10:50 am

Jeroen schreef:Afbeelding
Lethal - Programmed


Afbeelding
Lethal - Poison Seed

Lethal.
Ookal zo´n geweldige band, die half ten onderging dankzij de heersende grunge stroming. Past goed in het straatje van Queensryche en Heir Apparent, maar het is wel een stuk steviger. Programmed is in mijn optiek het beste werk, maar een EP en het tweede album Poison Seed mogen er ook zeker zijn. Die laatste plaat bevat iets meer groovy momenten, maar is zeker erg lekker. Productioneel is de tweede cd wat minder, vooral vanwege de matige drumsound. Erg goede (licht progressieve) metalband!
Met een zware voorkeur voor het eerste album....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 10:56 am

Parabellum schreef:[..]


Top-3 album aller tijden voor mij. Heb hem dan ook 3 keer op vinyl liggen en nog een keertje op CD. Dit jaar wordt hij trouwens heruitgebracht op vinyl door Nuclear war now uit Amerika.
Master's hammer heeft trouwens nog een aanzienlijke aanhang bij oudere metalheads. De jongere generatie lijkt er over het algemeen geen interesse voor te hebben.
Wat voor een band is dit dan? Doom of heavy metal?


Ook maar eens even wat toevoegen:

Tussen al die jaren 80 platen, mag ook wel eens iets uit de Nu-metal periode staan :P

Spineshank dus, voor mij toch wel een band die gebleven is. Heerlijk opgefokt met zo nu en dan toch ook een goed rustpunt.

Afbeelding


en natuurlijk kan Warlord hier niet achterblijven! Dit is gewoon must have epic metal.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 11:41 am

Beastie Meijer schreef:En deze is ook top. Voor alle Suicidal fans, dit was de andere band van Mike Muir in the early days. Suicidal heeft later zelfs enkele No Mercy songs voor Suicidal doeleinden gebruikt. Geweldige plaat, die volgens mij ook anno 2008 nog steeds niet op CD is uitgebracht. Zag tot mijn grote vreugde wel een vinylversie ergens online (!!!) staan.
Afbeelding
Klopt niet. Het is de oude band van Mike Clark, de gitarist. Mike Muir deed alleen de vocals op het album. De originele zanger stopte in 1986 met de band. Er is als het goed is een compilatie uitgekomen met alleen nummers met de originele zanger. Maar dat is volgens mij een zeer private release. Ik heb 't in ieder geval nog nergens te koop zien staan.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 11:45 am

vengeancefan schreef:[..]


hmm dit album niet speciaal hoor..(voor mij)
Dit was de eerste plaat waarin Trance commerciëler ging worden en daarna ging het erg snel bergafwaarts
Geweldige (en onderschatte) band, geef mij maar "Power Infusion", die kan ik nog steeds erg waarderen. Voorganger "Break Out" was overigens ook al niet slecht.
Overigens is er van Trance ooit een verzamel cd verschenen waarbij alle nummers opnieuw waren opgenomen, met alle gitaarpartijen ingespeeld door zanger/gitarist Lothar Antoni.
Per ongeluk ooit eens gekocht maar best curieus...
Ik ruik nu al een retro-review.....
Ik heb zelf ook Break Out, leuk plaatje. Power Infusion ken ik nog niet. Simpele Duitse Heavy Metal is een zwak voor mij. Maar dit is echt een plaatje waar alles aan klopt naar mijn mening.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 11:48 am

jeffrey schreef:Ik heb zelf ook Break Out, leuk plaatje. Power Infusion ken ik nog niet. Simpele Duitse Heavy Metal is een zwak voor mij. Maar dit is echt een plaatje waar alles aan klopt naar mijn mening.
Ook Vectom fan? :lol:
It's the end of time

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di dec 23, 2008 12:12 pm

Deeltje twee:

Afbeelding

Sentenced - North From Here

Voordat ze gay werden maakte Sentenced geniale technische deathmetal, experimenteel, technisch bijna perfect, lichtelijk chaotisch maar nergens wordt het een zooitje. Jammer dat dit album wel vergeten lijkt te zijn.

Afbeelding
Sirrah - Acme (en Will Tomorrow Come?)

Poolse experimentele death/doomband ook alweer uit halverwege jaren '90. Men experimenteerde met vreemde ritmes en vele invloeden wat resulteerde in wonderwel erg pakkende doom/death. Na hun laatste album zijn ze behoorlijk van deze aardkloot verdwenen lijkt het wel.

Afbeelding
Stressball - Stressball

Uit New Orleans, en dan weet je het meestal wel, sludgy hardcore/metal. Alsof Pantera met John Tardy op vocalen op halve snelheid speelt terwijl Crowbar halverwege binnen komt vallen. Lekker plaatje.

Afbeelding
Tristitia - One With Darkness
Klassiek doom-metalalbum met een wel erg plechtige sfeer, iets wat vooral veroorzaakt wordt door de zanger die zowel een richting blackmetal gaande stem op kan zetten en vaak een ietwat aparte baritoonstem opzet. Muzikaal is het verder vaak erg melodieus en de muziek is doorspekt met prachtige gitaarsolo's.

Afbeelding
Uphill Battle - Uphill Battle
Een van de minder bekende (naar mijn weten) Relapse releases. Compleet over de top opgefokte hardcore/metal/grindcore die je nog het beste kan omschrijven als Discordance Axis meets Marduk meets Converge..on speed. Uphill Battle's drummer is nu beter bekend als trommelaar bij Intronaut. Geweldig album als je even wat stoom wilt afblazen.

Afbeelding
Waltari - Yeah! Yeah! Die! Die! A Deathmetal Symphony in Deep C
In dezelfde periode als dat Therion met Theli de metalwereld verbaasde was er een ander album dat minstens net zo goed was, maar amper aandacht kreeg. Velen zullen Waltari vooral kennen van hun hitje 'So Fine' maar deze band is eigenlijk van alle markten thuis. Deze deathmetal symfonie (met voormalig Amorphis zanger Tomi Koivusaari als grunter en het Helsinki symfonie orkest) is naar mijn mening een stuk imposanter, en interessanter als Theli.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di dec 23, 2008 3:47 pm

Orklord schreef:[..]Wat voor een band is dit dan? Doom of heavy metal?
Master's hammer is black metal, maar laat je daardoor alsjeblieft niet afschrikken. Het klinkt helemaal niet zoals de zooi die tegenwoordig wordt uitgebracht onder de naam black metal. Zowel muzikaal als vocaal heel originele band, ik weet niet met wie ik ze zou moeten vergelijken. Tis nogal riff-georiënteerd dus misschien zelfs iets voor heavy metal fans die wel wat zwaarder werk kunnen verdragen.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di dec 23, 2008 6:19 pm

iscariah schreef:[..]
Over vergeten releases gesproken!
Behind the Realms of Madness is geniaal, hun andere albums vind ik niet veel aan.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di dec 23, 2008 6:25 pm

Laat ik ook een duit in het zakje doen...

Afbeelding
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di dec 23, 2008 6:31 pm

CTTS schreef:Deeltje twee:

Afbeelding

Sentenced - North From Here

Voordat ze gay werden maakte Sentenced geniale technische deathmetal, experimenteel, technisch bijna perfect, lichtelijk chaotisch maar nergens wordt het een zooitje. Jammer dat dit album wel vergeten lijkt te zijn.
Damn, die staat hier ook nog in de kast. Inderdaad één van de briljantere death metal releases uit de jaren 90. Hun debuut was ietwat saaier.
Gauw weer eens opzetten.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » di dec 23, 2008 7:33 pm

Parabellum schreef:[..]


Top-3 album aller tijden voor mij. Heb hem dan ook 3 keer op vinyl liggen en nog een keertje op CD. Dit jaar wordt hij trouwens heruitgebracht op vinyl door Nuclear war now uit Amerika.
Master's hammer heeft trouwens nog een aanzienlijke aanhang bij oudere metalheads. De jongere generatie lijkt er over het algemeen geen interesse voor te hebben.
Goed dat ik dat weet, dat die plaat heruitgebracht wordt. Al zoek ik hem nog steeds op orgineel formaat, want ik heb hier alleen het CDtje liggen. Jammer genoeg!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 23, 2008 7:53 pm

CTTS schreef: Afbeelding
Tristitia - One With Darkness
Klassiek doom-metalalbum met een wel erg plechtige sfeer, iets wat vooral veroorzaakt wordt door de zanger die zowel een richting blackmetal gaande stem op kan zetten en vaak een ietwat aparte baritoonstem opzet. Muzikaal is het verder vaak erg melodieus en de muziek is doorspekt met prachtige gitaarsolo's.
Yup! Top album. Staat hier ook in de kast.
Samen met Garden of Darkness. Crucidiction en The Last grief vond ik een stuk minder.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di dec 23, 2008 8:33 pm

CTTS schreef:Afbeelding
Gehenna - Malice

Ben helemaal geen blackmetal liefhebber, maar Malice is wat mij betreft toch wel een vergeten release. Dit album kwam een beetje in de schaduw te staan van de albums van Emperor en Limbonic Art die toen ook uitkwamen, maar waar die mij niet zo heel erg wisten te boeien was dit Gehenna album toentertijd (en dan spreken we over 1996/1997) niet uit mijn cdspeler te branden.
Gave CD, maar de voorganger "Seen Through the Veils of Darkness" is n.m.m. nog een stuk sterker.
CTTS schreef:Deeltje twee:

Afbeelding

Sentenced - North From Here

Voordat ze gay werden maakte Sentenced geniale technische deathmetal, experimenteel, technisch bijna perfect, lichtelijk chaotisch maar nergens wordt het een zooitje. Jammer dat dit album wel vergeten lijkt te zijn.
Klassieker, zeker! Maareh, Sentenced gay..? Waarom toch altijd die bekrompenheid bij stijl verandering, die gasten zijn tot hun laatste snik kwaliteitsmuziek blijven maken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di dec 23, 2008 8:48 pm

CTTS schreef: Afbeelding
Sirrah - Acme (en Will Tomorrow Come?)

Poolse experimentele death/doomband ook alweer uit halverwege jaren '90. Men experimenteerde met vreemde ritmes en vele invloeden wat resulteerde in wonderwel erg pakkende doom/death. Na hun laatste album zijn ze behoorlijk van deze aardkloot verdwenen lijkt het wel.
Shit he, en ik maar denken dat ik (zo'n beetje) de enige was die bekend was met Sirrah. Ik ben alleen bekend met het album Did Tomorrow Come... (of heet 'ie toch Will Tomorrow Come?). Zeer pakkende en verslavende cd is het, waarvan ik het genre nog niet helemaal kan plaatsen. Is hij vergelijkbaar met Acme?
Ik zoek hem trouwens nog origineel, dus als iemand hem heeft... ;)

Edit: ik luister nu Acme nummers op een of andere Sirrah-fan Myspace ( http://www.myspace.com/52936808 ), dit klinkt een stuk meer richting gothic metal dan zijn opvolger, desalniettemin erg gaaf (maar toch minder de typische Sirrah-sound voor mij).
Heus.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 10:04 pm

Black knight - Masters of disaster (Black knight bij de cd rerelease)

Afbeelding

Toen ik van een maat een jaar of 4 geleden wat cd's had overgenomen ga hij een sampler van Cult metal classics erbij. De cd bevatte heel wat briljante tracks, maar een daarvan blonk uit als gordon bij probleemwijken op sbs6. Dat was namelijk het titelnummer van de release van deze canadeze Metal band. Opmerkelijk was ook de geweldige (hoge) zang, waar mening US power metal zanger jaloers op zal zijn. Later via een forum kwam ik erachter dat deze zanger nogal een raar trekje had. Het was namelijk een vrouw.

Normaal kan ik vrouwelijke zang bij Heavy metal niet uitstaan (doro ook niet) maar dit klinkt toch erg anders. Een collega uit de 80's traditional heavy metal zou het ook niet herkennen. Ik zal nu even kijken of ik wat kan uploaden.

http://www.youtube.com/watch?v=3mY59gCA ... 1&index=29

http://www.youtube.com/watch?v=Es5U_krw ... re=related

En mijn persoonlijke favoriet

http://www.youtube.com/watch?v=JNdWqj1C ... re=related
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 23, 2008 10:11 pm

Scheisse, nu weet ik niet meer welk album ik wilde posten.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 10:12 pm

Ga dan maar lekker Black knight luisteren.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 23, 2008 10:16 pm

Mwoah, heb de nieuwe Legion of the Damned net opstaan 8)
Straks misschien!

Was trouwens geen serieuze post, hè.
NOT MY FUCKING TEMPO

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 23, 2008 10:20 pm

GOD

Britse groep gestart door Kevin Martin (The Bug). Origineel wat in de stijl van The Birthday Party maar maakte al snel een evolutie waarbij men die Postpunk mixte met Industrial Metal, Jazz, Dub, ... (wees gerust, men houd de de metalen rand errond).

Op "Possession" komt zelf John Zorn wat meespelen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di dec 23, 2008 10:25 pm

Parabellum schreef:Master's hammer is black metal, maar laat je daardoor alsjeblieft niet afschrikken. Het klinkt helemaal niet zoals de zooi die tegenwoordig wordt uitgebracht onder de naam black metal. Zowel muzikaal als vocaal heel originele band, ik weet niet met wie ik ze zou moeten vergelijken. Tis nogal riff-georiënteerd dus misschien zelfs iets voor heavy metal fans die wel wat zwaarder werk kunnen verdragen.
Zeker voor liefhebbers van (oude) Root, Mortuary Drape en/of Necromantia... maar dat zijn dan waarschijnlijk ook weer voornamelijk oude BM adepten.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 23, 2008 10:28 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zeker voor liefhebbers van (oude) Root, Mortuary Drape en/of Necromantia... maar dat zijn dan waarschijnlijk ook weer voornamelijk oude BM adepten.
Ik hoor je botten tot hier kraken, TTT.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 10:32 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zeker voor liefhebbers van (oude) Root, Mortuary Drape en/of Necromantia... maar dat zijn dan waarschijnlijk ook weer voornamelijk oude BM adepten.
Neen, die bands kan ik ook waarderen. En Master's hammer al helemaal. Nog steeds de trotse eigenaar van alle cd's van de band. En slagry is briljant, klaar.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di dec 23, 2008 10:40 pm

Slagry is een mijlpaal in de muziekgeschiedenis - neen, de geschiedenis van een mens. Zelden waren circusmuziek, opera, house, blackmetal en Tsjechische sitcoms zo goed verwerkt als in dat meesterwerk.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 10:43 pm

HA HOOOOOOO HA HOOOOOOO
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 10:49 pm

Na het lezen van die beschrijving ga ik dat album nooit beluisteren.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di dec 23, 2008 10:53 pm

Hellhammer schreef:Slagry is een mijlpaal in de muziekgeschiedenis - neen, de geschiedenis van een mens. Zelden waren circusmuziek, opera, house, blackmetal en Tsjechische sitcoms zo goed verwerkt als in dat meesterwerk.
Voor Slagry pas ik toch hoor hehe.
De Master's hammer demo's zijn trouwens even geniaal als Ritual. Jilemnice occultist vind ik iets minder.

Plaats reactie