Vergeten Releases

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 10:54 pm

Dragonforce schreef:Na het lezen van die beschrijving ga ik dat album nooit beluisteren.
Jij mist echt iets.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 10:55 pm

Strijdkreet schreef:[..]
Jij mist echt iets.
Ja, de voorliefde voor Tsjechische sitcoms.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di dec 23, 2008 10:55 pm

Dragonforce schreef:Na het lezen van die beschrijving ga ik dat album nooit beluisteren.
HELLUP! Een album dat VERSCHILLENDE STIJLEN mengt! NEEEEEEEE!!!!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di dec 23, 2008 11:01 pm

iscariah schreef:[..]
Ik hoor je botten tot hier kraken, TTT.
Ik vind het kut... doe mij Dimmu Borgir maar! 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 23, 2008 11:04 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ik vind het kut... doe mij Dimmu Borgir maar! 8)
Deluxe digipack van Death Cult Armageddon kopen? Zeer limited en OOP. Voor 30 euro is ie van jou. Vriendenprijsje.

:' )

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di dec 23, 2008 11:29 pm

iscariah schreef:[..]
Deluxe digipack van Death Cult Armageddon kopen? Zeer limited en OOP. Voor 30 euro is ie van jou. Vriendenprijsje.

:' )
Heb ik al... en ook in de andere 665 varianten.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di dec 23, 2008 11:31 pm

the true Thorko schreef:[..]

Heb ik al... en ook in de andere 665 varianten.
Ik zou hem toch nog een tweede keer kopen. Dan heb je er nog een als back-up.

:' )

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di dec 23, 2008 11:32 pm

iscariah schreef:[..]
Ik zou hem toch nog een tweede keer kopen. Dan heb je er nog een als back-up.

:' )
Geen back-up nodig; draai ze toch nooit, vind ik zonde...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo dec 24, 2008 12:30 am

MadTinus schreef:[..]

Klassieker, zeker! Maareh, Sentenced gay..? Waarom toch altijd die bekrompenheid bij stijl verandering, die gasten zijn tot hun laatste snik kwaliteitsmuziek blijven maken.
Latere Sentenced is zeker niet slecht, maar mijn ding is het niet helemaal. En die, kort door de bocht, opmerking is alleen maar omdat ik het doodzonde vond (en vind) dat ze de stijl van North From Here compleet verlaten hebben 8)
Jesper schreef:[..]
Shit he, en ik maar denken dat ik (zo'n beetje) de enige was die bekend was met Sirrah. Ik ben alleen bekend met het album Did Tomorrow Come... (of heet 'ie toch Will Tomorrow Come?). Zeer pakkende en verslavende cd is het, waarvan ik het genre nog niet helemaal kan plaatsen. Is hij vergelijkbaar met Acme?
Ik zoek hem trouwens nog origineel, dus als iemand hem heeft... ;)

Edit: ik luister nu Acme nummers op een of andere Sirrah-fan Myspace ( http://www.myspace.com/52936808 ), dit klinkt een stuk meer richting gothic metal dan zijn opvolger, desalniettemin erg gaaf (maar toch minder de typische Sirrah-sound voor mij).
Ondanks de verschillen in accenten/nuances tussen beide albums zijn beide wel erg vergelijkbaar, en beide ook erg goed. Albums liggen dus behoorlijk in het verlengde van elkaar. Ben die cd's trouwens verder nooit meer ergens tegengekomen, wellicht heb je op eBay succes?

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo dec 24, 2008 12:35 am

Op eBay zie ik ze beide staan ja, bedankt, voor nog een best redelijke prijs. Maar eens onthouden :)
Heus.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo dec 24, 2008 2:19 pm

CTTS schreef:Latere Sentenced is zeker niet slecht, maar mijn ding is het niet helemaal. En die, kort door de bocht, opmerking is alleen maar omdat ik het doodzonde vond (en vind) dat ze de stijl van North From Here compleet verlaten hebben 8)
Amok/Love & Death trek je nog wel? Ben het wel met je eens dat de Jarva periode hun beste periode is/was. Maar ook Down/Frozen/Crimson vind ik ook prima platen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo dec 24, 2008 5:47 pm

TALES OF MEDUSA - Triumphant Serenade LP

Veel obscuurder dan Tales Of Medusa wordt het niet. Deze Canadese heavy/power metal band brengt al zijn materiaal uit in zeer gelimiteerde opgaves (hoogstens honderd) en als klapper op de vuurpijl verkopen ze hun albums/demo's niet, maar sturen ze ze gratis en voor niks op aan degene die er om vraagt. Deze LP is gelimiteerd tot honderd stuks en werd vorig jaar uitgebracht, maar omdat ze dus niet naar distro's gestuurd worden zijn er nu al heel wat mensen op zoek naar dit kreng.

Maargoed, de muziek. In tegenstelling tot vele andere "cult" albums (Solar Eagle, Flames Of Hell) is deze LP echt goed. De muziek is te omschrijven als een mix van Mercyful Fate, Witch Cross, Agent Steel en Iron Maiden. De hypnotiserende sfeer op de langzamere nummers doet zelfs soms denken aan oude Noorse blekkie bands. De zang is niet zo heel erg bijzonder, beetje standaard US metal idee, maar wel goed. Het laatste nummer op de LP is een rehearsal track met een andere zanger, die heel wat beter is (hij doet me bij vlagen denken aan Halford in z'n jonge jaren!). De muziek is dan weer fenomenaal; echte heavy metal zoals ie vroegah werd gemaakt. Veel beter kan ik het helaas niet omschrijven, hehe.

Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe LP uit, hopelijk in een iets grotere oplage, met tracks van de laatste drie demotapes (waarvan ik er helaas maar eentje heb, maar die is nog beter dan deze LP).

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo dec 24, 2008 6:18 pm

Hellhammer schreef:TALES OF MEDUSA - Triumphant Serenade LP

Veel obscuurder dan Tales Of Medusa wordt het niet. Deze Canadese heavy/power metal band brengt al zijn materiaal uit in zeer gelimiteerde opgaves (hoogstens honderd) en als klapper op de vuurpijl verkopen ze hun albums/demo's niet, maar sturen ze ze gratis en voor niks op aan degene die er om vraagt. Deze LP is gelimiteerd tot honderd stuks en werd vorig jaar uitgebracht, maar omdat ze dus niet naar distro's gestuurd worden zijn er nu al heel wat mensen op zoek naar dit kreng.

Maargoed, de muziek. In tegenstelling tot vele andere "cult" albums (Solar Eagle, Flames Of Hell) is deze LP echt goed. De muziek is te omschrijven als een mix van Mercyful Fate, Witch Cross, Agent Steel en Iron Maiden. De hypnotiserende sfeer op de langzamere nummers doet zelfs soms denken aan oude Noorse blekkie bands. De zang is niet zo heel erg bijzonder, beetje standaard US metal idee, maar wel goed. Het laatste nummer op de LP is een rehearsal track met een andere zanger, die heel wat beter is (hij doet me bij vlagen denken aan Halford in z'n jonge jaren!). De muziek is dan weer fenomenaal; echte heavy metal zoals ie vroegah werd gemaakt. Veel beter kan ik het helaas niet omschrijven, hehe.

Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe LP uit, hopelijk in een iets grotere oplage, met tracks van de laatste drie demotapes (waarvan ik er helaas maar eentje heb, maar die is nog beter dan deze LP).
Idd. zeer goeie band. Kreeg laatst nog een rehearsel tape in mijn brievenbusje getorpedeerd. Moet eerst het deck repareren en dan kan ik eens achterover leunen en luisteren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo dec 24, 2008 6:22 pm

Parabellum schreef:[..]


Master's hammer is black metal, maar laat je daardoor alsjeblieft niet afschrikken. Het klinkt helemaal niet zoals de zooi die tegenwoordig wordt uitgebracht onder de naam black metal. Zowel muzikaal als vocaal heel originele band, ik weet niet met wie ik ze zou moeten vergelijken. Tis nogal riff-georiënteerd dus misschien zelfs iets voor heavy metal fans die wel wat zwaarder werk kunnen verdragen.
Ik hoop echt een keer dat ik een vinyl versie hiervan tegenkom. Niet idioot zeldzaam, maar op een of andere manier krijg ik dat kreng maar niet te pakken :evil:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo dec 24, 2008 6:25 pm

Draconian schreef:Wat dachten jullie van deze?

Afbeelding
Had ik laatst nog met Gloom, zeker een eeuw niet meer gedraaid. Blijft natuurlijk te gek, Macabre, maar dan ook echt alles.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo dec 24, 2008 6:30 pm

Oldies but goodies 1/4:
Afbeelding
Voormalige hc-punkband uit LA, die gedurende haar loopbaan groeide naar een meer metalen "crossover" sound. Dit laatste album was veelbelovend, bevat o.a. het geweldige nummer "Good Day For A Hanging", maar is toch gestorven in schoonheid.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo dec 24, 2008 6:34 pm

Oldies but goodies 2/4:
Afbeelding
Opvolger van het cultalbum "Finished With The Dogs", en bijna net zo goed. Near Dark is het absolute hoogtepunt op dit album. Naar mijn mening is het na dit album nooit meer goed gekomen met Sabina en co.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo dec 24, 2008 6:35 pm

Oldies but goodies 3/4:
Afbeelding
Deze boozebrothers waren op hun hoogtepunt toen dit album uitkwam. O.a. de cover Try Again is subliem.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo dec 24, 2008 6:36 pm

Oldies but goodies 4/4:
Afbeelding
Als ik dit album luister dan komen woorden als rauw, vies, gemeen, evil en medogenloos naar boven. Dit is zoals death metal moet klinken.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo dec 24, 2008 6:41 pm

Afbeelding

Altijd leuk het opschonen van je platenkast. Dit was ook een vreselijk goed album. Experimenteel, bruut en snel.
einde bericht

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 24, 2008 6:43 pm

Hellhammer schreef:TALES OF MEDUSA - Triumphant Serenade LP

Veel obscuurder dan Tales Of Medusa wordt het niet. Deze Canadese heavy/power metal band brengt al zijn materiaal uit in zeer gelimiteerde opgaves (hoogstens honderd) en als klapper op de vuurpijl verkopen ze hun albums/demo's niet, maar sturen ze ze gratis en voor niks op aan degene die er om vraagt. Deze LP is gelimiteerd tot honderd stuks en werd vorig jaar uitgebracht, maar omdat ze dus niet naar distro's gestuurd worden zijn er nu al heel wat mensen op zoek naar dit kreng.
In andere woorden, dit is geen vergeten release, maar in een zo'n beperkte oplage gemaakte en totaal anonieme band zonder een website of iets dergelijks dat het logisch is dat bijna niemand ze kent. Daarnaast heb ik (meerdere malen) ge-emailed naar de band zonder ooit een reactie te krijgen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » wo dec 24, 2008 7:26 pm

Immolation - Dawn Of Possession
Immolation - Here In After

Ik hoor echt vrijwel nooit iemand over deze geniale deathmetal cd`s. De Morbid Angel invloeden zijn zeker niet van de lucht, maar ik vind deze band net zo goed..zo niet beter. Niet helemaal volgeblast...maar lekker agressief.

Hoezo ik ben de laatste tijd in een Immolation- stemming.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » wo dec 24, 2008 8:12 pm

Strijdkreet schreef:Black knight - Masters of disaster (Black knight bij de cd rerelease)

Afbeelding

Toen ik van een maat een jaar of 4 geleden wat cd's had overgenomen ga hij een sampler van Cult metal classics erbij. De cd bevatte heel wat briljante tracks, maar een daarvan blonk uit als gordon bij probleemwijken op sbs6. Dat was namelijk het titelnummer van de release van deze canadeze Metal band. Opmerkelijk was ook de geweldige (hoge) zang, waar mening US power metal zanger jaloers op zal zijn. Later via een forum kwam ik erachter dat deze zanger nogal een raar trekje had. Het was namelijk een vrouw.

Normaal kan ik vrouwelijke zang bij Heavy metal niet uitstaan (doro ook niet) maar dit klinkt toch erg anders. Een collega uit de 80's traditional heavy metal zou het ook niet herkennen. Ik zal nu even kijken of ik wat kan uploaden.

http://www.youtube.com/watch?v=3mY59gCA ... 1&index=29

http://www.youtube.com/watch?v=Es5U_krw ... re=related

En mijn persoonlijke favoriet

http://www.youtube.com/watch?v=JNdWqj1C ... re=related

Weet je zeker dat dit gezongen wordt door een vrouw :? :shock: ! Klinkt wel ontzettend goed.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo dec 24, 2008 9:13 pm

Dat is zeer zeker een vrouw, al is het niet aan de foto's te herkennen. (ik heb nooit gezegd knappe vrouw)

Ik vind het zo jammer dat mensen niet eens de tijd nemen om er naar te luisteren omdat ze niet van vrouwelijke zang houden. Geweldige vocalen, en geweldige muziek.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 24, 2008 10:00 pm

Kwibus schreef:[..]



Weet je zeker dat dit gezongen wordt door een vrouw :? :shock: ! Klinkt wel ontzettend goed.
Ik heb die joetoep fragmenten niet bekeken, maar op het te downloaden nummer van het label hoor je toch duidelijk een vrouw.

http://www.sonicagerecords.com/modules. ... load&cid=1
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo dec 24, 2008 10:19 pm

Afbeelding

Mindscape won in 94 of in 95 een één of andere talentenjacht en mocht een album voor EMI opnemen. Dat werd dit titelloze debuut. De plaat bevat heerlijke melancholische, proggy metal. De Fates Warning en Queensrÿche (latere periodes) invloeden zijn niet van de lucht, maar desondanks luistert dit heerlijk weg. Nooit meer heb ik iets gehoord van deze gasten.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 24, 2008 10:59 pm

Die beschrijving klinkt wel erg goed! Eens even opzoeken.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » do dec 25, 2008 10:16 am

Edwynn schreef:Afbeelding

Mindscape won in 94 of in 95 een één of andere talentenjacht en mocht een album voor EMI opnemen. Dat werd dit titelloze debuut. De plaat bevat heerlijke melancholische, proggy metal. De Fates Warning en Queensrÿche (latere periodes) invloeden zijn niet van de lucht, maar desondanks luistert dit heerlijk weg. Nooit meer heb ik iets gehoord van deze gasten.
Dit is ook een cd die ik in de kast heb staan. Nooit begrepen waarom deze band niet succesvoller is geweest. Briljante cd die ik gelijk straks ga opzetten. Mooie kerstplaat.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 25, 2008 2:32 pm

Afbeelding

Nog een vergeten progpareltje: Heaven's Cry - Food For Thought Substitute uit 1997.
Het omschrijven van de muziek die deze Canadezen maken vind ik wat lastig. Qua sfeer gaat het nogal eens richting Psychotic Waltz, maar echt vergelijken kun je het er ook weer niet mee.
Drie gitaristen en twee leadzangers zorgen voor een bereheavy, doch uiterst origineel geluid. In de onderlagen zitten mooie keyboardpartijtjes verstopt.
Het is geen Dream Theater kloon maar een echte ongewone, innovatieve progmetal band.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr dec 26, 2008 11:42 am

Leuk, zo'n opsomtopic. Een kijken hoeveel mensen deze kennen:
Afbeelding

Nederlandse speed/thrash band. De demo "La Morta" is wel door Rusty Cage opnieuw uitgebracht een paar jaar geleden. Ik heb ze wel eens gevraagd of ze deze ook opnieuw uit zouden gaan brengen, waarop het antwoord was dat ze dat wel in de nabije toekomst van plan waren.. inmiddels zijn we 2 jaar verder, en is Jewel alweer van de site gehaald. :(
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr dec 26, 2008 1:23 pm

HighKing schreef:Leuk, zo'n opsomtopic. Een kijken hoeveel mensen deze kennen:
Afbeelding

Nederlandse speed/thrash band. De demo "La Morta" is wel door Rusty Cage opnieuw uitgebracht een paar jaar geleden. Ik heb ze wel eens gevraagd of ze deze ook opnieuw uit zouden gaan brengen, waarop het antwoord was dat ze dat wel in de nabije toekomst van plan waren.. inmiddels zijn we 2 jaar verder, en is Jewel alweer van de site gehaald. :(
Inderdaad een klassieker. Als je platen als A Sultan's Ransom, Thundersteel en Painkiller gaaf vind is dit een musthave.

Als je wilt weten waarom ze niet meer op de site van RCR te vinden zijn:
http://henkybacker.com/
(Website van de gitarist van Jewel)
Wat betreft de "La morta" uitgave van Rusty Cage, ben ik er door een aantal mensen op gewezen dat ondanks dat men verklaarde "zich verplicht te voelen met de verkoop van La Morta te stoppen" deze nog steeds te koop is bij de bekende CD winkles zoals: www.bol.com, cdbaby.com, cd_muziek.beslist.nl en nog vele anderen. En ik heb er nog nooit een rooie cent voor mogen ontvangen (ook niet voor het componisten aandeel) wat bewijst dat deze heren niet te vertrouwen zijn. Als je werkelijk geinterreseerd bent in de "La Morta" cd download hem dan via bittorrent (hoe is tie daar terecht gekomen?) helemaal gratis...

Henky Backer
It's the end of time

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6555
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr dec 26, 2008 2:12 pm

hmm, nu voel ik mij haast schuldig dat ik La Morta afgelopen jaar gekocht heb (op Dokk'em deze zomer overigens).
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » vr dec 26, 2008 2:25 pm

Beastie Meijer schreef:Oldies but goodies 4/4:
Afbeelding
Als ik dit album luister dan komen woorden als rauw, vies, gemeen, evil en medogenloos naar boven. Dit is zoals death metal moet klinken.
Dat noem jij een vergeten release?
Ik denk dat deze plaat voor velen juist een van de beste death metal albums ooit inhoud.
Niks vergeten.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » vr dec 26, 2008 4:28 pm

Righteous Pigs - Live and Learn


Afbeelding

Fucking gave grindcore, Mitch Harris speelde hier in voordat hij naar Napalm Death ging.

I HOPE YOU DIE IN A HOTEL FIRE!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 26, 2008 11:12 pm

Edwynn schreef:Afbeelding

Nog een vergeten progpareltje: Heaven's Cry - Food For Thought Substitute uit 1997.
Het omschrijven van de muziek die deze Canadezen maken vind ik wat lastig. Qua sfeer gaat het nogal eens richting Psychotic Waltz, maar echt vergelijken kun je het er ook weer niet mee.
Drie gitaristen en twee leadzangers zorgen voor een bereheavy, doch uiterst origineel geluid. In de onderlagen zitten mooie keyboardpartijtjes verstopt.
Het is geen Dream Theater kloon maar een echte ongewone, innovatieve progmetal band.
Gaaf ja! Toen nog cd van de maand geweest in de Aardschok.

Overigens zie ik daar in een andere post A Sultan´s Ransom nog staan van Cloven Hoof. Ook zo´n pareltje, wellicht de beste plaat van deze Engelsen. Een goede mix van Engelse heavy metal met een Amerikaans pepertje in de reet. Uitstekend geproduceerd en opgesierd met erg gave refereinen (Astral Rider!)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr dec 26, 2008 11:44 pm

Astral rider en 1001...... he!

Geweldige schijf.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za dec 27, 2008 12:10 am

sal schreef:[..]


Dat noem jij een vergeten release?
Ik denk dat deze plaat voor velen juist een van de beste death metal albums ooit inhoud.
Niks vergeten.

Het is één van de beste death metal albums aller tijden zoals ik al zei, maar.....ik hoor niemand er meer over. Zovaak wordt de naam Autopsy niet meer genoemd hoor.

Op deze manier geef ik het juist de aandacht die het ook anno 2008 nog zou moeten verdienen.
einde bericht

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 27, 2008 12:35 am

Ik doe ze nog maar ff weer een keer.

Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
Afbeelding

In mijn optiek één van de vetste thrash metal albums ooit. Waarom? Omdat ik maar weinig strakkere riffs heb gehoord dan op deze eerste plaat van Cyclone Temple. De plaat verscheen in de tijd dat grunge op kwam, dus men raakte al vrij snel in de vergetelheid, maar toch blijf ik Greg Fulton een fantastische gitarist vinden. Superstrakke thrash, die technisch ook nog eens interessant in elkaar steekt. De zang is ook wat meer afwijkend, neigt naar een meer melodieuze Phil Anselmo (zonder neurotische uithalen). Geweldige plaat met een topproductie!

Cyclone Temple - My Friend Lonely
Afbeelding

De tweede plaat. Minder dan het debuut, dat is zeker, maar ook hier staan weer een aantal retevette en uiterst strakke riffs op. De stijl neigt hier en daar wat meer naar groove metal, maar dat is niet storend. Minder is vooral de nieuwe zanger die nogal een geforceerde stem heeft. Toch een niet te missen plaatje voor de liefhebbers van '90ties thrash (ligt in het straatje van Forbidden ten tijde van Distortion) met hier en daar een lekkere groove. De plaat swingt, maar ja, de gitarist is dan ook een neger ;)

Geweldige band was dit, superrrrrstrak en bereheavy en daarnaast had de band echte nummers. Geen ellenlange voortkabbelende tracks met aan elkaar geplakte riffjes, maar uiterst zorgvuldig gespeelde composities met kop en staart. Superband!

liefhebbers checken de (fan-made) myspace en luisteren daar het weergaloze 'Why' (wat een riffs!):
http://www.myspace.com/cyclonetemple
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za dec 27, 2008 1:57 am

Jeroen schreef:[..]
Overigens zie ik daar in een andere post A Sultan´s Ransom nog staan van Cloven Hoof. Ook zo´n pareltje, wellicht de beste plaat van deze Engelsen. Een goede mix van Engelse heavy metal met een Amerikaans pepertje in de reet. Uitstekend geproduceerd en opgesierd met erg gave refereinen (Astral Rider!)
Grappig dat je ASR noemt, want ik was nog van plan om wat te schrijven over m'n favoriete CH album....

CLOVEN HOOF - Dominator

Als mensen het hebben over Cloven Hoof hebben ze het al vaak over of hun fantastische occult getinte debuut LP, of de geweldig Amerikaans-aandoende power metal klassieker A Sultan's Ransom. Hun beste studio album vind ik echter Dominator. Het grootste commentaar van veel mensen op dit album is dat productie erg slecht is. Nou is de productie niet echt goed, maar lang niet zo slecht als bijvoorbeeld Metal From Hell van Satan's Host.

Maargoed; de muziek. Dominator is meer power metal dan het debuut, maar klinkt toch weer anders dan ASR. Daar waar ASR een paar echt klassieke songs heeft (Astral Rider, Mistress Of The Forest, Highlander) staan er ook een paar minder goeie nummers op (Jekyll & Hyde, Notre Dame, 1001). Dominator is van begin tot eind een fantastisch album, met geniale klassiekers als Reach For The Sky, Road Of Eagles, Rising Up, The Fugitive en Nova Battlestar. Vooral Reach For The Sky en Road Of Eagles zijn ware klassiekers. Dominator klinkt wat mij betreft wat "Britser" dan ASR. Daar waar ASR mij vooral doet denken aan Amerikaanse bands als Jag Panzer en consorten klinkt Dominator veel meer als een mix van Priest, Maiden en Thin Lizzy, gecombineerd met de unieke sound die Cloven Hoof al had op hun debuut.

Ook moet er zeker iets gezegd worden over de zang. De man die de zang doet op zowel Dominator als ASR, Russ North, staat wat mij betreft op gelijke hoogte met Rob Halford, Harry Conklin (Jag Panzer/Satan's Host), Glen May (Tyrant) en Eric Adams. Wat een fantastische stem heeft deze man. Z'n gillen op Dominator zijn misschien niet zo gestoord hoog als op ASR, maar hij laat als nog horen dat hij een flinke pot metal kan inzingen.

Houd je van ouderwetse heavy/power metal, dan zal dit album je zeker bevallen. Hopelijk wordt Cloven Hoofs nieuwe album (wederom met Russ North achter de microfoon) van hetzelfde niveau als hun albums uit de jaren 80.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za dec 27, 2008 9:16 am

Afbeelding

Deze kwam ik ook nog tegen:
Inquisitor - Walpurgis - Sabbath Of Lust

Eerste en enige plaat van deze mannen. De extreme thrash die hier gebracht wordt, laat zich wel enigszins vergelijken met Dead Head, oude Sadus en de oude Kreator.
Vooral de vocalen van zanger Alex zijn behoorlijk ziek.
Gitarist Erik werd later ingelijfd bij Ancient Rites en drummer Wim zat nog bij Judgement Day en Centurian.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » za dec 27, 2008 10:26 am

Edwynn schreef:Afbeelding

Nog een vergeten progpareltje: Heaven's Cry - Food For Thought Substitute uit 1997.
Het omschrijven van de muziek die deze Canadezen maken vind ik wat lastig. Qua sfeer gaat het nogal eens richting Psychotic Waltz, maar echt vergelijken kun je het er ook weer niet mee.
Drie gitaristen en twee leadzangers zorgen voor een bereheavy, doch uiterst origineel geluid. In de onderlagen zitten mooie keyboardpartijtjes verstopt.
Het is geen Dream Theater kloon maar een echte ongewone, innovatieve progmetal band.
Gratis te downloaden van de band site: www.heavenscry.com....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za dec 27, 2008 2:03 pm

Jeroen schreef:Ik doe ze nog maar ff weer een keer.

Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am

In mijn optiek één van de vetste thrash metal albums ooit. Waarom? Omdat ik maar weinig strakkere riffs heb gehoord dan op deze eerste plaat van Cyclone Temple. De plaat verscheen in de tijd dat grunge op kwam, dus men raakte al vrij snel in de vergetelheid, maar toch blijf ik Greg Fulton een fantastische gitarist vinden. Superstrakke thrash, die technisch ook nog eens interessant in elkaar steekt. De zang is ook wat meer afwijkend, neigt naar een meer melodieuze Phil Anselmo (zonder neurotische uithalen). Geweldige plaat met een topproductie!
Hulde! Het tweede album vind ik toch een stuk minder. Ik zou eerder de re-issues van Znöwhite aanraden als je Ian Tafoya op gitaar wilt horen. En een beter zanger(es).
Hellhammer schreef:[..]


Grappig dat je ASR noemt, want ik was nog van plan om wat te schrijven over m'n favoriete CH album....

CLOVEN HOOF - Dominator

Houd je van ouderwetse heavy/power metal, dan zal dit album je zeker bevallen. Hopelijk wordt Cloven Hoofs nieuwe album (wederom met Russ North achter de microfoon) van hetzelfde niveau als hun albums uit de jaren 80.
Dominator en A Sultan's Ransom zullen al zo'n twee jaar gereissued worden maar nog steeds geen nieuws van het label. :(
It's the end of time

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za dec 27, 2008 2:54 pm

jeffrey schreef:[..]


Ik heb zelf ook Break Out, leuk plaatje. Power Infusion ken ik nog niet. Simpele Duitse Heavy Metal is een zwak voor mij. Maar dit is echt een plaatje waar alles aan klopt naar mijn mening.
Aks je Break Out gaaf vindt dan vind je Power Infusion nóg gaver!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 27, 2008 3:07 pm

Dragonforce schreef:[..]
Dominator en A Sultan's Ransom zullen al zo'n twee jaar gereissued worden maar nog steeds geen nieuws van het label. :(
A Sultan´s Ransom kom ik nog vaak zat tegen op markets voor een redelijke prijs. Heb em daar zelf ook vandaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za dec 27, 2008 6:24 pm

Beastie Meijer schreef:[..]



Het is één van de beste death metal albums aller tijden zoals ik al zei, maar.....ik hoor niemand er meer over. Zovaak wordt de naam Autopsy niet meer genoemd hoor.

Op deze manier geef ik het juist de aandacht die het ook anno 2008 nog zou moeten verdienen.
Nou, ik ken anders genoeg mensen die Autopsy nog steeds een te gekke band vinden. En dan woon ik nog in Zeeland.
Onder welke steen woon jij? :mrgreen:
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » za dec 27, 2008 6:28 pm

Edwynn schreef:Afbeelding

Deze kwam ik ook nog tegen:
Inquisitor - Walpurgis - Sabbath Of Lust

Eerste en enige plaat van deze mannen. De extreme thrash die hier gebracht wordt, laat zich wel enigszins vergelijken met Dead Head, oude Sadus en de oude Kreator.
Vooral de vocalen van zanger Alex zijn behoorlijk ziek.
Gitarist Erik werd later ingelijfd bij Ancient Rites en drummer Wim zat nog bij Judgement Day en Centurian.
Ghehe, typisch geval van lokale helden !

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za dec 27, 2008 6:38 pm

lampje schreef:[..]

Ghehe, typisch geval van lokale helden !
8)

Toch zet ik de plaat nog wel eens op. Beukt nog altijd lekker weg!
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za dec 27, 2008 7:34 pm

sal schreef:[..]


Nou, ik ken anders genoeg mensen die Autopsy nog steeds een te gekke band vinden. En dan woon ik nog in Zeeland.
Onder welke steen woon jij? :mrgreen:
Over de Ijssel, op een terp en dus niet onder een steen
einde bericht

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za dec 27, 2008 7:46 pm

Een band die wat mij betreft uitstekend in dit topic past, is het Franse Love Lies Bleeding .

Afbeelding

Al sinds het eind van de vorige eeuw speelt deze band een vorm van symfonische black metal die origineler is dan menigeen op het eerste gezicht zou vermoeden. Bovendien heeft de band inmiddels al vijf volledige albums op haar naam staan, waarvan ik in ieder geval de laatste 4 in mijn bezit heb en nog regelmatig met veel plezier draai.

De band speelt zoals gezegd een symfonische vorm van black metal, waarin echter het contrast tussen harde, agressieve delen en romantisch pianospel uitstekend naar voren komt. De snelle delen hakken er namelijk - in tegenstelling tot veel andere bands in dit genre - écht in. Bovendien is de muziek niet over de top bombastisch, maar zijn de symfonische invloeden vooral te vinden in het romantische pianospel.

Op de laatste twee albums klinkt de band nog wat moderner en innovatiever, met wat lichte electro-invloeden in de sound. Wat ik echter vooral zo gaaf vind aan deze band, is het feit dat ze lange, afwisselende en boeiende nummers weten te schrijven en dat ze zowel krachtig als romantisch klinken. Misschien iets voor de liefhebbers van Anorexia Nervosa, hoewel LLB net wat minder extreem is.

De albums die ik heb en waar ik dus over kan oordelen:

S.I.N.

Afbeelding

Ex Nihilo

Afbeelding

Ellipse

Afbeelding

Clinamen

Afbeelding

Geef deze band dus eens een kans!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 28, 2008 2:54 pm

Mooi om te zien dat veel van deze "vergeten releases" gewoon bij mij in de kast staan.
Exhorder, Dornenreich, Mork gryning, Faith no more, Molested, Mushroomhead, The Amenta, Obtained enslavement, Ceadere, Soulburn, Gates of ishtar, Spineshank, Tristitia...
En zelfs Ex nihilo van Love lies bleeding heeft hier in de kast gestaan. Maar dat bleek mijn ding niet te zijn.

Laat ik nu ook eens een duit in het zakje doen:

The Provenance - How would you like to be spat at
Afbeelding

Withered beauty - Withered beauty

Afbeelding

Borknagar - Borknagar
Afbeelding

Face down - The twisted rule the wicked
Afbeelding

En natuurlijk...
Naglfar - Vittra
Afbeelding
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie