Vergeten Releases

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » ma jan 20, 2014 7:59 pm

Een vergeten plaat is zeker ook Faith Fails, de enige full-length van het Zweedse Fallen Angel uit 1992. Geen occulte toestanden, maar goede en behoorlijk melodieuze (door de Bay Area scene geïnspireerde) thrash metal met een powermetalrandje. Testament, Mortal Sin, Heathen en Metallica zijn zeker terug te horen, maar de band onderscheidt zich enigszins door de felle en tamelijk geschifte zang van Johan Bülow. Met name onderstaand nummer is een heerlijk thrashnummer met een lekkere drive, goede riffs en solo's. Originaliteit hoef je hier niet te verwachten, maar dat is bij de retro-bandjes van tegenwoordig ook niet het geval.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » do apr 01, 2021 9:44 am

Schop!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door Amibor » do apr 01, 2021 10:35 am

dit is idd een gaaf topic om omhoog te schoppen, hier heb ik inmiddels wel een waslijst voor. Die ga ik wellicht vandaag even neersmijten.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » do apr 01, 2021 10:56 am

Ja, was min of meer naar aanleiding van het huidige thema in playlisttopic.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2330
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jan-Willem » do apr 01, 2021 11:10 am

Jeroen schreef: ma jan 20, 2014 7:59 pm Een vergeten plaat is zeker ook Faith Fails, de enige full-length van het Zweedse Fallen Angel uit 1992. Geen occulte toestanden, maar goede en behoorlijk melodieuze (door de Bay Area scene geïnspireerde) thrash metal met een powermetalrandje. Testament, Mortal Sin, Heathen en Metallica zijn zeker terug te horen, maar de band onderscheidt zich enigszins door de felle en tamelijk geschifte zang van Johan Bülow. Met name onderstaand nummer is een heerlijk thrashnummer met een lekkere drive, goede riffs en solo's. Originaliteit hoef je hier niet te verwachten, maar dat is bij de retro-bandjes van tegenwoordig ook niet het geval.
Net even naar geluisterd en het deed mij ook heel erg aan Megadeth denken en dan voornamelijk de zang.

Verder een goed topic om eens grondig door te spitten

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jeroen » do apr 01, 2021 8:43 pm

Ik vind de zang heel eigenaardig. Beetje Living Death-achtig, met misschien inderdaad een Mustaine-bite. Heb de cd toevallig laatst weer eens gedraaid en ik vind het gewoon een goede plaat. Weinig origineel zoals ik al zei, zelfs voor die tijd, maar wel gave nummers.

Zweden had sowieso best wat aardige thrashbands eind jaren tachtig en begin negentig. Veelal klonen van de grote Amerikaanse namen, maar wel altijd met uitstekende muzikanten (net als tegenwoordig in al die grote namen) en platen vol goede songs. The First Defiance van Agony is bijvoorbeeld een heerlijk album in het straatje van Metallica (tussen Kill 'Em All en Ride The Lightning in) en Testament. Staan echt volvette riffs op die schijf.

Then Came The Killing van Mezzrow vind ik ook een te gekke plaat. Lijkt eveneens erg op Testament en andere Bay Area bands, maar ik mag er graag naar luisteren. Behoorlijk toegankelijke thrash metal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11732
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Vergeten Releases

Bericht door Amibor » do apr 01, 2021 10:49 pm

Afbeelding

Deze vond ik een jaartje geleden in een eurobak tussen Borsato en Vader Abraham. Het zag er interessant genoeg uit om mee te nemen voor een euro, en thuis bleek dit een van de beste aankopen van het jaar. Donderende death met symphonische uithalen, je zou er ouwe Septic Flesh bij kunnen halen, maar dat dekt niet helemaal de lading vind ik. Het heeft gek genoeg meer een black/doom sfeertje, al is het toch echt death. Beetje mystiek ook. Erg gave plaat, hopeloos onbekend.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Vergeten Releases

Bericht door dako » vr apr 02, 2021 8:42 am

Leuk, maar hoe heet die band? Ik kan niks zinnigs uit dat kutlogo halen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8390
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Vergeten Releases

Bericht door AmnesJAn » vr apr 02, 2021 9:29 am

dako schreef: vr apr 02, 2021 8:42 am Leuk, maar hoe heet die band? Ik kan niks zinnigs uit dat kutlogo halen.
Depresy.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16493
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Re: Vergeten Releases

Bericht door Jesper » vr apr 02, 2021 11:26 am

Amibor schreef: do apr 01, 2021 10:49 pm Afbeelding

Deze vond ik een jaartje geleden in een eurobak tussen Borsato en Vader Abraham. Het zag er interessant genoeg uit om mee te nemen voor een euro, en thuis bleek dit een van de beste aankopen van het jaar. Donderende death met symphonische uithalen, je zou er ouwe Septic Flesh bij kunnen halen, maar dat dekt niet helemaal de lading vind ik. Het heeft gek genoeg meer een black/doom sfeertje, al is het toch echt death. Beetje mystiek ook. Erg gave plaat, hopeloos onbekend.
Klinkt aardig. Anders stuur je een nummertje in voor de lijst? Je hebt nog een aantal uur.
Heus.

Plaats reactie