Doom Metal IV: Burning A Sinner

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma feb 09, 2009 2:29 pm

Wellicht dat ik het eens ga luisteren!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma feb 09, 2009 2:56 pm

Hellhammer schreef:Geweldig album inderdaad, maar ik moet toch toegeven dat die zang me soms op m'n zenuwen werkt. Misschien dat ik inmiddels van mening veranderd ben, is immers al een aardige tijd geleden sinds ik die plaat voor het laatst opgezet heb. Toch maar weer eens luisteren dus.
Die zang is extreem goed! :shock:
Enorm veel emotie, erg vol en vooral de hoge uithalen zijn perfect. Die zijn precies zo getimed dat de muziek tot een (emotionele) climax komt. Bijvoorbeeld bij In the Open Sea of A Tumulus. De zanger schijnt zelfmoord gepleegd te hebben (althans, hij belande voor een trein...het wordt niet duidelijk verwoord), en het klinkt wat banaal, maar zijn pijn is echt op het album te horen. Misschien wrang, maar doom op zijn best.

En dan ook nog dat heerlijke gitaargeluid.
Het album is een van de beste doomalbums die ik ken. Doet voor mij niet onder aan een Solitude Aeturnus of While Heaven Wept. Ik heb de cd trouwens, de laatste die ze hadden bij Displeased Records. Maar misschien is het nog wel goed te krijgen. Machtige en echt epische muziek.

Wel leuk trouwens dat de oorspronkelijke opname gewoon van een cassettebandje is, maar toch nog behoorlijk : )


Myspace: http://www.myspace.com/scaldtribute
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma feb 09, 2009 6:58 pm

weet je waar ik nou op zit te wachten? op de Nieuwe Mournful Congregation !!

net ''the June Frost'' ge pre-ordered....de samples klinken fantastisch :D
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mar 12, 2009 9:30 am

Recensie van Isole - Silent Ruins: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5395
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 31, 2009 12:46 pm

Recensie van Black Pyramid:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5436



Verbaast me overigens dat ik de band hier niet voorbij heb zien komen, want dit is wel degelijk een aanrader!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di mar 31, 2009 7:02 pm

Heerlijke EP is dat inderdaad.
Twee geweldige nummers.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di mar 31, 2009 7:32 pm

Metalheank schreef:Recensie van Isole - Silent Ruins: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5395
En het interview: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=714

Binnenkort staan ze in Tilburg en Rotterdam!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » do apr 16, 2009 10:47 pm

Natasja schreef:While Heaven Wept, heel erg mooi!

Ik luister nu naar hun laatste album uit 2003, Of Empires Forlorn.
Dat is inderdaad erg mooi!

In dit topic heb ik al veel nieuwe muziek ontdekt :P

Is men ook bekend met Saint Vitus?
Ik ken alleen het album Born Too Late wat overigens een super album is!

http://www.youtube.com/watch?v=lpVUMuLLqug
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » do apr 16, 2009 10:55 pm

innuendo schreef:Recensie van Black Pyramid:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5436



Verbaast me overigens dat ik de band hier niet voorbij heb zien komen, want dit is wel degelijk een aanrader!
AMEN TO THAT!

Black Pyramid is fucking gaaf en de nummers zijn ook nog eens lekker variërend. (alle nummers, niet alleen die 2 van de demo dus :P )
Visions of Gehenna vind ik wel het tofste nummer tot nu toe.


En zoals in de recensie staat; ze verdienen echt wel meer dan een schrale vinyl EP met 2 songs. Gewoon een full lenght (CD!)zou hier direct een aanschaf zijn.
(daar ik geen lp-speler heb en ook totaal geen interesse in al dat)

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do apr 16, 2009 11:48 pm

Metalheank schreef:[..]


Die zang is extreem goed! :shock:
Enorm veel emotie, erg vol en vooral de hoge uithalen zijn perfect. Die zijn precies zo getimed dat de muziek tot een (emotionele) climax komt. Bijvoorbeeld bij In the Open Sea of A Tumulus. De zanger schijnt zelfmoord gepleegd te hebben (althans, hij belande voor een trein...het wordt niet duidelijk verwoord), en het klinkt wat banaal, maar zijn pijn is echt op het album te horen. Misschien wrang, maar doom op zijn best.

En dan ook nog dat heerlijke gitaargeluid.
Het album is een van de beste doomalbums die ik ken. Doet voor mij niet onder aan een Solitude Aeturnus of While Heaven Wept. Ik heb de cd trouwens, de laatste die ze hadden bij Displeased Records. Maar misschien is het nog wel goed te krijgen. Machtige en echt epische muziek.

Wel leuk trouwens dat de oorspronkelijke opname gewoon van een cassettebandje is, maar toch nog behoorlijk : )


Myspace: http://www.myspace.com/scaldtribute
Idd heerlijke zanglijnen, het sleept je gewoon mee of je wil of niet. Zeer mooie uitgespannen nummers, wel echt een album waar je voor moet gaan zitten. Samen met EDM en Doomsword de beste (Epic) Doomplaten ooit voor mij.
Allemaal even normaal doen tegen djent

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » zo mei 03, 2009 10:07 pm

Voor liefhebbers van epische doom in de vaarwateren van Neurosis en consorten, onlangs is dit plaatje uitgekomen:
HKY - HKY
Afbeelding

Gekwelde vocalen, zompende gitaren, hier en daar wat elektronische ondersteuning en af en toe prachtige melodieën maakt de muziek erg de moeite waard.

O, en voor de liefhebbers van Khanate en dergelijke is er onlangs Gnaw met This Face uitgekomen.

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » zo mei 03, 2009 10:53 pm

Avalon schreef:[..]
Is men ook bekend met Saint Vitus?
Dat is bijna zoiets als in een death metal topic vragen of men bekend is met Death.

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » ma mei 04, 2009 3:25 pm

ysudem schreef:[..]


Dat is bijna zoiets als in een death metal topic vragen of men bekend is met Death.
Hehe stom maar ik ben er helemaal nog niet bekend mee :wink:

NP: Electric Wizard - Dopethrone
Ontzettend zwaar, moet er erg aan wennen om deze plaat op dit tijdstip van de dag te spelen. Wel heerlijk midden in de nacht als je naar huis moet fietsen, bad trip.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » ma mei 04, 2009 4:20 pm

Avalon schreef:[..]
Hehe stom maar ik ben er helemaal nog niet bekend mee :wink:
Nou ja, je begint goed zo te zien :wink:. Check Pentagram (US) ook eens als je ze nog niet kent.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma mei 04, 2009 5:05 pm

Avalon schreef:[..]


Hehe stom maar ik ben er helemaal nog niet bekend mee :wink:
Als je dan toch goed beginnen wilt, bands als The Lamp Of Thoth, Warning en Dream Death zullen je ook wel bekoren. ;) Pentagram ook inderdaad, die hebben ook een aantal fijne albums op hun naam staan.

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » ma mei 04, 2009 6:52 pm

Avalon schreef:[..]


Hehe stom maar ik ben er helemaal nog niet bekend mee :wink:

NP: Electric Wizard - Dopethrone
Ontzettend zwaar, moet er erg aan wennen om deze plaat op dit tijdstip van de dag te spelen. Wel heerlijk midden in de nacht als je naar huis moet fietsen, bad trip.
Ik zou van Electric Wizard ook zeker hun laatste album, Witchcult Today, een luisterbeurt gunnen. Iets minder geronk en gezoem, maar wel het zelfde sfeertje en loeizware riffs. Aan het rijtje van Ysudem en Hellhammer zou ik graag Pagan Altar, Reverend Bizarre, Serpentcult, The Gates Of Slumber, Centurions Ghost en (The) Hooded Menace toevoegen. Veel plezier er mee! :mrgreen:
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

ysudem
Berichten: 340
Lid geworden op: di nov 11, 2008 10:36 pm

Bericht door ysudem » ma mei 04, 2009 7:43 pm

Men mag ook zelf nog wat research doen hoor :wink:

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mei 04, 2009 9:27 pm

Goed research zal u leiden naar Trouble en Revelation.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma mei 04, 2009 9:32 pm

BJ schreef: Ik zou van Electric Wizard ook zeker hun laatste album, Witchcult Today, een luisterbeurt gunnen.
Afbeelding







pak gewoon een van al hun andere platen.
Bij voorkeur Come my Fanatics en We Live.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma mei 04, 2009 10:43 pm

Flikker op man, ikzelf vind witchcult today zelfs de beste EW schijf. Maar als men niet Dopethrone als beste noemt dan krijg je een aantal lui die maar een handjevol goed doom bands kennen die gaan zitten mekkeren.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Ernst
Berichten: 5005
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di mei 05, 2009 9:46 am

Witchcult today is zonder meer de meest toegankelijke Electric Wizard schijf. Desalniettemin vind ik het niet de beste; Dopethrone en Come my fanatics genieten wat dat betreft de voorkeur, die hebben een veel langere houdbaarheidsdatum voordat de verveling toeslaat.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » di mei 05, 2009 5:02 pm

Strijdkreet schreef:Flikker op man, ikzelf vind witchcult today zelfs de beste EW schijf.
Dan moet je die anderen eens luisteren :) .

Strijdkreet schreef:Maar als men niet Dopethrone als beste noemt dan krijg je een aantal lui die maar een handjevol goed doom bands kennen die gaan zitten mekkeren.
(':

uhu, ga verder




EDIT:
Ik zal gelijk eens serieus zijn ook, schijnt ook te mogen:
WT is lekker toegankelijk en een prima cd'tje, alleen in verhouding met het andere werk vind ik het 1. overduidelijk minder 2. hij gaat heel snel vervelen. 3. hij heeft gewoon een enorm verrot geluid.
Ik vind het persoonlijk de minste van alle albums tot nu toe.


De beste is moeilijk te zeggen. Ik denk toch We Live. Hoewel ik dopethrone erg graag mag en Come my Fanatics ook een favoriet is.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » di mei 05, 2009 7:27 pm

Oh, ik weet niet of Thomaster het al had gespamt, maar met Nymphea Aurora komt er binnenkort een nieuwe promo uit. Hij gaat drie nummers en een krap half uurtje duren. Het is een fijn doom/death plaatje geworden, als ik zelf mag zeggen. :)
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Hybr1d » wo mei 06, 2009 10:03 am

Ben zelf meer fan van de melodische doom als Swallow the Sun, Slumber en Draconian. Ligt er meer in dit straatje?
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo mei 06, 2009 11:21 am

Hmm, probeer onze Nederlandse trots Officium Triste eens. Geweldige band!

En nee Andreas, ik had het nog niet gespamd. Binnenkort een nieuwe Nymphea Aurora. Hij komt gratis online te staan dus ik zou zeggen dus jullie die maar even moeten luisteren ;)
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo mei 06, 2009 7:18 pm

Dragonforce schreef:Goed research zal u leiden naar Trouble en Revelation.
Dat staat buiten kijf. Psalm 9 is misschien wel één van de beste doom schijfjes ooit en sowieso het beste Amerikaanse doom album.

En de eerste van Electric Wizard is de beste. Mountains Of Mars!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 06, 2009 7:28 pm

Hellhammer schreef:en sowieso het beste Amerikaanse doom album.
Saint Vitus? Dream Death? Penance? The Gates Of Slumber? Solitude Aeturnus? Pentagram? Revelation? Iron Man? Blood Farmers? Asylum/Unorthodox?

Nee?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo mei 06, 2009 7:31 pm

Dragonforce schreef:[..]
Saint Vitus? Dream Death? Penance? The Gates Of Slumber? Solitude Aeturnus? Pentagram? Revelation? Iron Man? Blood Farmers? Asylum/Unorthodox?

Nee?
Stuk voor stuk fantastische bands (met Dream Death, Vitus, Revelation, SA en Iron Man als favorieten), maar toch kan niks van die bands op tegen Psalm 9. That said zijn Black Night, Release, Yet So Far, Journey Into Mystery, Saint Vitus, Hallow's Victim en Into The Depths Of Sorrow allemaal klassiekers.

Over Iron Man gesproken, de nieuwe CD komt mijn kant op. Ben benieuwd, die EP was in ieder geval erg fijn.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » za mei 09, 2009 3:49 pm

Mournful gust uit Oekraine

Ea uit Rusland.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » za mei 09, 2009 11:45 pm

Ja, Ea had toch ook weer een nieuw album?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » zo mei 10, 2009 1:26 am

Audiophile schreef:Ja, Ea had toch ook weer een nieuw album?
klopt, heb hem hier liggen. Lekker plaatje.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » zo mei 10, 2009 11:07 am

The 11th hour klinkt echt su-per! Ik kan niet wachten totdat die cd er komt. Hulde, hulde, hulde!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo mei 10, 2009 1:53 pm

De nieuwe Iron Man is binnen, en man o man, wat een album! Iommi en zijn vrinden zouden willen dat ze nog zo'n album konden maken. Nergens is er echt sprake van Sabbath jatterij (zoals bij de laatste Witchfinder General), de teksten zijn erg goed, de zang doet denken aan een mix van Ozzy en Wino, de riffs zijn gruwelijk heavy en de bas en drum zijn ook geheel in stijl van Butler en Ward. Op hun myspace zijn enkele sampletjes te checken:

http://www.myspace.com/ironmanband

Doen dus!

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » zo mei 10, 2009 10:01 pm

ysudem schreef:[..]


Nou ja, je begint goed zo te zien :wink:. Check Pentagram (US) ook eens als je ze nog niet kent.
Gelukkig geen wansmaak dus:wink: Bedankt voor de tips allemaal, deze week staat het in mijn afspeellijst!
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Dr. Freudstein
Berichten: 77
Lid geworden op: do jul 22, 2004 10:09 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Dr. Freudstein » zo mei 10, 2009 10:48 pm

wyrm schreef:The 11th hour klinkt echt su-per! Ik kan niet wachten totdat die cd er komt. Hulde, hulde, hulde!
Dank! :wink:

Ben momenteel druk bezig om alle gitaarpartijen opnieuw in te spelen, dan de bas en als die erop staat ga ik aan de zang beginnen. Het ziet er vooralsnog naar uit dat de plaat ergens in oktober uitkomt...

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » za mei 16, 2009 1:56 pm

http://www.myspace.com/processionburn

Ik word zowat van mijn bureaustoel geblazen door deze jonge doom band. Traditional doom uit Chili, doet niks onder voor bands als Warning en Reverend Bizarre. Deze band gaat het ver schoppen!
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » za mei 16, 2009 2:17 pm

BJ schreef:http://www.myspace.com/processionburn

Ik word zowat van mijn bureaustoel geblazen door deze jonge doom band. Traditional doom uit Chili, doet niks onder voor bands als Warning en Reverend Bizarre. Deze band gaat het ver schoppen!
Ik kwam deze band laatst ook tegen, klonk erg goed inderdaad. Moet die EP nog eens opsporen.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za mei 16, 2009 3:03 pm

Procession is inderdaad ijzersterk.
Zowel op plaat als live. Live maakten ze ook een verpletterende indruk op Doom Shall Rise (en kennelijk ook Keep It True)


Voor degenen die de ep zoeken. Op vinyl is ie ujitverkocht maar hij is tevens onlangs op cd uitgebracht door Iron Kodex en is gewoon te bestellen via www.ironkodex.de

Het is dan wel een ep maar hij duurt net iets langer dan 45 minuten.
De eerste drie nummers zijn nieuw en de andere drie zijn hun demonummers.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » za mei 16, 2009 4:58 pm

Heb hier trouwens nog niets gelezen over The Wounded Kings. Puik spul.

Well, if you ever fancy a spooky night in with the lights off and tales of ghost ahoy, let this creepy bugger be your soundtrack. Coming from the primitive wastes of Dartmoor, where the legendary Hairy Hand is said to wander the corridors of Pixie's Holt, it's no wonder these guys can conjure such a ghoulish atmosphere. Title track opener 'Embrace Of The Narrow House' is pure HP Lovecraft, both in spirit and sentiment, 'Master of Witches' is a religious procession, while if you've ever been woken by night terrors and can't get back to sleep, you'll know the meaning of 'The Hours'. Classic 70's infused Hammer horror doom.

http://www.myspace.com/thewoundedkings2
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za mei 16, 2009 5:01 pm

Baldurs Tod schreef:Heb hier trouwens nog niets gelezen over The Wounded Kings. Puik spul.

Well, if you ever fancy a spooky night in with the lights off and tales of ghost ahoy, let this creepy bugger be your soundtrack. Coming from the primitive wastes of Dartmoor, where the legendary Hairy Hand is said to wander the corridors of Pixie's Holt, it's no wonder these guys can conjure such a ghoulish atmosphere. Title track opener 'Embrace Of The Narrow House' is pure HP Lovecraft, both in spirit and sentiment, 'Master of Witches' is a religious procession, while if you've ever been woken by night terrors and can't get back to sleep, you'll know the meaning of 'The Hours'. Classic 70's infused Hammer horror doom.

http://www.myspace.com/thewoundedkings2
Luister nu naar hun tracks op myspace. En is idd puik spul. Die beschrijving klopt helemaal.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » za mei 16, 2009 6:17 pm

The Wounded Kings is zeker goed, de afgelopen week heb ik Embrace of the Narrow House meerdere malen beluisterd.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 26, 2009 12:55 pm

Afbeelding

Heeft iemand dit album al gehoord? Zo niet, waarom niet?!

Arcana coelestia is een Italiaanse doom band die bestaat uit de heren LS en MZ. De laatste is ook bekend van de black/doom band Urna en de black metal band Locus mortis.

Ze hebben 2 albums uit:
Ubi Secreta Colunt (2007)
Le Mirage De Lideal (2009)

Ikzelf ben alleen bekend met Le Mirage De Lideal. Maar dit album kan ik iedere fan van funeral doom echt heel warm aanbevelen. Arcana coelestia is zwaar beinvloed door Shape of despair maar doet af en toe ook wel een beetje denken aan Void of silence.

Checken die hap:
http://www.myspace.com/arcanacoelestia
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » di mei 26, 2009 1:41 pm

Iemand de nieuwe Nymphea Aurora al gehoord? ;)
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » di mei 26, 2009 2:04 pm

Baldurs Tod schreef:Heb hier trouwens nog niets gelezen over The Wounded Kings. Puik spul.

Well, if you ever fancy a spooky night in with the lights off and tales of ghost ahoy, let this creepy bugger be your soundtrack. Coming from the primitive wastes of Dartmoor, where the legendary Hairy Hand is said to wander the corridors of Pixie's Holt, it's no wonder these guys can conjure such a ghoulish atmosphere. Title track opener 'Embrace Of The Narrow House' is pure HP Lovecraft, both in spirit and sentiment, 'Master of Witches' is a religious procession, while if you've ever been woken by night terrors and can't get back to sleep, you'll know the meaning of 'The Hours'. Classic 70's infused Hammer horror doom.

http://www.myspace.com/thewoundedkings2
dit klinkt idd erg goed!
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuse ... =472134035
heh, geniale review

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » di mei 26, 2009 2:36 pm

Heeft iemand de split van Nadja en A Storm Of Light al gehoord?
De coverart van dat album is in ieder geval al geniaal.

Afbeelding
Hij is alleen vrij prijzig..
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » di mei 26, 2009 5:23 pm

Audiophile schreef:Iemand de nieuwe Nymphea Aurora al gehoord? ;)
Nog niet maar die zal eerdaags in de bus vallen :P
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mei 26, 2009 6:21 pm

FOREST OF EQUILIBRIUM, the classic debut album from British doom metal legends CATHEDRAL has been reissued on DualDisc and is out now in Europe.

CATHEDRAL's doom opus debut, FOREST OF EQUILIBRIUM shocked the scene with its tortured sound upon its release in 1991. The reissue comes on a DualDisc, featuring the album - which has been remastered specially for this release - on one side, and a DVD on the other side.

The DVD side features a brand new 40 minute documentary titled "Return To The Forest", with key early band members, including longstanding core duo LEE DORRIAN and GARRY JENNINGS, discussing the formation of the band and the recording of the album, plus an interview with famed cover artist DAVE PATCHETT.

The album also includes 4 bonus songs from the long-deleted SOUL SACRIFICE EP, and all comes housed in a deluxe digipak with amazing artwork.

The full track listing for FOREST OF EQUILIBRIUM is as follows:

01. Picture Of Beauty And Innocence (Intro) - Commiserating The Celebration
02. Ebony Tears
03. Serpent Eve
04. Soul Sacrifice
05. A Funeral Request
06. Equilibrium
07. Reaching Happiness Touching Pain
08. Soul Sacrifice *
09. Golden Blood (Flooding) *
10. Autumn Twilight *
11. Frozen Rapture *

(* bonus tracks)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di mei 26, 2009 6:35 pm

British doom metal legends CATHEDRAL.

Schijtzanger dat het is. :mrgreen:

Heeft iemand al naar Trouble zonder Eric geluisterd ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Der Kriegmeister
Berichten: 120
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 1:36 pm

Bericht door Der Kriegmeister » di mei 26, 2009 7:30 pm

Nee joh, die zanger van Cathedral is juist retevet!!

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » di mei 26, 2009 7:44 pm

Der Kriegmeister schreef:Nee joh, die zanger van Cathedral is juist retevet!!
uhm, nee :mrgreen: maar het is hem vergeven.

Gesloten