Manilla Road

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » do dec 10, 2020 11:49 pm

Ik vind de nummers op Mystification trouwens erg sterk in elkaar steken. Ze blijven voor het grootste deel ook vrij snel hangen.

Des te frappanter vind ik die oude recensies in de AMH. André Verhuysen maakte vooral grapjes over dat de band al zolang bestond (De drummer is al 86 jaar, huhu) en noemde de songs matig. Heel eigenaardig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » vr dec 11, 2020 12:41 am

Andre heeft wel vaker poep in zijn oren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » zo dec 20, 2020 9:04 am

innuendo schreef: vr dec 11, 2020 12:41 am Andre heeft wel vaker poep in zijn oren.
Hehe.

Overigens Ruud, jij hebt Dreams Of Eschaton gerecenseerd hè? Is dat nou wel of geen Mark Of The Beast? Omdat er verschil zit in de trackvolgorde en er ook een demo is met die naam. Is me niet helemaal helder.

De cd's komen hier in vlot tempo binnen en ik vind ze allemaal te gek tot nu toe. Vooral The Deluge en Mystification.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Manilla Road

Bericht door Metalheank » zo dec 20, 2020 11:57 pm

Dit is wel blasfemie, maar ik kan toch niet zo heel veel met the Deluge. Ik vind de nummers en vocalen niet zo memorabel. Wel te gek drumwerk.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » ma dec 21, 2020 11:37 am

Jeroen schreef: zo dec 20, 2020 9:04 am
innuendo schreef: vr dec 11, 2020 12:41 am Andre heeft wel vaker poep in zijn oren.
Hehe.

Overigens Ruud, jij hebt Dreams Of Eschaton gerecenseerd hè? Is dat nou wel of geen Mark Of The Beast? Omdat er verschil zit in de trackvolgorde en er ook een demo is met die naam. Is me niet helemaal helder.

Officieel een andere release, maar als je DoE hebt, is Mark of the Beast overbodig. Die laatste heeft wel een toffere artwork maar is ook niet meer aan te komen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » ma dec 21, 2020 11:38 am

innuendo schreef: ma dec 21, 2020 11:37 am
Jeroen schreef: zo dec 20, 2020 9:04 am
innuendo schreef: vr dec 11, 2020 12:41 am Andre heeft wel vaker poep in zijn oren.
Hehe.

Overigens Ruud, jij hebt Dreams Of Eschaton gerecenseerd hè? Is dat nou wel of geen Mark Of The Beast? Omdat er verschil zit in de trackvolgorde en er ook een demo is met die naam. Is me niet helemaal helder.

Officieel een andere release, maar als je DoE hebt, is Mark of the Beast overbodig. Die laatste heeft wel een toffere artwork maar is ook niet meer aan te komen.

@Teun: ik heb ook niet zo'n klik met The Deluge hoor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma dec 21, 2020 1:18 pm

Dank voor de info!

Ik vind het overigens grappig dat ik bij allerlei metalsites vergelijkbare reacties tegenkom. Het gros van de mensen lijkt nooit van deze band te hebben gehoord en als ze er eenmaal kennis mee maken, raken ze vrijwel altijd onder de indruk. Terwijl het ook (meestal) niet de meest toegankelijke klanken zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » ma dec 21, 2020 1:26 pm

Manilla Road is een perfect voorbeeld voor mij van een oer-metalband. Ik bedoel niet dat ze de uitvinders zijn van metal, maar meer dat hun klanken een bepaalde primitieve en tegelijkertijd romantische snaar raken, die (mits je wil luisteren) heel veel los kan maken.

Ik heb een vriend die geen metalhead is, maar echt dol is op Manilla Road, zo ver dat hij zelfs is meegegaan toen ze in Leiden kwamen. Hij hoort er ook een bepaald geluid in dat hem tot in het diepste van zijn ziel raakt, veel meer dan welke andere bands ik hem ook heb laten horen. Als mensen me vragen 'wat is metal?' zou ik ook eerder Manilla Road laten horen dan Iron Maiden of Judas Priest. Dat laatste zou ik doen als ik ze wil bekeren, maar Manilla Road pakt voor mij de essentie van metal ongelooflijk goed. Niet voor niets dat ze onder een flinke schare blekkies ook zo populair zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma dec 21, 2020 1:55 pm

Ben ik wel met je eens ja. De epische basissound is vrij primitief en rauw, al is de aankleding regelmatig erg melodieus, thrashy en/of progressief.

Ik vind het in elk geval leuk om de albums te ontdekken. Ik had jarenlang alleen Atlantis Rising in de kast staan. Zeker geen slechte schijf, maar afgezet tegen overig materiaal ook weer geen topper in het oeuvre. Dat sologeluid sprak me vroeger wel aan, maar nu vind ik dat eerder afbreuk doen aan de uitspattingen die ze op gitaar laten horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Manilla Road

Bericht door jeffrey » ma dec 21, 2020 5:38 pm

Niks verslaat Open the Gates.
Jeroen schreef: zo dec 20, 2020 9:04 am
innuendo schreef: vr dec 11, 2020 12:41 am Andre heeft wel vaker poep in zijn oren.
Hehe.

Overigens Ruud, jij hebt Dreams Of Eschaton gerecenseerd hè? Is dat nou wel of geen Mark Of The Beast? Omdat er verschil zit in de trackvolgorde en er ook een demo is met die naam. Is me niet helemaal helder.

De cd's komen hier in vlot tempo binnen en ik vind ze allemaal te gek tot nu toe. Vooral The Deluge en Mystification.
Deze quote had er bij gemoeten nog:

Komt het verschil tussen de tracklist van Dreams of Eschaton en Mark of the Beast niet doordat de eerste ooit (gedeeltelijk) als bootleg is uitgebracht door een paar Griekse diehards bij hun Metal magazine?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » di dec 22, 2020 10:04 am

Ik meende dat Manilla Road de cd uitgebracht heeft omdat er bootlegs van circuleerde. Veel fans hebben toen aangedrongen om het materiaal gewoon uit te brengen. Het heeft heel lang op de planken gelegen omdat de band niet tevreden was met de opnames. Dreams of Eschaton heeft ook nog een dikke bonuscd met de eerste demo van de band en radio opnames. Veel songs waar nooit iets mee gedaan is verder, maar in mijn geheugen ook niet bepaald slecht zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » di dec 22, 2020 10:07 am

Mark Of The Beast is hun on-officiele tweede album in plaats van Metal. Grappig dat men toen niet tevreden was daarover, want Metal vind ik met uitzondering van enkele songs (CAGE OF MIRRORS!) een vrij matig album. Mark Of The Beast daarentegen... damn, wat een genot is dat iedere keer weer!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » wo dec 23, 2020 7:07 pm

Vandaag viel Open The Gates op de mat. Ook al tof. Lekker afwisselend ook en een heerlijk organische, rauwe sound. Keep 'em coming.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » do dec 24, 2020 9:27 am

Astronomica en The Ninth Wave zijn een paar van de beste Manilla Road songs ooit.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Manilla Road

Bericht door Metalheank » do dec 24, 2020 11:23 am

En Witches Brew! Even goed.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » di dec 29, 2020 3:03 pm

Is die liveplaat Roadkill nog leuk dan? Ik heb voordelig die lp op de kop getikt. Zal hier eerdaags wel binnenkomen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma jan 04, 2021 8:56 pm

Ik heb vandaag eens uitgebreid naar Metal/Invasion geluisterd (De eerste twee dus in verkeerde volgorde op 1 cd). Twee woorden: te gek. Heerlijke uitgesponnen metal/hardrock met echt supergaaf gitaarwerk. Invasion vind ik de betere (lekker seventies sfeertje), maar Metal vind ik ook niet verkeerd. Het slotnummer vind ik het vetst van Metal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » do jan 07, 2021 8:53 pm

Ik ben echt verkocht. Mooi!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Manilla Road

Bericht door Metalheank » do jan 07, 2021 11:37 pm

De vele kanten van Manilla Road. Beide albums moeten nog bezinken bij mij. Maar inderdaad prettige muziek. Sowieso wel een band voor jou. Verhalend, instrumentaal, beetje Rush-achtig, maar af en toe moet jij oppassen voor een gammele productie hier en daar.

Ik zie net dat Smoulder een vrij onverwachte cover heeft van Cage of Mirrors (beetje in het straatje van de Orgelman van het Klokhuis):
https://www.youtube.com/watch?v=6na846I3I_k
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » vr jan 08, 2021 6:52 am

Hehe, ik heb jaren underground bm gedraaid (en nog), dus die producties vind ik niet zo erg. Alleen Atlantis Rising klinkt wel heel demo-achtig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » vr jan 08, 2021 9:41 am

Metalheank schreef: do jan 07, 2021 11:37 pm De vele kanten van Manilla Road. Beide albums moeten nog bezinken bij mij. Maar inderdaad prettige muziek. Sowieso wel een band voor jou. Verhalend, instrumentaal, beetje Rush-achtig, maar af en toe moet jij oppassen voor een gammele productie hier en daar.

Ik zie net dat Smoulder een vrij onverwachte cover heeft van Cage of Mirrors (beetje in het straatje van de Orgelman van het Klokhuis):
https://www.youtube.com/watch?v=6na846I3I_k
Dank je Teun. Volgens mij heb ik Smoulder in de afgelopen maanden nog wel een paar keer geprezen in whatsapp :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Manilla Road

Bericht door Metalheank » vr jan 08, 2021 1:06 pm

Klopt! Band (Smoulder) met een toffe stijl, maar niet helemaal memorabel.
Laatst gewijzigd door Metalheank op vr jan 08, 2021 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Manilla Road

Bericht door dako » vr jan 08, 2021 2:23 pm

Ja, niet verkeerd, maar ik heb het na 20 minuten afgezet, ben het over een half uur vergeten en mis er helemaal niks aan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » vr jan 08, 2021 4:43 pm

Waarom krijg ik toch altijd het idee dat jij boos achter je computer zit? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Manilla Road

Bericht door Shreds of Sanity » za jan 16, 2021 5:18 pm

Manilla Road luisteren en uit je raam zien hoe de wereld steeds witter wordt is geen verkeerd tijdverdrijf.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma jan 25, 2021 5:01 pm

Jeroen schreef: wo dec 09, 2020 2:10 pm Jep. Ga zeker meer aanschaffen. Dus dan weet je het wel :P Binnen een maand of twee staat alles hier in de kast, haha.

:oops:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Manilla Road

Bericht door Metalheank » ma jan 25, 2021 10:01 pm

Netjes/hulde! Je hebt er al meer dan ik. Maar ik heb dan weer een Manilla Road-poster in mijn eigen winkeletalage gezet 8)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma jan 25, 2021 10:37 pm

Goed zo :P

Ik ben de twee releases van Hellwell trouwens nog vergeten, hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » di jan 26, 2021 12:07 am

Mark shelton heeft nog een soloplaat met akoestisch spul. Best mooi, maar niet echt essentieel. Niet zo heel lang geleden is zijn samenwerking met, uit het hoofd, chastain uitgekomen. Wat wel echt de moeite waard is, is Riddlemaster. Ook daarvan is enkele jaren geleden een album uitgebracht. Lennert heeft die bij het label zelf voor enkele euro’s besteld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » vr jan 29, 2021 3:40 pm

Die van Riddlemaster heb ik ook binnen gekregen deze week. Moet ik nog draaien. Zal vast gaaf zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » zo jan 02, 2022 5:15 pm

Lennert schreef: do dec 24, 2020 9:27 am ...
Ik heb laatst in de auto eens naar Playground Of The Damned en Gates Of Fire geluisterd. Het valt me op dat die cd's geluidstechnisch wel heel erg achterblijven bij de rest. De muziek klinkt weliswaar lekker rauw, maar ook heel erg iel. Aan het songmateriaal ligt het verder niet. Dat is in orde.

Manilla Road is nooit de band van de sonische hoogstandjes geweest (wel lekker organisch), maar ik vind het wel opmerkelijk dat het gros van het latere materiaal (vanaf Atlantis Rising) minder goed klinkt dan het werk tot en met The Circus Maximus. Enkel de laatste twee albums zijn weer op niveau.

Is dat bewust? Ik kan me niet voorstellen dat het puur door geldgebrek komt, want elke demoband kan de laatste vijftien/twintig jaar thuis een vette sound in elkaar draaien. Overigens ben ik een warm voorstander van een organische productie, maar dat dunne geluid doet toch wat afbreuk aan de kracht van de songs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Manilla Road

Bericht door jeffrey » za mei 21, 2022 8:24 pm

Jeroen schreef: zo jan 02, 2022 5:15 pm
Lennert schreef: do dec 24, 2020 9:27 am ...
Ik heb laatst in de auto eens naar Playground Of The Damned en Gates Of Fire geluisterd. Het valt me op dat die cd's geluidstechnisch wel heel erg achterblijven bij de rest. De muziek klinkt weliswaar lekker rauw, maar ook heel erg iel. Aan het songmateriaal ligt het verder niet. Dat is in orde.

Manilla Road is nooit de band van de sonische hoogstandjes geweest (wel lekker organisch), maar ik vind het wel opmerkelijk dat het gros van het latere materiaal (vanaf Atlantis Rising) minder goed klinkt dan het werk tot en met The Circus Maximus. Enkel de laatste twee albums zijn weer op niveau.

Is dat bewust? Ik kan me niet voorstellen dat het puur door geldgebrek komt, want elke demoband kan de laatste vijftien/twintig jaar thuis een vette sound in elkaar draaien. Overigens ben ik een warm voorstander van een organische productie, maar dat dunne geluid doet toch wat afbreuk aan de kracht van de songs.

Ik weet precies wat je bedoelt. Het geluid is gewoon niet te doen. Blikkerig en vrij zielloos. Zeker als je de boel vergelijkt met hun oudere werk. Voor mij was Atlantis Rising het laatste qua productie dat te doen was. En zelfs dat is heel erg op het randje. Wellicht dat er met de tijd wat fatsoenlijke remasters te voorschijn komen. Voor nu is het vooral doorbijten en niet te veel aan ergeren. Zeker voor Gates of Fire, want dat is wat mij betreft een van de betere platen na de reünie.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » zo jun 19, 2022 3:55 pm

Ik denk dat remasters dit niet recht gaan trekken. Dit ligt echt aan de mix én de master (daarom helpt het ook niet echt om het volume op te krikken). Je kunt de boel middels een remaster wellicht wat voller laten klinken, maar dat betekent dat je de totaalsound moet oppompen. Dat gaat dan weer ten koste van de dynamiek, die vooral op Voyager en Playground Of The Damned toch al niet je van het is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 4:42 pm

Neudi is de laatste jaren veel bezig met die remasters. Ik vind zijn werk niet echt bijzonder. Vaak een koud, blikkerig geluid.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » zo jun 19, 2022 5:04 pm

innuendo schreef: zo jun 19, 2022 4:42 pm Neudi is de laatste jaren veel bezig met die remasters. Ik vind zijn werk niet echt bijzonder. Vaak een koud, blikkerig geluid.
Ja, maar hij is ook iemand die trots is op kutproducties omdat die echter zijn :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 5:13 pm

Oh ja, ik heb hem platen zien afbranden vanwege de productie (die ik zelf dan lekker vind klinken). Het zal wel, denk ik dan. :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » zo jun 19, 2022 7:07 pm

De laatste twee platen van MR klinken een stuk beter dan Voyager en Playground..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » zo jun 19, 2022 7:47 pm

mjaa.... nee
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » ma jun 20, 2022 11:03 am

Niet? Die klinken in elk geval alsof ze in een professionele studio zijn opgenomen en niet in de badkamer van Mark Shelton.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1520
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Manilla Road

Bericht door Shreds of Sanity » wo mar 06, 2024 7:27 pm

Interessante nieuwe release voor Manilla Road fans: Sentry.
De overgebleven leden van Manilla Road zijn verder gegaan als Sentry en hebben net hun debuutalbum uit op High Roller Records. De band bestaat uit
Bryan Patrick - Vocals
Neudi - Drums
Kalli Coldsmith - Guitar
Phil Ross - Bass



Misschien dat deze release een beetje wegvalt tussen alle nieuwe Bruce Dickinsons en Judas Priests, maar ik had van jullie hardcore Manilla Road fans toch wel verwacht dat jullie me voor zouden zijn met dit album. :P

Ik heb hem nu twee keer gehoord en het klinkt duidelijk als dezelfde band die de laatste jaren Manilla Road albums maakte. De heavy metal invloeden zijn iets meer rechttoe rechtaan. Dat speciale melancholische gevoel dat Mark Shelton aan zijn songwriting gaf wordt niet geëvenaard, maar zonder zijn inbreng is dat ook logisch.

Dat gezegd hebbende, het heeft duidelijk een vergelijkbare sfeer en er staan een aantal heel goede songs en fraaie gitaarsolo's op. Een nummer als Ravens Night laat precies die dromerige epische metal horen waarvoor je naar Manilla Road luisterde. De geest van Mark Shelton dwaalt door het hele album. De nummers lijken opvallend vaak over de overgang van leven naar dood en voortzetting van een nalatenschap in verschillende vormen te gaan. Tot de band met name op het afsluitende Funeral direct afscheid lijkt te nemen van hun oude frontman.

Ik vind het een mooie respectvolle voortzetting van Manilla Road, die toch ook genoeg eigen gezicht laat zien om meer dan een slap aftreksel van het origineel te zijn. Ik ben benieuwd in welke richting het geluid van de band zich in de toekomst beweegt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » wo mar 06, 2024 8:01 pm

Ah, fijne tip. Was mij ontgaan. Die zanger vind ik nooit zo bijzonder. Beetje vlak. Maar ik ga dit zeker een kans geven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » wo mar 06, 2024 8:27 pm

Ik heb het voorbij zien komen, maar heb een flinke aversie voor de zanger ontwikkeld met zijn pro-Trump retoriek en homofobe opmerkingen. Als een echte Gutmensch is hij in mijn hoofd dus gecanceld en houd ik het wel bij de goeie herinneringen, helemaal wetende dat hij en Mark politiek lijnrecht tegenover elkaar stonden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » do mar 07, 2024 1:26 am

....
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Manilla Road

Bericht door jeffrey » do mar 07, 2024 7:55 am

Shreds of Sanity schreef: wo mar 06, 2024 7:27 pm Interessante nieuwe release voor Manilla Road fans: Sentry.
De overgebleven leden van Manilla Road zijn verder gegaan als Sentry en hebben net hun debuutalbum uit op High Roller Records. De band bestaat uit
Bryan Patrick - Vocals
Neudi - Drums
Kalli Coldsmith - Guitar
Phil Ross - Bass



Misschien dat deze release een beetje wegvalt tussen alle nieuwe Bruce Dickinsons en Judas Priests, maar ik had van jullie hardcore Manilla Road fans toch wel verwacht dat jullie me voor zouden zijn met dit album. :P

Ik heb hem nu twee keer gehoord en het klinkt duidelijk als dezelfde band die de laatste jaren Manilla Road albums maakte. De heavy metal invloeden zijn iets meer rechttoe rechtaan. Dat speciale melancholische gevoel dat Mark Shelton aan zijn songwriting gaf wordt niet geëvenaard, maar zonder zijn inbreng is dat ook logisch.

Dat gezegd hebbende, het heeft duidelijk een vergelijkbare sfeer en er staan een aantal heel goede songs en fraaie gitaarsolo's op. Een nummer als Ravens Night laat precies die dromerige epische metal horen waarvoor je naar Manilla Road luisterde. De geest van Mark Shelton dwaalt door het hele album. De nummers lijken opvallend vaak over de overgang van leven naar dood en voortzetting van een nalatenschap in verschillende vormen te gaan. Tot de band met name op het afsluitende Funeral direct afscheid lijkt te nemen van hun oude frontman.

Ik vind het een mooie respectvolle voortzetting van Manilla Road, die toch ook genoeg eigen gezicht laat zien om meer dan een slap aftreksel van het origineel te zijn. Ik ben benieuwd in welke richting het geluid van de band zich in de toekomst beweegt.
Ik krijg me toch een punthoofd van Neudi's doelloos getrommel op lege unox blikken. Iedere plaat vult hij met dezelfde inspiratie- en richtingsloze fills, elimineert met zijn stijl alle dynamiek.

Sentry is het niet voor mij. In The Shark zijn input zat altijd een vlaag van mysticisme. Dat ontbreekt voor mij helaas.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Lennert » do mar 07, 2024 10:08 am

Ik zal ook nog even inhoudelijk op de muziek reageren, maar ik vind het een zielloze bende. Echt slechte teksten, duffe composities en ik ondersteun het verhaal van Jeffrey over de drums. Vind het een passieloos product geworden waar Shelton's talent duidelijk ontbreekt. Als Manilla Road het had uitgebracht, was het meteen het minste dat ze ooit hadden gedaan en had ik mezelf afgevraagd of ze niet beter met pensioen zouden gaan.

En ik vind de zanger nog steeds ook een teringlijer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » do mar 07, 2024 10:16 am

Ja, om diezelfde reden ben ik ook niet zo blij dat Neudi is gaan drummen bij Ironsword. Volgens mij was het bij de Rock Tribune dat Neudi's drums vergeleken werden met die van St. Anger. Dat viel niet goed bij hem, hehe.

Ik had deze release wel voorbij zien komen, maar ik heb weinig interesse. Tijdens covid en In de aanloop naar de vorige verkiezingen in de VS liet Hellroadie inderdaad van zijn slechtste kant zien. Zo jammer, want hij was ontzettend gezellig toen in België.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » do mar 07, 2024 11:18 am

Lennert schreef: do mar 07, 2024 10:08 am Ik zal ook nog even inhoudelijk op de muziek reageren, maar ik vind het een zielloze bende. Echt slechte teksten, duffe composities en ik ondersteun het verhaal van Jeffrey over de drums. Vind het een passieloos product geworden waar Shelton's talent duidelijk ontbreekt. Als Manilla Road het had uitgebracht, was het meteen het minste dat ze ooit hadden gedaan en had ik mezelf afgevraagd of ze niet beter met pensioen zouden gaan.

Eens. Ik heb het even beluisterd en de eerste indruk is niet bepaald positief. De muziek mist sturing en Hellroadie zingt zielloos en saai. Die drummer heb ik nooit bijzonder gevonden, al heeft hij natuurlijk wel veel voor Manilla Road betekend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Manilla Road

Bericht door innuendo » vr mar 08, 2024 1:24 pm

Ik heb Sentry gehoord. Er zitten leuke ideeën op, maar ik ben ook niet onder de indruk. Hellroadie heb ik op plaat zelden boeiend gevonden. Neudi valt me hier nog wel mee. Het songmateriaal is redelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Manilla Road

Bericht door Jeroen » vr mar 08, 2024 1:54 pm

innuendo schreef: vr mar 08, 2024 1:24 pm Ik heb Sentry gehoord. Er zitten leuke ideeën op, maar ik ben ook niet onder de indruk. Hellroadie heb ik op plaat zelden boeiend gevonden. Neudi valt me hier nog wel mee. Het songmateriaal is redelijk.
Die Hellroadie heeft zo'n zeurstem. Niet slecht, maar wel een beetje vervelend. Dan hoor ik tien keer liever die doorleefde, nasale strot van Shelton, ook al is dat niet altijd helemaal zuiver. Shelton gaf Manilla Road karakter. Deze jongen niet. Toen niet en nu ook niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Manilla Road

Bericht door dako » vr mar 08, 2024 2:14 pm

Ik ben er wel redelijk over te spreken. Heb niks tegen de zang en het gitaarwerk is fokking goud.
Ga me op termijn wel ergeren aan de drums, het klinkt inderdaad naar niks en volgens mij zit die vent de helft van de tijd een totaal ander nummer te spelen.

Waarschijnlijk gewoon weer eentje voor de categorie 'leuk gedaan maar tussen alle betere releases de tijd niet waard het nog eens te luisteren'.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie