Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo sep 05, 2021 9:45 am

Ben toch blij dat het album uit mijn speakers schalt ipv door de koptelefoon op mijn laptop. Ik ben voorlopig weer erg enthousiast, al is het de eerste cd beduidend beter dan de tweede met niet per se Harris' beste werken. Desalniettemin vind ik Death Of The Celts en Hell On Earth nog steeds fijne songs, maar waar ik op voorgaande albums When The Wild Wind Blows en The Red And The Black hoogtepuntjes vond, zijn het hier vooral de songs met Smith en Dickinson die er het beste inhakken.

Opener Senjutsu vind ik echt nog steeds een stampende, toffe opener die niet klinkt als iets wat ze eerder gedaan hebben, terwijl The Days Of Future Past er hard inhakt met fantastische vocalen en een heerlijk refrein. The Writing On The Wall vind ik een fijne celtic rocksong en ballad Darkest Hour is ook erg mooi. Stratego groeit, Lost In A Lost World heeft wat Brave New World throwbacks (maar werkt wel) en The Time Machine vind ik ook erg mooi. Mooi hoe er geexperimenteerd met dubbele zangpartijen, het zorgt er voor dat Bruce nog steeds echt fenomenaal klinkt. Qua soleerwerk is het vooral Smith die weer opvalt (en Gers die idd zoals Jeroen zegt weer wat momenten heeft dat hij echt hetzelfde lijkt te spelen).

Maar goed, ik ben weer blij. Recensie op de frontpage is wat mij betreft terecht.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » zo sep 05, 2021 6:01 pm

Jep. Vind de cd erg goed. Steeds beter per luisterbeurt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » ma sep 06, 2021 8:49 am

Mee eens, per luisterbeurt wordt het album beter. Zelfs het openingsnummer begint te groeien, maar blijft, samen met Writing on the Wall, mijn minst favoriete nummer van het album. Ik denk dat ik dit album beter vind dan Book of Souls.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di sep 07, 2021 12:58 pm

Stiekem vind ik Death Of The Celts beter dan The Clansman. Het mist dat herhalende refrein, heeft qua tekst een hele mooie opbouw en de overgang van de solo's tussen Murray en Smith vind ik echt fantastisch.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di sep 07, 2021 1:08 pm

De solo's zijn beter, maar als liedje steekt The Clansman wat beter in elkaar, vind ik. Death Of The Celts is gelukkig wel wat minder anthem-achtig (onder meer door dat refrein en het gebrek aan hoho-passages) en dat is dan weer een pluspunt voor dat nummer. Als geheel blijft het echter niet echt hangen tot nu toe. Wel vind ik het nummer nu beter dan na de eerste luisterbeurt, dus wie weet. Ik las trouwens in een interview met Adrian Smith dat er met name in die Harris-nummers allerlei enorm complexe wendingen zitten. Ik heb ze niet gevonden, iemand anders wel?

Smith is wat mij betreft sowieso de grootste attractie van de nieuwe cd. Zijn solo's zijn allemaal goed, mooi rond en flitsend. Die van Murray zijn me niet echt bijgebleven en Gers heeft er volgens mij gewoon niet zoveel. De solo's die hij wel heeft bestaan helaas uit dezelfde toonladders waar hij al sinds Dance Of Death op terugvalt. Met andere woorden: veel noten, weinig lijn. In een nummer als Gates Of Tomorrow (van Dance Of Death) vind ik dat erg gaaf, want daar scheurt hij het geluidsbeeld verdomd lekker open, maar die formule past hij sindsdien bijna altijd toe. Zodoende lijkt het alsof hij gewoon maar wat doet. Vind ik jammer, want de man kan echt goed gitaarspelen en is beslist een uitstekend songwriter.

Overigens doen de Harris-epics op deze plaat me behoorlijk terugdenken aan de Blaze-albums. Al vind ik de meeste nummers van The X Factor wel een stuk memorabeler en van een betere opbouw voorzien. Een nummer als Sign Of The Cross heeft bijvoorbeeld een prachtige climax en buiten de solo's mis ik die hier toch.

The Parchment vind ik trouwens best een aardige track. Wel zit er dus heel veel To Tame A Land en The Nomad in. Helaas komt er niet zo'n geweldig middenstuk voorbij, zoals in laatstgenoemde (en toch wat ondergewaardeerde) nummer van Brave New World.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Iron Maiden V

Bericht door Kees » di sep 07, 2021 3:25 pm

Jeroen schreef: di sep 07, 2021 1:08 pm
Overigens doen de Harris-epics op deze plaat me behoorlijk terugdenken aan de Blaze-albums. Al vind ik de meeste nummers van The X Factor wel een stuk memorabeler en van een betere opbouw voorzien. Een nummer als Sign Of The Cross heeft bijvoorbeeld een prachtige climax en buiten de solo's mis ik die hier toch.
Dat herken ik ook wel: het duistere en wat meer serieuze, volwassen randje The X Factor en het licht-sinistere sfeertje van Fear Of The Dark. Met name in Lost In A Lost World, Death Of The Celts en Hell On Earth hoor je dat terug.

Senjutsu vind ik erg vergelijkbaar met The Book of Souls: een voortzetting van het BNW-proggeluid, maar met een meer metal-inslag dan BNW en DOD, en meer speelvreugde dan op AMOLAD. The Books of Souls heb ik vijf jaar links laten liggen na teleurstellende eerste luisterbeurten. Ik vond het aanvankelijk te uitgesponnen pretentieus en nogal saai. Pas vorig jaar klikte het album en hoorde ik de licht-avontuurlijke toon in veel nummers en wisten de nummers met hun frequente uitstapjes naar klassieke Maiden-passages me wel te grijpen. Inmiddels is The Book of Souls mijn favoriete post-Seventh Son-album. Senjutsu weet me direct te grijpen. Luistert meteen lekker weg, maar wel een tikkeltje minder avontuurlijk en ambitieus dan TBOS.

TBOS, TFF en ook deze nieuwe telg zijn stuk voor stuk albums die ik om de paar maanden wel op zou zetten, terwijl ik BNW, DOD en AMOLAD nooit meer - op een paar nummers na - draai. Die eerste albums vind ik wat te popperig, DOD te klinisch en AMOLAD te langdradig. Bovendien: te veel irritante herhaling van zinnen-refreinen.
TFF, TBOS en nu ook Senjutsu weten veel meer de spontaniteit van jaren '80-Maiden te laten weerklinken.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Iron Maiden V

Bericht door Kees » di sep 07, 2021 4:05 pm

Meer mensen die de instrumentale passages van Death of The Celts (in het middendeel) doen denken aan Back In The Village?

The Parchment is een nummer in de traditie van Kashmir, Stargazer en Perfect Strangers. Luister lekker weg.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di sep 07, 2021 4:24 pm

Jeroen schreef: di sep 07, 2021 1:08 pmwant de man kan echt goed gitaarspelen en is beslist een uitstekend songwriter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di sep 07, 2021 6:22 pm

Ach ja, prog. Ik vind de nummers vaak lang en episch, maar niet echt uitgesproken technisch of vooruitstrevend. Wel de nodige Jethro Tull-invloeden, maar buiten dat redelijk veilig en, eerlijk is eerlijk, soms ook overbekend. Vooral bij de Harris-composities. Aangezien ik van het Maidengeluid houd, heb ik daar niet veel moeite mee.

Toch vind ik een compacte kraker als The Days Of Future Past lekkerder. Net als klassesongs als The Fallen Angel, The Mercenary en The Alchemist. Als je zulke goede, energieke nummers (alleen die fraaie openingsriff al van The Days..) kunt maken, zou ik die laten domineren. Dan komt zo'n epic veel beter binnen. Nu dooft het album toch een beetje als een nachtkaars, hoe leuk die epische nummers opzichzelfstaand ook zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di sep 07, 2021 7:36 pm



Ik heb trouwens een playlist in elkaar geflanst met alle relatief korte songs uit de periode na de reünie met Bruce. Zijn veelal echt sterke songs. Lengte loopt ongeveer tot max. 6 minuten.

Bij deze wil ik The Fallen Angel trouwens nomineren als één van de vetste Maidensongs. Met dank aan de solo van Dave Murray (tweede) en het catchy refrein.

Montsegur daarentegen vind ik matig. Ondanks de vette beginriff stoor ik me gigantisch aan dat blije folkdansje. Vreselijk. En oh ja, Dance Of Death heeft een master van likmevestje. Nóg modderiger dan de overige Shirley-albums. Ondanks de organische sound van al deze Maiden-albums, vind ik het onbegrijpelijk dat Shirley elke keer met deze vergelijkbare productie op de proppen komt. Van Counterparts (Rush) weten we immers dat de man echt wel in staat is om een goede sound neer te zetten.

Roy Z. (van Bruce' latere soloplaten) had er van mij wel eens eentje mogen produceren. Of Jens Bogren voor mijn part (maar dan niet te loud).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di sep 07, 2021 8:30 pm

Jeroen schreef: di sep 07, 2021 6:22 pm Ach ja, prog. Ik vind de nummers vaak lang en episch, maar niet echt uitgesproken technisch of vooruitstrevend. Wel de nodige Jethro Tull-invloeden, maar buiten dat redelijk veilig en, eerlijk is eerlijk, soms ook overbekend. Vooral bij de Harris-composities. Aangezien ik van het Maidengeluid houd, heb ik daar niet veel moeite mee.

Toch vind ik een compacte kraker als The Days Of Future Past lekkerder. Net als klassesongs als The Fallen Angel, The Mercenary en The Alchemist. Als je zulke goede, energieke nummers (alleen die fraaie openingsriff al van The Days..) kunt maken, zou ik die laten domineren. Dan komt zo'n epic veel beter binnen. Nu dooft het album toch een beetje als een nachtkaars, hoe leuk die epische nummers opzichzelfstaand ook zijn.
Ik weet niet of dat in reactie op mijn filmpje was, maar wist je at Gers de solo op dat nummer inspeelt?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di sep 07, 2021 9:42 pm

Nee, was geen reactie, maar ik wist het wel. Schreef ook nummers voor die plaat. Op Tattooed Millionaire is ie ook goed, subtiel en zuiver aanwezig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo sep 08, 2021 7:47 pm

Ok, de kwartjes zijn bij The Parchment en Stratego, mijn minst favoriet tracks, ook gevallen. Voorlopig zou ik dit het beste post-BNW album noemen en verwacht ik dat het album ook echt in mijn top 10 zal verschijnen aan het einde van het jaar. The Book Of Souls, ook al genoot ik daar zeker veel van, verdiende dat niet. Senjutsu absoluut wel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » do sep 09, 2021 7:51 pm

Ik heb 'm sinds dinsdag ook eindelijk binnen. (En ik heb gewacht op de cd-versie, wilde niet op Spotify de eerste keren luisteren).

Ik hoor al veel fijne dingen, maar de meeste kwartjes moeten nog vallen.

Enige minpuntje tot nu toe vind ik de synths. Niet dat ze er zijn, maar hun sound an sich, en het volume ervan had van mij wel anders gemogen (iets lager in de mix wat betreft het volume).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do sep 09, 2021 9:12 pm

Ik vind trouwens dat de nieuwe plaat als geheel best wel in het verlengde ligt van de Blaze-platen en dan vooral Virtual XI.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do sep 09, 2021 9:14 pm

Ik vind trouwens dat de nieuwe plaat als geheel best wel in het verlengde ligt van de Blaze-platen en dan vooral Virtual XI.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo sep 12, 2021 5:47 pm



Tevens, waarom is dit nooit op dvd verschenen? Alles staat online en het is een prima show.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » vr sep 17, 2021 3:47 pm

Beetje laat, maar bij mij is het album inmiddels ook goed geland.

Al met al een prima plaat! Ik vind 'm iets beter dan Book of Souls en flink beter dan AMLAD en TFF, al kan ik die ook prima waarderen.

Best wel afwisselende nummers, met een mix tussen werk wat voor Maiden begrippen redelijk nieuw is (Senjutsu) en werk wat eerder lijkt te passen bij het betere werk van Brave New World en de Blaze era.

The Parchment heeft wel een coole To Tame a Land meets the Nomad vibe die ik goed kan waarderen. Death of the Celts is niet verkeerd, maar vind ik niet zo goed als The Clansman.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden V

Bericht door MadTinus » vr sep 17, 2021 4:04 pm

Ik heb het album inmiddels 10 keer gehoord en ik ben gematigd enthousiast, maar aangezien ik 0,0 verwachtingen had, valt me dat alles mee, ik had er na The Book of Souls en TFF eigenlijk geen rekening meer mee gehouden dat ze ooit nog een album zouden maken waar ik plezier aan zou beleven. En ik merk dat ik dit album zonder al te veel problemen uit kan luisteren. Ik word nergens echt omver geblazen, maar hoor best wat aardige melodieën waar echt over nagedacht lijkt te zijn i.p.v. willekeurig achter elkaar geplakte noten (zoals op TBoS vaak het geval was). Het geluid vind ik ook best te pruimen, lekker organisch en duidelijk, zonder poespas. 7,5/10.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » do sep 23, 2021 2:50 pm

Staat nu voor de vierde keer op, en ik ben alles behalve onder de indruk. Het is leuk, maar het overheersende gevoel is eigenlijk vooral 'dit is volstrekt overbodig'.
Het kabbelt allemaal lekker voort, doet bij vlagen aan Brave New World denken, combineert de leuke dingen van de laatste paar albums, en dat was het dan weer.

Nergens onaangenaam om naar te luisteren, Writing On The Wall is nog wel geinig ook, maar meer ook niet, wat mij betreft. De vergelijkingen met de Blaze-periode ontgaan me, net als de reden waarom het eigenlijk vooral saaie (afgezien van een best prima instrumentaal stuk) Death Of The Celts zich in godsnaam zou kunnen meten met The Clansman.

Ik denk dat ik dit album, net als alles na BNW, nog een paar keer ga draaien en daarna eens in de twee jaar een los nummer aanzet. Het zal wel. 6/10.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » za sep 25, 2021 4:25 pm

Ik vind Senjutsu een prima album. Ik ben er nog niet over uit of ik deze plaat beter vind dan The Book Of Souls. Wel vind ik cd 1 een stuk gaver dan de tweede cd, hoewel Darkest Hour (toevallig ook de naam van een nieuwe serie over Churchill, waar het nummer eveneens over gaat) wel tot de gaafste tracks behoort.

Opvallend trouwens dat de storm rond het album wel snel is gaan liggen. Op social media hoor je er bijna niemand meer over, terwijl de reacties toch vooral positief waren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » za sep 25, 2021 6:02 pm

Darkest Hour was eerder ook al een geweldige film over Churchill met Gary Oldman in de hoofdrol. Hij heeft daar nog een oscar voor gekregen meen ik.

Ik luister het album nog steeds graag eigenlijk. Toch zeker 1 keer per 2 dagen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo sep 26, 2021 11:01 am

Ik draai hem nog wekelijks. Geen zwak nummer te vinden, alles gaat er met gemak in, maar het blijven de Smith-nummers die ik het meeste ook los opzet. Met gemak mijn favoriete post-BNW album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » do jun 09, 2022 10:24 pm

Naar aanleiding van de speciale onthulling van KIT Rising 2 dat Paul Di'Anno een speciale Maiden set gaat doen, wat ik overigens niet zo heel bijzonder is aangezien dat een beetje de gimmick van zijn carrière en pensioenfonds is, had ik weer eens Killers opgezet. Het toeval wil dat YouTube automatisch doorging naar Virtual XI en nondeju waar was die plaat al die tijd? Ik heb oprecht geen idee waarom ik dit nooit beluisterd heb. Wat een plaat zeg! Goede melodieën, strakke nummers, heerlijk solo's, en een zang die perfect in het plaatje past. Waar Maiden het, op het debuut en Somewhere in Time na, voor mij vooral van hunhits en singles moet hebben vind ik dit echt van voor tot (bijna) einde een memorabele plaat. Eindelijk alle nummers die blijven hangen, helaas ook het geval met Como Estais Amigos. Wat een ballennummer, maar je moet ergens over kunnen klagen. Deze plaat staat sinds woensdagmiddag al nonstop op. Nooit gedacht zo enthousiast te worden van een Maiden plaat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do jun 09, 2022 11:05 pm

Virtual XI is best oké, maar voor mij toch vooral jeugdsentiment. Het was mijn kennismaking met Maiden, want de cd was net uit toen ik voor het eerst van de band hoorde. Maar zeker niet alles is goed. The Angel And The Gambler vind ik bijvoorbeeld heel zwak.

The X Factor vind ik dan toch wel de (veel) betere Blaze-plaat.

Overigens wel leuk wat je zegt. Hoor je niet vaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » vr jun 10, 2022 10:04 am

Hahaha ik vind The Angel and the Gambler verdomd gaaf. Doet me een beetje denken aan al die toetsengeilende NWoBHM-bandjes, hier en daar een kleine late jaren 70 vibe.

Zal van de week eens ff The X Factor opzetten. Ben benieuwd!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » vr jun 10, 2022 10:09 am

Een beetje laat voor een 1 aprilgrap, Jeffrey.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » vr jun 10, 2022 10:13 am

Net VXI ook weer eens aangezet, nav deze posts.
Draai hem niet vaak, maar ben het eens met Jeffrey. Prima plaat, Como Estais Amigos is enorm ruk. De solo in Lighting Strikes Twice is een van de betere die ze ooit speelden.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » vr jun 10, 2022 10:18 am

Gaat iedereen nu elkaar weer napraten zoals met dat nooit meer haren wassen gedoe?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Iron Maiden V

Bericht door MadTinus » vr jun 10, 2022 12:17 pm

Iemand die blij wordt van Virtual XI nádat ie Killers heeft gehoord, what are the odds?! Haha, maar altijd mooi als iemand na lange tijd een plaat ontdekt en waardeert!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » vr jun 10, 2022 1:17 pm

dako schreef: vr jun 10, 2022 10:13 am Net VXI ook weer eens aangezet, nav deze posts.
Draai hem niet vaak, maar ben het eens met Jeffrey. Prima plaat, Como Estais Amigos is enorm ruk. De solo in Lighting Strikes Twice is een van de betere die ze ooit speelden.
Ik vind Como Estais Amigos eigenlijk zo slecht nog niet. Het is wat zoetsappig en kazig, maar ik vind het instrumentale stuk en de solo's helemaal prima. Refrein blijft ook catchy.

De ondergewaardeerde parel van de plaat is wat mij betreft The Educated Fool. Dat nummer vind ik gaver dan The Clansman, wat toch een beetje langdradig is (en veel beter met Bruce). Ik zou The Educated Fool ook wel eens met Bruce live willen horen, maar dat zal vast niet gebeuren.

Futureal is ook een enorm gave albumopener. Opgesierd met een van de gaafste solo's van Dave Murray.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » za jun 11, 2022 7:01 pm

innuendo schreef: vr jun 10, 2022 10:09 am Een beetje laat voor een 1 aprilgrap, Jeffrey.
De festiviteiten beginnen vroeg dit jaar!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do jun 30, 2022 4:00 pm

https://www.metalfan.nl/article.php?sid=22964

En dat klinkt me toch een portie kut...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » do jun 30, 2022 4:07 pm

Die lamlul is de zwakste schakel in alles wat ie doet. Dit is muzikaal nog wel prima (ook volstrekt niet bijzonder natuurlijk) maar de zang maakt het meteen compleet belabberd.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » do jun 30, 2022 4:55 pm

Dat je uberhaupt de moeite neemt om te luisteren, hehe.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do jun 30, 2022 6:37 pm

Die eerste cd van zijn vorige band Architects Of Chaoz was anders prima te doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » vr jul 01, 2022 9:02 am

Al kan al dat spul niet tippen aan Murder One van Killers (heerlijke plaat!) en de twee albums van Battlezone (buiten Maiden natuurlijk). Zo weer eens draaien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » wo sep 21, 2022 7:32 pm

jeffrey schreef: do jun 09, 2022 10:24 pm Naar aanleiding van de speciale onthulling van KIT Rising 2 dat Paul Di'Anno een speciale Maiden set gaat doen, wat ik overigens niet zo heel bijzonder is aangezien dat een beetje de gimmick van zijn carrière en pensioenfonds is, had ik weer eens Killers opgezet. Het toeval wil dat YouTube automatisch doorging naar Virtual XI en nondeju waar was die plaat al die tijd? Ik heb oprecht geen idee waarom ik dit nooit beluisterd heb. Wat een plaat zeg! Goede melodieën, strakke nummers, heerlijk solo's, en een zang die perfect in het plaatje past. Waar Maiden het, op het debuut en Somewhere in Time na, voor mij vooral van hunhits en singles moet hebben vind ik dit echt van voor tot (bijna) einde een memorabele plaat. Eindelijk alle nummers die blijven hangen, helaas ook het geval met Como Estais Amigos. Wat een ballennummer, maar je moet ergens over kunnen klagen. Deze plaat staat sinds woensdagmiddag al nonstop op. Nooit gedacht zo enthousiast te worden van een Maiden plaat.
Naar aanleiding van deze post kan ik een beetje moeilijk voor mezelf houden dat Blaze met Heavy Metal Maniacs een Maiden set gaat spelen!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo sep 21, 2022 8:55 pm

jeffrey schreef: wo sep 21, 2022 7:32 pm
jeffrey schreef: do jun 09, 2022 10:24 pm Naar aanleiding van de speciale onthulling van KIT Rising 2 dat Paul Di'Anno een speciale Maiden set gaat doen, wat ik overigens niet zo heel bijzonder is aangezien dat een beetje de gimmick van zijn carrière en pensioenfonds is, had ik weer eens Killers opgezet. Het toeval wil dat YouTube automatisch doorging naar Virtual XI en nondeju waar was die plaat al die tijd? Ik heb oprecht geen idee waarom ik dit nooit beluisterd heb. Wat een plaat zeg! Goede melodieën, strakke nummers, heerlijk solo's, en een zang die perfect in het plaatje past. Waar Maiden het, op het debuut en Somewhere in Time na, voor mij vooral van hunhits en singles moet hebben vind ik dit echt van voor tot (bijna) einde een memorabele plaat. Eindelijk alle nummers die blijven hangen, helaas ook het geval met Como Estais Amigos. Wat een ballennummer, maar je moet ergens over kunnen klagen. Deze plaat staat sinds woensdagmiddag al nonstop op. Nooit gedacht zo enthousiast te worden van een Maiden plaat.
Naar aanleiding van deze post kan ik een beetje moeilijk voor mezelf houden dat Blaze met Heavy Metal Maniacs een Maiden set gaat spelen!
op zich niet heel verrassend, want dat doet hij al redelijk vaak dit jaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » wo sep 21, 2022 9:23 pm

Okee mooi, dat was helemaal langs mij heen gegaan! Dan zijn ze lekker ingespeeld!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » do sep 22, 2022 7:28 am

Hoe weet de hele wereld behalve ik dat Blaze ook op HM speelt? Op de site van P60 staat het iig niet.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » do sep 22, 2022 9:52 am

dako schreef: do sep 22, 2022 7:28 am Hoe weet de hele wereld behalve ik dat Blaze ook op HM speelt? Op de site van P60 staat het iig niet.
Heavy Metal Maniacs
September 17 roundabouts 5:00 PM

We are happy to present the headliner for day 2 of the Heavy Metal Maniacs Festival Saturday October 22.
None other than Blaze Bayley (Wolfsbane , Iron Maiden between 1994-1999) will surprise us and blow us away with an exclusive Iron Maiden set that has never been performed in the Netherlands before.
Tickets are available at https://www.ticketmaster.nl/event/283849

Afbeelding
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Iron Maiden V

Bericht door dako » do sep 22, 2022 10:03 am

Aanlokkelijk. Sowieso een leuke line up met Jag Panzer en Wolf.
Jammer dat die meuk van de HMM altijd op van die enorme kutlocaties is. Ze hebben niet eens een station in dat tyfusamstelveen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » do sep 22, 2022 10:16 am

dako schreef: do sep 22, 2022 10:03 am Aanlokkelijk. Sowieso een leuke line up met Jag Panzer en Wolf.
Jammer dat die meuk van de HMM altijd op van die enorme kutlocaties is. Ze hebben niet eens een station in dat tyfusamstelveen.
Jag Panzer heeft gecancelled wegens inflatie. Verder zijn natuurlijk Wolf en Kev Riddles Baphomet mooie bands.

Locaties zijn idd weer goed schurft. Organiseer nou eens iets in Rotterdam zou ik zeggen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » zo mar 26, 2023 7:53 pm

Blaze Bayley is getroffen door een hartaanval. De huidige tour is geannuleerd, al kwam hij (nog) niet naar Nederland.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » di mar 28, 2023 2:47 pm

Hoe gaat het met de beste man?

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » do mar 30, 2023 9:08 am

Ik las dat hij een triple-bypass nodig heeft. De tour van dit jaar valt grotendeels weg, wat ook een verlies aan inkomsten oplevert. Dus niet heel best denk ik.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do mar 30, 2023 9:29 am

Gaat lekker met die voormalige Maiden-zangers. Sneu natuurlijk. Zeer sympathieke en gedreven man, die Blaze.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24839
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Kriestof » di mei 09, 2023 12:37 pm

iron maiden is gisteren begonnen aan nieuwe tour
setlist (in link, voor diegene die setlist niet willen kennen)
https://www.setlist.fm/setlist/iron-mai ... 994d3.html
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di mei 09, 2023 1:01 pm

Fuck.

Ik heb sinds 2003 Iron Maiden slechts 1 keer live gezien en besloot toen dat ik zo'n concert te groot en massaal vind en dat de dvd's thuis prima zijn. Met deze setlist begin ik ernstig daarover te twijfelen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie