Het Officiele Epica Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Het Officiele Epica Topic

Bericht door Methilde » za jul 14, 2007 10:32 am

Op verzoek hier het officiele Epica topic, want die was er nog niet echt.

EPICA(uitspraak: Èpica) is een Nederlandse band, bestaande uit Simone Simons (zang), Mark Jansen (grunt en gitaar), Ad Sluijter (gitaar), Coen Janssen (keyboards) en Yves Huts (basgitaar) en Ariën van Weesenbeek (drums)

De band is gevormd rond Mark Jansen (ex-After Forever) die tevens tekstschrijver en componist is. Het gevarieerde geluid van de band is afkomstig van verschillende culturen, beïnvloed door film- en musicalmuziek. Ook ligt het in het verlengde van melodische metal, power metal en neigt het door de vrouwelijke zang naar bands zoals Nightwish, The Gathering en After Forever. Kenmerkend zijn ook de filosofische teksten van Mark, die brede thema's beslaan en ook reflecteren op actualiteiten als de moord op Pim Fortuyn, en de aanslagen van 11 september 2001.

Discografie:
2003 - The Phantom Agony
2004 - DVD We Will Take You With Us
2005 - Consign To Oblivion
2005 - The Score
2006 - The Road To Paradiso
2007 - The Divine Conspiracy

Hun nieuwste album "The Divine Conspiracy" is een conceptalbum. Deze klinkt ook veel rauwer en harder dan de vorige twee met hier en daar passages die meer op black metal lijken dan op symfonic metal.

Hier alvast een voorproefje van de CD hoes:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Methilde op do mar 12, 2009 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Het Officiele Epica Topic

Bericht door Heidens Hart » za jul 14, 2007 11:41 am

FigmentuM schreef:Deze klinkt ook veel rauwer en harder dan de vorige twee met hier en daar passages die meer op black metal lijken dan op symfonic metal.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAVV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAVV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » za jul 14, 2007 11:45 am

Ja, metal is een mannensport enzo...

zo is ook weer afgezeken, verpest nou niet een officleel topic van een band die je blijkbaar toch geen kont boeit.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za jul 14, 2007 12:11 pm

Officieel nog wel. :P

Bij deze wil ik melden dat de zangeres een lekker wijf is. Zo.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za jul 14, 2007 12:16 pm

Ik heb het nieuwe laatst eens vluchtig doorlopen, maar echt warm word ik er niet van, de nummers zijn moeilijk uit elkaar te houden en de afwisseling die ze op hun eerste album hadden, lijkt nu nergens meer te vinden. Dat 'lijken op black metal' houdt in dat er tremolo picking gecombineerd wordt met wat screams; leuk dat ze het wat extremer aan willen pakken, maar laat die kerel eerst maar eens fatsoenlijk brullen.
Tot zover mijn eerste mening, misschien herzie ik 'm wel als ik 't album echt goed heb beluisterd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za jul 14, 2007 12:45 pm

Passages die naar black metal neigen, klinken mij niet direct aanlokkelijk in de oren. Maar op de vorige albums van Epica staan absoluut goede songs, zoals "The Last Crusade" en de titelsong van "The Phantom Agony". Dus ik ben best benieuwd naar de nieuwe cd, waar ik tot dusverre vooral goede verhalen over hoor.

Live heb ik Epica tot dusverre slechts 1 keer gezien, twee jaar terug op Waldrock, en Simone Simons, uh ik bedoel Epica maakte een prima indruk op mij. Daar zou ik urenlang naar kunnen kijken. :wink:

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Het Officiele Epica Topic

Bericht door KoenM » za jul 14, 2007 12:48 pm

Heidens Hart schreef:[..]


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAVV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAVV HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Sukkel.

Ontopic: lekker wijf natuurlijk. Live gezien en toen kon het m'n aandacht (auditief, that is) niet echt vasthouden. Ik heb het niet zo op haar stem. Maar met het geluid uit een aangename band.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » za jul 14, 2007 2:22 pm

Het album heeft nog steeds een herkenbare Epica-sound. Verschil met de vorige platen, is dat The Divine Conspiracy wat minder "obvious" in het gehoor ligt. De nummers moeten wat vaker beluisterd worden voordat je er een *klik* mee krijgt. De nummers bevatten meer complexiteit en zijn over het algemeen ook een stuk langer.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za jul 14, 2007 10:44 pm

Elessar schreef:Het album heeft nog steeds een herkenbare Epica-sound. Verschil met de vorige platen, is dat The Divine Conspiracy wat minder "obvious" in het gehoor ligt. De nummers moeten wat vaker beluisterd worden voordat je er een *klik* mee krijgt. De nummers bevatten meer complexiteit en zijn over het algemeen ook een stuk langer.
Mee eens. De band heeft een heavier richting gekozen, in tegenstelling tot songs als "Blank Infinity" die meer van de meezing-categorie was maar daardoor niet minder smakelijk.
En natuurlijk is Simone een smakelijke dame. Ik vind ook dat de songs moeilijker blijven hangen maar dat had ik met Consign To Oblivion ook.
Alles went...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo jul 15, 2007 12:49 pm

Zelfs een vent. Flauw ja 8)


Overigens liep ze echt naakt door die studio daar. Om foto's te maken voor die albumhoes. Nu maar wachten op een "exclusive behind the scenes" DVD!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » zo jul 15, 2007 1:34 pm

Ik ben echt heel enthousiast over het nieuwe album. Consign to Oblivion gaat, op enkele sterke nummers na, snel vervelen.

De nieuwe is stukken complexer, heavier, dynamischer en bevat veel filmmuziek invloeden. Om het nu black of death metal te gaan noemen gaat wel erg ver, maar de invloeden uit die genres zijn wel flink toegenomen. Meer grunts, blastbeats etc.

Maar ik kan wel zeggen dat ze precies de richting zijn ingeslagen waar ik op gehoopt had.

Op http://www.myspace.com/epica staat een sample van het nummer Menace of Vanity.

Gebruikersavatar
Marissie
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 9:58 pm
Locatie: Best, Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Marissie » zo jul 15, 2007 2:13 pm

Album is goed te pruimen, klinkt zo gigantisch vet!! Stem van Simone is behoorlijk vooruit gegaan, vond bij vorige albums altijd of ze een hete aardappel in haar strot hadden gedouwd hehe..

En idd wat StraightHate zegt:

"De nieuwe is stukken complexer, heavier, dynamischer en bevat veel filmmuziek invloeden. Om het nu black of death metal te gaan noemen gaat wel erg ver, maar de invloeden uit die genres zijn wel flink toegenomen. Meer grunts, blastbeats etc.

Maar ik kan wel zeggen dat ze precies de richting zijn ingeslagen waar ik op gehoopt had."

Compleet mee eens... :)
[url=http://www.last.fm/user/o0Nefertem0o/?chartstyle=basicrt10][img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/o0Nefertem0o.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo jul 15, 2007 3:14 pm

Elessar schreef:Overigens liep ze echt naakt door die studio daar. Om foto's te maken voor die albumhoes.
Daar zal dan alleen de fotograaf bij zijn geweest want Simone kennende staat ze echt niet in haar nakie ten overstaan van een hoop volk

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo jul 15, 2007 3:21 pm

Weet ik veel man. Dat zei ze in een interview dat ik ergens gelezen had.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jul 15, 2007 3:27 pm

Elessar schreef:Weet ik veel man. Dat zei ze in een interview dat ik ergens gelezen had.
...en het prikkelde je fantasie? 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo jul 15, 2007 3:31 pm

Dat prikkelt de fantasie van iedere hetero georienteerde man.

Iscariah en Arnibes zal het dus waarschijnlijk weinig interesseren.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jul 15, 2007 3:32 pm

Elessar schreef:Iscariah en Arnibes zal het dus waarschijnlijk weinig interesseren.
Wie? :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo jul 22, 2007 7:28 pm

Elessar schreef:Dat prikkelt de fantasie van iedere hetero georienteerde man.

Iscariah en Arnibes zal het dus waarschijnlijk weinig interesseren.
Ik voel hier frustraties 8)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jul 22, 2007 7:45 pm

leuke zangeres.
Voor de rest hetzelfde als al die andere bands.
De zelfde saaie gitaarakkoorden en stapels symfonische keyboards.

Gaat me héél snel vervelen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo jul 22, 2007 7:56 pm

Inderdaad erg knappe zangeres met een steengoede strot en de muziek zit goed in elkaar..maar toch kan het me voor geen seconde boeien...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » zo jul 22, 2007 8:38 pm

Mr Brownstone schreef:Inderdaad erg knappe zangeres met een steengoede strot en de muziek zit goed in elkaar..maar toch kan het me voor geen seconde boeien...
dat vindt ik een mooie en eerlijke reactie :)
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo jul 22, 2007 8:47 pm

Pantalaimon schreef:[..]

dat vindt ik een mooie en eerlijke reactie :)
Dank je! Waarschijnlijk snap je mijn reactie wel als je weer dat ik meer warm loop voor bands als The Red Chord, Mastodon, Paradise Lost, Daath, Carcass, Cryptopsy, Aborted, Immolation, Monstrosity, Nevermore , Death, The Crown e.d :wink:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jul 22, 2007 8:50 pm

De enige gotisch aandoende metalbands die me nog enigszins kunnen boeien zijn vandaag de dag Trail of Tears (al blijft A New Dimension of Might mijn favoriet), oude Tristania. en in mindere mate After Forever.

Van de andere overdaad aan bands word ik niet vrolijk. Het gitaarwerk vooral lijkt haast wel gedegradeerd tot ondersteunend gezaag. Constant dezelfde saaie slagpartijen en maar heel weinig ruimte voor leuke solo's of interessante uitstapjes.
Nee, de melancholie komt vandaag de dag uit een doosje, zo lijkt het.
Epica heeft de zaken op zich best voor elkaar en bestaat uit goede muzikanten, maar na twee nummers heb ik het al wel weer gehoord.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » zo jul 22, 2007 9:24 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


Dank je! Waarschijnlijk snap je mijn reactie wel als je weer dat ik meer warm loop voor bands als The Red Chord, Mastodon, Paradise Lost, Daath, Carcass, Cryptopsy, Aborted, Immolation, Monstrosity, Nevermore , Death, The Crown e.d :wink:
hmwah, ik luister ook naar Paradise Lost hoor, en dat vindt ik mooi kunnen met Epica. Het heeft meer van elkaar weg dan als je er een black/death band tussen zou proppen.
Het boeit me niet wat voor een soort muziek een band maakt. Als het maar dat ene 'vonkje' heeft dat het bijzonder/leuk maakt. De laatste tijd ben ik dus mijn muziek smaak aan het uitbereiden met Jazz, ska, opera en folk. En tot death metal.

Helaas zijn er ook mensen die berichtjes posten als "klote muziek" en verder niets,...
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo jul 22, 2007 9:28 pm

Pantalaimon schreef:[..]

hmwah, ik luister ook naar Paradise Lost hoor, en dat vindt ik mooi kunnen met Epica. Het heeft meer van elkaar weg dan als je er een black/death band tussen zou proppen.
Het boeit me niet wat voor een soort muziek een band maakt. Als het maar dat ene 'vonkje' heeft dat het bijzonder/leuk maakt. De laatste tijd ben ik dus mijn muziek smaak aan het uitbereiden met Jazz, ska, opera en folk. En tot death metal.

Helaas zijn er ook mensen die berichtjes posten als "klote muziek" en verder niets,...
Voor dat soort gevallen zijn moderators met deleteknoppen uitgevonden... 8)
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » ma jul 23, 2007 2:13 pm

Jeroen schreef:De enige gotisch aandoende metalbands die me nog enigszins kunnen boeien zijn vandaag de dag Trail of Tears (al blijft A New Dimension of Might mijn favoriet), oude Tristania. en in mindere mate After Forever.

Van de andere overdaad aan bands word ik niet vrolijk. Het gitaarwerk vooral lijkt haast wel gedegradeerd tot ondersteunend gezaag. Constant dezelfde saaie slagpartijen en maar heel weinig ruimte voor leuke solo's of interessante uitstapjes.
Nee, de melancholie komt vandaag de dag uit een doosje, zo lijkt het.
Epica heeft de zaken op zich best voor elkaar en bestaat uit goede muzikanten, maar na twee nummers heb ik het al wel weer gehoord.
Toen Beyond the Veil van tristania uitkwam waren er een heleboel goeie goth/metal bands met zangeressen die het goed deden. After Forever's prison of desire was uit, Nightwish had Oceanborn , Trail of Tears had profondaemonium, haggard had awakening the centuries en Theatre of Tragedy was nog deftig :) Goeie tijden, en toen melkten ze er alle originaliteit uit .

Epica is niet slecht, 7 jaar geleden liep ik er misschien warm van maar nu heb ik het wel gehoord
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 23, 2007 2:33 pm

edit: trage klote internet
Laatst gewijzigd door Lennert op ma jul 23, 2007 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jul 23, 2007 2:34 pm

Ik blijf er nog steeds bij dat Oceanborn gewoon een power metal album is, vrouwenzang of geen vrouwenzang.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » ma jul 23, 2007 4:02 pm

Epica is een band waar ik naar kan blijven luisteren. De nieuwe cd zal dan ook vaak gedraaid worden hier, dat gebeurd nu namelijk al. Dus zodra The Divine Conspiracy uitkomt zal ook die worden toegevoegd aan mijn cd kast. Ook de keer dat ik ze live heb gezien stelden ze me absoluut niet teleur.
Uitstekende band, de veranderingen die ze hebben doorgevoerd op dit album bevallen me ook uitstekend. Sneller, harder, maar nog steeds herkenbaar.

Helaas kan dat niet gezegd worden van vele soortgelijke bands, maar daar gaat dit topic niet over :wink:
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » ma jul 23, 2007 4:11 pm

Ekibyougami schreef:Epica is een band waar ik naar kan blijven luisteren. De nieuwe cd zal dan ook vaak gedraaid worden hier, dat gebeurd nu namelijk al. Dus zodra The Divine Conspiracy uitkomt zal ook die worden toegevoegd aan mijn cd kast. Ook de keer dat ik ze live heb gezien stelden ze me absoluut niet teleur.
Uitstekende band, de veranderingen die ze hebben doorgevoerd op dit album bevallen me ook uitstekend. Sneller, harder, maar nog steeds herkenbaar.

Helaas kan dat niet gezegd worden van vele soortgelijke bands, maar daar gaat dit topic niet over :wink:
haha, ik zie het aan je 'top artists this week' op je lastfm ;)
Lennert schreef:Ik blijf er nog steeds bij dat Oceanborn gewoon een power metal album is, vrouwenzang of geen vrouwenzang.
dus? 't is gewoon een leuke cd, ongeacht in wat voor een hokje je het wilt plaatsen ;)
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di jul 24, 2007 1:21 am

Het gaat hem er niet om of de cd leuk is of niet, het gaat hem juist wel om een ''hokje''. En met de mogelijkheid om hier gedachten over uit te wisselen. Me dunkt.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 03, 2007 9:53 pm

Komende zondagnacht is een optreden van Epica (samen met Sonic Syndicate) op tv te zien in het programma Rockpalast van de WDR, van 0.15 tot 1.45 uur.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za aug 04, 2007 5:51 pm

Gilbert schreef:Komende zondagnacht is een optreden van Epica (samen met Sonic Syndicate) op tv te zien in het programma Rockpalast van de WDR, van 0.15 tot 1.45 uur.
is dat een herhaling?
ik dacht dat dit in juli ook al uitgezonden was....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za aug 04, 2007 10:12 pm

Lennert schreef:Ik blijf er nog steeds bij dat Oceanborn gewoon een power metal album is, vrouwenzang of geen vrouwenzang.
Mee eens.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za aug 04, 2007 10:13 pm

vengeancefan schreef:[..]
is dat een herhaling?
ik dacht dat dit in juli ook al uitgezonden was....
Ik weet niet of hij al eerder is uitgezonden, maar de show is op 21 juni in Köln opgenomen. De setlist vind je hier: http://www.rockpalast.de/konzerte/2007/ ... pica.phtml.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » ma aug 06, 2007 2:38 pm

had op wdr teletekst gekeken maar daar stond niets over Epica......

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma aug 06, 2007 4:23 pm

blijkbaar was het er wel, aangezien ik net een vriendin van me sprak die zei dat ze met Coen daarnaar had zitten kijken
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di aug 07, 2007 8:44 am

Het was er ook, alleen wel een selectie uit die setlist. Maar toch zo'n driekwartier Epica live afgewisseld met een kort interview.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » di aug 07, 2007 11:33 am

nou ja, duikt vast ergens op het web op....;-)

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do nov 08, 2007 7:40 pm

Gister the divine conspiracy weer eens opgehad. Leuke plaat, en samen met het vroege werk van after forever het enige dat ik de moeite waard vind in de hele 'goth-metal' scene. Erg vooruitgegaan qua drumwerk ook, dat op de vorige albums wat meer van dik hout zaagt men planken werk was.
Geen album dat ik dagelijks zal opzetten, maar al met al weer een prima cd.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 08, 2007 11:04 pm

Heb em eens in de winkel geluisterd, maar ik kan er echt niets mee.
Als ik dan vervolgens ook nog lees dat men de gitaren niet zo belangrijk acht, dan haak ik helemaal af.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

evilrules
Berichten: 576
Lid geworden op: za jan 01, 2005 6:12 pm
Locatie: brielle
Contacteer:

Bericht door evilrules » vr nov 09, 2007 8:44 am

Ze staan als voorprogramma van Sonata Arctica in Nederland en België. Laatste weekend van November. 24/25 en dacht 26 nov.

Ik ga 24 November naar Antwerpen.
http://www.myspace.com/metal_yrsa

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » vr nov 09, 2007 9:41 am

Jeroen schreef:Heb em eens in de winkel geluisterd, maar ik kan er echt niets mee.
Als ik dan vervolgens ook nog lees dat men de gitaren niet zo belangrijk acht, dan haak ik helemaal af.
Waar heb je dat vandaan? De gitaren zijn juist prominenter dan ooit.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2007 4:32 pm

prominenter in de sound.
Maar het spel is zo hinderlijk eenvoudig.

Men zegt ook wel dat de basis wordt gevormd door de toetsen. Daar worden de nummers ook op geschreven.
De gitaren kun je wel hard zetten, maar dan valt in dit geval alleen maar op dat slechts de meest eenvoudige akkoorden als slag bodem dienen.

Nu is dat een euvel wat niet hoeft te betekenen dat de plaat slecht is, maar ik hoor graag wat meer avontuur. Overigens is dit in de gotische metalwereld gewoonte.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » vr nov 09, 2007 5:29 pm

Ik vind dat op TDC juist niet het geval. Er is voor dit album veel meer op de gitaar geschreven en dat is ook echt wel te horen. Veel stukken hebben juist de keyboards als toevoeging en de gitaar als basis. Ze zouden nogal door de mand vallen wanneer ze met laffe akkoordjes aan komen.

Het is nogal een groeiplaat trouwens, beter geef je m nog een kans.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo nov 11, 2007 12:39 pm

Dat is m.i. een persoonlijke opvatting. Ik vind dat de gitaren minder prominent aanwezig zijn dan op voorgaande albums. Mark geeft zelf al aan dat hij dat minder belangrijk vindt.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » za jan 12, 2008 7:36 pm

Zangeres Simone blijkt besmet te zijn met een of andere bacterie en hierdoor is de tour die dit voorjaar gepland stond uitgesteld.
Dear Epica fans,

Since a couple of months I have been struggling with infections and had surgery many times. The doctors didn’t know what was wrong with me.
After a lot of tests at the hospital they found out that I am infected with MRSA, also known as the hospital bacteria. The treatment of this bacteria comes with a strict hygienic schedule that I have to work through every day. Because of this I will not be
able to go on long trips let alone live on a tour bus.
Therefore we are forced to cancel most of our shows in February. The shows on the 22nd and 23rd in Lille and Vosselaar we will still do since they are independent shows and very close by. We cannot plan too far ahead since I first have to get rid of the infection and that will take some time. How long it will take we cannot tell at the moment.

We are very sorry that we cannot do these shows. We were all looking forward to this tour and to meet you guys. What I have to focus on now is getting well, so that
we will be on the road again as soon as possible. Please check out our site every once in a while for more information on this matter.

Simone and Epica

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » za jan 12, 2008 10:17 pm

Jemig... Ziekenhuisbacterie is nasty stuff... es kijken of ze nog wel in Leeuwarden spelen over twee weken...

Lainedil
Berichten: 124
Lid geworden op: do mar 15, 2007 3:15 pm
Locatie: Wuppertal (DE)
Contacteer:

Bericht door Lainedil » zo jan 13, 2008 10:53 am

Therefore we are forced to cancel most of our shows in February. The shows on the 22nd and 23rd in Lille and Vosselaar we will still do since they are independent shows and very close by.
En op www.epica.nl staan de geplande gigs in Januari nog gewoon vermeld.
www.elexorien.com

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo jan 13, 2008 11:19 am

Oh chill :D Ik keek er al een tijd naar uit namelijk!

Plaats reactie