Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr nov 09, 2007 10:06 pm

Argarath schreef:[..]


dramaqueen ;)
Ach ja, ik zou dat ook kunnen zijn wat betreft Mat Barlow. Hij is tenslotte mijn favoriete metalzanger. Maar Tim Owens is de perfecte opvolger en naar hem luisterde ik ook al graag ten tijde bij Judas Priest. Toch ga ik tegenwoordig niet zo gauw meer naar een concert van Iced Earth, omdat ik er nog wel van baal dat ik Mat nooit live met de band heb kunnen zien. Het komt er vast nog wel een keertje van, maar voor Tim doe ik net iets minder moeite om naar ene concert te gaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » zo nov 11, 2007 1:38 pm

Ik heb IE zowel met Matt als met Ripper gezien. En met Ripper was het gewoon veel gaver. Dus je hebt niks gemist hoor ;)
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 11, 2007 3:56 pm

jij bent dan ook een priest-fan.

Ik vind dat je zeker wat gemist hebt, als je barlow niet gezien hebt bij IE, DVD aanschaffen dan maar.... :-D

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo nov 11, 2007 8:35 pm

Argarath schreef:Ik heb IE zowel met Matt als met Ripper gezien. En met Ripper was het gewoon veel gaver. Dus je hebt niks gemist hoor ;)
Idem hier.

Hoewel de 3 uur best of show qua setlist wel onovertroffen was.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 11, 2007 10:15 pm

Voor de show in Tilburg hadden we een interview met Tim Owens:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=587
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma nov 12, 2007 6:14 pm

Jon schrijft soms erg lange teksten. Hoe onthoud je die allemaal? Neem bijvoorbeeld Waterloo, dat is een erg lange tekst.
Had Barlow die tekst niet geschreven?
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma nov 12, 2007 6:58 pm

Volgens het boekje heeft Barlow wel meegeschreven aan het nummer...

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma nov 12, 2007 7:07 pm

Iron Maiden schreef:Volgens het boekje heeft Barlow wel meegeschreven aan het nummer...
Goed gezien helder licht, en aangezien Barlow nooit de muziek schreef zal het wel om de tekst gaan vermoed ik zo.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » za dec 01, 2007 1:37 pm

Ik ben net hun laatste album voor de eerste keer aan het beluisteren, Something Wicked this way comes was geweldig maar de verdomde cover albums die ze daarna uitkakten deden mn tenen krullen.
Tot nu toe hoor ik niets mis met dit album :)
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za dec 01, 2007 2:13 pm

yesferro schreef:de verdomde cover albums die ze daarna uitkakten deden mn tenen krullen.
albums?

bovendien was dat onderdeel van die boxset, en is dat door het label toch ook nog maar los uitgebracht.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » za dec 01, 2007 7:09 pm

Ja, goede zaak. Niet dat ik hem al heb, maar die hele box hoef ik niet te hebben, dat coveralbum ben ik wel nieuwsgierig naar.

Er was destijds iets mis met de cdprint geloof ik, daar was iets mee, en daarom mocht je ze terugsturen, dan kreeg je na verloop van tijd alsnog de goede versie. Iemand ervaring mee?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6778
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za dec 01, 2007 7:20 pm

Ik vind die coverplaat niet al te geïnspireerd. Hallowed be thy name vind ik bijvoorbeeld zwaar tegenvallen. En AC/DC met Barlow vocals kunnen me ook niet bekoren.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo dec 02, 2007 12:48 am

Ik dacht dat het meerdere albums waren, mn schoonbroer had dacht ik tribute to the gods 1 en 2, maar ik kan het vast goed fout hebben. Na enkele songs had ik het al gehad, shooting star is hun enige cover die ik wel te pruimen vind.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo dec 02, 2007 10:48 am

Dat coveralbum is aardig om een keer te horen. Als bonus is het misschien leuk om te hebben, maar het is zeker niet de moeite waard om geld aan uit te geven.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo dec 02, 2007 12:20 pm

Herfstval schreef:Ja, goede zaak. Niet dat ik hem al heb, maar die hele box hoef ik niet te hebben, dat coveralbum ben ik wel nieuwsgierig naar.

Er was destijds iets mis met de cdprint geloof ik, daar was iets mee, en daarom mocht je ze terugsturen, dan kreeg je na verloop van tijd alsnog de goede versie. Iemand ervaring mee?
Ja, was bij de dark genesis box. Dan zat op het schijfje waar Iced earth op stond bijvoorbeeld de print van de Stormrider, Op burnt offrings stond Iced earth, etc...
Heb ze toen terug gestuurd, en kreeg de goede schijfjes terug, incl een zooi posters, stickers en nog wat merchandise van iced earth.

Mijn broertje heeft nog de box met de verkeerde prints erin, overigens.

wat betreft tribute to the gods: leuk dat die erbij zat in de box, maar zou hem nu niet los kopen. Zo boeiend is die ook weer niet.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr dec 07, 2007 9:26 pm

Dante's Inferno 1
Dante's Inferno 2

Ik kan me geen geschiktere ode bedenken voor het beste nummer ooit. De beelden die je ziet zijn van een verfilming uit 1911. Erg indrukwekkend en sfeervol. Die oude beelden komen erg apart over en het lijkt zo wel of je echt in de hel zit te kijken, of beter: naar een schilderij van Gustave Doré (maar ook Jeroen Bosch).

O.a. deze scènes komen er EXACT in voor!:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24853
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 07, 2007 10:36 pm

Metalheank schreef:Dante's Inferno 1
Dante's Inferno 2

Ik kan me geen geschiktere ode bedenken voor het beste nummer ooit. De beelden die je ziet zijn van een verfilming uit 1911. Erg indrukwekkend en sfeervol. Die oude beelden komen erg apart over en het lijkt zo wel of je echt in de hel zit te kijken, of beter: naar een schilderij van Gustave Doré (maar ook Jeroen Bosch).

O.a. deze scènes komen er EXACT in voor!:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kijk, jij bent tenmisnte ook een iced earth fan die begrijpt waarover iced earth gaat, zag ik ook al aan je top 50 albums aller tijden

wat vindt jij nu van de laatste albums?

dat is toch vreselijk als je het vergelijkt met het geniale werk van vroeger?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za dec 08, 2007 6:16 pm

Kriestof schreef:[..]


kijk, jij bent tenmisnte ook een iced earth fan die begrijpt waarover iced earth gaat, zag ik ook al aan je top 50 albums aller tijden

wat vindt jij nu van de laatste albums?

dat is toch vreselijk als je het vergelijkt met het geniale werk van vroeger?
Leuk dat het je is opgevallen, en helaas moet ik het met je eens zijn. Ik vind het nog moeilijk het album te beoordelen, maar feit blijft wel dat ik hem weinig draai en dat het me moeite kost om ernaar te luisteren. Eigenlijk is dat het slechtste wat je over een album kunt zeggen. Af en toe hoor ik leuke dingen, maar dat blijft bij losse elementen. Minpunten die me opvallen:
- Te veel Frans Bauer-reffreinen incl. fluitketels
- Te veel afleidende intro's (waar ze voorheen functioneel waren)
- Instrumentaal veel te makkelijk
- Het riff-werk overtuigd niet meer
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25306
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 09, 2007 1:12 am

dat zijn echt opmerkingen die helemaal nergens over gaan. Sorry dat ik het zeg. Ik vind Iced Earth per album sterker geworden.

Wat jullie doen is blijven hangen in het verleden, smaak of geen smaak.
Dan kan je ook moeilijk een plaat beoordelen op de kwaliteiten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo dec 09, 2007 9:10 am

Inderdaad. Die refreinen en bruggetjes vind ik juist de sterkste punten van het nieuwe Iced Earth album. Nergens wordt het te flauw. De Frans Bauer vergelijking vind ik daarom onterecht. Dergelijke obligate momenten waren vroeger nog wel eens te bespeuren maar op het nieuwe album niet meer.

Ook wordt met het nieuwe album wordt qua sfeer toch redelijk teruggegrepen op het verleden, dacht ik zo. Het enige verschil is dat niet Barlow maar Owens de boel ingezongen heeft.

In mijn optiek is Framing Armageddon een zeer geslaagde missie.

Overigens is het Dante filmpje werkelijke prachtig en sfeervol. Het heeft mij ertoe gezet het gedicht ook daadwerkelijk te gaan lezen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
metalboefje
Berichten: 474
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 11:04 pm
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Bericht door metalboefje » zo dec 09, 2007 9:31 am

de riffs zijn om te spelen echt niet makkelijk.... ten thousand strong is het enigste nummer dat vrij makkelijk te spelen is... maar er zitten een hoop verborgen trucjes in de riffs..... Dit vind ik een superalbum van iced earth... de volgende beloofd net wat harder te worden en daarna gaan ze weer touren...
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo dec 09, 2007 1:31 pm

Jeroen schreef:dat zijn echt opmerkingen die helemaal nergens over gaan. Sorry dat ik het zeg. Ik vind Iced Earth per album sterker geworden.

Wat jullie doen is blijven hangen in het verleden, smaak of geen smaak.
Dan kan je ook moeilijk een plaat beoordelen op de kwaliteiten
Heel simpel Jeroen: jij prefereert de nieuwe stijl, ik de oude. Jij zoekt andere zaken in (power)metal dan ik. De nieuwe stijl is zeker niet wezenlijk vernieuwend, dus van 'blijven hangen in het verleden' is geen sprake.

@Edwynn: Ik vind ook dat er vaak wordt teruggegrepen en dat er af en toe wel mooie sfeervolle stukken te vinden zijn. Dat zijn de pluspunten, maar ik vind dat wel bij losse elementen blijven en niet zoals een Burnt Offerings waar de (donkere) sfeer het hele album door wordt gezet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo dec 09, 2007 1:43 pm

Ik vind het album ook niet bijzonder sterk, maar elke keer als ik het opzet heeft het toch wel wat. Het concept houdt het geheel boven water wat mij betreft. Als ik de nummers opzich zou beoordelen is het waarschijnlijk mijn minst favoriete IE plaat, maar als geheel kan ik er nog met plezier naar luisteren. Hetzelfde gaat eigenlijk op voor GB, waarvan alleen de Gettysburg trilogie mij enigzins kan boeien.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo dec 09, 2007 8:01 pm

Voor mij is het een topalbum in ieder geval. Er zijn genoeg nummers die ik saai vind en als nummer zelf niet snel zal aanzetten, maar als conceptalbum zelf vind ik het prima. Lekker hard spul zit er met Framing Armageddon en Domino Decree in ieder geval nog bij, maar vooral The Clouding vind ik echt een zeer geslaagd nummer met het groots opgezette tweede deel. Daarnaast vind ik Ten Thousand Strong een zeer sterke single.

Daarnaast was het optreden live verreweg een van de beste die ik ooit heb gezien. Ik zie Iced Earth uberhaupt liever in een zaal dan op een festival podium. Tim overtref Barlow voor mij perfect, gezien het feit dat ik ze al eerder met hem had gezien, waar hij lang niet zo goed zong als Tim het nu deed. De setlist kun je natuurlijk over discussieren (ik weet zeker dat Pure Evil door Owens fantastisch gezongen zal worden, evenals een aantal andere classics als When The Night Falls), maar als het maar goed gespeeld word hoor je mij niet zeuren.

Toegegeven, The Glorious Burden was nog wat twijfelachtig, maar ik vind Framing Armaggedon na Burnt Offerings en Night Of The Stormrider echt hun sterkste plaat. Zeer consistent, gaaf verhaal, alle stijlen door elkaar gemixt en bombastisch, iets wat ik prima mag.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25306
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 09, 2007 8:27 pm

Metalheank schreef:[..]


Heel simpel Jeroen: jij prefereert de nieuwe stijl, ik de oude. Jij zoekt andere zaken in (power)metal dan ik. De nieuwe stijl is zeker niet wezenlijk vernieuwend, dus van 'blijven hangen in het verleden' is geen sprake.
Ho even, jij gaat daar vanuit dat ik de nieuwe stijl prefereer. Ik vind albums als Iced Earth en Night of the Stormrider ook briljant. Ik ben het alleen niet eens met die flauwe commentaren en vergelijkingen, dus dan moet je maar concluderen dat ik een totaal andere smaak heb. Mijn favorieten zijn zelfs Burnt Offerings en The Horror Show, dus tja, ik weet niet waar je het over hebt, beste jongen.

Nee, Teun, zo zit het niet. Ik erken echter wel de kwaliteiten van zowel toen als nu.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo dec 09, 2007 8:37 pm

Ik blijf 'Framing Armageddon' een redelijk album vinden, maar daarnaast moet ik helaas concluderen dat Jon Schaffers creativiteit is opgedroogd voordat hij zijn eigen 'magnum opus' kon maken.

Toen ik als één van de eersten in dit topic de promo van het nieuwe album hoorde, werd ik gegrepen door de sfeer van het album, die zeer sterk aanwezig is. Maar helaas vind ik nu de meeste nummers nogal te kort door de bocht overkomen. Dat hoef niet persee erg te zijn als die nummers dan gewoon lekker pakkend waren, zoals 'Greenface', 'The Reckoning' etc. op het vorige album, maar dat is voor mij niet het geval. Veel nummers missen ook een stukje felheid. 'The Domino Degree' en 'Framing Armageddon' zijn uitzonderingen. Pakkende, beukende nummers, maar eigenlijk ook weer wat te simpel vergeleken met de pre-Owens-era standaard van Iced Earth. Daarnaast hoor ik veel Blind Guardian en andere Euro Power Metal invloeden, vooral in het refrein van 'A Charge To Keep'. Enigzins vergelijkbaar met 'Nightfall' van BG, maar veel minder veelzijdig en bovendien vind ik naar mijn smaak dit soort bombastische refreinen op zo'n luchtige, positieve toon niet bij Iced Earth passen. Al met al doet 'Framing Armageddon' zowel qua kwaliteit en als de specifieke muziek erg denken aan de laatste twee HammerFall-albums.

Nee, dan stop ik liever 'A Twist In The Myth' nog een keer in m'n steroe. Blind Guardian is immers wel een band die voor mij een immer stijgende kwaliteitslijns per nieuw album laat zien en immers veel creatiever dan op muzikaal gebied dan Jon Schaffer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25306
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 09, 2007 8:42 pm

ik meende dat jij het nog een behoorlijke tijd beschouwde als een waar meesterwerk
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24853
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo dec 09, 2007 9:07 pm

Jeroen schreef:dat zijn echt opmerkingen die helemaal nergens over gaan. Sorry dat ik het zeg. Ik vind Iced Earth per album sterker geworden.

Wat jullie doen is blijven hangen in het verleden, smaak of geen smaak.
Dan kan je ook moeilijk een plaat beoordelen op de kwaliteiten
speel jij gitaar?

je moet de oude riffs eens spelen en dan nieuwe riffs

jon shaffer is maar een schim van zichzelf meer, vroeger waren zijn ritmepartijen even krachtig en bruut als de beste death metal gitarist...nu, zijn het saaie herhalingsoefeningen

en dat is zeker met de tijd blijven hangen, ik ben juist een voorstander van bands die zich ontwikkelen en nieuwe dingen proberen...iced earth werkt omgekeerd, van majesteuze muziek tot zielloze heavy metal, in plaats vna omgekeerd
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo dec 09, 2007 9:16 pm

Jeroen schreef:ik meende dat jij het nog een behoorlijke tijd beschouwde als een waar meesterwerk
Of ik precies die term heb gebruikt weet ik niet meer, maar het zou goed kunnen, in ieder geval was ik na de eerste twee luisterbeurten erg enthousiast. Ik denk dat ik toen vooral overweldigd was door het enthousiasme dat bij het luisteren van een nieuw album van een favoriete band komt kijken. Ik was toen vanuit mijn oogpunt niet echt objectief. Heel vaak kan ik bepaalde albums na veel luisterbeurten stukken beter waarderen dan na enkele beurten, maar bij 'Framing Armageddon' was het juist het tegenovergestelde effect. Eigenlijk had ik liever gehoord dat Iced Earth een wat duisterder, harder geluid had aangenomen, wat ook veel beter bij het hele concept van de nieuwe plaat had gepast. Nu moet ik helaas Kristofs bovenstaande mening onderschrijven.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo dec 09, 2007 10:46 pm

ach, jij noemde Ten Thousand Strong een semi-ballad.... Als ik dat nummer hoor dan denk ik bij mezelf "hoe kom je daar in godsnaam bij?"
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo dec 09, 2007 10:48 pm

Jeroen schreef:[..]


Ho even, jij gaat daar vanuit dat ik de nieuwe stijl prefereer. Ik vind albums als Iced Earth en Night of the Stormrider ook briljant. Ik ben het alleen niet eens met die flauwe commentaren en vergelijkingen, dus dan moet je maar concluderen dat ik een totaal andere smaak heb. Mijn favorieten zijn zelfs Burnt Offerings en The Horror Show, dus tja, ik weet niet waar je het over hebt, beste jongen.

Nee, Teun, zo zit het niet. Ik erken echter wel de kwaliteiten van zowel toen als nu.
Je zegt dat je vind dat Iced Earth elk album beter wordt, daarmee geef je aan dat latere albums beter zijn dan oudere.
Ik noemde een aantal minpunten op, het kan natuurlijk zijn dat jij dat geen minpunten vind, Jeroen.

Jij zegt dat ik hang in het verleden en dat mijn punten nergens op slaan. Die uitspraak vind ik dan weer nergens op slaan. Feit is dat het laatste album erg zang-gericht is dat er minder riff-gebrei is van Shaffer. Dat is zijn keuze. Vergeet niet dat jij voorheen Iced Earth deels door de composities (dan zeg ik: Schaffers riff-gebrei) links liet liggen, terwijl IE nu een Europeser powermetal geluid laat horen, jongen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo dec 09, 2007 11:09 pm

Kriestof schreef:[..]


speel jij gitaar?

je moet de oude riffs eens spelen en dan nieuwe riffs

jon shaffer is maar een schim van zichzelf meer, vroeger waren zijn ritmepartijen even krachtig en bruut als de beste death metal gitarist...nu, zijn het saaie herhalingsoefeningen

en dat is zeker met de tijd blijven hangen, ik ben juist een voorstander van bands die zich ontwikkelen en nieuwe dingen proberen...iced earth werkt omgekeerd, van majesteuze muziek tot zielloze heavy metal, in plaats vna omgekeerd
Ach, ik ben het met je eens dat zijn ritmepartijen vroeger veel krachtiger en beter waren (en we zijn het er al helemaal over eens dat Burnt Offerings qua hardheid menig death metal bandje naar huis stuurt qua hardheid), maar zielloos heb ik Iced Earth nooit gevonden. Schaffer kan naar mijn mening prima non-technische nummers schrijven die ook goed werken, de Gettysburgh trilogie en The Clouding zijn daarvan naar mijn mening prima voorbeelden.

Maar goed, ik hoop in zekere zin ook wel op een ballenverpletterend zwaar album met het vervolg, meer omdat ik ook weer geen zin heb twee keer naar hetzelfde album te luisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo dec 09, 2007 11:41 pm

Ik vind dat er wel verschil zit tussen het oude en het nieuwe werk, maar dat komt voor mijn gevoel ook vooral door de zanger. Owens en Barlow zijn twee totaal verschillende zangers en ik denk dat daardoor ook de muziek anders klinkt. Ik vind Burnt Offerings het beste Iced Earth-album, maar daarna komt toch Framing Armageddon. Ik vind Dark Saga en Horror Show, op bepaalde nummers na, niet echt mooie albums om naar te luisteren. Barlow zingt op Burnt Offerings veel 'duisterder' dan op zijn andere cd's.
Over riffjes en technische dingen heb ik geen echte mening, want ik speel geen gitaar.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo dec 09, 2007 11:56 pm

Took schreef:ach, jij noemde Ten Thousand Strong een semi-ballad.... Als ik dat nummer hoor dan denk ik bij mezelf "hoe kom je daar in godsnaam bij?"
Vanwege het 'mellow', ingetogen-dramatische refrein. Behalve die screams is het vocale gedeelte net een ballad.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 12, 2007 12:07 am

Hot Flashes
ICED EARTH - Matt Barlow Replaces Tim Owens
Posted on Tuesday, December 11, 2007 at 17:47:53 EST


ICED EARTH's Jon Schaffer has issued the following announcement:

Hello Dear Friends!

Once again the winds of change are upon us, and this time I can say that I am very happy about the result.

While out on the European tour I had several in depth discussions with many loyal Iced Earth fans. A common theme of these discussions was how much Matt is missed. I agreed with the fans that things were not the same and that it was a very special period in Iced Earth’s history.

When I heard several months ago that Matt was going to be doing a project in music again, I was thinking about contacting him and seeing what his intentions were. I didn’t act on this because I was so focused on the writing of the new epic, and frankly, it just didn’t seem realistic.

Well, after getting out on the road and speaking with many of you directly, I decided to call Matt and see how he was doing and if he was interested in working together again. I am proud to say that he is coming back to Iced Earth and we will be getting back to work in the studio very soon.

Matt will be singing on Part 2 of the Something Wicked concept CD and we will be looking forward to getting out on tour and delivering a series of Iced Earth shows that will rival any in the history of the band. And there will be a proper DVD filmed from this period, something we’ve all been waiting for.

I want you all to know that it was you who made this a reality. I have missed Matt’s presence onstage and in my personal life in a big way over the past few years, so I appreciate your honesty in our discussions. It did help me realize the decision to move forward with pursuing this. The fans have spoken and we have delivered!

You true fans know that I’m a straight shooter, I say what I mean and mean what I say. And though I value your opinions greatly, you must believe that this is a decision that comes completely from the heart and is not motivated by anything other than what feels the best for Iced Earth. This is the way that things have always been dealt with, for better or for worse, but always honestly and from the heart.

Tim Owens is a great and talented singer and I wish the best for him and his future on a personal and professional level.

There will be more news soon as to further developments and plans. This will push back the release of Part 2 a bit. Not because we couldn’t be ready to record in time, but because of a new addition to Matt’s family in early 2008!

I am very happy to announce that Iced Earth is truly BACK!

Have a great holiday season. We’ll be in touch very soon with more details.

Jon Schaffer

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo dec 12, 2007 12:08 am

Ja, ik las het ook net. Dat had ik niet verwacht.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 12, 2007 12:11 am

Labiele of winstgerichte Jon Schaffer?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25306
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo dec 12, 2007 12:14 am

Labiele idioot is die Schafer ook zeg. Niet normaal.

Maar goed, leuk nieuws voor de azijnzeikerds over Owens.

Die jongen begint zo´n beetje een eternal substitute te lijken.

Maar goed, ik kijk nu net een beetje meer uit naar het nieuwe werk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 12:21 am

Ik... wat? WAT?

Ok, aan de ene kant denk: fantastisch, dit zou weer eens voor een ouderwets heavy album kunnen zorgen, waardoor alle cynici die zeggen dat Burnt Offerings hun laatste goede album was weer eens flink terecht gewezen zouden worden.

Aan de andere kant vind ik dit oneerlijk tegenover Tim die, inderdaad, weer de lul is, zoals het bij Priest ook het geval was. Altijd de mindere God, terwijl hij in ieder geval in technisch opzicht superieur aan beide oorspronkelijke zangers was. Zelden live zo'n topperformance gehoord van een zanger als 2 november in Hof ter Loo. En dan dit weer... Ik ga me niet uitlaten over wat er zich in de band afspeeld, daar kan ik ook niks over zeggen. En Schaffer heeft alle recht te doen wat hem het meeste geld oplevert (was dat niet Tim?) en/of acceptatie bij de fans.

Maar arme Tim...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo dec 12, 2007 12:25 am

Wat een mafketel die Schaffer, maar wat een on.ge.lo.ve.lijk. goed nieuws!!
Bedankt en succes Owens!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 12:29 am

Fijn dat de schuld bij de fans ligt dat Matthew terug ligt, ik voel me gewoon schuldig voor de keren dat ik Barlow terug wilde, nu mijn mening gedeeltelijk is omgeslagen levert het een raar gevoel bij dit nieuws :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 12, 2007 12:30 am

Dit nieuws was op Metalreviews.com uren eerder bekend dat het nieuws over Matt Barlow:

TIM "RIPPER" OWENS BACK WITH WINTER'S BANE? 06 Dec 2007 16:39:34
Topic: Band News / Source: Hardradio


Rumor has it that the creative forces behind the classic WINTERS BANE Heart Of A Killer album (1993) - vocalist Tim "Ripper" Owens (ICED EARTH, ex-JUDAS PRIEST) and guitarist Lou St. Paul (FIRES OF BABYLON) - have reunited and writing has commenced on a new Winters Bane record, with Wendy Dio of Niji Management currently soliciting offers from interested labels. Word also has it that Winters Bane would plan to tour extensively in support of this album.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo dec 12, 2007 12:43 am

Geweldig nieuws!

Maar wat ik me afvraag, is Owens opgestapt of eruit gezet?

Maar goed, ik vond de laatste twee albums niet super (ook niet slecht overigens), maar het derde is toch wel voor Owens geschreven, dus het is even afwachten hoe dát uitpakt met Barlow.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo dec 12, 2007 12:44 am

Ga ik toch nog vrolijk naar bed vandaag.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » wo dec 12, 2007 5:25 am

YES! Goed nieuws dus, al vraag ik me af wat er met Barlow's patriotisch vlaggen gezwaai gebeurd it :lol:
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo dec 12, 2007 6:44 am

jammer.
Niet dat ik Barlow slecht vind, maar ik vind Owens bij Iced Earth gewoon goed. Nu gaat deel 2 van die nieuwe plaat dus nog anders klinken ook, en is heel je conceptgevoel weg. Tenzij deel 2 alles van de andere kant gaat belichten, maar dat zal niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 3:33 pm

Aan de ene kant is het zeer goed mogelijk dat het nieuwe album met Barlow inderdaad weer duisterder klinkt, ik blijf het voornamelijk vanuit ethisch standpunt gewoon 'lullig' vinden voor Tim.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 12, 2007 3:37 pm

Goed nieuws. Wintersbane vind ik eigenlijk het beste werk van Tim, dus dat komt ook goed uit.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 12, 2007 3:55 pm

Dubbel gevoel:

Aan de ene kant blij dat Barlow terug is. Want hij is een geweldige zanger aan de andere kant vind ik dat echt onwijs kut voor Tim dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd en dat verdiend hij niet.

Daarnaast vind ik door dit alles Jon er ook niet echt geloofwaardiger op worden.(Tim is de zanger waar ik al jaren naar op zoek ben voor IE. En nu de fans het zo graag willen mag Barlow terug komen :roll: )

Benieuwd hoe nu deel 2 gaat worden trouwens. Het uitkomen is tenminste al uitgesteld.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6778
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 4:04 pm

Wat een fucking bullshit. Wat is de Jon Schaffer toch een hypocriete lul. Drie jaar geleden had je misschien blij gemaakt met dit nieuws, maar nu vind ik het echt waardeloos.

Ik hoor nu een of andere radio-interview met Owens van 4 dagen geleden waar hij o.a. zegt dat Iced Earth zijn belangrijkste activiteit zal zijn de komende tijd en ook dat hij mogelijk een nieuw album met Winter's Bane gaat opnemen.

Plaats reactie