Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo dec 12, 2007 4:20 pm

Dit was echt het vetste metalnieuws van het laatste jaar. Zat al te wachten op Barlow's terugkeer (in de metalwereld) via Pyramaze. Maar beter dan dit kan het dit jaar niet meer worden.


Toch heeel erg lullig voor Owens (en kan me ook niet voorstellen dat hij nu nog met Schaffer door 1 deur kan, zo schofterig als die is behandeld). Hij deed het geweldig, zowel op het laatste album, als live. Erg zonde, zoals Tokus al zegt, voor het concept en het gevoel dat beide wicked-cd's bij elkaar horen, als 1 verhaal. Oftewel, Barlow moet het 1e deel ook maar even opnieuw opnemen. Wie weet....
Glorious burden had die al opgenomen, dus die kan ook nog eens met zijn stem worden uitgebracht, wat mij betreft, al zie ik dat dan weer niet gebeuren.

Owens is super, maar Barlow past gewoon beter bij IE.

Wel zou ik niet weten waar ik Owens nou terug wil zien komen. Beyond Fear is maar "mwa" en in welke band van het caliber IE hij zou passen, weet ik echt niet. Zonde als zo'n geweldige zanger straks in een middelmatig bandje terecht komt.

gemengd gevoel er dus toch wel een beetje bij, maar vooral het verlangen naar een nieuw Barlow/IE-album en tour overheerst.

Benieuwd ook wat Barlow nou met Pyramaze gaat doen. Volgens mij sowieso het album afmaken. Maar touren en een lange toekomst bij die band zal er nu wel niet meer inzitten.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » wo dec 12, 2007 4:35 pm

Ontzettend klote voor Ripper. :(

Leuk voor IE misschien, voor mensen die nooit hebben kunnen verkroppen dat Barlow iets anders is gaan doen. Misschien wordt dat het beter wordt, misschien ook niet. Nu wordt het waarschijnlijk constant 'máár hij was zo goed vóórdat hij weg ging, en nu is het niet meer zoals vroegerrrrrrrrrrr' Het volgende album zal het uit moeten wijzen.

Nogmaals jammer voor Tim Owens, een van de meest sympathieke metalmensen van dit moment, ben benieuwd naar wat hij nu gaat doen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 4:50 pm

Johan schreef:Wat een fucking bullshit. Wat is de Jon Schaffer toch een hypocriete lul. Drie jaar geleden had je misschien blij gemaakt met dit nieuws, maar nu vind ik het echt waardeloos.

Ik hoor nu een of andere radio-interview met Owens van 4 dagen geleden waar hij o.a. zegt dat Iced Earth zijn belangrijkste activiteit zal zijn de komende tijd en ook dat hij mogelijk een nieuw album met Winter's Bane gaat opnemen.
Als er nog zo'n album als The Glorious Burden was geweest (die ik nog steeds goed vind, niet daarvan), dan was het minder erg geweest. Framing Armageddon vind ik echter dermate goed dat ik, het toch behoorlijk jammer vind.

Welke grote bands zou hij nu nog bij kunnen als hij geen stap terug wil doen? (ik denk dat hij goed bij Lost Horizon, die nog steeds zoekende zijn zou passen qua stem, alleen niet qua stijl)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo dec 12, 2007 4:53 pm

Lost Horizon is dus zo'n middelmatig bandje (IMO) waar ik het over had en is dus wel degelijk een (grote) stap terug voor hem. Vind Owens, zoals je zegt, er qua stijl ook echt niet bij passen.

edit: en seborik heeft natuurlijk wel gelijk: risico bestaat dat je straks iets hebt van: "maar vroeger was Barlow wel heeel erg vet, en nu niet meer. Kwam owens maar weer terug!" hehehe, al denk ik dat dat wel mee zal vallen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 4:58 pm

Mwoah, middelmatig zou ik ze niet willen noemen, maar het zou gewoon niet werken.

Nou ja, misschien dat Halford of Ralf Scheepers binnenkort komen te overlijden...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 5:12 pm

Laten we dat niet hopen. Scheepers is bovendien ongeveer even oud als Owens dus dan heb je evenveel kans dat Owens zelf sterft :wink:.

Op Blabbermouth kwam vaak de naam Anthrax bovendrijven als nieuwe band voor Owens. Ware het niet dat deze enkele dagen geleden officieus Dan Nelson (whoever that may be) presenteerden als nieuwe zanger.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 12, 2007 5:12 pm

Jon die spreekt zich elk interview tegen

ook in dat persbericht vertelt hij weer pure onzin

volgens mij is de reden dat barlow terug komt is omsdat de iced earth tour zeer slecht is verlopen, de grootste opkomst was bij de nederlandse show, voor der est hadden ze een opkomst van ongeveer 150 tot 400 man en in sommige zalen liepen ze 'barlow, barlow'...zou dat er niets meer te maken hebben?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 5:17 pm

Serieus? Waar heb je die informatie vandaan? :?

Ik dacht juist dat Iced Earth met de laatste twee albums hun commerciele hoogtepunt had bereikt, dat lijkt me niet als de fans alleen maar over Barlow terug halen praten.
Laatst gewijzigd door Lennert op wo dec 12, 2007 5:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 12, 2007 5:19 pm

Lennert schreef:Nou ja, misschien dat Halford of Ralf Scheepers binnenkort komen te overlijden...
Hoe durf je dat te zeggen?! :evil:

Ik denk dat Owens de bui wel zag hangen toen bekend werd dat Barlow weer ging zingen in een band uit hetzelfde genre. Het is bijna hetzelfde verhaal als Halford die weer terugkeerde naar de metal, alleen verliep het deze keer 4x zo snel.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 5:21 pm

Dragonforce schreef:[..]
Hoe durf je dat te zeggen?! :evil:

Ik denk dat Owens de bui wel zag hangen toen bekend werd dat Barlow weer ging zingen in een band uit hetzelfde genre. Het is bijna hetzelfde verhaal als Halford die weer terugkeerde naar de metal, alleen verliep het deze keer 4x zo snel.
Hehe, no offense :P Al moet ik zeggen dat ik Tim echt tig keer beter vind dan Halford en Scheepers.

Owens bij Anthrax zou geen slechte keuze zijn. En anders bij Annihilator, voor de mensen die Padden niks vinden?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 12, 2007 5:25 pm

Lennert schreef:[..]


Hehe, no offense :P Al moet ik zeggen dat ik Tim echt tig keer beter vind dan Halford en Scheepers.

Owens bij Anthrax zou geen slechte keuze zijn. En anders bij Annihilator, voor de mensen die Padden niks vinden?
Dat is nog geen reden om ze dood te wensen...

Ik denk dat Anthrax een slechte keuze zou zijn. Omdat de kans dan ook weer groot is dat het precies zoals bij JP &IE gaat en hij er zo weer uit ligt. Annihilator lijkt me opzich wel wat voor hem. Heeft Annihilator tenminste weer een echte zanger.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 5:26 pm

Tim onderhoudt zowel met Jeff Waters als met Scott Ian vriendschappelijke contacten, dus wie weet.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » wo dec 12, 2007 5:26 pm

Ik krijg zowaar ineens interesse in de nieuwe Iced Earth.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 5:27 pm

Barlow fanboy :wink:

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » wo dec 12, 2007 5:28 pm

Totaal niet, dan eerder een Ripper basher.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo dec 12, 2007 5:41 pm

Niet te geloven dit. Ik vind dit echt t meest waardeloze nieuws sinds jaren. Ik krijg nu echt een heel akelig gevoel bij Schaffer... echt zo'n kerel die met alle winden meewaait en niet fatsoenlijk met mensen omgaat. Eerst zeggen dat IE met Ripper is zoals het altijd had moeten zijn en nu dit...

Ripper is gewoon de beste man voor IE vind ik... en die kwaliteit gaat Barlow echt niet meer terugbrengen. En wat Tokus al zei, die volgende plaat... tja... die wordt nu wel heel anders.

Zonde.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 5:44 pm

Als het nu het nieuws 'Dave Padden verlaat Annihilator, welkom terug Joe Comeau!' of 'Savatage brengt nieuw album uit!' was, had ik nog wat euforie gehad ja.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo dec 12, 2007 5:45 pm

Wat een lul is die Schaffer eigenlijk ook. Zonde dat Owens weer de lul is, verdient hij niet. Maar toch ben ik aan de ene kant weer blij dat Barlow terug is. Toch een van mijn favo zangerts.

Beter dat Owens weer een goede band vindt, zonde als we zijn zangcapaciteit moeten missen, want wat hij op het laatste album heeft laten zien was voortreffelijk.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo dec 12, 2007 5:56 pm

Typisch geval van dubbel gevoel. Heerlijk, Matt Barlow is terug, mijn favoriete zanger! Maar zo opeens is Tim weg en dat terwijl hij de zanger zou moeten zijn die Jon Schaffer zogenaamd altijd al in zijn hoofd hoorde en als godsgeschenk zag. Matt Barlow stelde niks voor. Ook had Jon eindelijk een echte vriend in de band en een songwriter.

Raar dus dat Owens zo opeens het veld moet ruimen voor Barlow. Vooral als je als band tussen de twee belangrijkste releases van je carriere zit, naar eigen zeggen van jon dan. Maak dat dan eerst af, breng Something Wicked 2 met Tim uit en ga daarna pas tot een besluit over om van zanger te gaan wisselen.

Nou ja, verder is het lullig voor Tim en ik mag hem erg graag horen. Maar muzikaal hoor je mij niet klagen dat Matt voortaan weer alles gaat inzingen. Het enige wat dit veranderd is dat ik nu totaal geen respect meer heb voor Jon Schaffer. Ik vond hem al twijfelachtig qua uitspraken, maar nu is hij helemaal ongeloofwaardig. Zul je zien, over twee jaar zit Matt weer uit de band omdat Jon achteraf toch vond dat hij er met zijn hart niet 100% bij zat en dat het toch maar een klootzak is :rolleyes:
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 12, 2007 6:12 pm

waarom is iedereen zo bezorgd over Tim?

die kerel is niet gestorven ofzo, ten eerste mag hij blij zijn dat hij bij judas priest een tijdlang heeft kunnen zingen en ten tweede wist hij op voorhand dat iced earth niet voor eeuwig zou zijn

en misschien vind hij het helemaal niet erg dat hij niet meer bij iced earth zit
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo dec 12, 2007 6:14 pm

Johan schreef: Op Blabbermouth kwam vaak de naam Anthrax bovendrijven als nieuwe band voor Owens. Ware het niet dat deze enkele dagen geleden officieus Dan Nelson (whoever that may be) presenteerden als nieuwe zanger.
dat is inmiddels ook officieel.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo dec 12, 2007 6:18 pm

Kriestof schreef:waarom is iedereen zo bezorgd over Tim?

die kerel is niet gestorven ofzo, ten eerste mag hij blij zijn dat hij bij judas priest een tijdlang heeft kunnen zingen en ten tweede wist hij op voorhand dat iced earth niet voor eeuwig zou zijnen misschien vind hij het helemaal niet erg dat hij niet meer bij iced earth zit
Waar baseer jij dit op?
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo dec 12, 2007 6:19 pm

Argarath schreef:[..]


Waar baseer jij dit op?
wellicht omdat het personeel daar aan de lopende band in en uitloopt ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 6:20 pm

Argarath schreef:[..]


Waar baseer jij dit op?
Ik wil alsnog graag weten of het waar is dat de tour zo slecht liep, wat ik me gewoon niet ovor kan stellen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 12, 2007 6:27 pm

Lennert schreef:[..]


Ik wil alsnog graag weten of het waar is dat de tour zo slecht liep, wat ik me gewoon niet ovor kan stellen.
stond in Aardschok + metal-rules

je kunt ook reviews van shows uit zweden bijvoorbeeld lezen, waarover men spreekt van een publiek van 220 man
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo dec 12, 2007 6:28 pm

Ja, dat wil ik ook wel weten. En daarnaast bezorgd zijn is ook weer goed overdreven, zie nou niemand hier bezorgd zijn...
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 12, 2007 6:35 pm

Nee, dat kan ik me ook niet voorstellen. Op Wacken - waar de band samen met Blind Guardian headliner was - was het publiek laaiend enthousiast waaronder veel jonge fans die waarschijnlijk nog niet eens de term 'metal' kenden toen Matthew Barlow in 2003 nog bij Iced Earth zat. In Tilburg visa versa - (klote pitkoters, maar dat terzijde).

Misschien is de oorzaak van de terugkomst van Barlow wel te vinden in de familieomstandigheden. Wellicht wilde Jons zus - tevens Matts vrouw - Jon wel nooit meer zien nadat hij Matt uit de band had gezet en is dit een manier om het weer goed te maken.

Wellicht heeft Jon altijd wel achter de schermen open kaart gespeeld met Tim dat hij in de nabije toekomst weer weg moest. Het bestaan van Beyond Fear sluit hier mooi op aan.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 12, 2007 6:38 pm

Eru Iluvatar schreef:Misschien is de oorzaak van de terugkomst van Barlow wel te vinden in de familieomstandigheden. Wellicht wilde Jons zus - tevens Matts vrouw - Jon wel nooit meer zien nadat hij Matt uit de band had gezet en is dit een manier om het weer goed te maken.
"There will be more news soon as to further developments and plans. This will push back the release of Part 2 a bit. Not because we couldn’t be ready to record in time, but because of a new addition to Matt’s family in early 2008!"
Zou dat er niet iets mee te maken hebben...
Eru Iluvatar schreef:Wellicht heeft Jon altijd wel achter de schermen open kaart gespeeld met Tim dat hij in de nabije toekomst weer weg moest. Het bestaan van Beyond Fear sluit hier mooi op aan.
En het is ook niet toevallig dat hij weer in Winters Bane zit.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo dec 12, 2007 6:49 pm

Wow, verrassend nieuws weer. Iced Earth zit met Barlow muzikaal wel weer gebeiteld, denk ik. Ofschoon Tim Owens toch wel verdienstelijk de vacature ingevuld heeft. Wel wordt Iced Earth wel een enorme kermis zo.

Ik zie het helemaal voor me: Barlow die Framing Armageddon opnieuw gaat inzingen. Dat soort fratsen zijn bij Jon Schaffer ook niet ongebruikelijk.

We zullen zien...
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo dec 12, 2007 6:55 pm

Ik kan me niet voorstellen dat Tim dit zou zien aankomen. Deel 2 van Something Wicked moet nog opgenomen worden, de zang althans, dus was het logisch voor hem dat hij die ook zou inzingen. En Jon vertelde natuurlijk altijd dat hij de ultieme zanger voor IE was en dat hij in de toekomst mee kon schrijven. Dat vond heer Schaffer zelfs zeer welkom.

Nee, ik snap het nog niet helemaal.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 12, 2007 7:43 pm

Dragonforce schreef:[..]
There will be more news soon as to further developments and plans. This will push back the release of Part 2 a bit. Not because we couldn’t be ready to record in time, but because of a new addition to Matt’s family in early 2008!"
.
Ik denk eerder dat Jon (weer) oom word.

Voor de rest ben ik nog steeds bezig met het verwerken van dit nieuws.
Weet nog niet helemaal wat ik er mee moet. Wat hierboven staat het begint wel een erg een kermis te worden zo(Axl rose syndroom)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 12, 2007 7:54 pm

Wel vreemd dat dit al een week bekend is en nu pas zo op gereageerd word.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo dec 12, 2007 7:57 pm

Ik was blij verrast dit vanmorgen op de frontpage te lezen! Ben benieuwd hoe Barlow de nummers van de laatste plaat live gaat vertolken. Ik heb goede hoop.

Doch, zonde voor Owens. Het is te hopen dat hij snel weer een goede band vind met schrijverskwaliteiten, want met Beyond Fear bakt hij er zelf niet bijster veel van.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » wo dec 12, 2007 8:00 pm

Rene schreef:Ik kan me niet voorstellen dat Tim dit zou zien aankomen. Deel 2 van Something Wicked moet nog opgenomen worden, de zang althans, dus was het logisch voor hem dat hij die ook zou inzingen. En Jon vertelde natuurlijk altijd dat hij de ultieme zanger voor IE was en dat hij in de toekomst mee kon schrijven. Dat vond heer Schaffer zelfs zeer welkom.

Nee, ik snap het nog niet helemaal.
Toch niks moeilijk aan, de reden is:

$$$

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo dec 12, 2007 8:02 pm

Jens schreef:[..]
Toch niks moeilijk aan, de reden is:

$$$
Tja, geen idee. Ik dacht eens gelezen te hebben dat The Glorious Burden hun best verkochte cd was. Maar ja, dat kwam uit Jon zijn mond en die kunnen we niet meer vertrouwen ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo dec 12, 2007 8:03 pm

Rene schreef:[..]


Tja, geen idee. Ik dacht eens gelezen te hebben dat The Glorious Burden hun best verkochte cd was. Maar ja, dat kwam uit Jon zijn mond en die kunnen we niet meer vertrouwen ;)
8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
ZeroTolerance
Berichten: 433
Lid geworden op: ma okt 07, 2002 2:33 pm
Locatie: Zottegem, Belgie

Bericht door ZeroTolerance » wo dec 12, 2007 8:25 pm

superlullig voor Owens, een van de beste metalzangers van het moment.

Ook superlullig voor de mensen die het na Horror Show wel gehad hadden met Barlow's eentonige zangstijl

jammer, maar money talks :roll:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 9:57 pm

Ernst-Jan schreef:Wel vreemd dat dit al een week bekend is en nu pas zo op gereageerd word.
Dit is nog geen week bekend. Dit is op z'n vroegst gisteren pas op de site gezet met een verkeerde datum. Ik hoorde vanmiddag nog een interview met Tim, van 8 december. Toen was alles nog normaal. Blabbermouth berichtte het ook gisteren pas voor het eerst.

Jon zal er wel z'n redenen voor hebben om net te doen alsof het al eerder bekend was, of simpelweg per ongeluk de foute datum op te schrijven.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 12, 2007 10:01 pm

Wat een zangernieuws ineens. Hier sta ik ook een beetje met gemengde gevoelens tegenover. Ik ben verder wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken, zowel voor Tim Owens al Iced Earth.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 10:04 pm

Ik hoop stiekem dat Schaffer hiermee keihard op z'n bek gaat.

En dat als Iced Earth fan..

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » wo dec 12, 2007 10:43 pm

halleluja, halleluuuuuuuja halehaleluja :D

nix tegen owens maar fuck yeah eindelijk zeg!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do dec 13, 2007 8:33 am

Ben ook blij dat Barlow terug is, maar vind het wel sneu voor Owens. Net nu hij mij had overtuigd op Framing Armageddon.
Maar als Schaffer alleen voor het geld gaat en daardoor Barlow terughaald, krijg je toch ook een ongemakkelijke situatie? Als in zijn muzikale hart hij liever Owens heeft, maar nu puur voor de knikkers gaat, lijkt het me ook niet echt een gezellige situatie in een band.
En zou de bassist nu ook weer weggaan? Die is tenslotte ook van Beyond Fear.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 9:30 am

Ik had een Tim een mailtje gestuurd en ik kreeg nog antwoord ook. gaaf.
Ripper schreef:Thanks..spread the word about BEYOND FEAR and lets get Winters Bane a deal!

Ripper

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do dec 13, 2007 9:44 am

We kunnen wel een pool opzetten:
hoe lang duurt het voordat Barlow weer weg gaat/moet? Ik ga voor 2 jaar (Laten we het niet hopen).

Bassist zal ook wel weggaan, vermoed ik. Nou, haal dan ook James McDonaugh... (hoe heet die kerel) maar terug. En op gitaar die Tarnowski, die ging toch weg voor zijn studie. Nou die studie moet ook wel klaar zijn inmiddels.


Gisteren toen ik thuis kwam maar weer eens de Alive in Athens dvd opgezet. Het leek wel of het beeld en geluid (later op de dvd) nog minder synchroom liepen als eerst. Blijft iritant en heel erg slecht. Het scheelt soms echt gewoon 3 seconden....

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 9:46 am

Da's dan ook de reden dat Schaffer die dvd helemaal niet wilde uitbrengen. De rechten hiervan liggen bij hun vorige label die toch nog even goed wilden cashen.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » do dec 13, 2007 2:19 pm

belachelijk, net je beste album afgeleverd, ook best verkopende album en dan de zanger wissellen, terwijl deel 2 van het verhaal nog moet beginnen.

Ik was geen fan van Barlow met zijn slappe ballads altijd, met owens kwam er veel meer pit in. Ik vind dit echt heel jammer. ik ben benieuwd hoe barlow de hoge noten van owens gaat zingen want dat gaat ie nooit halen natuurlijk. hele rare keuze dit. Voor de oude fans natuurlijk heel erg gaaf, maar voor mij als nieuwe fan zeer jammer en onbegrijpelijk!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do dec 13, 2007 2:33 pm

metalmachine schreef:belachelijk, net je beste album afgeleverd, ook best verkopende album en dan de zanger wissellen, terwijl deel 2 van het verhaal nog moet beginnen.

Ik was geen fan van Barlow met zijn slappe ballads altijd, met owens kwam er veel meer pit in. Ik vind dit echt heel jammer. ik ben benieuwd hoe barlow de hoge noten van owens gaat zingen want dat gaat ie nooit halen natuurlijk. hele rare keuze dit. Voor de oude fans natuurlijk heel erg gaaf, maar voor mij als nieuwe fan zeer jammer en onbegrijpelijk!
Nou, ik vind de ballads met Barlow toch echt stukken gevoeliger en mooier dan degene die op de laatste twee platen staan. Daarvan raak ik echt niet onder de indruk, terwijl een I Died For You me toch kippenvel kan bezorgen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do dec 13, 2007 3:04 pm

idd. De barlow-ballads klinken een stuk beter, door zijn lagere (en in mijn oren) emotionelere stem.

En ja, het hoge van Ripper haalt Barlow niet, maar dat compenseert die weer met het lage, dat Owens weer niet haalt. Daarbij vind ik de Barlow-screams ook erg vet, al zijn ze wat minder hoog.
Eigenlijk.... moet Iced Earth maar gewoon over gaan op twee zangers. :-)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 3:09 pm

When the Eagle cries en Hollow man zijn als ballads niet echt geweldig geslaagd met Ripper, maar A Charge to Keep en The Clouding vind ik dan weer geweldige songs.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do dec 13, 2007 5:45 pm

Mmm, die ballads met Owens zijn niet meer dan aardig. Owens beschikt over een mooie techniek, maar kwa gevoeligheid moet hij het echt afleggen tegen Barlow.

En argumenten dat de laatste twee IE albums beter zijn verkocht vind ik niet opgaan, dat is doorgaans zo met een band die nog steeds stijgt in populairiteit.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Plaats reactie