Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Het beste Full length album?

Iced Earth
8
10%
Night Of The Stormrider
11
13%
Burnt Offerings
16
19%
The Dark Saga
9
11%
Something Wicked This Way Comes
20
24%
The Horror Show
8
10%
The Glorious Burden
2
2%
Framing Armageddon
2
2%
The Crucible Of Man
0
Geen stemmen
nee
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 84

metalhamster
Berichten: 15
Lid geworden op: di jul 03, 2012 1:39 pm

Re: Iced Earth

Bericht door metalhamster » vr jul 27, 2012 12:35 pm

Edwynn schreef:Ja, Box Of the Wicked. Framing Armageddon, Crucible Of Man en dan nog die singles die er omheen hingen.

Something Wicked This Way Comes zit daar dus niet bij.
Ik zag het ja :) die heb ik blijkbaar los :P Mis nog 1 á 2 cd's. Moet er weer wat meer tijd in steken, maar ja, zijn genoeg andere cd's die ik nog moet (eerst de zeldzame, dan de common zooi)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iced Earth

Bericht door Johan » vr jul 27, 2012 12:39 pm

Toch een grappige box die Jon Schaffer's gekke sprongen qua zangers mooi weergeeft. Eerst een single waar Ripper vocals van Barlow opnieuw opneemt, dan een cd met Ripper, dan een single waar Barlow vocals van Ripper opnieuw opneemt en een cd met Barlow die eigenlijk geschreven was voor Ripper zijn vocals.
Laatst gewijzigd door Johan op vr jul 27, 2012 2:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » vr jul 27, 2012 12:58 pm

ja en uiteindelijk is die terugkeer van de geliefde Barlow toch de minste van die albums. Er staan wel een paar leuke nummers op, maar in z'n geheel vind ik Framing Armageddon toch echt stukken beter (alleen al vanwege het titelnummer, zo fel had dat met Barlow niet geklonken).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » vr jul 27, 2012 1:29 pm

Absoluut waar, ik vind op The Crucible Of Man ongeveer drie echt goeie nummers staan, maar meer dan dat is het ook niet. Framing Armageddon was veel afwisselender en frisser qua stijlen (het orgeltje op The Domino Decree, de hakkende riff van de titelsong, het bombastische The Clouding etc.) dan het behoorlijk eentonige vervolg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Edwynn » vr jul 27, 2012 1:41 pm

Crucible Of Man was een behoorlijke teleurstelling ja. Een algehele uitgebluste indruk maakt die plaat. Dan bevallen mij Framing Armageddon en ook Glorious Burden toch veel beter.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iced Earth

Bericht door Johan » vr jul 27, 2012 2:10 pm

Eens ja. The Crucible of Man heeft zijn momenten, maar al met al vond ik het een behoorlijke anti-climax na Framing Armageddon, die ik nog steeds af en toe draai. Toch is het jammer dat niet het hele concept met the Ripper was opgenomen. Op zich is het een interessante vraag, hoe anders the Crucible of Man is geworden door de terugkeer van Barlow. Ik meen dat het album toch stukken later uitkwam dan aanvankelijk de bedoeling was en dat de tracklist ook niet 100% overeenkwam met een eerdere geposte tracklist van de IE website toen Tim Owens nog zanger was.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » vr jul 27, 2012 2:38 pm

sowieso waren dat toen voorlopige tracklists.
Barlow heeft ook nog diverse teksten voor Crucible geschreven, omdat Schaffer ook echt uitgeblust was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » vr jul 27, 2012 3:16 pm

Het zijn niet mijn favoriete IE albums, al is FA inderdaad beter dan de Crucible. Ik blijf toch altijd benieuwd hoe dat album met Owens zou hebben geklonken.

Zou Schaffer trouwens Stu er weer uit zetten als blijkt dat Barlow toch weer terug wil? Ik hoop van niet eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Joris » vr jul 27, 2012 8:44 pm

Iced Earth is een bedrijf, en Schaffer zal als directeur van dat bedrijf datgene besluiten wat het beste is voor dat bedrijf.
Als je weet dat de verkoopcijfers en inkomsten met Barlow erbij beter zullen worden, dan doe je dat. Ik denk overigens dat het niet veel uit zal maken.
Van de andere kant is Barlow er nu 2x uitgestapt, en een bedrijf heeft ook enige stabiliteit nodig. Dus het risico om weer met hem in zee te gaan (ook al is het familie) is ook behoorlijk.

Het zou me echter niet verbazen als Barlow nog eens een nummertje mee doet, of als tijdelijke vervanger na het mogelijke vertrek van Block, wat shows invalt.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » vr jul 27, 2012 9:00 pm

Voor een bedrijf is Stu Block denk ik de perfecte werknemer: veelzijdig, snel ingewerkt, kan voorgangers kopiëren, jong en heeft nog geen recht op een vast contract en eigen inbreng of promotie.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Joris » vr jul 27, 2012 10:45 pm

hehehe, inderdaad. En hij begint weer in een lagere loonschaal, dan iemand die elk jaar een stapje omhoog is gegaan. :)

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iced Earth

Bericht door Rene » za jul 28, 2012 11:34 am

Haha. Maar het is wel zo dat hij meer inbreng heeft gehad op Dystopia dan zijn voorgangers.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » wo sep 05, 2012 8:42 am

De heren komen met een nieuwe live-cd, dvd. Live in ancient Kyrion, opgenomen op Cyprus. Daarnaast staat er een nieuw album op de planning voor het najaar van 2013.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » wo sep 05, 2012 9:29 am

Ben benieuwd, ik vind Dystopia een echte groeiplaat met toch wel een hoop heerlijke nummers en de beste zang en gitaarsolo's die ze sinds tijden gehad hebben.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iced Earth

Bericht door Rene » wo sep 05, 2012 9:36 am

Setlist in Cyprus was in ieder geval niet slecht:

01. Dystopia
02. Burning Times
03. Angel Holocaust
04. Slave To The Dark
05. V
06. When The Night Falls
07. I Died For You
08. Invasion
09. Motivation Of Man
10. Setian Massacre
11. Stormrider
12. Pure Evil
13. Wolf
14. Dark City
15. End Of Innocence
16. Dracula
17. Ten Thousand Strong
18. End Of Innocence
19. Anthem
20. Decleration Day
21. Days Of Rage
22. Melancholy (Holy Martyr)

Encore 1:

23. In Sacred Flames
24. Boiling Point
25. Damien
26. Watching Over Me
27. Dantes Inferno
28. Iced Earth

Encore 2:

29. The Hunter
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door KoenM » vr nov 30, 2012 1:05 pm

Ik begin steeds meer uit te kijken naar hun show in Antwerpen op 18 december. Die nieuwe plaat blijft maar groeien hier. Het is echt zoals ik Iced Earth graag hoor. Bevlogen power/thrash met een vleugje dramatiek/symfonie en veel gevoel. De nieuwe zanger vind ik ook erg sterk!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » vr nov 30, 2012 2:46 pm

Helemaal mee eens. Niet alle nummers zijn even sterk, maar Block tilt ze allen naar een hoger niveau. Ik kan persoonlijk ook niet wachten tot 21 december!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » za dec 22, 2012 10:40 am

Nog een schop voor meer Dystopia-waardering, nummers als Dystopia, Anthem, Boiling Point en Dark City passen helemaal in het nieuwe repertoire en werden live ook prima ontvangen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iced Earth

Bericht door jeffrey » za dec 22, 2012 5:59 pm

Triumph and Agony behoort zelfs tot hun beste nummers. Concert was leuk, wel gevoelsmatig aan de korte kant.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » do apr 04, 2013 3:34 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » do apr 04, 2013 4:43 pm

Heel erg benieuwd, die ga ik zeker op blu-ray aanschaffen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Iced Earth

Bericht door MegaDood » ma apr 08, 2013 3:19 pm

Ik dacht dat ie niet op blu-ray werd uitgebracht i.v.m. de beeldkwaliteit?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » zo mei 26, 2013 1:10 pm



Ashes Of Ares op Rock Hard.

Ik vind het moeilijk om een oordeel te vellen over dit nummer. Wel heb ik behoorlijke verwachtingen van het album. Ik hoop echter wel dat het genoeg diepgang heeft en intelligente composities. Dat het dus niet alleen op Barlow's zangkunsten draait.
De zang lijkt al wel wat 'hakkender' (net als bij Cauldron).

Hopelijk gaat Barlow in vervolg ook wat Cauldron-nummers zingen of opnieuw opnemen. Bijzondere band trouwens! Zijn er meer mensen bekend met deze eerste band van Matt Barlow? (huize Lennert?) Behoorlijk brute progressieve thrash als je het mij vraagt:


Luister ook het nummer Entry number 161914. Dat is gewoon de oorspronkelijke versie van Iced Earth's Diary. Bij nader inzien denk ik ook dat Barlow verantwoordelijk is voor de creatieve influx op Burnt Offerings: Iced Earth's creatieve/progressieve hoogstandje, waar Jon Schaffer echter minder tevreden mee was.

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iced Earth

Bericht door jeffrey » zo mei 26, 2013 4:20 pm

Cauldron klinkt gaaf. Dat Ashes of Ares valt niet te peilen met dat live nummertje. De trailers klinken iig niet heel bijzonder..
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » zo mei 26, 2013 5:12 pm

Cauldron heb ik vroeger toen ik net Iced Earth fan was ook nog wel eens opgezocht, ik vind het niet alleen 'behoorlijk brute progressieve thrash', maar hoor er ook death/thrash invloeden in, klinkt erg gaaf.

Ashes Of Ares klinkt niet verkeerd, maar ik kan er tegelijkertijd ook weer weinig details uit opmaken, klinkt in ieder geval alsof het weer iets meer ballen heeft dan de laatste Iced Earth releases.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door KoenM » ma mei 27, 2013 12:34 pm

Ik vond Dystopia anders ballen in overvloed hebben.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » ma mei 27, 2013 11:37 pm

Dystopia was gaaf, maar bij lange na niet zo stevig als het had kunnen zijn. Ik geniet er van, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat Ashes Of Ares qua ruigheid meer intens klinkt als de eerdere Iced Earth platen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » di mei 28, 2013 4:03 pm

Ik denk dat we de vergelijking tussen Ashes of Ares en Iced Earth nog maar even moeten vergeten, aangezien we een nummer in redelijk slechte kwaliteit hebben gehoord van Ashes of Ares. Voor het zelfde geld is de rest van de cd enkel midtempo en ballads.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » di mei 28, 2013 4:07 pm

ik heb het hele optreden gehoord en het klinkt gewoon niet als Iced Earth. de powermetalriffs ontbreken. verder heeft het natuurlijk wel wat weg van iced earth en nevermore, maar dat was te verwachten. Maar dan nog is het niet zo dat het er echt op lijkt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » wo jun 19, 2013 11:33 pm

Ik duikel net deze live-opnames uit 1992 in Frankrijk op. Man, wat een bruut optreden. Erg aardige opnames. Nog met John Greely. Na Barlow mijn favoriete IE-zanger. Hij evenaart hem bijna. Ik had het muzikaal geeneens een ramp gevonden als ze met hem door waren gegaan. Hij heeft een wat klassieker hoog heavy metal stemgeluid en neigt ook naar Eric Adams. Jammer dat het een eikel was.





Dat youtube-kanaal is trouwens een dikke aanrader. Veel unieke beelden, uit een unieke periode (de vergeten jaren 90).
http://www.youtube.com/user/oldUndergroundLiveTV/videos

En ook leuk: Jon Schaffer met Bruce Dickinson in 1998
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Iced Earth

Bericht door Eru Iluvatar » do jun 20, 2013 3:44 pm

Wow hee, die eerste twee filmpjes zijn echt gaaf! Daar klinken ze - er zien er gewoon uit als - een typische US Metal band van eind jaren tachtig/begin jaren negentig. Daar is niets mis mee en eigenlijk hartstikke gaaf, maar het was toch wel Barlow met zijn diepere wolfsgeluid die de band nét even anders maakte dan de concurrentie.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » do jun 20, 2013 9:24 pm

Eru Iluvatar schreef:Wow hee, die eerste twee filmpjes zijn echt gaaf! Daar klinken ze - er zien er gewoon uit als - een typische US Metal band van eind jaren tachtig/begin jaren negentig.
Dat vind ik echt niet. Vanuit een usmetalbril is dit echt een verdomd brute en donkere show en geluid. Daar komt geen typische US metal band bij in de buurt. Als je je verplaatst in de US metal uit midden jaren 80, dan is het een vrij revolutionair geluid. Het is dan ook minstens vijf jaar later. Veel meer thrashmetal.

Eru Iluvatar schreef:Daar is niets mis mee en eigenlijk hartstikke gaaf, maar het was toch wel Barlow met zijn diepere wolfsgeluid die de band nét even anders maakte dan de concurrentie.
Vind ik ook niet, zie bovenstaand. Iced Earth was net of nog meer dan Blind Guardian uniek in die tijd. Nog steeds helaas.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Jeroen » za jun 22, 2013 4:29 pm

Blind Guardian uniek in die tijd? Die zijn begonnen als een typisch Duits speed/powermetalbandje. Weinig unieks aan. Wel degelijk, maar past prima in de grote stroom Helloweens, Scanners en Rages. Dat unieke kwam pas veel later. Al vind ik dat unieke bij Blind Guardian wat te vermoeiend eigenlijk (te volgepropt)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » za jun 22, 2013 7:48 pm

Ja dat is waar. Dat dacht ik eigenlijk al toen ik het typte. Maar Blind Guardian heeft zich al wel vroeg geëvolueerd en was midden jaren 90 nog een sterke macht.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » za jun 22, 2013 11:37 pm

Blind Guardian is nu geen sterke macht meer dan? De laatste keer dat ik dit bekeek waren ze toch een van de populairste metalbands uit Duitsland naast Rammstein :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » zo jun 23, 2013 1:32 am

Correctie: Maar Blind Guardian heeft zich al wel vroeg geëvolueerd en was midden jaren 90 al een sterke macht.

Dit topic gaat over Iced Earth! :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » ma jun 24, 2013 1:43 am

toch wel beetje trots... :)

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Iced Earth

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 24, 2013 10:07 am

Haha, tof!

Hier dan ook maar even mijn filmpje van Dokk'em posten:


Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » zo jun 30, 2013 1:18 pm

Op Graspop:

Afbeelding

Blijkbaar kunnen ze (weer) door één deur.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Iced Earth

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 30, 2013 1:43 pm

Schaffer geeft min of meer toe dat Stu´s mid-range niet je van het is (tijdens het optreden op Dokkem werd dat ook nog maar eens duidelijk):

''He is developing his middle range and that's the area of his voice I've being really working on and pushing him in the songwriting process. That's kind the part of his voice that he never worked with and nobody pushed him to use before the Dystopia album and he is really excited about it too, because he is discovering all the things that he can do and he is just getting better all the time."

Afkomstig uit dit interview: http://www.bravewords.com/news/206516

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Jeroen » zo jun 30, 2013 2:33 pm

Ripper gaat echt de Blaze kant op heh. Nu ook in Body Mass Index.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » zo jun 30, 2013 5:06 pm

Het viel mij ook op dat Ripper echt een dikke kop krijgt.

Schaffer zal wellicht een punt hebben over de mid-range van Stu, voor mij is Stu de meest complete Iced Earth zanger. Hij doet alles net zo goed of beter dan Owens en ook Barlow, daarbij heeft hij nog zijn eigen geluid. Van mij mag Stu nog heel lang zanger blijven van Iced Earth.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » ma jul 01, 2013 1:30 am

Ik ben blij voor je dat jij er niet doorheen luistert :)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Lennert » ma jul 01, 2013 11:01 am

Jij bent geen Stu fan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Iced Earth

Bericht door Metalheank » ma jul 01, 2013 11:33 am

Niet bij Iced Earth. Het is niet voor niks dat hij eerder geen mid-range heeft ontwikkeld. Dat ligt hem blijkbaar niet, en ik hoor dat zijn stem bij IE heel geforceerd en nep klinkt. Dan was het misschien interessanter als hij de nummers had ingevuld met zijn hoge en extreme stemmen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » do sep 26, 2013 10:50 am

Afbeelding

De cover van het nieuwe album.

Tracklist:
1. Plagues of Babylon
2. Democide
3. The Culling
4. Among The Living Dead
5. Resistance
6. The End?
7. If I Could See You
8. Cthulhu
9. Peacemaker
10. Parasite
11. Spirit of the Times
12. Highwayman

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iced Earth

Bericht door Iron Maiden » do sep 26, 2013 10:50 am

dubbelpost

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iced Earth

Bericht door Johan » ma sep 30, 2013 3:48 pm

Wat een lelijke hoes. Gelukkig zegt dit doorgaans weinig over de kwaliteit van de muziek.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iced Earth

Bericht door innuendo » ma sep 30, 2013 3:50 pm

Lelijk? Ik vind de hoes wel tof. Wanneer moet die plaat uitkomen?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iced Earth

Bericht door Took » ma sep 30, 2013 3:50 pm

begin januari geloof ik. zo rond de tijd dat de tour begint.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie