And oceans

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

And oceans

Bericht door Laus » wo feb 05, 2003 1:36 pm

damn wat een gaaf nummer

And Oceans - tears have no name

op snakenet.

op welke CD van hun staat dat en wat is hun beste?

Gebruikersavatar
DaKonium
Berichten: 14734
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:06 pm
Locatie: pijnacker fakking heersch

Bericht door DaKonium » wo feb 05, 2003 3:39 pm

ik weet het niet. ze hadden toch zo'n album dat hette 'the symetry of the o' ofzo? wel hele gave muziek trouwens.
Sterf!

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » wo feb 05, 2003 4:32 pm

Dat nummer staat niet op "The symmetry of I, the circle of O". Best wel een leuke groep, maar net iets teveel keys om me te boeien. Wel erg leuke en agressieve zang!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » wo feb 05, 2003 10:45 pm

Laus, "Tears Have No Name" staat op "A.M.G.O.D." uit 2001.

Ik heb de nieuwste, "Cypher", nog niet in mijn bezit maar ik geloof dat die ook erg sterk is. "A.M.G.O.D." staat trouwens vol met zulke toffe tracks, "Intelligence is Sexy" en "Esprit de Corps" zijn ook erg tof. :)

Gebruikersavatar
BlizzardBeast
Berichten: 5543
Lid geworden op: wo sep 18, 2002 8:29 pm
Locatie: Oldeberkoop

Bericht door BlizzardBeast » do feb 06, 2003 9:23 am

And oceans heerscht groot, o ja nog bedankt voor die cd patrick! Is vet!
[img]http://www.theendrecords.com/label/images/stories/logos/estradasphere_logo.jpg[/img]
www.recordnerd.com/lists/blizzardbeast

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » do feb 06, 2003 11:08 am

toch eens kijken of er wat van te vinden is.

en die keys vin ik juist leuk.

Gebruikersavatar
Thelema_6
Berichten: 664
Lid geworden op: zo jan 19, 2003 11:28 pm
Locatie: Klooster

Bericht door Thelema_6 » do feb 06, 2003 6:24 pm

ik heb zelf de symetry of I, is echt een goede cd.
het nieuwere werk ken ik niet, maar ik geloof dat ze een beetje van stijl zijn verranderd, of heb ik t mis.
We would like to see most of the human race killed of, because it is unworthy, It is unworthy of the gift of life

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » do feb 06, 2003 10:37 pm

BlizzardBeast schreef:And oceans heerscht groot, o ja nog bedankt voor die cd patrick! Is vet!
Oh die mp3 dinges? Ja, staan wel goede nummers op maar ik had je toch liever die "best of summoner" cd mee willen geven... :cry:

Gebruikersavatar
Summoner
Berichten: 592
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 10:28 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Summoner » do feb 06, 2003 10:39 pm

Thelema_6 schreef:ik heb zelf de symetry of I, is echt een goede cd.
het nieuwere werk ken ik niet, maar ik geloof dat ze een beetje van stijl zijn verranderd, of heb ik t mis.
Je hebt het niet mis. Ten tijde van het debuut en Symmetry of I speelden ze nog vrij standaard symfonische Black Metal, maar sinds AMGOD is het meer Black Metal met techno.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo jul 02, 2003 11:28 am

Ik heb de muziek al een jaar, maar kon me toen niet zo boeien. Laatst weer es beluisterd en nu vind ik het geweldig!
A.M.G.O.D. is echt goed, combo van black en techno doet em goed.
ben nu aan het luisteren naar The Dynamic Gallery of Thoughts en die is weer compleet anders, maar toch ook goed
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

apoptose
Berichten: 3913
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 1:43 pm

Bericht door apoptose » wo jul 02, 2003 12:45 pm

A.M.G.O.D. kan ik ook wel waarderen

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4060
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: And oceans

Bericht door MadTinus » wo mei 27, 2020 11:27 pm

Kende de band eigenlijk alleen van hun debuut "The Dynamic Gallery of Thoughts" uit 1998 wat ik altijd een tof album heb gevonden en eens in de zoveel tijd met plezier draaide. Het daaropvolgende werk kon me beduidend minder boeien. Ergens vorig jaar kwam het bericht dat ze weer bij elkaar waren en aan nieuw materiaal werkten. Eerder dit jaar brachten ze het eerste nummer van het komende album naar buiten en dat verraste mij bijzonder positief. "The Dissolution of Mind and Matter" is een kneiter agressief en snel nummer opgefleurd met epische melodieuze tremolo riffs and keys een drummer die van wanten weet, wat een razernij werd daar aan de dag gelegd, te gek! De twee nummers die daarna werden vrijgegeven waren ook allebei geweldig! Mijn nieuwsgierigheid voor het album was gewekt, en hoe!

Inmiddels is het album "Cosmic World Mother" enkele weken uit. De recensie op deze site was wat lauwtjes, het zou niet origineel zijn. De kwaliteit daarentegen, nondeju! Dit is echt het gaafste stukje atmosferische black metal dat ik in jaren heb gehoord. Denk aan een ultieme liefdesbaby van Emperor (Anthems) en Dimmu Borgir (Spiritual Black Dimensions/Stormblast) en je komt aardig in de buurt. Heerlijk terug naar de goede oude jaren 90 dus! Het moet heel gek lopen als dit album niet in mijn top 3 van 2020 gaat komen. Speciale vermelding ook voor het prachtige artwork trouwens (niet alleen de frontcover, maar het hele cd-boekje staat vol prachtig artwork)! Al met al meer dan de moeite waard om een topic van 17 jaar oud voor op te graven!

Gaat heen en geniet!

Spotify: https://open.spotify.com/album/0XuKdmGX ... QJY5qD693Q

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: And oceans

Bericht door Hieronimus » do mei 28, 2020 8:38 am

Ja, Emperor werd ook in dat andere topic genoemd, en ik moest even schakelen voor de associatie heel duidelijk werd. Het klinkt erg authentiek, maar wel wennen op de e.o.a. manier, want het klinkt minder modern dan andere blackmetalbands? Niettemin: eerste luisterbeurten vielen in de smaak, maar volgens mij moet ik het nog meer aandacht gaan schenken om het ten volste te kunnen waarderen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4060
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: And oceans

Bericht door MadTinus » di jun 02, 2020 11:00 pm

Ik kan er voorlopig geen genoeg van krijgen. Een gevalletje 'all killer, no filler', ik draai het album eigenlijk altijd front to back. Ik kan je volgen met betrekking tot het feit dat het niet modern klinkt, dat doet het ook niet, de sfeer is ouderwets, maar dan wel met moderne speltechniek en geluid.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9493
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: And oceans

Bericht door Heyoka » wo jun 03, 2020 12:00 am

Ik heb hem nu ook een aantal keer beluisterd.
Ik moet nog een beetje wennen. Het is wat minder kenmerkend And Oceans dan voorgaande albums heb ik de indruk.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Plaats reactie