The Devil's Blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8413
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: The Devil's Blood

Bericht door AmnesJAn » zo jan 29, 2012 10:02 pm

@Jeroen:
Ik lees in dit interview weinig 'pretentieus geneuzel'.
En juist door het fanatisme zal de band denk ik deze briljante muziek kunnen creeeren.
Heb je het weleens live meegemaakt Jeroen?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » zo jan 29, 2012 10:04 pm

Je kunt inderdaad wel slechtere gesprekspartners treffen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » zo jan 29, 2012 10:34 pm

@ Ruud: Mooi, uitgebreid interview met goede vragen. Vond de antwoorden over andere recente 'occulte' bands en de tour met In Solitude erg leuk om te lezen.

Lemouchi is een ware metal-kunstenaar en visionair van het niveau als Martin Walkyier, Ihsahn, etc. Zijn stellingnames zijn op verschillende manieren te interpreteren. Ik merk wel in recente interviews dat hij het laatste jaar een stuk positiever is geworden. Ik kan wel een meerwaarde vinden in bepaalde van zijn standpunten. Daar zouden bepaalde mensen leerpunten, wellicht levenslessen uit kunnen trekken. Wat men ook van hem vindt, het is moeilijk te ontkennen dat we hier met een diepgaande, complexe persoonlijkheid te maken hebben. Best wel een verademing voor een op het eerste gezicht vaak leeghoofdige metalscene.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » zo jan 29, 2012 11:27 pm

Ik heb Ihsahn en Martin nooit kunnen betrappen op de woorden waarmee deze getalenteerde kerel zijn kijk op de wereld ten toon spreidt. Ja, een getalenteerde kerel. Dat is hij. Hij maakt een degelijke pot muziek, beïnvloed door grootheden uit de jaren zestig, zeventig en tachtig. Allemaal prachtig en kunstzinnig, maar die praat doet mij echt niets. Tussen de regels zie ik best dat deze man in zijn muziek gelooft en daar kunnen we alleen maar blij mee zijn, maar door het zo pompeus in te pakken, verliest ie mij compleet.

Nogmaals, alle respect voor de band en de muziek is hartstikke leuk (daar kan ik gewoon niet omheen) , maar liever zie ik toch een aardse houding. Dat is overigens gewoon een mening, dus ze moeten het verder helemaal zelf weten. Maar laat die muziek maar voor zich spreken. Zelfde geldt (en gold) voor bands als Watain en Dissection. Allemaal geweldige muziek, maar dat wazige geneuzel doet vermoeden dat deze mensen zich volledig hebben opgesloten in hun eigen terminologieën en theatrale denkbeelden, zoals ook bleek bij de zelfmoord van Jon. Menig persoon neemt dat serieus en zij wellicht ook, maar ik heb er zogezegd weinig mee.

Overigens is dat niets persoonlijks, meer een verschil in de mening over hoe iets over te brengen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: The Devil's Blood

Bericht door Sorcha » vr jan 25, 2013 1:54 pm

Van Facebook en het zou heel erg jammer zijn als het inderdaad zo is:

As of the 22nd of January 2013 The Devil´s Blood has returned into nothingness.
All planned Rituals will be cancelled.
No interviews will be done.
Consummatum est.

-SL & F

The Devil's Blood - 2007 / 2013

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr jan 25, 2013 2:07 pm

Dat zou gigantisch kut zijn! Ik keek er al helemaal naar uit om ze twee keer op Roadburn te zien en viavia had ik al begrepen dat ze al bezig waren voor een nieuwe plaat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » vr jan 25, 2013 2:44 pm

op de officiele website staat het ook, dus lijkt me wel dat het zo is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » vr jan 25, 2013 2:45 pm

Laatst gewijzigd door ketter op zo dec 08, 2013 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Gijscoman » vr jan 25, 2013 3:30 pm

Misschien is 't een Niklas Kvarforth-achtige actie. Doen alsof er zelfmoord is gepleegd door hem. Half jaar later weer een show, waarbij hij er dan gewoon weer opkomt. Maar dan een eigen draai er aan geven.

Of hij heeft echt zelfmoord gepleegd.

Of niet en ze kappen er gewoon mee. :D

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Dufniall » vr jan 25, 2013 4:41 pm

Zuur. :( Had ik nu toch maar die limited paarse editie besteld van The Thousandfold Epicentre, die prijzen zullen nu wel omhoog schieten. ;)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr jan 25, 2013 4:49 pm

Is die niet al lang en breed uitverkocht?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » vr jan 25, 2013 5:48 pm

Twee degelijke platen gemaakt. Luistert lekker weg. De ophef heb ik echter nooit begrepen, dus ik zit er niet zo mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » vr jan 25, 2013 6:26 pm

spijtig....
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Dufniall » za jan 26, 2013 9:23 am

@ Innuendo: Al lang en breed, maar ik doelde ook meer op de eBay prijzen. Maar als ik het goed begrijp krijgen we dus geen reden te horen? No press statements, no interviews. Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18559
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » za jan 26, 2013 9:59 am

GODVERDOMME!!!~

:( :( :(
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: The Devil's Blood

Bericht door Siego » za jan 26, 2013 10:52 am

Jammer dat deze band stopt.
2 goede platen uitgebracht en de keren dat ik ze live zag waren ze echt geweldig.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Bastiaan » za jan 26, 2013 11:26 am

Spijtig nieuws. Toch een van de weinige Nederlandse hardrockbands die het hier en in het buitenland erg goed deden.

Persoonlijk boeit de band me amper. Deze band deed me op plaat niets. Ik hoor vooral dat het een goede band is, maar voel het niet. Live was dat anders. Ik zag ze eenmaal, als headliner op het Rock Hard festival. Dat was in het begin erg indrukwekkend. Helaas moest de band anderhalf uur spelen, en dat met destijds alleen het debuut op zak. Zodoende werd een beetje to much, een beetje saaiig. Heb het uiteindelijk niet eens meer afgekeken.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » za jan 26, 2013 11:56 am

Uitermate goede studio- en live-band. Tamelijk uitzonderlijke combinatie. Misschien wel mijn favoriete band - samen met Hammers of Misfortune - van de afgelopen 5 jaar. Vanaf het moment dat mijn broertje de recensie voor Metalfan schreef over de Come, Reap EP, was ik verkocht. Daarna optredens bijwonen bij Fortarock, twee keer in Vera, in Leeuwarden en tenslotte in Deventer.

Ruud gaf al aan dat er tekenen waren dat de band bezig was met een derde langspeler. Mogelijkerwijs kwamen ze tot de conclusie dat de vorige twee bij nader inzien niet te overtreffen waren en gooiden ze de handdoek in de ring. Selim heeft aangegeven dat hij aanvankelijk de band na 'The Time of No Time Evermore'-LP wilde opheffen, omdat hij van mening was dat deze debuutplaat toch niet meer te overtreffen was. En bovendien op artistiek en muzikaal gebied alles had gezegd wat hij wilde zeggen. De tweede plaat vond hij zelf ook niet perse beter dan de eerste. Wat dat betreft leefde de band al 'on borrowed time'.

Maar toch, erg jammer. Vooral omdat zij (met Jex Thoth en Blood Ceremony in mindere mate) de heropleving van occult rock tot een succes hebben gemaakt, terwijl bands die zeer geïnspireerd zijn door TDB, zoals Ghost, momenteel veel meer succes en bekendheid oogsten. Geen slechte bands, maar ten onrechte van TDB.

Ter ere van TDB:

Mijn recensie van 'The Thousandfold Epicentre':
http://tastelessenterprise.wordpress.co ... ntre-2011/

Een verslag van het optreden in 2011 in de Vera (Release Ritual):
http://tastelessenterprise.wordpress.co ... 1-11-2011/

Live-opnames van diezelfde show in Groningen (Release Ritual):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3kfyujJc ... B148A915F7[/youtube]

Live-opnames van diezelfde tour in Doornroosje, Nijmegen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rUBow3Gu ... AC7D97CC31[/youtube]

Ik baal er wel van dat ik geen opname heb kunnen maken van 'White Faces' en 'The Graveyard Shuffle'. Hopelijk komt er nog een keer een verzamelalbum uit met dat laatste nummer, de demo's en wat live-versies.

Ondanks dat dit een tragisch gebeuren is, kunnen veel metalbands hier een voorbeeld aan nemen. Te veel bands in de scene brengen iedere twee jaar maar weer een matig tot degelijk album uit als excuus om weer te kunnen toeren en cashen. Dat is geen artistieke integriteit. Goede voorbeelden zijn menig death- en powermetalband, maar ook grootheden als Iron Maiden, Saxon, Iced Earth, Hammerfall, Rhapsody, Overkill; de voorbeelden zijn eindeloos.

Er is nu natuurlijk wel het risico dat Selim zijn wellicht geplande, in ieder geval uitgestelde zelfmoord gaat verwezenlijken...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » za jan 26, 2013 11:58 am

Als band je eigen hoogtepunt stoppen, blijft altijd frappant. Nou ja, die staan waarschijnlijk over enkele jaren wel weer met een reunie op de buhne.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » za jan 26, 2013 12:20 pm

Zat er wel aan te komen gezien de houding van de band (nooit in herhaling gaan vallen). Ik vraag me echter vooral af wat die Selim nu gaat doen.... Hopelijk wel iets muzikaals/schilderigs.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » za jan 26, 2013 12:22 pm

Ik denk eerder dat we hier de grillen zien van Selim's persoon. Waarschijnlijk is er een bepaalde kink in de kabel gekomen, waardoor hij de stekker eruit heeft getrokken. Hij zou niet de eerste zijn die dit doet in de muziekwereld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

arjans
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo nov 20, 2011 5:40 pm
Locatie: amsterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door arjans » za jan 26, 2013 1:05 pm

Zonde.

Vond The Devil's Blood een geweldige band.
Denk ook niet dat er een " reunie" komt, vind Selim in interview altijd erg oprecht overkomen over zijn bedoeling met de band en zijn verdere denkbeelden.

Nogmaals, zeer jammer.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Crises » za jan 26, 2013 5:41 pm

Mag ik zeggen dat ik het muzikaal erg aardig vond, maar als mevrouw (en de achtergrondzangeressen trouwens ook) haar mond opentrok live ik heel graag ergens anders wilde zijn?
Als ze nou een betere live zangeres hadden gehad, was ik misschien wel onder de indruk geraakt, nu echt niet.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » zo jan 27, 2013 1:35 pm

Langzamerhand wordt het nogal nodeloos en niet op zijn plaats hoe veel mensen meesmuilend hun genoegen uiten dat de Eindhovenaren gestopt zijn; op dit forum en op de frontpage. Toch fascinerend hoe deze band bij voor- en tegenstanders de gemoederen doen oplaaien.

Eigenlijk vind ik het behoorlijk onnodig om je genoegen te uiten dat een bepaalde band gestopt is. Een beetje hetzelfde als staan te juichen wanneer een bekend, geliefd persoon overleden is. Typisch metal-nihilisme waar de 'mainstream' ons altijd van beticht? Misschien wel.

En dan nog dit: de ogenschijnlijke 'hype' rond de band. Spreken van een 'hype' is altijd subjectief en relatief, gezien het impliceert dat jij vindt dat een bepaalde band in jouw ogen onterechte positieve aandacht krijgt van in een jouw ogen onterecht (relatief) aantal mensen. Eerlijk gezegd is het aantal mensen dat ik ken die naar metal luisteren en TDB goed vinden behoorlijk klein; in mijn 'metalkring' zijn bands als Blind Guardian, Iced Earth, Maiden, Priest en Opeth vele malen populairder. Daarnaast ken ik buiten metal-liefhebbers geen mensen die TDB kunnen appricieren.

Tot nu toe heb ik de band zes keer live gezien en vergeleken bij andere bands met twee LP's in de discografie waren de bezoekersaantallen relatief beperkt; minimaal pakweg 60 personen, maximaal 300. Ik geef toe dat de band wel relatief populair is onder de metalpers, bloggers en organisators van kleine festivals, maar binnen de metalscene slechts geliefd onder een relatief klein publiek; de liefhebbers van power-, death-, folk- en black metal die niets met TDB hebben zijn er in grotere getale.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22649
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » zo jan 27, 2013 1:49 pm

Eru Iluvatar schreef:Langzamerhand wordt het nogal nodeloos en niet op zijn plaats hoe veel mensen meesmuilend hun genoegen uiten dat de Eindhovenaren gestopt zijn; op dit forum en op de frontpage. Toch fascinerend hoe deze band bij voor- en tegenstanders de gemoederen doen oplaaien.

Eigenlijk vind ik het behoorlijk onnodig om je genoegen te uiten dat een bepaalde band gestopt is. Een beetje hetzelfde als staan te juichen wanneer een bekend, geliefd persoon overleden is. Typisch metal-nihilisme waar de 'mainstream' ons altijd van beticht? Misschien wel.

Inderdaad! Je moet toch wel een gigantische loser zijn wanneer je zo openbaar laat blijken er ''blij'' mee te zijn. Als het je niks doet, houdt het dan ook gewoon voor jezelf. Sommigen hebben blijkbaar dat fatsoen niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Crises » zo jan 27, 2013 2:51 pm

Waarom zou je het je aantrekken? De band heeft tijdens hun bestaan ook hele gemengde reacties opgeroepen... Dus waarom nu niet dan?
Voor mij persoonlijk: ik kan niet zeggen dat het me veel doet, van welke kant je het ook bekijkt. Hopelijk houdt mevrouw op met zingen, maar ik zou wel graag zien dat de instrumentenberoerders iets anders leuks gaan doen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door Goreaholic » zo jan 27, 2013 2:53 pm

Mensen gunnen elkaar geen success meer denk ik.
Best jammer.
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » zo jan 27, 2013 3:14 pm

"Haters gonna hate."

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: The Devil's Blood

Bericht door yowannuzz » zo jan 27, 2013 3:58 pm

Uit elkaar ?
Mooi bericht.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Heyoka » zo jan 27, 2013 4:34 pm

Goreaholic schreef:Mensen gunnen elkaar geen success meer denk ik.
Best jammer.
Ben jij mens? Ja. Jij gunt anderen geen succes meer. Lul.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door Goreaholic » zo jan 27, 2013 5:13 pm

Hahaha! Ik vond de band trouwens niets. Keer gezien in baroeg, brrrr. Niet mijn ding, die muziek.
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18559
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

The Heavens Cry Out for the Devil's Blood

Bericht door Krimhild » ma jan 28, 2013 9:09 am

Ik ben heel blij dat ze gemaakt hebben wat ze gemaakt hebben, genoeg heerlijk materiaal om nog een eeuwigheid op te teren, meer dan genoeg onovertreffelijke live momenten. Dank, dank, dank.

Welk een vuur ze ontstoken hebben weet ik niet, maar ik geniet van de warmte. De koulijders... zal ik nooit begrijpen.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » ma jan 28, 2013 12:53 pm

Eru Iluvatar schreef:Langzamerhand wordt het nogal nodeloos en niet op zijn plaats hoe veel mensen meesmuilend hun genoegen uiten dat de Eindhovenaren gestopt zijn; op dit forum en op de frontpage. Toch fascinerend hoe deze band bij voor- en tegenstanders de gemoederen doen oplaaien.
dat zal altijd zo blijven, dingen die populair zijn wekken nu eenmaal dit soort reacties op...
Eru Iluvatar schreef:Tot nu toe heb ik de band zes keer live gezien en vergeleken bij andere bands met twee LP's in de discografie waren de bezoekersaantallen relatief beperkt; minimaal pakweg 60 personen, maximaal 300. Ik geef toe dat de band wel relatief populair is onder de metalpers, bloggers en organisators van kleine festivals, maar binnen de metalscene slechts geliefd onder een relatief klein publiek; de liefhebbers van power-, death-, folk- en black metal die niets met TDB hebben zijn er in grotere getale.
en waarom zouden liefhebbers van andere stromingen minder recht hebben om naar TDB te luisteren dan jij? ook ik (geloof het of niet) kon DTB enorm waarderen... moet wel eerlijk toegeven dat de band heeft moeten groeien op me, kon met name moeilijk over de zang heen komen, dit met dank aan sanguis :lol:

de koek zal op zijn, vergeet niet dat selim zijn inspiratie kreeg van ''hoger hand''... wellicht heeft ie niks meer aangereikt gekregen, wellicht andere redenen.
zou graag een in dept verklaring zien van selim met de tijd eigenlijk...
spijtig om te zien dat het over is, maar denk wel dat ze terug komen, iemand die met zulke passie met muziek bezig is zal nooit lang stil kunnen zitten, dus ik denk dat selim gauw weer terug zal zijn op een podium, zij het met TDB of met een ander medium
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18559
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » ma jan 28, 2013 1:48 pm

Cranial schreef: [...] spijtig om te zien dat het over is, maar denk wel dat ze terug komen, iemand die met zulke passie met muziek bezig is zal nooit lang stil kunnen zitten, dus ik denk dat selim gauw weer terug zal zijn op een podium, zij het met TDB of met een ander medium
Ja, misschien wel met Char! Ik hoop nog steeds op Derek Ogilvy
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Dufniall » ma jan 28, 2013 1:52 pm

Dat de koek op was lijkt mij niet echt de reden, dan hadden ze nog wel die paar shows die vast stonden gespeeld. Dus mij lijkt dat het wat meer in de persoonlijke redenen ligt. Ik gok op of persoonlijke gedachtekronkels bij Selim zelf, of iets in de onderlinge relaties.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Crises » ma jan 28, 2013 2:00 pm

Krimhild schreef:
Cranial schreef: [...] spijtig om te zien dat het over is, maar denk wel dat ze terug komen, iemand die met zulke passie met muziek bezig is zal nooit lang stil kunnen zitten, dus ik denk dat selim gauw weer terug zal zijn op een podium, zij het met TDB of met een ander medium
Ja, misschien wel met Char! Ik hoop nog steeds op Derek Ogilvy
:mrgreen:
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 28, 2013 4:35 pm

Volgens mij moeten we niet raar staan te kijken als binnen enkele maanden Selim Lemouchi zelfmoord pleegt; uit interviews is wel gebleken dat hij niet veel om te leven heeft zodra hij muzikaal gezegd heeft wat hij heeft willen zeggen.

Een andere optie is natuurlijk dat hij op muzikaal gebied nog niet 'klaar' was en mogelijkerwijs met een nieuwe, nog te oprichten band muziek wil maken.

MetalSucks noemt nog een derde optie:

http://www.metalsucks.net/2013/01/25/an ... blood-rip/

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » ma jan 28, 2013 5:40 pm

dat lijkt me voorbarig, het is geen jon :wink:

denk dat er meer zit aan te komen, maar onder een andere naam
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma jan 28, 2013 6:23 pm

Zelfmoord is te voorspelbaar in deze context. Een bekering hebben we nog niet meegemaakt in dit imagogebonden hoekje, dus wie weet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » ma jan 28, 2013 7:21 pm

Ik hoop op een nieuwe band in de lijn van Danzig 8)

Of het worden soundtracks of blekmetal...
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: The Devil's Blood

Bericht door Sorcha » di jan 29, 2013 5:37 pm

Een nieuw statement, al staat er weinig nieuws in:

In addition to canceling their Roadburn performance, The Devil’s Blood‘ SL/A-O & F have issued the following update: “The Devil’s Blood has come to an end. This decision was as sudden as it was final. We had no choice but to abide by that same urgent call which told us 6 years ago to start what we have now finished. We would like to thank Walter Hoeijmakers and the rest of the Roadburn organisation for their undying support and understanding. We shall never forget!”

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door Goreaholic » di jan 29, 2013 6:17 pm

[quote="Cranial"


de koek zal op zijn, vergeet niet dat selim zijn inspiratie kreeg van ''hoger hand''... wellicht heeft ie niks meer aangereikt gekregen, wellicht andere redenen.
zou graag een in dept verklaring zien van selim met de tijd eigenlijk...
spijtig om te zien dat het over is, maar denk wel dat ze terug komen, iemand die met zulke passie met muziek bezig is zal nooit lang stil kunnen zitten, dus ik denk dat selim gauw weer terug zal zijn op een podium, zij het met TDB of met een ander medium[/quote]


Satan zei : Doe het nou zelf maar eens een keertje, luie flikker ? :') !!!
Ik moest echt even keihard lachen, sorry. Echt.
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Orklord » di jan 29, 2013 7:24 pm

Dat we nu gaan speculeren over het wel of niet zelfmoord plegen van Selim. Echt :')

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » wo jan 30, 2013 2:52 am

Goreaholic schreef:
Cranial schreef:

de koek zal op zijn, vergeet niet dat selim zijn inspiratie kreeg van ''hoger hand''... wellicht heeft ie niks meer aangereikt gekregen, wellicht andere redenen.
zou graag een in dept verklaring zien van selim met de tijd eigenlijk...
spijtig om te zien dat het over is, maar denk wel dat ze terug komen, iemand die met zulke passie met muziek bezig is zal nooit lang stil kunnen zitten, dus ik denk dat selim gauw weer terug zal zijn op een podium, zij het met TDB of met een ander medium

Satan zei : Doe het nou zelf maar eens een keertje, luie flikker ? :') !!!
Ik moest echt even keihard lachen, sorry. Echt.
wellicht als je het interview had gelezen bovenaan de pagina had je dit gesnapt.... niet mee proberen te praten als je niet weet waar het in dept over gaat knul...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Goreaholic
Berichten: 2565
Lid geworden op: vr jan 27, 2012 8:46 am
Locatie: Rotterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door Goreaholic » wo jan 30, 2013 6:33 am

Als jij nou ook eerst eens alles probeert te snappen voor je mee gaat praten over alles, dan hoeven mensen als Gilbert je ook niet steeds op de vingers te tikken als je weer eens onzin loopt te blaten, zoals in het neurotic deathfest topic.
En doe even normaal met je knul.
Ik weet dat die Selim gast nogal into het occulte is, alleen geloof ik er geen reet van, en vind ik het gewoon onzin.
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18559
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » wo jan 30, 2013 11:45 am

Nee. Nee hoor, Gore. Gewoon nee. Cranial wind.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » wo jan 30, 2013 12:01 pm

Goreaholic schreef:Als jij nou ook eerst eens alles probeert te snappen voor je mee gaat praten over alles, dan hoeven mensen als Gilbert je ook niet steeds op de vingers te tikken als je weer eens onzin loopt te blaten, zoals in het neurotic deathfest topic.
En doe even normaal met je knul.
Ik weet dat die Selim gast nogal into het occulte is, alleen geloof ik er geen reet van, en vind ik het gewoon onzin.
aah, dus nu ga je weer de internetheld uit lopen hangen? ik ga hier gewoon niet meer op in, want blijkbaar wil je het gewoon niet snappen.

maar ik denk dat je aan de verklaring van TDB over roadburn wel een conclusie kan verbinden, selim is met devil's blood begonnen omdat ''hem dat verteld werd'' in dromen ( of je het gelooft boeit niet), dit is een bericht die de band afgaf: ''In addition to canceling their Roadburn performance, The Devil’s Blood‘ SL/A-O & F have issued the following update: “The Devil’s Blood has come to an end. This decision was as sudden as it was final. We had no choice but to abide by that same urgent call which told us 6 years ago to start what we have now finished. We would like to thank Walter Hoeijmakers and the rest of the Roadburn organisation for their undying support and understanding. We shall never forget!”
verbind uw eigen conclusies maar...ik zou zeggen: DE KOEK IS OP.

maar aan de andere hand wel een band die stopt op hun hoogtepunt, zouden er meer moeten doen....
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18559
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » wo jan 30, 2013 12:46 pm

Cranial schreef:maar ik denk dat je aan de verklaring van TDB over roadburn wel een conclusie kan verbinden, selim is met devil's blood begonnen omdat ''hem dat verteld werd'' in dromen ( of je het gelooft boeit niet), dit is een bericht die de band afgaf: ''In addition to canceling their Roadburn performance, The Devil’s Blood‘ SL/A-O & F have issued the following update: “The Devil’s Blood has come to an end. This decision was as sudden as it was final. We had no choice but to abide by that same urgent call which told us 6 years ago to start what we have now finished. We would like to thank Walter Hoeijmakers and the rest of the Roadburn organisation for their undying support and understanding. We shall never forget!”
verbind uw eigen conclusies maar...ik zou zeggen: DE KOEK IS OP.

maar aan de andere hand wel een band die stopt op hun hoogtepunt, zouden er meer moeten doen....
Eh... de conclusie is dan toch dat hij weer een droom gehad heeft? De koek is niet op, maar hij mag er van zijn droom niet meer van eten.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » wo jan 30, 2013 2:22 pm

Krimhild schreef:
Cranial schreef:maar ik denk dat je aan de verklaring van TDB over roadburn wel een conclusie kan verbinden, selim is met devil's blood begonnen omdat ''hem dat verteld werd'' in dromen ( of je het gelooft boeit niet), dit is een bericht die de band afgaf: ''In addition to canceling their Roadburn performance, The Devil’s Blood‘ SL/A-O & F have issued the following update: “The Devil’s Blood has come to an end. This decision was as sudden as it was final. We had no choice but to abide by that same urgent call which told us 6 years ago to start what we have now finished. We would like to thank Walter Hoeijmakers and the rest of the Roadburn organisation for their undying support and understanding. We shall never forget!”
verbind uw eigen conclusies maar...ik zou zeggen: DE KOEK IS OP.

maar aan de andere hand wel een band die stopt op hun hoogtepunt, zouden er meer moeten doen....
Eh... de conclusie is dan toch dat hij weer een droom gehad heeft? De koek is niet op, maar hij mag er van zijn droom niet meer van eten.
ja.. zo kan je het ook zien :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Orklord » do jan 31, 2013 10:56 pm

Ik snap alleen niet waarom de meesten Selim als een groot man zien en als makke schapen achter hem aan lopen. Het enige wat hij doet is slap ouwehoeren over dromen. Net een priester in de kerk. Allemaal gebakken lucht van iemand die best aardig kan spelen.

Plaats reactie