The Devil's Blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » za mar 26, 2016 10:48 pm

Wauw ! Supermooie foto Took, mijn complimenten.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma apr 18, 2016 10:55 pm

Leute, het optreden van DOOL in Café Cul de Sac afgelopen zaterdag in Tilburg was het beste optreden van het Roadburnfestival. De band - eigenlijk een duistere metalreïncarnatie van Elle Bandita - heeft de voormalige ritmesectie van The Devil's Blood en dat is absoluut te horen. Meer dan Death Alley doet DOOL aan The Devil's Blood denken, maar ook aan de door Selim Lemouchi-beïnvloedde laatste albums van In Solitude en Tribulation. Met dezelfde soort death rock/post punk-elementen. Daarnaast doet het organische en melancholische karakter wat denken aan Wovenhand en The Cure, met een overlap met de donkere gothische en verhalende, epische sfeer van ietwat gothische Seattle-metalbands als Queensrÿche en Metal Church. Ja, rare, wel heel niche-specifieke vergelijkingen, maar terecht: zoals bands als The Devil's Blood en Hammers Of Misfortune is DOOL een subgenreoverstijgende undergroundband met ontzettend veel potentie.

Live was de knetterende energie bijna te grijpen, alsof je in de frontlinie voor het podium als lid van het publiek zelf de nummers aan het spelen was. Extatisch. Niet minder dan welk optreden ook van The Devil's Blood. Ik headbangde voortdurend met een brede grijns op m'n gezicht en voor m'n gevoel kon ik op een of andere reden alle nummers meezingen en de wisselende gitaarlijnen van te voren raden. Een hele aparte ervaring.

Rianne van Dorst is een charismatische bandleidster met een redelijk dynamisch stemgeluid en ook een begenadigd gitariste. Gelukkig sprak ze praktisch nauwelijks tussen nummers door en hield in de goede Selim-traditie de focus vast. Dit is fantastische muziek, live, maar met alle details, epische passages en gewaagde, maar toch als natuurlijk aanvoelende twist zeker ook op plaat.

Proef even sfeer met de eerste minuut van het onderstaande filmpje. Helaas komt het album pas in november uit, maar in de tussentijd kun je de band live zien.

Laatst gewijzigd door Kees op ma mei 30, 2016 10:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: The Devil's Blood

Bericht door Siego » di apr 19, 2016 9:42 pm

Je hebt me bijzonder enthousiast gemaakt voor een band die ik alleen nog van naam kende.
Knap.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » di apr 19, 2016 11:49 pm

Kees schreef:
Hee Lennert! Had je weer je hipsterbril op? Wat leuk dat je toch nog kans zag naar Roadburn te gaan, en nota bene veel hebt geïnterviewd. Hulde!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » wo apr 20, 2016 9:20 pm

:D

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » wo apr 20, 2016 9:22 pm

Dit onderstaande nummer zit in het liverepertoire van DOOL, en staat misschien ook op het opkomende album (dat in november van dit jaar verschijnt):


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo apr 20, 2016 10:34 pm

Best oké, al bevalt die gitaarlijn rond de 5 minuten me voor geen meter.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » wo apr 20, 2016 11:55 pm

Metalheank schreef:
Kees schreef:
Hee Lennert! Had je weer je hipsterbril op? Wat leuk dat je toch nog kans zag naar Roadburn te gaan, en nota bene veel hebt geïnterviewd. Hulde!
Godverdomme :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » do apr 21, 2016 9:11 am

Wat is dit onderstaande nummer gaaf zeg (live op Roadburn), net uptempo The Devil's Blood, maar het klinkt nog meer als het door TDB-geïnspireerde laatste album van In Solitude, 'Sister' (leuk detail: in de studio-opname hierboven heeft die ex-TDB drummer van DOOL een In Solitude-shirt aan: de bands hebben natuurlijk ook samen getourd)



Zowel DOOL als In Solitude (op hun laatste album) noemen hun muziek 'dark rock', bij In Solitude was dat een halve verwijzing naar 'death rock', begin jaren '80 de Amerikaanse tegenhanger van Britse goth, met bands als Christian Death (waar de muziek van DOOL ook wel iets aan doet denken).

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » do apr 21, 2016 9:13 am

Nu maar hopen op een Grave Pleasures (nieuwe naam van Beastmilk) / DOOL / No Future (postpunkreïncarnatie van In Solitude) tour! Gat in de markt :D

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » do apr 21, 2016 11:25 am

Kees schreef:Wat is dit onderstaande nummer gaaf zeg (live op Roadburn), net uptempo The Devil's Blood, maar het klinkt nog meer als het door TDB-geïnspireerde laatste album van In Solitude, 'Sister' (leuk detail: in de studio-opname hierboven heeft die ex-TDB drummer van DOOL een In Solitude-shirt aan: de bands hebben natuurlijk ook samen getourd)



Zowel DOOL als In Solitude (op hun laatste album) noemen hun muziek 'dark rock', bij In Solitude was dat een halve verwijzing naar 'death rock', begin jaren '80 de Amerikaanse tegenhanger van Britse goth, met bands als Christian Death (waar de muziek van DOOL ook wel iets aan doet denken).
Heb heel erg veel zin in hun eerste langspeler, zeker een van de meest belovende bands van het jaar :D
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » do apr 21, 2016 8:45 pm

Lennert schreef:
Heb heel erg veel zin in hun eerste langspeler, zeker een van de meest belovende bands van het jaar :D
Absoluut! DOOL en ook Death Alley, ook met ex-TDB, staan zaterdag 28 mei a.s. op het gratis Sniester Festival in Den Haag. De moeite waard lijkt mij.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma mei 16, 2016 8:56 pm

Wow, dit had ik nog niet eerder gezien: The Devil's Blood met achtergrondkoor op Zwarte Cross, anno 2010 (?) Destijds niet naar toe willen gaan, omdat ik TDB en Zwarte Cross als een tang op een varken vond slaan (ondanks dat het pre-Giel Beelen/3FM Zwarte Cross toffe line-ups had, met o.a. Psychotic Waltz, The Devil's Blood, Anthrax, Helloween en zelfs Crimson Glory!). Achteraf wel spijt van, als ik onderstaande zie. Nog met de oude line up, dus die gitarist van GOLD ipv die van Death Alley.




Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: The Devil's Blood

Bericht door Wessel » vr mei 27, 2016 9:40 am

Lennert schreef:
Metalheank schreef:
Kees schreef:
Hee Lennert! Had je weer je hipsterbril op? Wat leuk dat je toch nog kans zag naar Roadburn te gaan, en nota bene veel hebt geïnterviewd. Hulde!
Godverdomme :mrgreen:
Haha! Hier moet ik erg om lachen, die interviewer is namelijk mijn beste vriend. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » vr mei 27, 2016 9:44 am

Ach
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma mei 30, 2016 6:53 am

Afgelopen zaterdag weer DOOL live gezien tijdens het zeer aangename Sniester Festival in onze hofstad Den Haag. Wederom een fantastisch optreden: intieme, speciale sfeer met epische, uitgesponnen nummers met hitpotentie (in het undergroundcircuit). Live wel een beetje een soortgelijke ervaring als The Devil's Blood:


Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma mei 30, 2016 10:05 am

Dit DOOL-nummer is ook retegaaf, lekker theatraal, met bijna Queensrÿche-achtig gitaarwerk:

Laatst gewijzigd door Kees op di mei 31, 2016 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door lampje » di mei 31, 2016 9:31 am

Kees schreef:ergens in Deutschland opgenomen neem ik aan
Ik neem aan dat je een grapje maakt :|

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » di mei 31, 2016 11:08 am

Nope, ik neem aan dat het in Eindhoven is? Ik had natuurlijk kunnen googelen, maar als ik 'Altstadt EHV' zie staan denk ik eerder aan een of ander jeugdhonk in Bremen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » di mei 31, 2016 12:23 pm

Altstadt is een toko in Eindhoven, inderdaad.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4439
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: The Devil's Blood

Bericht door paradigm shift » wo jun 01, 2016 3:07 pm

Ik heb nooit iets opgehad met Elle Bandita, maar ik hoor dermate goede dingen over DOOL dat ik me er toch maar eens in ga verdiepen...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » wo jun 08, 2016 12:35 pm

En? Wat doet het met je, paradigm shift?
Ik ben hier gewoon.

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » zo jun 12, 2016 3:21 pm


Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » do nov 10, 2016 4:25 pm



<3

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » do nov 10, 2016 4:37 pm

Ahja, dat was leuk, na dat nummer filmde ik de volgende, zeker geen mindere compositie:



Jammer dat F.L. toen niet meezong, zoals op plaat. Ze headbangde vorige maand nog wel mee in de voorste bij DOOL, dat was tof.

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » do nov 10, 2016 6:28 pm

Nice, bedankt voor de link : -))

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di nov 15, 2016 10:29 am

Kees schreef:Ahja, dat was leuk, [...]
Dat weet jij helemaal niet, want jij zat op de plee!

Typisch gevalletje:
Ik ben hier gewoon.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » za dec 10, 2016 4:21 pm

DOOL (spreek je gewoon uit op z'n Nederlands, als 'dool', niet 'doel', je mag ook 'Dool' schrijven) komt in februari volgend jaar met hun eerste album, 'Here Now, There Then'. Nog even wachten dus. Overigens geproduceerd door Pieter Kloos, ook verantwoordelijk voor de productie van The Devil's Blood-platen.

Gelukkig heeft de band nu eindelijk een nieuw albumnummer online gezet, toevallig mijn favoriete live (met een heel In Solitude-achtig sfeertje). Geniet:

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » zo dec 11, 2016 10:10 am

Lekker nummer, februari komt gelukkig steeds dichterbij!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » zo dec 11, 2016 10:54 am

is het niet gewoon tijd voor een Dool-topic? Elke keer hoop ik dat iemand wat zinnigs over TDB hier post, maar is het weer over die band van dat verschrikkelijke rotterdamse wijf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma dec 12, 2016 12:38 am

Waarom verschrikkelijk ? Ze is puur, heeft een geweldige gevoel voor humor, is intellectueel op haar manier, en is bovendien ook nog eens charismatisch. :mrgreen:

Nummer is erg, érg gaaf ! Februari staat in mijn agenda genoteerd, ik ga de dagen tellen :-).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 9:25 am

Dat gevoel voor humor is me ontgaan en de rest ook. Maar Dool is inderdaad wel leuk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » ma dec 12, 2016 11:04 am

Persistence schreef:Waarom verschrikkelijk ? Ze is puur, heeft een geweldige gevoel voor humor, is intellectueel op haar manier, en is bovendien ook nog eens charismatisch. :mrgreen:
Jij hield toch alleen van rokende mannen? :wink:
Wat is puur eigenlijk? Is iedereen in feite niet puur? Ook al doe je net-alsof?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door RvdM » ma dec 12, 2016 11:06 am

Beste Kees, het is inmiddels duidelijk dat je erg blij wordt van Dool. Hun muziek komt, in mijn beleving, echter amper in de buurt van dat wat The Devil's Blood wist neer te zetten.

Zou daarom fijn zijn als je een apart Dool-topic aanmaakt, zoals Took terecht voorstelt. Kun je daar met andere liefhebbers pagina's lang uitweiden over de intellectuele potentie van hun productie, de authenticiteit van hun frontvrouw en de uitspraak van hun bandnaam. Kan het in deze topic weer gewoon gaan over TDB, mocht daarover iets nieuws te melden zijn. Veel dank.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 12:18 pm

:' )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma dec 12, 2016 1:01 pm

RvdM schreef: wat The Devil's Blood wist neer te zetten.
Dan maar on-topic: Wat is jouw interpretatie van wat ze neer hebben gezet dan ? Je hebt verder geen bijdrage geleverd in deze topic, dus ik ben benieuwd wat jij percipieert en/of associeert met the Devil's blood.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door RvdM » ma dec 12, 2016 2:43 pm

Afbeelding

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma dec 12, 2016 2:53 pm

Dan heb je eindelijk je zin, en gaan we ontopic, is het weer niet goed.

As useful as the -G- in lasagna. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 3:39 pm

Zo gek veel valt er toch niet meer te melden over TDB. De band bestaat niet meer, Selim is inmiddels nog doder en plankmateriaal zal er wel niet meer zijn. En anders is er een goede reden waarom het op de plank ligt.

Een apart Dool topic is overigens een prima plan, dus bij deze.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma dec 12, 2016 4:45 pm

Onnodig om te melden dat Selim een inspirator is voor vele actieve -springlevende- muzikanten (Ghost, Urfaust, Death Alley, ex-in solitude etc.). Zijn nummers worden frequent gecovered of er worden nieuwe bands gevormd waarin Selims' legacy aanwezig is, dus een antwoord op je aanname: er valt zeker nog wel wat te melden over TDB én Selim.

Daarnaast kun je je ook afvragen wat je verstaat onder "levend" zijn. Zuurstof consumeren voor een X aantal jaren, of iets (* bijv. kunst, literatuur, muziek, wetenschap) gecreërd hebben wat tijdloos is in het inspireren van anderen, onafhankelijk van je zuurstof consumptie verdeeld over een X aantal jaren.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma dec 12, 2016 5:14 pm

RvdM schreef:Beste Kees, het is inmiddels duidelijk dat je erg blij wordt van Dool. Hun muziek komt, in mijn beleving, echter amper in de buurt van dat wat The Devil's Blood wist neer te zetten.

Zou daarom fijn zijn als je een apart Dool-topic aanmaakt, zoals Took terecht voorstelt. Kun je daar met andere liefhebbers pagina's lang uitweiden over de intellectuele potentie van hun productie, de authenticiteit van hun frontvrouw en de uitspraak van hun bandnaam. Kan het in deze topic weer gewoon gaan over TDB, mocht daarover iets nieuws te melden zijn. Veel dank.
Hoi RvdM, welkom in dit topic, want, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik je eerder hier heb zien posten, om bijvoorbeeld iets melden over TDB. Je behoord tot de kleine minderheid die zich ergert aan posts over andere bands in dit topic. Eerder werden al veel andere bands in dit topic besproken, zoals Year of the Goat, Path of Samsara, Occultation, Gold en Zoon. Die zijn waarschijnlijk aan je aandacht ontsnapt. Het merendeel van de leden die actief zijn in dit topic heb ik nog niet eerder dat bezwaar horen maken: integendeel, ze doen constructief mee aan de discussie en komen zelf ook met andere bands aanzetten.

Dat er ook andere bands in dit topic worden besproken naast TDB is geheel logisch: TDB bestond niet in een vacuüm. Ze zijn geïnspireerd door oudere bands en tijdgenoten, hebben op hun beurt tijdgenoten geïnspireerd en na hen ook veel nieuwe bands, waaronder een aantal met voormalige TDB-leden. Zoals Persistence al zei: S.L. heeft een groot nalatenschap, een erfgoed waar bands als Gold, Death, Alley, Dool en Zoon deel van uitmaken. Het lijkt mij dan ook geheel terecht dat deze bands in dit topic wel degelijk aan bod komen. Bands zijn geen geïsoleerde fenomenen. Als Dool nou een band als Metallica, Slayer of Metallica zou zijn waar meerdere malen per week over wordt gepost , ja, dan is een apart topic te rechtvaardigen, maar niets wijst daar voorlopig op.
Laatst gewijzigd door Kees op ma dec 12, 2016 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma dec 12, 2016 5:17 pm

Persistence schreef:Waarom verschrikkelijk ? Ze is puur, heeft een geweldige gevoel voor humor, is intellectueel op haar manier, en is bovendien ook nog eens charismatisch. :mrgreen:
En nog eens messcherp. De laatste persoon in NL die zich het kaas van het brood laat eten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » ma dec 12, 2016 5:25 pm

RvdM schreef:Beste Kees, het is inmiddels duidelijk dat je erg blij wordt van Dool. Hun muziek komt, in mijn beleving, echter amper in de buurt van dat wat The Devil's Blood wist neer te zetten.

Zou daarom fijn zijn als je een apart Dool-topic aanmaakt, zoals Took terecht voorstelt. Kun je daar met andere liefhebbers pagina's lang uitweiden over de intellectuele potentie van hun productie, de authenticiteit van hun frontvrouw en de uitspraak van hun bandnaam. Kan het in deze topic weer gewoon gaan over TDB, mocht daarover iets nieuws te melden zijn. Veel dank.
Ik lees woorden, maar zie toch ergens een beeld van een boos kind dat de verkeerde smaak ijs ontvangen heeft van zijn moeder en nu het idee heeft dat hij niet meer bij een bepaalde groepering hoort van mensen die dit ijs wel allemaal eten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma dec 12, 2016 5:27 pm

Vorige maand heb ik het debuutalbum van Zoon via Bandcamp gekocht. Heerlijke sfeervolle timide muziek. Soms psychedelisch, soms americana, dark wave, roots rockerig, bluesy, folkerig: broeierige, zwartgallige nummers. De man achter de band is ex-TDB gitarist Ron van Herpen. Farida Lemouchi zingt op het laatste nummer van de plaat, 'Strike':



Het hele album kun je digitaal voor een schijntje kopen via

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 6:50 pm

Dat verafgoden van Selim heb ik nooit gevat. Wel een uitstekende muzikant en een begenadigd liedjesschrijver. Maar buiten dat ook een zelfmoordenaar met ernstige psychische problemen. Daar deed hij iets heel creatiefs mee, gelukkig. De ideologische religieuze nonsens buiten beschouwing gelaten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » ma dec 12, 2016 6:58 pm

Gaan we weer... :S
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 7:01 pm

Ja, zo kun je reageren. Of je kunt t me eens proberen uit te leggen. Want tot nu toe krijg ik alleen gepuf, gesteun en propaganda. Ik waardeer de muziek, is dat niet genoeg? Zo niet wat mis ik? Waarom is hij zo'n inspiratiebron? In zijn dagen bij Powervice heb ik er nooit wat over gehoord. De echte mythevorming kwam ook pas op gang na zijn dood, zoals altijd bij veel muzikanten.

Ik ben een en al oor. Vertel
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10221
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma dec 12, 2016 7:03 pm

AmnesJAn schreef: Jezus, ik wordt zo moe van het eeuwig doorgaande gezanik over de band in dit topic. Mensen die hun mening 5 keer herhalen... we weten nu wel dat je het niks vindt.
Post van een paar jaar terug, nog steeds relevant voor dit topic.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » ma dec 12, 2016 7:44 pm

Dit dus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 3:02 pm

Ik wilde citeren, maar drukte per ongeluk op verwijderen. Dat was niet de bedoeling. (Took weet ervan)

Ruud zei iets met 'sneue vent' , gezeik, duit in het zakje, bla.


Typerend. Daar hebben we Ruud weer. Die met alle winden meewaait, als het hem uitkomt. Ik wil gewoon discussiëren, on topic over muziek en achtergronden. Daar zijn fora voor. Dat jij dat anders ziet, helaas. Ik mag mijn commentaar leveren, net als dat jij ongenuanceerd mag zeiken op Testament en dergelijke groepen, waar je kennelijk ineens een hekel aan hebt. Net als dat Lennert mag mekkeren over Sabaton.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie