The Devil's Blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 5:19 pm

Jeroen schreef:wil gewoon discussiëren, on topic over muziek en achtergronden.
Is niet gelijk aan:
Jeroen schreef:De band bestaat niet meer, Selim is inmiddels nog doder en plankmateriaal zal er wel niet meer zijn. En anders is er een goede reden waarom het op de plank ligt.
Puur gebaseerd op je post-gedrag: Jouw posts in dit topic zijn 90% (lugubere) provocatie en 10% over muziek, beste Jeroen. Dat komt omdat jij een volledig zelf geassembleerd beeld hebt over hoe TDB gewaardeerd wordt. Dat mag best maar je bereikt er verder niemand mee, en het ziet er enorm pathetisch uit op een afstand. En kap aub met je lugubure fantasie verhalen over overleden personen en hun doodskisten. Iets meer respect voor overleden muzikanten waar jij verder niets mee te maken hebt mag best wel. Het is goed mogelijk dat zijn persoonlijke vrienden of famillie-leden hier ooit gaan meelezen. Ik word behoorlijk misselijk van je lugubure "mening".

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door Heidewolf » di dec 13, 2016 5:24 pm

Ja joh, met je zelfgeassembleerde beeld. Hoepel lekker op naar de ikea!
Heerlijk Helder Taalloeder

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 5:27 pm

Heidewolf schreef:Ja joh, met je zelfgeassembleerde beeld. Hoepel lekker op naar de ikea!
Also sprach de nep forum-filosoof ;-).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 6:58 pm

We hebben het toch niet over een heilige of wel? Maar je prikkelt me, Persistence. Overigens heeft mijn mening niets lugubers. Ongenuanceerd of slecht onderbouwd misschien. Plus dat ik weinig respect heb voor zelfmoordenaars. Maar luguber? Nee. Luguber is een kunstwerk van je eigen bloed op de muur smeren of jezelf besprenkelen met varkensbloed. Ook dat mag ik vinden. Ik kies voor een directe benadering. Ik draai er niet omheen. Of me dat onsympathiek of misselijkmakend maakt, zal me worst wezen. Leg het me dan uit.

Ter info. Ik heb de eerste twee albums gewoon in de kast en ik mag de muziek graag horen. Maar als ik de reacties zo lees, van infantiel tot oprecht emotioneel, dan lijk ik een wereld te missen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 7:30 pm

Waarom zouden we met z'n allen muziek op dezelfde manier moeten interpreteren ? Wat is daar zo leuk aan ? Waarom is het een probleem dat jij vindt dat je iets mist ? Waarom zou je iets missen wat je niet snapt ?

Snap je wat ik bedoel, het gaat vaak nergens over :).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 7:36 pm

Snap ik, maar ik vraag het vanwege de reacties. Die zijn vaak heftig en boos. Nu zal dat deels te maken hebben met het feit dat de goede man niet meer onder ons is, maar ik had voor zijn overlijden dezelfde mening. Natuurlijk zal mijn toon wat irritant of provocatief zijn, maar dat was exact het effect dat The Devil's Blood en dan met name de hoofdman op mij had.

Muziek hoeft niet hetzelfde los te maken, maar ik wil gewoon weten wat er zo inspirerend is aan de figuur Selim. Als ik interviews lees, dan zie ik een ernstig verstoorde ziel met vrij radicale ideeën. Datzelfde had ik overigens ook met Jon van Dissection, die er een vergelijkbaar zwartgallig gedachtengoed op nahield. De muziek vind ik super, zowel bij The Devil's Blood als bij Dissection, maar dat anti-kosmische, suïcidale denken maakt me eerder kriebelig dan vol bewondering.

Dat familie of vrienden dat vervelend vinden, is spijtig. Maar extreme denkbeelden roepen nou eenmaal extreme reacties op, niet?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 8:12 pm

Het verschil tussen een kunstenaar met een bepaalde visie of een overtuiging, en een missionaris (jouw perceptie) is dat de kunstenaars’ visie vooral betrekking op hem of haarzelf heeft. Het is hetgeen wat hem of haar inspireert in het creëren van dingen. Daarin dwingt de kunstenaar ons niet om ook die ideeën op te volgen, het probeert zijn eigen visie of gevoel middels een product uit te drukken naar de luisteraar. In tegenstelling tot jouw perceptie van een “heilige” staan daar geen regels voorgeschreven, maar de kunstenaar laat je iets ervaren.

Dit is puur kunst en niet te vergelijken met een religie. Je kunt dit effect ook krijgen als je naar een schilderij of een film kijkt. Vergelijk het met de “gekke” Dali en zijn kunst die vele kunstenaars blijft inspireren. Toen ik in Barcelona zijn schilderijen zag staan, was ik ook bijzonder onder de indruk van de man. Maar betekent dit dat ik hem aanbid, of wil navolgen in zijn doen en laten ? Of keur ik nu opeens alles goed wat hij heeft gedaan (hij heeft een tijdje generaal Franco gesteund), nee totaal niet.

Sommige mensen zoals jij zijn, onder het motto van "doe normaal dan doe je gek genoeg", gewoon te nuchter en te pragmatisch ingesteld om hier iets voor te voelen. Dat is prima, maar val anderen niet lastig met je karikaturiseringen van mensen, die je totaal niet kent en wilt begrijpen. Oh ja, en het verafschuwen van mensen met een bepaalde emotionele gesteldheid die het “moderne” leven niet aankunnen, is net zoiets als het haten van mensen met een dwarslaesie omdat ze niet kunnen lopen. Ridicuul, kinderachtig, pathetisch en doelloos.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 8:28 pm

Ho ho, nu moet je geen zaken voor me gaan invullen. Dat laatste weet jij helemaal niet, omdat ik dat nergens stel. Je slotzin slaat kant noch wal. Je maakt het onnodig persoonlijk. Jammer, flauw en suggestief.

Verder kan ik me zowaar voor een groot deel vinden in wat je zegt. Muziek en kunst kunnen mij wel degelijk emotioneren. Tot in het diepste van mijn wezen, om eerlijk te zijn. Maar ik heb inderdaad niet de neiging om een muur van romantiek en idealisering op te trekken rond de verantwoordelijken. Ik denk dat de tweede alinea de kern inderdaad raakt. Misschien is dat wel precies de juiste omschrijving voor mij, met betrekking tot The Devil's Blood. De kunst raakt me, maar de mens niet. De mens roept zelfs aversie op. Twee verschillende dingen. Interessant, interessant.

Overigens heb je gelijk over nuchterheid en pragmatiek. Maar dat heeft niets met mijn waardering van muziek of andersoortige kunst te maken. Wel met denkbeelden over politiek, religie en andermans gedachtegang. En ja, misschien heb ik inderdaad wel een hekel aan stereotypisch gedrag. Met teruggetrokken in fantasy en duiveldom wegkruipende metalfans heb ik inderdaad weinig. Maar dat zijn randverschijnselen. Dat zegt alsnog weinig over de kunstvorm.

Bedankt voor je reactie overigens. Daar kan ik wat mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 8:41 pm

Mijn slotzin heeft te maken met deze uitspraken van jou in dit topic:
Jeroen schreef: Plus dat ik weinig respect heb voor zelfmoordenaars.
Jeroen schreef:. Maar buiten dat ook een zelfmoordenaar met ernstige psychische problemen.
Jeroen schreef:Ik was het alweer vergeten. Noem me ongenuanceerd, maar ik heb weinig op met zelfmoordenaars. Helemaal met pretentieuze zelfmoordenaars die dat zien als onderdeel van hun strijd met innerlijke en/of kosmische krachten of zoiets. Het zal allemaal wel. Dat er een jonge kerel is heengegaan met de nodige muzikale bagage is echter heel jammer. Met alle respect dus.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di dec 13, 2016 8:53 pm

Jeroen schreef:Ho ho, nu moet je geen zaken voor me gaan invullen. Dat laatste weet jij helemaal niet, omdat ik dat nergens stel. Je slotzin slaat kant noch wal. Je maakt het onnodig persoonlijk. Jammer, flauw en suggestief.

Verder kan ik me zowaar voor een groot deel vinden in wat je zegt. Muziek en kunst kunnen mij wel degelijk emotioneren. Tot in het diepste van mijn wezen, om eerlijk te zijn. Maar ik heb inderdaad niet de neiging om een muur van romantiek en idealisering op te trekken rond de verantwoordelijken. Ik denk dat de tweede alinea de kern inderdaad raakt. Misschien is dat wel precies de juiste omschrijving voor mij, met betrekking tot The Devil's Blood. De kunst raakt me, maar de mens niet. De mens roept zelfs aversie op. Twee verschillende dingen. Interessant, interessant.

Overigens heb je gelijk over nuchterheid en pragmatiek. Maar dat heeft niets met mijn waardering van muziek of andersoortige kunst te maken. Wel met denkbeelden over politiek, religie en andermans gedachtegang. En ja, misschien heb ik inderdaad wel een hekel aan stereotypisch gedrag. Met teruggetrokken in fantasy en duiveldom wegkruipende metalfans heb ik inderdaad weinig. Maar dat zijn randverschijnselen. Dat zegt alsnog weinig over de kunstvorm.

Bedankt voor je reactie overigens. Daar kan ik wat mee.
Ja, jij ook bedankt :-).

Die aversie kan ik overigens wel begrijpen, ik kan me wél vinden in je mening over Kvarforth bijv. terwijl ik hem vroeger ook origineel en "geniaal" vond als liedjesschrijver. :mrgreen:

Het is vaak juist goed om een onderscheid tussen de mens en de kunst an sich te maken. Maar soms kun je het product niet los zien van de mens erachter. Dit geldt bijv. ook voor Kvarforth's of Burzums' muziek. Knap dat jij het wel kunt bij deze band.

Maar goed ik hou er verder over op, belangrijkere zaken te doen :-).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » di dec 13, 2016 9:14 pm

Kennelijk kunnen veel mensen dat bij Burzum wel, gezien zijn denkbeelden. Overigens heeft het bij Kvarforth in mijn geval ook met zijn stem te maken. Die trek ik niet
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » di dec 13, 2016 11:48 pm

Jeroen schreef:Ja, zo kun je reageren. Of je kunt t me eens proberen uit te leggen. Want tot nu toe krijg ik alleen gepuf, gesteun en propaganda. Ik waardeer de muziek, is dat niet genoeg? Zo niet wat mis ik? Waarom is hij zo'n inspiratiebron? In zijn dagen bij Powervice heb ik er nooit wat over gehoord. De echte mythevorming kwam ook pas op gang na zijn dood, zoals altijd bij veel muzikanten.

Ik ben een en al oor. Vertel
En het feit dat The Thousandfold Epicentre hier door mensen als Kees en Ruud ten tijde van uitkomst enorm werd geprezen vergeet je dan even? Ik vind Powervice echt helemaal niets bijzonders, waar ik bij The Devil's Blood en in mindere mate zijn soloproject absolute perfectie hoor die me in vervoering brengt. Ik heb meteen nog even het topic een flink aantal pagina's terug gezocht en vindt in ieder geval tot half 2013 (verder teruggaan had ik geen zin in) geen rare veridolisering van Selim Lemouchi buiten het feit dat de mensen als Persistence, Kees, Suus en Ruud helemaal op kunnen gaan in de muziek en hem een muzikaal genie vinden die best interessante dingen gezegd heeft. En ja, ik hoor bij die groep mensen. Als ik Kees en Persistence echter hun betogen zie houden, dan merk ik dat ik zelf geen betere woorden kan vinden, maar ik onderschrijf iedere gevoelde emotie bij de muziek die zij hier getypt hebben. Dan maak jij ineens rond juli 2015 de opmerking 'de verering gaat door', nadat Kees wederom een interessante post maakt waar niets anders dan een gezonde liefde uit blijkt en er een disclaimer met 'voor de echte liefhebber' bij staat. Kennelijk geldt dat niet voor jou, maar alsnog moet je een sneer geven naar de mensen die er wel interesse in zouden hebben door het op simpele verering te gooien. Waarom doe je dat dan? 3 november weer een 'de hype gaat door' en een 'met alle respect' en knipoog erachter. Je zou het toch gewoon provocatie noemen en happen. Waar is die mythevorming na zijn dood hier dan te zien? Ik heb de oprechte interesse van Kees en Ruud in 2012 ook al meegekregen en die was toen echt niet vreemder/normaler dan wat er in dit topic gezegd wordt. Persistence gaat daarnaast nog een keer prachtig in op een uitspraak van Satyr en wordt prompt door Gilbert neergezet als iemand die SL's genialiteit bij mensen probeert op te dringen, terwijl ze alleen vocht tegen een ongenuanceerde uitspraak over marketingstunts en onechtheid.

Godverdomme wat heb ik nu een zin om The Thousandfold Epicentre veel te hard aan te zetten en wederom eenzelfde paddotrip als 2013 in te gaan.
Jeroen schreef:Ik wilde citeren, maar drukte per ongeluk op verwijderen. Dat was niet de bedoeling. (Took weet ervan)
Yes. That's exactly what happened.
Jeroen schreef:Typerend. Daar hebben we Ruud weer. Die met alle winden meewaait, als het hem uitkomt. Ik wil gewoon discussiëren, on topic over muziek en achtergronden. Daar zijn fora voor. Dat jij dat anders ziet, helaas. Ik mag mijn commentaar leveren, net als dat jij ongenuanceerd mag zeiken op Testament en dergelijke groepen, waar je kennelijk ineens een hekel aan hebt. Net als dat Lennert mag mekkeren over Sabaton.
Daar staat wel tegenover dat ik al vele jaren geen post in het Sabaton topic heb gezet en Sabaton, in tegenstelling tot The Devil's Blood, absoluut gelijk staat aan de muzikale variant van ebola.

Daar, ik maakte ook een grap, maar ik erger Sabaton liefhebbers er niet mee in hun eigen topic. Of wacht, ik maakte geen grap, Sabaton is echt vergelijkbaar met ebola. Maar ik laat het wel buiten de safe space van de Sabaton fans.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » wo dec 14, 2016 12:33 am

Ik was mijn wachtwoord kwijt, dus nu met terugwerkende kracht: bij gebrek aan popcorn lees ik dit met een broodje pulled pork.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » wo dec 14, 2016 10:37 am

Misschien moeten we maar één algeheel topic aanmaken waar je puur negatief kunt zeuren over alle bands. Zo houden we de bandtopics schoon van dit soort nutteloze discussies en blijft het ouderwetse fanboy/fangirl-gehalte van de bandtopics. Alle negativiteit gecentraliseerd in een topic. Spreekt mij wel aan. Ik zou er posten.
Ik vind het "ik-vind-de-muziek-van-de-artiest-gaaf-maar-de-artiest-zelf-onsympathiek"-aspect wel interessant. Zeker met de Dave Mustaines en Geoff Tates van deze wereld. Ik kan zelf bijv. moeilijker genieten van Rage For Order nu ik weet wat voor een narcist Tate is geworden/was.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo dec 14, 2016 11:23 am

Daar heb ik eigenlijk geen last van. Het schiet me wel eens door het hoofd, maar het speelt geen factor van betekenis.

Om de één of andere reden heb ik dat wel bij de Amerikaanse band Cage, door zanger Sean Peck. Zo'n opschepperige redneck met oerstomme uitspraken. Gave zanger, maar dat doet toch wat afbreuk.

Maar ga je gang. Start gerust zo'n topic.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » wo dec 14, 2016 11:26 am

Helemaal serieus was ik eigenlijk niet :-)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo dec 14, 2016 6:48 pm

Toch is t idee wel aardig :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » za mar 11, 2017 10:58 pm

Mooi:

[youtube][/youtube]
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » zo mar 12, 2017 11:07 am

Oja, snel maar eens kijken! Er is trouwens vorige week een Selim tribute geweest met oa Oeds Beijdals van Death Alley (en ex- The Devil's Blood/SLAHE uiteraard). Ik zal binnenkort eens opzoeken of daar nog materiaal van beschikbaar is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » zo mar 12, 2017 11:28 am

Krimhild schreef:Mooi:

[youtube][/youtube]
Begon erg crap (ik kan heel slecht tegen documentaires geleid door mensen die overduidelijk niets weten van dit soort muziek en om ze dan de woorden 'occulte black metal' te horen uitspreken, terwijl TDB dat echt niet was), maar eindigde erg mooi. Tof mens die moeder. Selim 'hoort' ook eigenlijk gewoon dood te zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door RvdM » zo mar 12, 2017 12:57 pm

Ik vond de presentator juist bescheiden en oprecht geïnteresseerd. Vergeef het hem, dat hij een voor hem tot voor kort totaal onbekend genre niet tot achter de komma weet te duiden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » ma mar 13, 2017 11:29 am

RvdM schreef:Ik vond de presentator juist bescheiden en oprecht geïnteresseerd. Vergeef het hem, dat hij een voor hem tot voor kort totaal onbekend genre niet tot achter de komma weet te duiden.
Exact. Ik vond de presentator prima. Oké, de benaming occulte-blackmetal is niet helemaal correct, maar dat zal wel door de aanwezigheid van Watain komen. De beste man geeft ook eerlijk aan dat hij weinig kennis van de scene heeft.
Ik heb reportages gezien die vele malen 'tenenkrommender' zijn.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » ma apr 24, 2017 4:11 pm

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » do mei 04, 2017 9:51 am

MadTinus schreef:Geen Ghost of TDB voor mij, maar Dool vind ik vooralsnog erg gaaf.
Quote van mezelf van enkele maanden geleden uit het Dool-topic. Inmiddels is het kwartje dus gevallen, en hard. Ik heb destijds toen het debuut uitkwam en ook toen de tweede plaat uitkwam wat nummers van TDB geluisterd, maar om onbegrijpelijke redenen wist het mij toen niet te overtuigen.. Hoe is het mogelijk?? In de afgelopen maanden heb ik beide albums he-le-maal grijs gedraaid net als de EP (Come, Reap), allemaal fenomenaal! Werkelijk geen zwak nummer te bekennen! Dergelijke passie en bevlogenheid hoor je zelden meer tegenwoordig. Ik werd in eerste instantie vooral gegrepen door de prachtige twin-gitaar melodieën in nummers als The Yonder Beckons, Angel's Prayer en The Anti Kosmik Magick van het debuut, maar The Thousandfold Epicentre heeft me inmiddels ook volledig ingepakt, magistraal album! Spijtig dat het kwartje nu pas is gevallen en ik dus nooit meer de kans zal hebben om ze live te zien.. Maar ach, ik heb in ieder geval de albums nog.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » do mei 04, 2017 3:46 pm

Leuk dat je over je eigen vooroordeel bent heen gestapt ! Zo werkt dat met de meeste vooroordelen; de realiteit is vaak leuker dan je aannames :).

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » do mei 04, 2017 4:20 pm

Het was niet echt een vooroordeel, al sprak het bloederige, satanische imago mij inderdaad niet zo aan, maar de muziek heeft me destijds om onduidelijke redenen niet weten te overuigen, onbegrijpelijk denk ik nu.. Echt een van de beste dingen die ik in tijden gehoord heb.
Laatst gewijzigd door MadTinus op za mei 06, 2017 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » do mei 04, 2017 5:02 pm

MadTinus schreef:Het was niet echt een vooroordeel, al sprak het sprake het bloederige, satanische imago mij inderdaad niet zo aan, maar de muziek heeft me destijds om onduidelijke redenen niet weten te overuigen, onbegrijpelijk denk ik nu.. Echt een van de beste dingen die ik in tijden gehoord heb.
Herkenbaar, ik kwam er ook helaas te laat achter zonder de band live te hebben kunnen zien, maar vond de muziek ook niet meer dan aardig en de act niet interessant. Beter laat dan nooit!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » di mei 09, 2017 4:29 pm

Build on me your empire of euphoria!
Kindle me with your unborn breath
Let me fly on the wings of Gloria!


[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » vr mei 12, 2017 11:34 am

Magistraal nummer.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr jun 16, 2017 11:32 am

:)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr jun 16, 2017 11:34 am

MadTinus schreef:[...] Spijtig dat het kwartje nu pas is gevallen en ik dus nooit meer de kans zal hebben om ze live te zien.. Maar ach, ik heb in ieder geval de albums nog.
Hoe langer het kwartje er over doet om te vallen, hoe harder die binnenkomt =)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » vr jun 16, 2017 11:50 am

Hebben vallende objecten op bepaald moment niet een maximum snelheid bereikt? Het statement is alsnog wel waar in de zin dat het later alsnog harder aankomt dan vroeger, maar er is een punt waarop 'later' helemaal niets extra's toevoegt op laat :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » zo jun 18, 2017 2:53 pm

Krimhild schreef:
MadTinus schreef:[...] Spijtig dat het kwartje nu pas is gevallen en ik dus nooit meer de kans zal hebben om ze live te zien.. Maar ach, ik heb in ieder geval de albums nog.
Hoe langer het kwartje er over doet om te vallen, hoe harder die binnenkomt =)
In mijn geval zeker waar m.b.t. TDB.
Lennert schreef:Hebben vallende objecten op bepaald moment niet een maximum snelheid bereikt? Het statement is alsnog wel waar in de zin dat het later alsnog harder aankomt dan vroeger, maar er is een punt waarop 'later' helemaal niets extra's toevoegt op laat :P
:| :| :? :?

8)
Laatst gewijzigd door MadTinus op do jun 22, 2017 10:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » di jun 20, 2017 11:55 pm

Zojuist een redelijk unieke avond meegemaakt, met daarin optredens van The Devils Blood, Bliksem en Vanderbuyst... op het afscheidsgeest voor Bidi.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Jeroen » wo jun 21, 2017 6:42 am

Mooi om te horen. Kende die man niet, maar hij had beslist hart voor de zaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » za dec 02, 2017 8:04 am

innuendo schreef:Oja, snel maar eens kijken! Er is trouwens vorige week een Selim tribute geweest met oa Oeds Beijdals van Death Alley (en ex- The Devil's Blood/SLAHE uiteraard). Ik zal binnenkort eens opzoeken of daar nog materiaal van beschikbaar is.
Hoe zit het hiermee?
Ik ben hier gewoon.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Kees » ma dec 10, 2018 11:32 pm

Een teken van leven:

https://www.decibelmagazine.com/2018/11 ... -molasses/

Former The Devil’s Blood Vocalist Farida Lemouchi Returns with Molasses

'' It’s time to redefine a bond that never ceased to ascend. Loosen the valve and let the blood flow!

A little over ten years since The Devil's Blood made its live debut at Roadburn Festival, something is stirring once again in the souls of many of those involved in pulling that first performance together. The last track on Selim Lemouchi’s post-TDB album, Earth Air Spirit Water Fire, titled Molasses has lent its name to a burgeoning, specially commissioned project. An ensemble bound together by a unwavering thread, a shared bond and a definitive presence in their lives. The fragmented pieces of The Devil’s Blood are piecing themselves back together, bereft of a very specific physical form but enriched by his spiritual company.

Farida Lemouchi, Oeds Beydals, Job van de Zande, and Ron van Herpen - all former members of The Devil’s Blood - are joined by kindred spirits, Marcel Van De Vondervoort of Astrosoniq, Bob Hogenelst (Birth of Joy) and Matthijs Stronks (Donnerwetter) to form Molasses.

Those hoping to hear some tracks from The Devil’s Blood back catalogue will come away empty handed; if you’re keeping an ear out for some Astrosoniq, it won’t come. Molasses may be shot through with the DNA that made those bands tick, but this is very clearly - and definitively - a new beginning. ''

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di dec 11, 2018 12:54 am

Ik dacht dat een eenmalig project was. Roadburn only. Ik kan het mis hebben hoor. Zeker met zo'n slotzin.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » di dec 11, 2018 7:08 am

nee, het begon als project voor Roadburn maar ze houden de toekomst open en het voelt blijkbaar goed aan dat ze misschien ook wat opnemen. zoiets las ik onlangs in een interview met Farida.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » zo dec 16, 2018 8:29 pm

Hmkay. Ben benieuwd!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » ma apr 15, 2019 9:50 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » di apr 16, 2019 9:12 am

Gave EP! Ligt helemaal in het verlengde van The Thousandfold Epicentre.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di apr 16, 2019 10:38 pm

Maar wat vindt Kees er van?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di apr 16, 2019 10:46 pm

De eerste helft klinkt alvast behoorlijk goud en vertrouwd!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: The Devil's Blood

Bericht door MadTinus » wo apr 22, 2020 12:42 am

Door de nieuwe Dool plaat ook weer eens wat TDB gedraaid, heeft nog niets aan kracht ingeboed. Nu ook weer ff Molasses opgezet. Ook wel ernstig benieuwd naar dat album..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » wo apr 22, 2020 1:19 am

Ik baal er nog steeds van dat ik TDB nooit live heb kunnen gezien, pfff..

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Crises » wo apr 22, 2020 2:10 am

Drie keer en het was drie keer niets alle drie de keren.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: The Devil's Blood

Bericht door Hieronimus » wo apr 22, 2020 9:25 am

Ik moest laatst terugdenken aan het heuglijke moment dat ik jou ontmoette, Crises. Volgens mij was dat bij een TDB-concert (met Wolves in the Throne Room ook van de partij?). Wat mij is bijgebleven is jouw live analyse van de gelijkenissen met andere (lees: oudere, jaren '70) artiesten. :mrgreen:
Front voor/der Matigheid
last.fm

Persistence
Berichten: 10220
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Persistence » wo apr 22, 2020 11:56 am

Crises schreef: wo apr 22, 2020 2:10 am Drie keer en het was drie keer niets alle drie de keren.
Wat ? Waarom ? Hoe ?

Maar stel dat het de 1e keer niets was, waarom ben je dan een 2e, en daarna ook nog eens een 3e keer geweest ? Vragen, vragen ;P

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Crises » wo apr 22, 2020 12:47 pm

Hieronimus schreef: wo apr 22, 2020 9:25 am Ik moest laatst terugdenken aan het heuglijke moment dat ik jou ontmoette, Crises. Volgens mij was dat bij een TDB-concert (met Wolves in the Throne Room ook van de partij?). Wat mij is bijgebleven is jouw live analyse van de gelijkenissen met andere (lees: oudere, jaren '70) artiesten. :mrgreen:
Klopt, Wolves in the Throne Room was de headliner die avond in W2, Den Bosch. De reden dat ik er was, natuurlijk.

Maar was het mijn analyse of die van Dimas en Metalhead?


Persistence schreef: wo apr 22, 2020 11:56 am
Wat ? Waarom ? Hoe ?

Maar stel dat het de 1e keer niets was, waarom ben je dan een 2e, en daarna ook nog eens een 3e keer geweest ? Vragen, vragen ;P
Omdat ze veel in het voorprogramma stonden van bands die ik wel wilde zien.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Plaats reactie