Helloween

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jan 29, 2009 6:28 pm

hehe, je zal het wel vaker gehoord hebben, maar ik kan je zeker de eerste twee keeper of the seven keys aanraden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 30, 2009 12:00 am

Nou, als je Walls Of Jericho goed vind (1 van mijn favoriete speed albums) dan is dat absoluut GEEN garantie dat je die twee platen ook goed vindt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr jan 30, 2009 7:59 pm

Lennert schreef:Nou, als je Walls Of Jericho goed vind (1 van mijn favoriete speed albums) dan is dat absoluut GEEN garantie dat je die twee platen ook goed vindt.
Inderdaad! Een vriend van me zweert bij Walls Of Jericho en verafschuwt vervolgens de Keeper-cd's (en de rest van de catalogus, haha).

De nieuwe cd draai ik nog regelmatig met plezier. Veruit de beste van de nieuwe line-up en dan vooral vanwege het feit dat ik het razend knap vind dat ze nog zo'n fris klinkende cd kunnen maken zonder ook maar het vertrouwde geluid uit het oog te verliezen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za jan 31, 2009 1:48 pm

Dat kan. Ik vind ze alledrie goed. Vanuit dat oogpunt raad ik ze aan.


Verder kan ik me echt niet voorstellen dat je de een prachtig vindt en de ander troep.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo feb 01, 2009 11:26 pm

Omdat Helloween op Walls Of Jericho gewoon erg stevig uit de hoek komt en met Kiske ineens al die rauwe energie kwijt lijkt te zijn. Tuurlijk rockt het op bepaalde momenten, maar over de gehele lijn is het me veel te lichtvoetig en vind ik Kiske een vervelend zanger. Neen, vanaf het Derris tijdperk (dan met name Better Than Raw) vind ik de band pas weer echt gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma feb 02, 2009 10:56 am

Mwah, ik vind Kiske nog steeds de beste zanger die Helloween heeft gehad. Alleen jammer dat het na de Keeper albums (onder invloed van Kiske) hard bergafwaarts ging met de sound van Helloween.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma okt 19, 2009 5:24 pm

Retro review van Keeper Of The Seven Keys Part I: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5805.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma okt 19, 2009 7:34 pm

Goede review, en inderdaad een heel tof album!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 20, 2009 10:13 pm

Inderdaad een goede review. Laatst het debuut nog eens opgezet en daarna deze plaat. Wat een verschil is dat toch. Hoewel het debuut ook wel aardig is. Is Keeper pt 1 gewoon klasse!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di okt 20, 2009 11:08 pm

Ik heb grappig genoeg weinig met het werk waarop Kiske zingt. Ik kan maar weinig met die dominante kopstem. Ik heb dus alle albums, behalve de cd's waarop Kiske zingt. Nee, dan kan ik beter uit de voeten met het misschien soms wat wankele maar wel meer snerpende stemgeluid van Deris, of het enthousiaste valsige kattengejank van Kai op het debuut.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo okt 21, 2009 9:14 am

Ik vind Deris ook helemaal geen slechte zanger en ik kan de cd's waarop hij zingt ook best waarderen, alleen Kiske brengt, zeker op de Keeper cd's, naar mijn idee net dat beetje extra wat het zo gaaf maakt.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 21, 2009 12:15 pm

Jeroen schreef:Ik heb grappig genoeg weinig met het werk waarop Kiske zingt. Ik kan maar weinig met die dominante kopstem.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb Kiske altijd een bedenkelijke clown van Dickinson gevonden. Dickinson is daarom qua zang ook in alles beter. Komt bij dat Kiske naarmate de tijd (en dus albums) vorderde een hoog irritatiegehalte kreeg. Een aantal werken met Deris (Better Than Raw, Gambling With The Devil) kunnen mij stukken beter bekoren.

Nog even over het fenomeen retroreview. Ik blijf het mosterd na de maaltijd vinden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo okt 21, 2009 12:39 pm

Persoonlijk vind ik Kiske beter dan Dickinson die af en toe als een eend kan kwaken. Er zit veel meer dynamiek en klankkleur in de stem van Kiske.

Keeper of the Seven Keys is een terechte klassieker (beide albums) waar nooit een woord teveel over gezegd kan worden. Vergelijk die plaat nu eens met die overgewaardeerde bands als Gamma Ray, Primal Fear etc. Tuurlijk, technisch leuk maar in de verste verte kunnen ze niet toppen aan de Keeper of the Seven Keys albums en het heeft zeer zeker niets met nostalgie te maken.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo okt 21, 2009 2:28 pm

Inderdaad, hoewel ik Land of the Free van Gamma Ray ook wel een klassieker vind. Primal Fear daarentegen vind ik over het algemeen maar saai.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo okt 21, 2009 3:17 pm

Primal Fear heeft met Black Sun en Nuclear Fire wel een goede en een erg goede plaat afgeleverd. Maar verder kan ik me helemaal vinden in voorgaande. Gamma Ray heb ik verschillende pogingen gegeven maar echt hangen blijft het nooit. Paar nummers zijn goed, maar ik betrap mezelf steeds op het constant herluisteren van die nummers en de rest steeds te skippen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo okt 21, 2009 4:13 pm

Keeper part I & II zijn eigenlijk de enige cd s van Helloween die ik nog wel eens luister. Ik vind de zang van Kiske juist erg gaaf. Al vind ik Keeper part II weer beter dan deel I.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 23, 2009 3:28 pm

Ik kan toch ook weinig met de zang van Kiske en verkies afgezien van het weergaloze debuut Walls Of Jericho bijna ieder album van Gamma Ray boven Helloween. Dat betekent niet dat ik Keeper Of The Seven Keys een slecht album vind, maar briljant absoluut niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di okt 27, 2009 2:22 pm

Helloween neemt oude nummers opnieuw op!

Hello to all Pumpkin Maniacs!

We deeply apologize the weeks of silence - which were weeks of insecurity for us - about the bands European label situation and the release date of the long awaited “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” album.

Thus we are proud to finally announce that we have teamed up with SONY MUSIC in coop. with SPV, to release our upcoming records!

We also want to use this opportunity to welcome the highly motivated team of SONY MUSIC in the world of Helloween and it´s fans!

Release dates of “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary”:

December 16th, 2009 - Japan & Southeast Asia (JVC/Victor)
January 29th, 2010 - Europe (SONY/SPV)

The release dates for the American continent will be announced soon

“UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” is a big ‘thank-you’ to all our fans, old and new all over the world! Instead of putting together a regular greatest hits compilation featuring our most successful tracks to celebrate this anniversary, we completely rearranged and rerecorded the greatest songs and melodies of our career.

Together with our tried and tested producer, Charlie Bauerfeind, we invited many great musicians to guest on this special record, with the doubtless highlight of having the 70-piece Prague Symphonic Orchestra performing "The Keeper´s Trilogy", a 17 minute medley consisting of the songs "Halloween", "Keeper of the Seven Keys" and "The King for A 1000 Years" - goose bumbs guaranteed!

Here´s a list of all songs we recorded:



Dr. Stein
Future World
If I Could Fly
Where The Rain Grows
The Keeper´s Trilogy
Eagle Fly Free
Perfect Gentleman
Forever & One
I Want Out
Fallen To Pieces
A Tale That wasn`t Right

We aren’t one of those bands who like to celebrate themselves, we just want to say ‘thank you’ in our own special way to all of you who have followed us through the past 25 years - to us, this album stands for an official celebration. It was a big challenge & great experience and we had a lot of fun recording our most important tracks in an entirely new ‘outfit’ and with new arrangements - we hope you like them!


Sincerely yours,

Andi, Michael, Markus, Sascha & Dani


http://www.helloween.org/band/news/sing ... 36214565fa

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di okt 27, 2009 2:27 pm

Hmm, wat is dat met bands tegenwoordig om oude nummers weer opnieuw op te nemen. Van mij hoeft het niet zo nodig.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di okt 27, 2009 2:52 pm

Wat een crap, kan je toch niet vrolijk van worden?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di okt 27, 2009 3:04 pm

Nou, met dat orkest kan best nog wel eens gaaf worden. Ik ben wel benieuwd. Vervangen doen ze de originele nooit, maar het kan best een gave toevoeging zijn.

Ik serveer het iig niet direct af.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di okt 27, 2009 5:57 pm

jeffrey schreef:Wat een crap, kan je toch niet vrolijk van worden?
+1

Dat een orkest een rampzalige uitwerking heeft heb ik al gemerkt bij het desastreuze optreden van Rage met z'n orkest. Wat een zooi was dat.

Ik snap dat heropnemen van nummers eigenlijk ook nooit. Het lijkt wel alsof iedereen op de wereld denkt dat productie het belangrijkste is bij muziek.

Jezus, Helloween heeft een van de mooiste speedmetal albums ooit gemaakt.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 27, 2009 8:12 pm

Bob schreef:Helloween neemt oude nummers opnieuw op!

Hello to all Pumpkin Maniacs!

We deeply apologize the weeks of silence - which were weeks of insecurity for us - about the bands European label situation and the release date of the long awaited “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” album.

Thus we are proud to finally announce that we have teamed up with SONY MUSIC in coop. with SPV, to release our upcoming records!

We also want to use this opportunity to welcome the highly motivated team of SONY MUSIC in the world of Helloween and it´s fans!

Release dates of “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary”:

December 16th, 2009 - Japan & Southeast Asia (JVC/Victor)
January 29th, 2010 - Europe (SONY/SPV)

The release dates for the American continent will be announced soon

“UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” is a big ‘thank-you’ to all our fans, old and new all over the world! Instead of putting together a regular greatest hits compilation featuring our most successful tracks to celebrate this anniversary, we completely rearranged and rerecorded the greatest songs and melodies of our career.

Together with our tried and tested producer, Charlie Bauerfeind, we invited many great musicians to guest on this special record, with the doubtless highlight of having the 70-piece Prague Symphonic Orchestra performing "The Keeper´s Trilogy", a 17 minute medley consisting of the songs "Halloween", "Keeper of the Seven Keys" and "The King for A 1000 Years" - goose bumbs guaranteed!

Here´s a list of all songs we recorded:



Dr. Stein
Future World
If I Could Fly
Where The Rain Grows
The Keeper´s Trilogy
Eagle Fly Free
Perfect Gentleman
Forever & One
I Want Out
Fallen To Pieces
A Tale That wasn`t Right

We aren’t one of those bands who like to celebrate themselves, we just want to say ‘thank you’ in our own special way to all of you who have followed us through the past 25 years - to us, this album stands for an official celebration. It was a big challenge & great experience and we had a lot of fun recording our most important tracks in an entirely new ‘outfit’ and with new arrangements - we hope you like them!


Sincerely yours,

Andi, Michael, Markus, Sascha & Dani


http://www.helloween.org/band/news/sing ... 36214565fa
Als ze dan ook nog eens de beste nummers zouden pakken, maar neeeeee hoor.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo okt 28, 2009 12:49 pm

Ach, het is beter dan het alternatief: wéér een compilatie.

Als 't maar beter uitpakt dan 't akoestische album van Kiske. Dat voegde in de meeste nummers echt geen hol toe.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo okt 28, 2009 8:30 pm

Ik vind dit een buitengewoon interessant album. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze oude nummers klinken in de huidige bezetting. En dat min het irritante gewouwel van Kiske. Ik kan niet wachten! :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 28, 2009 8:45 pm

Ach ja, ik heb ook liever Derris dan Kiske, maar waarom dan niet gewoon meteen March Of Time, Twilight Of The Gods, Halloween etc.

Zou Kai Hansen nog een gastoptreden krijgen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo okt 28, 2009 8:54 pm

Lennert schreef:waarom dan niet gewoon meteen March Of Time, Twilight Of The Gods, Halloween etc.
Halloween doen ze wel degelijk (als medley weliswaar), en die andere nummers doen ze niet omdat Dr. Stein, Future World, Eagle Fly Free, I Want Out en A Tale That Wasn't Right nou eenmaal nog gaver zijn. Jouw smaak wijkt gewoon nogal af van dat van de gemiddelde Helloween-fan.

Al ben ik zelf niet echt nieuwsgierig naar deze plaat, aangezien Deris mijns inziens een klasse minder is dan Kiske. Maar het is wel een goede setlist.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo okt 28, 2009 9:00 pm

March Of Time vind ik naast het titelnummer van Keeper II het allerbeste wat Helloween te bieden heeft.
Maar ik zit eigenlijk nooit op heropgenomen materiaal van bands te wachten en nog minder op oude Helloweenklassiekers met Deris op zang. Überhaupt zit ik niet op materiaal van Helloween te wachten met Andi Deris op zang.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 28, 2009 9:02 pm

Oh, dat valt onder de medley. En sorry, maar de poppy nummers als Dr. Stein, Future World en I Want Out vind ik helemaal niks in vergelijking met de door mij genoemde nummers die ten minste nog wat dichter tegen het album daarvoor zitten (Walls dus). Ik ben benieuwd of de Helloween fans echt liever deze doodgespeelde nummers hebben.

A Tale That Wasn't Right hoef ik overigens niet in Derris versie te horen, ik weet behoorlijk zeker dat Kiske dat nummer absoluut beter doet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do okt 29, 2009 2:55 pm

Where the rain grows, Forever and one & Fallen to pieces?

WTF? Zet er dan Time of the Oath, Push, Hey Lord, Mr. Torture ofzo op.

Of The Chance. Een ondergewaardeerd nummer van Pink Bubbles die Kiske ook al prima zong op High Lives.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 29, 2009 3:13 pm

Edwynn schreef: Überhaupt zit ik niet op materiaal van Helloween te wachten met Andi Deris op zang.
Mwah, ik vond die laatste cd van ze toch best lekker klinken. Deris zing anders, maar ik vind hem zeker geen slechte zanger voor Helloween.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do okt 29, 2009 3:41 pm

Better Than Raw vond ik wel erg goed. Daar spetteren de vonken werkelijk vanaf. Maar Deris heeft een manier van intoneren die mij absoluut niet bevalt. Gek genoeg vind ik zijn werk bij Pink Cream 69 wel weer acceptabel.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 29, 2009 5:28 pm

Ik heb juist veel meer met de cd's die de band met Deris heeft opgenomen. Dat snijdende stemgeluid doet me meer dan het mierzoete Kiske gehinnik. Echt, ik kan helemaal niets met die zanger. Nee, dan 'Better than Raw', geweldige plaat!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do okt 29, 2009 8:10 pm

Hier ook een Deris-fan! Maar die best-off... ik moet nog zien. De nummers van de Kiske-cd's zijn al wel eens eerder live opgenomen met Deris, dus we weten wel hoe dat klinkt. Ik denk dat het toch echt van de vele (?) special guests af zal hangen of het echt interessant gaat worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo nov 04, 2009 8:19 am

Johan schreef:Where the rain grows, Forever and one & Fallen to pieces?

WTF? Zet er dan Time of the Oath, Push, Hey Lord, Mr. Torture ofzo op.
Lennert schreef:Ach ja, ik heb ook liever Derris dan Kiske, maar waarom dan niet gewoon meteen March Of Time, Twilight Of The Gods, Halloween etc.
Ben het met jullie beide helemaal eens. Ze hadden wel wat meer voor de hardere songs mogen gaan.
Rene schreef:Hier ook een Deris-fan! Maar die best-off... ik moet nog zien. De nummers van de Kiske-cd's zijn al wel eens eerder live opgenomen met Deris, dus we weten wel hoe dat klinkt. Ik denk dat het toch echt van de vele (?) special guests af zal hangen of het echt interessant gaat worden.
In studio klinkt toch anders dan live. Ik denk dat de sound een stuk dikker zal zijn dan het origineel. Opnieuw nummers opnemen in de studio kan best goed uitpakken. Denk aan Blast To The Past van Gamma Ray. Meeste nummers waren beter dan het orgineel. Ik ga eerst maar eens op het resultaat wachten voordat ik oordeel.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo nov 04, 2009 5:59 pm

Ik vind zoiets vooral een meerwaarde hebben als het origineel zo'n brakke, low-budget of gewoon ontiegelijk gedateerde productie heeft.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 04, 2009 7:24 pm

Wat in ieder geval bij de Kiske albums wel het geval is, in dat geval dus hulde.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo nov 04, 2009 8:15 pm

Walls en Keeper I

Meer je heb ik niet nodig, klaar. Even mezelf nuttig maken. Sorry lennybenny.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo nov 04, 2009 8:16 pm

De oude nummers met het ontzettend vette geluid van Gambling With The Gambler klinkt zeker aantrekkelijk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo nov 04, 2009 8:20 pm

Strijdkreet schreef:Walls en Keeper I

Meer je heb ik niet nodig, klaar. Even mezelf nuttig maken. Sorry lennybenny.
De eerste Ep en Keeper II ook.

Wel.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo nov 04, 2009 8:49 pm

IROn schreef:[..]


De eerste Ep en Keeper II ook.

Wel.
Mwoh, die eerste ep een keer vluchtig overheen gegaan. En II vond ik na 5 keer onder te loep nemen toch nog wat tegenvallen.

Sorry bloemenkrans.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 04, 2009 8:49 pm

Strijdkreet schreef:Walls en Keeper I

Meer je heb ik niet nodig, klaar. Even mezelf nuttig maken. Sorry lennybenny.
Hey, ik ben het wat betreft Walls Of Jericho compleet met je eens, dat is een album wat ze wat mij betreft nooit meer overtroffen hebben. Ik heb Keeper I vandaag weer eens geluisterd en ik blijf bij mijn mening dat het op zich een leuk album is, maar dat lang niet elk nummer even sterk is en Kiske in sommige gevallen gewoon vervelend klinkt.

Daarna ging Keepers 3 op, die bevalt me in de tussentijd toch weer beter dan Gambling With The Devil.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo nov 04, 2009 9:04 pm

Ik ben toch een grotere Gamma ray fan denk ik. Ralf zong daar gewoon magistraal, waar ik hem bij PF erg machinaal en onnatuurlijk vind zingen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 04, 2009 9:10 pm

Gamma Ray blijft ook mijn favoriet van de twee, al moet ik toegeven dat ik de albums met Hansen toch beter vind. Desalniettemin is Heading For Tomorrow de echte Keeper Of The Seven Keys 3 en is Sigh No More een zeer onderschat album. Insanity & Genius kan ik voor de helft maar wat mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo nov 04, 2009 9:21 pm

Afbeelding

Best wel lelijk eigenlijk :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo nov 04, 2009 9:26 pm

Lennert schreef:Gamma Ray blijft ook mijn favoriet van de twee, al moet ik toegeven dat ik de albums met Hansen toch beter vind. Desalniettemin is Heading For Tomorrow de echte Keeper Of The Seven Keys 3 en is Sigh No More een zeer onderschat album. Insanity & Genius kan ik voor de helft maar wat mee.
Dan moet ik je zeggen dat ik Sigh no more zelfs de beste vind. Niet te spreken over de geniale albums die erna kwamen en ervoor was.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo nov 04, 2009 9:38 pm

Rebellion666 schreef:Afbeelding

Best wel lelijk eigenlijk :P
Afbeelding

Ik mis de ongedwongen stijl van dit album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do nov 05, 2009 12:21 am

Lennert schreef:[..]


Afbeelding

Ik mis de ongedwongen stijl van dit album.
Ook qua muziek. Eigenlijk hebben ze dat album nooit meer overtroffen. Wat zou Uli Kusch aan 't doen zijn? Ik kan er niets over vinden.

Wel weet ik dat de tekenaar van BTR, Rainer Laws, een goede vriend van Kusch is. Hij heeft ook de covers van Metal Jukebox en het eerste Masterplan-album getekend. Hij heeft alleen al tijden geen website meer.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 05, 2009 12:32 am

Mmm, dat album is inderdaad wel een klein hoogtepunt, mijn favoriet na Walls Of Jericho. Push, Time, Midnight Sun, Revelation en zelfs Hey Lord en LAVDATE DOMINVM zijn fantastische nummers.

Ja, de rest ook, maar deze schoten me het eerste te binnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do nov 05, 2009 10:32 am

Laudate Dominum zuigt. I can is wel ook gaaf van BTR. Push blijft echter de beste.

Plaats reactie