Helloween

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 05, 2009 10:43 am

Nee man, dat lied is meligheid die ik absoluut wel kan waarderen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do nov 05, 2009 10:53 am

Lennert schreef:[..]


Hey, ik ben het wat betreft Walls Of Jericho compleet met je eens, dat is een album wat ze wat mij betreft nooit meer overtroffen hebben. Ik heb Keeper I vandaag weer eens geluisterd en ik blijf bij mijn mening dat het op zich een leuk album is, maar dat lang niet elk nummer even sterk is en Kiske in sommige gevallen gewoon vervelend klinkt.

Daarna ging Keepers 3 op, die bevalt me in de tussentijd toch weer beter dan Gambling With The Devil.
Op welke nummers vind je Kiske dan vervelend klinken, een nummer als Future World? Ik vind Keeper I en Keeper II beide geweldige platen met zeer gave nummers. Met als hoogtepunt op Keeper I het geweldige Halloween.

De eerste plaat vind ik wel ok. Daar is iig nog niet veel van blijven hangen, maar ik moet hem nog wat vaker beluisteren.

Maar van mij hoeft het niet zo de oude nummers weer opnieuw opnemen. Laat ze maar weer een nieuwe plaat uitbrengen, want Gamblin With the Devil vond ik toch een zeer genietbaar album

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 05, 2009 11:05 am

Future World, I Want Out, Dr. Stein, A Tale That Wasn't Right, Eagle Fly Free als voorbeelden. Ik vind hem in de hoogte teveel klinken als een poor-mans Geoff Tate met een te jankerige ondertoon.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 06, 2009 10:50 am

Orklord schreef:[..]


Maar van mij hoeft het niet zo de oude nummers weer opnieuw opnemen. Laat ze maar weer een nieuwe plaat uitbrengen, want Gamblin With the Devil vond ik toch een zeer genietbaar album
Eens. Het wordt wel weer tijd voor een nieuw album. Dit klinkt een beetje als het platenlabel nog iets geven voordat er naar een nieuw label wordt overgestapt.

@Lennert:

Misschien begrijp ik de tekst van Laudate Dominum niet? Ik dacht dat het gewoon een power metal variant van een of ander kerklied was?

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo nov 11, 2009 8:01 pm

Laudate Dominum vind ik echt een van de meest typische Helloweensong uit de Deris-periode. Tekst is flauw (volgens mij wel voor dit nummer geschreven, in ieder geval herschreven) maar de song en de opbouw (alá Eagle Fly Free) vind ik uitstekend. Dit in combinatie met een sterke melodie maakt het dat ik het toch een van de sterkste nummers van BTR vind.

Voor geïnteresseerden: http://www.stlyrics.com/songs/h/hellowe ... 40633.html

Engelse vertaling van het nummer!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo nov 11, 2009 8:56 pm

Het vind zijn oorsprong in één van de psalmen. Door de jaren heen veranderen de woorden wel eens. Het is ook wel door Mozart op muziek gezet.
Ik vind het een erg geinige track. Zoals gezegd bevalt Better Than Raw mij van al het Deris werk het beste.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr nov 13, 2009 3:45 pm

Persbericht:
Helloween, one of the most eminent melodic metal bands worldwide and - along with the Scorpions and Accept - Germany’s ultimate metal export, got together exactly 25 years ago. A total of eleven headlining world tours took the band all over the globe, and their sensational show at the Monsters Of Rock in Castle Donington in front of more than 100,000 metalheads and spectacular tours alongside Iron Maiden, Dio and Ozzy Osbourne as well as their MTV Headbangers Ball US tour with Anthrax and Exodus remain unforgotten. Helloween have sold more than five million records and garnered 14 gold and 6 platinum awards globally, receiving two gold records in Germany only. Thus: no exaggeration to say that without them, many contemporary acts such as Edguy, Sonata Arctica and Blind Guardian etc. would not be around in their current form. For 25 years, Helloween have shot their riffs and hooks from the hip and doubtlessly count among the most ingenious international metal acts. At the same time, it’s mainly their fantastic and extremely haunting melodies which their fans love. Now Andi Deris (vocals), Michael Weikath (guitar), Sascha Gerstner (guitar), Markus Großkopf (bass) and Daniel Löble (drums) have set out to prove that their great anthems ooze that special Helloween flair even with totally new arrangements: February 1st, 2010 will see the band unleash a stunning best-of album, entitled “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary”, which is set to raise the musical benchmark!

“UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” is Helloween’s ‘thank-you’ to millions of fans old and new and will prove their exceptional position on the international metal scene. Instead of putting together a regular greatest hits compilation featuring their most successful tracks to celebrate this anniversary, the five band members completely rearranged the greatest melodies they had written in the course of their career to date. The result is an offering which was lavishly produced under the auspices of their tried and tested producer, Charlie Bauerfeind, and recorded with the support of a number of first-rate guest musicians: together with percussion virtuoso Nippy Noya, Fury in the Slaughterhouse accordion player Gero Drnek, as well as German rock icon Peter Maffay’s guitarist Andreas Becker, “UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” features Supercharge’s exceptional saxophonist Albie Donnelly, Hellsongs’s vocalist Harriet Ohlsson, pianist Matthias Ulmer, plus the 70-piece Prague Symphonic Orchestra and the choirs of the Gregorian singers!

“People have come to know us for our phat ENGL, Mesa Boogie and Marshall amps; our distorted guitars are our most deadly weapon,” vocalist Andi Deris explains. “This time, however, some listeners will probably find themselves slapping their foreheads when they suddenly, after an unfamiliar beginning, realise which song it is that they have been listening to.” At the same time, Helloween have fully explored the limits of what is possible: the catchy ‘Eagle Fly Free’ for example is a tender ballad, presented as a duet between Deris and Harriet Ohlsson, supported by a wonderful e-bow guitar solo, ‘A Tale That Wasn’t Right’ has turned into a melancholic, touching orchestral version, ‘If I Could Fly’ and ‘Fallin To Pieces’ are presented in a mellow pop guise with lounge music tendencies, and ‘Dr. Stein’ had been transformed into a ska version with an entire horn section.

As a special surprise, Helloween have come up with ‘The Keeper´s Trilogy’ an awesome 17-minute medley of the songs ‘Halloween’, ‘Keeper Of The Seven Keys’ and ‘The King For A 1000 Years’, recorded in cooperation with the Prague Symphonic Orchestra and likely to send shivers of delight down the spine of every Helloween fan.

“UNARMED – Best-Of 25th Anniversary” sees Helloween commemorate their 25th anniversary in their very own way. “We aren’t one of those bands who like to celebrate themselves,” says Weikath. “We wanted to say thank you in a special way to all our fans who have followed us through the past 25 years - to us, this album stands for an official celebration. We had a lot of fun recording our most important tracks in an entirely new ‘outfit’ and with new arrangements. Now we can’t wait to find out how our fans will react.”
Als het maar geen tweede 'This Left Feels Right' (Bon Jovi) wordt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 13, 2009 4:13 pm

Bah, dat klinkt helemaal niet best met die pop/ska-uitvoeringen enzo. Ik hoorde net Slash's nieuwe versie van Paradise city met Cypress Hill en Fergie. Dat was al schrikken genoeg!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr nov 13, 2009 5:01 pm

Pop kan nog te pruimen zijn maar als ik iets háát dan is het wel ska. Jammer is dit weer... :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 13, 2009 5:28 pm

Waarom besteden ze hun tijd niet aan een nieuw studioalbum? Ik dacht een aantal maanden geleden ergens gelezen te hebben dat ze aan het schrijven waren?

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr nov 13, 2009 5:34 pm

Zangeres Harriet Ohlsson:





Ik hoop dat Helloween het toch anders aangepakt heeft.

Heeft iemand "Sea Of Fears" gehoord? Het is een vroege versie van "How Many Tears", die Weikath geschreven had voor een schoolband of iets dergelijks. Dát klonk dan wel weer geslaagd.


Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 13, 2009 5:58 pm

Dit klinkt inderdaad vrij beroerd. Leuk idee hoor, zo'n popliedje met metal lyrics maar het heeft niks meer met het origineel van doen. Zo wordt het een beetje Richard Cheese, maar dan niet grappig.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 13, 2009 7:03 pm

Bob schreef:Zangeres Harriet Ohlsson:





Ik hoop dat Helloween het toch anders aangepakt heeft.

Heeft iemand "Sea Of Fears" gehoord? Het is een vroege versie van "How Many Tears", die Weikath geschreven had voor een schoolband of iets dergelijks. Dát klonk dan wel weer geslaagd.

Ik word serieus agressief van haar soort stem.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 13, 2009 11:52 pm

Jeroen schreef:Ik heb juist veel meer met de cd's die de band met Deris heeft opgenomen. Dat snijdende stemgeluid doet me meer dan het mierzoete Kiske gehinnik. Echt, ik kan helemaal niets met die zanger. Nee, dan 'Better than Raw', geweldige plaat!
Toch maar even op terugkomen. Kwam vandaag voor 5 euro de eerste Keeper cd tegen (originele persing), dus die heb ik maar meegenomen. Misschien toch maar even de ruimte opvullen tussen Walls Of Jericho en Master of the Rings, al waag ik mij liever niet nogmaals aan Pink Bubbles Go Ape en Chameleon.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo nov 15, 2009 2:06 pm

Jeroen schreef:[..]


Toch maar even op terugkomen. Kwam vandaag voor 5 euro de eerste Keeper cd tegen (originele persing), dus die heb ik maar meegenomen. Misschien toch maar even de ruimte opvullen tussen Walls Of Jericho en Master of the Rings, al waag ik mij liever niet nogmaals aan Pink Bubbles Go Ape en Chameleon.
Pink Bubbles is een eigenlijk best wel een prima plaat. Voornamelijk de schrijvende pers pikte dit album toentertijd niet omdat de lijn van de 2 Keeper-albums niet werd doorgetrokken. Toch staan er echt goede nummers op dit album (Kids of the Century, The Chance)

Chameleon is commercieel, overgeproduceerd en klink bij vlagen er ongeïnspireerd.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 15, 2009 4:13 pm

Nu ik Keeper 1 nog een keer of twee beluisterd heb weet ik het zeker, ik draai deze plaat gewoon niet weer. Ik word gillend gek van die zang en de melodielijntjes. Dan toch liever het latere snijdende werk. Misschien dat Deris qua gevoel en techniek zijn meerdere moet erkennen in Kiske, maar die platen klinken toch stukken vuriger, vetter en minder kinderlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 16, 2009 4:35 pm

Maar die albums klinken IMO ook veel minder origineel en blijven minder hangen dan de twee keepers albums en in mindere mate ook nog Pink Bubbles. Toch vind ik de eerste drie albums met Deris ook zeer goed te pruimen (Master of the Rings, The Time of the Oath en Better than Raw). Daarna wordt het allemaal wat minder. Keeper legacy vind ik dan wel weer ijzersterk. Ook beter dan de laatste.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 16, 2009 8:45 pm

Ach ja, origineel, zij hebben zo'n beetje dit geluid uitgevonden, dus van mij mogen ze. Ik vind Better than Raw de beste plaat, gevolgd door Rabbits don't Come Easy en Walls of Jericho.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma nov 16, 2009 9:33 pm

Op http://www.myspace.com/hellsongs staat al een akoestische versie van Eagle Fly Free, door Hellsongs. Ik heb het idee dat de versie op Unarmed niet heel anders gaat klinken. En dat valt me nog wel enigszins mee.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma nov 16, 2009 10:21 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Pink Bubbles is een eigenlijk best wel een prima plaat. Voornamelijk de schrijvende pers pikte dit album toentertijd niet omdat de lijn van de 2 Keeper-albums niet werd doorgetrokken. Toch staan er echt goede nummers op dit album (Kids of the Century, The Chance)

Chameleon is commercieel, overgeproduceerd en klink bij vlagen er ongeïnspireerd.
Eens. Pink Bubbles is afgezien van de achterlijke albumtitel een uitstekende plaat. De pers heeft dit album redelijk kapotgeschreven. Ik draai hem nog wel eens. The Chance is echt de moeite waard.

Chameleon is een album waarbij de titel je onmiddellijk duidelijk wordt na beluistering. Elk bandlid heeft omwille van het vermijden van ruzie zijn eigen muzikale voorkeur in een nummer er doorgedrukt en zodoende is het een slap en incoherent geheel geworden. Weinig tot geen memorabele nummers op deze laatste met Kiske.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma dec 21, 2009 7:26 pm

Net in een interview met Weikath vernomen dat er volgendjaar hard gewerkt gaat worden aan een nieuw album. We mogen typisch Helloween verwachten, dus geen pop, maar gewoon weer brute power metal! Men kan UnArmed dus links laten liggen ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma dec 21, 2009 11:44 pm

Misschien maar goed ook.


Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di dec 22, 2009 4:06 pm

Bob schreef:Misschien maar goed ook.

:roll: :?:
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di dec 22, 2009 9:42 pm

Het doet me er in ieder geval ook weer aan denken hoe afgrijselijk ik het origineel vind...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 22, 2009 9:43 pm

ik vond het origineel best vermakelijk, maar dit hoeft van mij niet.

Wel goed nieuws dat er een nieuwe plaat komt!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di dec 22, 2009 11:55 pm

Ik heb met deze versie constant 'oh, dit klinkt wel leuk', maar drie seconden later verneuken ze het weer. De keyboardsolo hadden ze er ook gewoon in moeten laten.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do dec 24, 2009 11:42 am

Bob schreef:Ik heb met deze versie constant 'oh, dit klinkt wel leuk'
Dat had ik dus helemaal niet, wat een baggerversie. Bij 'Eagle Fly Free' springen te de tranen helemaal in mijn ogen. Waarom zo'n waardeloze 'Carpentersversie'?? Van mij had dit album helemaal niet gehoeven en ik kan me niet voorstellen dat op Weikath na de overige leden dolenthousiast met het resultaat zijn.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 24, 2009 3:29 pm

Het is in ieder geval een aparte uitvoering. Maar ook niks voor mij. Dat ze maar opschieten met het nieuwe album!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do dec 24, 2009 10:34 pm

Het idee is eigenlijk niet eens zo gek, als je je bedenkt dat het melodieuze aspect van de muziek toentertijd was geïnspireerd door pop-muziek. Kai Hansen kwam met de heavy metal-invloeden en Michael Weikath met de pop-invloeden & zo is de Helloween-sound ontstaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma dec 28, 2009 4:55 pm

Ik heb het album onderworpen aan een aantal serieuze luisterbeurten en het stemt me nog steeds niet vrolijk. Nu ben ik als het om muziek gaat best openminded en als de songs wat toevoegen aan het orgineel (denk aan Blast To The Past van Gamma Ray) dan ben ik de eerste die staat te klappen maar dit is zo'n raar album geworden. Slecht is het misschien niet eens. Het is meer een kwestie van smaak en de mijne is het in dit geval niet!

Waar de trilogie met orkest en enkele balades best te behapstukken zijn (je moet er wederom van houden) zijn Eagle Fly Free, Futere World en Dr. Stein echt vakkundig om zeep geholpen. Deels door de muziekstijl (soort semi-accoustisch) anderzijds door de zang van Deris die zich er écht niet voor deze muziek leent. Eagle klinkt zelfs als een soort grap. Het staat te ver van Helloween af en ik durf te wedden dat weinig Helloweenfans hier iets mee kunnen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Helloween

Bericht door Rene » za mei 15, 2010 2:56 pm

Albumnieuws:


Helloween recently entered Andi Deris´ Mi Sueno Studios on Tenerife to start working on the yet untitled 13th full length studio album. The band wrote more than 20 Songs and is currently selecting the best ideas with long time producer Charlie Bauerfeind.

Bass player Markus Grosskopf comments the direction of the album as follows: "For all those out there who found our special best-of UNARMED to be too smooth and calm, I have a great news: The new album will hit you right in the face! It´s gonna be very heavy and contain all Helloween trademarks! Some songs are very powerful and hymnic, others contain the fastest bass drum patterns our drummer Dani ever played, and this means a lot! I am really excited about the material we brought together and can´t wait to put my bass tracks on those kick ass metal songs!"

The release of the album is scheduled for Halloween, October 31st, followed by a world tour starting in Europe the end of the year.


[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Helloween

Bericht door innuendo » za mei 15, 2010 10:55 pm

Nice!

Dat word vast knokken om de promo in de redactie.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Helloween

Bericht door Rebellion666 » zo mei 16, 2010 7:18 pm

Ik verheug me er nu al op. Ondanks in mij in het begin over 'Gambling' nogal kritisch heb uitgelaten is dat album voor mij op dit moment gewoon hét nummer 1 Helloweenalbum. Ik hoop echt dat ze de lijn voortzetten dan is voor mij het jaar 2010 op muzikaal gebied sowieso geslaagd.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Helloween

Bericht door Johan » zo mei 16, 2010 8:46 pm

Ze moeten ook steeds toch 31 oktober wachten met die albums, he. Wel gaaf. Ik hoop op een album dat de beste elementen van Keeper legacy and Gambling combineert.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Helloween

Bericht door Bob » do jul 22, 2010 1:58 pm

Nou, het album heeft een naam: http://helloween.org/hometop/160-albumt ... ml#article
As many of you thought while reading the last news, the band named it´s new studio effort :

"7 SINNERS"


It is not 100% clear who the remaining two sinners are, be sure that you´ll find out the day of the release!

At the moment, the guys are busy laying down the last tracks for the album, before long time producer Charlie Bauerfeind goes on with the mix. The guys are very enthusiastic about their "new baby", stating there is a great Helloween album to come!
Michael Kiske- en Kai Hansen-geruchten, kom er maar in!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Helloween

Bericht door Rebellion666 » do jul 22, 2010 9:35 pm

Van Kiske geloof ik het niet eigenlijk. Hansen zou kunnen, die klust wel vaker her en der bij.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Helloween

Bericht door Rene » do jul 22, 2010 9:40 pm

Sowieso maar even oppassen met het voorbarig zijn met te denken dat het wel eens ex-leden zouden kunnen zijn. Voor de 25 anniversary-cd werden ook van te voren gasten aangekondigd. Toen dacht ook wel eventjes te weten dat het om Kai of Kiske of zo zou zijn en dat bleek totaal niet het geval te zijn.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Helloween

Bericht door Lennert » do jul 22, 2010 9:53 pm

Rebellion666 schreef:Van Kiske geloof ik het niet eigenlijk. Hansen zou kunnen, die klust wel vaker her en der bij.
Als Kiske op de laatste Gamma Ray (en op Land Of The Free) meedoet, kan ik me niet voorstellen waarom hij met Helloween dan ineens weer meer moeite zou hebben.

Persoonlijk kunnen zijn gastoptredens me gestolen worden, Hansen zou ik al een stuk gaver vinden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Helloween

Bericht door Rebellion666 » zo sep 05, 2010 5:17 pm

Afbeelding

End of October, just on time for Halloween, the long-awaited album "7 SINNERS" will be released.

It is the 13th studio album of the German heavy-metal legend HELLOWEEN. Certainly not coincidental the new record is in equal shares the fastest, hardest and most melodic piece of work in the bands history.

The line-up around singer Andi Deris, guitarist Sascha Gerstner, drummer Dani Löble, as well as the two founding members, guitarist Michael Weikath and bassist Markus Grosskopf, is more than intact and the countless tours and festivals boosted the bands self-confidence, which clearly becomes apparent in the new songs.

7 SINNERS will be released in four different formats: - CD Jewel-Case, CD Premium in high-class Digipak incl. bonustrack and extended booklet, Vinyl, as well as Digital Download.

About a month after the release of "7 SINNERS" the band will be on the road to tour the world again......watch out for the dates!!!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Helloween

Bericht door Rebellion666 » zo sep 05, 2010 5:19 pm

Rebellion666 schreef:Afbeelding

End of October, just on time for Halloween, the long-awaited album "7 SINNERS" will be released.

It is the 13th studio album of the German heavy-metal legend HELLOWEEN. Certainly not coincidental the new record is in equal shares the fastest, hardest and most melodic piece of work in the bands history.

The line-up around singer Andi Deris, guitarist Sascha Gerstner, drummer Dani Löble, as well as the two founding members, guitarist Michael Weikath and bassist Markus Grosskopf, is more than intact and the countless tours and festivals boosted the bands self-confidence, which clearly becomes apparent in the new songs.

7 SINNERS will be released in four different formats: - CD Jewel-Case, CD Premium in high-class Digipak incl. bonustrack and extended booklet, Vinyl, as well as Digital Download.

About a month after the release of "7 SINNERS" the band will be on the road to tour the world again......watch out for the dates!!!
Bron: www.helloween.org
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Helloween

Bericht door Lennert » zo sep 05, 2010 8:14 pm

Zolang er maar geen duet met Kiske op staat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Helloween

Bericht door Rene » zo sep 05, 2010 8:59 pm

Tegenwoordig zingt Kiske lang niet meer zo irritant beknepen als vroeger, dus van mij mag het best.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Helloween

Bericht door Johan » ma sep 06, 2010 1:30 pm

Komt het album dan op 31 oktober uit? Ik ben benieuwd! Kiske is wat mij betreft welkom. Ik snap die haat voor zijn stemgeluid niet.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Helloween

Bericht door hellish star » ma sep 06, 2010 7:58 pm

The latest news from Brande-Hörnerkirchen about HOA-Gardenparty July 28 . - 30. in 2011

Brandnew is the confirmation of Kai Hansen presenting the "Walls of Jericho-Set" together with Stormwarrior for the last time in Germany .

Our confirmed Line-Up for 2011 :
*Beehler (Can) mit seltenen Exciter tracks und neuer CD
*Crystal Viper (PL)
*Evil One (F)
*Jaguar (UK) doing the Power Games Record plus Singles
*Meliah Rage (USA)
*Powermad (USA)
*Skull Fist (Can)
*Slough Feg (USA)
*Spartan Warrior (UK)
*Stormwarrior (Ger) feat. Kai Hansen/Walls of Jericho-Set
*Striker (Can)
*Syron Vanes (SWE)
*Torch (Swe)
*Vulcain (F)
*White Wizzard (USA)
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Helloween

Bericht door Rene » ma sep 13, 2010 9:51 pm

Helloween stelt nooit teleur en samples van alle nieuwe nummers bewijzen dat weer eens.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Metalian
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 09, 2010 10:26 pm

Re: Helloween

Bericht door Metalian » di sep 14, 2010 12:13 am

Rene schreef:Helloween stelt nooit teleur en samples van alle nieuwe nummers bewijzen dat weer eens.

Wat er zo te horen valt is het inderdaad weer smullen geblazen.

Helloween is en blijft toch een band die de laatste jaren erg stabiel blijft groeien en in mijn ogen tot de absolute top van de metal behoord.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Helloween

Bericht door Bob » di sep 14, 2010 1:35 am

Ik ben benieuwd. Ik moet alvast erg aan The Time Of The Oath denken, maar dat kan aan mij liggen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Helloween

Bericht door Jeroen » di sep 14, 2010 1:20 pm

Time of the Oath, goede reminder. Die schijf moet ik sowieso eens in huis halen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Helloween

Bericht door Rebellion666 » di sep 14, 2010 1:25 pm

Op en top Helloween. Dit wordt een blinde aanschaf zonder dat het een teleurstelling wordt.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Helloween

Bericht door Laus » di sep 14, 2010 3:33 pm

Hmm...interessant. Ik was bij de Legacy blijven hangen. Toch maar weer eens opzoeken.

Better Than Raw blijf ik toch een van hun beste werkjes vinden.

Plaats reactie