Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » ma okt 03, 2016 2:37 pm

Ook een mooi lijstje. Slowly We Rot is inderdaad wel een grotere klassieker dan de nummers van Cause Of Death, maar ik vind laatsgenoemde gewoon beter, vandaar.
Pestilence (of nog iets anders van de Nederlandse scene, bijvoorbeeld Sinister, Asphyx of Gorefest), Atheist, Autopsy en Dismember misstaan er inderdaad ook zeker niet in.
Verder zou Incantation wellicht nog toegevoegd kunnen worden vanwege het grote aantal navolgers van hun geluid binnen de contemporaine death metal.
En eigenlijk mag de eerste van Deicide toch ook niet ontbreken. In de Aardschok kreeg het album destijds slechts 6 punten toebedeeld, maar van mij krijgt het de volle 666!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » ma okt 03, 2016 8:55 pm

Ja Cause of Death is ook mijn favoriet van de band. Maar ik moet bij Obituary direct altijd denken aan Slowly We Rot. Verder zijn de nederlandse bands die je opnoemt allemaal wel vrij essentieel geweest. Had ook zo maar Confessions of a Serial Killer(Gorefest), Last one on Earth (Asphyx) of Cross the Styx(Sinister) tussen kunnen staan. Incantation moet ik me eerlijk gezegd eens iets meer in verdiepen, ken nog te weinig van die band. Oh ja en de Aardschok heeft wel vaker van die bedenkelijke scores, waar ik vroeger nog wel eens dat blad las om nieuwe bands te ontdekken doe ik dat nu nooit meer. Kom nu het meest hier om onbekende muziek te ontdekken en dat bevalt prima :D

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » ma okt 03, 2016 10:42 pm

Zeker, Sinister is met een album als Hate zelfs van vrij grote invloed geweest op de speelstijl van Amerikaanse bands als Cannibal Corpse en Nile. Een maat van me heeft Cannibal Corpse trouwens ooit nog eens gezien als voorprogramma van Sinister, moet je nagaan hoe het lopen kan....
Diabolical Conquest is mijn grote favoriet van Incantation, maar aan hun bekendste album en grootste klassieker Onward To Golgotha zal je je ook geen buil vallen. Als je Autopsy en dergelijke goed vindt, zal Incantation je vast ook gaan bevallen. Dit is namelijk nog veel langzamer en smeriger en klinkt daarnaast ook nog eens erg kwaadaardig!
En ach, ik denk dat de wereld in 1990 gewoon nog niet klaar was voor dergelijke baanbrekend brute klanken, dus het is ze vergeven. :wink:

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Death Metal VIII

Bericht door cataclysm child » di okt 04, 2016 12:36 am

Nile zou van mij ook wel een eervolle vermelding kunnen krijgen. Een van de eerste bands die een enorme epiek en sfeer kon toevoegen aan hondsbrutale én technische death metal.
Faustian Spirit of the Earth

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » di okt 04, 2016 1:49 am

Jazeker, was eerst ook nog aan het twijfelen om iets van Nile er in te zetten. Toch ook onmiskenbaar van grote invloed geweest op de death metal van nu met hun mystiek, sfeer en technische spel.

@Wessel

Ik heb al zo vaak van die albums gehoord, toch maar eens een keer wat van hun beluisteren. Autopsy is zelfs 1 van mijn favoriete bands dus dat moet dan wel goed komen.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door Heidewolf » di okt 04, 2016 10:58 am

Het zal ongetwijfeld voor elk wat groter genre in de metal (zoals power, thrash en doom etc en niet post-2000 Californische powerviolence met triphop invloeden) moeilijk zijn om alle bands recht te doen in een overzicht. Zoveel bands waren invloedrijk of hebben fantastische bands afgeleverd, maar als je ziet dat een genre als deathmetal zo omvangrijk kan zijn, dat zegt toch ook wel iets. Dat ondanks de grote variatie aan snelheid, techniek en melodie zoveel bands gebonden zijn door de hardheid en kracht van deathmetal. Hoewel het de naam deathmetal mag hebben, zie ik een band als Morbid Angel, juist als levensbevistigend. Deels door de egoïstische/satanische boodschap, maar ook de, tjah, 'kracht' van de muziek. De razernij van deathmetal heb ik altijd positief ervaren. Het beuken hoeft ook niet altijd zo progressief te zijn. Het stampende van zoiets als Bolt Thrower is ook altijd fijn.

Vaak worden er metaforen gebruikt van grote objecten die alles vermorzelen voor het geluid van deathmetal en die zijn niet te onterecht. Het is gewoon beuken en de kracht die muziek kan hebben, werkt voor mij altijd positief. Het is mooi om te zien hoeveel bands iets kunnen op zo'n variërende manier met dat aspect van deathmetal. Zeker als dat gepaard kan gaan met mooie melodieën en interessante muzikale ideeën en concepten.

Excuses voor mijn geraaskal. Het proberen te raken van de essentie van muziek is altijd gedoemd om te falen. Wat muziek tot muziek maakt is ongrijpbaar.

Gewoon neuken met messen, daar draait het om.
Heerlijk Helder Taalloeder

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » wo okt 05, 2016 2:56 pm

Nile had zeker niet misstaan (bijvoorbeeld met Unas, Slayer Of The Gods), al boorduren die imo ook wel behoorlijk voort op een geluid dat eerder door Morbid Angel geschapen werd.
Over neuken met messen gesproken: wel opvallend dat niemand Cannibal Corpse noemt, hoewel die volgens mij toch wel een beetje het boegbeeld van het genre zijn en met Hammer Smashed Face misschien wel het bekendste deathmetalnummer aller tijden gemaakt hebben!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Death Metal VIII

Bericht door Metalheank » wo dec 07, 2016 9:47 pm

Meestal hou ik niet zo van jengelige Arch Enemy-achtige bands die naar metalcore neigen, maar deze twee bands zijn echt te goed om te negeren. Al zijn die vrouwen toch even wennen. Lekker technisch.

Once Human
[youtube][/youtube]

Jinjer uit oost(!) Oekraïne
[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » do dec 08, 2016 9:33 pm

Ik kan niet zo goed tegen dit soort zang. Bij Once Human valt het dan nog wel mee, maar Jinjer doet me denken aan The Charm The Fury, een band die muzikaal wel oke is, maar die vocalen echt niet mijn ding zijn.

Momenteel ga ik hard op de nieuwe Pighead:

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Death Metal VIII

Bericht door Hieronimus » za jan 07, 2017 12:01 pm

Even door dit lijstje aan het heen gaan: http://www.nocleansinging.com/2016/12/2 ... tin-weber/

Deze klinken op het eerste gehoor interessant.
Azooma, technisch, progressief
Unfathomable Ruination, mooi brutal
Vipassi, technisch, lekkere bas, met leden van Ne Obliviscaris, top!
Infinite Density, in eerste opzicht recht-toe-recht-aan technische death metal, maar biedt nog wat meer, solo-band van de bassist van Ne Obliviscaris https://infinitedensityband.bandcamp.com/releases
Front voor/der Matigheid
last.fm

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » za jan 07, 2017 9:14 pm

Allemaal onbekend voor mij. Binnenkort ook maar eens dat lijstje doorspitten. Altijd interessant om wat nieuwe goede bands te ontdekken.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » za jan 07, 2017 9:27 pm

Hoop onbekende bands zeg. Ik ga er wel een keer voor zitten.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » ma jan 09, 2017 4:42 pm

Die van UR is inderdaad lekker. Verder ben ik nog wel even bezig met het maken van een inhaalslag op 2016.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » di jan 10, 2017 2:13 pm

2017 belooft trouwens een straf jaar te worden voor de death metal: er staan nieuwe releases van Morbid Angel (zoals al in hun eigen topic besproken wordt), Obituary, Suffocation, Immolation, Dying Fetus, Decrepit Birth, Origin en Misery Index op stapel. En was Carcass ook niet met een nieuwe bezig?

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Death Metal VIII

Bericht door iron_dennis » di jan 10, 2017 4:14 pm

Wessel schreef:2017 belooft trouwens een straf jaar te worden voor de death metal: er staan nieuwe releases van Morbid Angel (zoals al in hun eigen topic besproken wordt), Obituary, Suffocation, Immolation, Dying Fetus, Decrepit Birth, Origin en Misery Index op stapel. En was Carcass ook niet met een nieuwe bezig?
Nieuwe Immolation al eind volgende maand. Ook blij dat de demo´s van Cynic eindelijk op vinyl uit gaan komen. Die zijn namelijk ongeëvenaard.
Dominion of Darkness.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » di jan 10, 2017 7:40 pm

Ah dat is dan weer mooi wat om naar uit te kijken en ook eindelijk een nieuwe plaat van Decrepit Birth. Zeer benieuwd naar!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » di jan 10, 2017 7:56 pm

iron_dennis schreef:
Wessel schreef:2017 belooft trouwens een straf jaar te worden voor de death metal: er staan nieuwe releases van Morbid Angel (zoals al in hun eigen topic besproken wordt), Obituary, Suffocation, Immolation, Dying Fetus, Decrepit Birth, Origin en Misery Index op stapel. En was Carcass ook niet met een nieuwe bezig?
Nieuwe Immolation al eind volgende maand. Ook blij dat de demo´s van Cynic eindelijk op vinyl uit gaan komen. Die zijn namelijk ongeëvenaard.
Die heb ik toevallig vorige week weer eens gedraaid! Inderdaad heel vet, sluiten naadloos aan op Human.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » wo jan 18, 2017 5:41 pm

Dit kan wel leuk worden:
Former members of MALEVOLENT CREATION, SUFFOCATION and PESTILENCE have joined forces with guitarist and songwriter Gio Geraca (MALEVOLENT CREATION, ASHES OF ARES) on an as-yet-unnamed new project. The new band is in the process of recording songs for an upcoming release to hand in to interested labels. A lyric video for one of the tracks is scheduled to arrive sometime in March.

In a recent Facebook post, Geraca wrote that fans can expect something very different from the members' previous output but that the sound will remain quite epic and extreme with more of a Nordic atmosphere. He added that fans will be quite surprised to learn who will be doing some guest lead guitar work on a few of the tracks.

Lineup:

Bret Hoffman (MALEVOLENT CREATION) - Vocals
Tony Choy (PESTILENCE) - Bass
Mike Smith (SUFFOCATION) - Drums
Gio Geraca (ASHES OF ARES) – Guitar


Read more at http://www.blabbermouth.net/news/former ... 8xofyDq.99

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » wo jan 18, 2017 7:20 pm

Interessant!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » wo jan 18, 2017 10:36 pm

En er komt (eindelijk) een nieuwe Augury!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » wo feb 15, 2017 12:35 pm

Na op debuut-full length Savage Land en ep Dimensions Of Horror een zeer geslaagde ode te hebben gebracht aan de eerste drie albums van Death, gaat Gruesome nu meer richting Human. Zo waar met Sean Reinert op drums!

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Orklord » wo feb 15, 2017 6:29 pm

Ik weet het niet met die band. Het is mij eigenlijk teveel Death. Dan kan ik net zo goed een plaat van Death opzetten.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » wo feb 15, 2017 7:18 pm

Zit wel wat in ja. Maar toch kan ik er wel goed naar luisteren. Ze brengen het wel goed. Trouwens er komt een reissue van Human op vinyl volgende maand.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » wo feb 15, 2017 10:09 pm

Het is dan ook bij uitstek fijn voer voor degenen die geen genoeg van Death kunnen krijgen, maar hun discografie al van buiten kennen. 0% originialiteit, 100% vermaak. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jeroen » wo feb 15, 2017 10:57 pm

raymondK schreef:Zit wel wat in ja. Maar toch kan ik er wel goed naar luisteren. Ze brengen het wel goed. Trouwens er komt een reissue van Human op vinyl volgende maand.
Volgens mij komen de albums van Death elk jaar wel in enige vorm opnieuw uit. Echte geldklopperij en een smet op de nalatenschap van Chuck en co. Misschien dat ik nog wel een keer de eerste persingen van de cd's opspoor. Ik heb zowel de eerste druk van Individual Thought Patterns als de latere van Century Media en opnieuw blijkt dat een remaster meer kwaad dan goed doet. Ja, het klinkt harder, maar alle subtiele details verzuipen in de loudness. Niet nodig, want het origineel staat nog altijd als een huis. Niet dat de remasters zo slecht zijn, maar schroef het volume maar eens op van de oudjes en hoor het verschil. Death klinkt ineens levendig en op en top dynamisch.

Ik heb afgelopen week de cd's van Death weer eens beluisterd. Altijd een gave ervaring, zeker als ik eenmaal bij Individual Thought Patterns en Symbolic ben aanbeland, mijn onbetwiste favoriete platen van Death.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » do feb 16, 2017 9:36 am

Ja er zijn wel vele uitgaven van de albums van Death. Ikzelf heb geloof ik alleen de eerste druk van Spiritual Healing, zal het eens nakijken. Van de andere albums zijn het allemaal remasters. Ikzelf hoor het verschil nauwelijks eerlijk gezegd, of het valt me echt niet op of ik moet eens een keer de cd's naast elkaar leggen en intensief luisteren.

Maar dat sommige platen weer op vinyl verschijnen ben ik dan nu wel weer blij mee. Sommige albums waren toch wel moeilijk te verkrijgen of je moest weer de hoofdprijs betalen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Jeroen » do feb 16, 2017 12:55 pm

Draai de volumeknop maar eens open. De nieuwere versies klinken harder en vervormen sneller. De oude niet.

Is misschien een audiofiel dingetje :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » do feb 16, 2017 9:43 pm

Human en ITP zijn niet alleen geremasterd, maar ook geremixt en met name bij Human was een remix alleszins gerechtvaardigd. Het origineel klinkt erg 'samengeperst', de re-mix klinkt geweldig, veel meer ruimte in het geluid en je kunt alles veel beter horen. Een zeer geslaagde re-mix als je het mij vraagt. Die remix van ITP vind ik ook wel lekker knallen, die snare zit er wel kneiterhard in, kan me voorstellen dat mensen dat ook irritant zullen vinden.

Ik heb het trouwens over de heruitgaven op Relapse van enkele jaren geleden. Dat zijn volgens mij ook 'officiele' heruitgaven.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » wo feb 22, 2017 1:41 am

https://youtu.be/dJDMVRMYgfI

Nieuwe Immolation komt vrijdag uit, genaamd Atonement. Immolation stelt eigenlijk nooit teleur en naar aanleiding van bovenstaand nummer wordt dit denk ik ook weer een prima plaat.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Rascul » ma feb 27, 2017 11:05 am

Die plaat stelt zeker niet teleur, damn. Ik moet nog maar zien dat de nieuwe Morbid Angel dit gaat evenaren, laat staan er overheen gaat.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » do apr 13, 2017 5:22 pm

Die van Immolation is vooralsnog inderdaad wel de deathmetalplaat van het jaar, een van de beste uit hun carriere durf ik zelfs te beweren.
Van MA verwacht ik in het minste geval 'slechts' een degelijk album, maar de band heeft zichzelf al meermaals heruitgevonden dus wie weet kunnen ze ons nog verrassen.

En dan nu de reden waarom ik deze post begon: nieuw nummer van Suffocation. [headbang]

[youtube][/youtube]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » do apr 13, 2017 7:03 pm

Nieuwe van Immolation valt me eigenlijk tegen. Het is een echte Immolation plaat en zit allemaal strak in elkaar, maar er blijft geen enkel nummer hangen en het lijkt wel of alle nummers op elkaar lijken. Maar misschien moet ik de plaat nog wat luisterbeurten geven.

11:11 van Neoceasar bevalt me een stuk beter eigenlijk. Misschien niet zo origineel, maar de plaat heeft lekkere riffs, strak drumwerk en gave zang.

Voor de rest kijk ik uit naar nieuw werk van Suffocation en Dying Fetus.

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » vr apr 14, 2017 1:19 pm

Dat nieuwe nummer van Suffocation klinkt toch wel iets anders dan dat we gewend zijn van ze. Maar desalniettemin kijk ik ook erg uit naar die plaat.

Iemand hier bekend met Venenum?

https://youtu.be/LPU_xMwcFg4

Vrij donkere death metal

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » ma apr 17, 2017 10:55 pm

MetalJan schreef:Nieuwe van Immolation valt me eigenlijk tegen. Het is een echte Immolation plaat en zit allemaal strak in elkaar, maar er blijft geen enkel nummer hangen en het lijkt wel of alle nummers op elkaar lijken. Maar misschien moet ik de plaat nog wat luisterbeurten geven.
Geinig, ik vind het echt een supergoede plaat die zich in tegenstelling tot voorganger Kingdom Of Conspiracy (die vond ik te 'agressief', Immolation moet het juist hebben van het dreigende wat hen zo uniek maakt) kan meten met Majesty And Decay.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Rascul » di apr 18, 2017 2:31 pm

Wessel schreef:Die van Immolation is vooralsnog inderdaad wel de deathmetalplaat van het jaar, een van de beste uit hun carriere durf ik zelfs te beweren.
Van MA verwacht ik in het minste geval 'slechts' een degelijk album, maar de band heeft zichzelf al meermaals heruitgevonden dus wie weet kunnen ze ons nog verrassen.

En dan nu de reden waarom ik deze post begon: nieuw nummer van Suffocation. [headbang]

[youtube][/youtube]
Ik was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld door dit nummer. Geen echt memorabele riff, zang achterin de mix, digitale drums en het mist de brute lompheid die ik zo vet vind aan de betere nummers van Suffocation. Ga de plaat natuurlijk sowieso luisteren, ben al jaren groot fan van Suffo (dertien jaar geleden voor deze site eens Frank Mullen mogen interviewen, ik scheet fucking bagger) en er gaat vast wel weer wat tofs opstaan, maar vooralsnog ben ik er redelijk lauw onder.

Atonement schopt overigens idioot hard kont - ben het volstrekt niet met MetalJan eens dat er weinig blijft hangen, had nadat 'ie uitkwam een week lang YOUR WORLD WILL END WHEN THE JACKALS COME in m'n hoofd. Luister hem nog steeds regelmatig en ik moet maar zien dat MA hier overheen komt.
Makkers staakt uw wild geraas

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » do apr 20, 2017 7:28 pm

Nieuwe Dying Fetus

[youtube][/youtube]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tox » do apr 20, 2017 8:11 pm

Goedgekeurd!
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Rascul » vr apr 21, 2017 11:40 am

Dienterverstande dat dit nummer op letterlijk elke van de voorgaande 5 DF-cd's had kunnen staan. Maar goed, willen we ook wat anders?

...nah.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tox » vr apr 21, 2017 12:37 pm

Exact :)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Death Metal VIII

Bericht door Den » vr apr 21, 2017 3:30 pm

Cruciamentum zitten luisteren. Een nieuwe? Nee, sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet. Bij mij begint het kwartje te vallen. Gave plaat. Waarom heb ik dit eerder genegeerd?
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » vr apr 21, 2017 8:14 pm

Een slechte dag voor (slam) deathmetal :(

Afbeelding

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » za apr 22, 2017 10:20 pm

Triest nieuws inderdaad.
Den schreef:Cruciamentum zitten luisteren. Een nieuwe? Nee, sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet. Bij mij begint het kwartje te vallen. Gave plaat. Waarom heb ik dit eerder genegeerd?
Beter laat dan nooit. Één van de gaafste death metal platen van de laatste jaren wat mij betreft.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4042
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Death Metal VIII

Bericht door MadTinus » ma apr 24, 2017 11:47 am

raymondK schreef:Triest nieuws inderdaad.
Den schreef:Cruciamentum zitten luisteren. Een nieuwe? Nee, sorry als ik je op het verkeerde been heb gezet. Bij mij begint het kwartje te vallen. Gave plaat. Waarom heb ik dit eerder genegeerd?
Beter laat dan nooit. Één van de gaafste death metal platen van de laatste jaren wat mij betreft.
Eens!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr apr 28, 2017 5:27 pm

MetalJan schreef:Een slechte dag voor (slam) deathmetal :(

Afbeelding
Die drummer van IB is om het leven gekomen tijdens zijn werkzaamheden als brandweerman, Mats Funderund heeft een einde aan zijn leven gemaakt.... In beide gevallen zeer triest.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr apr 28, 2017 5:31 pm

Maar dan nu wat goed nieuws: ik ben erg weg van Remnants..., het nieuwe album van Rude. Old school death metal Amerikaanse stijl met een eigen gezicht. 'Morbid Angel met Martin van Drunen op zang' is wellicht wel een redelijk treffende omschrijving. Voor liefhebbers van bijvoorbeeld Morbid Angel, Monstrosity, Pestilence en oude Death.

[youtube][/youtube]

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Death Metal VIII

Bericht door raymondK » vr apr 28, 2017 7:33 pm

Kijk daar word ik blij van. Precies in mijn straatje.
Waar ik ook blij van wordt is de nieuwe Cut Up. Die komt ook zeer snel in mijn collectie.

https://youtu.be/dMcmsXZX1v8

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » vr apr 28, 2017 9:46 pm

Ook lekker ja!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » za apr 29, 2017 7:27 pm

Wessel schreef:Maar dan nu wat goed nieuws: ik ben erg weg van Remnants..., het nieuwe album van Rude. Old school death metal Amerikaanse stijl met een eigen gezicht. 'Morbid Angel met Martin van Drunen op zang' is wellicht wel een redelijk treffende omschrijving. Voor liefhebbers van bijvoorbeeld Morbid Angel, Monstrosity, Pestilence en oude Death.

[youtube][/youtube]
Staan op Veghel Deathfest, geloof ik. Leuk bandje.

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Death Metal VIII

Bericht door Rascul » ma mei 01, 2017 11:54 am

[youtube][/youtube]

Hups, nieuwe Decapitated! Afgaande op de single trekken ze de lijn van Blood Mantra gewoon door, en dat bevalt mij uitstekend. Dit nummer schopt ook weer bijzonder kont.
Makkers staakt uw wild geraas

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door Wessel » ma mei 01, 2017 9:12 pm

Hm, doe mij maar Winds Of Creation t/m The Negation.

Plaats reactie