Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 11:53 pm

Potverdomme, voelde ik me net met Taake heel true worden, beluister ik A Forest Of Stars - Drawing Down The Rain en voel ik me ineens weer een elitaire baardenplukker. Godverdrie dat is gaaf, daar gaat deze maand nog een album van aangeschaft worden!

Sterker nog, als de rest van het materiaal op het nieuwste album ook zo is, dan zou dit nog wel eens top 10 materiaal kunnen worden. Heerlijk melancholisch met die viool, de vrouwenzang, de gesproken stukken die me aan Primordial doen denken (en naar William Blake verwijzende teksten). Dit raakt me. Diep.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di mei 19, 2015 9:12 am

. :lol:
Maar welkom, Lennert. Beter laat dan nooit! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Krimhild op wo mei 20, 2015 9:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di mei 19, 2015 9:50 am

Lennert, wil je met me trouwen?

Hoe vaker ik dat nummer luister waar je het over hebt, hoe uitmuntender ik het vind. Heus, die afwisseling tussen hard en zacht, agressief en droevig, kleurrijk en grauw. Wat dat betreft doet de rest van het album niet onder voor dit nummer: blazende black metal, zweverige progrock, fantastische vocalen en lyrics die je oren doen ploppen. Nou, voor mij lijkt de hoogste plaats in de top 10 wel erg waarschijnlijk. Als er nog een plaat uitkomt dit jaar die deze voorbij streeft, dan ben ik een heel gelukkig man.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dea Pecuniae » di mei 19, 2015 10:20 am

Hieronimus schreef:Probeer dan juist eens Autumn Aurora! De toevoeging van subtiele keyboards maken het nog net een tikkeltje interessanter, hoewel het nog een aardig rustig album. Blood in Our Wells heeft meer uitschieters, wat ik me zo kan herinneren.
Blijkbaar had ik net de verkeerde albums eruit gepikt, want deze cd's zijn inderdaad erg gaaf. Vooral Autumn Aurora is erg mooi. Blood in Our Wells komt ook zeker op mijn te-onthouden-albums-lijstje te staan :).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 19, 2015 10:26 am

Lennert schreef:Potverdomme, voelde ik me net met Taake heel true worden, beluister ik A Forest Of Stars - Drawing Down The Rain en voel ik me ineens weer een elitaire baardenplukker. Godverdrie dat is gaaf, daar gaat deze maand nog een album van aangeschaft worden!

Sterker nog, als de rest van het materiaal op het nieuwste album ook zo is, dan zou dit nog wel eens top 10 materiaal kunnen worden. Heerlijk melancholisch met die viool, de vrouwenzang, de gesproken stukken die me aan Primordial doen denken (en naar William Blake verwijzende teksten). Dit raakt me. Diep.
Het vorige album van A Forest Of Stars, 'A Shadowplay For Yesterdays', is ook absoluut de moeite waard. Iets minder gestroomlijnd, stijlvol en serieus, maar meer chaotisch, theatraal en carnavalesque.

Zie en hoor je ook de Skyclad-connectie? Het zit alleen al in de titels van de nummers en albums. Ernst raadde me op Roadburn 2013 A Forest Of Stars aan, met de omschrijving dat het een 'Victoriaanse steampunk-achtige Skyclad-sfeer' had. Dat klopt absoluut. De Skyclad-invloeden zijn trouwens bij meer eclectische, psychedelische Britse blackmetalbands te horen: The Meads Of Asphodel is daar ook een goed voorbeeld van, die qua vocalen (nogal rauwig) nog meer overeenkomsten vertoont met Skyclad & Martin Walkyier.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 10:35 am

Absoluut ja, vooral in de dromerige passages komt het gevoel behoorlijk sterk naar voren. De laatste twee ga ik vanmiddag meteen bestellen voor ik het zou vergeten!

Wel grappig dat dit soort genre-overstijgende muziek weer onder het kopje black metal valt/in het black metal topic besproken wordt. Het heeft er roots in, maar heeft evenveel te danken aan folk, psychedelica en progrock.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » di mei 19, 2015 10:36 am

Ja precies, die zwartjes claimen alles! :D

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di mei 19, 2015 11:05 am

Ach, black metal is natuurlijk altijd het meest progressieve genre geweest. 8)

Ik ga Skyclad wel even onderzoeken, dat klinkt ook goed!

Nog even een clip A Forest of Stars' Gatherer of the Pure:
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo mei 20, 2015 9:49 am

Hieronimus schreef:Lennert, wil je met me trouwen?

Hoe vaker ik dat nummer luister waar je het over hebt, hoe uitmuntender ik het vind. Heus, die afwisseling tussen hard en zacht, agressief en droevig, kleurrijk en grauw. Wat dat betreft doet de rest van het album niet onder voor dit nummer: blazende black metal, zweverige progrock, fantastische vocalen en lyrics die je oren doen ploppen. Nou, voor mij lijkt de hoogste plaats in de top 10 wel erg waarschijnlijk. Als er nog een plaat uitkomt dit jaar die deze voorbij streeft, dan ben ik een heel gelukkig man.
Heb dat nummertje ook maar eens aangeslingerd, misschien verander ik toch van mening...
Je moet wel in een bui zijn om de grootsheid aan te kunnen, anders komt het niet aan.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo mei 20, 2015 10:30 am

Kom ik ineens een stel Argentijnse heidenen tegen! Broez't goed!

Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo mei 20, 2015 3:03 pm

Krimhild schreef:
Hieronimus schreef:Lennert, wil je met me trouwen?

Hoe vaker ik dat nummer luister waar je het over hebt, hoe uitmuntender ik het vind. Heus, die afwisseling tussen hard en zacht, agressief en droevig, kleurrijk en grauw. Wat dat betreft doet de rest van het album niet onder voor dit nummer: blazende black metal, zweverige progrock, fantastische vocalen en lyrics die je oren doen ploppen. Nou, voor mij lijkt de hoogste plaats in de top 10 wel erg waarschijnlijk. Als er nog een plaat uitkomt dit jaar die deze voorbij streeft, dan ben ik een heel gelukkig man.
Heb dat nummertje ook maar eens aangeslingerd, misschien verander ik toch van mening...
Je moet wel in een bui zijn om de grootsheid aan te kunnen, anders komt het niet aan.
Dat is waar, dus neem vooral de tijd. Ik heb goede hoop dat het wel goed komt met jou.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » wo mei 20, 2015 3:16 pm

Hieronimus schreef:Ach, black metal is natuurlijk altijd het meest progressieve genre geweest. 8)
Maar dat zou volgens de roots van black metal niet kloppen, alles wat evolueert met toetsen, progressieve structuren, orkestraties, cleane zang etc. is al niet meer black metal. Ten minste, als ik die truie blekkies uit Noorwegen allemaal mag geloven in Lords Of Chaos :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » wo mei 20, 2015 3:21 pm

Progressieve Black Metal doet gewoon meer recht aan de ervaring dan een rechtlijniger genre. Het verloochent zijn traditie niet, maar neemt het vooverstaan mee en stelt zich open voor vreemde kennis om zodoende te ontvreemden van zich zelf en daarna weer met een horizonsverbreeding tot zelf terug te komen immer concreet midden in de present gestelde situatie te staan waardoor het geen kennis op afstand is, maar volop deel te nemen in de hermeneutische cirkel en de waarheid als gebeurtenis te midden van een spel te laten onthullen en weer verhullen.

Aldus mijn interpretatie van A Forest of Stars na het lezen van Gadamer.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo mei 20, 2015 3:39 pm

Precies, Lennert! Vandaar mijn smiley. De grap is natuurlijk wel dat ook de progressie binnen black metal uit het hoge Noorden is aan komen waaien, met bands als Emperor, Arcturus en Dødheimsgard. Op die manier is het een anti-anti-beweging.

Heidewolf, ik denk dat de mensen achter AFoS het hiermee eens zullen zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » wo mei 20, 2015 3:47 pm

Anti-Anti is ook weer zo lekker Nietzscheaans vind ik. Maar los daarvan, Emperor was toch niet echt een tegenbeweging in de Black Metal? Hooguit wat meer synthesizers dan gemiddeld, maar in zijn haat en chaos toch typisch black metal?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo mei 20, 2015 4:03 pm

Nou, bij de tweede golf waren synthesizers toch echt uit den boze. Verdere experimenten met death metal (IX Equilibrium) en veel technischer spel dan die golf (Prometheus) laten ook wel zien hoe ver Emperor van de echte blekkies (daar doelde ik op) verwijderd raakte.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » wo mei 20, 2015 4:07 pm

Toen ik de naam Emperor voor het eerst hoorde, was het van mensen die fan waren en black metal haatten, terwijl de blekkies van de kamer compleet pissig werden dat iemand Emperor black metal (of goed) noemde :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » wo mei 20, 2015 4:31 pm

Is 't echt zo ernstig? Rare rui, die blekkies. Ook al bestaat wellicht 'de blekkie' niet.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » wo mei 20, 2015 4:35 pm

Tuurlijk niet, het is een strawman term waarvan de meeste mensen wel een vaag idee hebben wat het zou kunnen betekenen. De uitleg die ik hierbij kan geven, was dat ze allemaal Burzum en Darkthrone shirts droegen en Cradle Of Filth/Dimmu Borgir/Emperor 'homobands' noemden :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » wo mei 20, 2015 4:49 pm

Ach, zoals Gadamer zijn filosofie samenvattend zei: "De ander kan gelijk hebben".
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » wo mei 20, 2015 10:51 pm

Tuurlijk is Emperor black... met steeds meer andere stromingen. Persoonlijk ben ik na Anthems afgehaakt, maar de band bleef qua basis wel blackerig. Het stomme is dat ik bij Emperor nooit de klik met de laatste albums heb gehad of gekregen, terwijl Rebel Extravaganza van Satyricon me ineens omverblies. Ik vond het niks, ik was groot fan van Nemisis Divina en het contrast was veel te groot voor mijn 19 jarige ik. Later werd ik wijzer en viel het kwartje ;)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 5:40 pm

Media Markt heeft me vandaag al goed voorzien in mijn 'trek in blek':

Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimensions
Watain - Lawless Darkness

en vooruit, deze tel ik er een beetje bij:

Celtic Frost - To Mega Therion
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » do mei 21, 2015 5:56 pm

Once you go black, you never go back. :wink:

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » do mei 21, 2015 6:59 pm

Once you go black, you go deaf! :mrgreen:

Lekker, zowel DB als Watain. Waters of Ain, genieten.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » do mei 21, 2015 7:29 pm

Lennert schreef: Celtic Frost - To Mega Therion
Leuk, als je er maar voor zorgt dat je Monotheist en alles van Triptykon ook in huis hebt.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » do mei 21, 2015 7:49 pm

Hieronimus schreef:Waters of Ain, genieten.
Toch staat Rabid Death's Curse hier vaker op dan de latere werken. Pure rauwe aggressie.


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 8:35 pm

Heyoka schreef:
Lennert schreef: Celtic Frost - To Mega Therion
Leuk, als je er maar voor zorgt dat je Monotheist en alles van Triptykon ook in huis hebt.
Halve check, Monotheist was de enige die ik wel al had. Een van de meest misanthrope albums uit mijn collectie me dunkt
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 9:06 pm

Geen idee hoe true Watain is, maar het bevalt me prima. Helemaal de trage en slepende passages met dito solo's klinken me als goud in de oren, beetje zoals Primordial ten tijde van Spirit The Earth Aflame, terwijl de snellere passages me dan iets meer een Immortal gevoel geven. Niet dat ik het zeker weet, ik ben nog maar halfblek, maar dit album is een schot in de roos! Ik begreep laatst ook dat Selim Lemouchi live nog met de band getoerd heeft? Dat klinkt niet vreemd, de hypnotiserende leads hebben best wat overeenkomsten. Welke bands klinken als Watain?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » do mei 21, 2015 9:14 pm

Lennert schreef:Ik begreep laatst ook dat Selim Lemouchi live nog met de band getoerd heeft? Dat klinkt niet vreemd, de hypnotiserende leads hebben best wat overeenkomsten.
De solo's op Waters op Ain zijn dan ook door hem geschreven. ;)
http://www.metal-archives.com/albums/Wa ... abs_lineup
Laatst gewijzigd door ketter op do mei 21, 2015 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » do mei 21, 2015 9:16 pm

Je moet echt melana chasmata en eparistera daimones van Triptykon beluisteren. Zeker als Monotheist je bevallen is.

En misschien is dit wat voor je: darkened nocturn slaughtercult (follow the calls for battle weet me altijd wel te plezieren)

En verder lijkt het er inmiddels aardig op dat je smaak begint te krijgen. Gefeliciteerd. Wel jammer dat de black metal scene een lamlul rijker is nu.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 9:28 pm

Heyoka schreef:Je moet echt melana chasmata en eparistera daimones van Triptykon beluisteren. Zeker als Monotheist je bevallen is.

En misschien is dit wat voor je: darkened nocturn slaughtercult (follow the calls for battle weet me altijd wel te plezieren)

En verder lijkt het er inmiddels aardig op dat je smaak begint te krijgen. Gefeliciteerd. Wel jammer dat de black metal scene een lamlul rijker is nu.
Geef me nog enkele momenten en ik zal Duitse Nietzsche quotes eruit gooien ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 9:30 pm

ketter schreef:
Lennert schreef:Ik begreep laatst ook dat Selim Lemouchi live nog met de band getoerd heeft? Dat klinkt niet vreemd, de hypnotiserende leads hebben best wat overeenkomsten.
De solo's op Waters op Ain zijn dan ook door hem geschreven. ;)
http://www.metal-archives.com/albums/Wa ... abs_lineup
Ah... dat verklaart inderdaad een hoop :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » do mei 21, 2015 9:33 pm

Het is niet erg trve of kvlt, maar de tering, na 1:33 kreeg ik toch weer eens kippenvel!

http://violetcoldofficial.bandcamp.com/ ... ite-mort-2
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » do mei 21, 2015 10:07 pm

Lennert schreef:
Geef me nog enkele momenten en ik zal Duitse Nietzsche quotes eruit gooien ;)
Zeg me wat ik moet zeggen om je daartoe te verlagen, jij untermensch! ;)
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 10:41 pm

Heyoka schreef:
Lennert schreef:
Geef me nog enkele momenten en ik zal Duitse Nietzsche quotes eruit gooien ;)
Zeg me wat ik moet zeggen om je daartoe te verlagen, jij untermensch! ;)
Mmm, dan moet ik zeker nog een drietal vergelijkbare acts als Watain vinden EN te horen krijgen of er nog albums zijn van deze band die een vergelijkbare sound hebben als Lawless Darkness!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » do mei 21, 2015 11:52 pm

Lennert schreef:
Heyoka schreef:
Lennert schreef:
Geef me nog enkele momenten en ik zal Duitse Nietzsche quotes eruit gooien ;)
Zeg me wat ik moet zeggen om je daartoe te verlagen, jij untermensch! ;)
Mmm, dan moet ik zeker nog een drietal vergelijkbare acts als Watain vinden EN te horen krijgen of er nog albums zijn van deze band die een vergelijkbare sound hebben als Lawless Darkness!
Heb je Sworn to the dark al tot je genomen?

- Trelldom (Til minne) -->Vinternatt en Steg
- Nehëmah (Shadows from the Past...) --> Siguilum Sanctum Lycantropia
- en natuurlijk Darktrhone.

Kom maar op nu.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Lennert » do mei 21, 2015 11:58 pm

Darkthrone? Dan mag ik toch hopen dat ze ook nog goede muziek zijn gaan maken, want Transylvanian Hunger en A Blaze In The Northern Sky vind ik werkelijk verschrikkelijk. Zelfde met (in ieder geval de vroege) Mayhem en Burzum albums, ik hoor daar geen grootsheid in. Aan de andere kant, zou juist die minimalistische black metal me extra misantroop moeten maken natuurlijk maar dat gaat wel lastig als ik het echt niet uit kan zitten.

Nu wierp iemand me net toe dat ik Dissection dan ook helemaal fantastisch moet vinden, aangezien Watain volgens hem een complete Dissection kloon is. Ik herinner me daar de liefde nog wel voor op dit forum in de vroege dagen van, in ieder geval met betrekking tot Storm of the Light's Bane.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidens Hart » vr mei 22, 2015 12:48 am

Er komt een live album aan, opgenomen in Arnhem en Rotterdam!

CODE (UK) "Live in The Netherlands" CD

Live registration of avantgarde masters Code on their minitour in The Netherlands in November 2014. Code's flawless performance of their own style of avantgarde yet flowing and progressive style is captured very well on these live recordings. All first three albums are represented - top notch musicianship, classy songwriting and well executed vocals hit the nail right on the head here. Imagine a mix of Ved Buens Ende, Arcturus, Katatonia and Emperor, executed live in a perfect setting.

Pre-order info: www.heidenshart.nl
Listen: http://heidenshart.bandcamp.com

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr mei 22, 2015 1:55 am

Lennert schreef:Nu wierp iemand me net toe dat ik Dissection dan ook helemaal fantastisch moet vinden, aangezien Watain volgens hem een complete Dissection kloon is. Ik herinner me daar de liefde nog wel voor op dit forum in de vroege dagen van, in ieder geval met betrekking tot Storm of the Light's Bane.
Huh. :| Nee. Los daarvan: Dissection is uitermate gaaf, inderdaad, vooral het SotLB album. Heus, ieder nummer wat daarop staat, onmeunig goede black metal met een nette scheut heavy metal. Ik ga er geen woorden aan vuil maken, ik weet bijna zeker dat je dit heel gaaf vindt.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr mei 22, 2015 9:21 am

GIVE HIM TIME!

He will descent.





We-
are-
UH-
blaze-
in-the-
Nor-thern-
SKY!!

UGH!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr mei 22, 2015 9:52 am

Even serieus Lennert, mocht je echt willen doorgronden wat de essentie van het leven is, zet dan Burzum's Det Som Engang Var aan. Luister naar Key to the Gate. Wees wel voorbereid op een intense reis, anders kan je het beter niet doen.

Vanaf de eerste seconde krijg je een klap voor je bek met een hoop lelijkheid, waardoor je afdaalt, de duisternis in, de grot. Omarm de pijn, de haat, de diepte. Wees wanhopig. Na ongeveer een minuut kun je trappen beginnen te bestijgen, langzaam de zwaartekracht overwinnende, tot na tweeënhalve minuut de lucht, het licht is bereikt. Je neemt een aanloop. En daarna... een ultieme, onbegrensde, prachtige vlucht. Ineens zweef je boven de wereld, kun je alles overzien. Je bent vrij, je bent euforisch. ONE DAY! De wereld wordt op een onbeschrijfelijke manier ingekleurd, des te feller door het contrast met het eerdere donkerte. Deze compositie is zo bijzonder omdat het je in staat stelt binnen 5 minuten twee compleet tegenovergestelde zijnstoestanden op een zeer intense manier te beleven. In het dagelijks leven ervaar je dat niet zomaar, tenzij je DMT in je broekzak hebt zitten. Enige gebrek van het nummer is hooguit dat het zo kort is.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8412
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » vr mei 22, 2015 9:55 am

Lennert schreef:Darkthrone? Dan mag ik toch hopen dat ze ook nog goede muziek zijn gaan maken, want Transylvanian Hunger en A Blaze In The Northern Sky vind ik werkelijk verschrikkelijk. Zelfde met (in ieder geval de vroege) Mayhem en Burzum albums, ik hoor daar geen grootsheid in. Aan de andere kant, zou juist die minimalistische black metal me extra misantroop moeten maken natuurlijk maar dat gaat wel lastig als ik het echt niet uit kan zitten.

Nu wierp iemand me net toe dat ik Dissection dan ook helemaal fantastisch moet vinden, aangezien Watain volgens hem een complete Dissection kloon is. Ik herinner me daar de liefde nog wel voor op dit forum in de vroege dagen van, in ieder geval met betrekking tot Storm of the Light's Bane.
Dissection ga jij zeker gaaf vinden. Als je meer bands van die gading wil luisteren kan ik je van harte Unanimated, Necrophobic, Naglfar, Sacramentum en Thulcandra aanraden.

Qua Darkthrone kun jij wellicht wel iets met hun laatste platen waar ze hun liefde voor old school heavy metal helemaal uitleven.
לֹא אעבוד

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » vr mei 22, 2015 11:24 am

Lennert schreef:Darkthrone? Dan mag ik toch hopen dat ze ook nog goede muziek zijn gaan maken, want Transylvanian Hunger en A Blaze In The Northern Sky vind ik werkelijk verschrikkelijk. Zelfde met (in ieder geval de vroege) Mayhem en Burzum albums, ik hoor daar geen grootsheid in. Aan de andere kant, zou juist die minimalistische black metal me extra misantroop moeten maken natuurlijk maar dat gaat wel lastig als ik het echt niet uit kan zitten.

Nu wierp iemand me net toe dat ik Dissection dan ook helemaal fantastisch moet vinden, aangezien Watain volgens hem een complete Dissection kloon is. Ik herinner me daar de liefde nog wel voor op dit forum in de vroege dagen van, in ieder geval met betrekking tot Storm of the Light's Bane.
Dissection is, zoals hierboven reeds aangehaald, het grote voorbeeld van Watain. Watain is echter veel 'compacter': de muziek van Dissection is veel complexer en gelaagder, met name het gitaarwerk is van een ongekende weelderigheid. Een van mijn absolute favorieten!

Hoewel ik er wel een cd (Sworn To The Dark) van heb die ik best goed vind, is Watain bij mij nooit uitgegroeid tot een favoriete band die ik heel vaak luister: ze zijn ontzettend goed in wat ze doen, maar ik vind hun composities net iets té toegankelijk ofzo.

Met Darkthrone heb ik ook nooit veel gekund, hoewel dat logischerwijs wel zou moeten. Waar ik het herhalende en de minimalistische riffs bij Burzum als hypnotiserend ervaar, gaat het me bij Dakrthrone mateloos vervelen en zelfs irriteren. De enige plaat van hen die ik wel eens uit eigen beweging opzet is Soulside Journey uit 1990, hun debuut waarop ze nog een behoorlijk originele vorm van death metal speelden. Zijn er hier nog meer liefhebbers van dat album?

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr mei 22, 2015 12:04 pm

Lennert schreef:Darkthrone? Dan mag ik toch hopen dat ze ook nog goede muziek zijn gaan maken, want Transylvanian Hunger en A Blaze In The Northern Sky vind ik werkelijk verschrikkelijk. Zelfde met (in ieder geval de vroege) Mayhem en Burzum albums, ik hoor daar geen grootsheid in. Aan de andere kant, zou juist die minimalistische black metal me extra misantroop moeten maken natuurlijk maar dat gaat wel lastig als ik het echt niet uit kan zitten.
Het komt omdat je nog maar aan het begin bent. Je begint smaak te krijgen, maar je bent er nog niet. Luister Under a funeral moon eens. Als het je niet kan bekoren, ben je toch nog niet naar grote hoogtes gestegen. Geeft niets, is er toch geen lamlul meer in de scene en kun je weer lekker death en andere genre metal plaatjes gaan luisteren. Niemand die het erg vindt.
Hate Them is ook een fijne Darkthrone plaat. De laatste kunnen me iets minder bekoren, maar misschien dat jij, met jouw inferieure muzieksmaak, dat net iets beter trekt.

Overigens wel eens Limbonic art geprobeerd?
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » vr mei 22, 2015 12:07 pm

Limbonic Art; muzikaal geweldig, jammer dat al hun platen elk op een andere manier zo'n ontzettende kutproductie hebben.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9499
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » vr mei 22, 2015 12:35 pm

Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ik vind het jammer dat met name de laatste platen me niets meer doen. Eigenlijk was de eerste plaat in zijn geheel goed, alle anderen hebben zo hun zwakke en sterke momenten. Hun beste nummer staat op Ad Noctum - Dynasty of Death: The Dark Paranormal Calling. Alleen dat nummer is het al waard om de hele cd voor aan te schaffen!
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » vr mei 22, 2015 1:30 pm

Heyoka schreef:Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ik vind het jammer dat met name de laatste platen me niets meer doen. Eigenlijk was de eerste plaat in zijn geheel goed, alle anderen hebben zo hun zwakke en sterke momenten. Hun beste nummer staat op Ad Noctum - Dynasty of Death: The Dark Paranormal Calling. Alleen dat nummer is het al waard om de hele cd voor aan te schaffen!
Legacy of Evil vond ik na het uitermate irritante The Ultimate Death Worship een behoorlijk sterke return to form. Phantasmagoria was daarentegen maar een slappe hap. En ik vermoed dat het vertrek van Morpheus daar veel mee te maken had.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr mei 22, 2015 2:47 pm

Van Limbonic Art is natuurlijk het debuut een klassieker, met Ad Noctum als uitstekend alternatief. Het zijn wel beide albums die je eigenlijk op volgorde van de nummers moet luisteren.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Eru Iluvatar » vr mei 22, 2015 5:33 pm

Krimhild schreef:Even serieus Lennert, mocht je echt willen doorgronden wat de essentie van het leven is, zet dan Burzum's Det Som Engang Var aan. Luister naar Key to the Gate. Wees wel voorbereid op een intense reis, anders kan je het beter niet doen.

Vanaf de eerste seconde krijg je een klap voor je bek met een hoop lelijkheid, waardoor je afdaalt, de duisternis in, de grot. Omarm de pijn, de haat, de diepte. Wees wanhopig. Na ongeveer een minuut kun je trappen beginnen te bestijgen, langzaam de zwaartekracht overwinnende, tot na tweeënhalve minuut de lucht, het licht is bereikt. Je neemt een aanloop. En daarna... een ultieme, onbegrensde, prachtige vlucht. Ineens zweef je boven de wereld, kun je alles overzien. Je bent vrij, je bent euforisch. ONE DAY! De wereld wordt op een onbeschrijfelijke manier ingekleurd, des te feller door het contrast met het eerdere donkerte. Deze compositie is zo bijzonder omdat het je in staat stelt binnen 5 minuten twee compleet tegenovergestelde zijnstoestanden op een zeer intense manier te beleven. In het dagelijks leven ervaar je dat niet zomaar, tenzij je DMT in je broekzak hebt zitten. Enige gebrek van het nummer is hooguit dat het zo kort is.
Burzum. Da's toch van die kruising tussen Kurt Cobain en Heinrich Himmler?



Jammer dat ik het fragment van alle idolate pubermeisjes bij de entree van de rechtszaal niet meer kan vinden.....
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op vr mei 22, 2015 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » vr mei 22, 2015 6:40 pm

cataclysm child schreef:
Heyoka schreef:Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ik vind het jammer dat met name de laatste platen me niets meer doen. Eigenlijk was de eerste plaat in zijn geheel goed, alle anderen hebben zo hun zwakke en sterke momenten. Hun beste nummer staat op Ad Noctum - Dynasty of Death: The Dark Paranormal Calling. Alleen dat nummer is het al waard om de hele cd voor aan te schaffen!
Legacy of Evil vond ik na het uitermate irritante The Ultimate Death Worship een behoorlijk sterke return to form. Phantasmagoria was daarentegen maar een slappe hap. En ik vermoed dat het vertrek van Morpheus daar veel mee te maken had.

Wat vind je irritant aan The Ultimate Death Worship? De productie? Dat zou mijn voornaamste punt van kritiek zijn, machtige plaat verder!
En The Dark Paranormal Calling heerscht inderdaad behoorlijk!

Plaats reactie