Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » di okt 31, 2017 5:50 pm

Krimhild schreef:Jongons, wanneer treedt Mgla weer eens in Nederland of België op?
Die zijn volgens mij met een nieuw album bezig, dus vast daarna.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » wo nov 01, 2017 4:09 pm

Krimhild schreef: Verder moeten jullie echt eens naar Sadhaka gaan luisteren.
Na Terma is er toch niets meer uitgebracht?
En Jennifer is tegenwoordig toch echt met andere dingen bezig...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr nov 03, 2017 2:23 pm

Cascadiaans, Drudkhiaans, folks, Pools? Luister 'O turniach, jeziorach i nocnych szlakach' van Wędrujący Wiatr.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » vr nov 03, 2017 7:56 pm

Ja, dat is ontzettend tof!
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » vr nov 03, 2017 9:28 pm

Prima album inderdaad, vorige ook trouwens.


En voor de Anaal Nathrakh fans: Sicarius. Ietsje minder extreem, maar hele flinke raakvlakken.

NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » za nov 04, 2017 9:24 am

Hehe, wist wel dat ik in ieder geval Crises daar blij mee zou kunnen maken. :) Dat Sicarius-album: best degelijk! Maar zo'n grote AN-fan ben ik niet, vrees ik. Een beetje metaalmoeheid op dat vlak. :)

Ik was ook wel even danig onder de indruk van Fórn, Fyrnasks laatste album. Razend, richting Darkspace-werk, maar ook een beetje wat we horen in Nightbringer en consorten.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » zo nov 05, 2017 10:55 am

Ja dat Fyrnask album is ook vet. Goeie trigger trouwens, moet hun vorige album ook eens checken. :)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » ma nov 06, 2017 9:11 am

Wessel schreef:
Krimhild schreef:Jongons, wanneer treedt Mgla weer eens in Nederland of België op?
Die zijn volgens mij met een nieuw album bezig, dus vast daarna.
Okééééé vooruit.
Crises schreef:
Krimhild schreef: Verder moeten jullie echt eens naar Sadhaka gaan luisteren.
Na Terma is er toch niets meer uitgebracht?
En Jennifer is tegenwoordig toch echt met andere dingen bezig...
Noppe, maar Terma is goed genoeg ^^ Laatste keer dat ik ze sprak waren Johnny en Yianna ook met andere meuk bezig, maar ze staan nog steeds op 'active' op metal archives, dus wie weet! U kent Jennifer? Die ken ik dan weer niet.
Laatst gewijzigd door Krimhild op ma nov 06, 2017 9:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » ma nov 06, 2017 9:17 am

Hieronimus schreef:Cascadiaans, Drudkhiaans, folks, Pools? Luister 'O turniach, jeziorach i nocnych szlakach' van Wędrujący Wiatr.
Alsof je een kleedje aan het weven bent waarvan ieder draadje een van die benamingen heeft, inderdaad. Goud. Waarbij 'Pools' = 'Zoals Mgla'
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » ma nov 06, 2017 1:21 pm

Krimhild schreef:
Wessel schreef:
Krimhild schreef:Jongons, wanneer treedt Mgla weer eens in Nederland of België op?
Die zijn volgens mij met een nieuw album bezig, dus vast daarna.
Okééééé vooruit.
Crises schreef:
Krimhild schreef: Verder moeten jullie echt eens naar Sadhaka gaan luisteren.
Na Terma is er toch niets meer uitgebracht?
En Jennifer is tegenwoordig toch echt met andere dingen bezig...
Noppe, maar Terma is goed genoeg ^^ Laatste keer dat ik ze sprak waren Johnny en Yianna ook met andere meuk bezig, maar ze staan nog steeds op 'active' op metal archives, dus wie weet! U kent Jennifer? Die ken ik dan weer niet.
Voornamelijk via FB.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » ma nov 20, 2017 1:12 pm

Nieuwe Audn-album is erg tof.
https://audnofficial.bandcamp.com/

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » do nov 23, 2017 11:57 am

Dimas schreef:Nieuwe Audn-album is erg tof.
https://audnofficial.bandcamp.com/
Heeft me niet kunnen pakken uiteindelijk. Leek inderdaad alle ingrediënten te hebben om tof te zijn, maar liet me helaas koud. Kan niet echt aangeven waar dat aan ligt.

Wat me wel heeft ingepakt, is de self-titled 2016 release van het Franse Vermine. Deathspell Omega (Paracletus) worship. Veel minder chaotisch dan DsO, minder vet ook, maar heel erg luisterbaar. Helaas geen fysieke uitgave beschikbaar :(

Luister vooral naar track 3: Rivage.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25307
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » wo nov 29, 2017 10:40 pm

Kreeg vandaag de laatste Setherial binnen. Heb hier op het forum nooit wat over deze plaat (is al een jaartje of wat uit) gelezen. Beul van een schijf. Hard, vilein doch melodieus, net als elke plaat. De band lijkt tegenwoordig niet meer zo op Dark Funeral (al vond ik dat bepaald niet vervelend, aangezien DF één van mijn favoriete groepen is op blackmetalgebied, kan ik ook niet helpen) en grijpt weer wat meer terug op de eerste twee platen, zij het wat moderner en heftiger geproduceerd. Dat blijft toch trouwens wel een supergave plaat, dat Nord. Schitterend hoe ze die akoestische melodieën (geen folk godzijdank) in die razernij verweven. Dikke pluspunten ook voor de epische gitaarlijnen die regelmatig aan Emperor doen denken. Beetje ondergewaardeerde band, denk ik.

Om maar even op Dark Funeral door te gaan. Ik draai dat spul de laatste maanden echt grijs. Vooral Angelus Exuro Pro Eternus draai ik heel veel, met name tijdens het hardlopen. Ik lees wel eens kwalijke dingen over de sound, maar eigenlijk zit alles erin. Heftige, snelle passages, melodieën die blijven hangen, erg goede bijtende zang, sterk spel en voor blackmetalbegrippen best technische passages. Slagroom op de taart is het helse sfeertje, mede door de productie. Een productie die eigenlijk elke plaat modern (veelal Tägtgren) is, maar toch past en de riffs op de juiste manier neerzet. De teksten zijn van een bedenkelijk niveau, maar dat gesatan sluit natuurlijk wel lekker aan op de muzikale razernij. Heb er dan ook weinig moeite mee.

De laatste schijf draai ik eveneens geregeld. Heb 'em onlangs ook op LP aangeschaft, mede door de toch wel weer erg sfeervolle hoes van Necrolord. De plaat legt het qua songs wel wat af tegenover de voorganger, maar al met als is Where Shadows Forever Reign wel een verdomd pakkend plaatje met voldoende elementen om me nog wel even zoet te houden. Ik hoor vaak dat Dark Funeral rap verveelt, maar dat ervaar ik zelf eigenlijk helemaal niet zo. Ik blijf het draaien. Lekker man. Dit doet me toch veel meer dan al dat orthodoxe geneuzel van een paar jaar terug.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MetalJan » vr dec 01, 2017 10:10 pm

MadTinus schreef:Nieuw nummer van Aosoth, nieuwe album verschijnt 17 november. Hun vorige vond ik geweldig, dus ben erg benieuwd.

[youtube][/youtube]
Ik had het beluisterd en het gitaarwerk deed me denken aan The Order of Apollyon (Franse black/death band) en op Metal Archives zag ik dat er een heerschap die zichzelf B.S.T. noemt ook in deze band zit, dus best wel logisch dus :P

Overigens zag ik dat Aosoth uit elkaar is :(

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » vr dec 01, 2017 11:37 pm

De boys van Wormwood staan volgend jaar in m'n stadje Groningen :D (En Saor is er dan ook)

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » za dec 02, 2017 10:59 am

Bron? Want ik zoek me een ongeluk, maar vind niets.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » za dec 02, 2017 11:07 am



Wordt echt super

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » zo dec 03, 2017 8:41 pm

Lekker! Als die twee bands niet ergens anders komen, zal ik m'n best gaan doen om erbij te zijn.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » ma dec 04, 2017 8:04 pm

Saor is in ieder geval een exclusieve show.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » ma dec 04, 2017 9:34 pm

Zet het bier maar koud in dat geval.

Ook mooi: de nieuwe Der Weg Einer Freiheit begint zich in m'n hoofd te beitelen. Wat een razende bak herrie waar desondanks toch voldoende nuance in te vinden valt. En een mooi stukje Weltschmerz.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » do dec 07, 2017 10:35 pm

Volgens mij ben ik wat laat op het feestje, maar ik heb deze week REBIRTH OF NEFAST ontdekt. Met name hun (zijn) meest recente album "Tabernaculum" is indrukwekkend. Het album is over een zeer lange tijd gemaakt, zo'n 10 jaar geloof ik en dat hoor je, over alles is nagedacht. Ik zag het ook al hier en daar bij wat mensen in hun 2017 lijstje staan en dat is niet minder dan terecht.

Dus, do yourself a favour:
[youtube][/youtube]
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » do dec 07, 2017 10:37 pm

MetalJan schreef:
MadTinus schreef:Nieuw nummer van Aosoth, nieuwe album verschijnt 17 november. Hun vorige vond ik geweldig, dus ben erg benieuwd.

[youtube][/youtube]
Ik had het beluisterd en het gitaarwerk deed me denken aan The Order of Apollyon (Franse black/death band) en op Metal Archives zag ik dat er een heerschap die zichzelf B.S.T. noemt ook in deze band zit, dus best wel logisch dus :P

Overigens zag ik dat Aosoth uit elkaar is :(
Klopt haha :)

En inderdaad, Aosoth is uit elkaar, helaas dus hun laatste album. Zonde, was denk ik wel mijn favoriete Franse BM band.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » vr dec 08, 2017 8:08 am

MadTinus schreef:Volgens mij ben ik wat laat op het feestje, maar ik heb deze week REBIRTH OF NEFAST ontdekt. Met name hun (zijn) meest recente album "Tabernaculum" is indrukwekkend. Het album is over een zeer lange tijd gemaakt, zo'n 10 jaar geloof ik en dat hoor je, over alles is nagedacht. Ik zag het ook al hier en daar bij wat mensen in hun 2017 lijstje staan en dat is niet minder dan terecht.
Nice. Voor mij met gemak het album van het jaar. Van deze ontdekking ga je nog jaren plezier hebben.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » vr dec 08, 2017 10:35 am

Flipjack schreef:
MadTinus schreef:Volgens mij ben ik wat laat op het feestje, maar ik heb deze week REBIRTH OF NEFAST ontdekt. Met name hun (zijn) meest recente album "Tabernaculum" is indrukwekkend. Het album is over een zeer lange tijd gemaakt, zo'n 10 jaar geloof ik en dat hoor je, over alles is nagedacht. Ik zag het ook al hier en daar bij wat mensen in hun 2017 lijstje staan en dat is niet minder dan terecht.
Nice. Voor mij met gemak het album van het jaar. Van deze ontdekking ga je nog jaren plezier hebben.
Bij mij zou 'ie op de valreep ook zomaar hoog kunnen eindigen, een groeier! Nu al voor de 5e keer in enkele dagen aan het luisteren, het album blijft mijn aandacht opeisen.

Nu 'begrijp' ik ook je avatar 8)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » vr dec 08, 2017 2:43 pm

Haha ja ben best fan van de man.

Eerder dit jaar geilde ik met deze woorden op het album:
Weergaloos black metal meesterwerk, zeer gelaagd, boordevol sfeer, ademend en bruisend.
Rebirth of Nefast is het eenmansproject van de Ier Stephen Lockhart. De beste man heeft achter de knoppen gezeten bij bands als Svartidauði, Zhrine, Tchornobog, en is dus mede-verantwoordelijk voor wat in de black metal wereld nu het IJslandse geluid genoemd wordt. Maar Rebirth of Nefast spant wat mij betreft de kroon. Tabernaculum is samenhangend en ontzettend spannend.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » za dec 09, 2017 9:20 am

Hmm, ik kan best wat hebben, maar Rebirth of Nefast kom ik niet doorheen. Het duurt allemaal wel erg lang, dat kun je inderdaad ook spannend noemen. Hier en daar een DsO uitstapje uit het niets.

Maar goed, ik hou over het algemeen van 'gewoon, snelle black metal'.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » za dec 09, 2017 9:30 am

Misschien is The Negative Bias wat voor je met hun debuutalbum Lamentations of the Chaos Omega? Even twee zinsnedes lenen van AMG: 'these guys aren’t black metal, they’re all the black metal,' 'I found one of the most innovative blackened releases of the year.' Beetje overdreven gehype volgens mij, maar er zit een wonderbaarlijke rijkheid aan invloeden verstopt in dit album. Het raast prima, maar neemt ook gas terug op de juiste momenten. En dat met bijzonder boeiende riffs, van Marduks snelheid via Deathspell Omega's bizarre aanpak naar de trage stukken van Shining.
https://thenegativebias.bandcamp.com
Zomaar een album dat in top 10 kan komen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » za dec 09, 2017 1:06 pm

Yes! Gaaf!

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » ma dec 11, 2017 5:23 pm

Oef! Deze release van DSKNT, genaamd PhSPHR Entropy, is ook liefde op het eerste gezicht. Wéér Deathspell Omega-achtige death/black. Ik ben benieuwd of hij standhoudt na meerder luisterbeurten. De eerste indruk is in ieder geval positief.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » ma dec 11, 2017 8:34 pm

Hieronimus schreef:Misschien is The Negative Bias wat voor je met hun debuutalbum Lamentations of the Chaos Omega? Even twee zinsnedes lenen van AMG: 'these guys aren’t black metal, they’re all the black metal,' 'I found one of the most innovative blackened releases of the year.' Beetje overdreven gehype volgens mij, maar er zit een wonderbaarlijke rijkheid aan invloeden verstopt in dit album. Het raast prima, maar neemt ook gas terug op de juiste momenten. En dat met bijzonder boeiende riffs, van Marduks snelheid via Deathspell Omega's bizarre aanpak naar de trage stukken van Shining.
https://thenegativebias.bandcamp.com
Zomaar een album dat in top 10 kan komen.
Hmm, niet slecht. Ga ik vaker aanzetten.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » ma dec 11, 2017 10:36 pm

Hieronimus schreef:Misschien is The Negative Bias wat voor je met hun debuutalbum Lamentations of the Chaos Omega? Even twee zinsnedes lenen van AMG: 'these guys aren’t black metal, they’re all the black metal,' 'I found one of the most innovative blackened releases of the year.' Beetje overdreven gehype volgens mij, maar er zit een wonderbaarlijke rijkheid aan invloeden verstopt in dit album. Het raast prima, maar neemt ook gas terug op de juiste momenten. En dat met bijzonder boeiende riffs, van Marduks snelheid via Deathspell Omega's bizarre aanpak naar de trage stukken van Shining.
https://thenegativebias.bandcamp.com
Zomaar een album dat in top 10 kan komen.
Ja, eerste indruk is uitstekend. Bedankt!

DSKNT (diskount?) kwam ik wat minder vlot in.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr dec 15, 2017 1:40 pm

Aanrader voor de post-black liefhebbers: White Ward. Band uit Oekraïne, bracht dit jaar het fantastische Futility Report uit. Denk aan Terzij De Horde maar dan met vleugen Amenra, trip-hop en majestueuze saxofoonpartijen. Samen met End Of Chapter van Au-Dessus een van de hoogtepunten van het jaar. Review volgt, luisteren kan hier:

[youtube][/youtube]
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr dec 15, 2017 3:08 pm

Dat kan ik onderschrijven! Apart album, aardig uniek.

Verder, als je trek hebt in Enslaved met wat Alcest en een vleugje post-metal: The Circle van Heretoir. Stukje steviger dan hun vorige album. Fijne melodieën, typische afwisseling tussen hard en zacht, maar zeker niet op een saaie manier. Check even Eclipse of de afsluitende nummers Fading with the Grey en The Circle (Omega).
[youtube][/youtube]
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr dec 15, 2017 4:00 pm

Maar bovengenoemde bands hebben toch weinig tot niks met Black Metal te maken? Ja, ze noemen het Black Metal en ik hoorde zelfs een stukje blastbeat bij White Ward, maar verder? Ik ben echt niet van de stofzuigerblack en vind bands als DHG bijvoorbeeld echt geweldig, maar dit is mij te progressief.

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » vr dec 15, 2017 4:17 pm

Hieronimus schreef:Dat kan ik onderschrijven! Apart album, aardig uniek.

Verder, als je trek hebt in Enslaved met wat Alcest en een vleugje post-metal: The Circle van Heretoir. Stukje steviger dan hun vorige album. Fijne melodieën, typische afwisseling tussen hard en zacht, maar zeker niet op een saaie manier. Check even Eclipse of de afsluitende nummers Fading with the Grey en The Circle (Omega).
[youtube][/youtube]
Top 20 materiaal inderdaad.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr dec 15, 2017 4:44 pm

Satyr schreef:Maar bovengenoemde bands hebben toch weinig tot niks met Black Metal te maken? Ja, ze noemen het Black Metal en ik hoorde zelfs een stukje blastbeat bij White Ward, maar verder? Ik ben echt niet van de stofzuigerblack en vind bands als DHG bijvoorbeeld echt geweldig, maar dit is mij te progressief.
Oeps, heb je gelijk in, ik dacht even dat dit het Releases uit 2017-topic was...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » vr dec 15, 2017 6:23 pm

Er is geen post-schwarz metall topic, dus wat mij betreft staat ie wel oké.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » vr dec 15, 2017 10:22 pm

Satyr schreef:Maar bovengenoemde bands hebben toch weinig tot niks met Black Metal te maken?
Klinkt als iemand die zich vastklampt aan wat er 25 jaar geleden onder Black Metal verstaan werd. ;)

Ben het met je eens dat de vergelijking daarmee niet zo ver meer op gaat, maar als je ziet hoe het genre zich door de jaren vertakt heeft kun je er niet omheen dat de oorsprong er ligt, en muzikaal nog steeds veel ontleend wordt aan Black Metal. Niet alleen instrumentaal (incl. vocals), maar ook qua algehele sfeer die er neergezet wordt.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Flipjack » zo dec 17, 2017 7:57 pm

Ademloos luister ik naar Almyrkvi – Umbra. Deze release kan nog wel eens gekke dingen doen in mijn top 10, gezien de voorzichtige raakvlakken met mijn nummer 1: Rebirth of Nefast. Almyrkvi klinkt kosmischer en industrieler, minder duister.

LDBR
Berichten: 8
Lid geworden op: vr nov 03, 2017 7:58 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door LDBR » di dec 19, 2017 12:20 am

Op 12 en 13 januari is de derde editie van Little Devil Black Ritual. Vandaag hebben we het tijdschema online gezet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » ma dec 25, 2017 1:43 pm

[youtube][/youtube]

Venijnig, dampend en vilein, zo heb ik t lang niet gehoord. Geweldige black wat deze Duitsers laten horen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Woutjinho » di dec 26, 2017 3:11 pm

Van mijn project Atomization:


Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » wo dec 27, 2017 9:50 am

Je hebt wel humor, Woutjinho :D

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Woutjinho » wo dec 27, 2017 6:54 pm

Lachen man.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » vr jan 12, 2018 8:15 pm

Na de split Десь блукає журба (Somewhere Sadness Wanders) / Schnee (IV) met Paysage d'Hiver komt Drudkh in 2018 met de nieuwe full-length Їм часто сниться капіж (They Often See Dreams About the Spring):

[youtube][/youtube]

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sammath » di jan 23, 2018 11:09 am

Sammath live Little Devil black metal ritual 3

https://www.youtube.com/watch?v=FBLb640Xqls
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » ma feb 12, 2018 9:18 am

Een nieuwe Waal EP

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4065
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » ma mar 05, 2018 11:04 pm

Het Duitse ASCENSION, hun debuut uit 2010 vond ik destijds best goed, het tweede album heb ik nooit gehoord, maar dit nummer van het nieuwe te verschijnen album "Under Ether" (30 maart) klinkt sterk.

[youtube][/youtube]
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » zo apr 15, 2018 12:58 pm

[youtube][/youtube]

Gaaf dit, black metal met een verhaal, een smoel, uit Noorwegen, edoch doet niet Noors aan.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr apr 27, 2018 3:52 pm

[youtube][/youtube]

Huil, ween, jank. Wat slecht.

Plaats reactie