Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » di feb 05, 2019 4:39 pm

Ik kende van hem alleen Anomie uit 2017, maar hiermee moet ik duidelijk de rest van zijn discografie even checken, prettig! Overigens zie ik ook dat hij afgelopen jaar een drieluik heeft uitgebracht.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » vr feb 08, 2019 7:44 pm



Funeral Presence.

"Funereal Presence haalt haar inspiratie uit de woeste en koude sound van de allervroegste black metal-beweging maar voegt daar ook een grote “fuck off”-attitude aan toe door allerhande onconventionele zaken in haar geluid te verwerken zoals een koebel".

Luisteren dus.
Laatst gewijzigd door nuberus op za mar 30, 2019 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » vr feb 08, 2019 9:18 pm

De categorie 'geluiden' is natuurlijk best groot, desondanks brengt geen enkel ander geluid uit die categorie de boodschap van 'fuck off' zo goed over als een koebel.
Laatst gewijzigd door Heidewolf op vr feb 08, 2019 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr feb 08, 2019 9:24 pm

Ik draai tijdens het hardlopen veel Thunderbolt (Polen) en Ragnarok. Bands liggen qua sound wel enigszins in elkaars verlengde, zij het dat Thunderbolt er met name op Apocalyptic Doom wat heftiger en duisterder tegenaan gaat, bijna als vroege Watain. Blijft wat mij betreft eeuwig zonde dat de band niet meer bestaat. Slechte albums hebben ze niet. Ook die oude twijfelachtige paganblackcd's zijn goed.

Doet me eerlijk gezegd meer dan al die pretentieuze clubjes van nu, uitzonderingen daar gelaten. Zo vind ik de laatste cd van Evilfeast echt heel erg sterk. Maar goed, ik vind Dark Funeral ook goed, dus daar heb je het al :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » za feb 09, 2019 3:51 pm

Definieer 'pretentieus' ;)

Maargoed, Thunderbolt heeft inderdaad een paar ijzersterke platen uitgebracht. Ik draai vooral Inhuman Ritual Massmurder nog wel eens. Van Ragnarok vind ik vooral Blackdoor Miracle helemaal geweldig, met name dankzij de vocalen van Hoest. Wat vind jij trouwens van nieuwere bands als Saor, Auðn en White Ward? Met name die eerste twee vind ik ontzettend sfeervol, hoewel Saor wel te lijden heeft onder een matige productie. Panopticon kun je trouwens ook wel waarderen denk ik.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » za feb 09, 2019 5:41 pm

Ik ken ze niet eens. Ik volg de ontwikkelingen in blackmetalland niet meer zo. Al kan dat volgende week weer anders zijn. Ik had een maand of drie geleden nog een Graveland-fase. Het ontbreekt me gewoon aan tijd om alles uit te pluizen. Mijn smaak wordt overigens wel steeds breder. Gaat van Pearl Jam naar US metal en via Satyricon langs Nokturnal Mortum naar Alter Bridge en Mekong Delta.

Pretentieus. Wel ja. Dat opgeklopte. Die zware nadruk op thematiek en imago. Waar de dissonant de strijd wint van het liedje. Dan grijp ik toch terug op An Apprentice Of Satan van Dark Funeral of Nightwing van Marduk. Ragwerk met een snuif melodie, zonder al die poespas. Moeilijk te duiden waarom exact.

Ragnarok en Thunderbolt stoppen ook wel details, technisch knappe stukjes en melodie in hun razernij, maar winden er niet te veel doekjes om.

Ik zal die namen eens checken. Zoals gezegd kan ik Evilfeast wel erg waarderen uit de uitgesponnen, atmosferische hoek. Jij?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » za feb 09, 2019 6:42 pm

Thunderbolt kende ik nog niet, maar klinkt goed! Terechte vergelijking met Watain ook. Ik zocht ze dan ook op vanwege de vergelijking.

M.b.t pretentie: ik hekel de wiskundig-esotherische thematiek in veel bands; een soort van instant mysterieuze sfeer, maar het ontbeert vaak aan daadwerkelijke sfeer of interessante invulling van het idee.

Daarnaast vind ik ook dat dissonantie wel eens de overhand neemt t.o.v. van wat technische elementen. Die maken vaak het liedje pakkend. Niet als een poplied, maar gewoon een originele melodie of lekker ritmes. Bij een band als Deathspell Omega heb ik nog steeds het idee dat ik naar liedjes luister, die doorspekt zijn met dissonante elementen weliswaar, maar in de basis zijn het liedjes. Ik heb het idee dat sommige navolgers van die band denken dat het draait om dissonantie en dat zu nog wrangere liedjes willen schrijven dan hun idolen, maar die composities bieden dan geen enkele houvast voor de luisteraar. Muziek mag best uitdagend zijn, maar het muziek blijven, en geen pretentieuze herrie worden die geen enkele vorm van talent of kunde bevat.

Ik meen dat jij, Jeroen, nog zei van de moderne thrashmetal bands dat ze wel iets mogen leren van hun idolen door wat meer rust te verwerken in hun albums niet constant het gaspedaal intrappen om het meest snelle liedje af te leveren. Slayer heeft uiteindelijk ook Seasons in the Abyss geschreven.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » ma feb 11, 2019 9:46 am

'Pretentieus' is een moeilijk woord. Ik zou zeggen dat genoeg blackmetalbands juist pretenties hebben (cf. ev0l/trve/grimm etc.) die niet bepaald altijd ingelost worden. Ik zou durven beweren dat je als band júist pretenties moet hebben om iets af te leveren; waarmaken is een tweede, maar wellicht is dat ook een kwestie van smaak? Experimenteerdrift en avant-gardisme kunnen het genre wel degelijk helpen, maar je moet er wel voor in de stemming zijn dan wel van houden. Daarnaast, om 'black metal' als één genre te zien, lijkt mij een lastige klus. En om dan ook nog 'muziek' te gaan definiëren... Dat is ook een kwestie van smaak. ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo feb 13, 2019 7:33 pm

Komt daar nog even een album uit 2018 binnenrollen bij mij: Aklash - Where the Ocean Meets the Sky. Zwaar melodische, melancholische en ook progressieve black. Moeilijk om een gelijkende band te noemen; denk Enslaved met een scheut lead guitars en een Dark Fortress-inslag? Prettige productie ook, waardoor alle instrumenten en vocalen tot hun recht komen.

https://aklash.bandcamp.com
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za mar 30, 2019 9:09 am



uit Griekenland, maar daar klinkt het absoluut niet naar...dit is meer in de Nightbringer hoek, want occult en zo. Daarnaast, sferisch, beklemmend, hypnotiserend, trage doom passages verweven met razernij.

Ik ga er maar weer 'ns voor zitten. De koffie smaakt goed en de vogeltjes fluiten.
En de man zal heersen.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidens Hart » do apr 18, 2019 11:50 am

Afbeelding

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MetalJan » di jun 11, 2019 7:38 pm



Canadese BM. Niks nieuws, maar luistert lekker weg :)

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Dimas » vr jun 14, 2019 11:02 am

Fallen Empire is niet meer, en in plaats daarvan hebben we nu Mystiskaos die meteen drie releases heeft:

Andavald - Undir skyggðarhaldi
https://andavald.bandcamp.com/album/undir-skygg-arhaldi

Délirant - Délirant
https://dlrnt.bandcamp.com/releases

Skáphe + Wormlust
https://skphwrmlst.bandcamp.com/

Dat Andavald album is heerlijk. Langzame bm die ergens aan Svartidaudi doet denken maar dan zonder de zwaarte die die band had. Délirant is ok en Skáphe + Wormlust zoals gewoonlijk bijna niet luisterbaar.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za jun 22, 2019 9:48 am



Slepende dissonantie en melodie, laat die zomer maar komen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za jun 22, 2019 9:52 am



Sinds tijden geen vlijmscherpere symfonische bm gehoord. Glorieuze bombast.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za jun 22, 2019 9:57 am



En maakt 't AF met wat Franse naargeestige atmosfeer.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » wo jul 10, 2019 2:17 pm



Al wat ouder, maar weet ik veel, dit komt uit Nederland en zit inmiddels bij Van Records en heeft sinds 2018 ook een album uit met de geniale titel: De Duivel en zijn gore oude kankermoer. Die NL-se BM scene wordt nog ns wat, of is t al.
En de man zal heersen.

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door iron_dennis » do jul 11, 2019 3:41 pm

¨Die NL-se BM scene wordt nog ns wat, of is t al¨

Eens! Als ik kijk wat er de afgelopen 10/15 jaar is uitgekomen dan is dat niet mis. Denk hierbij o.a. aan Hekel, Kjeld, Urfaust maar ook Zwarte Draak en Nachtdwaelen hebben goede eerste stappen gemaakt.
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » vr jul 12, 2019 10:13 pm

het zeker weten waard me in de vaderlandse black te vediepen.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za jul 13, 2019 10:36 am




Vive la France, een promo in afwachting van het album. Halen die hap.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za jul 27, 2019 10:24 am



een krachtige mix van hectische muzikaliteit die zwaar leunt op melodische dynamiek. Uitstekend.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door paradigm shift » do aug 01, 2019 8:09 pm

Ik luister nier veel metal meer, maar ik was pas positief verrast door de nieuwe Deathspell Omega. Binnen de bestaande formule weten ze toch weer nieuwe wegen te vinden (erg fijne analoge productie ook). De teksten zijn ook de moeite waard om in te duiken. Geen Bataille parafrases dit keer, maar een Orwelliaans conceptalbum.

Interessant interview over het nieuwe album: http://www.bardomethodology.com/article ... FnpwbmOoaI
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » di aug 06, 2019 10:41 am

Blijven luisteren, zoveel interessant spul, zo ook uit Oostenrijk man, man, man. Beide bands klinken in eerste instantie als een verstreken tijdperk, maar...er waait een gure wind die met speels gemak de temperatuur doet dalen en een grijns op de bek geeft.



En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door paradigm shift » wo aug 14, 2019 1:16 pm

Blijkbaar ook een nieuwe Mayhem onderweg!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » wo aug 14, 2019 7:37 pm

Ik ben benieuwd! Ik vind een Esoteric Warfare een fantastisch album. Maar ik vind de claim van Mayhem, die op de frontpage met portie skepcticisme wordt gepresenteerd, dat geen enkel album van ze hetzelfde is wel terecht. Het zijn allemaal onmiskenaar blackmetal albums, maar ze hebben ook allemaal hun eigen stijl. Desondanks is de kwalitteit altijd wel hoog, dus er mogen wat mij betreft wel hoge verwachtingen zijn voor een nieuwe mayhem album.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » wo aug 14, 2019 9:03 pm

Zolang die Attila erbij kreunt, haak ik af. Wat is dat toch een vreselijke 'zanger'. Kan er niet naar luisteren. Jammer, want ik ben gek op de albums met Maniac.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9497
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » wo aug 14, 2019 10:24 pm

Ik vind die stem fantastisch! Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe album.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo aug 21, 2019 9:29 am

Kan ik hier wat mensen enthousiast krijgen voor Grima? Russisch, met leden van Second to Sun (dikke aanrader), atmosferisch, met veelvuldig gebruik van harmonica, maar met genoeg aggressie om niet te verzanden in folkriedeltjes.



En met nog een aantal gelijke leden (Gleb begint één van mijn favoriete zangers te worden!), Ultar. Zij hebben een heel ander sfeertje en meer deathmetalinvloeden.


Voor de drie-eenheid zal ik ook maar Second to Sun hier neer plempen.

Een tikkeltje technisch, en duidelijk dat hun roots in de djent liggen, maar Second to Sun schotelt speciale black metal voor. Blijf vooral even luisteren naar het complete nummer, om mee te maken hoe het zich ontwikkelt.

En dan Wormwoods tweede album, waar ik reikhalzend naar heb uitgekeken, en toch vooralsnog een stuk minder inlost dan mijn verwachtingen. Hun debuut was een collectie gave nummers met ieder hun eigen twist, vol met jeugdige energie. Hun tweede pakt het echter een stuk epischer aan, waardoor het soms als een band als Thyrfing aanvoelt. Toch wel een tikkel anders, maar tot nu toe doe het met niet zo heel veel, helaas.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo aug 21, 2019 9:20 pm

Even tussendoor, wanneer is Manegarm ineens van z’n geloof gevallen? Ik heb de memo gemist dat blackened folk ouderwets is en glamour-folk hip. Andere mensen verbaasd?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo aug 21, 2019 9:24 pm

Hieronimus schreef:Kan ik hier wat mensen enthousiast krijgen voor Grima? Russisch, met leden van Second to Sun (dikke aanrader), atmosferisch, met veelvuldig gebruik van harmonica, maar met genoeg aggressie om niet te verzanden in folkriedeltjes.
Ha! Toevallig ook onlangs ontdekt. Die trekzak is baas ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » za aug 24, 2019 9:38 am



Een monoliet van een nummer van eigen bodem, onpeilbare allegorie van wat de titel doet vermoeden.
En de man zal heersen.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Wessel » di sep 03, 2019 12:04 pm

Nieuwe Mgła:


Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di sep 03, 2019 2:06 pm

Alle Nederlandse black-metal-lui zitten tegenwoordig op facebook, begrijp ik? De tering, wat wordt hier weinig gepost joh! Terwijl er toch meer dan zat te bespreken is, zou je zeggen. Zoals de nieuwe Mgla inderdaad!

'Age of Excuse' klinkt comfortabel vertrouwd en toch vernieuwend, met rifjes die nu en dan klinken als een luchtalarm. Het album kan mijn goedkeuring wegdragen! Of beter; mijn goedkeuring wordt voortgestuwd door een duistere vloedgolf in de vorm van een onheilsprofetenpaard. 'The human nature, it is what it is.' Gaat nog vaak gedraaid worden hier in huis, wat ik je brom.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Bleek No. 1 » wo sep 04, 2019 8:37 am

Krimhild schreef:Alle Nederlandse black-metal-lui zitten tegenwoordig op facebook, begrijp ik? De tering, wat wordt hier weinig gepost joh! Terwijl er toch meer dan zat te bespreken is, zou je zeggen.
Kom vaker langs dan.
Maaruuhh, de nieuwe Mgla is nergens op Spotify te vinden. Straks moet ik het nog gaan beluisteren via YouTube...
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » wo sep 04, 2019 8:54 am

Facebook... ga toch weg.

Age of Excuse komt binnen een paar dagen op de streamingplatforms, volgens de band. Ik moet hem nog in zijn geheel beluisteren; ik kijk er naar uit!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo sep 04, 2019 8:57 am

Bleek No. 1 schreef: Kom vaker langs dan.
Maaruuhh, de nieuwe Mgla is nergens op Spotify te vinden. Straks moet ik het nog gaan beluisteren via YouTube...
De nieuwe Mgla is nog maar 5 dagen op Youtube. Gewoon daar luisteren ja!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22916
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door dako » wo sep 04, 2019 10:17 am

Zeg blekkies, hebben we het al over Wiegedood gehad?

Ik zag ze op Graspop ('s morgens om 12 uur, bak koffie in de handen en goan), en was erg te spreken over de thrash-riffs die er bij vlagen inzitten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Bleek No. 1 » wo sep 04, 2019 10:26 am

Krimhild schreef:
Bleek No. 1 schreef: Kom vaker langs dan.
Maaruuhh, de nieuwe Mgla is nergens op Spotify te vinden. Straks moet ik het nog gaan beluisteren via YouTube...
De nieuwe Mgla is nog maar 5 dagen op Youtube. Gewoon daar luisteren ja!
Nooit!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kneuz » wo sep 04, 2019 1:14 pm

Jeroen schreef:Zolang die Attila erbij kreunt, haak ik af. Wat is dat toch een vreselijke 'zanger'. Kan er niet naar luisteren. Jammer, want ik ben gek op de albums met Maniac.
Ook op DMDS?? Vind het heerlijk, dat psychotisch gegrom.

Die gast doet bij Sunn O))), zeker live, wel echt fantastische dingen met zijn stem hoor. Check bijvoorbeeld het eerste nummer van Domkirke.

Maniac klinkt als Gollum van LOTR :lol:
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr sep 06, 2019 1:49 pm

dako schreef:Zeg blekkies, hebben we het al over Wiegedood gehad?

Ik zag ze op Graspop ('s morgens om 12 uur, bak koffie in de handen en goan), en was erg te spreken over de thrash-riffs die er bij vlagen inzitten.
Ha! Was Graspop goed te doen? Was Samson er ook weer bij?

Wiegedood heb ik Micha wel es over gehoord volgens mij.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » ma sep 09, 2019 11:11 pm

Krimhild schreef:
dako schreef:Zeg blekkies, hebben we het al over Wiegedood gehad?

Ik zag ze op Graspop ('s morgens om 12 uur, bak koffie in de handen en goan), en
was erg te spreken over de thrash-riffs die er bij vlagen inzitten.
Ha! Was Graspop goed te doen? Was Samson er ook weer bij?

Wiegedood heb ik Micha wel es over gehoord volgens mij.
Dan bedoel je die van jou zeker? ;)
Het enige wat ik erover zal zeggen is dat ik het briljant zou moeten vinden, maar het eigenlijk bizar saai vind.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 10, 2019 9:13 am

Fluisteraars, daarentegen.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22140
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door KoenM » di sep 10, 2019 9:36 am

dako schreef:Zeg blekkies, hebben we het al over Wiegedood gehad?

Ik zag ze op Graspop ('s morgens om 12 uur, bak koffie in de handen en goan), en was erg te spreken over de thrash-riffs die er bij vlagen inzitten.
Ja vet. Zelf gezien op Wacken, want op GMM tegelijk met Death Angel.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Den » di sep 10, 2019 9:54 am

Bleek No. 1 schreef:Fluisteraars, daarentegen.
dat is gaaf spul! Net als Iskandr en Turia en Nusquama. Ik mag die scene wel!

Straks Hope Drone eens checken. Die eerste paar noten die ik hoorde klinken veelbelovend!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22916
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door dako » di sep 10, 2019 11:08 am

KoenM schreef:
dako schreef:Zeg blekkies, hebben we het al over Wiegedood gehad?

Ik zag ze op Graspop ('s morgens om 12 uur, bak koffie in de handen en goan), en was erg te spreken over de thrash-riffs die er bij vlagen inzitten.
Ja vet. Zelf gezien op Wacken, want op GMM tegelijk met Death Angel.
Ja, ik ben halverwege geswitched.
Zat wel meer nare overlap op Graspop it jaar, maar goed, ik wilde 30 bands zien, dan gebeuren die dingen.

Qua blek ook nog redelijk omver geblazen door Mysticum. Imposante show, met die drie gasten op die pilaren en dan snoeiharde elektronische drums eronder.
Op plaat geen hol aan, merkte ik later.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » wo sep 11, 2019 12:28 am

https://www.youtube.com/watch?v=37DEpxowuys

Iemand Akrotheism al eens geprobeerd?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Scream filled Silence » wo sep 11, 2019 9:44 pm

Crises schreef:https://www.youtube.com/watch?v=37DEpxowuys

Iemand Akrotheism al eens geprobeerd?
Ja! Zeer, maar dan zeer album die laatste. Voor mij 1 van de betere releases dit jaar.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » ma sep 16, 2019 10:01 pm

Zijn de mensen alhier nog onder de indruk van de nieuwe Mayhem? Ik vind de productie nog al bagger. Hellhamer kan fantastisch drummen, maar ik zou ook wel een gitaartje willen horen. Maar het lijkt geen zwakke compositie zo op 't eerste gehoor. Ik weet alleen niet of ik een heel album kan uitzitten met deze productie. Dan irriteert het mij teveel dat ik alles net niet goed hoor.

Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9497
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » ma sep 16, 2019 10:31 pm

Ik vind het wel een lekker nummer. Gelukkig zit er nog steeds venijn in de muziek, wat ik soms bij oudere bands wel mis. Ik kijk uit naar de rest van het album. Clip is ook vet.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Bleek No. 1 » do sep 19, 2019 4:20 pm

Heeft er iemand van jullie de teksten van het album Dromers van Fluisteraars? Kan het online nergens vinden, en zou graag willen weten wat nu de tekst is. Ik kan wel wat verstaan maar lang niet alles.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Plaats reactie