Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » do nov 05, 2020 7:01 pm

Dat is het ja.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » do nov 05, 2020 7:02 pm

Cool. Ik ga het aanstonds eens luisteren.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr nov 06, 2020 9:16 am

Voor het volk dat meer muziek in de trant van Nusquama, Vuur & Zijde, Fluisteraars etc. nodig heeft: het debuut van Silver Knife is uit, met leden van Laster, Nusquama, Hypothermia en ook onze man Déhà. Gruizig, maar uplifting.

Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr nov 06, 2020 9:55 am

AmnesJAn schreef: do nov 05, 2020 6:48 pm
Krimhild schreef: ma sep 07, 2020 6:11 pm Advent Sorrow - Pestilence shall come
Topnummer is dat! Helaas is die band volgens mij ook ter ziele.

Even je link gefixt (je moet de volledige url hebben, niet diegene die YouTube afkort). Niet mis, dat nummer, ik kan vooral het einde goed waarderen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » vr nov 06, 2020 10:00 am

Dank!
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr nov 06, 2020 1:36 pm

Hieronimus schreef: vr nov 06, 2020 9:16 am en ook onze man Déhà. Gruizig, maar uplifting.
Déhà?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr nov 06, 2020 1:49 pm

https://www.metal-archives.com/artists/ ... %A0/109852

Schijnbaar op dit moment actief in 23 bands, soms met meerdere releases per jaar. Over het algemeen hoge kwaliteit, en geloof mij niet op mijn woord, maar ook vooral Draconian: https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=11084.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » vr nov 20, 2020 6:18 pm

Ons nieuwe album is nu in zijn geheel te beluisteren via Youtube.

לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr nov 20, 2020 8:13 pm

Hieronimus schreef: vr nov 06, 2020 1:49 pm https://www.metal-archives.com/artists/ ... %A0/109852

Schijnbaar op dit moment actief in 23 bands, soms met meerdere releases per jaar. Over het algemeen hoge kwaliteit, en geloof mij niet op mijn woord, maar ook vooral Draconian: https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=11084.
Ik vind vooral dat album van We All Die (Laughing) echt pure genialiteit. Tijd dat ie daar eens een opvolger van maakt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Kees » vr dec 11, 2020 3:58 pm

In deze coronatijden heb ik nauwelijks blackmetal geluisterd; het jaar is al zwartgallig genoeg. Het album van NITE, ''Darkness - Silence - Mirror - Flame'' vond wel erg prettig om naar te luisteren.

Stuwende melodieën met Idle Hands-achtig gothic 80s sfeertje, heavy metal-achtig gitaarwerk (wat wil je met de gitarist van Dawnbringer en High Spirits) en niet-irritante zang. Blackmetal for the masses:

https://nitemetal.bandcamp.com/album/da ... rror-flame

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr dec 11, 2020 5:01 pm

Kees schreef: vr dec 11, 2020 3:58 pm In deze coronatijden heb ik nauwelijks blackmetal geluisterd; het jaar is al zwartgallig genoeg. Het album van NITE, ''Darkness - Silence - Mirror - Flame'' vond wel erg prettig om naar te luisteren.

Stuwende melodieën met Idle Hands-achtig gothic 80s sfeertje, heavy metal-achtig gitaarwerk (wat wil je met de gitarist van Dawnbringer en High Spirits) en niet-irritante zang. Blackmetal for the masses:

https://nitemetal.bandcamp.com/album/da ... rror-flame
Is dit echt black te noemen? Erg op het randje, in hetzelfde straatje als Tribulation, maar dan nog meer toegankelijk.

Begrijp me goed: ik vind het mooi spul, maar het is geen black. Het lijkt nog meer op TDB dan op black metal ^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door HighKing » vr dec 11, 2020 6:44 pm

Krimhild schreef: vr dec 11, 2020 5:01 pm Is dit echt black te noemen? Erg op het randje, in hetzelfde straatje als Tribulation, maar dan nog meer toegankelijk.

Begrijp me goed: ik vind het mooi spul, maar het is geen black. Het lijkt nog meer op TDB dan op black metal ^^
Triggered! Effe opzoeken straks! :D
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » vr dec 11, 2020 6:48 pm

Kees schreef: vr dec 11, 2020 3:58 pm In deze coronatijden heb ik nauwelijks blackmetal geluisterd; het jaar is al zwartgallig genoeg.
We kregen daardoor ook wel wat vragen over de titel van ons album...
Maar die titel stond al 3 jaar vast :')
לֹא אעבוד

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Kees » zo dec 13, 2020 4:05 pm

Krimhild schreef: vr dec 11, 2020 5:01 pm
Kees schreef: vr dec 11, 2020 3:58 pm In deze coronatijden heb ik nauwelijks blackmetal geluisterd; het jaar is al zwartgallig genoeg. Het album van NITE, ''Darkness - Silence - Mirror - Flame'' vond wel erg prettig om naar te luisteren.

Stuwende melodieën met Idle Hands-achtig gothic 80s sfeertje, heavy metal-achtig gitaarwerk (wat wil je met de gitarist van Dawnbringer en High Spirits) en niet-irritante zang. Blackmetal for the masses:

https://nitemetal.bandcamp.com/album/da ... rror-flame
Is dit echt black te noemen? Erg op het randje, in hetzelfde straatje als Tribulation, maar dan nog meer toegankelijk.

Begrijp me goed: ik vind het mooi spul, maar het is geen black. Het lijkt nog meer op TDB dan op black metal ^^
Fijn dat het aanslaat :) Of het black is (wat is daar essentieel voor; tremolo-riffs?) weet ik niet en boeit me niet zo, maar ik moest het ergens onderbrengen (zoals ik Tribulation onder het kopje 'death' zou stoppen).

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Nog een band waar dat voor geldt is HAVUKRUUNU, Fins voor dat in Nederland 'coniveren-kroon' betekent (als ik Metal-Archives mag geloven). Hun tweede album (dit jaar uitgekomen) Uinuos syömein sota, dat Fins is voor het Engelse "Languish, thy war of my heart" (vertalen is een vak, dus daarom niet in het Nederlands) is een uitermate fris en verrassend album. Een mix van black, epicmetal, folk/viking en speedmetal. Referentiebands zijn Bathory, Moonsorrow, God's Tower, Mithotyn (viking-metalvoorloper van powermetal-band Falconer) en Running Wild (en misschien een rauwe versie van moderne Amorphis). Hele toegankelijke, melodieuze maar ook intense metal, die wars is van hokjesgeest een luisteraars van veel verschillende metal-subgenres kan aantrekken.

'' Translating the epic heavy metal might and fascination with lore found in the US power metal scene, the grandiosity of the Hellenic black metal scene, and the pagan sorcery of the Scandinavian and Eastern European scenes through a distinctively Finnish black metal lens, Havukruunu leaped into the ravine with swords at the ready, combining epic riffing with powerful intertwining vocal work, cloud-scraping solos, and an electrically charged rhythm section. '' https://yourlastrites.com/2020/08/17/ha ... ta-review/

https://hammerstunde.bandcamp.com/album ... -mein-sota Die Nazgul-ringgeesten op de voorkant zijn wel toepasselijk; de muziek heeft wel een episch Midden-Aarde-sfeertje.

Een van mijn favoriete 'blackmetal'-platen van dit jaar (samen met Malokarpatan) van dit jaar. Ik was getipt via de jaarlijst van een van 's werelds beste metalezines, Your Last Rites (Hiero heeft hem vast ook al gezien :): https://yourlastrites.com/2020/12/11/be ... ff-top-25/

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » ma dec 14, 2020 4:33 pm

Ik had er geen weet van dat je muziek uit deze hoek beluisterde! Goed bezig! En dan zal ik eens bekennen dat ik Your Last Rites helemaal niet kende... Malokarpatan heeft iets magisch, iets écht folklorisch zonder kitsch te zijn, wat deels ook komt doordat ze uit Slowakije komen; noem nl. nog maar eens een Slowaakse band...? Precies. Havukruunu moet ik nog eens beluisteren, het voorgaande album viel in eerste instantie beter in de smaak.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heidewolf » ma dec 14, 2020 4:38 pm

Ik heb gisteren de nieuwe van Inquisition 'Black mass for a mass grave's eens geluisterd. Best lekker plaatje. Geen razende blek, maar wat meer sfeervolle songs. Ze zitten best simpel in elkaar en hebben geen supermooie melodieën, maar zijn wel effect in het creëren van een sfeer. Net afwisselend genoeg om niet saai te worden. Niet echt een groeiplaats, maar zeker geen slechte album voor bepaalde momenten.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » ma dec 14, 2020 4:44 pm

Hieronimus schreef: ma dec 14, 2020 4:33 pm Ik had er geen weet van dat je muziek uit deze hoek beluisterde! Goed bezig! En dan zal ik eens bekennen dat ik Your Last Rites helemaal niet kende... Malokarpatan heeft iets magisch, iets écht folklorisch zonder kitsch te zijn, wat deels ook komt doordat ze uit Slowakije komen; noem nl. nog maar eens een Slowaakse band...? Precies. Havukruunu moet ik nog eens beluisteren, het voorgaande album viel in eerste instantie beter in de smaak.
Ja joh, die Kees is een alleseter!
Ik ben hier gewoon.

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Kees » ma dec 14, 2020 10:25 pm

Hieronimus schreef: ma dec 14, 2020 4:33 pm Ik had er geen weet van dat je muziek uit deze hoek beluisterde! Goed bezig! En dan zal ik eens bekennen dat ik Your Last Rites helemaal niet kende... Malokarpatan heeft iets magisch, iets écht folklorisch zonder kitsch te zijn, wat deels ook komt doordat ze uit Slowakije komen; noem nl. nog maar eens een Slowaakse band...? Precies. Havukruunu moet ik nog eens beluisteren, het voorgaande album viel in eerste instantie beter in de smaak.
Haha, volgens mij heb je me in dit topic onder mijn oude forumnaam Eru Iluvatar wel eens gequoot, maar dat is een tijd terug. Ik luister qua black vooral rand-dingen in het US, epische, avant-gardistische, psychedelische en progressieve spectrum. Denk aan Weakling, Ashborer, Cobalt, Meddle-era Nachtmystium, Wolves in the Throne Room, Cobalt, Saor, Ered Wethrin, Nechochwen, Enslaved, In The Woods..., Arcturus, Borknagar, Dodheimsgard, Windir, latere Emperor, Vulture Industries, Manes, Ulver, The Meads of Asphodel en A Forest of Stars. Mijn favoriete, meer kernachtige blackmetalband is wijlen Ludicra, van o.a. John Cobbett (Hammers of Misfortune, VHOL) en Aesop Dekker (Agalloch, VHOL).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » di dec 15, 2020 12:04 pm

Spreekt de band Leviathan jou niet aan? En dan vooral de albums The Tenth Level Of Suicide en Tentacles Of Whorror? Audiotechnisch misschien wat guur, maar wel vooruitstrevend en lekker slepend.

Evilfeast zou je wellicht ook kunnen aanspreken.

En nee, dit zijn geen nsbm bands :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door KoenM » di dec 15, 2020 2:35 pm

Dat Nite klinkt helemaal als mijn ding, ik ga es luisteren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Amibor » di dec 15, 2020 4:19 pm

Toch nog even een lans breken voor de laatste Abigail Williams - Walk Beyond The Dark. Wat een geweldige plaat! De band kampt sinds hun debuut met een wispelturige fanbasis. Even lijkt de band het te moeten hebben van slechts Dimmu/Cradle-gothicjes en een hoopje windmolende tunnelpubertjes, maar momenteel is de band uitgegroeid tot een grote BM-kracht, mijns inziens. De stofzuigerblekkies hebben derhalve de band links laten liggen, maar voor wie een beetje gedijt bij intelligente muziek met glasheldere productie zonder aan extremiteit en progressiviteit in te boeten moet dit toch echt een kans geven. Op de laatste hoor ik o.a. Enslaved, Imperium Dekadenz, The Great Old Ones en een vleugje late Satyricon. De muziek is dynamisch, opbouwend, bij tijd en wijle wervelwinderig en furieus, maar altijd interessant en deze plaat is dan ook een reis die van hot naar her gaat, waarbij zowel hot als her aangename lokaties zijn om te vertoeven. Doe maar braaf luisteren, het is de moeite waard. In retrospectie een van mijn favorieten van 2019.

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di dec 15, 2020 5:08 pm

Erg toffe coverart in elk geval!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11734
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Amibor » di dec 15, 2020 5:18 pm

Ja he. Mariusz Lewandowski, deed ook Bell Witch (funeral doom) - Mirror Reaper, die is nog gaver:

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » do dec 17, 2020 9:06 am

Kees schreef: ma dec 14, 2020 10:25 pm
Hieronimus schreef: ma dec 14, 2020 4:33 pm Ik had er geen weet van dat je muziek uit deze hoek beluisterde! Goed bezig! En dan zal ik eens bekennen dat ik Your Last Rites helemaal niet kende... Malokarpatan heeft iets magisch, iets écht folklorisch zonder kitsch te zijn, wat deels ook komt doordat ze uit Slowakije komen; noem nl. nog maar eens een Slowaakse band...? Precies. Havukruunu moet ik nog eens beluisteren, het voorgaande album viel in eerste instantie beter in de smaak.
Haha, volgens mij heb je me in dit topic onder mijn oude forumnaam Eru Iluvatar wel eens gequoot, maar dat is een tijd terug. Ik luister qua black vooral rand-dingen in het US, epische, avant-gardistische, psychedelische en progressieve spectrum. Denk aan Weakling, Ashborer, Cobalt, Meddle-era Nachtmystium, Wolves in the Throne Room, Cobalt, Saor, Ered Wethrin, Nechochwen, Enslaved, In The Woods..., Arcturus, Borknagar, Dodheimsgard, Windir, latere Emperor, Vulture Industries, Manes, Ulver, The Meads of Asphodel en A Forest of Stars. Mijn favoriete, meer kernachtige blackmetalband is wijlen Ludicra, van o.a. John Cobbett (Hammers of Misfortune, VHOL) en Aesop Dekker (Agalloch, VHOL).
Ach natuurlijk! Ik zag je schijnbaar als een aparte entiteit en was je oorspronkelijke nickname totaal vergeten. Meer dan goede smaak, makker! (Dat zal ik vast ook al eerder hebben gezegd.) Volgens mij heb ik een tijd geleden dat Ludicra wel beluisterd, maar sloeg het niet aan. Ik geef het nog een kans, en voor alle mensen hier ook meteen:


En dat Ered Wethrin is schijnbaar een project van één van de twee lieden van Caladan Brood, ook een vrij geniaal Summoning-broertje, gebaseerd op het nóg epischere Malazan Book of the Fallen:
Front voor/der Matigheid
last.fm

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Kees » do dec 17, 2020 11:31 am

@Hiero: Thanks, ook voor Caladan Brood. Ik kende de band al, maar nooit goed beluisterd. Zal dat eens gaan doen. Inderdaad, personage uit 'The Malazan Book of the Fallen'! Mocht je het interesseren: negen jaar geleden heb ik een relatief uitgebreid artikel over de reeks geschreven (nadat ik het laatste deel had gelezen). Mocht je interesse hebben (het bevat geen noemswaardige spoilers): https://tastelessenterprise.wordpress.c ... c-fantasy/

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » vr dec 18, 2020 9:43 am

Ik vind Caladan Brood echt nul recht doen aan Malazan Book of the Fallen...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr dec 18, 2020 10:50 am

Ik vind het wel sfeervol. En ik zal ook meteen toegeven dat ik die boekenserie bij deel zes heb opgegeven, ik had er de puf gewoon niet meer voor. Heel gaaf, maar wat een doorzettingsvermogen moet je hebben...
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr dec 18, 2020 10:52 am

Ik heb vannacht gedroomd dat KoenM een kunstverzameling gedrapeerd had in de smaakvolle tuin van een zonnig Frans café. De schilderijen stonden in rijen tegen elkaar aan op de grond, of leunden nonchalant tegen een rond gietijzeren tafeltje. Het eerste schilderij in de rij bleek een enorm boek te zijn, van 80 bij 50 centimeter ofzo, waar vluchtige maar realistische tekeningen in stonden van bijvoorbeeld een jongen met pet op, allemaal in zo'n typische Rembrandt-stijl.

Ik weet nog dat ik dacht: "Hoe heeft Koen met zijn drukdrukdruk-leven tijd voor het verzamelen en uitstallen van zo'n collectie, in dat al helemaal in coronatijd?"

Ondertussen zaten er meerdere groepjes in de tuin gemoedelijk te lachen en drinken, totaal niet op corona-afstand.

Wat een idioot inconsistente droom. (Dit is een grapje hoor - dromen zijn altijd inconsistent!)

Waarom post ik dat nou hier? Omdat ik zeker weet dat die droom voort komt uit mijn reactie op de conversatie van Kees en Hiero hierboven. Toen ik die had gelezen gisteravond dacht ik namelijk: Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat mensen zoveel verschillende bands en boeken kennen? Ik kan dat allemaal niet bijhouden. Ik zou er best graag over mee willen kunnen praten - maar dat gaat niet snel gebeuren.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr dec 18, 2020 2:14 pm

Kan iemand even de ongemakkelijke stilte doorbreken hier?
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr dec 18, 2020 2:17 pm

...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kees
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Kees » vr dec 18, 2020 2:22 pm

Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr dec 18, 2020 2:30 pm

Kees schreef: vr dec 18, 2020 2:22 pm Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D
:D
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » vr dec 18, 2020 2:32 pm

Jeroen schreef: vr dec 18, 2020 2:17 pm...
That bastard from metalfan.nl: nooit te beroerd om het ongemak van ongemakkelijkheid te benadrukken.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr dec 18, 2020 3:02 pm

:) At your service!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Hieronimus » vr dec 18, 2020 5:24 pm

Kees schreef: vr dec 18, 2020 2:22 pm Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D
Haha, dat dus. Een kwestie van (ongezonde) obsessie. Iedereen heeft denk ik wel een domein/niche waar hij/zij meer dan nuttig veel van weet.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » vr dec 18, 2020 9:15 pm

Kees schreef: vr dec 18, 2020 2:22 pm Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D
Haha, leuk dit inderdaad en ook wel herkenbaar. Ik heb dat met trivia waar je geen klap aan hebt. Met veel dingen is mijn geheugen een totale zeef en vergeet ik dingen, maar weet wel in welk jaar, met welke line-p band X plaat Y heeft opgenomen en in welke studio. :silly:
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jan-Willem » vr dec 18, 2020 9:30 pm

Hieronimus schreef: vr dec 18, 2020 10:50 am Ik vind het wel sfeervol. En ik zal ook meteen toegeven dat ik die boekenserie bij deel zes heb opgegeven, ik had er de puf gewoon niet meer voor. Heel gaaf, maar wat een doorzettingsvermogen moet je hebben...
Respect! Ik ben ooit begonnen in de Engelse versie maar daar kwam ik niet doorheen, de serie later nog een keer een kans gegeven in het Nederlands, ik geloof dat ik de 60ste bladzij niet gehaald heb.

Ontopic:
The ruins of Beverast brengt 15 Februari als ik me niet vergis weer een plaatje uit en daarvan hebben ze een eerste nr online gezet.
https://youtu.be/46Kpo7-QzFo

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » vr dec 18, 2020 9:32 pm

AmnesJAn schreef: vr dec 18, 2020 9:15 pm
Kees schreef: vr dec 18, 2020 2:22 pm Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D
Haha, leuk dit inderdaad en ook wel herkenbaar. Ik heb dat met trivia waar je geen klap aan hebt. Met veel dingen is mijn geheugen een totale zeef en vergeet ik dingen, maar weet wel in welk jaar, met welke line-p band X plaat Y heeft opgenomen en in welke studio. :silly:
Hier nog een :)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jan-Willem » vr dec 18, 2020 9:40 pm

MadTinus schreef: vr dec 18, 2020 9:32 pm
AmnesJAn schreef: vr dec 18, 2020 9:15 pm
Kees schreef: vr dec 18, 2020 2:22 pm Wel een originele droom moet ik zeggen. Ik sta ook verbaasd dat zo veel mensen zo veel bands, of andere zaken kennen. Het is volgens mij wel een beetje een typisch mannen-dingetje (lang niet bij alle mannen, maar volgens mij veel minder bij vrouwen), al die reeksen van namen. De ogenschijnlijke heel normaal-ogende voetbaldnerds vind ik ook altijd opvallend, die tich clubs uit obscure landen kunnen opnoemen, of per EK/WK weten wie die gewonnen heeft, wat de finale was, etc. Als je ze vervolgens verteld dat die kennis je doet denken aan kennis van de meer typische nerd-achtige medemens worden ze pissig, omdat dat niet past binnen het masculine-zelfbeeld/associatie van masculiniteit met voetbal-fan zijn :D
Haha, leuk dit inderdaad en ook wel herkenbaar. Ik heb dat met trivia waar je geen klap aan hebt. Met veel dingen is mijn geheugen een totale zeef en vergeet ik dingen, maar weet wel in welk jaar, met welke line-p band X plaat Y heeft opgenomen en in welke studio. :silly:
Hier nog een :)
Dat had ik vroeger ook maar op de een of andere manier ben ik het kwijt geraakt.
Ik heb het sowieso alleen bij dingen die me kunnen interesseren.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » za dec 19, 2020 2:09 pm

Hieronimus schreef: vr dec 18, 2020 10:50 am Ik vind het wel sfeervol. En ik zal ook meteen toegeven dat ik die boekenserie bij deel zes heb opgegeven, ik had er de puf gewoon niet meer voor. Heel gaaf, maar wat een doorzettingsvermogen moet je hebben...
Ik heb ze alle tien (in het Engels) op de boekenplank staan. En ook nog de twee delen van Bauchelain en Korbal Broach.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door scorpion » do dec 31, 2020 5:10 pm

Can Bardd- the last rain.

Erg fijne black met invloeden van Agalloch/saor en caladan brood. Dus lyister je bovengenoemde bands regelmatig dan is dit zeker een aanrader.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door dako » di jan 05, 2021 7:28 am

Maakte een tikfout op Spotify, en kwam uit bij een band die Griffon heet.

Enorme kutherrie, dus jelui zal het wel leuk vinden: https://open.spotify.com/artist/44ZMj0v ... m_DhEIkBZQ
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di jan 05, 2021 8:05 am

scorpion schreef: do dec 31, 2020 5:10 pm Can Bardd- the last rain.

Erg fijne black met invloeden van Agalloch/saor en caladan brood. Dus lyister je bovengenoemde bands regelmatig dan is dit zeker een aanrader.
Welkom terug scorpion!


@daak: haha je hoorde gegil en dacht: “black metal!!”? Lief dat je aan ons dacht wel.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door dako » di jan 05, 2021 8:08 am

Dit is toch gewoon blek of wat?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di jan 05, 2021 8:09 am

Kweenie, heb nog niet geluisterd.

Het klinkt inderdaad alsof ik het betwijfel, maar dah is nie.
Laatst gewijzigd door Krimhild op di jan 05, 2021 8:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door dako » di jan 05, 2021 8:10 am

:' )
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18553
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » di jan 05, 2021 8:10 am

^^
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door MadTinus » za jan 09, 2021 10:31 pm

Kon zo gauw nog geen vermelding van dit album vinden in dit topic. Maar afgelopen december is het nieuwe album van AKHLYS (US) verschenen, getiteld "Melinoë", ik zit het nu voor de tweede keer te ondergaan. Poeh, dat is me een werkstukje. Ik kan me niet voorstellen dat er hier niet nog meer liefhebbers voor te vinden zijn. Gruwelijk intense, sfeervolle, uitgesponnen black metal waar de overtuiging en urgentie vanaf fikt. Soms doet het me een beetje aan Rebirth of Nefast (Tabernaculum) denken, al ligt het tempo bij Akhlys gemiddeld hoger. Spelniveau, geluid en voordracht zijn alle van ver bovengemiddeld niveau. Tel daar het prachtige, grimmige artwork van Denis Forkas Kostromitin (o.a. Behemoth) bij op en je weet wat je moet doen.

https://open.spotify.com/album/6NmspSSd ... RquUdlnH0g



Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Laatst gewijzigd door MadTinus op zo jan 10, 2021 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8396
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » za jan 09, 2021 10:49 pm

Fantastische plaat inderdaad. Een totale maalstroom van een nachtmerrie waar je niet uit kunt geraken. Weet nog niet of ik hem net zo goed vind als The Dreaming I, maar dat het weer een echt meesterwerk is, staat buiten kijf.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2344
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jan-Willem » za jan 16, 2021 6:06 am

Blijkbaar volledig onder mijn radar door gegaan maar Inquisition heeft op 18 december ook nog even snel een album uit gebracht.

De titel van dit album is: Black mass for a mass grave
Afbeelding
https://youtu.be/YmQNCIdLQjI

Plaats reactie