Metallica III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je het beste full length album van Metallica?

Kill 'em All
24
18%
Ride the Lightning
38
28%
Master of Puppets
32
23%
And Justice For All
18
13%
Metallica (The Black Album)
7
5%
Load
1
1%
Reload
0
Geen stemmen
St. Anger
7
5%
Death Magnetic
0
Geen stemmen
Metalli..wat? Zegt me niets
2
1%
Baggerband
6
4%
Ik zweer bij Garage Inc.
0
Geen stemmen
Ik zweer bij S/M
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 137

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metallica III

Bericht door Iron Maiden » ma sep 26, 2016 6:55 pm

Best wel een lekker nummer, een stuk beter dan Hardwired. Ben wel nieuwsgierig naar het album, maar vermoed dat het hetzelfde is als Death Magnetic. Een aantal alleraardigste nummers en de rest.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Metallica III

Bericht door Mollusk » di sep 27, 2016 12:00 am

Die solo van Kirk is best aardig. Verder val ik niet van mijn stoel uit enthousiasme.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Metallica III

Bericht door Rebellion666 » di sep 27, 2016 9:02 am

Wessel schreef:Hier in zijn geheel:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zkLzCR-a ... e=youtu.be[/youtube]
Dit is het eerste Metallica nummer in misschien wel 20 jaar waar ik écht enthousiast over ben. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het nieuwe album. Met Death Magnetic hebben ze wat mij betreft al de juiste weg ingeslagen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » di sep 27, 2016 9:15 am

Meh. Aardig en beduidend beter dan Hardwired. De melodie is catchy en Hetfield zingt goed, maar dat is het.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » di sep 27, 2016 9:54 am

Goed nummer. Stukken beter dan die vorige track. Vooral door de zang. Zowel coupletten als refreinen klinken sterk en pakkend. Gitaarwerk is vrij basic, maar er zit wel een lekkere drive in. Typisch voorbeeld van weinig franje, wel effectief. Jammer dat het kale drumspel harder in de mix staat dan de slaggitaren. Solo is weinig bijzonder, hoog priegelgehalte, maar daar hoeft Metallica het eerlijk gezegd al jaren niet meer van te hebben. Kirk is niet slecht, maar hij is sinds begin jaren negentig op hetzelfde niveau blijven steken. Dat leidt helaas tot weinig memorabele stukken die weliswaar scheuren, maar in compositorisch opzicht weinig toevoegen. Hoe dan ook, mijn indruk is positief.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9029
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » di sep 27, 2016 1:28 pm

Wat een ongelooflijk ongeïnspireerd nummer :(
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » wo sep 28, 2016 1:23 am

Niemendalletje, volkomen anoniem nummer.
Als dit van een onbekende band was geweest had er geen haan naar gekraaid.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo sep 28, 2016 9:05 am

Nee, dat gold voor het vorige nummer. Deze steekt echt best goed in elkaar, vind ik. Dat zijn overigens exact mijn woorden over het eerste vrijgegeven liedje :p.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » wo sep 28, 2016 9:45 am

yowannuzz schreef:Niemendalletje, volkomen anoniem nummer.
Als dit van een onbekende band was geweest had er geen haan naar gekraaid.
Dat geldt naar mijn mening voor bijna alles wat Metallica na 1991 heeft geproduceerd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » wo sep 28, 2016 10:14 am

Mja, toch heb ik wel respect voor de manier waarop Metallica, wars van de trends, Load en Reload maakte. Er staan echt goede muziek op die twee platen, al had ik er liever één gehad waar alle goede nummers op staan en de zooi in de kliko geflikkerd was. In mijn ogen is het daarna echt misgegaan. Het krampachtige 'back to the roots'geluid heeft Metallica artistiek echt geen goed gedaan. Daarbij: ik merk dat ik Hetfields stem echt niet meer trek. Dat geloei wat je vooral live hoort, zorgen voor rillingen. Vroegah zat er tenminste nog venijn in.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » wo sep 28, 2016 10:46 am

innuendo schreef:Mja, toch heb ik wel respect voor de manier waarop Metallica, wars van de trends, Load en Reload maakte. Er staan echt goede muziek op die twee platen, al had ik er liever één gehad waar alle goede nummers op staan en de zooi in de kliko geflikkerd was. In mijn ogen is het daarna echt misgegaan. Het krampachtige 'back to the roots'geluid heeft Metallica artistiek echt geen goed gedaan. Daarbij: ik merk dat ik Hetfields stem echt niet meer trek. Dat geloei wat je vooral live hoort, zorgen voor rillingen. Vroegah zat er tenminste nog venijn in.
Kwestie van smaak en mening. Ik ben het eerder met yowannuzz eens en wil zijn statement zelfs nog verder doortrekken naar vrijwel alle albums die zij de laatste jaren hebben gemaakt. Ik denk dat als die platen niet van het label Metallica voorzien waren geweest, dan had er geen haan naar gekraaid. Metallica wordt gewoon mega gehyped. Veel mensen kopen een Metallica plaat niet omdat de muziek zo goed is, maar simpelweg omdat het van Metallica is. Ik heb echt niets tegen Metallica, heb goede herinneringen aan de eerste 3-4 platen. Maar die hele hype vind ik echt kansloos. Het zijn, op James na (die is gewoon echt een verdomd goede en strakke rythm gitarrist), ook echt maar middelmatige muzikanten. Dan steekt het des te meer als je overal moet lezen dat bijv. Kirk zo'n wereldgitarrist zou zijn (ookal weten de echte kenners wel beter).

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Metallica III

Bericht door dako » wo sep 28, 2016 11:21 am

Maar goed, Metallica kan iets uitbrengen wat Kill Em All keihard omver rost en nog gaat driekwart van jullie zeiken dat het vroeger allemaal beter was.
Ik vind dit twee nieuwe nummers erg goed. Heus.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo sep 28, 2016 12:21 pm

Ook weer waar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Metallica III

Bericht door POS » wo sep 28, 2016 12:31 pm

yowannuzz schreef:Niemendalletje, volkomen anoniem nummer.
Als dit van een onbekende band was geweest had er geen haan naar gekraaid.
Je kan ook zeggen prima nummers, maar omdat Metallica het is wordt het iets negatiever bekeken.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metallica III

Bericht door innuendo » wo sep 28, 2016 12:58 pm

"Boehoehoe, het is Metallica, dus jullie zijn extra kritisch"


Flikker op zeg! Zet die twee nieuwe nummers naast een willekeurige track van het oude werk en het verschil is ongelooflijk groot. Als ze een topplaat uitbrengen, sta ik absoluut mee te juichen, maar ze hebben al jaren het venijn niet meer. Ze doen jaren over een album, dus je vindt er geen greintje spontaniteit meer en de productie is matig. Om maar te zwijgen over de kwaliteit van de inhoud. Tuurlijk, ik houd van het soms wat krakkemikkige geluid van de jaren tachtig. Dat klinkt in mijn oren tenminste eerlijk en oprecht. Bovendien zijn er talloze bands die hun artistieke hoogtijdagen allang achter zich hebben. Denk aan Slayer, Exodus, Megadeth, Anthrax, Maiden, Black Sabbath etc. etc. Als je ooit klassiekers afgeleverd hebt, mag je best kritisch zijn als het nieuwe werk de middelmaat niet ontstijgt. Het is waanzinnig om te lezen dat veel fans zich dat ook wel beseffen, maar het zelfs als reden aanhalen om het goed te praten. Koop die rotzooi als je dat zo graag wilt, treed vooral niet buiten je veilige wereldje, maar beschuldig niet anderen van een bekrompen visie.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » wo sep 28, 2016 12:59 pm

dako schreef:Maar goed, Metallica kan iets uitbrengen wat Kill Em All keihard omver rost en nog gaat driekwart van jullie zeiken dat het vroeger allemaal beter was.
Ik vind dit twee nieuwe nummers erg goed. Heus.
Dat vind ik echt te ver gezocht. Wederom een kwestie van smaak, maar voor mij zijn de goede songs van Metallica vanaf Load tot nu toe echt op 1 hand te tellen. Iedere band is uiteraard vrij om zijn stijl te wijzigen en de muziek te maken die ze willen, maar dan moet men wel op de koop toe nemen dat er veel mensen zijn die de nieuwe stijl of richting bagger vinden. Dat heeft niets met bashen te maken, dat is gewoon smaak. Je kunt niet verwachten dat liefhebbers van albums als Ride the Lightning of Master of Puppets de 'nieuwe' (zeg maar de afgelopen 20 jaar haha) richting van Metallica net zo geweldig vinden. Het is dus vrij kort door de bocht om te stellen dat wij nu Metallica afzeiken omdat het Metallica is. Dat is net zo bekrompen als het andere uiterste: het nieuwe Metallica album kopen en de hemel in prijzen zonder het te beluisteren alleen maar OMDAT het Metallica is..... De Metallica van nu is gewoon niet meer dezelfde band (muzikaal EN kwalitatief gezien) als 30 jaar geleden, punt!
Laatst gewijzigd door Nefarian op wo sep 28, 2016 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Metallica III

Bericht door Nefarian » wo sep 28, 2016 1:00 pm

innuendo schreef:"Boehoehoe, het is Metallica, dus jullie zijn extra kritisch"


Flikker op zeg! Zet die twee nieuwe nummers naast een willekeurige track van het oude werk en het verschil is ongelooflijk groot. Als ze een topplaat uitbrengen, sta ik absoluut mee te juichen, maar ze hebben al jaren het venijn niet meer. Ze doen jaren over een album, dus je vindt er geen greintje spontaniteit meer en de productie is matig. Om maar te zwijgen over de kwaliteit van de inhoud. Tuurlijk, ik houd van het soms wat krakkemikkige geluid van de jaren tachtig. Dat klinkt in mijn oren tenminste eerlijk en oprecht. Bovendien zijn er talloze bands die hun artistieke hoogtijdagen allang achter zich hebben. Denk aan Slayer, Exodus, Megadeth, Anthrax, Maiden, Black Sabbath etc. etc. Als je ooit klassiekers afgeleverd hebt, mag je best kritisch zijn als het nieuwe werk de middelmaat niet ontstijgt. Het is waanzinnig om te lezen dat veel fans zich dat ook wel beseffen, maar het zelfs als reden aanhalen om het goed te praten. Koop die rotzooi als je dat zo graag wilt, treed vooral niet buiten je veilige wereldje, maar beschuldig niet anderen van een bekrompen visie.
Ik heb net geprobeerd om het iets diplomatieker te omschrijven, maar helemaal mee eens!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » wo sep 28, 2016 1:08 pm

POS schreef:
yowannuzz schreef:Niemendalletje, volkomen anoniem nummer.
Als dit van een onbekende band was geweest had er geen haan naar gekraaid.
Je kan ook zeggen prima nummers, maar omdat Metallica het is wordt het iets negatiever bekeken.

Nee.
De eerste 5 platen van de band zijn zo extreem goed, dat ik altijd goede hoop heb als er nieuw werk verschijnt.
Het eerste vrijgegeven nummer heeft me ook blij verrast , en daardoor had ik positieve verwachtingen voor de rest van de plaat.
Maar dit nummer maakt me echt de pis niet lauw.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo sep 28, 2016 4:46 pm

Ik ken wel betere thrashplaten dan de eerste albums van Metallica. Maar ze waren in een aantal opzichten wel de trendsetter, dus dat geeft ze al paar streepjes voor, als het aan veel liefhebbers ligt. Goede muziek is goede muziek. En slechte nummers zijn slechte nummers. Zo vind ik de eerste vrijgegeven song een saaie en inspiratieloze rampestamper en is de tweede song in mijn ogen een heel aardig nummer met vooral gave zanglijnen en een matige gitaarsolo. Daar kun je over discussiëren tot je een ons weegt, dat verandert op dit moment waarschijnlijk niet. Kritischer zijn omdat het Metallica is? Onzin, wat mij betreft. Als Justin Timberlake opeens met een steengoed nummer voor de dag komt, boeit het me ook niet of het van hem is of een ander.

Wat wel geldt is wat meerderen hier zeggen. Als andere bands met hetzelfde nummer op de proppen waren gekomen, had er inderdaad geen haan naar gekraaid. Klopt als een bus. En zodra Metallica één of twee thrashriffs gebruikt, is het in veel ogen gelijk goed. Klopt vaak ook. Dat gebeurt toch automatisch bij de grote bands. Maakt ook geen zak uit. Elke band verdient wat mij betreft een eerlijke kans. Wie er ook in speelt en hoe de band ook moge heten. De muziek, die telt. Of niet? Iets bij voorbaat kut vinden, omdat er een bandnaam opstaat, tsja..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » wo sep 28, 2016 8:13 pm

Ik vind het een prima nummer, had ik ook gevonden als een andere band het had uitgebracht... -;)
Ik was vroeger, zoals velen, een groot fan van Metallica. Maar het geluid van de oldschool trash van de eerste 2 albums komt niet meer terug en de twee daarop volgende vernieuwende albums (in mijn optiek kwalitatief veel betere albums) komt ook niet meer terug. Ik blijf deze eerste 4 albums ook telkens als referentie gebruiken, dus helemaal euforisch ben ik met dit nieuwe werk nou ook weer niet. Maar nogmaals, verder prima stukske muziek...

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9029
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Appelflap » wo sep 28, 2016 9:04 pm

Nefarian schreef: Kwestie van smaak en mening. Ik ben het eerder met yowannuzz eens en wil zijn statement zelfs nog verder doortrekken naar vrijwel alle albums die zij de laatste jaren hebben gemaakt. Ik denk dat als die platen niet van het label Metallica voorzien waren geweest, dan had er geen haan naar gekraaid. Metallica wordt gewoon mega gehyped. Veel mensen kopen een Metallica plaat niet omdat de muziek zo goed is, maar simpelweg omdat het van Metallica is. Ik heb echt niets tegen Metallica, heb goede herinneringen aan de eerste 3-4 platen. Maar die hele hype vind ik echt kansloos. Het zijn, op James na (die is gewoon echt een verdomd goede en strakke rythm gitarrist), ook echt maar middelmatige muzikanten. Dan steekt het des te meer als je overal moet lezen dat bijv. Kirk zo'n wereldgitarrist zou zijn (ookal weten de echte kenners wel beter).
Eens. Met de toevoeging dat James naar huidge maatstaven helemaalgeen verdomd goede slaggitarist is. En dat ik 'm ook zelfs achteruit vind zijn gegaan.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo sep 28, 2016 9:15 pm

Saai nummer. Gitaarsolo springen de tranen van in mijn ogen, vreselijk.
Kirk Hammet heeft zich in al die jaren in speltechnisch opzicht totaal niet ontwikkeld. Zelfde geldt min of meer ook voor de rest.
Altijd weer die afgezaagde wah-wah solo's. Sommige mensen zeggen dat het zijn stijl is. Ik zeg dat het een manier is om je gebreken te verdoezelen.

Neem nou de nieuwe Megadeth, die veegt werkelijk waar op alle fronten dit materiaal onder het tapijt. Einde discussie.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo sep 28, 2016 9:35 pm

Ik vind Hetfield wel een goede slaggitarist. Gave techniek en eigenlijk altijd wel strak. Hij verstaat de kunst van het weglaten. Daarom vind ik het nieuwe nummer rifftechnisch wel tof. Eenvoudig doch smaakvol en effectief gearrangeerd. Maar sterker vind ik zijn zang. Met name het refrein is mooi en melodieus. Dat is toch knap bij Metallica. De nummers als geheel hoeven niet vlekkeloos te zijn, maar toch blijft het meeste je wel bij. Dat had ik met de meeste nummers van Death Magnetic in elk geval wel.

Met de opmerking over Kirk kan ik het alleen maar eens zijn. Had ik ook al gezegd. Nodeloos gepiel met dat kutpedaal. Maar voor de radioluisteraar zal het wel synoniem staan voor 'lekker ff gek', want Metallica mág.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo sep 28, 2016 10:27 pm

In principe heb ik het gevoel dat je nog behoorlijk verzachtende omstandigheden voor het nieuwe Metallica materiaal aandraagt.
Dit ontstijgt zowel speltechnisch als songtechnisch als vocaal de middenmoot niet.

Ontzettend jammer dat men "wegloopt" met shitplaten van Metallica maar The Cold van Flotsam And Jetsam dan weer niet kent.
Weer zo'n voorbeeld van een plaat die de vloer aanveegt met James en Co.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » wo sep 28, 2016 10:48 pm

Dat hoef je niet tegen Jeroen te zeggen, die gaf The Cold (terecht) een 93/100 :P

Maar goed, ik heb al eerder aangehaald dat er dit jaar door Artillery, Paradox, Vektor, Megadeth en Flotsam And Jetsam al prachtige thrashige platen zijn uitgebracht. Ik kan me niet voorstellen dat Metallica hier op artistiek vlak tegenop zal kunnen. Op commerciëel vlak zal dat wel anders zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » do sep 29, 2016 10:35 am

Ik vind het gewoon een oké nummer? Als je dat vreselijk vindt, is dat gelukkig niet mijn probleem.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » do sep 29, 2016 5:56 pm

Trek het je niet té persoonlijk aan, zo is het dan ook weer niet bedoeld.
Ik lig er verder niet wakker van.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Metallica III

Bericht door CoenV » vr sep 30, 2016 9:12 pm

Jezus, wat doen jullie allemaal weer moeilijk. Ik hoef het niet eens te luisteren om te weten dat het kut is.

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » za okt 01, 2016 10:51 pm

CoenV schreef:Jezus, wat doen jullie allemaal weer moeilijk. Ik hoef het niet eens te luisteren om te weten dat het kut is.
Ik hoef jou niet te zien om te weten dat je er niet uit ziet.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » zo okt 02, 2016 12:57 am

Haha. Dude, nee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » zo okt 02, 2016 8:38 pm

kirk hammett schreef:
CoenV schreef:Jezus, wat doen jullie allemaal weer moeilijk. Ik hoef het niet eens te luisteren om te weten dat het kut is.
Ik hoef jou niet te zien om te weten dat je er niet uit ziet.
Jij houdt je bezig met het uiterlijk van de postende mannen hier ?

Interessant gegeven.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

kirk hammett
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 11:13 pm

Re: Metallica III

Bericht door kirk hammett » zo okt 02, 2016 10:49 pm

yowannuzz schreef:
kirk hammett schreef:
CoenV schreef:Jezus, wat doen jullie allemaal weer moeilijk. Ik hoef het niet eens te luisteren om te weten dat het kut is.
Ik hoef jou niet te zien om te weten dat je er niet uit ziet.
Jij houdt je bezig met het uiterlijk van de postende mannen hier ?

Interessant gegeven.
Sterk anuz!

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Metallica III

Bericht door Loja » vr okt 07, 2016 4:00 pm

Ik vind het tweede vrijgegeven nummer ( Moth Into Flame ) best wel goed en de vorige begin ik eigenlijk ook steeds lekkerder te vinden ( alleen jammer van die k*t productie ) dus laat dat nieuwe album maar komen! :D

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » za okt 08, 2016 11:13 pm

kirk hammett schreef:
yowannuzz schreef:
kirk hammett schreef:
Ik hoef jou niet te zien om te weten dat je er niet uit ziet.
Jij houdt je bezig met het uiterlijk van de postende mannen hier ?

Interessant gegeven.
Sterk anuz!
Dankjewel, schurk.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » do okt 13, 2016 4:10 am

En toch, hè , na een paar luisterbeurten moet ik toegeven dat dat Moth into the flame nog niet eens zo slecht is.
Het mag niet eens de schoenen kussen van hun oude materiaal, maar toch is het best genietbaar.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Metallica III

Bericht door yowannuzz » ma okt 31, 2016 8:33 pm



Nummerrr 3.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » ma okt 31, 2016 9:24 pm

Ik zeg (bijna) niks :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8414
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Joris » ma okt 31, 2016 10:03 pm

Ach, leuk nummer. Lekker simpel en had ook 1 of 2 minuten korter gekund. Aardig als achtergrond muziekje, niet om aandachtig te luisteren en te analyseren. Daar is het wat te eendimensionaal voor.

Waar ik de laatste albums helemaal niets meer met hetfields zang heb (het rauwe is er wat af en het is wat te hoog geworden), heb ik me er bij dit nummer niet aan gestoord.

Solo had zo weer een copy paste kunnen zijn van een van de vele andere nummers.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Lennert » di nov 01, 2016 9:07 am

*gaap*

Hetfields zang is aardig en kopieert aardig zijn zanglijnen uit Master Of Puppets. Hoera. De rest is erg saai. Tijd om nog een keer Dystopia aan te zetten.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » di nov 01, 2016 3:49 pm

Naast wederom behoorlijk saai en nietszeggend, ook nog eens een aardig staaltje zelfplagiaat: het begin doet me aan Dyers Eve denken en die zanglijn vanaf 1:30 is toch zo uit Blackened geplukt?

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Metallica III

Bericht door raymondK » di nov 01, 2016 4:24 pm

Ik weet het niet hoor. Allemaal niet slecht, luistert eigenlijk best wel lekker weg die vrijgegeven nummers. Maar het is allemaal zo onherkenbaar, daarmee bedoel ik dat het een beetje hetzelfde klinkt, weinig spannend zeg maar.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » wo nov 02, 2016 12:02 pm

En toch denk ik dat ik, als ze in Nederland komen, gewoon weer ga, want live blijft het een feestje. Tenzij ze in het Gelredome gaan spelen, want met die toko ben ik na Maiden eerder dit jaar wel behoorlijk klaar.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door Jeroen » wo nov 02, 2016 12:54 pm

Ik wil ze ook nog altijd een keer live zien, bij voorkeur een losse show. Of de plaat nu kut is of niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » wo nov 02, 2016 12:57 pm

Lennert schreef:*gaap*

Hetfields zang is aardig en kopieert aardig zijn zanglijnen uit Master Of Puppets. Hoera. De rest is erg saai. Tijd om nog een keer Dystopia aan te zetten.
Beetje jammer dat je er zonodig een clichématige vergelijking met Megadeth uit moet gooien. :P Of bedoel je een van die honderd andere cd's met de titel Dystopia?

Zelf vond ik de eerste twee vrijgegeven songs van het aankomende Metallica-album op het eerste gehoor een stuk beter klinken dan deze derde. Ditmaal heb ik niet eens de behoefte om de repeat-button aan te klikken. Ik ben daarom bang dat we het (verhoudingsgewijs) beste al gehoord hebben. En ook die andere twee nummers overtuigden me geenszins om Hardwired... To Self-Destruct te gaan kopen.

Maar goed, ik ben nooit een groot Metallica-fan geweest (vooral vanwege de matige zang van James Hetfield, die ik als slaggitarist wel hoog inschat). Bovendien ben ik van de generatie die bewust heeft meegemaakt hoe deze band zijn oorspronkelijke idealen (anti-videoclips en zo) te grabbel heeft gegooid en kan ik Metallica sindsdien nauwelijks serieus nemen. Dus ik behoor absoluut niet tot de doelgroep van deze release.

De liveshow op Werchter Boutique 2012, waar de groep alle nummers van het titelloze album uit 1991 speelde plus nog wat jaren tachtig klassiekers (en een onopvallende, saaie nieuwe track) was echter best amusant. Zelfs Hetfield was redelijk bij stem en Lars Ulrichs drumspel en Kirk Hammetts solo's vielen niet in negatieve zin op. Dus over een jaar of twee, als iedereen Hardwired... To Self-Destruct alweer vergeten is en Metallica terugvalt op setlists met bijna alleen maar oude songs, dan mogen ze van mij best een festival als FortaRock headlinen. Op een show met vijf of zes nieuwe songs zit ik daarentegen vooralsnog niet te wachten. Dan zit je gewoon de helft van de tijd te knikkebollen, wachtend op One of Creeping Death.
Laatst gewijzigd door Gilbert op wo nov 02, 2016 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Metallica III

Bericht door MetalDelight » wo nov 02, 2016 12:59 pm

De videoclip die bij het nieuwe nummer hoort is toch ook om te janken.

Waar Metallica vroeger furieus tekeer ging en men nog behoorlijk grensverleggend bezig was is men nu verworden tot een muzikaal niemandalletje. Vele bands, ontstaan in hetzelfde tijdperk, hebben muzikaal gezien Metallica al lang ingehaald.
Jammer dat bands als Flotsam tot op de dag van vandaag zo ondergewaardeerd zijn gebleven.

Gebruikersavatar
Splijtzwam
Berichten: 300
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:53 pm
Locatie: Druten

Re: Metallica III

Bericht door Splijtzwam » wo nov 02, 2016 8:50 pm

Ik vind die nieuwe videoclip juist wel geinig, alleen Lars moet zich niet zo aanstellen.
En wat het nieuwe nummer betreft, ook wel leuk. Inderdaad niks vernieuwend aan, maar klinkt gewoon lekker.
En dat het nieuwe werk het oude werk niet meer evenaart... tja, dat is bij zoveel grote bands uit die tijd. Alsof bands als Slayer, AC/DC of Iron Maiden dat wel lukken.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » wo nov 02, 2016 10:49 pm

Gilbert schreef:
Maar goed, ik ben nooit een groot Metallica-fan geweest (vooral vanwege de matige zang van James Hetfield, die ik als slaggitarist wel hoog inschat). Bovendien ben ik van de generatie die bewust heeft meegemaakt hoe deze band zijn oorspronkelijke idealen (anti-videoclips en zo) te grabbel heeft gegooid en kan ik Metallica sindsdien nauwelijks serieus nemen. Dus ik behoor absoluut niet tot de doelgroep van deze release.
Een vraag aan jou als iemand die er ‘toen’ bij was: hoe moet ik de populariteit van Metallica voordat The Black Album uitkwam eigenlijk voor me zien? Behoorden ze ten tijde van Master Of Puppets en AJFA al tot het metal-currriculum, waar iedereen eigenlijk wel van hield of van houden moest? In wat voor formaat zalen werd er destijds opgetreden in Nederland? M.a.w., was het toen al een band waar je als (beginnend) metalhead eigenlijk niet omheen kon?
En een aanverwante vraag: in hoeverre was er in de jaren tachtig al sprake van “The Big 4”, of werd die term toen nog niet gebezigd en is die pas later (als marketingding?) bedacht? Voor mij, en velen met mij die rond/kort na de eeuwwisseling naar metal zijn gaan luisteren, is Anthrax namelijk altijd een minder belangrijke/‘aanwezige’ band geweest dan bijvoorbeeld Testament en Exodus. Waren zij inderdaad echt (bijna) net zo populair als Metallica, Megadeth en Slayer en zoveel populairder dan andere thrashmetalbands, dat zij ten koste van anderen die vierde plaats verdiend hebben?

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22084
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metallica III

Bericht door KoenM » do nov 03, 2016 7:56 am

Ik kan niet op alles antwoorden, maar Anthrax is natuurlijk wel van grotere invloed geweest in de eerste helft van de jaren '80, toen bv. Testament nog niet eens bestond. Ook Exodus heeft hun debuut pas uitgebracht in '85, toen had Anthrax al twee full-lengths en een EP uit. Daarnaast zijn zij een vertegenwoordiger van wat "lichtere" thrash (geen goede term, maar bij gebrek aan beter). Het feit dat Exodus en Testament voor "onze" generatie groter overkomt, heeft denk ik vooral te maken met platen als The Gathering en Tempo of the Damned, wat ontzettend vette en in de metalniche zeer succesvolle platen zijn geweest. Exodus was in de jaren '80 veel kleiner dan Anthrax (denk Among the Living, Public Enemy, etc.).
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Metallica III

Bericht door Gilbert » do nov 03, 2016 10:14 am

Wessel schreef:Een vraag aan jou als iemand die er ‘toen’ bij was: hoe moet ik de populariteit van Metallica voordat The Black Album uitkwam eigenlijk voor me zien? Behoorden ze ten tijde van Master Of Puppets en AJFA al tot het metal-currriculum, waar iedereen eigenlijk wel van hield of van houden moest? In wat voor formaat zalen werd er destijds opgetreden in Nederland? M.a.w., was het toen al een band waar je als (beginnend) metalhead eigenlijk niet omheen kon?
En een aanverwante vraag: in hoeverre was er in de jaren tachtig al sprake van “The Big 4”, of werd die term toen nog niet gebezigd en is die pas later (als marketingding?) bedacht? Voor mij, en velen met mij die rond/kort na de eeuwwisseling naar metal zijn gaan luisteren, is Anthrax namelijk altijd een minder belangrijke/‘aanwezige’ band geweest dan bijvoorbeeld Testament en Exodus. Waren zij inderdaad echt (bijna) net zo populair als Metallica, Megadeth en Slayer en zoveel populairder dan andere thrashmetalbands, dat zij ten koste van anderen die vierde plaats verdiend hebben?
Eind jaren tachtig waren Iron Maiden en Metallica al de twee grootste metalbands, waar je als (beginnend) metalhead niet omheen kon. In de jaarlijkse Vuurwerk 50, een door de luisteraars van het radioprogramma Vara's Vuurwerk samengestelde lijst van de beste hardrock- en metalsongs, waren die twee groepen bijvoorbeeld al veruit het vaakst vertegenwoordigd (gevolgd door Slayer). Metallica haalde met Master Of Puppets en ...And Justice For All ook al hoge noteringen in de Nederlandse albumverkooplijsten. Wel waren Maiden en Metallica toen nog relatief "underground" en beperkte hun populariteit zich tot metalfans. Daar waar een AC/DC en Van Halen wel regelmatig op de radio te horen waren of bij MTV vertoond werden, gebeurde dat bij Metallica (en Maiden) niet of nauwelijks, buiten de (zeldzame) speciale metalprogramma's om.

Dat laatste veranderde in een keer met het titelloze album van Metallica uit 1991. Plotseling maakte de voormalige thrashformatie een rijtje videoclips bij radiovriendelijke songs als Enter Sandman, Nothing Else Matters en The Unforgiven. Het gevolg was dat de groep opeens niet meer alleen in de metal-underground razendpopulair was, maar ook in de mainstream rockscene veel fans verwierf. Dat was op zichzelf niet zo erg geweest, ware het niet dat juist Lars Ulrich en zijn collega's nog maar een paar jaar eerder in interviews onder meer eerst hadden gezegd dat ze nooit een videoclip zouden maken, en vervolgens dat het bij die ene "artistieke" videoclip voor One zou blijven. :lol: Ook was de keuze om met de van Mötley Crüe, The Cult en Kingdom Come bekende hitproducent Bob Rock in zee te gaan veelzeggend (ofschoon ik moet toegeven dat The Black Album loepzuiver klinkt.)

Ik had zelf destijds het idee dat het optreden van Metallica tijdens de (door miljoenen en miljoenen muziekliefhebbers live op televisie bekeken) Freddie Mercury-tribute het Amerikaanse gezelschap het laatste zetje gaf richting de doorbraak naar het grote mainstream publiek. Daar waar andere bands die dag vooral Queen-songs coverden, speelde Metallica gewoon doodleuk drie of vier songs van hun pasverschenen album. Van dat schaamteloze stukje zelfpromotie bij het laatste eerbetoon aan Mercury kreeg ik zelf een vieze smaak in de mond, al was ik misschien de enige en keerde James Hetfield later in de show wel op het podium terug om met de overgebleven Queen-leden Stone Cold Crazy ten gehore te brengen.

Wat Anthrax betreft, werd eind jaren tachtig inderdaad al gesproken van de "big four of thrash". Ik denk dat die omschrijving vooral was gebaseerd op Noord-Amerikaanse verkoopcijfers, al weet ik dat niet zeker. Maar ik gok dat dat de enige vier thrashmetalbands waren die indertijd in de VS een gouden of platinum album wisten te scoren. Wat Anthrax zeker geholpen heeft, is dat de groep vrij veel exposure kreeg op mainstream (Amerikaanse) radio en televisie. Zo deed de groep bijvoorbeeld een gastoptreden in de indertijd razendpopulaire tv-serie Married With Children. Als een Overkill, Exodus of Testament toen een lijntje had gehad naar Hollywood en in plaats van Anthrax in programma's als Married With Children (en late-night talkshows en dergelijke) had opgetreden, dan had de "big four" er zomaar anders kunnen uitzien of een "big five" kunnen zijn.

Hoe dan ook was Anthrax zeker in de VS destijds een behoorlijk grote band en verkochten ze waarschijnlijk ongeveer evenveel lp's en cd's als Megadeth en niet veel minder dan Slayer. Megadeth brak pas echt door naar een groter publiek met het Countdown To Extinction-album en liet daarmee tijdelijk zelfs Slayer achter zich, terwijl Anthrax na Sound Of White Noise juist een grote afgrond in dook en langzamerhand werd voorbijgestreefd door acts als Testament en Exodus. Als de term "the big four" pas in de loop van de jaren negentig in het leven was geroepen, dan zou bovendien hoogstwaarschijnlijk Pantera, Sepultura of Machine Head de vierde plaats toegewezen hebben gekregen. Het was dus absoluut al voor 1990 dat die term voor het eerst werd gebruikt.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Metallica III

Bericht door Wessel » vr nov 04, 2016 9:15 pm

Dank voor je uitleg, altijd leuk om inzicht te krijgen in de rijke historie van onze geliefde muziek!
Overigens kun je je borst nat maken, want alle nummers van het nieuwe album gaan een videoclip krijgen. :wink: Zie: http://www.metalinjection.net/latest-ne ... f-destruct

Plaats reactie