Judas Priest

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Judas Priest

Bericht door IROn » ma jan 26, 2009 10:10 am

We zijn vol zie ik opeens. Nieuwe dus.


Afijn, Nostradamus dus, waar het goedkoopst te krijgen dan?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 26, 2009 11:42 am

In Maastricht lag hij dus voor 9,99 of 3 cd's voor 25 euro bij de FRS.

Bij cdwow.nl voor 11,99 inclusief verzendkosten.
Laatst gewijzigd door Johan op ma jan 26, 2009 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 26, 2009 12:52 pm

Rob Halford registreert naam 'Metal God' voor game

Rob Halford
Judas Priest-zanger Rob Halford heeft de rechten laten vastleggen op een videospel met de titel Metal God. Die verwijst naar een nummer van de metalband, en geldt al jaren als de bijnaam van de zanger.

Ook controllers
Dat doet natuurlijk vermoeden dat er effectief een game komt van de zanger of de band, maar mogelijk wil Halford enkel de naam beschermen, meldt gamessite Kotaku. De handelsnaam werd gedeponeerd op 11 januari en beschermt 'computerspelletjes, videospelletjes en spelcontrollers voor computerspelletjes'. Ook controllers? Misschien komt er in het spoor van Aerosmith en Metallica dus een speciaal Guitar Hero- of Rock Band-spel van Judas Priest?

Zang
Hopelijk gaat het niet om een zangspel, want gezien de legendarische hoge uithalen van Halford kan dat leiden tot hoogoplopende burenruzies. (sam)
aldus de belgische nieuwssite www.hln.be
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma jan 26, 2009 1:53 pm

Judas Priest, mijn eerst echt grote concert was dat.
Ik geloof in 1983 in de Jaap Edenhal samen met Raven en Ted Nugent !
Fantastische live band !!!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma jan 26, 2009 3:40 pm

Ik vond dat Iron Maiden al jaren een uitgebluste indruk wekte op plaat maar helaas is Priest dezelfde weg ingeslagen met "Nostradamus". Ik ben echt een grote fan maar ik vind weinig goed aan dat album, trage inspiratieloze nummers met een zeer matige productie voor zo'n grote band.

Ik ben er wel bij in maart in de Heineken muzic hall vanwege de super bill met Megadeth en Testament en omdat Priest live nog wel weet te overtuigen (althans als Halford z'n dag heeft). Maar ik hoop wel op een miraculeuze wederopstanding bij een volgend album, de wtee halford solo albums vind ik in ieder geval stukken beter dan het laatste priest maakwerk, en dat terwijl ik "Angel Of retribution" op enkele vullertjes na nog een sterke comeback vond.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 26, 2009 4:21 pm

Ik vind Nostradamus een prima album, dat wel een erg lange incubatietijd vergt. De tussensongs en intro's zijn niet al te memorabel, maar er staan veel goeie, normale songs op: Prophecy, Revelations, Pestilence and plague, Death, Persecution, Exiled, Alone, Visions, Nostradamus en Future of Mankind vind ik allemaal erg gaaf.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma jan 26, 2009 4:57 pm

Ik meen dat er wtee nummers opstonden die ik acceptabel vond waaronder het titelnummer. Ik ben gewoon eerlijk, ik heb geprobeerd het album goed te vinden en een "diepere" betekenis te vinden maar ik vind het gewoon veel te zwak voor priest gerippen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » di jan 27, 2009 3:43 pm

Ik vind Nostradamus een goed album alleen véél te lang. Zo lang dat je hem bijna niet in 1 zit kunt uitluisteren. Het Devin Townsend Terria-effect :-)
Angel of Retribution vind ik zelfs zeer sterk.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma mar 16, 2009 7:54 pm

Judas Priest gaat volgens een bericht op Blabbermouth volgend jaar niet Nostradamus, maar British Steel in zijn geheel live spelen: 8)
British heavy metal legends JUDAS PRIEST will celebrate the 30th anniversary of their classic 1980 album "British Steel" by embarking on a special tour next year featuring a performance of that LP in its entirety. This information was revealed by the band's guitarists, K.K. Downing and Glenn Tipton, during an interview they gave to the Spanish web site Rafabasa.com yesterday (Sunday, March 15) prior to the Madrid concert on JUDAS PRIEST's "Priest Feast" tour. In addition, Tipton told Rafabasa.com that a "Nostradamus" tour with material exclusively from that album (featuring a full theatrical production) will now likely be postponed.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » ma mar 16, 2009 7:55 pm

Gilbert schreef:Judas Priest gaat volgens een bericht op Blabbermouth volgend jaar niet Nostradamus, maar British Steel in zijn geheel live spelen: 8)
British heavy metal legends JUDAS PRIEST will celebrate the 30th anniversary of their classic 1980 album "British Steel" by embarking on a special tour next year featuring a performance of that LP in its entirety. This information was revealed by the band's guitarists, K.K. Downing and Glenn Tipton, during an interview they gave to the Spanish web site Rafabasa.com yesterday (Sunday, March 15) prior to the Madrid concert on JUDAS PRIEST's "Priest Feast" tour. In addition, Tipton told Rafabasa.com that a "Nostradamus" tour with material exclusively from that album (featuring a full theatrical production) will now likely be postponed.
Awesome! 8) Dan zal ik zéker aanwezig zijn!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » ma mar 16, 2009 8:04 pm

3de jaar Priest op rij met een tour?!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 10:19 am

British Steel vind ik toch zo'n saai album. Rapide Fire is een van de weinige songs waar ik echt een 'Yeah, kick-ass!' gevoel bij krijg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22880
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di mar 17, 2009 10:28 am

Haha, WAT?
Toch wel m'n favoriete plaat, denk ik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 10:38 am

Ik vind de langere epische nummers (Victim Of Changes en Beyond The Realms Of Death) van Priest toch een stuk beter dan rock en rollers als Living After Midnight, Breaking The Law of anthems als United (Manowar anthems overtreffen dit soort nummers met gemak!). Goed, The Rage, Metal Gods en Steeler zijn absoluut niet slecht, maar ik vind het album alles bij elkaar behoorlijk matig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 17, 2009 11:18 am

Bah, ik vind British Steel ook maar matig. Albums als Sad Wings, Killing Machine, Stained Class, Screaming for vengeance, Defenders of the Faith en Painkiller zijn véél beter.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di mar 17, 2009 11:20 am

Ik vind British Steel ook best saai. Dit komt doordat ik de nummers te vaak gehoord heb en de muziek vaak te simpel is. Als ik het album nog weleens draai, dan geniet ik het meeste van de onbekendere nummers als Steeler en het zeer goede The Rage.
Afbeelding

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 17, 2009 11:25 am

British Steel is wat mij betreft een simpele, maar doeltreffende plaat. Genoeg gave nummers.

Ik denk dat ik 'm zo even opzet. Mocht ik van mening veranderen, dan laat ik het wel weten :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 17, 2009 11:56 am

dako schreef:Haha, WAT?
Toch wel m'n favoriete plaat, denk ik.
In dit geval ben ik het eens met Dako. Het verschil in kwaliteit met de andere klassieke Priest albums is niet groot, maar British Steel is desalniettemin mijn favoriete Priest plaat. Van begin tot eind een klassieker, dus ik kijk er naar uit dat ze hem wellicht in zijn geheel gaan spelen, inclusief de meer obscure nummers. Het enige wat op de plaat ontbreekt is een mooie (power) ballad, maar aangezien British Steel niet zo lang duurt, kunnen ze natuurlijk nog genoeg andere songs spelen naast dat album. Van mij mogen ze Nostradamus trouwens ook in zijn geheel gaan spelen hoor, maar dat trekt waarschijnlijk niet zo veel publiek.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di mar 17, 2009 12:06 pm

Ik denk zelfs dat ik British Steel na Demoltion het slechtste Judas Priest album vind en United doet mee aan de verkiezing van slechtste Judas Priest nummer. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » di mar 17, 2009 12:06 pm

Wat ook mooi zou zijn als ze suites zouden doen net als Queensrÿche.
Dus een setlist bestaande uit nummers van circa 3 albums.

Sad Wings Suite / Stained Class Suite / Screaming For Vengeance Suite

bijv.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » di mar 17, 2009 12:35 pm

British Steel is in mijn ogen eveneens een overschatte plaat. Sin after Sin, Killing Machine, Stained Class zijn allemaal klassiekers pur sang, die het bovenvermelde album ver overtreffen. Waar ik echter recent ook een zwak voor gekregen heb, is het album Point of Entry. Behalve het nummer You say yes (ongelooflijk kutnummer) zijn het m.i. allemaal fantastische nummers, vooral de eerste helft van het album. Ik vind het zeer vreemd dat dit album door zovelen wordt verguisd. Any thoughts of this?

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » di mar 17, 2009 12:55 pm

Point of Entry is ook gewoon een heel leuk Priest-album. Hot Rockin' is een van m'n favoriete nummers ooit. Het enige nummer waar ik echt heel weinig mee kan is Don't Go. Verder staan er wel wat vette klassiekers op hoor., bijv. Heading out to the Highway en natuurlijk Desert Plains (hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigher).

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » di mar 17, 2009 12:57 pm

Toen ik bijna alle Judas Priest cd's remastered opnieuw kocht, kwam ik er ook achter dat Point Of Entry best een goed album is. Vreemd genoeg spelen ze het geniale nummer Desert Plains live veels te snel. Zelf vind ik naast British Steel ook Killing Machine een wat overschat album. Vooral de cheesy zang in Take On The World en Evening Star vind ik slecht. Ik hoor op Killing Machine al duidelijk de simpele aanpak van de jaren tachtig albums en de charme van de albums ervoor mis ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di mar 17, 2009 1:00 pm

Evening Star :' )

Toevallig heb ik gister de Dvd over British Steel weer eens opgezet, kom er nu achter dat jullie het er ook over hebben. Overrated ja, maar zeker geen slecht album. Hier is en blijft de favoriet, Sad wings of destiny.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di mar 17, 2009 1:02 pm

Point Of Entry vind ik een stuk halfslachtiger dan British Steel.
Met Heading Out The Highway, Solar Angels en Desert Plains staat er wel een handjevol klassiekers op, maar de rest vind ik beduidend minder. Wel is Point Of Entry wat mij betreft nog altijd veel beter dan Demolition.

British Steel is imo een klassieker van begin tot eind. Hier worden zwaardere stukken perfect afgewisseld met wat luchtigere stukken.
Het album geeft mij iig een ultiem heavy metal gevoel. De kritiek op United en Living After Midnight begrijp ik wel, maar ik kan wel een glimlach krijgen bij het horen van deze songs.
En Breaking The Law en Metal Gods zijn niet meer uit de setlist weg te denken.
The Rage is wel het prijsstuk van de plaat.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di mar 17, 2009 1:08 pm

Overigens krijg ik bij "You don't have to be old to be wise" steeds het gevoel dat hij past bij Point of entry.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 17, 2009 1:09 pm

Hoe men ook over British Steel denkt (goed, slecht, overrated, klassieker), het is gewoon een feit dat de doorbraak bij het grote publiek pas echt kwam met deze cd. Dat zal wel de reden zijn dat er voor deze cd een speciale tournee zal komen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 17, 2009 1:13 pm

Strijdkreet schreef:Overigens krijg ik bij "You don't have to be old to be wise" steeds het gevoel dat hij past bij Point of entry.

Dat vind ik het enige matige nummer van British steel. Point of entry vind ik ook niet bijzonder.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 17, 2009 1:13 pm

Gilbert schreef:[..]

In dit geval ben ik het eens met Dako. Het verschil in kwaliteit met de andere klassieke Priest albums is niet groot, maar British Steel is desalniettemin mijn favoriete Priest plaat. Van begin tot eind een klassieker, dus ik kijk er naar uit dat ze hem wellicht in zijn geheel gaan spelen, inclusief de meer obscure nummers. Het enige wat op de plaat ontbreekt is een mooie (power) ballad, maar aangezien British Steel niet zo lang duurt, kunnen ze natuurlijk nog genoeg andere songs spelen naast dat album. Van mij mogen ze Nostradamus trouwens ook in zijn geheel gaan spelen hoor, maar dat trekt waarschijnlijk niet zo veel publiek.
Ik denk dat ze met een complete Painkiller suite meer publiek trekken eigenlijk, dat album is bij zowel jong als oud geliefd (hoewel ik er ook vrij weinig mee kan, ik ben dan toch niet zo'n gigantische Priest liefhebber).

Ik kom wel voor een complete Unleashed In The East/Studio set!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » di mar 17, 2009 1:37 pm

heb laatst nog een toelichting op de recensie van "British Steel" gegeven, was nou niet echt enthousiast.

Echt fantastische studio albums hebben ze m.i nooit gemaakt op 1 uitzondering na (Screaming for Vengeance).

Maar ja, ze hebben misschien wel het beste live album aller tijden op hun naam staan (Unleashed in the East).

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 17, 2009 7:26 pm

Ik vrees eerder voor de zang. Bij de nummers van Nostradamus haalt Rob de noten nog wel. Maar als ze een heel album uit de tijden dat hij de hoge noten nog kon halen gaan spelen, ben ik bang dat ik oorbeschermers mee moet nemen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di mar 17, 2009 8:50 pm

British Steel overrated? Onzin, de meeste metalfans hebben juist meer met de ingewikkeldere albums.

Juist de basic gaafheid van die plaat doet het hem, doeltreffend is inderdaad het juiste woord. Heerlijk zomers ook, ik kijk er alweer naar uit om hem in het zonnetje op de fiets te draaien.

Dus, tof, zo'n tour. Beter dan Nostradamus in zijn geheel in elk geval.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 17, 2009 10:11 pm

Nog een interview met K.K. Downing, over de tour:


http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=711
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

mikeclarke
Berichten: 1
Lid geworden op: di mar 17, 2009 11:10 pm

Judas Priest World released

Bericht door mikeclarke » di mar 17, 2009 11:26 pm

Deze maand heeft de launch plaats van de website www.judaspriestworld.com
De website wordt gelanceerd n a v de 40ste verjaardag van Judas Priest. Fans uit heel de wereld
werkten hier aan mee. Hierdoor konden we in bezit komen van uniek foto- en beedmateriaal
van de afgelopen 40 jaar, en op de site plaatsen.
Bijzondere aandacht werd gegeven aan het opmaken van een Factsheet.
Hier kan de bezoeker kennis maken met enkele bijzonderheden uit de cariere van de band.
Hieruit blijkt de unieke live reputatie van de band die niet minder dan 1.700 optredens
achter hun naam hebben staan.
Hiervan circuleren 1.200 bootleg opnamen.
Een ander opmerkelijk feit zijn de 275 magazine covers, afkomstig uit alle windstreken.
Zo kunnen wij o m unieke covers tonen uit Israel, Griekenland, Turkije, Zuid Korea, etc..

Iedere week wordt de website geupdate en zijn er voor de bezoeker leuke prijzen te winnen.
De website wordt onderhouden vanuit Nederland.

Voor alle verdere info:
Mike Clark
info@judaspriestworld.com

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » wo mar 18, 2009 12:19 pm

Rene schreef:Hoe men ook over British Steel denkt (goed, slecht, overrated, klassieker), het is gewoon een feit dat de doorbraak bij het grote publiek pas echt kwam met deze cd. Dat zal wel de reden zijn dat er voor deze cd een speciale tournee zal komen.
Kan ik mij in vinden. Persoonlijk vind ik British Steel verre van hun beste album, maar de invloed/impact van dit album is gigantisch. Een integrale vertolking van British Steel lijkt mij alvast super!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo mar 22, 2009 1:38 pm

Een British Steel tour juich ik toe! Dat betekend dus volgend jaar ook aanwezig zijn.
British Steel is gewoon een top album van het begin tot het eind. Zoals Iron al aangaf, de basic is juist gaaf. Niet gek doen, gewoon rocken!

Ik heb zin in morgen ben zeer benieuwd naar Priest live.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » zo mar 22, 2009 4:30 pm

Van mij zouden ze Rocka Rolla in zijn geheel mogen spelen. Dit is echt een ondergewaardeerd album. :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo apr 01, 2009 12:16 pm

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo apr 01, 2009 3:44 pm

innuendo schreef:Retro review van Turbo:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5439
Softer dan PoE, dacht het niet.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za apr 04, 2009 10:52 pm

Mijn favoriete Priest album blijft op het moment denk ik toch wel Screaming for Vengeance. Hoewel die op de voet gevolgd word door Points of Entry en British Steel. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet alles heb van Priest. Aankomende week komt Sin After Sin dan eindelijk binnen. Ben benieuwd. Sinner is iig al een geweldig nummer!
Laatst gewijzigd door Orklord op ma mei 25, 2009 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo apr 05, 2009 10:04 pm

Screaming vind ik hun meest zomerse album, echt heerlijke hardrock/metal. Hun beste blijf ik toch Stained Class vinden. Tegen Beyond The Realms Of Death kan geen ander metalnummer op.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma apr 06, 2009 1:17 pm

Vergeet "Sad Wings of Destiny" niet.

Op dit album staan 4 songs die later ook op "Unleashed in the East" staan.

Hun beste jaren 70 plaat wat mij betreft.

"Screaming for Vengeance" hun beste jaren 80 plaat, vinden dus meer mensen ook al.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 06, 2009 2:22 pm

ik vind "painkiller" met afstand het vetst, maar "defenders of the faith" wordt hier ook een beetje over het hoofd gezien. Ik vind dat een net wat vettere en stevige variant van "screaming for vengeance" een nummer als "freewheel burning" is een absolute classic natuurlijk!

Alle 70's albums zijn ook prima! vooral "sin after sin" en "stained class".
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma apr 06, 2009 3:03 pm

Alles wat Priest tot en met Painkiller heeft uitgebracht is wat mij betreft perfect (m.u.v. British Steel en Ram It Down, die vind ik beiden een stuk minder dan de rest), met als uitschieters Sad Wings, Sin After Sin, Stained Class, Killing Machine en Screaming.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di apr 07, 2009 10:28 am

Ik heb platen als Screaming For Vengeance, Defenders Of The Faith en Ram It Down al tijden niet meer gedraaid. Ze horen dan ook bij mijn minst favoriete Priest(met Halford) platen.

British Steel heb ik een maand of twee geleden nog meerdere malen beluisterd. Die beviel me in ieder geval stukken beter dan ik me herinnerde. Geweldige plaat IMO. Vanmiddag SFV en DOTF maar weer eens proberen.
It's the end of time

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mei 18, 2009 7:11 pm

British heavy metal legends JUDAS PRIEST will release a live album this summer consisting of eleven tracks — all previously unreleased in a live version. The CD is due out in July 2009 and will be entitled "A Touch Of Evil - Live". All of the tracks were recorded throughout the band's world tours in 2005 and 2008.


Best goed idee, alleen maar nummers die nog niet live zijn uitgebracht. Aan de zoveelste versie van Metal Gods en zo hebben we niet meer zoveel. Dat zal dus wel vooral veel spul zijn van de recente tournee.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma mei 18, 2009 9:25 pm

Goed idee inderdaad. Al heb ik een uiterst goede kwaliteit bootleg van de Painkiller tour liggen, waar ook heel wat niet eerder live uitgebrachte nummers opstaan. Dus ik ben benieuwd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Motörhenk
Berichten: 156
Lid geworden op: do mei 07, 2009 6:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Motörhenk » ma mei 18, 2009 10:45 pm

Mooi!
Wait for me dragon, we'll meet in the sky by fire and magic I am sworn!
[size=109][b]Hell is calling![/b][/size] We cannot be denied, fly to the blackness of the storm!
[size=125][b]We must die to be reborn![/b][/size]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mei 25, 2009 10:35 am

Afbeelding

de tracklist van die cd

01. Judas Rising
02. Hellrider
03. Between The Hammer & The Anvil
04. Riding On The Wind
05. Death
06. Beyond The Realms Of Death
07. Dissident Aggressor
08. A Touch Of Evil
09. Eat Me Alive
10. Prophecy
11. Painkiller


tsja, ik zie toch echt een paar nummers staan die o.a. op Live In London stonden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » ma mei 25, 2009 12:12 pm

Speelden ze een paar jaar geleden ook niet I'm A Rocker? Jammer dat die er dan niet op staat.
Afbeelding

Plaats reactie