Judas Priest

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Judas Priest

Bericht door IROn » di dec 07, 2010 5:52 pm

Wel verdomme, da's balen. Een van m'n favoriete bands, en live ook altijd gaaf. Ik pak zeker 1, hopelijk twee shows mee. En ik garandeer niet dat ik het droog hou als de laatste noot gespeeld is;)
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Orklord » di dec 07, 2010 6:58 pm

Dat is inderdaad balen. Ik ga ook zeker nog naar 1 show! Jemig, wat zonde.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » di dec 07, 2010 7:06 pm

Rene schreef:Ok, ik bedoel ook niet dat omdat Nostradamus slecht is dat het jammer zou zijn dat het hun laatste album zou zijn. Het is echter wel een experimenteel album voor Priest-begrippen met zeer uiteenlopende reacties onder de fans. Dan zou het juist mooi zijn om nog een laatste cd maken in de traditionele stijl waar iedere fan tevreden mee kan zijn.
'Ram It Down So The Painkiller Will Notice Your Vengeance And Cries Tears Made Of British Steel?

Enfin, hopelijk maken ze nog een pracht van een plaat (Angel of Retribution was awesome, Nostradamus was wennen, maar desalniettemin gaaf).
We'll see. Graspop wordt voor mij de laatste keer dat ik ze zal bewonderen, denk ik.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » di dec 07, 2010 8:45 pm

Ik vond Angel of Retribution verre van awesome. Eigenlijk nogal saai. Nu ben ik geen Priestfanaat, maar Nostradamus vond ik op zich helemaal geen slecht album. Afgaande op de keren dat ik ze live heb gezien met Rob Halford, kan ik alleen maar zeggen dat ik de beslissing wel snap. Qua zang was het allemaal niet jevanhet en eigenlijk lieten ze ritmisch ook steeds meer steekjes vallen. Afsluiten met nog één knalplaat zou mooi zijn, maar hoge verwachtingen heb ik niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di dec 07, 2010 10:29 pm

Tssk, het is een prachtig plaatje Jeroen. Dat kost je scenepoints
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » di dec 07, 2010 10:38 pm

Angel Of Retribution luister ik graag naar om een aantal sterke nummers zoals Judas Rising,Deal With The Devil en Hell Rider. Vooral het gitaarwerk is fenomenaal en behoort tot het beste van KK en Glenn. Ook staan er wat middelmatige songs op als Wheels Of Fire en Revolution. Geen hoogvliegers, maar luisteren zeker lekker weg. Als dat alles was, dan was AOR zeker een bovengemiddeld goede cd zijn geweest. Ware het niet dat het luisterplezier compleet vergald wordt door Lochness, een draak van een nummer die ook nog eens ontzettend lang duurt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di dec 07, 2010 10:41 pm

Vind ik juist een hoogtepunt van dat album. Elk nummer vind ik op z´n minst de moeite waard.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » di dec 07, 2010 11:21 pm

innuendo schreef:Tssk, het is een prachtig plaatje Jeroen. Dat kost je scenepoints
Schepje er bovenop?
Ik heb alleen Painkiller in huis en meer hoef ik niet :) Misschien nog een keer Nostradamus voor een prikkie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door EricMaiden » di dec 07, 2010 11:26 pm

Jeroen schreef:Misschien nog een keer Nostradamus voor een prikkie.
Al is het alleen al op de intro van de titelsong!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di dec 07, 2010 11:26 pm

Dat snap ik niet. ik denk dat je misschien nog wel wat kan met de eerste albums van Judas Priest
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » di dec 07, 2010 11:48 pm

Ik heb alleen Stained Class en Unleashed In The East. Painkiller heb ik altijd erg geforceerd gevonden en British Steel vond ik zo saai dat ik hem heb weggegeven. Unleashed In The East blijft weergaloos en Stained Class heb ik vanwege Beyond The Realsm Of Death, maar eigenlijk hoef ik alleen Sad Wings Of Destiny erbij, verder vind ik de band niet heel interessant.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » di dec 07, 2010 11:55 pm

Priest is altijd kwalitatief een rare band geweest. De albums zijn onderling wisselvallig (Stained Class vs Point Of Entry, Defenders Of The Faith vs Turbo, etc.). Maar ook goede albums hebben soms een wisselvallig karakter. Screaming For Vengeance... geweldige cd natuurlijk, maar daar staat dan ook een raar nummer als Pain & Pleasure op. Maar goed, ik ben vooral fan van het gitaarduo en Painkiller is voor mij de perfecte heavy metal-plaat. En live kunnen ze helemaal niet stuk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Judas Priest

Bericht door Blutengel » wo dec 08, 2010 9:49 am

Rene schreef:Angel Of Retribution luister ik graag naar om een aantal sterke nummers zoals Judas Rising,Deal With The Devil en Hell Rider. Vooral het gitaarwerk is fenomenaal en behoort tot het beste van KK en Glenn. Ook staan er wat middelmatige songs op als Wheels Of Fire en Revolution. Geen hoogvliegers, maar luisteren zeker lekker weg. Als dat alles was, dan was AOR zeker een bovengemiddeld goede cd zijn geweest. Ware het niet dat het luisterplezier compleet vergald wordt door Lochness, een draak van een nummer die ook nog eens ontzettend lang duurt.
Da's een van de beste Prest nummers ooit geschreven...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » wo dec 08, 2010 11:27 am

innuendo schreef:Dat snap ik niet. ik denk dat je misschien nog wel wat kan met de eerste albums van Judas Priest
Ik ken alle platen wel, maar ik ben er gewoon niet zo kapot van. Ik behoor dan toch meer tot het Maiden/Saxon kamp als het om Britse metal gaat. (Plus Cloven Hoof, Satan, Pariah en Sabbat, maar dat terzijde)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » wo dec 08, 2010 1:32 pm

Ik ken het. Ik begon met Iron Maiden, toen riepen mensen dat ik Saxon en Judas Priest dan ook wel goed zou vinden. Van Saxon een verzamelaar aangeschaft en van Priest British Steel en het kwartje viel gewoon niet. Ik miste epische sfeer of goeie teksten. Saxon was ook niet al te ingewikkeld, maar klonken in ieder geval nog heldhaftig (en hadden een gavere zanger). Ik heb geen hekel aan Priest, ik heb er gewoon niet veel mee.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Judas Priest

Bericht door alicecooper » wo dec 08, 2010 6:08 pm

De recentelijk aangekondigde Epitaph World Tour van metallegendes Judas Priest zorgde voor veel vragen en ook voor rumoer bij vele rockliefhebbers. Gaat de band uit elkaar? Is dit de laatste tour van Priest? Zijn ze van plan om ook te stoppen met muziek maken? Al deze vragen zijn beantwoord. Lees verder voor meer info.

Deze week werd de grote 'farewell tour' van Judas Pries aangekondigd, met stops op onder meer Graspop, High Voltage (UK) en Hellfest (FR). Onduidelijk was nog of dit écht het einde van de band betekent.

Een woordvoerder van de band meldde: "This is the end of Judas Priest doing major world tours – but not the end of the band, thank Heaven.", waaruit we mogen afleiden dat Priest er (voorlopig) een punt achter zet als het gaat om touren. De band gaat niet uit elkaar en de deur naar nieuw materiaal staat dus nog steeds wagenwijd open.

De Epitaph World Tour betekent dus niet het einde van Judas Priest.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Judas Priest

Bericht door IROn » wo dec 08, 2010 6:11 pm

Rene schreef:Angel Of Retribution luister ik graag naar om een aantal sterke nummers zoals Judas Rising,Deal With The Devil en Hell Rider. Vooral het gitaarwerk is fenomenaal en behoort tot het beste van KK en Glenn. Ook staan er wat middelmatige songs op als Wheels Of Fire en Revolution. Geen hoogvliegers, maar luisteren zeker lekker weg. Als dat alles was, dan was AOR zeker een bovengemiddeld goede cd zijn geweest. Ware het niet dat het luisterplezier compleet vergald wordt door Lochness, een draak van een nummer die ook nog eens ontzettend lang duurt.
Doe als ik: ontken dat nummer, zorg dat je op tijd bij de stopknop zit en je hebt een echte topplaat. Het is een bovengemiddelde plaat, met Hellrider als fenomenale afsluiter. Feit.



Oh, en deze brond meldt dat ze niet geheel stoppen, maar alleen met wereldtournees.

http://ashladan.be/artikels/3540/judas- ... -toch-niet

Geen idee wat er van waar is though, ze hebben wel vaker onbetrouwbare stukken daar.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » wo dec 08, 2010 6:32 pm

Nou ja, zeg. Lochness is gewoon een beauty! Vreemd hoe verschillend smaken immers kunnen zijn...

Anyways, één van mijn favorieten is toch wel 'Defenders of the Faith'. Gouden oudes zoals 'Painkiller', 'Ram It Down' en 'Screaming For Vengeance' zijn ook zeker lekker luisterbaar, maar gewoon net wat te vaak beluisterd, eigenlijk. :P
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » wo dec 08, 2010 6:52 pm

Jezus, ik had dat hele nummer nooit gehoord, maar moet zeggen dat het inderdaad een draak eerste klas is :shock:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » wo dec 08, 2010 7:09 pm

Loch ness is nog altijd een monster!

Anyways, nooit gedacht dat er daadwerkelijk mensen bestonden die 'Loch Ness' vreselijk vinden.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » wo dec 08, 2010 7:21 pm

Gaaf is dat heh, elk greintje van smaak zoveel mogelijk ontkennen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Judas Priest

Bericht door Blutengel » wo dec 08, 2010 8:46 pm

Black No. 1 schreef:Loch ness is nog altijd een monster!

Anyways, nooit gedacht dat er daadwerkelijk mensen bestonden die 'Loch Ness' vreselijk vinden.
Ik vind het persoonlijk een van de betere nummers die ze gemaakt hebben. Maar ik draai Nostradamus ook regelmatig... Die vind ook bijna iedereen kut

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » wo dec 08, 2010 9:23 pm

Dat is dan ook veel meer een melodieus (zelfs symfonisch hier en daar) hardrock/power metalalbum. Precies waarom het me aanspreekt. Ik kan gewoon niet zoveel met die hoekige 'van dik hout zaagt men planken' sound waar Priest doorgaans garant voor staat. Live is altijd wel leuk (met uitzondering van opa Halford, dat is gewoon treurig) , maar het nodigt me gewoon niet uit om over te gaan tot herbeluistering. Ik heb dat hetzelfde bij Accept, gek eigenlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » wo dec 08, 2010 9:38 pm

Jeroen schreef:Dat is dan ook veel meer een melodieus (zelfs symfonisch hier en daar) hardrock/power metalalbum. Precies waarom het me aanspreekt. Ik kan gewoon niet zoveel met die hoekige 'van dik hout zaagt men planken' sound waar Priest doorgaans garant voor staat. Live is altijd wel leuk (met uitzondering van opa Halford, dat is gewoon treurig) , maar het nodigt me gewoon niet uit om over te gaan tot herbeluistering. Ik heb dat hetzelfde bij Accept, gek eigenlijk.
Nostradamus is wel awesome, terwijl het zo onPriest is.

Ik heb dat trouwens ook bij bands als Accept (het nieuwe album is trouwens wel erg goed), en vooral bij Mötley Crüe.
Maar bands zoals Motörhead kan ik altijd wel gewoon waarderen, is zelfs één van m'n favorieten, eigenlijk.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Judas Priest

Bericht door Blutengel » wo dec 08, 2010 10:20 pm

Persoonlijk reken ik Priest tot een van mijn favoriete groepen. Wat mij enorm aanspreekt bij de band is de veelzijdigheid. De eerste platen hebben een zweem psychedelica over zich heen, de fameuze jaren 80 periode is gewoon onversneden (h)eerlijke metal (jaja, óók Point of Entry vind ik geweldig;-) ) en vanaf Painkiller is het beuken. Hopelijk komt er toch nog een plaat voor ze alles aan de boom hangen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » wo dec 08, 2010 10:57 pm

IROn schreef:Oh, en deze brond meldt dat ze niet geheel stoppen, maar alleen met wereldtournees.

http://ashladan.be/artikels/3540/judas- ... -toch-niet

Geen idee wat er van waar is though, ze hebben wel vaker onbetrouwbare stukken daar.
Ik heb het even uitgezocht en op de frontpage gezet (met i.t.t. dit stuk op Ashladan wel de bronvermelding):
Rob Halford gaat sowieso door met eigen band

Zoals je in het bericht over hun aangekondigde optreden op Graspop 2011 kon lezen, maakte Judas Priest gisteren bekend dat ze volgend jaar aan hun laatste wereldtoernee beginnen. Die formulering laat echter de mogelijkheid open dat het Engelse gezelschap in de toekomst nog wel met losse shows, kleinere toernees of zelfs een nieuw album op de proppen komt. De website Rockaaa.com beweert dat een woordvoerder van Judas Priest hen vandaag inderdaad gemeld heeft dat dit weliswaar de laatste grote tour wordt, maar het gelukkig niet het einde van de band betekent.

Zanger Rob Halford tempert het optimisme echter in een interview met het Amerikaanse televisiestation WGN-TV. Op de vraag of dit echt het vaarwel is, antwoordt Halford: "Ze zeggen dat alle goede dingen aan een eind komen en dat is in dit geval waarschijnlijk ook het geval." Hij benadrukt echter dat zijn andere band Halford wel gewoon doorgaat en dat dat allicht goed nieuws is. Helemaal zeker is het stoppen van Judas Priest dus nog niet, terwijl Rob Halford gelukkig sowieso nog lang geen afscheid neemt van de metalwereld.
Dit is volgens mij wat er tot nu toe bekend is. Aangezien ik Halford meer vertrouw dan "een woordvoerder van de band" lijkt het er voorlopig helaas op dat ze echt helemaal stoppen. Aan de andere kant zat Halford in die tv-show om zijn eigen band te promoten, dus misschien had hij ook gewoon geen zin om over Judas Priest te praten.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » do dec 09, 2010 12:30 am

Grappig, ik dacht serieus dat men zou stoppen met touren omdat zijn stem het live niet meer aan zou kunnen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Woutjinho » do dec 09, 2010 11:23 am

Onzekerheid... Maak dan niks bekend.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door KoenM » do dec 09, 2010 12:19 pm

Herontdekking van Priest hier. Wat een gave platen blijven dat toch.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Elessar » do dec 09, 2010 8:48 pm

Black No. 1 schreef:Loch ness is nog altijd een monster!
Loch Ness is nog altijd een meer, slimmerik.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 09, 2010 8:52 pm

He-he, d'n eerste! Congratz.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » do dec 09, 2010 9:30 pm

Volgens mij zingen ze in het nummer over Loch Ness alsof het een monster is. Klopt dus niet, nog een reden dat het een mislukt nummer is :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » vr dec 10, 2010 11:08 am

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Judas Priest

Bericht door Dragonforce » vr dec 10, 2010 11:17 am

Rene schreef:Volgens mij zingen ze in het nummer over Loch Ness alsof het een monster is. Klopt dus niet, nog een reden dat het een mislukt nummer is :P
De mislukking in aan jouw zijde. Loch Ness gaat over het meer waarin het monster zich zou bevinden.
LOCHNESS CONFESS YOUR TERROR OF THE DEEP
LOCHNESS DISTRESS
MALINGERS WHAT YOU KEEP
LOCHNESS PROTECTS MONSTROSITY
LOCHNESS CONFESS TO ME

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » vr dec 10, 2010 4:18 pm

Ik vind Loch Ness een gaaf nummer. Alleen is het geen "typische" Judas Priest song, maar eerder een nummer dat je op een nieuw album van Black Sabbath met Ozzy Osbourne als zanger zou verwachten. Dus ik begrijp best dat sommige Judas Priest fans niets kunnen beginnen met Loch Ness. Dat een tekst, die gericht is aan een meer en handelt over een mythisch monster, niet iedereen aanspreekt snap ik ook wel.

Tegelijkertijd vind ik het wel "typisch Judas Priest" dat ze zelden of nooit het album maken dat je van ze verwacht. Zelfs als je Loch Ness niks vindt, zou je moeten erkennen dat die compositie bewijst dat Judas Priest nooit op safe speelt. Voor de rest is Angel Of Retribution een mooi overzicht van de stijlen die Priest in de loop der tijd heeft gehad, dus wat doet het gezelschap: Ze plakken aan het einde een nummer dat voor deze band extreem lang en traag is en daarom niemand had verwacht.

Dat heb ik toch liever dan dat een band steeds hetzelfde kunstje herhaalt. Zolang AC/DC of Motörhead met lekker pakkende songs aan kwamen/komen zetten is het prima, maar op het moment dat de kwaliteit van de nummers tegenvalt is het direct een compleet overbodig album. Bij Judas Priest kun je dan tenminste nog spreken van een wellicht niet geheel geslaagd, maar in ieder geval gedurfd project (bijvoorbeeld als Loch Ness, Turbo of Nostradamus niet je smaak is).

Verder vraag ik me toch echt af waarom sommigen (misschien niet in deze draad, maar op het internet in het algemeen) zo negatief spreken over het optreden van Judas Priest op Graspop 2008. Ik was daar niet bij, maar heb ze in hetzelfde weekend gezien op Bang Your Head. Het optreden was vrij statisch en Halford zong natuurlijk niet meer als in zijn jonge jaren, maar toch herinner ik het me als een degelijk en bevredigend concert.

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Judas Priest

Bericht door velvet-vendetta » vr dec 10, 2010 4:30 pm

Gilbert schreef:Ik vind Loch Ness een gaaf nummer. Alleen is het geen "typische" Judas Priest song, maar eerder een nummer dat je op een nieuw album van Black Sabbath met Ozzy Osbourne als zanger zou verwachten. Dus ik begrijp best dat sommige Judas Priest fans niets kunnen beginnen met Loch Ness. Dat een tekst, die gericht is aan een meer en handelt over een mythisch monster, niet iedereen aanspreekt snap ik ook wel.

Tegelijkertijd vind ik het wel "typisch Judas Priest" dat ze zelden of nooit het album maken dat je van ze verwacht. Zelfs als je Loch Ness niks vindt, zou je moeten erkennen dat die compositie bewijst dat Judas Priest nooit op safe speelt. Voor de rest is Angel Of Retribution een mooi overzicht van de stijlen die Priest in de loop der tijd heeft gehad, dus wat doet het gezelschap: Ze plakken aan het einde een nummer dat voor deze band extreem lang en traag is en daarom niemand had verwacht.

Dat heb ik toch liever dan dat een band steeds hetzelfde kunstje herhaalt. Zolang AC/DC of Motörhead met lekker pakkende songs aan kwamen/komen zetten is het prima, maar op het moment dat de kwaliteit van de nummers tegenvalt is het direct een compleet overbodig album. Bij Judas Priest kun je dan tenminste nog spreken van een wellicht niet geheel geslaagd, maar in ieder geval gedurfd project (bijvoorbeeld als Loch Ness, Turbo of Nostradamus niet je smaak is).

Verder vraag ik me toch echt af waarom sommigen (misschien niet in deze draad, maar op het internet in het algemeen) zo negatief spreken over het optreden van Judas Priest op Graspop 2008. Ik was daar niet bij, maar heb ze in hetzelfde weekend gezien op Bang Your Head. Het optreden was vrij statisch en Halford zong natuurlijk niet meer als in zijn jonge jaren, maar toch herinner ik het me als een degelijk en bevredigend concert.
Daar sluit ik mij bij aan. priest is 1 van de weinige waarbij het verschil per album goed uitpakt. Eigenlijk zijn de eerste nummers die ik van priest kende van painkiller en AoR.
Toch vind ik dat ze niet Nostradamus als laatste plaat hebben, maar gewoon een lekker ouderwetse plaat als ze tot daar toe in staat zijn.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » vr dec 10, 2010 4:32 pm

Ik wacht op een officiële verklaring waarin ze bevestigen dat ze helemaal stoppen na de tour of dat er wel degelijk nog studiowerk en een incidenteel optreden kan komen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » vr dec 10, 2010 8:51 pm

Er staat een nieuwe poll op de frontpage:

Nostradamus lijkt het laatste Judas Priest album te zijn geweest. Wat was hun beste studioplaat met Rob Halford?

Stemmen kan hier: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=158.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door EricMaiden » vr dec 10, 2010 9:23 pm

Heb op Painkiller gestemd

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door lampje » vr dec 10, 2010 11:25 pm

Verder vraag ik me toch echt af waarom sommigen (misschien niet in deze draad, maar op het internet in het algemeen) zo negatief spreken over het optreden van Judas Priest op Graspop 2008. Ik was daar niet bij, maar heb ze in hetzelfde weekend gezien op Bang Your Head. Het optreden was vrij statisch en Halford zong natuurlijk niet meer als in zijn jonge jaren, maar toch herinner ik het me als een degelijk en bevredigend concert.
Ik had tijdens dat optreden op Graspop bijna medelijden met Halford, hij zong regelmatig alsof hij zijn laatste adem leek uit te persen, het was bij vlagen echt niet best naar mijn mening.
Tegelijkertijd vind ik het wel "typisch Judas Priest" dat ze zelden of nooit het album maken dat je van ze verwacht. Zelfs als je Loch Ness niks vindt, zou je moeten erkennen dat die compositie bewijst dat Judas Priest nooit op safe speelt.
Dat heb ik toch liever dan dat een band steeds hetzelfde kunstje herhaalt.
Die veelzijdigheid en het niet op safe spelen is inderdaad te prijzen. Lochness is idd zo niet Priest dat juist dat het interessant maakt. Ik heb medelijden met de mensen die alleen maar willen dat hun favo band 10 keer acher elkaar hetzefde album uitbrengt. Al kun je dan ook wel eens de plank misslaan, bijvoorbeeld Turbolover vind ik een tenenkrommende draak van een nummer.
Overigens ben ik geen Priest fan of uitgesproken liefhebber. Als metalfan heb ik de band in de loop der jaren wel gevolgd/beluisterd/bekeken. Ik geef slechts mijn bescheiden mening

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Judas Priest

Bericht door yowannuzz » vr dec 10, 2010 11:34 pm

Op Painkiller gestemd op de frontpage.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Judas Priest

Bericht door Mollusk » vr dec 10, 2010 11:42 pm

Sad Wings of Destiny blijft toch mijn favoriet, prachtige hoes ook.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » za dec 11, 2010 2:52 pm

'Defenders of the Faith' gestemd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Judas Priest

Bericht door Dragonforce » za dec 11, 2010 8:36 pm

Ik heb ook op Sad Wings Of Destiny gestemd. Maar de eerste 5 platen zijn naar mijn mening allemaal even goed.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door sanguis » zo dec 12, 2010 3:33 pm

Ook Painkiller hier.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » vr jan 28, 2011 3:47 pm

Judas Priest werkt aan nieuw materiaal

Geplaatst op 27-01-2011 om 16:57
Onderwerp: Album nieuws

Hoewel Judas Priest heeft aangekondigd dat de komende wereldtoernee hun laatste grote tour zal zijn, blijkt de band nog niet van plan om te stoppen. De Metal Gods werken momenteel aan nieuw materiaal. Hun officiële verklaring luidt dat het heel goed gaat en ze later met meer details zullen komen. Gitarist Glenn Tipton bevestigt op zijn eigen website dat de bandleden op dit moment songs aan het schrijven zijn. Ook zijn ze de setlist aan het vaststellen voor de komende tour. Naast de gebruikelijke publieksfavorieten zijn ze van plan een paar klassieke Judas Priest-songs te selecteren die ze nog niet eerder gespeeld hebben. De band treedt deze zomer op diverse festivals op, zoals Graspop, Hellfest, High Voltage en Wacken. Bovendien staan ze op dinsdag 7 juni in 013 te Tilburg. De kaartverkoop voor dat concert gaat naar verluidt erg hard.
Van de frontpage. Niet eens gezien tot vandaag. Goed nieuws! Alleen vreemd dat het daar zo lang stil over bleef!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » do feb 10, 2011 1:42 pm

Is hier nou niemand in geïnteresseerd?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » do feb 10, 2011 1:45 pm

Pas zodra het kleinood in de schappen ligt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Judas Priest

Bericht door Bleek No. 1 » do feb 10, 2011 8:27 pm

Yep. Of als er snippers van zijn te horen via MySpace.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » vr feb 11, 2011 3:59 pm

Ah ok. Ik vond het zo apart hoeveel reacties er waren op het hele farewell tour gebeuren en nu blijkt dat ze dus toch niet helemaal gaan stoppen blijft het stil.

Plaats reactie