Judas Priest

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » vr okt 25, 2013 3:45 pm

Hier meer on-topic. Dit was het relevante stukje uit de link van Aerodeth in het Fortarock thread.

Halford zei deze maand:
Judas Priest recently finished writing their 17th studio album. “It’s heavy,” Halford tells Billboard. “It’s something we think our Priest fans will be thrilled with. We know we have a reputation to maintain, and we know we have to deliver something really strong and solid. The album is going to be full of all the great things you love about Judas Priest — I don’t think I can say anything more than that without being hung, drawn and quartered.”

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Judas Priest

Bericht door Aerodeth » vr okt 25, 2013 9:45 pm

Mocht ik weer iets vinden over het nieuwe album, dan zal ik dat hier posten. Zodat iedereen up-to-date blijft :P
onderschrift

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » wo okt 30, 2013 11:35 am

Goed bezig :wink:.

Looks that Kill
Berichten: 40
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 4:57 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Looks that Kill » zo dec 29, 2013 9:50 pm

British metal legends Judas Priest want to wish their fans a very merry Christmas, and they did so by sharing some of the best news Priest fans could hope for. In the band’s Christmas message, Judas Priest confirmed that a new album will see the light of day in 2014!
Kijk, dat is goed om te horen. En zoals hierboven staat, wordt het ook een echt Priest-album, geen turbo-achtig geexperimenteer.

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Judas Priest

Bericht door Aerodeth » zo dec 29, 2013 11:36 pm

Wow, een nieuwe glam metalhead op het forum?! Gelukkig :)
onderschrift

Looks that Kill
Berichten: 40
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 4:57 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Looks that Kill » ma dec 30, 2013 6:58 am

Guilty. Mee opgegeroeid en zo. Raak je nooit meer kwijt.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 5:20 pm

De enige Priest albums die ik lange tijd heb gehad zijn Stained Class en Unleashed In The East op lp. De eerste ga ik nooit weg doen, vanwege het feit dat Beyond The Realms Of Death een van de beste Priest nummers ooit is en Unleashed In The East een album is waarop de nummers zoveel beter tot hun recht komen dan ze op studioplaat dat doen. Ik heb British Steel ooit nog aan Saxon747 weg gegeven, want ik vond buiten Rapid Fire weinig nummers echt interessant, maar na het zien van Metal Evolution heb ik toen ik met Eru in Groningen bij de Plato kwam, toch besloten toen ik Sin After Sin tegenkwam voor €5 om het nog een kans te geven.

Haat me niet Gilbert, maar ik vind Sin After Sin met uitzondering van Sinner en Dissident Agressor erg saai, krachteloos en in de vorm van Last Rose Of Summer en helemaal Here Come The Tears, twee wanstaltige ballads hebben. Het is niet dat het in de tussentijd allemaal niet zo hard meer klinkt (ik luister ook naar Blue Oyster Cult zonder problemen de laatste maanden), maar de composities zijn me teveel rock 'n roll, Halford klinkt me in de hoge regionen echt vooral beknepen ipv krachtig en het klinkt me gewoon te... tam. Ik ga het er niet bij laten zitten en sowieso Sad Wings Of Destiny, Defenders Of The Faith en Screaming For Vengeance nog proberen (die eerste heeft Victim Of Changes, een van de beste nummers ooit) en de laatste twee zitten misschien wat meer in het 'hardere spectrum', maar verder blijft maar weer extra duidelijk dat ik toch een bepaalde klik mis...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » di mei 19, 2015 6:56 pm

Wat een toeval: Ik ben net een keuzelijstje aan het samenstellen voor een "Wat is jouw favoriete Judas Priest-song?" frontpage-poll. Ik ben het er helemaal mee eens dat Beyond The Realms Of Death en Victim Of Changes tot de beste Judas Priest-tracks behoren (of eigenlijk gewoon hun twee allerbeste composities zijn). Ik vind Sin After Sin zelf weliswaar een prima plaat (inclusief Here Come The Tears), maar het is inderdaad een relatief soft album voor deze band en niet hun meest enerverende werk. Sad Wings Of Destiny heeft een soortgelijke stijl, maar meer en grotere uitschieters. Dus hopelijk vind je die wel de moeite waard.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 7:25 pm

Beyond The Realms Of Death, ah. Ideaal nummer. Ik mag Jugulator en Demolition trouwens ook best graag horen. Zal wel weer dwarsheid zijn, of vinden meer mensen die cd's goed?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » di mei 19, 2015 7:34 pm

Demolition heeft een gave opener, maar de rest kan ik niet uitzitten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 8:05 pm

Oh ja, Jugulator wil ik sowieso ook hebben!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Judas Priest

Bericht door Metalheank » di mei 19, 2015 8:09 pm

Jugulator is wel een tof album. Mijn eerste JP-album. Desodanks al jaren niet opgezet. Misschien iets te eentonig, maar ik kan me Bullet Train en Cathedral Spires wel herinneren als gave nummers.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 8:31 pm

innuendo schreef:Demolition heeft een gave opener, maar de rest kan ik niet uitzitten.
Ik vind die heavy doch melodieuze stijl wel tof. Plaat kent ook wat moderne foefjes die ik allerminst storend vind. Daarnaast hoor ik Ripper eigenlijk wat liever dan Halford. Klinkt toch wat stoerder. Vind zijn werk met Beyond Fear en Iced Earth ook uitstekend te pruimen. Heart Of A Killer van Winter's Bane is ook dik de moeite. Alleen die soloplaat vond ik niets.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » di mei 19, 2015 9:06 pm

Veel mensen vinden het vast heiligschennis, maar ik hoor Tim Owens ook veel liever dan Halford (al moet ik toegeven dat Halford's mid-range wel prettiger is).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Judas Priest

Bericht door Mollusk » di mei 19, 2015 9:13 pm

Ik heb me nog niet gewaagd aan de twee Ripper-albums.
Sad Wings of Destiny, Sin After Sin, Stained Class, Screaming For Vengeance zijn voor mij dé JP-albums.
Sin After Sin heeft Sinner, Dissident Agressor, Last Rose Of Summer en een uitstekende cover met Diamonds And Rust. Wel wat softer wellicht, maar ik luister er graag naar.
Van de week nog een keertje Rocka Rolla geluisterd. Die is toch ook zeker niet slecht. Nog meer liefhebbers van dit album?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » wo mei 20, 2015 9:52 am

Mollusk schreef:Van de week nog een keertje Rocka Rolla geluisterd. Die is toch ook zeker niet slecht. Nog meer liefhebbers van dit album?
Ja hoor, daar staat een aantal uitstekende nummers op. Vooral Dying To Meet You en Cheater draai ik graag.

Omdat de band over ruim een week aan een Europese tournee begint, luidt de frontpage-poll voor de komende zeven dagen: "Wat is jouw favoriete Judas Priest-song?" Stemmen (en reageren) kan via de volgende link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=399.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » wo mei 20, 2015 2:01 pm

Ik vind Priest nou echt zo'n band die over de gehele linie sterk is. Dit heeft voor mij ook tot gevolg dat de beste nummers erg verspreid zijn over de albums en praktisch ieder album ook wel mindere goden bevat.

Van Jugulator is de live versie van Burn in Hell trouwens zeer gaaf (Van Live in London).

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » wo mei 20, 2015 4:01 pm

Wow, is Painkiller nu echt zo verreweg het beste Judas Priest nummer? Bij veel bands is er vaak nog wel wat spanning bij favoriete nummers, maar deze strijd is bij voorbaat al gewonnen.

Ik ga toch echt liever voor Victim Of Changes (mijn keuze in de poll) en Beyond The Realm Of Death, aangezien dit beiden ook echt intelligente nummers zijn. Painkiller is zeker geen verkeerd nummer (ik prefeer de Death-versie), maar is voor mij ook weer niet dermate bijzonder. Maar goed, het rost, dat zal wel het belangrijkste zijn. Dan vond ik persoonlijk All Guns Blazing en Touch Of Evil van dat album beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » wo mei 27, 2015 2:32 pm

Dat viel natuurlijk wel te verwachten als je de gemiddelde metalfan om zijn favoriete Priestnummer vraagt. Het is toch hét ultieme metalnummer en bovendien zo'n beetje het hardste van Priest.

Als je dezelfde poll alleen onder Priest fans houdt zul je vast andere resultaten krijgen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » wo mei 27, 2015 7:54 pm

Waarom mensen voor een track als Breaking The Law of Living After Midnight kiezen is me dan helemaal een raadsel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Judas Priest

Bericht door innuendo » wo mei 27, 2015 8:22 pm

De meeste mensen gaan nou eenmaal voor de simpele stampers.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Dea Pecuniae » wo mei 27, 2015 11:00 pm

Het verbaast me altijd hoe goed hij nog kan zingen na al die jaren. Overigens ook altijd mooi om te horen als ze niet-metal zingen. De acoustische versie van Diamonds and Rust is dan ook mijn favoriet: https://www.youtube.com/watch?v=6wGlbYpBQdQ

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Wessel » do mei 28, 2015 9:37 pm

Lennert schreef:Waarom mensen voor een track als Breaking The Law of Living After Midnight kiezen is me dan helemaal een raadsel.
Heb zelf juist Breaking The Law gestemd. :mrgreen: Inderdaad een wat eendimensionale meenzinger, maar wel een nummer dat (voor mijn gevoel) de tijdsgeest/wat Priest destijds met hun muziek uit wilde dragen perfect samenvat en verwoordt.
Painkiller is met recht een klassieker en de toppositie in de poll is wat mij betreft niet onterecht, maar heb het nummer zelf véél te vaak gehoord (en uit volle borst meegeblerd) in de kroeg en dergelijke.

P.s.:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » ma jun 01, 2015 1:15 pm

Ha! Gisteren Devil's Child live gezien in Gelsenkirchen. En Peen killer, maar dat is minder verrassend. Al zou je het best verrassend kunden vinden dat Halford het nog altijd live probeert met z'n bijna pensioensgerechtigde leeftijd.

P.s. Setlist op Rock im Revier:
Battle Cry
Dragonaut
Metal Gods
Devil's Child
Victim of Changes
Halls of Valhalla
Turbo Lover
Redeemer of Souls
Jawbreaker
Breaking the Law
Hell Bent for Leather
Encore:
The Hellion
Electric Eye
Painkiller
Living After Midnight

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Judas Priest

Bericht door jeffrey » ma jun 01, 2015 2:30 pm

Priest is mijn uitzondering. Geef mij die simpele party Heavy Metal maar. Screaming! Screaming for Vengeance!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Dea Pecuniae » zo jun 07, 2015 9:08 pm

Johan schreef:Al zou je het best verrassend kunden vinden dat Halford het nog altijd live probeert met z'n bijna pensioensgerechtigde leeftijd.
En een paar jaar geleden ging dat hem nog goed af ook. Zingt hij inmiddels minder dan?

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Judas Priest

Bericht door Nefarian » ma jun 08, 2015 10:05 am

Dea Pecuniae schreef:
Johan schreef:Al zou je het best verrassend kunden vinden dat Halford het nog altijd live probeert met z'n bijna pensioensgerechtigde leeftijd.
En een paar jaar geleden ging dat hem nog goed af ook. Zingt hij inmiddels minder dan?
Ik vond hem anderhalve week geleden op Rock im Revier nog bijzonder goed bij stem, in tegenstelling tot bijv. Paul Stanley van Kiss.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » di jun 09, 2015 10:21 am

Ik heb Halford wel eens beter horen zingen, maar slecht was het zeker niet.

Ik denk niet dat hij Painkiller veel slechter zingt dan pakweg 10 jaar geleden. Live doet hij dat nummer nooit heel goed, toen niet en nu nog steeds niet, maar dat verbaast me niks gezien de buitenaardse vocals op dat nummer.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3730
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Judas Priest

Bericht door !slayer! » di jun 09, 2015 12:02 pm

Ik zoek ook nog een kaartje....

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Wessel » do okt 22, 2015 2:37 pm

Ik ben maar een 'gemiddelde' Judas Priest-fan (ik ken de essentiële albums goed, maar zal er nooit een plaat van in mijn top 10 favo albums aller tijden zetten) dus had de albums met Tim Owens nog niet eerder gecheckt, maar heb nu Demolition opstaan en dat is eigenlijk wel een heel lekker album. Ik kan me voorstellen dat veel oldschoolers zich storen aan het moderne gitaargeluid en dito groovende riffs en vibe, maar ik hoor vooral een lekker stampende, groovende metalplaat met een erg goed zingende Ripper. Wat vindt men hier van de albums met hem en welke wordt als beste gezien?

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Judas Priest

Bericht door MegaDood » do okt 22, 2015 5:21 pm

Dat zijn nou net de enige 2 JP albums die ik niet heb :D

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5788
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Judas Priest

Bericht door Mollusk » do okt 22, 2015 7:15 pm

Voor mij geldt hetzelfde. Heb me nooit gewaagd aan Judas Priest met Owens. Heb daar ook weinig behoefte aan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » do okt 22, 2015 11:11 pm

Ik dacht dat iedereen Jugulator de beste van die twee vond?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Took » do okt 22, 2015 11:36 pm

er staan een aantal erg goeie nummers op die albums, hoor. Cathedral Spires en Hell Is Home, bijvoorbeeld
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Wessel » vr okt 23, 2015 11:13 am

Hell Is Home is leuk ja. Jugulator ga ik als volgende luisteren, Burn In Hell van die plaat vind ik iig ook wel gaaf.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Judas Priest

Bericht door CoenV » za okt 24, 2015 1:07 am

Volgens mij was de Live in London DVD het eerste wat ik ooit kocht van Priest. Desondanks ben ik Jugulator en in mindere mate Demolition veel later pas gaan waarderen. Jugulator vind ik ondanks mijn voorkeur voor traditionele heavymetal een van de beste Priestalbums.
De reviews van beide albums op deze site zijn vergeeflijk, het leek wel of toentertijd iedereen min of zwakzinnig was en er je online veel minder genadeloos afgerekend werd op dom gelul.
Cathedral Spires vind ik een van de betere nummers op Jugulator. Maar ik zou eerder eender welk nummer dan ook aanraden voor een verkenner van deze shit. Burn In Hell knalt dan wellicht het hardst.

Eigenlijk moet je gewoon de livecd Live In London in huis halen. Ongeneeslijk harde kankerplaat.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Wessel » za okt 24, 2015 4:25 pm

Live In London heeft deze week (en toevallig ook vanmiddag) meermaals opgestaan, heerlijke arbeidsvitaminen. :)

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Judas Priest

Bericht door Eru Iluvatar » zo okt 25, 2015 2:49 pm

Jugalator en Demolition vind ik fantastische albums. Luister ze allebei te weinig, maar altijd nog frequenter dan de meest recente drie albums met Halford.

Live In London is een heerlijk 'Gateway Album' op Priest te leren kennen, dat was het althans voor mij, eind 2003. 'Rock In Rio' deed hetzelfde voor Maiden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » zo okt 25, 2015 8:21 pm

Prima platen inderdaad. Vind Jugulator samen met Stained Class, Unleashed In The East en Painkiller de beste Priestplaat. Demolition is ook lekker. Wat Jugulator miste aan melodie, vult die cd aan. Ook vind ik Owens een betere zanger dan Halford. Superkrachtig. Beyond Fear en Winter's Bane vind ik ook te gek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Judas Priest

Bericht door Gilbert » vr jan 05, 2018 1:25 pm

De nieuwe single Lightning Strike is al onder meer op Spotify te beluisteren. Hij klinkt erg vertrouwd. Later vandaag volgt de bijbehorende videoclip.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » zo jan 07, 2018 8:25 am

Productie is een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van Redeemer Of Souls. Verder... mwoah.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Jeroen » zo jan 07, 2018 9:33 am

Die clip is echt belachelijk. Zo wil je toch niet in beeld komen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Judas Priest

Bericht door Heidewolf » zo jan 07, 2018 9:54 am

My thoughts exactly
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Took » zo jan 14, 2018 1:50 am

kwam ik ineens langs deze op youtube:

[youtube][/youtube]
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Judas Priest

Bericht door Johan » wo jan 31, 2018 12:49 pm

Heel gaaf die live uitvoering! Geoff Tate er ook bij had ik niet direct zien aan komen. Wanneer was dit? Rond 2000-2001 zeker?

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Dimas » vr feb 02, 2018 9:59 am

Het titelnummer staat nu op de frontpage.
[youtube][/youtube]

Ik word er nog niet heel warm van.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » vr feb 02, 2018 11:20 am

Doet mij er toch vooral aan denken hoe goed Primal Fear als kloon eigenlijk is.

Leuke solo, maar voor de rest vind ik het ook niets.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Judas Priest

Bericht door Wessel » vr feb 02, 2018 6:11 pm

Het voegt (uiteraard) niets toe, maar ik vind het wel een leuk nummer!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Judas Priest

Bericht door Lennert » di mar 06, 2018 10:44 am

Lennert schreef:De enige Priest albums die ik lange tijd heb gehad zijn Stained Class en Unleashed In The East op lp. De eerste ga ik nooit weg doen, vanwege het feit dat Beyond The Realms Of Death een van de beste Priest nummers ooit is en Unleashed In The East een album is waarop de nummers zoveel beter tot hun recht komen dan ze op studioplaat dat doen. Ik heb British Steel ooit nog aan Saxon747 weg gegeven, want ik vond buiten Rapid Fire weinig nummers echt interessant, maar na het zien van Metal Evolution heb ik toen ik met Eru in Groningen bij de Plato kwam, toch besloten toen ik Sin After Sin tegenkwam voor €5 om het nog een kans te geven.

Haat me niet Gilbert, maar ik vind Sin After Sin met uitzondering van Sinner en Dissident Agressor erg saai, krachteloos en in de vorm van Last Rose Of Summer en helemaal Here Come The Tears, twee wanstaltige ballads hebben. Het is niet dat het in de tussentijd allemaal niet zo hard meer klinkt (ik luister ook naar Blue Oyster Cult zonder problemen de laatste maanden), maar de composities zijn me teveel rock 'n roll, Halford klinkt me in de hoge regionen echt vooral beknepen ipv krachtig en het klinkt me gewoon te... tam. Ik ga het er niet bij laten zitten en sowieso Sad Wings Of Destiny, Defenders Of The Faith en Screaming For Vengeance nog proberen (die eerste heeft Victim Of Changes, een van de beste nummers ooit) en de laatste twee zitten misschien wat meer in het 'hardere spectrum', maar verder blijft maar weer extra duidelijk dat ik toch een bepaalde klik mis...
Hey, gisteren Screaming For Vengeance aangeschaft en die beviel wel erg goed. We komen er wel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5381
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Judas Priest

Bericht door Rene » di mar 06, 2018 4:27 pm

Ik heb het album een paar keer beluisterd voor mijn interview met Ian Hill (hier te lezen: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=1145). En ik was zwaar onder de indruk, beste sinds Painkiller. De vrijgegeven nummers zijn vrij standaard Priest, maar passen perfect in het geheel. De plaat is behoorlijk divers en de echte klappers staan elders op het album.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie