Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 01, 2009 1:28 pm

Wat een gemierenneuk. Groove metal is toch gewoon een stijl die voortkwam uit thrash. Er zit zat thrash in de muziek op de latere platen van Pantera. De riffs maken zoveel wel duidelijk.

Echt, wat een onzin om die discussie van wat het wel is, of niet, weer op te voeren.

Laten we liever over de poll op de frontpage praten en vaststellen dat Artillery en Kreator al die laffe kopieerapparaten er vierkant uittrappen. Creatief, hier en daar speels, vet en spannend, die platen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22127
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 01, 2009 2:00 pm

Er zitten thrashriffs in ja, maar het essentiële kenmerk van thrash is volgens mij toch wel de snelheid. Het ergens niet mee eens zijn maakt iets nog geen onzin, Jeroen. Groove metal kwam voort uit thrash metal ja, maar er is toch een héél duidelijk onderscheid tussen de twee.

Op de frontpage heb ik overigens voor Lamb of God gekozen, close call met Kreator. Om de slimmeriken te snel af te zijn: LoG is geen pure thrash nee, wel thrashgerelateerd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 01, 2009 2:03 pm

Thrash heeft in mijn optiek even goed zijsprongen. Tech thrash, groove thrash, thrashcore, death thrash, funkthrash. Net als andere subgenres ook weer zijsprongen hebben.

Je moet me maar excuseren hoor, maar ik vind de hokjesgeest soms zo vermoeiend ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22127
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 01, 2009 2:14 pm

Overdreven hokjesgeest wel, maar ik schaar onder die groove metal Pantera, Machine Head etc. Dat kun je bezwaarlijk nog thrash noemen vind ik. Dat heeft toch (naast dat het metal is) bijna geen overeenkomsten met archetypische thrash als oude Slayer of Kreator?

In jouw redenering kunnen we alles net zo goed maar gewoon metal noemen dan. Of muziek.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 01, 2009 2:16 pm

Eigenlijk heb je daar best gelijk in. Goede muziek en slechte muziek. En dat is dan weer aan smaak onderhevig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22127
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di dec 01, 2009 2:18 pm

En dan komen we weer op het cliché dat hokjes toch best makkelijk zijn om grosso modo aan te geven waar bands inzitten. Een beetje metalluisteraar heeft best wat aan het onderscheid tussen iets dat op Reign in Blood lijkt of iets dat op Vulgar Display of Power lijkt.

Jeroen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 01, 2009 2:22 pm

Het is inderdaad een cirkel waar je niet zo snel uitkomt. Het maakt mij verder ook niet uit.

Tijd om weer gericht over goede muziek :P te lullen.
Hoe zit het nou met de nieuwe plaat van Toxik? Daar waren ook zoveel grote verhalen over, maar uiteindelijk is het na die Dynamo dvd weer een redelijk stille dood gestorven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di dec 01, 2009 2:25 pm

Ik ben ook geen fan van hokjes, en Pantera vanaf Cowboys From Hell is zeker (net als Lamb Of God) thrashgerelateerd. Maar er bestaat ongetwijfeld een aparte draad over Pantera, dus ik zie niet in waarom er hier gediscussieerd moet worden over die band, en dan nota bene grotendeels over hun "glam periode". Voor je het weet, wordt er in deze draad alleen nog maar gesproken over bands die meestal onder groove, half-thrash, post-thrash en New Wave Of American Heavy Metal (of hoe men het ook mag noemen) etcetera worden geschaard, en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling van een "speed/thrash metal" topic. :P

Wat de poll van Nederlandse thrash(gerelateerde) bands betreft, heb ik trouwens gestemd op LWS Inc., en dan vooral vanwege het gelijknamige nummer. Wat de poll op de frontpage betreft, gaat mijn voorkeur momenteel uit naar Kreator. Het nieuwe album van Artillery heb ik echter nog steeds niet beluisterd, dus misschien brengt die daar nog verandering in.

Wat Toxik betreft heb ik ook al een tijdje niks meer gehoord of gelezen.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di dec 01, 2009 2:54 pm

Over de frontpage poll: Ik krijg een ontzettend warm gevoel bij de nieuwe Slayer. Het album krijgt mij steeds meer in zijn greep. De songs zijn afwisselend en interessant. De band spuwt ouderwets vuur. En na het inspelen van de solo's moeten de tremoloopookjes van Hanneman en King veranderd zijn in soldeertin.

Megadeth bracht ook een sterk album uit. En A-Lex van Sepultura wist mij ook zomaar te verrassen. De ontzettend grillige hardcore/thrash maakt wat mij betreft gehakt van dat misbaksel van de Cavalera Conspiracy of de de vervelend springerige Roots herhaalsessie van Soulfly.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di dec 01, 2009 3:34 pm

KoenM schreef:Overdreven hokjesgeest wel, maar ik schaar onder die groove metal Pantera, Machine Head etc. Dat kun je bezwaarlijk nog thrash noemen vind ik. Dat heeft toch (naast dat het metal is) bijna geen overeenkomsten met archetypische thrash als oude Slayer of Kreator?

In jouw redenering kunnen we alles net zo goed maar gewoon metal noemen dan. Of muziek.
PanterA en Machine Head zou ik best thrash durven noemen, maar ik zie wat dat beterft Thrash als iets heel breeds.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo dec 02, 2009 10:40 pm

Even over de poll: beste nl thrash band? Ik denk Speedica.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22634
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 02, 2009 10:49 pm

Ik heb de nieuwe Gama Bomb een tiental keer geluisterd, en het is echt een sterke plaat geworden. Allemaal wat gevarieerder en met meer overgave ingespeeld. Met name de zanger is gegroeid!

enfin, review volgt nog.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo dec 02, 2009 10:51 pm

Goed dat je het zegt, die moet ik ook nog luisteren.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22634
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 02, 2009 10:54 pm

Zeker doen! Samen met Artillery de beste thrash metalalbum van het jaar, wat mij betreft.

En dat doet mij eraan herinneren dat ik de laatste Sacrifice nog niet gehoord heb. En eerlijk gezegd ben ik nog best benieuwd naar de nieuwe Hirax.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo dec 02, 2009 11:30 pm

Doen Ruud! De laatste Sacrifice heb ik 4 nummers van gehoord en die blaasden alles met gemak omver qua thrash dit jaar...

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo dec 02, 2009 11:36 pm

Ik heb gekozen voor Legion of The Damned. Maar vooral mede door het eerste en laatste Occult album. Dat blijven toch wel mijn favorieten qua Neerlandse Thrash. En daar strak achterna het eerste Legion of The Damned album.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 03, 2009 8:17 am

innuendo schreef:Zeker doen! Samen met Artillery de beste thrash metalalbum van het jaar, wat mij betreft.

En dat doet mij eraan herinneren dat ik de laatste Sacrifice nog niet gehoord heb. En eerlijk gezegd ben ik nog best benieuwd naar de nieuwe Hirax.
De nieuwe Sacrifice lijkt afgaande op de nummers die ik heb gehoord zeker een must. Het valt echter niet mee om een exemplaar te pakken te krijgen. Het is mij nog niet gelukt iig. Of moet hij per ongeluk nog uitgebracht worden?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Bericht door Agent » do dec 03, 2009 9:29 am

Edwynn schreef:Over de frontpage poll: Ik krijg een ontzettend warm gevoel bij de nieuwe Slayer. Het album krijgt mij steeds meer in zijn greep. De songs zijn afwisselend en interessant. De band spuwt ouderwets vuur. En na het inspelen van de solo's moeten de tremoloopookjes van Hanneman en King veranderd zijn in soldeertin.
Dikke + 1. Fantastische plaat.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do dec 03, 2009 10:54 am

Ik mag hem ook graag horen alleen het gitaargeluid is me veel te dun voor Slayer begrippen....

maar verder een prima plaat
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 03, 2009 11:32 am

Ja, geluid is wel wat dunnetjes. Tegelijkertijd klinkt het ook lekker organisch. Ik heb liever onder- dan overproductie.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do dec 03, 2009 12:55 pm

Tja ergens ben ik het met je eens maar iets vetter had het van mij wel mogen klinken. Het valt duideljik op dat bijv. "psychopathy red" een betere sound heeft dan de overige nummers op het album.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 1:16 pm

Kreator, wat een butt band is dat..en die tenenkrommende lyrics....All of the same bloooddddd, brr, die doen me gruwen.

Geef mij maar Exhorder,pantera en fucking slayer dan.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do dec 03, 2009 1:19 pm

Qua songs, riffs, productie en artwork vond ik die plaat toch echt een héél stuk beter dan de laatste Slayer cd. Ik heb em verscheidene malen gehoord en op zich vind ik em wel iets beter, maar het houdt niet over. Woorden als 'inspiratieloos' , 'kaal' en 'saai' overheersen bij mij.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 1:25 pm

Man die nieuwe slayer is geniaal. kan zo in het rijtje klassiekers Reign in blood, south of Heaven, etc.... die gortdroge productie maakt het voor mij juist helemaal af, en dan die lading solo's in dat bak geweld wat snuff is..... super gewoon, kan niet anders zeggen!
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do dec 03, 2009 1:40 pm

Jeroen schreef:Woorden als 'inspiratieloos' , 'kaal' en 'saai' overheersen bij mij.
Herken ik totaal niet. Nummers als Snuff, Psychopathy Red of het alles omvermaaiende Unit 731 kan ik met alle wil van de wereld niet inpiratieloos noemen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 1:44 pm

Plus Slayer heeft een streep voor bij mij aangezien die, op wat hardcore invloeden na, hun stijl altijd trouw zijn gebleven, dat mag ook wel eens gezegd worden...Araya klinkt op de nieuwste schijf trouwens ook weer lekker opgefokt, mooi hoe die dat toch altijd weer voor elkaar krijgt. Mijns inziens zijn de mindere platen van slayer Diabolus en Christ illusion, Van die platen blijven jammer genoeg minder nummers hangen dan de overige...
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do dec 03, 2009 1:45 pm

En ik vind er weinig aan.
Dan liever Kreator of Artillery, stukken energieker, melodieuzer en muzikaal interessanter. Maar goed, mijn zegen heb je uiteraard ;)
Laatst gewijzigd door Jeroen op do dec 03, 2009 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 1:47 pm

hehe, tuurlijk man, ieder zijn ding.Ben ook wel een enorme slayer fanboy ook hoor, lol.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do dec 03, 2009 1:54 pm

Hehe, het heeft er niet zozeer mee te maken dat ik Slayer niets vind. Ik vond Christ Illusion bijvoorbeeld een ijzersterke plaat, misschien wel de beste sinds het oudere werk. Daar klopte de productie ook helemaal (dat lekkere zware geluid). Ik heb die cd veel gedraaid en soms heb ik er nog steeds plezier van. Maar goed, ik hoor meer mensen zeggen dat ze de laatste erg sterk vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » do dec 03, 2009 2:02 pm

Vergeet trouwens nog te melden dat ik burn my eyes van machine head echt een klassieker vind...de perfecte combi van hardcore agressie gemixed met thrash metal....geniaal gewoon!
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr dec 04, 2009 11:09 am

Jeroen schreef:En ik vind er weinig aan.
Dan liever Kreator of Artillery, stukken energieker, melodieuzer en muzikaal interessanter. Maar goed, mijn zegen heb je uiteraard ;)
Muzikaal insteressanter is weer echt een zeer persoonlijke mening.
Ik vind bijvoorbeeld dat thrash per definitie agressieve muziek moet zijn en dat melodie bij 9 van de 10 band JUIST ten koste gaat van de agressie en energie.

Jij houdt van supergladde "vette" producties terwijl ik die vaak steriel en dichtgemeerd vind. In dat opzicht vind ik de nieuwe Slayer absoluut een stuk verfrissender dan de nieuwe (IMO zwakke) Kreator plaat.

Dat gezegd hebbende had ik ook wel een iets vetter gitaargeluid en wat gedefinieerder drumsgeluid gehoord op een Slayer plaat (bij psychopathy red klopt het overigens wel allemaal). Ik snap de intentie van de productie absoluut maar het het m.i. ook wel iets vetter mogen klinken.

Ik vind niet dat je van thrash metal bands power metal bands met meer "speed" een lagere zang moet maken, maar goed dat is mijn mening. Techniek en melodie zijn niet het enige dat muziek "interessant" kunnen maken....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 11:18 am

Nah, dat is kolder. Ik kan bijvoorbeeld prima uit de voeten met de oude werken van Kreator, Slayer en Destruction, ook bepaald geen gladde sound, of zelfs een band als Poison.

Ik vind de nieuwe Slayer vooral zwak vanwege het songmateriaal. Het doet me niets. Ik hou er van als een band wat meer doet dan alleen maar rossen. Dat kan ook leuk zijn, maar niet voor mij. Ik heb graag afwisseling in de sound en dat vond ik wat de laatste Slayer plaat betreft toch regelmatig ver te zoeken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr dec 04, 2009 12:23 pm

Ik vraag me echt af of je Slayer mp3tjes niet verkeerd getagged zijn. Ik kan best begrijpen dat het songmateriaal je niet aanspreekt, maar World Painted Blood is allesbehalve alleen maar rossen. Zoveel afwisseling als hier heb ik sinds Seasons In The Abyss niet meer gehoord. Zelfs Tom Araya brengt meer afwisseling in zijn vocalen. Dat heeft ie op South Of Heaven voor het laatst gedaan.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 12:37 pm

Lijkt me niet, aangezien het officiële promo mp3's waren van de platenmaatschappij en die zijn doorgaans wel goed qua kwaliteit en geluid. Naast dat ik het album bij een maat heb gehoord.
Maar goed, ik ben wazig wat Slayer betreft hoor, ik vind bijvoorbeeld Divine Intervention een supergave plaat. Maar goed, dat komt ook omdat ik Slayer via die cd leerde kennen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » vr dec 04, 2009 12:47 pm

Hehe Divine Intervention IS dan ook een fucking gave plaat. Net als God hates us all, trouwens. Wat ik al zei, Diabolus en Christ illusion vind ik zelf de minste platen van Slayer.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr dec 04, 2009 1:06 pm

Jeroen, check de nieuwe Sacrifice: voor mensen zoals jij en ik die niets kunnen met de nieuwe Slayer is dat meer dan uitstekende compensatie.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 1:14 pm

Pigface schreef:Hehe Divine Intervention IS dan ook een fucking gave plaat. Net als God hates us all, trouwens. Wat ik al zei, Diabolus en Christ illusion vind ik zelf de minste platen van Slayer.
Diabolus wel ja. 'Christ Illusion' zeer zeker niet. Gave cd is dat.

@Ernst: Thnx, Sacrifice staat sowieso al tijden op de 'to checklist' , dus dat ga ik zeker even doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr dec 04, 2009 1:43 pm

Ernst schreef:Jeroen, check de nieuwe Sacrifice: voor mensen zoals jij en ik die niets kunnen met de nieuwe Slayer is dat meer dan uitstekende compensatie.
Is die überhaupt ergens te bestellen? Ik weet dat hij op een obscuur labeltje is uitgekomen, maar ik heb hem nog nergens kunnen vinden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Ernst
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr dec 04, 2009 2:11 pm

Geen idee. Ik woon tegenwoordig in Hongarije en daar laat ik niets bezorgen qua bestelling; de postbodes hier hebben de prettige gewoonte alle pakketjes richting niet-Hongaren preventief te openen en uitgebreid te bestuderen....

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 2:12 pm

Klinkt wel lekker in ieder geval. Moet het nog wel wat vaker luisteren (vooral de zang vind ik nog niet heel erg sterk), maar ik denk dat ik hier wel een keer wat van ga aanschaffen. Leuk bandje in ieder geval.

Vandaag ook eindelijk het debuut van Evildead binnengekregen, na een hoop gedonder met de verzending (vermist in de Deutsche Post) waardoor het uiteindelijk nogmaals verstuurd is (aangetekend). Blij toe, want nu kan ik ook van deze storm genieten, naast The Underworld. Lekker bandje, gave combinatie van wat baldadige hardcore invloeden, thrash en wat tech/proginvloeden hier en daar in de structuren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr dec 04, 2009 2:22 pm

Ernst schreef:Geen idee. Ik woon tegenwoordig in Hongarije en daar laat ik niets bezorgen qua bestelling; de postbodes hier hebben de prettige gewoonte alle pakketjes richting niet-Hongaren preventief te openen en uitgebreid te bestuderen....
Heb je al die zeer aardige metalzaak gevonden, ergens in het centrum in een kelder? Ik ben de naam en het adres compleet vergeten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 04, 2009 3:42 pm

Ik heb trouwens nog weinig andere mensen gehoord over de laatste schijf van Paradox. Goed, het is geen hoogvlieger, maar ik denk dat liefhebbers van stevige speed metal met een moderne sound hier toch zeker wel weer wat mee kunnen. Men keert qua stijl wat meer terug naar Collision Course en dat betekent dus een wat drukkere sound en wat minder technische elementen (zoals in mijn optiek geweldig uitgewerkt op Electrify). Een leuke plaat, niet bijzonder verder, al kunnen fans van het meer hakkende werk hier vast prima mee uit de voeten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » za dec 05, 2009 4:33 am

Ik vind het een prima plaat, alleen gaat hij mij iets te snel vervelen. Na vier nummers voelt het alsof ik al meer dan een half uur zit te luisteren.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za dec 05, 2009 11:10 am

Detente heeft trouwens geen zangeres meer, want Ann Boleyn is eruit gestapt.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za dec 05, 2009 11:24 am

Jeroen schreef:Ik heb trouwens nog weinig andere mensen gehoord over de laatste schijf van Paradox. Goed, het is geen hoogvlieger, maar ik denk dat liefhebbers van stevige speed metal met een moderne sound hier toch zeker wel weer wat mee kunnen. Men keert qua stijl wat meer terug naar Collision Course en dat betekent dus een wat drukkere sound en wat minder technische elementen (zoals in mijn optiek geweldig uitgewerkt op Electrify). Een leuke plaat, niet bijzonder verder, al kunnen fans van het meer hakkende werk hier vast prima mee uit de voeten.
Vind er niet veel aan. Products Of Imagination en Heresy is meer dan genoeg voor mij.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 05, 2009 12:17 pm

Orklord schreef:Detente heeft trouwens geen zangeres meer, want Ann Boleyn is eruit gestapt.
mooi, want dat mens kan in mijn optiek totaal niet zingen, naast dat ze in de jaren 80 vakkundig de nodige bands om zeep heeft geholpen met New Renaissance.

Wie kan Dawn dan wel waardig vervangen?

Zojuist schoot op een vreemde wijze de naam van dat vrouwke van Otep binnen. Goed, ze heeft geen bijzondere (en vooral nu-metal-achtige) muziek gemaakt, maar haar schizofrene uitspattingen en wazige agressieve zangstukken deden me wel eens denken aan het gekrakeel van Dawn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » za dec 05, 2009 12:24 pm

Ik hoop niet dat dit oud nieuws is:

Reactivated San Francisco Bay Area thrashers Heathen will release their long-awaited new album, "The Evolution Of Chaos", in Japan on December 23 via King Records. The CD will be made available on January 25, 2010 in Europe and March 31, 2010 in the US via Holland's Mascot Records.

Photos from the recording sessions are available in the "Pics" section of the band's MySpace page (free registration required to view pictures).

The band's current lineup includes Lee Altus (guitar; Exodus), Kragen Lum (guitar; Prototype), Dave White (vocals), Jon Torres (bass; Angelwitch) and returning drummer Darren Minter.

"The Evolution Of Chaos" track listing:

01. Dying Season
02. Control By Chaos
03. No Stone Unturned
04. Arrows Of Agony
05. Fade Away
06. A Heroe's Welcome
07. Undone
08. Bloodkult
09. Red Tears Of Disgrace
10. Silent Nothingness

Heathen released its latest CD, "Recovered", independently in the spring of 2004. The effort featured covers of songs from Queen, Thin Lizzy, Tygers Of Pan Tang and Sweet Savage, as well as an original track, "In Memory of…" (written and dedicated to former band member Randy Laird and singer David White's brother Jeffrey).
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 05, 2009 12:43 pm

oud nieuws ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za dec 05, 2009 1:00 pm

Jeroen schreef:[..]


mooi, want dat mens kan in mijn optiek totaal niet zingen, naast dat ze in de jaren 80 vakkundig de nodige bands om zeep heeft geholpen met New Renaissance.

Wie kan Dawn dan wel waardig vervangen?

Zojuist schoot op een vreemde wijze de naam van dat vrouwke van Otep binnen. Goed, ze heeft geen bijzondere (en vooral nu-metal-achtige) muziek gemaakt, maar haar schizofrene uitspattingen en wazige agressieve zangstukken deden me wel eens denken aan het gekrakeel van Dawn.
Ik vond haar bij Hellion toch wel aardig zingen, maar eigenlijk geen idee hoe ze het bij Detente gedaan heeft.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za dec 05, 2009 1:43 pm

Orklord schreef:Detente heeft trouwens geen zangeres meer, want Ann Boleyn is eruit gestapt.
Een paar weken geleden was al bekendgemaakt dat ze een nieuwe zangeres hebben gevonden hoor, in de persoon van een zekere Tiina Teal: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=8975.

Plaats reactie