Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door MetalDelight » vr jan 02, 2015 6:07 pm

Gilbert schreef:Een update over (het derde album van) Toxik: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=13464.
Nice. Zang is verandert en ff wenne, gitaarwerk is weer als vanouds.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » za jan 03, 2015 11:46 am

Ben nog niet overtuigd...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo jan 04, 2015 9:59 am

Typisch Toxik, zij het wat moderner natuurlijk. Denk dat het nog wel wat luisterbeurten kost totdat het nieuwe materiaal goed en wel geland is. Maar ook dat is typisch Toxik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo jan 11, 2015 8:22 pm

Kent iemand de band Rampage? (Zie mijn avatar). Deze Aussies brachten in de jaren tachtig slechts één album met de naam Veil Of Mourn uit. Ze staan te boek als progressieve thrash, maar dat zit meer in de songstructuren en de details dan in het vrij rauwe geluid. Het doet mij in die zin een beetje denken aan Dark Angel (Leave Scars periode), Sadus en Blessed Death. Geen verkeerde voorbeelden. Van het album is een oogverblindende heruitgave op de markt gebracht in 2013, waarbij ook allerlei demomateriaal zit. Zeker een leuke aanrader.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » za jan 17, 2015 1:40 pm

Na een hernieuwde zoektocht binnen Teutonische Thrash, Blackthrash en, Prog Thrash en tehno Thrash blijft Sabbats Dreamweaver toch het beste wat er in dit genre is uitgebracht. Veel beter gaat het niet worden, opvallende zanglijnen met mooie melodielijnen, goede teksten en zijn smerige zang geeft het precies de goede lading 'evilness' mee.. Bakken met riffs die over je heen gedonderd worden.
"Mooi we hebben een riff geschreven waar we een prima nummer van kunnen maken, wat doen we?"
"We schrijven nog drie riffs voor de versen en dan twee voor in het refrein."
"En de intro en outro?"
"Ook een andere riff."

Vrij lastig te behappen spul, maar de aanhoudert wint laten we maar zeggen. Nu nog ff A History of a Time to come goed eigen maken.

En Watchtowers Energetic Disassembly en Destructions Eternal Devastation op twee en drie.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Sgapekop » za jan 17, 2015 1:51 pm

Gisteren heb ik Dust Bolt live gezien, wat een gave band zeg. 4 jonge honden die vette thrash spelen. [headbang]

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=RfZCQ5XBAbo[/youtube]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Took » za jan 17, 2015 1:59 pm

yep. erg gaaf.

nieuwe Evil Invaders cd komt volgende maand. en ook die is wel heel gaaf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Wessel » za jan 17, 2015 4:16 pm

Dust Bolt was leuk inderdaad, lekker enthousiast ook! Alleen de zang stond me wat tegen, deed me nogal denken aan Roger Miret van Agnostic Front en dat is geen compliment imo. :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 19, 2015 9:51 pm

Took schreef:yep. erg gaaf.

nieuwe Evil Invaders cd komt volgende maand. en ook die is wel heel gaaf.
Best leuke speed metal inderdaad, al vind ik het verre van bijzonder. Heb dat ep'tje van ze en dat luistert beslist lekker weg. Toch raak ik snel uitgeluisterd op zo'n bandje. Het vuur is er wel, maar de songs hangen van de clichés aan elkaar, waardoor het op een bepaald moment gaat vervelen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 19, 2015 11:06 pm

Kwam net dit tegen:



Authentieke oldschool speedmetal van Columbiaanse, met een erg scherpe, goede productie. Zo te zien is de voorkant gemaakt door WarCraft/StarCraft/Diablo-tekenaar Samwise Didier (ook bekend van HammerFall-voorkantjes).

Pakkende muziek. Zit wel bezieling in.


jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » wo jan 21, 2015 12:51 pm

jeffrey schreef:Na een hernieuwde zoektocht binnen Teutonische Thrash, Blackthrash en, Prog Thrash en tehno Thrash blijft Sabbats Dreamweaver toch het beste wat er in dit genre is uitgebracht. Veel beter gaat het niet worden, opvallende zanglijnen met mooie melodielijnen, goede teksten en zijn smerige zang geeft het precies de goede lading 'evilness' mee.. Bakken met riffs die over je heen gedonderd worden.
"Mooi we hebben een riff geschreven waar we een prima nummer van kunnen maken, wat doen we?"
"We schrijven nog drie riffs voor de versen en dan twee voor in het refrein."
"En de intro en outro?"
"Ook een andere riff."

Vrij lastig te behappen spul, maar de aanhoudert wint laten we maar zeggen. Nu nog ff A History of a Time to come goed eigen maken.

En Watchtowers Energetic Disassembly en Destructions Eternal Devastation op twee en drie.
Een vraag aan de Thrash kenners (Jeroen etc): Sabbat is een beetje een unieke band binnen het genre? Of lijken er meer bands op?
Allemaal even normaal doen tegen djent

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » wo jan 21, 2015 2:05 pm

Het Nederlandse Bifrost heeft er op Mythistory wel iets van weg. Een band die het checken sowieso waard is.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer78 » wo jan 21, 2015 2:36 pm

Ondanks dat Sabbat toch wel een pure thrash band is zou ik niet zozeer een band kunnen verzinnen die erop lijkt. ze hebben een tamelijk unieke sound wat ze wat mij betreft tot de beste UK thrash band ooit maakt. De eerste twee Skyclad platen klinken als Sabbat maar dat is wel een beetje logisch gezien Martin Walkyier die band begonnen is na het vertrek bij Sabbat. het derde Sabbat album (met andere zanger) vind ik trouwens niet zo heel gaaf.

Misschien dat ik toch Coroner zou kunnen noemen, die komen qua sfeer wel een beetje in de buurt en hebben ook dat uitgesponnen en de continue riffwisselingen zijn alléén wel nog effe technischer dan Sabbat, ook een geweldige band maar ook te "eigen" om nu echt als Sabbat soundalike te betitelen, maar als ik één band zou moeten noemen....en misschien toch ook Rigor Mortis, met name het eerst zelfbetitelde album, heeft ook dat eigenzinnige van Sabbat.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo jan 21, 2015 3:33 pm

Inderdaad, obscure thrash van het Europese vaste land, zoals Hexxenhaus, en misschien in mindere mate Artillery, Mekong Delta en al die exotische Oostblok-bands als Arakain, Shah, etc.

Gebruikersavatar
headbangharry
Berichten: 46
Lid geworden op: za apr 27, 2013 4:28 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door headbangharry » do jan 22, 2015 12:35 pm

Heeft er iemand nog tips voor echte speed metal bands? Dus alla Agent Steel en Exciter

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » do jan 22, 2015 12:53 pm

Holy Terror, Sabbat, Living Death, Ranger, WitchHammer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do jan 22, 2015 2:55 pm

Savage Grace, Culprit (pak progressiever), Cerebus, Amulance, Fatal Violence, Aftermath (ook wat proggiër), noem het maar op. Al zijn dat misschien meer USPM bands met een speedmetalinjectie.

En @Jeffrey: Sabbat is vooral op de eerste twee albums een volstrekt unieke band met een eigen sound. Mede door de riffstructuren en de zang van Martin. Op de derde (Mourning Has Broken) valt dat eigene wat weg. Sowieso een vrij bizarre plaat die nog ingewikkelder is dan voorheen. Misschien een beetje te. Ken veel mensen die het niet trekken. Ik vind de mix tussen hectische thrash/power en die nobele zang van Richie Desmond wel wat hebben, al kostte het wel flink wat luisterbeurten. Hexenhaus heeft op het debuut en de tweede plaat wel wat weg van de eerste twee Sabbat-albums, al steunt Hexenhaus dan al wat meer op de duistere (soms doomy) gitaarmelodieën van Mike Wead. Op Awakening en Dejavoodoo wordt het aanzienlijk progressiever. Laatstgenoemde is mijns inziens wel een briljante plaat. Maar eigenlijk is Hexenhaus sowieso fantastisch. Erg ondergewaardeerd, maar dat komt ook wel door het ontoegankelijke karakter van de muziek. Productie is ook niet altijd even top.

Een andere aanrader is het door mij reeds aangehaalde Rampage uit Australië. Stukje rauwer, maar in de basis best een progressieve band. Door de zang doet het me wel eens aan Sabbat denken. Muzikaal is het niet zo geniaal, maar de mix van rauwheid en complexe songstructuren doet het hier prima.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » do jan 22, 2015 3:24 pm

Jeroen schreef:En @Jeffrey: Sabbat is vooral op de eerste twee albums een volstrekt unieke band met een eigen sound. Mede door de riffstructuren en de zang van Martin. Op de derde (Mourning Has Broken) valt dat eigene wat weg. Sowieso een vrij bizarre plaat die nog ingewikkelder is dan voorheen. Misschien een beetje te. Ken veel mensen die het niet trekken. Ik vind de mix tussen hectische thrash/power en die nobele zang van Richie Desmond wel wat hebben, al kostte het wel flink wat luisterbeurten. Hexenhaus heeft op het debuut en de tweede plaat wel wat weg van de eerste twee Sabbat-albums, al steunt Hexenhaus dan al wat meer op de duistere (soms doomy) gitaarmelodieën van Mike Wead. Op Awakening en Dejavoodoo wordt het aanzienlijk progressiever. Laatstgenoemde is mijns inziens wel een briljante plaat. Maar eigenlijk is Hexenhaus sowieso fantastisch. Erg ondergewaardeerd, maar dat komt ook wel door het ontoegankelijke karakter van de muziek. Productie is ook niet altijd even top.

Een andere aanrader is het door mij reeds aangehaalde Rampage uit Australië. Stukje rauwer, maar in de basis best een progressieve band. Door de zang doet het me wel eens aan Sabbat denken. Muzikaal is het niet zo geniaal, maar de mix van rauwheid en complexe songstructuren doet het hier prima.
Hahah ja daar was ik al bang voor. Sabbat is een van de weinige bands die me over langere tijd echt kan blijven boeien. Die laatste plaat van ze heb ik nooit gecheckt. Ik ga iig ff Hexenhaus en Rampage checkken. Merci!
CoenV schreef:Het Nederlandse Bifrost heeft er op Mythistory wel iets van weg. Een band die het checken sowieso waard is.
Thanks, gaat gedaan worden!
Eru Iluvatar schreef:Inderdaad, obscure thrash van het Europese vaste land, zoals Hexxenhaus, en misschien in mindere mate Artillery, Mekong Delta en al die exotische Oostblok-bands als Arakain, Shah, etc.
Merci! Artillery vind ik niet zo, kan de aandacht niet lang genoeg vasthouden. Mekong Delta is gaaf. Zal een Arakain en Shah checken.
enforcer78 schreef:Ondanks dat Sabbat toch wel een pure thrash band is zou ik niet zozeer een band kunnen verzinnen die erop lijkt. ze hebben een tamelijk unieke sound wat ze wat mij betreft tot de beste UK thrash band ooit maakt. De eerste twee Skyclad platen klinken als Sabbat maar dat is wel een beetje logisch gezien Martin Walkyier die band begonnen is na het vertrek bij Sabbat. het derde Sabbat album (met andere zanger) vind ik trouwens niet zo heel gaaf.

Misschien dat ik toch Coroner zou kunnen noemen, die komen qua sfeer wel een beetje in de buurt en hebben ook dat uitgesponnen en de continue riffwisselingen zijn alléén wel nog effe technischer dan Sabbat, ook een geweldige band maar ook te "eigen" om nu echt als Sabbat soundalike te betitelen, maar als ik één band zou moeten noemen....en misschien toch ook Rigor Mortis, met name het eerst zelfbetitelde album, heeft ook dat eigenzinnige van Sabbat.
Skyclad ooit nog live gezien, maar nooit de moeite genomen om te checken. Zal die eerste twee platen ff luisteren. Bedankt! Coronor vind ik ook niet zo veel. Van Rigor Mortis staat al een poos op de te checken lijst maar het komt er nooit van. Snel maar even doen dus!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do jan 22, 2015 3:53 pm

Dan draag ik je bij deze op om Coroner nog een keer te checken en vervolgens nog een keer. Jij, Jeffrey, met een voorliefde voor creatieve baslijnen, moet dat toch kunnen waarderen. Even doorbijten is het devies bij technische thrash. Al maakt Coroner van al die techniek behoorlijke compacte songs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » do jan 22, 2015 4:54 pm

Ik zit op de helft van R.I.P. maar vind het niet veel. Beetje nietszeggend nog voor mij, maar wel erg technisch en de nummers hebben gelukkig wel een kop en staart, niet zoals veel Thrash Metalbands waar het vaak lijkt te gaan om polka's en hakkende riffs te presenteren met een random nummer er omheen gebouwd. Wellicht dat ik deze doorschuif naar een later moment.
Laatst gewijzigd door jeffrey op do jan 22, 2015 5:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » do jan 22, 2015 4:59 pm

Yes maar goed dat ik het gedaan heb. Ik ben nu aant genieten van het debuut van Rigor Mortis. De vocals weet ik nog net zo niet maar instrumentaal is het genieten. De eerste twee nummers dan. Eigenzinnig is inderdaad precies de goede omschrijving Enforcer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do jan 22, 2015 6:11 pm

Wellicht kun je beter beginnen met No More Color. Dat is de meest toegankelijke schijf van Coroner. Stuk beter geproduceerd ook dan RIP (hoewel ik die wel erg tof vind). Zit zelf even aan The Wayward Sons Of Mother Earth. Momenteel Moongleam And Meadowsweet. Overall één van de betere 'kalmere' metalsongs, vind ik. Geweldige combi tussen akoestische riedels, wat hardere stukken en de prima zang van Martin Walkyier
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » do jan 22, 2015 9:54 pm

Zal ik doen! Thanks voor de tip.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do jan 22, 2015 10:13 pm

en check voor de gein ook eens de cd Reality Turns To Dust van het eveneens Zwitserse Drifter. Ze spelen thrash/speed ala Exodus en Metal Church, maar dan met een zanger die graag in epische regionen vertoeft. Ik zal niet zeggen dat hij net zo goed is als Eric Adams, maar ik vind het beslist niet verkeerd. Lekker catchy met gave gitaarsolo's. Soms wat rommelig en af en toe erg cheesy, maar ach, dat geeft wat leven.

Cd is verschrikkelijk moeilijk om aan te komen. LP is wel te doen (die heb ik ook).

https://www.youtube.com/watch?v=e1qJCoPNC8A
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » vr jan 23, 2015 12:54 pm

Hahaha best grappig, alleen niet helemaal mijn ding.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr jan 23, 2015 8:08 pm

Het is niet gauw goed heh :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door jeffrey » za jan 24, 2015 12:21 am

;).

edit: De zang is heel gaaf, maar past niet niet helemaal lekker haha.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma mar 09, 2015 11:31 pm

Vanavond even vlot naar Annihilation Of Civilization van Evildead geluisterd. Dat is toch ook wel een erg vette en tegelijkertijd knappe plaat. Bepaald geen simpele thrash, maar ook weer niet te ingewikkeld. Het viel me in eerste instantie niet eens op dat de songs en riffs best progressief en technisch zijn. Komt waarschijnlijk door de platte en schreeuwerige zang. De zang voldoet weliswaar, maar is geen hoogstandje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » di mar 10, 2015 11:40 am

Correct, toffe hoezen heeft Evildead ook.

Van Drifter heb ik het tweede album nog dubbel op cd, mocht je interesse hebben.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mar 10, 2015 2:07 pm

Heb ik :) thanks.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mar 15, 2015 8:36 pm

Draai de laatste dagen vaak Solitude. De Amerikaanse band die in 1994 het album From Within uitbracht. Veel te laat om nog een rol van betekenis te spelen, maar toch is deze thrashplaat erg vet. Doet me een beetje denken aan Sacred Reich, zij het wat minder swingend doch zeker niet slechter. Ik heb zelf de uitstekende heruitgave Poisoned Population, waar naast From Within ook alle demo's fris opgepoetst bij opstaan. Doen ze goed bij Divebomb Records.

Divebomb gaat ook het laatste album (Nothing Lasts Forever) van het Zwitserse Poltergeist heruitbrengen. Zanger André Grieder zong het album Cracked Brain van Destruction overigens niet onverdienstelijk in. Poltergeist maakte echter thrash met de nodige powermetalinvloeden. Met gave melodieën en goed, flitsend gitaarwerk. Nothing Lasts Forever is wat progressiever dan de eerste twee albums, maar mag er afgezien van een werkelijk hemeltergende ballad absoluut zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » za mar 21, 2015 12:53 pm

Ik ben weer eens wat thrashplaatjes gaan draaien en dan met name degene die de kast zelden tot nooit verlaten hebben. Ik zag namelijk dat er morgen weer een metal market is in Dynamo. Je kan ook zelf voor een klein bedrag ruimte reserveren. Aangezien ik twee dozen met overbodige cd's heb staan geen slecht idee. Toch mik ik maar op volgend jaar. Ik heb Holy Terror weer eens geluisterd (Terror & Submission), maar daar kan ik toch echt te weinig mee. Het klinkt mij allemaal te willekeurig en rommelig. Steeds maar weer had ik de neiging om Agent Steel te draaien. Ugly van Wargasm viel iets beter, maar daar stoor ik me toch net teveel aan de zang. Songtechnisch helemaal niet slecht alleen heb ik moeite met de jaren negentigproductie.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za mar 21, 2015 7:36 pm

Holy Terror vind ik super. Ideaal. Speltechnisch interessant, maar toch lekker wild en vol energie. Maar psychedelische, occulte invloeden hoef je niet te verwachten :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Wessel » za mar 21, 2015 11:52 pm

+1. Ken wel alleen Mind Wars, maar dat vind ik een erg lekkere en interessante plaat.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » ma mar 23, 2015 8:09 pm

Terror And Submission is nog beter! Paar jaar geleden de heruitgave van beide albums gekocht (geen idee of ze ook afzonderlijk verkrijgbaar zijn).
Topspul!

Guardians Of The Netherworld! Aaarrrgggg.

Over Destruction's Cracked Brain: My Sharona vind ik het leukste nummer, en dat is dan weer een cover. Matig album verder.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma mar 23, 2015 9:24 pm

Lekkere plaat vind ik dat. Lekker wazig zo nu en dan. Ik heb die dubbelaar van Holy Terror ook. Plus Mind Wars los.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mar 25, 2015 11:09 am

Ik vind Holy Terror ook heerlijk, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen er wat mee kan. Het klinkt in het begin inderdaad rommelig.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 25, 2015 11:15 am

Ik heb vanmorgen Mind Wars gedraaid. Bevalt wel iets beter, maar het blijft schrijnend dat de zanger de snelheid niet kan volgen en dan maar zo snel mogelijk de teksten opratelt. Als Holy Terror die idiote drang opzij zet, klinkt het best goed (The Immoral Wasteland). Het is niet zo aan mij besteed. Daarentegen heb ik gisteren met volle teugen genoten van de eerste Living Death. Vals als wat en de zanger snauwt als een ware Duitser, maar het heeft humor. Misschien mist Holy Terror dat wel voor mij.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mar 25, 2015 11:44 pm

Over rommelig gesproken :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer78 » wo apr 08, 2015 8:49 am

Ik vind Holy Terror een te gekke band, niet strakste band inderdaad maar wel redelijk unieke sound. Moet er een beetje voor in de stemming zijn. Confessor is ook zo'n band, heeft absoluut iets maar mijn god wat vermoeiend om er naar te luisteren. De nieuwe Viking plaat "no child left behind" is trouwens ook een aanrader, echt een super klassiek klinkende thrash plaat met Gene Hoghlan op drums en Mike Gonzalez (ook ex-Dark Angel) op bas.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo apr 08, 2015 3:39 pm

Hmm dat zegt mij niks. Ik ga het is opzoeken.

Gisteren had ik Toranaga is op staan, klonk wel aardig, maar verder niet echt bijzonder.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma apr 20, 2015 10:27 am

Best leuk, beetje Overkill-achtig, zoals veel Britse thrashbands (D.A.M. is ook een goed voorbeeld, waar het Human Wreckage betreft. Inside Out is dan weer van grote klasse)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25574
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » ma mei 18, 2015 10:36 pm



Er zijn momenten dat ik vergeet dat Skyclad buiten de beste folk metal ook nog eens de betere thrash metal heeft geproduceerd...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

enforcer78
Berichten: 38
Lid geworden op: do dec 18, 2014 12:32 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer78 » di mei 19, 2015 2:19 pm

de eerste 4 skyclad albums zijn inderdaad van eenzame klasse, ik heb ze in die periode gelukkig een paar maal live mogen aanschouwen. later werd het wat gezapiger ging het unieke er een beetje af, was allemaal nog wel ok maar ik kan er niet zo enthousiast van worden als de eerste 4 misschien 5 (al was lunar whales al wat minder) albums. Jammer eigenlijk dat die band helemaal weggezakt is, destijds waren ze echt kort voor de doorbraak.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 19, 2015 7:23 pm

Het valt me trouwens op dat de christelijke thrashbands uit de jaren 80 allemaal vrij extreem klonken. Eigenlijk is alleen Deliverance wat gangbaarder. Sacrament (gaaf!), Mortification, Vengeance Rising, Believer en Seventh Angel schurken allemaal tegen de death metal aan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mei 31, 2015 4:15 pm

Voor de liefhebbers van Gary Golwitzer (Stygian o.a.). De zanger is terug bij Wrath, waarmee hij in de jaren tachtig het gave Fit Of Anger en het ijzersterke Nothing To Fear opnam. Daarna raakte Wrath een beetje stuurloos met het niet onaardige doch weinig bijzondere Insane Society. Enkele jaren geleden kwam de band weer bij elkaar met een andere zanger. Daarmee werd vorig jaar het lekkere Stark Raving Mad nog opgenomen en uitgebracht, al doet de cd in niets denken aan de jaren tachtig periode. Blij toe dus dat de zanger met het zeer hoge, markante stemgeluid terug is op het oude nest. Band gaat binnenkort (of is al) wat optredens doen in Duitsland.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Wessel
Lult over cdtjes
Berichten: 3490
Lid geworden op: do jan 18, 2007 3:01 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Wessel » ma jun 01, 2015 5:48 pm

Jeroen schreef:Voor de liefhebbers van Gary Golwitzer (Stygian o.a.). De zanger is terug bij Wrath, waarmee hij in de jaren tachtig het gave Fit Of Anger en het ijzersterke Nothing To Fear opnam. Daarna raakte Wrath een beetje stuurloos met het niet onaardige doch weinig bijzondere Insane Society. Enkele jaren geleden kwam de band weer bij elkaar met een andere zanger. Daarmee werd vorig jaar het lekkere Stark Raving Mad nog opgenomen en uitgebracht, al doet de cd in niets denken aan de jaren tachtig periode. Blij toe dus dat de zanger met het zeer hoge, markante stemgeluid terug is op het oude nest. Band gaat binnenkort (of is al) wat optredens doen in Duitsland.
En op Stonehenge, 26 juli in Steenwijk. Kende de band voor de aankondiging aldaar nog niet, maar ga ze denk ik wel bekijken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di jun 02, 2015 8:28 am

Cool , dat wist ik nog niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25289
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo jun 03, 2015 8:14 pm

Iemand nog interesse in de digi-cd 'Testimony Of Apocalypse' van Sacrament (oorspronkelijk in 1990 verschenen)? Christelijke thrash :P, al is dat niet of nauwelijks te merken. Ik vind het retegaaf in elk geval. Waarom ik em weg doe? Dat doe ik niet. Heb em dubbel.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie