US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » vr okt 26, 2018 2:55 pm

Een 100/100 is voor mij een gevoelskwestie en ik hoor in Hammer Damage iets unieks dat ik in geen andere band hoor en dat kan niet anders dan Kenny Powells handtekening zijn. Zoals ik eerder schreef is dit album gewoon voor mij gemaakt: ik zet het op en voordat ik het weet is het album weer voorbij.

En 'Burning Star', dat een uniek album is, niet goed vinden en Forbidden die één redelijk album maakten met degelijke thrash wel, dat gaat er bij mij nu weer niet in.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr okt 26, 2018 3:14 pm

@Lennert: een recensie is nooit fout, want een mening :P Dat zeg je zelf ook altijd. Ik verander er toch niets aan. Die recensie is toch meer een statement. Helstar geeft altijd alles. Voor 10 man en voor 10.000 man. Als je goed leest, haal je dat er wel uit. Het gaat niet eens volledig om Vampiro. Uitstekend album overigens, laat dat duidelijk zijn. Burning Star is ook gewoon een prima plaat. Towards The Unknown blijft een heerlijke kraker en dat geldt voor de meeste songs. Toen ze het album live speelden, heb ik me geen seconde verveeld.

Wat betreft Forbidden. Stuk voor stuk prijsplaten. Ook Distortion en Green.

Net als Attacker. Gisteren The Unknown weer gedraaid en dat is genieten geblazen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » zo okt 28, 2018 11:27 am

Dikke tegenvaller, die nieuwe Heir Apparent. Ik schaf 'em vast nog wel een keer aan voor de collectie, maar het is een saaie aangelegenheid geworden die in niets doet denken aan de gave voorgangers. Zo wordt het natuurlijk nooit meer wat.

Fifth Angel doet het echt stukken beter. Geïnspireerde songschrijverij, uitstekend gitaarwerk en verrassend sterke zang van de gitarist. Hij doet Ted Pilot vergeten.

Ik zag trouwens dat Stormspell (who else) dit jaar een omvangrijke en erg complete anthology van Siren heeft uitgebracht. Op de twee cd's prijken alle songs van de demo's en de geniale debuut-LP No Place Like Home. Alleen het tweede album Financial Suicide ontbreekt, maar die zit vast wel in de pijpleiding voor de toekomst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Lennert » ma okt 29, 2018 5:50 pm

Jeroen schreef:@Lennert: een recensie is nooit fout, want een mening :P Dat zeg je zelf ook altijd. Ik verander er toch niets aan. Die recensie is toch meer een statement. Helstar geeft altijd alles. Voor 10 man en voor 10.000 man. Als je goed leest, haal je dat er wel uit. Het gaat niet eens volledig om Vampiro. Uitstekend album overigens, laat dat duidelijk zijn. Burning Star is ook gewoon een prima plaat. Towards The Unknown blijft een heerlijke kraker en dat geldt voor de meeste songs. Toen ze het album live speelden, heb ik me geen seconde verveeld.
Dat een band live alles geeft neem ik echt niet mee in de recensie van een album, dat is echt compleet irrelevant. En als we constant blijven zeggen 'ik vind dat jij vind dat' hebben we helemaal geen interessante discussies meer. Daarom gebruik ik de stijlvorm waarin ik mijn mening als een feit weergeef: geen enkele van je 100/100 cijfers zijn terecht :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: US Metal, episode II

Bericht door MetalDelight » ma okt 29, 2018 6:35 pm

Voor de liefhebbers van Queensrÿche, Lethal, Fates Warning etc:

MALISON ROGUE
Weliswaar geen US band (Zweden) maar ze kunnen prima mee in dezelfde stroming, lekker bandje.
Hopelijk eens live te aanschouwen in onze omgeving.


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » ma okt 29, 2018 7:53 pm

Lethal zou ook met een nieuwe komen. Jaren terug al. Angstaanjagend stil.

@Lennert: ik voer geen discussies over recensies. Kom je toch niet uit. Die staan.

Maaar ik wil best discussieren over Vampiro, al komen we daar ook niet uit :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » wo okt 31, 2018 9:24 am

Fifth Angel - The Third Secred. Nu een stuk of tien keer geluisterd. Het klinkt goed; het geluid is goed. Op basis van de nummers kom ik niet hoger dan 77/100, hoewel ik geen nummer oversla. Het doet me denken aan oude Fifth Angel, maar het is iets moderner dan wat ze in de 80s maakten. Ik word herinnerd aan Redline - Vice (87/90), Crimson Glory - Astronomica (80/100), Tad Morose - Modus Vivendi (77/100) en hoor soms RJ Dio in de zang. En heel soms hoor ik gitaarriedeltjes die me doen denken aan Screamer - Target Earth (100/100). Al met al dus positief over dit album. En het heeft nog tijd om te groeien.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo okt 31, 2018 12:31 pm

Niet zo in cijfertjes denken :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » wo okt 31, 2018 8:24 pm

Jeroen schreef:Niet zo in cijfertjes denken :P
Ok ok, dan concludeer ik dat de nieuwe plaat van Fifth Angel de moeite waard is!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: US Metal, episode II

Bericht door Iron Maiden » vr nov 16, 2018 9:11 am

De nieuwe Witherfall is een fantastisch album! Ik weet dat er mensen zijn die weinig konden met het debuut, maar die moeten dit album alsnog een kans geven. Het is een ode aan hun overleden drummer en de emotie die in dit album zit, bezorgd mij kippenvel. Vooral het nummer 'Vintage' is fantastisch, prachtig opgebouwd, vol emotie gezongen en gespeeld. Die solo aan het eind! Sowieso is Joseph Michael een geweldige zanger. Een echte aanrader en zeker een album dat erg hoog in mijn jaarlijst gaat komen.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: US Metal, episode II

Bericht door MetalDelight » vr nov 16, 2018 9:58 am

Ik ben benieuwd. Het debuut sprak mij inderdaad niet zo aan maar op basis van jouw enthousiasme ga ik het nog eens proberen :-)

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » vr nov 16, 2018 6:10 pm

Iron Maiden schreef:De nieuwe Witherfall is een fantastisch album! Ik weet dat er mensen zijn die weinig konden met het debuut, maar die moeten dit album alsnog een kans geven. Het is een ode aan hun overleden drummer en de emotie die in dit album zit, bezorgd mij kippenvel. Vooral het nummer 'Vintage' is fantastisch, prachtig opgebouwd, vol emotie gezongen en gespeeld. Die solo aan het eind! Sowieso is Joseph Michael een geweldige zanger. Een echte aanrader en zeker een album dat erg hoog in mijn jaarlijst gaat komen.
Leuk voor fans van Nevermore, maar fans van Liege Lord kunnen overslaan.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: US Metal, episode II

Bericht door Kees » wo jan 16, 2019 10:25 pm

Wat vinden jullie van het nieuwe album van FALLEN ANGEL? Ik herinner me dat deze band zo'n jaar of tien geleden werd binnengehaald als de nieuwe ICED EARTH. Sindsdien echter niets meer gehoord over ze, tot het nieuwe album 'Cast Out Of Heaven' van vorig jaar. Nummer zonder al te veel poespas, maar zeer efficiënt. Snerpende, ijzige US powermetal met veel sfeer:


Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » wo jan 16, 2019 10:47 pm

Ik stuitte heel toevallig gisteren op dit album. Volgens mij was ik degene die een aantal jaren geleden dit aanhaalde als een heel gave kopie van Iced Earth. Hun debuut zal ik ook weer eens aanslingeren
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kees
Berichten: 1027
Lid geworden op: ma apr 04, 2016 10:36 am

Re: US Metal, episode II

Bericht door Kees » wo jan 16, 2019 10:50 pm

Aah, dat was jij :D

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » di jan 22, 2019 9:59 am

John Cyriis wil weer eens wat met Agent Steel doen. Zijn platen met Agent Steel zijn geweldige maar sindsdien is het niks met hem. Veel beter halen ze Bruce Hall over om weer mee te doen. Het concert van Agent Steel in de Baroeg in 2009 was een de beste concerten die ik bijwoonde en Bruce Hall was werkelijk fantastisch en blies iedereen omver en was een topfrontman.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » di jan 22, 2019 10:06 am

Ik zou Agent Steel heel graag nog in de zo origineel mogelijke setting willen zien. Maar met Bruce waren ze inderdaad ook heel goed. Het is in elk geval een zootje. De laatste bandleden met instrument doen nu Masters Of Metal, Bruce Hall zingt in een andere band en Cyriis zit officieel alleen in Agent Steel. Trieste boel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » di jan 22, 2019 2:38 pm

Flotsam And Jetsam - The End Of Chaos

Na het sterke debuut en het matige 'No Place For Disgrace' is deze band een beetje langs me heen gegaan. Wat ik af en toe langs hoorde komen trok me niet zo. Deze nieuwe plaat 'The End Of Chaos' bevalt me echter erg goed.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » di jan 22, 2019 5:01 pm

bakvet schreef:het matige 'No Place For Disgrace'


Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: US Metal, episode II

Bericht door MetalDelight » di jan 22, 2019 6:27 pm

bakvet schreef:Flotsam And Jetsam - The End Of Chaos

Na het sterke debuut en het matige 'No Place For Disgrace' is deze band een beetje langs me heen gegaan. Wat ik af en toe langs hoorde komen trok me niet zo. Deze nieuwe plaat 'The End Of Chaos' bevalt me echter erg goed.
Kwestie van een plaat een kans geven, langs horen komen dan luister je niet.
The Cold en het gelijknamige album zijn klasse platen die met vele genregenoten de vloer aanvegen.

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » di jan 22, 2019 8:07 pm

innuendo schreef:
bakvet schreef:het matige 'No Place For Disgrace'


Afbeelding
Kan er niks aan doen, die plaat doet me niks. Het mist dat energieke, maniakale gevoel van het debuut. Voor mij althans.

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » di jan 22, 2019 8:09 pm

MetalDelight schreef:
bakvet schreef:Flotsam And Jetsam - The End Of Chaos

Na het sterke debuut en het matige 'No Place For Disgrace' is deze band een beetje langs me heen gegaan. Wat ik af en toe langs hoorde komen trok me niet zo. Deze nieuwe plaat 'The End Of Chaos' bevalt me echter erg goed.
Kwestie van een plaat een kans geven, langs horen komen dan luister je niet.
The Cold en het gelijknamige album zijn klasse platen die met vele genregenoten de vloer aanvegen.
Ik hoor op 'The End Of Chaos' een andere en betere band. Vanaf de eerste luisterbeurt is dit duidelijk.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » di jan 22, 2019 10:15 pm

The Cold is ook werkelijk een andere band qua bezetting. Wereldplaat overigens en doodzonde dat ze er nooit wat van spelen. Flotsam is lekker bezig. Laatste cds vind ik allemaal goed. Ook Ugly Noise. De remake van No Place luistert eveneens prima weg. Origineel is al steengoed. Remake is leuke toevoeging.

Nieuwe staat in bestelling. Als ie net zo goed klinkt als de s/t, ben ik tevreden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » di jan 22, 2019 11:45 pm

bakvet schreef:
innuendo schreef:
bakvet schreef:het matige 'No Place For Disgrace'


Afbeelding
Kan er niks aan doen, die plaat doet me niks. Het mist dat energieke, maniakale gevoel van het debuut. Voor mij althans.


NPFD is wat technischer inderdaad, maar check eens een nummer als I Live You Die. Volgens mij komt die ook uit de tijd van het debuut.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

bakvet
Berichten: 253
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door bakvet » wo jan 23, 2019 12:37 pm

Jeroen schreef:The Cold is ook werkelijk een andere band qua bezetting. Wereldplaat overigens en doodzonde dat ze er nooit wat van spelen. Flotsam is lekker bezig. Laatste cds vind ik allemaal goed. Ook Ugly Noise. De remake van No Place luistert eveneens prima weg. Origineel is al steengoed. Remake is leuke toevoeging.

Nieuwe staat in bestelling. Als ie net zo goed klinkt als de s/t, ben ik tevreden.
Ik zie net pas dat de drummer op het nieuwe album de drummer Ken Mary van Fifth Angel is. Ik werd af en toe al herinnerd aan Fifth Angels 'The Third Secret', maar weet ik waarom!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do jan 24, 2019 6:44 am

Zou het? Volgens mij schrijft hij daar niet echt mee namelijk.
Bazenplaat overigens van Fifth Angel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Lennert » za jan 26, 2019 10:32 am

Heb de laatste F&J ook aangeschaft, aangezien The Cold en de self-titled me ook prima bevielen. Bij de eerste track is het in ieder geval alweer genieten geblazen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Lennert » zo jan 27, 2019 1:23 pm

Vet album! 3 keer beluisterd en ik ben heel erg blij met het resultaat. Net iets beter dan de self-titled voorganger en bijna even goed als The Cold. Als ik een punt van kritiek zou moeten geven, dan is het dat ik een wat meer emotionele krachtige song als The Cold of Better Of Dead mis, maar buiten dat is het genieten van het musiceren en de zang. Zo mag de band echt nog wel even doorgaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do mei 09, 2019 9:31 pm

Steel Prophet heeft ook weer eens een nieuwe. Helaas zonder Rick, maar met de zanger van Mystic Prophecy. Niets mis mee, hoewel Rick Mythiasin wat mij betreft altijd de stem van Steel Prophet zal blijven. De nieuwe schijf is wel wat consistenter dan voorganger Omniscient, met wat meer echte liedjes. Op Omniscient keerde de band immers grotendeels terug naar het technische US metalgeluid van Inner Ascendance en The Goddess Principle, met wat rare fratsen er bovenop.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Lennert » vr mei 17, 2019 10:08 am

Van het weekend heb ik van een vriend Astronomica van Crimson Glory over genomen. De haatrecensies doen het album veel tekort. Goed, Wade Black is geen Midnight, maar ik denk dat ik in de tussentijd al te lang geen Crimson Glory meer heb gehoord en daardoor lagere standaarden heb of iets dergelijks? De composities vallen inderdaad wat in het niet bij de eerste twee (vooral de tweede), maar op zichzelf kan ik er nog steeds prima van genieten. En holy shit, wat een fantastisch baswerk! Blij dat ik dit verloren album nu alsnog vind. Misschien dat ik Strange & Beautiful ook nog wel eens een kans geef.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr mei 17, 2019 10:22 am

Check dan ook het album Envision van Parish, de band van gitarist Ben Jackson na Crimson Glory. Ondanks wat AOR-invloeden sluit die plaat goed aan op de eerste twee albums van Crimson Glory. Ook die zanger is geen Midnight, maar hij schreeuwt de boel minder aan diggelen dan Black dat deed op Astronomica. Ik vind Astronomica best een aardig album overigens, maar de nummers lopen niet echt lekker en de productie is irritant licht. De bonus-cd met live-tracks met Midnight spreekt wat dat betreft boekdelen.

Envision is trouwens onlangs fraai opnieuw uitgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » wo jun 05, 2019 12:36 pm

Gewoon Midnights solo materiaal van youtube trekken.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo jun 05, 2019 4:02 pm

Nee. Dat niet. God, wat een slechte nummers zitten daar tussen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » do jun 06, 2019 5:21 pm

Ketter.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » zo sep 29, 2019 4:49 pm

Jeroen schreef:Ook een heerlijk nummer: Glacier - Eastern Guns. Met Tim Lachman op zang (ook bekend van Gargoyle). Heerlijk begin, fijne solo's en een prima compositie.

Even mezelf quoten :P. Alleen al vanwege de intro is dit nummer geniaal. Heerlijk melancholisch. Te gekke band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr mei 15, 2020 4:47 pm

Draai nu de nieuwe van Siren. Jawel, de band van No Place Like Home en Financial Suicide heeft een nieuwe cd opgenomen. Met Doug Lee op zang, de man die onder meer Dances Of Death en Kaleidoscope van Mekong Delta van de kenmerkende hoge zang voorzag.

Tot zover klinkt het allemaal lekker. Goede solo's, riffs en Lee doet zijn best. Ik hoop wel op wat technischere en sfeervolle songs, zoals het briljante Iron Coffins van het debuut. Dat nummer gaat over onderzeeërs en door de geluidseffecten weten ze het claustrofobische sfeertje uitstekend te benaderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22864
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: US Metal, episode II

Bericht door dako » wo jun 24, 2020 9:30 am

Ik ben vast een idioot, maar ik kom er nu pas achter dat Fire van Cirith Ungol's Paradise Lost been cover is van een of andere dude uit de jaren '60. Geinig.



sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25569
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Lennert » wo jun 24, 2020 9:31 am

Je bent niet de enige, Ruud kende hem ook niet :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do dec 17, 2020 5:04 pm

Ik draai de laatste dagen volop Concrete Killers van Shok Paris. Heerlijke US metalplaat! Steel And Starlight vond ik al goed (Go For The Throat heb ik helaas niet en ook de nieuwe moet ik nog horen), maar deze is mogelijk nog wat beter. Vooral het gave melodieuze gitaarwerk spreekt me erg aan. Productie had wat voller gekund, maar het is wel lekker echt allemaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2021 4:36 pm

Dit moet de liefhebbers van goeie ouwe US metal wel aanspreken, denk ik. Attacker slaat de handen ineen met Ski. Jawel, de zanger die de US-metalklassieker Ascend From The Cauldron van de band Deadly Blessing van zijn heliumhoge vocalen voorzag. We zijn wat jaren verder, maar ik hoor het er niet echt aan af. Man kan het nog steeds.

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » ma apr 12, 2021 1:29 pm

Ik ben echt in een US metal bui. Tyrant, Tyrant's Reign, Sacred Oath, Manilla Road; ze spetteren allemaal weer knettervet uit de speakers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo dec 29, 2021 1:19 pm

Kees schreef: wo jan 16, 2019 10:50 pm ..
Lennert schreef: wo jun 24, 2020 9:31 am ..
innuendo schreef: wo jun 24, 2020 9:31 am ..
jeffrey schreef: wo jun 24, 2020 9:31 am ..
Luisteren jullie nog wel eens een beetje US metal? Ik ben er de laatste maand weer helemaal aan verslingerd, nadat ik het afgelopen jaar toch vooral veel black metal en wat gangbaarder spul (Mastodon, Iron Maiden etc.) beluisterde.

Daarvoor kan ik No Dust Records hartelijk danken. Dit Nederlandse label heeft sinds vorig jaar een echte winkel in Wezep, waar de focus behoorlijk op goeie ouwe US metal ligt (hebben ook wel andere muziek). Heb daar onder meer albums aangeschaft van Dark Arena, Iron Cross, Shadow Kingdom, Thynn Ice en meer van dat moois. Gisteren overigens weer eens wat besteld bij Underground Power in Duitsland, dus ik kan me verheugen op wat mooi opgepoetst 80ies werk uit de stal van Arkeyn Steel, waar lelijke coverart nog altijd de norm is. Kan me nu al verheugen op albums van Crillson, Wyred en Saharra. Heb er eveneens een nieuwe heruitgave van het enige album van Gargoyle (s/t) besteld, waar een tot de nok toe gevulde bonuscd bij in zit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » wo dec 29, 2021 6:39 pm

Ik luister er nog steeds naar hoor, al wissel ik het af met verschillende genres. Laatst nog heel erg genoten van de laatste plaat van Silver Talon. Ravenous uit Canada is ook heel gaaf, maar is stijltechnisch meer Europese power metal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: US Metal, episode II

Bericht door Iron Maiden » wo dec 29, 2021 7:25 pm

Ik weet niet of Witherfall echt onder de US metal valt, maar die band raad ik iedereen aan. De combinatie van de vocalen van Joseph Michael, het gitaarwerk van Jake Dreyer en het strakke drumwerk van Marco Minneman maken Curse of Autumn tot het album van het jaar en het nummer: 'And they all blew away' is wat mij betreft het nummer van het jaar. Zijn er meer hier die dit album geweldig vinden of ben ik de enige?

Ook de nieuwe Pharaoh kan mij trouwens prima bekoren.

Silver Talon heb ik voor mezelf genoteerd om eens te checken, ik zag ze in verschillende jaarlijstjes voorbij komen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo dec 29, 2021 8:08 pm

Dat deed je al eens eerder m.b.t. Witherfall :P Ik schaf die albums nog wel eens aan. Wel lekkere Nevermore-achtige power metal. Zanger zingt tegenwoordig ook bij Sanctuary trouwens. Die nieuwe plaat is ook al een eeuwigheid in de maak.

Pharaoh vind ik te gek. Ik moet de nieuwe nog wel wat vaker draaien. Pas één keer gehoord.

Ik was je overigens vergeten te noemen, Michel. Waarvoor excuus.

Zou ook mooi zijn als lieden als Sentinel, MetalDelight of wellicht zelfs Metal79 zich hier weer eens melden. Vaten van kennis zijn dat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: US Metal, episode II

Bericht door Iron Maiden » do dec 30, 2021 12:06 am

Klopt Jeroen, ik zie het als mijn missie om mensen te overtuigen van Witherfall. Het is meer dan Nevermore-achtige powermetal in mijn ogen. De nummers zijn bijzonder divers. Het nummer 'Vintage' van het vorige album is een van de laatste nummers dat mij emotioneert bij het luisteren. Met name het Savatage-achtige einde, met de solo en zang. Geweldig! Sowieso komt Savatage vaker bij mij op of Iced Earth.

Excuses aanvaard overigens 😉

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: US Metal, episode II

Bericht door Metalheank » do dec 30, 2021 9:31 am

Silver Talon is ook wel dikke Nevermore/Sanctuary-worship. Gelukkig!

De Fortress van dit jaar past trouwens ook goed in dit topic.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do dec 30, 2021 9:52 am

Ja, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Wat nieuwere bands betreft vind ik Midnight Spell wel een gaaf bandje. Groep bracht dit jaar het uitstekende Sky Destroyer uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do dec 30, 2021 9:53 am

Iron Maiden schreef: do dec 30, 2021 12:06 am Klopt Jeroen, ik zie het als mijn missie om mensen te overtuigen van Witherfall. Het is meer dan Nevermore-achtige powermetal in mijn ogen. De nummers zijn bijzonder divers. Het nummer 'Vintage' van het vorige album is een van de laatste nummers dat mij emotioneert bij het luisteren. Met name het Savatage-achtige einde, met de solo en zang. Geweldig! Sowieso komt Savatage vaker bij mij op of Iced Earth.

Excuses aanvaard overigens 😉
Ben je al eens in Wezep wezen kijken? Absolute aanrader voor een powermetalfan als jij, al is het nu even wat moeilijk natuurlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: US Metal, episode II

Bericht door Iron Maiden » za jan 01, 2022 4:18 pm

Nee, nog nooit geweest. Ik kom eigenlijk ook nooit in de buurt van Wezep. Als ik ooit in de buurt ben en alles is weer 'normaal', zal ik er zeker eens langs gaan.

Plaats reactie