Het Abigor waarderingstopic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaatwerk?

Verwüstung - Invoke the Dark Age
3
17%
Orkblut - The Retailation
0
Geen stemmen
Nachthymnen (From The Twilight Kingdom)
5
28%
Opus IV
2
11%
Apokalypse
0
Geen stemmen
Supreme Immortal Art
2
11%
Channeling The Quintessence Of Satan
3
17%
Satanized (A Journey Through Cosmic Infinity)
1
6%
Fractal Possession
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Manannán » do okt 29, 2009 10:34 am

Mozes kriebel wat blijft dit toch een vette band! Typisch zo'n band die ik in de herfst- en wintermaanden opzet, erg veel sfeer en afwisseling! Ontzettend goede muzikanten en Silenius heeft toch wel een van de gaafste black metal strotten ooit. Ik heb het nu vooral over de eerste vier albums, Verwüstung, Orkblut, Nachthymnen en Opvs IV. De lp uitgaves die nog niet heel lang uit zijn vind ik ook erg mooi uitgegeven. Nog meer liefhebbers van deze band?
Ik zoek trouwens ook nog shirts van genoemde albums (behalve Opvs IV).
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do okt 29, 2009 11:07 am

Ik ben groot liefhebber, vooral van Channeling the Quintessence of Satan (hun allerbeste album naar mijn mening), Satanized en Opus IV.

Er schijnt trouwens een nieuw album aan te komen.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » do okt 29, 2009 11:22 am

Dat is inderdaad ook een gaaf album, met van die jagende muggenziftgitaarpartijen hehe.

Ik heb de meest recente nog niet gehoord, ben wel benieuwd. Maar er komt nog een nieuwere aan?
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do okt 29, 2009 11:30 am

Zoals te lezen is op hun site: "The recordings for the new album (the joint venture with BLACKLODGE, where both have worked on the same topic and the release will be a split or at least parallel) are finally completed, at this very moment the mix is layed down, and mastering is scheduled for 11th October. Expect a release on END ALL LIFE soon!

The album is truly a monument (a word often used but hardly ever justified) that makes the profound and inevitable link between Satan and all man painfully visible like few others, if any, have before. Through the "subject" of time the album is exactly at the centre of human existence, the metamorphosis that´s possible when flesh becomes one with His principle - gloria victoria!"

http://www.abigor.at/

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do okt 29, 2009 11:49 am

Nynke schreef:Zoals te lezen is op hun site: "The recordings for the new album (the joint venture with BLACKLODGE, where both have worked on the same topic and the release will be a split or at least parallel) are finally completed, at this very moment the mix is layed down, and mastering is scheduled for 11th October. Expect a release on END ALL LIFE soon!

The album is truly a monument (a word often used but hardly ever justified) that makes the profound and inevitable link between Satan and all man painfully visible like few others, if any, have before. Through the "subject" of time the album is exactly at the centre of human existence, the metamorphosis that´s possible when flesh becomes one with His principle - gloria victoria!"

http://www.abigor.at/
Gaafheid! Hopelijk komt dat album nog dit jaar uit! Ik moet zeggen dat ik Abigor ook altijd een erg gave band heb gevonden. Maar in tegenstelling tot de meeste vind ik 'Fractal Possession' hun beste album. begrijp me niet verkeerd, platen als Nachthymnen en Verwüstung vind ik meer dan uitstekend maar bij Fractal Possession had ik toch echt zo iets van, verdomme en zo hoort het! Innovative en behoorlijk originele black metal. Abigor laat op Fractal Possession de kunst van goede nummers componeren nogmaals horen en ditmaal ook met behoorlijk briljante instrumentbeheersing. Dit alles ook nog ontzettend technisch uitgevoerd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do okt 29, 2009 11:52 am

Fractal Possession is inderdaad ook een zeer gaaf album, maar ik zet het op de een of andere manier toch minder gauw op dat de albums die ik in m'n eerste post noemde.

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » do okt 29, 2009 3:29 pm

ik kan niet zoveel met dit soort muziek
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » do okt 29, 2009 3:37 pm

Hoeft ook niet, je hoeft er alleen maar naar te luisteren Jimmeke!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 29, 2009 5:25 pm

Waarom wordt Supreme Immortal Art niet genoemd? Dat is toch wel mijn favoriet, samen met Nachthymnen. Schitterende duistere sfeermuziek die ook nog eens goed in elkaar zit. De productie is een beetje jammer, maar daar valt wel aan te wennen. Ik moest erg wennen aan 'Channeling the Quintessence of Satan' en vooral 'Satanized' , maar dat vind ik ook klasseplaten. Zometeen maar weer eens wat draaien, doet het inderdaad het beste in deze maanden.

Schitterende band, samen met Emperor en Drudkh nog altijd mijn favoriete black metalband.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do okt 29, 2009 7:49 pm

Ik vind dit ook een te gekke band. Ze zijn erg technisch maar weten toch nummers met kop en staart te componeren. Iets wat ik in dat technisch geneuzel van nu gewoon mis. Tevens zit er een zeer donkere kant in de muziek die een geweldige sfeer oproept. Dat alles inclusief een eigen smoelwerk maken dit een bijzondere band. Ik heb pas nog Nachthymnen op LP gekocht wat m'n favoriet is van hun. Ik vraag me af: Welke albums zijn nu op LP verschenen? Zou ze heel graag willen hebben.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do okt 29, 2009 8:15 pm

Sentinel schreef:Ik vind dit ook een te gekke band. Ze zijn erg technisch maar weten toch nummers met kop en staart te componeren. Iets wat ik in dat technisch geneuzel van nu gewoon mis. Tevens zit er een zeer donkere kant in de muziek die een geweldige sfeer oproept. Dat alles inclusief een eigen smoelwerk maken dit een bijzondere band. Ik heb pas nog Nachthymnen op LP gekocht wat m'n favoriet is van hun. Ik vraag me af: Welke albums zijn nu op LP verschenen? Zou ze heel graag willen hebben.
End All Life heeft een vinyl versie uitgebracht van 'Fractal Possession'. Verder is alleen 'Orkblut' ook op vinyl uitgebracht ('Shockwave 666' ook maar dat is een EP).
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do okt 29, 2009 8:21 pm

Mooi topic, maak er anders even een poll bij.

Nachthymnen is mijn favoriete plaat, heerlijke sfeer. Favoriete nummer is Shadowlord, wat mij betreft net zo'n BM-klassieker als I Am The Black Wizards of Mother North. Maar alles van Abigor is in weze fenomenaal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » do okt 29, 2009 8:29 pm

Ik weet niet zo goed wat ik van Abigor moet vinden. Elke cd heeft een paar sterke nummers, maar het pakt me nooit echt, ik heb dat ook met Emperor trouwens.

Die nieuwe cd vond ik wel gaaf, al zet ik net zo goed SIA op

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do okt 29, 2009 8:38 pm

Jeroen schreef:Waarom wordt Supreme Immortal Art niet genoemd? Dat is toch wel mijn favoriet, samen met Nachthymnen. Schitterende duistere sfeermuziek die ook nog eens goed in elkaar zit. De productie is een beetje jammer, maar daar valt wel aan te wennen. Ik moest erg wennen aan 'Channeling the Quintessence of Satan' en vooral 'Satanized' , maar dat vind ik ook klasseplaten. Zometeen maar weer eens wat draaien, doet het inderdaad het beste in deze maanden.

Schitterende band, samen met Emperor en Drudkh nog altijd mijn favoriete black metalband.
Vind ik een goed album hoor, maar het ligt me een beetje te gemakkelijk in het gehoor om bij de absolute toppers van Abigor te plaatsen. In dat opzicht vind ik Channeling The Quintessence Of Satan, Satanized en Fractal Possession beter.
Ik heb recent een periode gehad waarin ik ook erg veel van hun oude werk luisterde, vooral Verwüstung/Invoke The Dark Age deed het toen goed.
Fantastische band trouwens. Geen enkel slecht stuk uitgebracht, allemaal toppers.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do okt 29, 2009 8:41 pm

Nielsch schreef:[..]


End All Life heeft een vinyl versie uitgebracht van 'Fractal Possession'. Verder is alleen 'Orkblut' ook op vinyl uitgebracht ('Shockwave 666' ook maar dat is een EP).
Thanks!. Hadden ze trouwens maar het hele artwork van Nachthymnen op de LP-hoes gezet en niet een ingezoomd detail. Maar ja, kunt niet alles hebben he.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do okt 29, 2009 9:12 pm

Abigor.....toendertijd heb ik Nachthymnen helemaal grijsgedraaid....wat een vocalen van Silenius toen zeg. Met een iets dikkere produktie was ie helemaal af geweest. Verwustung is ook een topper maar vanaf Opus IV (wat een baggeralbum) ging het voor mij bergafwaarts. Met S.I.A kan ik niks en de albums daarna helaas ook niet meer.

Des te meer was ik verrast met Fractal Possession, niet normaal wat een verslavend album dat weer is. Ik heb onderhand nog nooit zulk apart riffwerk gehoord (in de black metal). Knap, erg knap.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » vr okt 30, 2009 4:29 pm

Ik kocht ooit die dubbel cd met Verwüstung / Opus IV omdat ik veel positieve dingen over Abigor had gelezen. Ondanks dat het niet slecht is, vind ik deze albums niet heel bijzonder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 4:32 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Vind ik een goed album hoor, maar het ligt me een beetje te gemakkelijk in het gehoor om bij de absolute toppers van Abigor te plaatsen. In dat opzicht vind ik Channeling The Quintessence Of Satan, Satanized en Fractal Possession beter.
Ik heb recent een periode gehad waarin ik ook erg veel van hun oude werk luisterde, vooral Verwüstung/Invoke The Dark Age deed het toen goed.
Fantastische band trouwens. Geen enkel slecht stuk uitgebracht, allemaal toppers.
Dat was dan ook de overgang naar een wat harder en moderner geluid. Ik vond Supreme Immortal Art beslist geen gemakkelijk album vanwege de ietwat wrange sound en complexe structuren, maar goed, die plaat is dan wel weer redelijk volgestopt met (overigens zeer functionele) keyboardstukken, zodat het misschien wat toegankelijker lijkt. Ik ga me er straks maar weer eens aan wagen, want ik heb het idee dat Fractal Possession nog veel geheimen te bieden heeft en ik heb die plaat altijd een beetje links laten liggen vanwege de vrij radicale koerswijziging (hoewel het riffwerk wel raakvlakken vertoont natuurlijk). Eigenlijk is alles van deze band wel te doen, behalve het in mijn optiek nogal flauwe tussendoortje 'Apokalypse' waarop men vooral monotoon geram laat horen.


Poll toegevoegd trouwens ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr okt 30, 2009 6:56 pm

Ik vond Apokalypse anders goed te doen, maar inderdaad niet zo goed als de albums.

Gestemd op Channeling The Quintessence Of Satan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 7:17 pm

Grappig toen trouwens. In de Aardschok verschenen ooit twee recensies van 'Satanized'; eentje van Robbie Woning en eentje van René Veerkamp. Was wel eens komisch om te zien hoever meningen over deze band uiteen kunnen lopen. Woning vond het maar gerommel in de ruimte met valse zang en Veerkamp was totaal lyrisch. Ik neig trouwens naar de Veerkampmening wat die plaat betreft, al heeft het me wel wat moeite gekost om die cd te waarderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr okt 30, 2009 8:15 pm

<Sirius> schreef:Abigor.....toendertijd heb ik Nachthymnen helemaal grijsgedraaid....wat een vocalen van Silenius toen zeg. Met een iets dikkere produktie was ie helemaal af geweest. Verwustung is ook een topper maar vanaf Opus IV (wat een baggeralbum) ging het voor mij bergafwaarts. Met S.I.A kan ik niks en de albums daarna helaas ook niet meer.

Des te meer was ik verrast met Fractal Possession, niet normaal wat een verslavend album dat weer is. Ik heb onderhand nog nooit zulk apart riffwerk gehoord (in de black metal). Knap, erg knap.
Ik heb op Verwüstung gestemd (die is trouwens ook op lp uitgebracht!) al vind ik het allemaal meesterwerken. Vind je Opvs IV bagger? Die vind ik juist ook erg vet, en verder eigenlijk qua koers niet veel verschillen van de rest, kun je zeggen wat je er slecht aan vind? Silenius heeft inderdaad geniale vocalen, zo'n intro van Orkblut of Weeping Midwintertears haha, echt supervet!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 8:26 pm

Wat is er nou weer mis met Opus IV dan? Wellicht het verschil in geluidskwaliteit tussen de beide delen, want anders kan ik echt niets bedenken. De nummers zijn allemaal sterk en ik vind Spektrale Schattenlichter zelfs één van de gaafste Abigor composities, wat een kippenvel krijg ik daar toch van. Schitterende plaat, die misschien alleen op het gebied consistentie iets tekortschiet. Verder niets dan lof over Opus IV.

Verwüstung vind ik zelf degelijk, maar niet meer dan dat. Er komen heel wat toffe stukjes en melodielijnen langs, maar toch bezit die plaat niet de power van later plaatwerk. Het werd in mijn optiek pas écht goed vanaf Nachthymnen, hoewel Orkblut ook al een leuk opstapje was.
Laatst gewijzigd door Jeroen op vr okt 30, 2009 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr okt 30, 2009 8:27 pm

Jeroen schreef:Wat is er nou weer mis met Opus IV dan? Wellicht het verschil in geluidskwaliteit tussen de beide delen, want anders kan ik echt niets bedenken. De nummers zijn allemaal sterk en ik vind Spektrale Schattenlichter zelfs één van de gaafste Abigor composities, wat een kippenvel krijg ik daar toch van. Schitterende plaat, die misschien alleen op het gebied consistentie iets tekortschiet. Verder niets dan lof over Opus IV
Dikke vette +1!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 8:32 pm

Ik zit nu weer eens sinds tijden aan de Fractal Possession en ik verwacht dat dit album vanavond mijn cdspeler niet meer uitkomt. Damn, raar is dat toch, eerst vind je er niet zoveel aan en nu valt in één klap het kwartje. Wereldwerk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr okt 30, 2009 8:42 pm

@Manannán

Dat album pakt mij niet, zeker niet met de voorganger in mijn gedachten. Ik was mij toch een partij teleurgesteld toen ik de cd had aangeschaft.

Weeping Midwintertears......idd dat intro, sfeervol pianosspel met die gave vocalen...die overigens niet meer bij het huidige spel van Abigor zouden passen.
Jeroen schreef:Wat is er nou weer mis met Opus IV dan? Wellicht het verschil in geluidskwaliteit tussen de beide delen, want anders kan ik echt niets bedenken. De nummers zijn allemaal sterk en ik vind Spektrale Schattenlichter zelfs één van de gaafste Abigor composities, wat een kippenvel krijg ik daar toch van. Schitterende plaat, die misschien alleen op het gebied consistentie iets tekortschiet. Verder niets dan lof over Opus IV.

Verwüstung vind ik zelf degelijk, maar niet meer dan dat. Er komen heel wat toffe stukjes en melodielijnen langs, maar toch bezit die plaat niet de power van later plaatwerk. Het werd in mijn optiek pas écht goed vanaf Nachthymnen, hoewel Orkblut ook al een leuk opstapje was.
Naar het dof geproduceerde deel weiger ik te luisteren, de meer heldere helft van het album overtuigt mij gewoon niet. De 'klik' ontbreekt.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » vr okt 30, 2009 8:45 pm

Jeroen schreef:Ik zit nu weer eens sinds tijden aan de Fractal Possession en ik verwacht dat dit album vanavond mijn cdspeler niet meer uitkomt. Damn, raar is dat toch, eerst vind je er niet zoveel aan en nu valt in één klap het kwartje. Wereldwerk.
Idem bij mij. Eerste luisterbeurt was genoeg om hem niet meer op te zetten, een paar maanden later nog eens en hoppa, verslavend als een gek. Keer op keer verrassende riffs en tempowisselingen. Progressief op hun eigen manier.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr okt 30, 2009 10:06 pm

Probeer Opus IV dan ook nog eens, aangezien die plaat genoeg te bieden heeft, wanneer je gewend bent geraakt aan de inderdaad ietwat doffe sound. De nummers steken prima in elkaar immers en daar gaat het om. Abigor heeft het immers nooit van een flitsende en strakke productie moeten hebben. Zovéél verschil is er nou ook weer niet met de andere albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » za okt 31, 2009 10:04 am

Zet jij maar eens 1 nummer van achtereenvolgens Verwustung, Nachthymnen en Opus IV op, dan komt de teleurstelling vanzelf.

Ik heb er een schijthekel aan als een band opzettelijk voor een baggerproduktie kiest. Zeker als zo'n band op dat moment je favoriete groep is :)

Gelukkig laat Fractal mij dan weer glimlachen, issie nog lang rondjes blijven draaien in je cd speler?
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 10:47 am

Als ze er opzettelijk voor kiezen, dan kan je op basis daarvan niet concluderen dat de productie bagger is. ;)

Ik vind dat soort producties vaak heel goed uitpakken. Zeker als de muziek er geschikt voor is en dat is bij die van Abigor zeker het geval. Ik vind Opus IV absoluut niet minder dan het andere werk, ik luister hem net zo graag.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 31, 2009 10:56 am

Mijn lijstje:

1- Opus IV (ook het album waarmee ik Abigor heb leren kennen)
2- Nachthymnen
3- Supreme immortal art
4- Fractal possession
5- Channeling the quintessence of satan

Satanized is het enige Abigor album waar ik niks mee kan.
En Verwustung, Orkblut en Apokalypse zijn alle drie albums waar ik me nooit in heb verdiept.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 11:57 am

Dat zou ik zeker gaan doen, als de rest van hun muziek je goed bevalt. Heerlijke releases, al is Apokalypse duidelijke de mindere van die drie (maar dat is ook maar relatief).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2009 1:46 pm

Apokalypse had in mijn optiek nooit onder de Abigorvlag uit mogen worden gebracht, totaal anders met dat rauwe spel en geluid. Vind het nogal saai en eenvormig, maar goed, ieder z'n ding. Ik moet zelf Verwustung en Orkblut nog eens zien te scoren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 1:54 pm

Daar is redelijk gemakkelijk aan te komen, als je gaat eBayen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2009 2:53 pm

jup, maar dat zijn vooral de dubbel-releases met in het geval van Verwustung , Opus IV erbij en bij Orkblut krijg je Nachthymnen. Beetje dubbelop aangezien die hier al staan :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 3:00 pm

Nee, ik bedoelde de originele releases. Die duiken geregeld op (vooral op de Duitse eBay) en gaan niet voor heel veel geld weg. Orkblut heeft me 11 euro gekost en Verwüstung 20 euro, beide inclusief verzending. Al was dat wel ruim twee jaar geleden...

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 3:15 pm

Is iemand trouwens bekend met Origo Regium 1993-1994? Dat is ook een heerlijke release, die vol staat met oud demo materiaal.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2009 3:16 pm

In ieder geval bedankt voor de tip, ze staan op de Want list, dus mocht niet lukken via ebay, dan zie ik het straks in Utrecht wel op de platenbeurs.
Wat vindt men hier trouwens van Satanized? Toch het album waar de reacties het meest over verdeeld zijn. Ik moest er zelf enorm veel moeite voor doen, maar uiteindelijk kan ik er altijd erg goed van genieten. Het is een prachtige combinatie tussen de complexe black metal van weleer met een zekere rauwe lelijkheid en razernij die ik tegenwoordig nog maar zelden tref binnen black metal. Het kosmische sausje qua teksten en keyboards doet het hier ook altijd wel goed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2009 4:15 pm

<Sirius> schreef:Zet jij maar eens 1 nummer van achtereenvolgens Verwustung, Nachthymnen en Opus IV op, dan komt de teleurstelling vanzelf.

Ik heb er een schijthekel aan als een band opzettelijk voor een baggerproduktie kiest. Zeker als zo'n band op dat moment je favoriete groep is :)

Gelukkig laat Fractal mij dan weer glimlachen, issie nog lang rondjes blijven draaien in je cd speler?
Opmerkelijk aangezien Supreme Immortal Art misschien nog wel minder goed geproduceerd is dan Opus IV. Niet dat ik er problemen mee heb, ik ben er zodanig aan gewend dat ik volgens mij nu ook stukken hoor die er niet eens zijn, wat goed zou kunnen, gezien de hoeveelheid lagen in de muziek. ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za okt 31, 2009 5:03 pm

Blood&Ashes schreef:Is iemand trouwens bekend met Origo Regium 1993-1994? Dat is ook een heerlijke release, die vol staat met oud demo materiaal.
Ik overweeg om die zeer spoedig van iemand over te nemen. Als ik het zo lees dan is het de aanschaf wel waard :) . Ik heb de demo's nog nooit gehoort, maar hoe klinken ze productioneel etc.?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 7:02 pm

Die is de aanschaf dubbel en dwars waard, er staan hele toffe nummers op. Hoe het productioneel gezien klinkt kan ik niet zo uit mijn hoofd zeggen. Ik luister hem niet zo vaak.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za okt 31, 2009 7:09 pm

Blood&Ashes schreef:Die is de aanschaf dubbel en dwars waard, er staan hele toffe nummers op. Hoe het productioneel gezien klinkt kan ik niet zo uit mijn hoofd zeggen. Ik luister hem niet zo vaak.
Okay mooi. Volgens mij is vrijwel alles wat Abigor heeft uitgebracht wel (dik) in orde dus een miskoop zal het niet worden :) . Heb je toevallig enig idee of die CD ook zeldzaam is? Volgens mij was de oplage beperkt tot 1000 exemplaren.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 7:17 pm

Dat is wat er op metal archives staat ja. Zou best kunnen kloppen, want je ziet hem niet zo veel, maar op de cd zelf staat dat niet vermeld.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za okt 31, 2009 7:24 pm

Jeroen schreef:Wat vindt men hier trouwens van Satanized?
Ik vind Satanized echt geniaal. Het is vooral de sfeer die me aanspreekt, die is echt heel bizar. Een beetje futuristisch door dat tikkeltje industrial wat erin zit (plus misschien de titels en het artwork). Dat dissonante geluid dat je vaak hoort, die aparte melodieën, dat geeft het toch iets bijzonders.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op za okt 31, 2009 7:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za okt 31, 2009 7:27 pm

Mee eens, na Channeling... mijn favoriete Abigor album.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » za okt 31, 2009 7:39 pm

Die cd's zal ik een keer afstoffen, lange tijd geleden dat ik Abigor gehoord heb.

Ik vond Opus IV en Supreme Immortal Art er altijd bovenuit steken. De eerste vanwege zijn bizarre sfeer en de tweede vanwege de schoonheid.

Iemand nog shirtje kopen van Supreme Immortal Art? :wink:
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2009 8:16 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Ik vind Satanized echt geniaal. Het is vooral de sfeer die me aanspreekt, die is echt heel bizar. Een beetje futuristisch door dat tikkeltje industrial wat erin zit (plus misschien de titels en het artwork). Dat dissonante geluid dat je vaak hoort, die aparte melodieën, dat geeft het toch iets bijzonders.
En dan die hemeltergend valse 'clean' zang als slagroom op de taart. Die plaat is echt koning wat betreft gestrooi met dissonanten en allerlei vreemde maatsoorten. Uiterst bizarre en avontuurlijke plaat. Ik consumeer die cd met mate, maar als ie er dan in zit, dan is het altijd wel weer erg tof. Echt het bewijs dat lelijkheid ook mooi kan zijn. Opmerkelijk trouwens dat jullie beide het werk met Thurisaz op zang verkiezen boven het werk met Silenius. Mijn voorkeur gaat toch lichtjes naar Silenius, ook omdat hij meestal meer opging in het totaal geluid. Thurisaz was toch dominanter aanwezig vooral vanwege zijn ietwat kefferige stemgeluid soms, ook niets mis mee, maar het duistere gekrijs van Silenius ervaar ik als net wat sfeervoller.

@Nuberus: vaal en verwassen zeker :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo nov 01, 2009 2:01 pm

Shirtje is in puike conditie..
En de man zal heersen.

Nox
Berichten: 138
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 7:36 pm

Bericht door Nox » zo nov 01, 2009 5:29 pm

Blood&Ashes schreef:Die is de aanschaf dubbel en dwars waard, er staan hele toffe nummers op. Hoe het productioneel gezien klinkt kan ik niet zo uit mijn hoofd zeggen. Ik luister hem niet zo vaak.
Als je even wacht kan je een EP box kopen met alle demos erop. Die Origo Regium cd is leuk voor de heb maar behoorlijk incompleet.

Nox
Berichten: 138
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 7:36 pm

Bericht door Nox » zo nov 01, 2009 5:29 pm

Blood&Ashes schreef:Die is de aanschaf dubbel en dwars waard, er staan hele toffe nummers op. Hoe het productioneel gezien klinkt kan ik niet zo uit mijn hoofd zeggen. Ik luister hem niet zo vaak.
Als je even wacht kan je een EP box kopen met alle demos erop. Die Origo Regium cd is leuk voor de heb maar behoorlijk incompleet.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo nov 01, 2009 5:41 pm

Nox schreef:[..]


Als je even wacht kan je een EP box kopen met alle demos erop. Die Origo Regium cd is leuk voor de heb maar behoorlijk incompleet.
Wanneer komt die box uit dan en op welk label? Ik heb daar wat over gelezen maar verder nooit meer wat van gehoort.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Plaats reactie