Het Abigor waarderingstopic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaatwerk?

Verwüstung - Invoke the Dark Age
3
17%
Orkblut - The Retailation
0
Geen stemmen
Nachthymnen (From The Twilight Kingdom)
5
28%
Opus IV
2
11%
Apokalypse
0
Geen stemmen
Supreme Immortal Art
2
11%
Channeling The Quintessence Of Satan
3
17%
Satanized (A Journey Through Cosmic Infinity)
1
6%
Fractal Possession
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 01, 2009 8:46 pm

Hoe moet ik die nieuwe plaat trouwens zien? Als een soort samenwerking met Blacklodge, of leveren ze allebei wel gewoon een aparte plaat af over hetzelfde onderwerp. Ik vind omschrijving wat vaag. Ik ben in ieder geval wel benieuwd, nu ook het kwartje betreffende 'Fractal Possession' is gevallen, kan ik volgens mij alles wel aan waar Abigor de volgende keer mee op de proppen komt :).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » zo nov 01, 2009 9:35 pm

Een split in de vorm van een dubbel cd? Anders kan je niet 2 volledige albums erop kwijt.

Ik weet niet hoe die opmerking over parallel geïnterpreteerd moet worden.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo nov 01, 2009 10:42 pm

Vreemd verhaal, maar goed, ik hoop dan ook weer niet dat al die mechanische en industriële foefjes écht de overhand gaan krijgen, daarvoor gaat de prachtige melodieuze black metal van bijvoorbeeld 'Supreme Immortal Art' me toch wat te veel aan het hart. Schitterende plaat die hier nu overigens weer eens opstaat. Uiterst duister en met een passende productie, het lijkt werkelijk alsof de band staat de spelen in één of ander mysterieus bos, met hier en daar een uitstapje naar een hellekrocht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma nov 02, 2009 4:40 pm

Jeroen schreef:Hoe moet ik die nieuwe plaat trouwens zien? Als een soort samenwerking met Blacklodge, of leveren ze allebei wel gewoon een aparte plaat af over hetzelfde onderwerp. Ik vind omschrijving wat vaag. Ik ben in ieder geval wel benieuwd, nu ook het kwartje betreffende 'Fractal Possession' is gevallen, kan ik volgens mij alles wel aan waar Abigor de volgende keer mee op de proppen komt :).
Dat is nog niet zeker. Het zou een split kunnen worden, maar ook parallelle releases van beide bands, waar door beide aan gewerkt is. We zullen het wel snel te weten komen, wat het is bijna klaar.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 02, 2009 7:09 pm

Ik heb trouwens wel eens het verhaal gehoord dat Abigor eigenlijk bestaat uit een stel volstrekt incapabele muzikanten en dat ze op elke cd eigenlijk maar wat doen, dat er niet echt lijn in zit. Dat zou dan ook de reden zijn dat ze niet live spelen, omdat ze geen flauw idee hebben hoe de meeste nummers gaan, omdat ze dus maar gewoon wat gedaan hebben. Dat verhaal was overigens ook duidelijk terug te zien in de dubbelreview die Aardschok ooit bevatte over 'Satanized'. Ik ben het er niet mee eens, maar wat zijn de meningen hier eigenlijk over het vakmanschap van de muzikanten?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma nov 02, 2009 9:05 pm

Mijn mening: lekker boeiend of ze goede muzikanten zijn of niet. ;)

Zolang het eindresultaat maar goed is.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 02, 2009 9:10 pm

right, daar heb je ook geen klap aan ;) Na tweehonderd reviews weet je toch wel of een band goed is of slecht :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 02, 2009 9:10 pm

Goeie muzikanten hebben niks te zoeken in het black metal genre. Gasten die technisch onderlegd zijn kunnen meestal hun emoties niet overbrengen. En black metal draait om pure en rauwe emoties.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 02, 2009 9:12 pm

Grappig, aangezien Peter K. Abigor ooit beschreef als een technische, progressieve en zo innovatief mogelijke band, waarbij goed vooruitstrevend spel ook een belangrijke rol vervulde.

Same goes for Emperor.
Vrij belachelijke redenatie eigenlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 02, 2009 9:15 pm

Jeroen schreef: Vrij belachelijke redenatie eigenlijk.
Daar grossier ik in 8)

Nee, ik ga natuurlijk (zoals gewoonlijk) lekker kort door de bocht om een punt te maken. Technisch en innovatief spelen staat bij mij erg laag op het lijstje van belangrijke zaken in muziek. En zeker in black metal. Sfeer en gevoel staan veel hoger.

Mij boeit het dus niet of een muzikant goed is of niet. Als zijn/haar muziek mij maar weet te raken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma nov 02, 2009 9:22 pm

Maar daarom stelde ik die vraag niet. Het is vooral omdat de meningen bij Abigor enorm ver uit elkaar liggen. De één vindt het gerommel in de ruimte zonder veel structuur en de ander vindt het geniale muziek met veel verrassingen en prachtig uitgewerkte gelaagde composities. Vandaar dus.

Als liefhebber van progressieve rock moet jij toch ook wel kunnen horen of een band kan spelen of niet?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma nov 02, 2009 9:35 pm

Ik heb echt werkelijk geen idee. Ik luister progressieve rock en mathcore ook niet voor de techniek.

Ik denk dat je echt een muzikant moet zijn om te horen of een andere muzikant goed is of niet. Ikzelf heb echt geen idee.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma nov 02, 2009 11:03 pm

Jeroen schreef:Ik heb trouwens wel eens het verhaal gehoord dat Abigor eigenlijk bestaat uit een stel volstrekt incapabele muzikanten en dat ze op elke cd eigenlijk maar wat doen, dat er niet echt lijn in zit. Dat zou dan ook de reden zijn dat ze niet live spelen, omdat ze geen flauw idee hebben hoe de meeste nummers gaan, omdat ze dus maar gewoon wat gedaan hebben. Dat verhaal was overigens ook duidelijk terug te zien in de dubbelreview die Aardschok ooit bevatte over 'Satanized'. Ik ben het er niet mee eens, maar wat zijn de meningen hier eigenlijk over het vakmanschap van de muzikanten?
Incapabele muzikanten? Op Fractal Possession laat de heren absoluut horen dat ze hun intrumenten ten top beheersen!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » di nov 03, 2009 12:02 am

Jeroen schreef:Ik heb trouwens wel eens het verhaal gehoord dat Abigor eigenlijk bestaat uit een stel volstrekt incapabele muzikanten en dat ze op elke cd eigenlijk maar wat doen, dat er niet echt lijn in zit. Dat zou dan ook de reden zijn dat ze niet live spelen, omdat ze geen flauw idee hebben hoe de meeste nummers gaan, omdat ze dus maar gewoon wat gedaan hebben. Dat verhaal was overigens ook duidelijk terug te zien in de dubbelreview die Aardschok ooit bevatte over 'Satanized'. Ik ben het er niet mee eens, maar wat zijn de meningen hier eigenlijk over het vakmanschap van de muzikanten?
Iedereen kan horen dat ze goed kunnen spelen met Fractal Possession als behoorlijk technisch en innovatief hoogtepunt. Als mensen zulke onzin over Abigor willen schrijven dan bestaat de hele black scene uit incapabele muzikanten.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 03, 2009 12:04 am

en dat vindt Xneggie nou ook, schijnbaar. Sterker nog, capabele muzikanten horen niet eens thuis in black metal! :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di nov 03, 2009 4:03 pm

Jeroen schreef:en dat vindt Xneggie nou ook, schijnbaar. Sterker nog, capabele muzikanten horen niet eens thuis in black metal! :P
Misschien dat Cradle of Filth en Dimmu Borgir dáárom niet meer als black metal mogen worden gecategoriseerd...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » di nov 03, 2009 9:10 pm

Zolang Nargaroth de black metal vlam brandende houdt is er niks aan de hand lijkt mij.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 03, 2009 9:51 pm

Jeroen schreef:en dat vindt Xneggie nou ook, schijnbaar. Sterker nog, capabele muzikanten horen niet eens thuis in black metal! :P
Volgens mij was dat niet helemaal wat ik zie. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Nee, kijk nou eens naar de eerste 3 albums van Burzum en De Mysteriis Dom Sathanas maar ook meer recente albums van Bloodline en The ruins of Beverast... Dat zijn toch ook geen technische hoogstandjes maar wel fucking klassiekers. En van Emperor is Anthems toch ook geen technische plaat? Maar wel hun beste. De albums daarna zijn ook vet maar dat is al niet meer echt pure black metal te noemen.

Eigenlijk is Abigor een van de weinige pure black metal bands waarbij ik dat technische spel goed vind passen. Deathspell omega is er nog een. Maar veel bands die het technische aspect hoog in hun vandel hebben staan wijken mij vaak veel te ver van de black metal roots af.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » di nov 03, 2009 10:34 pm

De 1e 3 van Burzum? Daarmee impliceer je dat je de albums daarna wel technisch vindt :wink:

Als iemand een incapabele muzikant is dan is het onze graaf het wel.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 03, 2009 10:44 pm

<Sirius> schreef:De 1e 3 van Burzum? Daarmee impliceer je dat je de albums daarna wel technisch vindt :wink:
Nee, ik impliceer dat dat geen klassiekers zijn. (ok, over Filosofem valt te praten)

Wel blijven opletten he.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 03, 2009 10:49 pm

Vanaf Anthems werd juist de gang in gezet naar een technischer en progressiever geluid, dat hoor je absoluut. Uitstekende instrumentbeheersing. Dat heeft Emperor altijd al wel gekenmerkt, zelfs op In The Nightside Eclipse. Daarom zijn Emperor en Abigor dan ook mijn favoriete black metalbands, met goed spel, een dosis techniek en heel veel emotie toch een prachtige sfeer scheppen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di nov 03, 2009 10:55 pm

XnegativeX schreef:[..]


Nee, ik impliceer dat dat geen klassiekers zijn. (ok, over Filosofem valt te praten)

Wel blijven opletten he.
Dat zijn geen klassiekers? En de laatste Bloodline wel? Vreemd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di nov 03, 2009 11:14 pm

Abigor zijn naar mijn mening wel degelijk getalenteerde muzikanten. Het compositorisch niveau lijkt in dit genre ongeevenaard. Waar ze voornamelijk in uitblinken is die unieke ietwat epische sound. Het lijkt wel middeleeuwse foltermuziek die perfect bij de prachtbeelden van Heronimus Bosch past.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di nov 03, 2009 11:16 pm

Nielsch schreef:[..]


Dat zijn geen klassiekers? En de laatste Bloodline wel? Vreemd.
Oh absoluut. Wat is daar vreemd aan?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo nov 04, 2009 5:39 pm

XnegativeX schreef:[..]


Oh absoluut. Wat is daar vreemd aan?
Nee mijn excuses, ik heb een beetje scheef/scheel lopen lezen (ik dacht dat je de eerste drie van Burzum geen klassiekers vond). Maar inderdaad, je hebt wel gelijk, alhoewel ik de laatste Bloodline absoluut geen klassieker vind ;) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo dec 16, 2009 11:39 am

Het nieuwe album komt 18 januari uit.

Een sample: http://www.abigor.at/media/Time_edit.mp3

Deze sample ligt nogal in het verlengde van Fractal Possession vind ik.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo dec 16, 2009 4:48 pm

Nynke schreef:Het nieuwe album komt 18 januari uit.

Een sample: http://www.abigor.at/media/Time_edit.mp3

Deze sample ligt nogal in het verlengde van Fractal Possession vind ik.
Ik ben niet onder de indruk. Fractal Possession vind ik nog steeds echt een briljant album en inderdaad zoals je zegt, dit ligt in het verlengde daarvan. Waarom ben ik dan niet onder de indruk? Simpelweg omdat er (vrijwel) niets is veranderd. Het klinkt nog vrijwel precies hetzelfde. Dit wordt ongetwijfeld wel weer een gaaf, complex album vol bombastische; technische hoogstandjes. Wat zeik ik nu eigenlijk, dit wordt gewoon weer gaaf, maar ik had toch iets meer verwacht.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo dec 16, 2009 5:35 pm

Ja, ik ook, de andere albums verschillen immers vrij veel van elkaar, dat vind ik het gave van Abigor: geen een album klinkt hetzelfde (tot nu toe dan), maar het is toch herkenbaar als Abigor.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do jan 21, 2010 9:17 pm

Ik heb Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint nu ongeveer een week en ik vind het weer een zeer geslaagd album geworden. Aan de ene kant ligt het in het verlengde van Fractal Possession, maar aan de andere kant is er ook genoeg nieuws. Het is iets minder industrial dan het vorige album en ook de algehele sfeer is anders. Het album bestaat uit twee lange nummers, dit maakt het een andere luisterervaring vind ik.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 04, 2010 9:43 pm

De nieuwe Abigor is echt geweldig! Hij ligt aardig in het verlengde van Fractal possession. Al is het nieuwe album epischer. Maar dan kan ook bijna niet anders met 2 nummers van ongeveer 20 minuten. En het gaat echt geen moment vervelen. Eigenlijk vind ik de plaat gewoon veel te kort.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 9:51 pm

Nynke schreef:Ik heb Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint nu ongeveer een week en ik vind het weer een zeer geslaagd album geworden. Aan de ene kant ligt het in het verlengde van Fractal Possession, maar aan de andere kant is er ook genoeg nieuws. Het is iets minder industrial dan het vorige album en ook de algehele sfeer is anders. Het album bestaat uit twee lange nummers, dit maakt het een andere luisterervaring vind ik.
Ga dan eens die review schrijven ;)
Of doet Erik dat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do feb 04, 2010 10:02 pm

Jeroen schreef:[..]


Ga dan eens die review schrijven ;)
Of doet Erik dat?
Ik heb nog één promo liggen, maar daarna zou ik m in principe kunnen doen. Wat Erik wil weet ik niet, zal het hem eens vragen. Hij heeft in ieder geval nog een hoop promo's.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 10:29 pm

dit is natuurlijk wel een priority release, dat snap je. Ik ben heel erg benieuwd, maar ik wil toch graag eerst een uitgekiende beschrijving lezen voor ik tot aankoop overga (wat ik overigens toch wel ga doen, aangezien het Abigor is)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
earik mortem
Berichten: 195
Lid geworden op: wo sep 10, 2003 12:26 pm
Contacteer:

Bericht door earik mortem » vr feb 05, 2010 8:59 am

ben geen absoluut geen blekkie, maar dit is een vette plaat! dusch.......
fuck off and die

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 07, 2010 1:47 pm

Of Time is the sulphur in the veins of the saint een "goed" album is durf ik niet te zeggen. Ik ben geen muzikant. Maar intrigerend is het zeker. Ik blijf er echt naar luisteren.

Qua geluid is het een voortzetting van Fractal possession maar er wordt ook vaak genoeg terug gegrepen naar hun oudere werk. Wel is dit een van de langzaamste Abigor cd's ooit. Hoewel je daar weinig van merkt. Daar is dit album domweg te extreem voor.

De muziek op Time is the sulphur... heeft een ongrijpbaar karakter. Dit komt doordat deze constant veranderd en verschuift. Er zit een sterk element van chaos in zonder dat het ooit chaotisch wordt. Klinkt vreemd, ik weet het. Maar ik kan het niet anders uitleggen. De muziek gaat alle kanten op en blijft geen 2 minuten hetzelfde. Toch hebben de muzikanten de touwtjes sterk in de handen vervalt het nooit in hersenloos gefreak. De sfeer wordt hierdoor naar monumentale hoogten gedreven.

Ik kan er nog wel meer woorden aan vuil maken maar dit album moet je gewoon ervaren. Het is een typische love-it-or-hate-it plaat die waarschijnlijk genoeg kritiek zal krijgen maar ik krijg er echt kippenvel van.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Nynke » wo jun 22, 2011 4:46 pm

De volgende Abigor release wordt een soort van vernieuwde versie van Channeling the Quintessence of Satan. Onder andere met nieuwe zang. Mij lijkt het nogal overbodig, ik vind de originele versie fantastisch en vind de zang daarop beslist geen zwak punt.
http://www.abigor.at/ voor meer info en een sample.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » wo jun 22, 2011 5:04 pm

Vreemde zet inderdaad, ik vind ook dat er weinig mankeert aan het origineel, hoewel de hedendaagse zanger natuurlijk wel iets meer nuance in zijn zang legt (de vorige was nogal overdreven soms). Verder vraag ik me af wat ze er mee willen bereiken, want muzikaal en productioneel was die plaat prima.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » wo jul 13, 2011 4:30 pm

Eens even geluisterd naar die samples, maar ik kan niet zeggen dat ik er warm van word. Hoewel het totaalgeluid wel lichtelijk verbeterd is en de zang hier en daar erg aardig is, vind ik het heel jammer dat die gozer ook meent om er van dat Shining-achtige gehinnik en gekreun doorheen te gooien. Dan had ik eerlijk gezegd toch liever het schreeuwerige (zoals Thurisaz dat deed) meer behouden gezien.
Die demodisc klinkt trouwens ook maar zozo met die gekke stemmetjes.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Tox » wo jul 13, 2011 5:19 pm

Ik ben me een tijd geleden ook eens gaan verdiepen in Abigor, en ik heb inmiddels Verwüstung, Nachthymen, Opus en Channeling in mijn bezit. Leuk bandje. ;)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » vr jul 15, 2011 12:41 pm

Zo, eindelijk even de laatste cd van Abigor besteld. Klinkt weer prima, als ik de songs op YouTube zo hoor. Of naja, songs, passages, want een liedjesband is het natuurlijk niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » vr jul 15, 2011 4:55 pm

Ik draai op dit moment Opus IV en ik sta bij het doorlezen van dit topic toch versteld van de negatieve meningen die sommigen hebben over dit album. Goed, in feite zijn het natuurlijk twee EP's op cd, maar ondanks dat vind ik het een sterk werkstuk dat ondanks de ietwat doffe productie zeker niet onderdoet voor de andere albums uit de jaren '90.
'In Memory' is trouwens ook een erg leuk hebbeding, met een best wel gave cover van Terrible Certainty (Kreator). Deze mannen kennen hun klassiekers :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » di jul 19, 2011 10:18 pm

Net de laatste cd binnen gehad. Zware kost, maar het pakt me al sneller (omdat ik ook al gewend ben geraakt aan die voorganger) dan Fractal Possession. Ontzettend weird en schizofreen gearrangeerd, I love it. Te gekke band









..al zou een plaat in de oude stijl op zich ook niet verkeerd zijn...
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Satyr » wo jun 20, 2012 8:58 pm

Die oude cd's van hun. Tot Supreme Immortal Art. Ik kom daar niet doorheen, die baggerproductie, die rommelige nummers. Vind ik jammer, vanaf SIA vind ik het namelijk wel leuk, zelfs dat rare Satanised.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » wo jun 20, 2012 9:32 pm

Ik zou die plaat zeker niet rommelig noemen. De productie mag dan wat guur zijn, de nummers zitten bijzonder sterk en vooral ingenieus in elkaar. Een plaat die veel tijd kost, maar dat ruimschoots terug betaalt. Evenals de meeste andere werkjes van dit gezelschap.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Satyr » wo jun 20, 2012 10:03 pm

Ja, dat is ook zo. Het gaat me om alle albums ervoor ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Jeroen » do jun 21, 2012 7:58 am

Ah okay, dan las ik het niet goed.
Dan nog heb ik dezelfde mening. Nachthymnen is bijvoorbeeld beter geproduceerd dan SIA.
Oudere albums zijn wat eenvoudiger en juist minder vol. Ook leuk btw.

Maar goed, Abigor zal altijd wel een love it or hate it band blijven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Sentinel » za jun 23, 2012 4:04 pm

Nachthymen is voor mij toch wel het beste black metal album ooit. Heb laatst 70% van mijn black collectie verkocht maar deze blijft toch wel altijd in de kast staan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Nynke » za sep 07, 2013 8:34 pm

Er komt een nieuw album aan!

"We hereby report the completion of the recording sessions to the album and present you instrumental previews of:

ABIGOR
Leytmotif Luzifer
the 7 temptations of man

True to the ABIGOR tradition it will again be very different to the previous releases. Leytmotif Luzifer will not contain any synthetic element, the guitars and bass left completely dry and untouched. No effect edits or effects (except EQ) at all were used for strings, as the 7 songs of the album demanded this direct and natural sonic form.
ABIGOR have always changed sonically within the Satanic Black Metal movement, and using a rougher sound free of any synthetics brought forth recordings like Apokalypse in the past, yet never before has ABIGOR been as strict as this time.

Soon further insight concerning lyrical theme, vocals and the accompanying visual realization will be given.

CD & LP version will be released by AVANTGARDE MUSIC.

"

bron: https://www.facebook.com/abigorblackmetal

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door <Sirius> » za sep 07, 2013 11:29 pm

Zo, dat klinkt mij toch een partij lekker. Tering. Nu ben ik nog meer benieuwd naar de vocalen. Vanaf 8.15-8.20 tot het einde...vetter dan die gecontroleerde chaos wordt het toch niet?
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Het Abigor waarderingstopic

Bericht door Satyr » zo sep 08, 2013 4:04 pm

Oeh, da's wel heel fijn ja! Ik ga Time is the Sulpher gauw weer eens opzetten

Plaats reactie